מאה אחוז מפוסטר

הארי פוטר נגד קונאן הברברי, פוסטרי רטרו לשנות ה-80 וה-40, ועוד ענייני פוסטרים

תרגיל ידוע שמרגש מעצבים וגיקים, ולא ממש מזיז לקהל הרחב, הוא לעצב את הפוסטרים לסרט באופן שנאמן לרוח התקופה שבה הוא מתרחש.האמן פאולו ריבירה מציג בבלוג שלו פוסטר נכון תקופתית שיצר עבור "קפטן אמריקה". אגב, הקפטן מחטיף להיטלר זו לא סצינה מהסרט (ככל הנראה) – זה מבוסס על עטיפת הגיליון הראשון של הקומיקס "קפטן אמריקה".

"סופר 8", לעומת זאת, הוא סרט שמשחזר את סרטי ההרפתקאות הספילברגיים של שנות השבעים והשמונים, ולכן הוא קיבל פוסטר בסגנון דרו סטרוזאן, האמן שעשה את הפוסטרים של כל סרטי ספילברג המפורסמים, וגם הרבה סרטים אחרים – כמו זה למשל, או זה, או זה. הפוסטר התחיל להסתובב בין אתרים כפוסטר רשמי עד שהתברר שזו בעצם עבודת מעריצים. אני לא הייתי עולה על זה – החיקוי של הסגנון של סטרוזאן הוא מושלם.

מימין, הפוסטר החדש של "ליל האימה". משמאל, הפוסטר של "ארץ קשוחה". וכן, אני יודע שזה עיצוב קלאסי ויש עוד פוסטרים שנראים פחות-או-יותר דומה, אבל נו, באמת. אגב, בשני המקרים נראה שגיבור הסרט נמצא בסכנת הסנפה.

כמו להרבה מהסרטים הקודמים בסדרה, גם ל"הארי פוטר 7ב'" יש סדרת פוסטרים אינסופית כמעט בכיכובן של דמויות שונות מהסדרה (אפילו נוויל לונגבוטום קיבל פוסטר משלו הפעם). כמעט באותו יום התפרסמה גם סדרת פוסטרים דומה של "קונאן הברברי" החדש, והמצחיק הוא שמרוב דם, אש, גיצים ותמרות עשן, שתי הסדרות די דומות. מיצאו את ההבדלים: איפה נגמר הארי ומתחיל קונאן?