ובכן, בניגוד למה ששמעתם, שום סרט "מלחמת הכוכבים" לא ייצא ב-2015. כנראה.
רשמית, דיסני עדיין מתכוונים להוציא את "מלחמת הכוכבים, פרק 7: החיפוש אחר עוד כסף" במועד כלשהו ב-2015, אבל כבר לא נראה אפשרי שזה יקרה בקיץ, וגם יציאה לקראת כריסטמס של אותה שנה נראית פחות ופחות סבירה. העבודה על הסרט לא היתה חלקה, היו הרבה שמועות על חיכוכים ומריבות ועל כך שג'יי. ג'יי. אברמס איים לפרוש (הו לא, רק לא זה, אל תעזוב אותנו). אז, נכון להיום, אברמס עדיין שם, אבל התסריטאי המקורי שהופקד על הסרט – מייקל ארנדט – הועזב. [ THR ] במקומו, אברמס כתב/כותב/יכתוב את התסריט בעצמו, בשיתוף עם לורנס קסדן (שכתב את "האימפריה מכה שנית" ו"שובו של הג'די"). העובדה שארנדט נעלם לגמרי מההפקה מעידה על כך שלא מדובר פה בשיכתוב של התסריט הקיים, אלא בסרט חדש לגמרי. ה"פרק 7" שאברמס הולך לביים הוא לא אותו ה"פרק 7" שהוא נשכר לביים לפני קצת פחות משנה.
כלומר: "מלחמת הכוכבים" החדש חזר לנקודת ההתחלה. הצילומים אמורים להתחיל מתישהו בתחילת השנה הבאה, אבל ליהוקים כלשהם אין – ואיך יהיו, אם הם עדיין לא סגורים על איזה סרט זה ומיהן הדמויות הראשיות בו? כל זה אומר שהסיכוי שהסרט יהיה מוכן בתוך שנתיים נראה קלוש. 2015, שנראתה עד ממש לא מזמן כמו ריכוז בלתי אפשרי של כל הפרנצ'ייזים הגדולים בעולם, התאווררה מעט בחודשים האחרונים, כשהתברר שבסופו של דבר לא ייצאו בה סרטי "אווטאר" או "שודדי הקאריביים" – ועכשיו נראה שגם מלחמת הכוכבים לא יהיה שם. היא עדיין צפופה, אבל באופן שפוי יותר.
בינתיים, זוהי רשימה של כמה מהאנשים שכן ישתתפו ב"מלחמת הכוכבים: פרק 7" – כולל ותיקי הסדרה כמו ג'ון וויליאמס ואיש הסאונד בן ברט.
(תקציר הפרקים הקודמים: הולך להיות עוד "מלחמת הכוכבים"! וג'יי. ג'יי. אברמס יביים אותו! )
עוד סרט שנמצא בבעיות: "נח" של דארן ארונופסקי. הסרט הזה יקר: יצירת המבול והמון המון חיות הוטלה על אולפן האפקטים האגדי Industrial Light and Magic, ולטענת ארונופסקי היא עבודת האפקטים הכי מסובכת שהאולפן יצר אי פעם. מה שאיפשר לארונופסקי להשיג את תקציב הענק הוא ההנחה שהסרט ימשוך את הציבור הדתי. אלא מה, מתברר שארונופסקי סטה מהסיפור התנ"כי באופן שלא נעים דווקא לאותו קהל היעד. THR מדווח שנעשו כמה הקרנות מבחן לסרט, כולל אחת ספציפית לקהל נוצרי, ואחת לקהל יהודי – ובכולן התגובות היו "מטרידות". עכשיו הבמאי מתכסח עם האולפן על הפיינל קאט.
כל זה גורם לסרט להישמע מסקרן עוד יותר – כאילו שסרט על תיבת נח, עם אנתוני הופקינס ואמה ווטסון וראסל קרואו ומיליון חיות ממוחשבות לא היה מסקרן גם ככה – אבל מעלה את החשש שאנחנו נראה את הסרט מאוחר מהצפוי, או בגירסה "מרוככת".
אם מדברים על דחיות אפשריות: אף אחד עוד לא ראה את "ציידי האוצרות" ("The Monuments Men") של ג'ורג' קלוני, כי הסרט עוד לא הושלם, אבל הסרט היה ברשימת הכנראה-יתחרו-על-האוסקר של כל החוזים למיניהם. ופתאום הוא נעלם משם. הסרט, שהיה אמור לצאת לקראת כריסטמס, נדחה פתאום לפברואר, מה שמוציא אותו באופן נחרץ מכל מירוץ לאוסקר. מ"ג'ק ריאן" אף אחד לא ציפה לאוסקר, אבל גם הוא נדחה, הפעם לינואר (תרגום בגוף התאריך: הסרט הזה דפוק).
