יש סיכוי אמיתי למהפך. במשך כל עונת האוסקר הנוכחית, המוביל היה "התבגרות". הסרט הזה היה בראש רשימת המהמרים באוקטובר, ומאז פשוט לא יצא שום דבר חזק מספיק כדי להזיז אותו משם. "צלף אמריקאי" מצליח במידה מטורפת אבל הוא עממי מדי, "בירדמן" אליטיסטי מדי, "משחק החיקוי" נוסחתי מדי. האפשרויות נראו פתוחות למגי השנה, אף אחד מהסרטים לא נראה כמו זוכה ודאי ידוע מראש, אבל כששאלו את החזאים – כולם אמרו שזה הולך להיות, כנראה, "התבגרות".
אבל עכשיו זה השתנה. החזאים המדויקים ביותר בנוגע לאוסקרים הם לא פרסי גלובוס הזהב או איגודי המבקרים, אלא פרסי הגילדות המקצועיות בהוליווד – איגוד הבמאים, השחקנים וכו'. בסוף ינואר, איגוד המפיקים (PGA) חילק את פרסיו, והזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר היה "בירדמן". מעט לאחר מכן, איגוד השחקנים (SAG) נתן את פרס האנסמבל הטוב ביותר – הדבר הכי קרוב שיש להם ל"הסרט הטוב ביותר" – ל"בירדמן". ואתמול, או היום לפנות בוקר לפי שעוננו, נערך טקס פרסי איגוד הבמאים (DGA), והזוכה הוא: אלחנדרו גונזלס אינאריטו, על "בירדמן". ניתן להבחין פה בדפוס חוזר כלשהו.
אז, "בירדמן" הוא עכשיו המועמד המוביל לאוסקר. ובכל זאת, זה עדיין לא נראה כמו נוק-אאוט. יהיה קצת מתח באוסקרים, אם כי לצערי לא נראה ש"וויפלאש" עומד לנצח.
וזה בערך הזמן להתחיל להמר על האוסקר של השנה הבאה. הנה סרט אחד שכנראה יתחרה: הסרט על סטיב ג'ובס, שכרגע נקרא "סטיב ג'ובס". תזכורת – זה הסרט שארון סורקין כתב ושדייויד פינצ'ר היה אמור לביים, אבל בסוף הוא לא. בסופו של דבר, דני בויל מביים, מייקל פאסבנדר הוא ג'ובס, סת' רוגן הוא סטיב ווזניאק, ג'ף דניאלס הוא ג'ון סקאלי ואשטון קוצ'ר לגמרי לא משתתף. הצילומים בעיצומם, ועכשיו לסרט יש גם תאריך, עוד השנה: 9 באוקטובר.
(את תאריכון הסרטים של עין הדג, עם תאריכים לכל הסרטים המשמעותיים השנה ובשנים הבאות, אתם מכירים, כן?).
כנראה הסיפור הקולנועי הגדול באמת של החודש האחרון היה ההתרסקות של דרימוורקס אנימציה. כבר כמה שנים שדרימוורקס בבעיה. הם הפיקו סרטים בקצב גבוה יותר מכל אולפן אחר – שניים או שלושה סרטים בשנה – אבל רוב הסרטים האלה, בשנים האחרונות, היו לא-מצליחים-מספיק אם לא כשלונות ממש. "טורבו", "מר פיבודי ושרמן", "שומרי האגדות" ו"הפינגווינים ממדגסקר" איכזבו כולם, ואפילו "הדרקון הראשון שלי 2" – מה שהיה אמור להיות ספינת הדגל של האולפן והפרנצ'ייז המוביל שלהם בעידן שאחרי "שרק" ו"מדגסקר" – עשה כסף, אבל לא הגיע לגבהים המצופים ממנו. כל זה בעוד דרימוורקס צופים באולפן האנימציה הצעיר של סוני יוניברסל גורף סכומי עתק עם סדרת גרו והמיניונים.
זה היה בלתי נמנע: דרימוורקס הכריזו על קיצוצים מאסיביים. האולפן PDI Dreamworks נסגר. 500 מעובדי החברה פוטרו, ולוח ההפצה של החברה לשנים הקרובות עבר ניעור רציני. "קונג פו פנדה 3" ברח מדצמבר השנה ל-2016, "הדרקון הראשון שלי 3" נדחה ל-2018, וכמה סרטים נמחקו מהמפה לגמרי, בינהם "מדגסקר 4", "החתול במגפיים 2" ו"B.O.O.". זה משאיר את דרימוורקס, לראשונה מאז 2009, עם סרט אחד בלבד בשנה הקרובה ("בית"), ועם שאיפות לשני סרטים בשנה – עם תקציבים נמוכים משמעותית מבעבר.
צילומי הסרט החדש של יוסף סידר מתחילים השבוע בניו יורק, ומספקים שילוב מאוד מעניין של שחקנים ישראליים ובינלאומיים, דדליין ו-ynet. כבר פורסם שיככבו בו ריצ'רד גיר וליאור אשכנזי; מתברר שרשימת השחקנים המלאה כוללת גם את סטיב בושמי ודבל'ה גליקמן, טלי שרון ושרלוט גינסבורג, מייקל שין ונטע ריסקין. הסרט נקרא בעברית "אופנהיימר", אבל בפרסומים באנגלית השם שלו מעניין יותר – "Oppenheimer Strategies".
שנת 2014 הסתיימה כשהסרט המצליח ביותר בארה"ב היה "שומרי הגלקסיה". אבל כמה ימים אחרי סיום השנה, התחולל מהפך, ו"משחקי הרעב: עורבני חקיין, חלק ראשון" עקף את סטארלורד ושות' וכבש את המקום הראשון. אגב, גם זה כנראה זמני: "צלף אמריקאי" הפך במפתיע ללהיט כזה עצום שהוא עומד כנראה לעקוף גם את משחקי הרעב, ולמרות שהפצתו הרחבה התחילה רק בינואר, הוא נחשב לסרט משנת 2014 משום שהוא הוקרן בשבוע האחרון של השנה בארבעה בתי קולנוע.
אבל לא על זה רציתי לדבר. "משחקי הרעב" הוכיח שאפילו פרק חלש של הסדרה הזאת – ויש הסכמה רחבה על כך שהפרק הזה הוא אכן חלש – מגיע למקומות הראשונים של השנה. הסרט הבא הוא גם האחרון בסדרה, ולכן הוא יגיע גם לאיימקס ולתלת-מימד, ולא יהיה האחרון.