נפלאות הכלכלה ההוליוודית: הם עושים המשך ל"בני הנפילים: עיר של עצמות". הא? למה? איך? "עיר של עצמות" היה כשלון כלכלי. באיזה אופן הגיוני לעשות לו המשך? במקרה של "פרסי ג'קסון" זה היה כל כך מוצדק? לא מבין. [ סלאשפילם ]
אולי קראתם השבוע שטים ברטון הולך לביים המשך ל"ביטלג'וס". אולי זה אפילו נכון. ההמשך ל"ביטלגו'ס" הוא אחד מאותם המשכים שתמיד יש איזו שמועה מעורפלת לגביהם (מה העידכון החודשי לגבי "מכסחי השדים 3"?), אבל אני לא מצפה ברצינות שהם יקרו אי פעם, וטוב שכך. יכול להיות שהפעם השמועה היא רצינית יותר: האתר The Wrap, שפתח את הסיבוב הנוכחי של דיווחים, טוען שזו בכלל לא שמועה, ושהבמאי נמצא "רשמית בדיונים" על קבלת התפקיד. זה, כמובן, אוקסימורון. דיווח שמגיע מכל מקום אחר מלבד ממפיקי "ביטלג'וס 2" הוא לא רשמי. וטוב שכך. "ביטלג'וס" של טים ברטון הוא סרט חביב מכדי שיהרס בידי הבמאי הדפוק של "אליס בארץ הפלאות" ו"צללים אפלים".
לפניכם גלריה של הפוסטרים של נציגי כל המדינות לאוסקר לסרט הזר השנה. כמה הערות:
• לא, "וואג'מה" (אפגניסטן) ו"וואג'דה" (סעודיה) אינם אותו סרט.
• הונג קונג שלחה את "גראנד מאסטר", סרט אמנויות הלחימה של וונג קאר-וואי. למרבה הצער, הסרט לא יוקרן בארץ מסחרית, אבל אתם יכולים לראות אותו על מסך גדול בהקרנה חד פעמית בחסות "סריטה" ביום שישי הבא (1.11).
• איסלנד.
• הכי משעשע: רק באחד מהפוסטרים יש אותיות בעברית, וזה לא הסרט הישראלי. נציג הפיליפינים, "Transit", עוסק בעובדים זרים פיליפינים בישראל וצולם בארץ. ועדיין זה לא עזר כדי להימנע מאחת הטעויות הנפוצות ביותר של לא-דוברי-עברית.
אז, נראה אם הבנתי: הסרט האיראני צולם, בעצם, כולו בצרפת. הנציג הבריטי צולם בפיליפינים, והסרט הפיליפיני צולם בישראל. העולם הוא כפר קטן שרוצה אוסקרים.
אז ממה שהבנתי
בני הנפילים חוזר לסרט חדש בגלל כל המעריצים. לא שאני מרוצה כלכך; עד כמה שאני אוהבת את הספרים (כי הם מזכירים לי פאנפיקים. ובצדק), אני לא חושבת שהמעבר שלהם לקולנוע היה מוצלח. או, במילים אחרות, אומייגאד איזה סרט גרוע, לא צריך עוד סרט, זה בסדר!!
ולמה התכוונו הפיליפינים כשכתבו רבעמב..? אה, רגע, הבנתי. שמאל-ימין/ימין-שמאל. הממ.
מלחמת הכוכבים, פרק 7: החיפוש אחר עוד כסף
מזל שאני לא שותה קולה (גם לא ספרייט).
אולי הסרט הפיליפיני מדבר על רב עב''מ
(ל"ת)
God willing, we'll all meet again in Spaceballs 2: The Search for More Money
לגבי "ג'ק ריאן", העובדה שתאריך ההפצה של סרט נדחה כבר מזמן לא אומרת בהכרח שהאיכות שלו ירודה בהתאם. לפעמים זה בגלל בעיות פוסט-פרודקשן, לפעמים זה פשוט טריק של האולפנים למקסם רווחים (ביקורתיים וכלכליים) מהסרט.
לדוג', "קפטן פיליפס" נדחה ממרץ לאוקטובר 2013, "אליסיום" ממרץ לאוגוסט 2013. שניהם אחלה סרטים.
אם מחפשים את הזווית היהודית הנדחפת..
בפוסטר של הסרט הסיני לאוסקר (בחזרה ל-1942) רואים את טים רובינס משחק יהודי.
האם אני הוזה?
http://imgur.com/a/OOdRI#15
אני חייב להגיד שהפוסטר הבנלאומי של בית לחם ממש לא מוצלח
(ל"ת)
נכון, פוסטר גרוע.
(ל"ת)
אם מסיבה כלשהי, נס, תאונה, וואטאבר
JJ יחליט לפרוש מכס הבמאי יש לי הצעה: במאי עם ניסיון במד"ב, יודע להביא סיפור מעניין ובעל עין מצוינת לפרטים – ניל בלומקאפ
בלומקאמפ? אולי ב-2010 הוא היה אופציה.
אחרי "אליסיום" אני לא חושב שהוא ו"סיפור מעניין" הולכים יד ביד.
על בלומקאפ אני המלצתי ל"טרמינייטור",
אבל הוא בחירה מאוד לא מוצלחת ל"מלחמת הכוכבים".
לעומת זאת: גיירמו דל טורו. היצירתיות הטכנולוגית והמפלצית, הכיף והצ'יזיות של "פסיפיק רים" הם בדיוק מה שאני רוצה מ"מלחמת הכוכבים".