אחד הדברים המרשימים בהישגים הקופתיים המדהימים של "משחקי הרעב" הוא שהסרטים האלה הופצו בדו-מימד, ולכן לא נהנו ממחירי הכרטיסים המשודרגים של התלת. זה ישתנה עם הסרט הבא, מתברר. ובמקביל, בחברת ליונסגייט אומרים שהם בודקים אפשרויות להמשיך את הסדרה גם מעבר לכך, עם סיקוולים ו/או פריקוולים [Deadline]. מבחינות מסוימות זה ההיפך מחדשות: "לבדוק אפשרויות" לסיקוולים ופריקוולים זה בדיוק מה שאנשים כאלה אמורים לעשות. אבל במקרה של משחקי הרעב, הרעיון הזה נשמע סביר למדי. "משחקי הרעב" היא לא שר הטבעות, וסוזן קולינס היא לא טולקין – היא סופרת חיה וקיימת, שכתבה טרילוגיה מצליחה ומעולם לא נשבעה לא להוסיף לעולם שלה. אפילו לסדרת "הארי פוטר" יהיה המשך, סוג של – אז למה שלא יהיה עוד "משחקי הרעב"? המשך יבוא.
"Passengers" – "נוסעים" – ממשיך להיות אחד הסרטים המעניינים ביותר שלא הופקו עדיין ולא ברור אם יופקו. בפרקים הקודמים: הסרט מבוסס על תסריט אהוד מאוד, על ספינת חלל מלאה בנוסעים קפואים, שאחד מבין נוסעיה מתעורר בטעות, עשרות שנים לפני ההגעה ליעד, ובוחר להעיר נוסעת נוספת.
הסרט הזה כבר היה קרוב מאוד להיעשות, עם קיאנו ריבס ורייצ'ל מקאדמס בתפקידים הראשיים, ואז העסק קרס והסרט נתקע באותו לימבו שבו מסתובבים תסריטים מבטיחים לסרטים שכנראה לא יופקו. אבל לאחרונה הוא מתקמבק. פתאום שוב מדברים על הסרט, עם מורטן טילדום – הבמאי האלמוני עד לא מזמן, שעכשיו מועמד לאוסקר (משום מה) על "משחק החיקוי" – מעוניין לביים. כמה רגעים אחר כך, וכבר מדברים על שחקנים: שניים ששמם נקשר בסרט הם כריס פראט וג'ניפר לורנס. [THR] וואו. כל כך יותר טוב מקיאנו ריבס ורייצ'ל מקאדמס. בעצם, זה נשמע טוב מכדי להיות אמיתי: השחקן והשחקנית הכי לוהטים בעולם בסרט אחד? הייתם רוצים. לורנס ופראט הם היום שחקנים עסוקים מאוד, עם המון דברים לעשות בשנים הקרובות (במקרה של פראט, שמועה פרועה אחרת מדברת עליו כעל אינדיאנה ג'ונס הבא). אפילו למצוא זמן פנוי שבו שניהם יכולים להיות באולפן אחד יהיה אתגר. אם, איכשהו, הליהוק הזה יתממש, "נוסעים" יזנק מיד לראש רשימת הנו-שיגיע-כבר של השנים הקרובות.
הולך להיות המשך ל"שכנים". הפעם אחוות בנות תעבור לגור ליד סת' רוגן ורוז בירן. וזה בסדר, גם זאק אפרון יהיה שם. [סלאשפילם]
אבל boyhood!
איך אפשר לא לתת את כל הפרסים ל boyhood! לקח 12 שנים לעשות אותו! Boyhood!
https://www.youtube.com/watch?v=JzhpbXQDl6g
כי הוא לא בוואן שוט.
עכשיו, אם בויהוד היה מצולם במשך 12 שנים בשוט אחד…
ואז לא רק השחקנים
יתבגרו ב-12 שנים לאורך הסרט – גם הצופים! את זה עוד אף אחד לא עשה!
מדהים!
"לורנס ופראט עסוקים מאוד, עם המון דברים לעשות"
תוכל לפרט למה התכוונת? כי הסתקרנתי וחיפשתי קצת, ומלבד ג'וי ואקס-מן (לורנס) ושומרי הגלקסיה (פראט) לא ראיתי שהם מעורבים במשהו קונקרטי יותר מ"נוסעים".
אם כריס פראט מצא את הזמן להצטלם להמשיך ולהשתתף בתפקיד משנה בעונה האחרונה של סדרה עם רייטינג בינוני (מחלקת גנים ונוף)
הוא בוודאי לא "גדול" על הפרוייקט המדובר. בכלל, יש מעט מאוד שחקנים בהוליווד שבחירות המשחק שלהם בנויות על מיקסום רווחים (אחרת אי אפשר היה לאחד את כריסטיאן בייל, בראדלי קופר, איימי אדאמס וג'ניפר לורנס לפרוייקט בתקציב של 40 מליון דולר). אני מאוד מקווה שפראט (שאגב, נראה לי עדיין רחוק מלהיות אחד מהכוכבים הגדולים של הוליווד) יעשה עם הקריירה שלו משהו קצת יותר מעניין מרצף ריבוטים לסרטים ששפילברג כבר עשה טוב מספיק.
זה שפראט מצא זמן לסיים יפה
לא אומר יותר מדי.
הוא היה ב"מחלקת גנים ונוף" מהתחלה, ורק טבעי בעיני שהוא ירצה להישאר לסיים את העונה האחרונה (שארכה רק 13 פרקים של עשרים ומשהו דקות, כך שמבחינת משך ההפקה לא מדובר על משהו תובעני מדי).
הוא ללא ספק השחקן ה"חם" ביותר כרגע בהוליווד, כל יום צצות שמועות חדשות על סרטים חדשים שמוצעים לו ועל כך שאולפן כזה או אחר רוצה אותו לפרנצ'ייז החדש שלהם. כמובן שאחרי תפקיד ראשי אחד מצליח מאוד (שניים אם כוללים את לגו, אבל אף אחד לא כולל את לגו) יש לו עוד הרבה מה להוכיח, אבל אין ספק שהוא מאוד in demand כרגע.
לו"ז
מלבד ג'וי ואקס-מן, ללורנס יש גם את "משחקי הרעב" (הסרט כבר מצולם, כמובן, אבל הקידום שלו גם הוא עבודה), ואת "The Dive" (שהוזכר בקצרצרים הקודם). והיא כנראה לא תשתחרר מהאקס-מן בקרוב: הסרט הבא, אם יהיה, יתרכז כנראה בדמות שלה.
כן, כי סרטי הסטנד אלון של וולברין היו כל כך מוצלחים*
אני אוהב את ג'ניפר לורנס אהבה גדולה, וכמובן שאשמח לראות סרט סופר-גיבורה בעתיד, אבל הפרנצ'ייז של אקסמן הולך ומתקשקש, ועדיף לה לעזוב אותו בכבוד במקום לשקוע בו יותר ויותר עמוק כמו יו ג'קמן.
*עניין של טעם, נכון, אבל נראה לי שההסמכה הגורפת היא שהסרטים של וולברין נעו בין הסבבה והכל (השני) לשטות מוחלטת (הראשון).
אני מאוד אשמח לראות סרט על מיסטיק.
זה בהחלט נכון שסרטי האקס-מן נהיו מקושקשים, ושסרטי הסולו של וולברין היו לא משהו. אבל זה לא אומר שכל סרט סולו של אקס-מן יהיה רע. ולמיסטיק יש פוטנציאל עצום. סרט שלם על דמות שבעצם יכולה להיראות כמו כל אחד יכול להיות מאוד מעניין.
בקשר לג'ניפר לורנס, לא עיינתי בחוזה שלה, אבל לעתים קרובות כששחקנים חותמים על פרנצ'ייז הם מסכימים מראש על שלושה סרטים. ללורנס יש שניים, והשלישי בדרך. אז *כנראה* היא לא חייבת לעשות עוד סרט אקס-מן אם היא לא רוצה.
אני רק אניח את זה פה-
#הייתי_עושה_גם_קישור_למקום בדף_אם_הייתי_יודע_איך…
ואני רק אניח את *זה* פה
לעזאזל, זה ממש מבריק. אם אכן יהיה סרט על מיסטיק ולא יעשו את זה, זה יהיה חתיכת פספוס.
הבנתי. באמת לא לקחתי בחשבון קידום סרטים...
(ל"ת)
פראט חתום על עוד שני מותגים בהתהוות
סרט לגו ועולם היורה. שניהם, אני בטוח, מיועדים להיות סרטים בהמשכים.
לא בטוחה לגבי לורנס
אבל לפראט יש רשימה הולכת ומתארכת של תפקידים בפוטנציאל:
הגיבור הראשי (דאנקן) בסרט Cowboy Ninja Viking שמבוסס על סדרת קומיקס.
Magnificent Seven – הרימייק של אנטון פוקווה עם דנזל וושינגטון. זה קונקרטי לגמרי – הם מתחילים לצלם עוד כמה חודשים.
אינדיאנה ג'ונס (דיסני רוצים אותו ככל הנראה, אבל זה עוד ממש לא קונקרטי).
וכמובן סרטי המשך של לגו, שומרי הגלקסיה וככל הנראה גם עולם היורה (במידה והסרט הראשון לא יהיה כשלון קולוסאלי בקופות, מה שכנראה לא יקרה).
הגהה - האפשרויות נראו פתוחות למגי השנה
התכוונת להאפשרויות נראו פתוחות למדי השנה?
או שהן פתוחות למגי ג'ילנהול.
אבל היא לא מועמדת. אז כנראה שזה בכל זאת "למדי".
אני לגמרי בסדר עם כריס פראט בתור אינדיאנה ג'ונס.
למעשה, ריבוט עם פראט נשמע עדיף על פני עוד סיקוול בכיכובו של האריסון פורד.
—
מקווה ש-"שכנים" לא יסיים את חייו כמו טרילוגיית הנגאובר. אהבתי את הסרט הראשון.
—
סמואל ל.ג'קסון בסרט הבא של טים ברטון?
מעניין. הסרט יתבסס על רב המכר "Miss Peregrine's Home for Peculiar Children", והוא מספר על נער בן 16 שבעקבות רצח סבתו יוצא לויילס כדי למצוא בית יתומים "לילדים יוצאי דופן" בו סבתו התחנכה. שם הוא מתיידד עם צעירה יפה שמסוגלת לשלוט באש.
נשמע טים-ברטוני ללא ספק. אווה גרין כבר חתומה, הצילומים יחלו החודש.
—
לפני מספר ימים שוחרר לרשת סרט CGI קצר בשם "Evangelion Another Impact". עכשיו, איזו עסקה עם השטן אני צריך לחתום כדי שזה יהפוך לסרט באורך מלא?
הסרטון חסום, חוששני
אבל האם יש קשר, כפי שהשם של הסרטון מאוד רומז, לנאון ג'נסיס אבנג'ליון?
זה סרטון מעריצים של נאון ג'נסיס אבנגליון,
ככל שאני מבין.
האמת שלא
סרטון רשמי לכל דבר ועניין. הוא בוים ע"י שינג'י ארמאקי, במאי ידוע של סרטי אנימה ב-CGI (אפלסיד, קפטן הרלוק שגם הוקרן בישראל).הסרטון הופק במסגרת Anime Expo ומראה את הפוטנציאל של סרט אבה כזה באורך מלא.
בין אם האוסקר ילד לבירדמן או להתבגרות
בכל מקרה, האקדמיה יכולה לסמן לעצמה וי על בחירה שיזכרו לה לטובה. שני הסרטים חריגים בצורת העשיה שלהם ושניהם נעשו בידי במאים חוץ-הוליוודיים שידועים בסגנון הלא ידידותי לקהל הרחב שלהם. אמנם בשני המקרים מדובר בסרט היותר נגיש של כל אחד מהבמאים, אבל כשהתחרות היא בין סרט שצולם במשך 12 שנה לבין סרט שערוך כך שיראה כמו שוט רציף בן שעתיים, האוסקר ילך הפעם למשהו באמת יוצא דופן. בהתחשב בכך שגם מלון גרנד בודפשט יכול לצאת עם שניים-שלושה פרסים, האקדמיה עומדת כנראה להציג רשימת זוכים שתוציא אותה טוב בעיני המבקרים.
לינקלייטר הוא באמת במאי חוץ-הוליוודי
שידוע בסגנון הלא ידידותי לקהל הרחב שלו?
לא. לינקלייטר יותר מגוון מזה.
זו טעות להניח שכל במאי שפועל מחוץ להוליווד הוא גם אוונגרד. ג'ון סיילס, למשל, עושה סרטים נגישים למדי, ומאוד אמריקאים, אבל הוא לא פועל בהוליווד.
ללינקלייטר עצמו יש סרטים יותר נסיוניים – שני סרטי הרוטוסקופ שלו, A Waking Life ו-A Scanner Darkly; סרטים חצי-נסיוניים – טרילוגיית "לפני ה", התבגרות; וגם סרטים די סטנדרטים – בית ספר לרוק, או ברני (נדמה לי, לא ראיתי).