מתיו ווהן, סטיבן בפילברג, פיטר ג'קסון או ג'וס ווידון
אלו היו הבחירות שלי, רק שתיים מהן באמת אפשריות אבל אולי לאחד מסרטי ההמשך (אם לא יתנו לג'יי ג'יי לחזור, הלוואי)…
יודע מה, מתיו ווהן בסדר גמור מבחינתי.
(ל"ת)
אם יש משהו שמתיו ווהן צריך לביים,
זה את "בשורות טובות".
אבל אז הוא שוב יפרוש אחרי רק סרט אחד.
אתה מוכן לאכזבה?
בשביל סרט "מלחמת הכוכבים" אחד טוב? כן.
(ל"ת)
אני הייתי שמח גם לרופרט וויאט.
(ל"ת)
טוב, גיירמו זה כבר לא יהיה
כי הוא עסוק עכשיו בזה.
אני חושב שגם ג׳ו ג׳ונסטון הוא בחירה ראויה
מעניין
האם הסרט השוודי 'לאכול, לישון, למות' הוא פארודיה על 'לאכול,להתפלל, לאהוב'?
מה זה "רבעמב"???
אני משתגע!
במעבר
(ל"ת)
...
(ל"ת)
...(מרגיש טיפש)...
(ל"ת)
רובעי הז
(ל"ת)
אני חושבת שזה סיקול של במערב
נשמע לי הגיוני, לא?
אולי,
אבל "במעבר" מתאים גם לשם באנגלית
או סיקוול או סיכול,
באמצע זה לא עובד.
(ויש אף הטוענים שיכול, לאחר שיקול נוסף).
האמת ש"שיכול"...
אבל חמש בבוקר… :)
האמת שחמש בלילה
זאת ההגדרה שלי לשעה הזו, ואכן, לא ניתן לצפות לשום קוהרנטיות קוגניטיבית ממי שער בה :)
256קב
(ל"ת)
בהמשך לפסקה האחרונה...
הנציג האוסטרלי צולם בלאוס.
אם כבר סרט זר,
יצא לי לבדוק עצמאית על כמה מהמועמדים האפשריים השונים, וישר קפץ לי לעין הנציג הרוסי, "סטלינגרד". מסתבר שבמאי רוסי אחד החליט שהקרב הכי עקוב מדם, הכי מכוער והכי אכזרי שאי פעם התקיים על פני כדור הארץ הוא חומר טוב ליצירת להיט, וצילם עליו לא פחות מאשר את סרט ה-3D/איימקס הרוסי הראשון. עכשיו, כמישהו שמתעניין בנושא ושמע לא מעט ממקורות ראשונים על החזית המזרחית, ישר רצתי לבדוק מה הביקורות חושבות עליו, כדי לבדוק האם הוא אולי שווה צפייה. ומה מסתבר? מבקרים יותר מערביים, ממה שהבנתי, אוהבים אותו נורא כי הם טוענים שהוא מאוד לא הוליוודי ומציג צד אחר של מלחמת העולם השנייה שלא ממש מודעים אליו במערב. הקהל הרוסי, מסתבר, די שונא אותו מסיבה הפוכה: לדעתם הוא הוליוודי מדי ולגמרי לא מציג את המלחמה הזאת כפי שהיא באמת הייתה. אבסורדי משהו, אם תשאלו אותי.
הנה הטריילר אפרופו.
הוא אומנם יפהפה מכל בחינה אפשרית, אבל בעיקר כי זה נראה כמו "מלחמת העולם השנייה על פי זאק סניידר".
https://www.youtube.com/watch?v=_Da3EgZUA0Y
לפחות על פי הטריילר,
אני לגמרי בצד של "זה הוליוודי מדי". זה נראה כמו סרט אקשן (נורא מרשים) ולא כמו סרט מלחמה.
מזכיר לי סרט מלחמה רוסי אחר שראיתי, שמספר על קרב אייקוני של פלוגה רוסית במלחמת אפגניסטן. גם הוא היה סרט די גרוע, וגם בו הבמאי לא התאפק והפך את הקרב למשהו סופר מסוגנן. כאילו הוא לא מבין את ההבדל בין לביים סצינת אקשן בסרט פעולה רגיל לבין סצינת מלחמה בסרט מלחמה ראיליסטי.
מה שכן,
הסרט ההוא על אפגניסטן היה מכוער רצח ובלי תקציב. מבחינת הפקה, "סטלינגרד" נראה מטורף.
אתה מתכוון לסרט הזה? אם כן אז לא פלא שהוא כמו שאתה מתאר. מדובר באותו במאי.
אוי.
זה לא טוב.
לפחות ע"פ הטריילר הבמאי הזה למד כמה דברים באסתטיקה. הסרט שלו על אפגניסטן היה מכוער לאללה.
נראה כמו טריילר למשחק חדש של battlefield
נראה כל כך אמריקאי שלרגע ציפיתי שיהיה שוט בטריילר של החיילים אוכלים מקדונלדס…
בהעדר שליטה בשפה הרוסית ויכולת להתגרות מינית מהדגל האדום עם הפטיש והמגל, אני סבור שהסרט שמציג את הסיפור על סטלינגראד בצורה הטובה ביותר (באנגלית) הוא "אויב בשער" מ2001.