ברני הוא מהסרטים הניסיוניים והפחות נגישים של לינקלייטר
קומדיה מאוד שחורה שמשלבת בתוכה ראיונות אמיתיים עם האנשים שחוו את הסיפור האמיתי שעליו היא מבוססת וגם ראיונות מזויפים עם השחקנים בתפקיד, ומספרת סיפור מאוד משונה.
סליחה.
זה היה רק ניחוש לפי תיאור העלילה; וזה היה, מסתבר, ניחוש גרוע מאוד.
האמת שגם אני חשבתי שזה הולך להיות שיחזור של בית ספר לרוק כשראיתי
זה היה…מאוד מפתיע. ועוד יותר מפתיע זה שברני האמיתי (מי שג'ק בלאק משחק בסרט) גר עם לינקלייטר בבית כיום!
זה אכן הדבר הקרוב ביותר שקיבלנו עד כה לשחזור של אוסקר 2007 (או 08) ההזוי והנפלא.
מקווה שיום אחד תהיה לנו רשימה שתשחזר את זה ככה שלא יהיו איזה סלמה ומשחקי חיקוי שיהרסו את זה.
הלוואי שסלמה יזכה, בקלות הסרט הטוב מבין השמינייה
כאשר "מלון גרנד בודפסט" בעקבותיו. כמובן שהזכיות של בירדמן והתבגרות משמחות בדרכן גם כן.
סלמה סרט נפלא
(ל"ת)
אני מדבר מבחינת הרעיון של הסרטים, לא האיכות שלהם.
אני לא חובב גדול של זה ייגמר בדם אבל עצם העובדה שסרט *כזה* היה מועמד גורמת לי לאושר גדול.
אבל סלמה הוא הכל חוץ מ"עוד ביופיק ישנוני"
והוא בדיוק הכיוון שאליו היינו רוצים להצעיד את הביוגרפיות הקולנועיות שלנו. אין לי בעיה גדולה שהוא לא הולך לזכות, אבל לשים אותו באותו סל עם "משחקי החיקוי" זה עוול גדול לסלמה, בערך כמו לשים את "פעילות על טבעית 4" ו"הבאבאדוק" באותו סל רק בגלל ששניהם סרטי אימה.
מדובר בביוגרפיה שאשכרה טובה ומגיע לה אוסקר
זה רעיון של סרט שאין רבים כמותו.
אני כל כך שמח שאתה מזכיר את אוסקר 2007
שנים שאני דבק באמונה שאין רשימת סרטים יותר מרשימה ממה שהלך שם, בכל הקטגוריות.
לא יודע לגבי כל הקטגוריות, אבל בקטגוריית הסרט הטוב ביותר המנצח האישי שלי הוא 1975
כלומר, נאשוויל-בארי לינדון- מלתעות- אחר צהריים של פורענות והזוכה הגדול: קן הקוקיה.
(למען האמת, שלושת השנים של 1974 עד 76 בכלליות נהדרות וכנראה רצף המועמדיות הטוב ביותר שהיה: צ'יינהטאון, השיחה, הסנדק 2, לני, רוקי, כל אנשי הנשיא, רשת שידור ונהג מונית [ויכול להיות שגם המגדל הבוער וbound for glory, פשוט לא ראיתי] )
לשיפוטכם: 2010.
"התחלה", "הרשת החברתית", "127 שעות", "ברבור שחור", "צעצוע של סיפור 3", "אומץ אמיתי" ו"קר עד העצם". לא רק שאלה סרטים מצוינים, אלה סרטים מגוונים: לא לעתים קרובות אפשר למצוא סרט מד"ב, סרט אנימציה, מערבון וסרט אימה ברשימה.
כמובן, האקדמיה היתה חייבת להרוס את הרושם ולתת את הפרס ל"נאום המלך".
מתאים לאקדמיה לתת מועמדות לפרס הסרט הטוב ביותר לכל כך הרבה סרטים מצוינים
ואז לתת את הפרס לסרט החלש ביותר ברשימה…
הילדים בסדר היה יותר חלש מנאום המלך.
אבל כן, הוא היה השני הכי חלש.
מסכים
הדבר היחדי שאני זוכר מ'הילדים בסדר' (מלבד זה שראיתי אותו עם חום) זה שלאחת הדמויות שם קוראים לייזר (חה חה חה לייזר).
שכחתי לציין
שבחום אני התכוונתי לכך שראיתי את הסרט עם 40 מעלות חום.
מן הסתם זה תמיד נראה ככה כשיש יותר מ-5 מועמדים.
בינתיים, 2011 היא אולי השנה היחידה מבין שנות הפרס המורחב שהייתה די משעממת מבחינת מועמדויות. גם 2009 הייתה מצויינת אם תשאלו אותי (ממזרים, יהודי טוב, למעלה, מחוז 9, מטען הכאב!) ובמידות פחותות אבל גם נכבדות 2012 ו-2013. אבל שוב, מן הסתם כשיש יותר מועמדים יש יותר סיכוי לאפשרויות מגוונות. 2007-08 הייתה מגניבה כי זאת עדיין הייתה התקופה שבה להיות מועמד לאוסקר היה מועדון הרבה יותר מצומצם, ובכל זאת נכנסו אליו – 3 סרטים שחורים, מדכאים, די מוזרים ולא הכי נגישים בעולם, סרט עם חזות חיצונית של דרמת אוסקרים קלישאתית שבפועל היה די אפל יחסית לז'אנר, ואפילו הסרט הכי אופטימי וחמוד ברשימה עדיין היה קומדיית אינדי צינית מהסוג שבכל שנה אחרת כנראה לא היה מיוצג מעבר לקטגוריות הכתיבה.
הלוואי שוויפלאש יקח
פשוט סרט מדהים והאמת שגם נעלמת אולי לא צריך לזכות אבל לפחות מועמדות
?The Search for More Money
בשבוע שעבר מל ברוקס התארח באיזה פודקסט ודיבר על זה שהוא רוצה לצלם סרט המשך לספייסבולס, ורק מחכה שריק מורניס יסכים להשתתף. זה כבר הספיק כדי שאנשים יתחילו להתרגש, וכדי להתפרסם בכל מיני אתרים (הנה דוגמה).
אישית זה נראה לי כמו או דון פיאנו ואני מאוד מקווה שלא באמת יצא מזה משהו. ההזדמנות הזאת חלפה לפני 20 שנה בערך כשג'ון קנדי מת. אבל עדיין נחמד לפנטז על מה היה יכול להיות.