אמנם יש לו כמה מגרעות, אבל הוא בהחלט אנדרייטד בין סרטי הז'אנר.
אה, ובוב הוסקינס נותן גרסה מדויקת למדי של ניקיטה חרושצ'ב…
משום מה. הטריילר הזה מאוד הזכיר לי את הטריילר של עלובי החיים
וכן מסכים לגמרי לגבי הסניידר
זה אמור להיות לא הוליוודי?
זה נראה כמו רימייק של האויב בשער, חוץ משהרוסים הם באמת רוסים שזה די שוס. ויש Bullet time.
אני רוצה לראות בטריילר גרמנים קופאים למוות ורוסים שותים דלק טנקים כדי לקבל סטלה.
היה הרבה יותר מגניב
אם היה בטריילר הגרסה הרגילה של השיר, ולא האובר דרמטית-אירונית הזאת.
לגמרי "300 בגרסת 1942".
(ל"ת)
בנוגע לעיר של עצמות
נראה לי שאין מנוס מהמסקנה שהם לא עושים את זה בשביל הכסף אלא בשביל האמנות.
אני בשוק
סרט שעוסק במיתוס דתי גורם לחילוקי דעות בין דתיים? מזל שעשו הקרנות מבחן, כי זה הדבר הכי בלתי צפוי שקרה אי פעם.
לא,
העניין הוא שדתיים בני דתות שונות מאוחדים בדעתם שהסרט לא טוב.
למה זה מפתיע?
זה לא סרט על ישו, אני לא רואה סיבה שיהודי דתי ונוצרי דתי לא יראו את הסיפור של נח באופן דומה אם לא זהה.
זה לא מפתיע.
זה גם לא "גורם לחילוקי דעות בין דתיים", כמו ש-AP כתב.
והאמת, גם לזה היה אפשר לצפות.
החשד שלי התעורר כשנכנסתי לערך הויקי וראיתי שבסרט משחק ריי ווינסטון שמשחק שם דמות בשם תובל-קין, שמתוארת כ"הנמסיס של נח". במילים אחרות, הוסיפו פה באד גאי, כי מבול ענק שישמיד את העולם הידוע, לחץ של זמן, קשיים פיזיים ולוגיסטיים ומיתוג כמשוגע ונידוי מהחברה בעקבות הניסיונות שלך להציל אותה הם לא מספיק איומים גדולים על נח. מה גם שאותו תובל קין בכלל לא נכח בסיפור של נח, ואין לו ממש קשר אליו (אלא אם כן הולכים לפרשנויות שמחוץ לתנ"ך שטוענות שהוא גיסו).
מצטער
אני משתדל לחשוב על מצב שבו המשפט "הוסיפו את ריי וינסטון לסרט" הוא דבר רע ו…. לא, אני לא יכול.
וינסטון הוא כמו רון פרלמן, ג'יי.קיי. סימונס או ברוס קמפבל – האיש הוא אוצר, הסירו את ידכם ממנו!
יכול להיות שתובל-קין הוא פשוט הייצוג של "מיתוג כמשוגע"
הסרט לא יכול, הרי, להראות שהוא נודה מהחברה מבלי שיהיה מישהו שינדה אותו. ותובל-קין, שנחשב לנפח הראשון, הוא אחיה של נעמה, שאחד המדרשים מזהה כאשתו של נח. בקיצור, זה די הגיוני שהגיס של נח ירצה להגן על אחותו מפני הפסיכי הזה שבונה תיבה.
יכול להיות שהם צודקים
לאור נסיון העבר.
זכור לי שפעם
פולין וצ'כיה נחשבו למעצמות עיצוב גרפי. אחד המורים שלי לעיצוב גרפי בתיכון היה מספר איך הוא היה הולך לקולנועים בפולין ומסיר פוסטרים בלי שאף אחד יראה כדי לקחת איתו. לפי הפוסטרים בלינק, כנראה שזה כבר ממש לא ככה…
Transit (במעבר)
מעניין, אבל הטעות היא לא במקור.
הנה תמונה של הבמאית ליד פוסטר הסרט:
והנה תמונת פרסומת להקרנות של הסרט:
נראה שזו טעות שקרתה בהעברה של הפוסטר למפיצים בינלאומיים (מחוץ לפיליפינים) שלא היו מודעים לקטע של כיווני אותיות.
מוזר
אותו פוסטר, אותו עיצוב, ורק האותיות העבריות התהפכו.
בטח בעיות פוטושופ
אולי הקובץ במקורי נוצר בגרסת פוטושופ תומכת Right-to-Left וההעברה שלו לגרסת פוטושופ לא תומכת Right-to-Left גרמה לזה.
THE HUNT מועמד לאוסקר!
אני אולי בעמדת מיעוט, אבל זה הסרט הכי טוב שראיתי בשנה האחרונה.
אתה לא במיעוט בכלל
רוב התחזיות שראיתי אומרות שהוא המועמד המוביל לקחת את הפרס השנה.