בירדמן מוביל? כבר לא בטוח
'התבגרות' זכה בפרס הסרט והבמאי בבפט"א.
http://deadline.com/2015/02/bafta-award-winners-2015-baftas-winner-list-bafta-awards-1201368762/
מלון גרנד בודפשט וויפלאש מובילים עם כמות הזכיות.
זה טקס.
ו"משחק החיקוי" לא זכה בכלום!
זה הופך את העסק להרבה יותר מעניין.
בהחלט
ומכיוון שחלק מהמצביעים בבפט"א הם גם מצביעים באקדמיה, זה נותן לי תקווה. אני עדיין לא מאמין שהשורה 'לפעמים אנשים שלא שמים עליהם הם אלה שמשנים את העולם' נכתבה על ידי בן אנוש ולא על ידי מכונה לגריפת אוסקרים.
משחק החקיין
באמת לא מבין למה פתאום הופכים את "משחקי הרעב" ל 3D. מילא אם זה היה ככה מההתחלה, אבל פתאום בסרט האחרון הם נזכרים? וכמו שאמרו פה, זו כנראה תהיה המרה בפוסט, שברוב המקרים לא בדיוק משפרת את הסרט, בלשון המעטה.
הקונספט של "נוסעים" בהחלט נשמע מסקרן, אבל אני מאוד חושש שטילדום הזה יהרוס אותו. ברצינות, מי שם ראה את "משחק החיקוי" ואמר "זה מי שאני רוצה שיביים את הסרט"? אני לא אגיד שזה סרט רע, אבל אין שום דבר יוצא דופן בבימוי שלו. מצד שני, אולי יכל להיות יותר גרוע ("נוסעים" של מ. נייט שאמלאן – בסוף יתברר שהנוסעת היא זאת שהתעוררה מוקדם והנוסע הוא בכלל לא אמיתי)
כמו הפרנצ'ייז המתוכנן ל"ג'ון וויק" או עוד סרטים של "משחקי הרעב", גם המשך ל"שכנים" נשמע ממש מיותר. זה היה סרט טוב, מצחיק, כנה. עזבו אותו בשקט ותמשיכו הלאה. בהוליווד פשוט אוהבים לחלוב את הכל למוות.
אם אתה מפקפק ביכולות הבימוי של טילדום תצפה
ב"ציידי ראשים" וישא"ק. אני מתכוון לכתוב על הסרט בקרוב תגובה מפורטת בדף הסרט אבל במשפט אחד: מי מפחד מהזאב הרע-גרסת נורבגיה.
לטילדום אין שום יד בעלילה של הסרט.
הוא הרי מבוסס על ספר של יו נסבו, וטילדום עשה עיבוד מאד נאמן לספר.
ומבחינת בימוי אין בסרט הזה משהו יוצא דופן. טילדום הוא במאי שעושה את העבודה שלו טוב, אבל הוא אחד מתוך רבים ואין לו שום סממני ייחוד.
להגיד שמה שהופך את "ציידי ראשים" לסרט טוב זה יו נסבו
זה כמו להגיד שמה שהופך את "נעלמת" לסרט טוב זו גיליאן פלין ולא דייויד פינצ'ר. ואף על פי שלפלין הייתה מעורבות רבה בסרט היא לא זאת שהופכת אותו למה שהוא. זה דיוויד פינצ'ר שלוקח את הפלסטלינה שהיא הביאה לו ומשחק איתה, מלטש איתה ומעצב אותה והופך אותה לשלו. ואותו דבר תקף לטילדום. לא קראתי את הספר של נסבו אבל אני יודע שאהבתי את הסרט. וכשאני אוהב סרט אז האחראי לכך הוא הבמאי. שאר התפקידים (שחקנים, צלמים, עורכים וכו') הם כמו חלק מהזרוע של הבמאי שאיתה הוא מנווט את הספינה. טילדום יצר סרט שהוא פשוט רכבת הרים פסיכדלית וצריך להיות כישרון בשביל לגרום לי להרגיש תחושות כל כך קיצוניות וסותרות באותה סצנה. והעובדה שאין לו סממני ייחוד (לפרוטוקול, לא ראיתי את משחק החיקוי) לא הופכות אותו לבמאי פחות טוב. אנחנו עדיין לא מכירים אותו, הוא כולה עשה סרט אחד באנגלית בינתיים וצריך לתת לו זמן. הוא בהחלט יוצר מסקרן שלא מתחייב לשום ז'אנר (מותחן ציני, ביוגרפיה אוסקרית, מד"ב) וכל אחד מהם הוא עושה היטב (טוב לפחות לגבי אחד אני יודע). ויכולת בימוי יוצאת דופן בהחלט יש לו. מספיק לראות את הסצנה שבה המאהבת שלו מנסה לדקור אותו וזה מגיע לקרב המכות הכי אינטנסיבי שראיתי השנה, שמסתיים בירייה ברובה דרך המפשעה, בתנועת מצלמה שסחררה את הראש שלי, שבטח לאקט הזה יש משמעות על הגבריות המסורסת של ימינו. ואם ביכולת בימוי אתה לא מתכוון לבניית שוטים אלא לסרט כחבילה כוללת אז מורטן טילדום בהחלט יודע לביים ואם כל אחד יכול לעשות כמוהו אז עובדה שלא כל סרט הוא "ציידי הראשים".
חלק גדול מאוד *מאוד* ממה שהופך את נעלמת לסרט טוב זה גיליאן פלין
מילא שהסיפור המקורי שלה, אבל היא הייתה התסריטאית היחידה של הסרט ולמרות החזון הויזואלי של פינצ'ר, התסריט של הסרט הוא בקלות הדבר הכי טוב בו. (המשחק אחר כך)
גם אני לא חושב שטילדום רע.
אני לא חושב שמגיע לבימוי של "משחק החיקוי" שום פרס או מועמדות, אבל הוא לא היה גרוע, הוא היה רק בסדר ולא יוצא דופן. הייתי שמח לראות את "נוסעים" בידי במאי מעניין יותר, אבל מילא – היה יכול להיות הרבה יותר גרוע, ואני אשמח לראות את הסרט הזה מגיע לכדי קיום בכלל. האפשרות האחרת, שנראתה סבירה עד לא מזמן, היתה שפשוט לא יהיה סרט.
תיקון טעות
המיניונים הם לא של סוני, הם של יוניברסל.
למען האמת, אם יש אולפן אנימציה שנמצא בסכנת סגירה מלבד דרימוורקס, זה סוני.
אף סרט שלהם לא ממש מצליח.
נכון, נכון.
ספציפית, של האולפן Illumination. והם נכנסו לעסקי האנימציה מאוחר הרבה יותר מדרימוורקס (או סוני).
כן, אבל זו טעות נפוצה וחוזרת על עצמה.
כי בתכלס, אין ממש הבדל בין הסרטי האנימציה של – סוני, בלו סקיי, Illumination, ודרימוורקס.
כולם נראים אותו הדבר, כך שהבלבול בין האולפנים האלה הוא מאוד שכיח.
מחלקת גנים ונוף סוגרת את הבאסטה לצמיתות בסוף החודש.
(ל"ת)
היישר מקומפטון
עוד טריילר, לסרט שלא יגיע לארץ (כלומר, אם הביופיק על פאקינג ג'יימס בראון לא הגיע לארץ קשה לי לחשוב על איזה שהוא סרט "שחורים" שעלול למצוא את דרכו ארצה) הפעם על ייסוד להקת הראפ כע"ג/N.W.A . קצת קשה לי עם ההתחלה לטריילר שכולה מהללת את הלהקה כי זה מרגיש לי נורא מזוייף למרות שאולי זה באמת ככה. הטריילר עצמו נראה יותר מעניין מהביוגרפיה הממוצעת אבל גם מרגיש מזויף – NWA גרמו למהומות ברחובות? באמת?
בכל מקרה, טריילר
NWA לא גרמו למהומות ברחובות
המהומות היו שם לפניהם ובמהלך הקריירה של הלהקה, הם שרו על זה לא מעט בשירים שלהם. לעומת זאת, הסיפור עם המשטרה שאסרה להם לשיר בפומבי את Fuck The Police ואת התגובה שלהם על הבמה הוא אמיתי לחלוטין.
עוד טריילר מעניין
"Faults" עם מרי אליזבת' ווינסטד על בחורה שמצטרפת לכת מסתורית וההורים שלה שוכרים מומחה בשליטה מחשבתית שיעזור להחזיר אותה אליהם.
המחשבה הראשונה כשתיארת את העלילה הייתה "עד שיעלה עשן!" הסרט של ג'יין קמפיון שבו קייט וינסלט משתינה על עצמה ו,אה, עוד דברים. אבל נראה שכאן לקחו את זה לכיוון הז'אנר מתח-פנטזיה-אימה יותר. בקיצור, הסתקרנתי. נורא. (אגב, הטריילר מזכיר שזה גם העלילה של מרתה מייסי מרציפן מרשמלו ממליגה שלא ממש ראיתי.)
Passengers נשמע טוב מכדי להיות אמיתי
ממה שהבנתי, כריס פראט קרוב יותר לחתום על הסרט מג'ניפר לורנס. האמת שהקונספט נשמע ממש מעניין, אבל קשה לי להאמין שסוני יצליחו להשיג את שניהם. הבנתי גם שהתסריט מסתובב ברשת כבר שנים ושכמעט כל מי שקרא אותו אהב אותו מאוד.
מה שבטוח, אם שניהם בסרט, אני אעקוב אחרי כל שנייה ממסע היח"צ שלו.
לגביי האוסקר – בפעם הראשונה שראיתי את התבגרות הוא הרשים אותי מאוד, אבל מאז ראיתי אותו שוב והוא פחות ופחות חביב עליי ככל שעובר הזמן. מבחינתי, הסרט שבאמת מגיע לו הוא וויפלש, אבל אשמח גם אם בירדמן ייקח.
האם מארוול מציעים לאנג'לינה ג'ולי 20 מיליון דולר כדי לביים את "קפטן מארוול"?
כנראה שלא. לפחות, אני לא מאמין לשמועה הזאת. זה נשמע לא אמין מכמה סיבות. מארוול הם לא בזבזנים, ו-20 מיליון דולר הם סכום מטורף בשביל במאי. הסרטים של אנג'לינה ג'ולי כבמאית לא באמת היו כאלה מרשימים, ובעוד תמיד נחמד שיש שם מפורסם ופופולרי כל כך מאחורי הסרט, מארוול פשוט לא צריכים את זה; הם כבר הוכיחו שהם יכולים ליצור הצלחה אדירה גם ממותג אלמוני ובמאי פלמוני. מלבד זאת, בניגוד לוורנר ו"וונדר וומן", אם אני לא טועה מארוול מעולם לא טענו שאת סרט גיבורת-העל שלהם תביים אישה דווקא.
אבל זאת השמועה.
http://www.comicbookmovie.com/fansites/JoshWildingNewsAndReviews/news/?a=114966
ובנוסף למה שציינת
מארוול גם הימרו בעבר על שחקן-במאי בעל שם והתוצאה הייתה "ת'ור" הראשון בבימויו של קנת' בראנה, סרט שלא זכה ליותר מדי שבחים וגם לא היה שובר קופות מוכח. לכן אני בספק אם הם יהמרו על ג'ולי כבמאית רק על סמך הרקורד הציבורי שלה.
הסרטים שהיא ביימה לא היו מדהימים זה נכון
אבל היא עשתה בהם עבודה די טובה אם אתה שואל אותי, הבעיה היתה בעיקר בתסריטים של הסרטים האלה; ג'ולי בבירור היתה שאפתנית מדי והלכה על פרויקטים מורכבים מדי בשביל במאית מתחילה, לכן אולי משהו "פשוט" כמו סרט אקשן גיבורי על זה בדיוק מה שהיא צריכה כדי להשתפשף לפני שהיא חוזרת לדברים מורכבים יותר.
סרט אקשן-גיבורי-על זה "פשוט"?
פשוט יותר מסרט שהעלילה שלו היא: איש אחד סובל הרבה אבל לא מת?
לסרטי גיבורי על יש לברור תבנית קבועה וברורה
אז במובן הזה, כן, הם די פשוטים.
העלילה של נוסעים מזכירה לי קצת
את משפחת המומינים חורף קסום.
בניגוד למה שנטען עד כה
פטריק סטוארט טוען שאיאן מק'קלן, שמגלם את דמותו של מגנטו, או לפחות הגרסה המבוגרת שלו, כן יופיע בסרט הבא של אקסמן.
http://screencrush.com/patrick-stewart-next-wolverine-movie/
הוא ספקטי (סטגדיש ) לגבי השתתפות שלו עצמו בסרט, אבל סיכויים גבוהים לכך שהוא ייטול חלק בסרט הספין-אוף הבא של וולברין, שמיועד למרץ 2017.