ושכחתי ללנקק
עמוד הסרט: "ניצוד".
מעניין, למה הוא הופץ כאן (ובעוד מספר מדינות)
יחסית הרבה לפני שהוא יצא מסחרית בארץ המוצא שלו, דנמרק?
יש סיכוי ש-Transit יוקרן בארץ?
(ל"ת)
לא יודע
למרות כל התזוזות, עדיין לא הייתי ממהר להספיד את 2015. עדיין יש בה לא מעט פרנ'צייזים, ויכול להיות שסרטים ידחו / יוקדמו אליה במקום אלה שזוו.
לא ראיתי את "בני הנפילים", אבל הוא לא הסרט הכושל הראשון שמקבל המשך, וכנראה גם לא האחרון. למה? לא ידוע.
בנוסף ל"ביטלג'וס" ו"מכסחי השדים", עוד סרט מעורפל שזורקים את השם שלו פעם ב- זה "דדפול". מדי פעם שואלים את ריאן ריינולדס אם זה מתוכנן לקרות, והוא אומר משהו כמו "כן, התסריט (שדלף לאינטרנט, אגב) מוכן והוא מאוד מגניב ומטא ויש קצת בעיות של ככה וככה, אבל כן, נראה לי שזה יצא, מתי שהוא, אולי". הבנו שזה מגניב, מר ריינולדס, הרי דדפול הוא דמות אדירה. אבל מתי לעזאזל תעשו עם זה משהו?! ובנוסף, אני לא אוהב איך בשורה הראשונה קוראים לזה "ספין-אוף של 'וולברין'". כאילו כן, זה אותו שחקן, אבל זה לא חייב להיות קשור! גם "ה-וולברין", גם זה…האנשים האלה ביקום הסרטים של "אקס-מן" צריכים ללמוד לנתק את הסרטים החדשים שלהם מקודמיהם הגרועים.
אפרופו סרטי קומיקס גרועים, לפי הפרסום הויראלי של "ספיידרמן המופלא 2", יכול להיות שמתוכננים להיות בו עוד נבלים, בנוסף לאלקטרו של ג'יימי פוקס והקרנף של פול ג'יאמטי. אם זה נכון, כנראה שהפעם תאונת הרכבת תגיע כבר בסרט השני. העיקר שהם קבעו תאריכים לשניים נוספים…
יש מחליף לצ'ארלי האנם ב"50 גוונים של אפור!" זה….מישהו.
טום קרוז מתכנן לשתף פעולה שוב עם הבמאי של "אבדון", ג'וזף קוסינסקי, בסרט "Go Like Hell", שמספר על הנרי פורד השלישי והניהול שלו של חברת הרכב "פורד" בשנות ה 60. חוץ מזה, בין שאר הפרוייקטים שקוסינסקי אולי-יביים נמצאים הסרט של "איזור הדמדומים", סרט המשך ל"טרון: המורשת" וסרט אקשן ללא שם כרגע. איש עסוק.
וויל סמית' עומד לככב בסרט "Selling Time" בעל התקציר המוזר: "אדם מחליף 7 שנים מתוחלת חייו בתמורה ללחוות שוב את היום הגרוע בחיו".
למה שהוא יביים את הסרטי השני של טרון
אם הוא ביים גם את הסרט הראשון שהיה כישלון ביקורתי וקופתי?
תיקון: הסרט השלישי של טרון
(ל"ת)
נח רוקד בכל החתונות
לחובבי האקשן הוא מציע אפקטים מיוחדים וקליימקס אדיר.
לחובבי הקולנוע האמנותי הוא מציע את ארונופסקי הידוע בשם "הסובל הבלתי נסבל."
לחובבי הדת הוא מציע מיתוס עם מסר דתי של ציות וענישה על חטאים.
ולחובבי הפורנו הוא מציע את בנות לוט…
לוט?
(ל"ת)
אופס, ככה זה כשמזדקנים.
לא נורא, גם עם חם היה אקשן
(ל"ת)
ויש לי תחושה שאותו אקשן הוא גורם עיקרי לתגובות ה"מוטרדות".
(ל"ת)
מה דעתנו על JJA ככותב?
זה טוב או רע לאנושות, על סמך ניסיון העבר?
טריילר לסרט החדש של דרימוורקס: "מר פיבודי ושרמן"
דרימוורקס איבדו אותי השנה, לא היה לי שום עניין להתקרב אפילו ל"הקרודים" ול"טורבו", אבל הטריילר של "מר פיבודי ושרמן" הקסים אותי באופן ממש מיוחד, הוא נכנס ישירות לרשימת הסרטים שאני הכי מחכה להם ב-2014.
https://www.youtube.com/watch?v=wUJ3ftEA7Yg
בנוסף, טריילר עולמי שונה יצא בדיבובים שונים, לא הצלחתי למצוא אותו באנגלית (אפילו לא עם כתוביות לשפה כלשהי), אז הנה הוא בדיבוב לעברית:
https://www.youtube.com/watch?v=Q3tc3PEzPBQ
הבמאי מר פיבודי ושרמן הוא רוב מינקוף
הידוע יותר כבמאי סרטי דיסני וביים את "מלך האריות". נכון שבדרך התפלקו לו סרטים כמ "סטיוארט ליטל" אבל בכל זאת הוא נראה מבטיח.
זהו, נגמר לי הדרימוורקס
מילא "טורבו", הוא היה גנרי אבל לפחות מושקע ויזואלית. אבל זה? זה נראה כמו ג'אנקנימציה מג'מייקה. זה נראה זול. זה נראה כמו תסריט של תכניות צהרים בחינוכית. קשה לי להאמין שאני אומר את זה, אבל מבין סרטי האנימציה של מרץ 2014, הגירסה החדשה והביזארית ל"טרזן", שמגיעה מאולפן אנימציה הולנדי שאף פעם לא שמעתי עליו, נראית יותר טוב מזה.
זה באמת עיבוד לתכנית טלוויזיה מונפשת משנות ה-60
כואב לי שעל הסרט עם הכי הרבה פוטנציאל שלהם, "הצל שלי ואני" דרימוורקס ויתרו לטובת עוד המשכים ועיבודים דלוחים. מה שכן, יש להם בקנה סרט בשם "מומבאי מיוזיקל" שלפחות מהכותרת נשמע מעניין (נדמה לי שעדיין לא היה סרט אנימציה מערבי שהתרחש בהודו).
וקשור, בערך: הערה של אחד האנימטורים בדיסני שעובדים על "לשבור את הקרח" הקפיצה השבוע את הפיוזים של ברנדה צ'פמן (שעברה מדיסני לדרימוורקס לפיקסאר וחזרה לאחרונה לדרימוורקס):
http://blogs.indiewire.com/theplaylist/brave-director-brenda-chapman-weighs-in-on-frozen-controversy-and-why-her-comments-dont-hold-water-20131015
לא יודע, אני חושב בדיוק ההפך.
כן, הטכנולוגיות באנימציה ממוחשבת מגיעות היום להישגים שלא נראה שהסרט הזה מתכוון להגיע אליהם, אבל הוא גם לא צריך. הבחירה הזו שלא להיראות "ריאליסטי" מדי לדעתי עובדת רק לטובה.
אבל מצד שני אני דווקא חושב שלמרות שהדמויות מעוצבות בצורה קריקטוריסטית (צריך גם לזכור שזה סרט אנימציה, ולאחרונה אולפני האנימציה קצת שכחו שהם עושים אנימציה ולא לייב אקשן מדומה) העיצוב נראה מאוד אסתטי. המראה של חדר ה-Wayback, לדוגמא, הצליח לכבוש אותי.
לגבי התסריט, אני באמת לא מצליח למצוא סיבה למה שהעלילה תשמע כמו פרק של סדרה בחינוכית…
אלה לא כל כך הדמויות, אלא הרקע
מסרט קולנוע התרגלתי לצפות לרמה מסוימת של השקעה בפרטים, וכאן פשוט אין את זה. לדוגמה, תראה את 0:40, עם הטקסטורה של הפרקט שנראית כמו דיפולט ב-Maya3D או משהו. שוט אחד אחר כך – הרקע הוא קיר לבן. קיר. לבן. רגע אחר כך, שוב פיבודי, ומאחוריו – פרקט. ריק לחלוטין. אין אפילו ריהוט. תשווה את השוט של המדבר והפרמידות כאן (מישור שטוח לחלוטין, ועליו משולשים) לפתיחה של הטיזר ל"גנוב על הירח" – הוא לא פוטו-ריאליסטי ולא מנסה להיות כזה, אבל יש פה פרטים בקרקע, גבעות, חול, פירמידה שניכר בה שמי שבנה אותה לפחות הסתכל על תמונות של הפירמידות במצרים. זה ההבדל בין סרט שנראה כמו אנימציה מבין אולפן הוליוודי עם תקציב לבין משהו שנראה כאילו הוא נוצר בדקה וחצי בתוכנת תלת-מימד ביתית. סצינות אחרות לא נראות כל כך רע, אבל עדיין, ההרגשה הכללית שלי מ"פיבודי ושרמן" היא של זלזול וחוסר השקעה, או שפשוט הוציאו את הטריילרים עם שוטים לא גמורים.
כמובן, אם הסרט מבריק ומצחיק, רמת ההשקעה באנימציה היא שולית. אבל גם מהבחינה הזאת שום דבר לא הפיל אותי. היה יכול להיות מקורי מאוד אם סרט "בואו נפגוש אנשים מפורסמים מרחבי הזמן" כלשהו *לא* היה כולל בדיחת מונה ליזה.
כן, הרוב היה לא משהו.
אבל השורה "Children are not machines. I tried to build one. It was…creepy" שבתה אותי. אולי אפילו מספיק לתת להם ליהנות מהספק.