מי שמצביע - בזבז זמן כדי להצביע.
עונת האוסקרים כמעט נגמרת, וסנוניות אחרונות ברשת מסכמות גם הן את השנה בשלל דברים כאלה ואחרים.
אם אתם רוצים לחוש בנוסטלגיה רצופה, אתם מוזמנים להביע את דעתכם לגבי הסרטים הכי טובים של חצי העשור הזה כאן [אזהרה: עלול לגרום לבזבוז זמן ניכר במחשבה ובארגון מה היו הסרטים הטובים ביותר של חצי העשור האחרון]
אם, לעומת זאת, אתם רוצים לחוש כמו מצביעי אקדמיה אתם יכולים ללכת לטופס המדומה של AwardsDaily כאן
ואם אתם בכלל רוצים להרגיש קצת כמו בן תשחורת מאגניב, אתם יכולים להצביע לGolden Schmoes, אם בחירת קטגוריות מכוונת יותר אינטרנטית ( נעלמת, שומרי הגלקסיה, בירדמן ובין כוכבים הם הסרטים המובילים בכל הקטגוריות) וליהנות מקטגוריות יותר מגניבות כמו ציטוט השנה או יותר מעוררות רצון לדפוק את הראש בקיר כמו "הציצי והתחת הטובים של השנה" אז אתם מוזמנים להצביע כאן
הסרטים הטובים ביותר של חצי העשור האחרון
אחרי שכבר השקעתי בסקר למעלה, החלטתי כבר לפרסם את הרשימה שלי ולהזמין אנשים אחרים גם לפרסם את שלהם.
חשוב לציין שהרשימות הבאות מציינות פחות את הסרטים "הטובים" ביותר ויותר את אלו שאני הכי אהבתי ו/או נחרטו בזכרוני.
עשרת הסרטים הטובים ביותר של החצי עשור האחרון, לדעתי:
למה שלא תשחק בגיהנום? (יפן, 2013)
רכבת הקרח (דרום-קוריאה, ארה"ב, 2014)
אני מכריז מלחמה (קנדה, 2013)
סיפורים פרועים (ארגנטינה, 2014) [ ייתכן שאני סובל מעט מאפקט שרק בנוגע לסרט הזה ואני גם מעדיף לא לעורר הייפ גדול מאוד ששום סרט לא יכול לעמוד בו, אבל אין מה לעשות]
הפשיטה (אינדונזיה, 2011)
ארבע אריות (בריטניה, 2010)
באה בקלות (ארה"ב, 2010)
ג'ון מת בסוף (ארה"ב, 2012)
אנחנו הטובות ביותר! (שוודיה, 2014)
נקמה כחולה (ארה"ב, 2014)
כמו כל רשימה, הרבה מאוד סרטים שאני אוהב לא נמצאים עליה (סקוט פילגרים, בתוך לואין דיוויס, הכל אבוד, סלמה, זרים על שפת האגם, זה בוודאי המקום/יפה לנצח, מועד לפורענות.. אני … אני אפסיק באקראיות פה)
ורשימה נפרדת קטנה, לארצנו הקטנטונת:
שלושת הסרטים הטובים ביותר מתוך 30 סרטים שראיתי:
שש פעמים, מיתה טובה וכלבת.
(מצטער על המחסור בפירוט, הזמן דוחק. אולי אחזור וארחיב עוד לאחר מכן.)
אשמח להרחבה על אנחנו הטובות ביותר
שמעתי עליו תשבוחות (סביר שאפילו מעין הדג) אבל הוא ממש לא הלהיב אותי. לטעמי, זה סיפור קטן ולא מעניין על מרד נעורים.
מה אהבת בו?
למען האמת התלבטתי לגבי הכנסתו
בצפייה הראשונה לא סימנתי אותו כ5/5 כמו שאר הסרטים שברשימה, והיו כמה שהתלבטתי לשים במקומו (Smashed, Rubber בעיקר). אבל יש משהו בסרט שאני נורא אוהב וזה העובדה שבניגוד ל"התבגרות" שהיה אמור לעורר הזדהות אבל לא הצליח בגלל האנמיות של השחקן הראשי, אנחנו הטובות ביותר! היה סיפור התבגרות מעורר הזדהות, מקו העלילה הגדולה ועד המחוות הקטנות של השחקניות ויותר מזה – אלא סיפור מצחיק שיודע גם להעריך את הילדות על האומץ והיושרה שלהן וגם לבקר אותן על העיקשות שהן לוקחות ברצינות דברים שמעבר לגיל שלהן. וחוץ מזה, האטה ספורט. ולפאנקיסטים תמיד יש מקום חביב בליבי. מבין כל הסרטים ברשימה, הוא האחד שבקלות יכול למצוא את עצמו מתחלף (כמו מיתה טובה, שכל שניה מתחלף בינו לבין "אפס ביחסי אנוש", "מנפאואר" ו"מסווג חריג")
בסדר.
בלי סדר מסויים:
הערת שוליים
Red State
תקועה
הזאב מוול סטריט
טינופת
כרוניקה בזמן אמת
ארבעה אריות
הרשת החברתית
בירדמן
127 שעות
(כן כן זה רק אמריקאים ואחד ישראלי).
בחרת ב'באה בקלות'
פישלייק
וולאק,
היא
כח משיכה
חיות הדרום הפראי
בקתת הפחד
צעצוע של סיפור 3
באה בקלות
בירדמן
נעלמת
אופטימיות היא שם המשחק
המאסטר
ובאשר להופעות החצי-עשור, אני מאמין שהן יהיו קייט בלאנשט מ"יסמין הכחולה", אמה סטון מ"באה בקלות", חואקין פיניקס מ"היא", ג'ניפר לורנס מ"אופטימיות היא שם המשחק" (שלב הבאקלאש על ההופעה הזאת נועד להגיע, אבל היא הייתה עצומה בסרט הזה), עזרא מילר מ"כמה טוב להיות פרח קיר" ורובין רייט מ"כנס העתידנים".
זה היה קל משחשבתי.
(לסדר אין חשיבות)
סקוט פילגרים
50\50
בקתת הפחד
כרוניקה
לופר
הפשיטה
רובי ספארקס
טווח קצר 12
וויפלאש
רכבת הקרח
והנציגות המקומית – הסרט הישראלי האהוב עלי מחצי העשור הזה הוא "מי מפחד מהזאב הרע", אבל אני ממש אוהב את הגיוון שהיה בקולנוע שלנו בחצי עשור הזה ומקווה שהוא ימשיך גם בחצי העשור הקרוב.