נראה שהם קצת פספסו את הנקודה
הסרט יכול להיות טוב או רע (כרגע הוא נראה…. בינוני) אבל מלבד השם והעיצוב* אין ממש קשר: הסרטונים של ג'יי ורד (ראה גם – רוקי ובולווינקול, סופר צ'יקן, גורג' מהג'ונגל) היו (אם לגנוב ממישהו יותר חכם ממני) תסכיתי רדיו שהוסיפו להם אנימציה – הבדיחות היו כאלו שמבוססות על משחקי מילים וסיטואציות לא צפויות ופחות על על סלפסטיק ותנועות מוגזמות** – הסרט הזה נראה ג'נרי להדהים לכל אנימציה ממחושבת אחרת.
* ומי החליט שציבור הילדים צמא לגרסה מחודשת של דמויות שהופיעו כחלק אחד מסדרה מצויירת שלא נמצאת באוויר כבר עשורים? יש איזו עליה בפופלאריות שלהם ולא שמתי לב.
** כנראה בגלל שהם נעשו בתקציב של שקל וחצי – למי יש כסף ל-24 פריימים בשניה
אקס מן ימי עבר עתיד
למי שלא יודע ביום שלישי ישחררו את הטיילר המלא של האקמסנים יש כרגע גרסא שמישהו הדליף באיכות מזוויעה ביוטיוב: http://www.youtube.com/watch?v=71qthsx3g7g
בהתחלה חשבתי שמעלה הסרטון ערך את זה אבל מתברר שאכן "time" מאינספשן מתנגן לו בטריילר.
ממש, אבל ממש, לא שווה צפיה.
"איכות מזוויעה" זה תיאור מדויק. חכו.
הם גם שחררו באינסטגרם טיזר הצצה של שש שניות,
ועוד כל מיני תמונות רשמיות מהסט שמעלות מלא ספקולציות. מה שאומר שקודם כל, אני מספיילרת לעצמי את הסרט למוות (ועל כן אני לא אתן לינק לאף אחד מהדברים הנ"ל. ילדים, תלמדו את הלקח שלי ואל תספיילרו לעצמכם), ודבר שני – ביסט שלהם פשוט נראה נורא:
אני לא מבינה, אפקטים לא אמורים להשתפר עם הזמן? יש להם מחסור בתקציב? זה פשוט נראה על הפנים, אפילו יותר גרוע מאיך שהוא נראה באקס מן ההתחלה, וכבר שם הוא נראה לא משהו.
זה בהחלט נראה כמו אפקט מרשים מאוד
של בן אדם עם איפור כחול ושיניים מלאכותיות.
מה שכן, אם כבר צובעים פנים, עדיף כבר אנשים מפחידים באמת, נניח כמו זה משמאל:
שזה מפתיע, כי זה לא שיש להם בעיה עם יצורים כחולים.
מיסטיק נראית נפלא [1]. מישהו שמבין באיפור/אפקטים יכול להגיד אם באמת הרבה יותר קשה ליצור פרווה אמינה מקשקשים?
[1] לפחות בסרט הראשון היא נראתה נפלא. בסרט הזה הם כבר לא משתמשים בצבע גוף אלא הם הלבישו את לורנס בחליפה צמודה צבועה לכחול, אז מעניין כמה טוב זה יראה.
תמונות מס' 3 ו-9.
http://www.newsarama.com/19395-12-new-x-men-days-of-future-past-images-debut-online.html
כמו שאמרתי בהודעה הראשונה, ראיתי את התמונות הללו.
מיסטיק נראית בהן לא משהו, אבל יכול להיות שזה עניין של תאורה כי אלה בכל זאת תמונות למגזין. נחכה לטריילר בשביל לשפוט באמת.
(אנשים שהם לא אני, תמנעו מהתמונות האלה. הן מרגישות לי די ספוילר לסרט).
כבר ב"התחלה" אמרתי
שביסט נראה כמו דובון אכפת-לי שעיר. נראה לי שהאינסטינקט הראשוני של האויבים יהיה לחבק אותו, לא לברוח ממנו.
אני חושב שמה שהם מנסים לעשות כאן
זה להראות שלב ביניים בין הביסט של פירסט קלאס לביסט של אקס מן 3. בכל זאת, המשכיות.
ובאותו העניין, למה כל ההייט לגרסה הצעירה? היא הייתה לדעתי כ"כ הרבה יותר טובה מהדבר המגוחך הזה שקדם לה. כלומר, מה שהיה באקס מן 3 היה נראה כמו בן אדם שצבע את עצמו בכחול, לא כמו חיה. בפירסט קלאס לא רק שיש מוטיבים חייתיים (שפתיים, צמיחת שיער בצורה מסויימת, עיניים, אף) – יש הצלחה לשמור על הפנים של השחקן, משהו שבהרבה מקומות אחרים היו מאבדים לגמרי. אני ממש מעריך את זה.
כלומר, אני חושב שאני מבין מה אנשים מוצאים מגוחך בעיצוב הזה, וכל פעם שאני מסתכל עליו אני מתחיל גם לראות את אותו הדבר, אבל לדעתי זה הדבר הכי טוב שהיו יכולים לעשות.
הצטלמתי לסרט אנימציה דוקומנטרי :)
אני רוצה לנצל במה זו ולספר לכם שהצטלמתי לסרט אנימציה דוקומנטרי בשם "The Wall" על פי תסריט ומחזה של דיוויד הייר. הסרט מספר על החומה בגדה המערבית והמציאות משני הצדדים כאשר הזכרונות שזורים באנימציה (סטייל וואלס עם באשיר). בשביל האות'נטיות חיפשו שחקנים דוברי עברית באזור דרום אלברטה, קנדה. היות ואני בין השחקנים (מחלטר מידי פעם) דוברי העברית היחידים ברזומה שלהם נשכרתי מייד ואפילו לא נאלצתי לעבור אודישן. היה מגניב בסטודיו מוקף מצלמות עם שטיח ירוק ופרגודים בצבע לבן ושחזרנו שם חיילי מחסום משכם וחברון ושמו לי על הראש מה שנקרא "האד ריג" שצילם את פניי וסרק אותם. הכל נעשה באולפן עריכה במרכז האומנויות של באף בהרי הרוקי'ס.
מזל"ט על החשיפה.
הנה המונולוג "Wall" של דיוויד הייר. זה לא נראה כמו תסריט של מחזה, אלא כמו כתבה על נסיעה שגרתית ביו"ש בליווי הרהורים על המצב. בכל זאת, אם הם בחרו במדיום האנימציה, כנראה שבסרט יהיו מספר קטעים סוריאליסטיים ו/או אימפרסיוניסטיים.
מעניין אם הם יעשו משהו עם אפיזודת האופניים על המדרגות.
הביקורות על "תור 2:העולם האפל" מחו"ל במהללות
טוענים שזה סרט המארוול הטוב ביותר! עוד לפני זה היו לי ציפיות מהסרט מהידיעה שהבמאי של הסרט ביים מספר פרקים ב"משחקי הכס" וב"מד מן".
81 אחוז טריות וממוצע של 6.7 בעגבניות.
זה ממש לא מהלל. אז מארוול הוציאו עוד סרט אקשן כייפי שתשכחו ממנו ברגע שתעזבו את האולם. מה חדש?
אפילו לא כזה כייפי אם אתה שואל אותי...
(ל"ת)
אני לא מתפלא.
הסרט הקודם היה די גרוע לדעתי. אבל הוא עדיין קיבל ביקורות טובות ועשה קופה נאה, אז אני מניח שיש אנשים שנהנו ממנו בזכות מה שהוא היה.
אני דווקא ממש נהנתי.
הרבה יותר מ-6.7, למעשה.
מעניין, בינתיים הוא צנח
66% וציון ממוצע 6.2.
לא ממש ברור לי, האמת, לדעתי הוא היה מאוד כיפי ובטח שיותר טוב מהראשון.
לפי המקור ששמעתי ממנו נשמע די מהלל (הכותרת). http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,392,209,74377,.aspx
לא שיש לי מקום אחר לשים את זה
אני מניח שרוב הקוראים שמתעניינים בדברים כאלו מכירים את פודקאסט הסרטים שיש לאביעד שמיר ולי, שורה שניה באמצע, אז לכבוד ליל כל הקדושים הקרב הקלטנו פרק ספיישל על סרטי האימה האהובים עלינו:
http://www.icast.co.il/default.aspx?p=Podcast&id=452102&cid=456828
שעה וחצי של דיון על קלאסיקות (אביעד) והיפסטריזם קולנועי מרוכז (אני)
חבל שאין אפשרות לראות במה עוסק כל פרק בפודקאסט.
אני מאד בעד פודקאסטים בעברית אבל אני מתעבת סרטי אימה, אז חיפשתי פודקסאט אחר שלכם לשמוע, ולא מצאתי דרך לדעת מה הנושא של הפודקסאט, מלבד להתחיל להוריד אותם אחד אחד.
מוזר
התיאור שלהם אמור להופיע ב – Icast… בכל מקרה ניתן לגשת לדף הפסייבוק שלנו שבו עולה כל שבוע פרק עם תיאור קצר
https://www.facebook.com/shurashnia
וואו, התחזיות אומרות שסרט ההמשך ל"משחקי הרעב"
יכול לפתוח עם 175 מיליון דולר ומעלה, סרט בכיכובה של אישה, בלי שום גיבורי על, ללא תלת-מימד. מדהים. ואם זה היה בתלת-מימד זה היה אפילו יכול לעשות מספר דומה ל"אוונג'רס" (אני מניח).
מעניין למה זה. מישהו אמר לי שזה בגלל שזה כמו "דמדומים" רק שפה גם הגברים מתעניינים. אבל מצד שני יש הרבה סרטים שהם כמו "דמדומים" שגם הגברים יכול להתעניין בהם, כמו "בני הנפילים" למשל, אבל הוא היה כישלון חרוץ. אז מה מושך כל כך הרבה אנשים דווקא לזה?
ג'ניפר לורנס לא משחקת בבני הנפילים
(ל"ת)
אולי זה לא בדיוק גיבורי על,
אבל ברור מאליו* ש – She is The One.
אתוס פופולרי עתיק ושובר קופות הרבה לפני הפצעת הקומיקס בעולמנו.
* גם למי שלא קרא את הספרים וראה רק את הסרט הראשון, כמוני.