שלי (בסדר אקראי)
צעצוע של סיפור 3
סקוט פילגרים
ברבור שחור
בושה
כוח משיכה
שש פעמים
הזאב מוול סטריט
וויפלאש
אפס ביחסי אנוש
מלון גרנד בודפסט
היא
סקוט פילגרם נגד העולם
כרוניקה בזמן אמת
אקס מן: ההתחלה
כוח משיכה
50/50
127 שעות
סוף העולם
ג'אנגו חסר מעצורים
הרשת החברתית
לרוב הסרטים שמופיעים פעמיים ידעתי שיש מעריצים
אבל 50/50 מפתיע אותי באהדה שיש כלפיו. אשמח להרחבה.
אצלי זה מגיע מהזדהות אישית עם הסיפור
לא יודע למה מתן אוהב את הסרט.
בגדול, חשבתי שיהיה קשה,
אבל אז החלטתי ללכת על טקטיקה פשוטה: חזרתי לחמישיות השנתיות שלי בסקרי עין הדג ומתוכם הוצאתי את אלו שהכי נשארו איתי, ועל הדרך נזכרתי איזה ילדון הייתי ב-2010. לא, באמת, שוליית המכשף היה בחמישיה שלי.
קיק-אס
צעצוע של סיפור 3
סקוט פילגרים נגד העולם
החבובות
בקתת הפחד
הנוקמים
סוף העולם
בית ספר למפלצות
נעלמת
שומרי הגלקסיה
יאללה, זה נראֶה כיף
(זה לא היה כיף כמו שזה נראָה.)
יש המוןהמוןהמון סרטים מהשנים האחרונות שלא יצא לי לראות, אז הנה האהובים עליי מהקצת שכן ראיתי:
אווטר
הנוקמים
בין כוכבים
ועכשיו באמת (סדר אקראי):
עץ החיים (The Tree of Life, 2011, אמעריקע)
ברבור שחור (Black Swan, 2010, ארה"ב)
אידה (Ida, 2013-14, פולין)
בתוך הערפל (В тумане, 2012, רוסיה-גרמניה-אוקראינה-בלרוס-לאזוכר)
פרידה (جدایی نادر از سیمین, 2011, איראן — יש סיבה ש"הערת שוליים" הפסיד)
ילנה (Елена, 2011, רוסיה)
יסמין הכחולה (Blue Jasmine, 2013, ארה"ב — כן, אני יודע)
גט (יאללה, שיהיה גם ישראלי אחד)*
התבגרות (לא אכפת לי מה אתם חושבים! 12 שנה!!!)
מלון גרנד בודפשט (אם כבר אז כבר. טוב נו, לפחות שאחד מהם יהיה כיפי)
*אה! הוסיפו את "גט" למטאקריטיק השבוע. 92. נייס.
הרשימה שלי (סדר אקראי)
הפשיטה 2
עלייתו של האביר האפל
צעצוע של סיפור 3
התחלה
מי מפחד מהזאב הרע
ג'אנגו ללא מעצורים
נעלמת
ברבור שחור
קילרז
דרייב
היו קרובים מאוד להיכנס: ראיתי את השטן, אסירים, כוכב הקופים: המרד, הרשת החברתית, בין כוכבים, באה בקלות, סקוט פילגרים נגד העולם, וויפלאש, אויב ואקס מן: ההתחלה
הרשימה שלי
עלייתו של האביר האפל
הנוקמים
קפטן אמריקה 2
התחלה
הרשת החברתית
מאניבול
פיץ' פרפקט
פלונטר
אווטאר
אופטימיות היא שם המשחק
הערת שוליים
הסרטים הכי טובים שיצאו בחצי עשור האחרון - הסתייגות
רשימות זה עסק מחורבן להפליא. תסתכלו על הרשימה של מועדון הAV ל20 הסרטים הטובים של החצי-עשור ומספיק להבין לבד.
בכל מקרה, עברו חודשיים מאז אבל הנה, בכל מקרה, הרחבה על עשרת הסרטים שציינתי ולמה אני חושב שהם חלק מהפנינות של החצי-עשור :
רכבת הקרח – כי הסרט רוקד ריקוד מסובך על הקו שבין כאוס לארגון, טמטום לגאונות אבל מצליח להיות תמיד בצד הנכון בכל רגע. סרט שלא פוחד לקחת את עצמו ברצינות ואז להפוך לגרוטסקה. סרט שמצד אחד הוא שאלות פילוסופיות מרתקות ומצד שני הוא אקשן מטומטם להחריד. וכל זה לפני שמגיעים לעבודת המלאכת החישובית של העיצוב המופלא והבימוי הנהדר. הסרט שהמחשבה שאנשים לא נהנים ממנו גורמת לי להכי הרבה תהיות פילוסופיות על משמעות הקיום.
אני מכריז מלחמה – סרטי ילדים הולכים חזק בחצי-עשור הזה, ביקורתית. "התבגרות" ו"ממלכת אור הירח" ניסו לתפוס את הילדות שלנו ולהציג אותה ולגרום לכולנו להזדהות או לעשות קולות אבל אני מכריז מלחמה, מבין כל הסרטי ילדים – הוא האחד שאני מרגיש שהכי תפס את הילדות בצורה לא רק מדויקת אלא מרתקת. והכל רק בגלל שבמקום מקלות, הילדים מחזיקים רובים אמיתיים. סרט שמצליח להיות גם אחד מסרטי המלחמה הטובים וגם אחד מסרטי הילדים הטובים. "אני והחברה" פוגש את "פלאטון" והכל בקנדה ונהדר.
סיפורים פרועים – למרות שאני עדיין מתעקש לחלוטין שהסדר של הסיפורים הוא לא אקראי, הסיבה העיקרית שסיפורים פרועים ברשימה שלי הוא כמה כיף הוא. סיפורים פרועים הוא לא באמת סרט לניתוחים ולמחשבות אלא סרט צחוקים ואקשן. הוא לא מתחרה עם 'מתחת לעור' או 'אידה'. הוא מתחרה עם גאי ריצ'י וטרנטינו בימיהם הטובים והקטנים. הוא אסופת סיפורים מבוצעים לעילא שגורמת לך ליהנות באולם וזה, בעצם, מה שחשוב.
הפשיטה – האקשן הכי טהור אי פעם. עלילה זה לחלשים, דמויות זה לחלשים : לחתוך לדמויות את הגרון עם פלורסנט זה לפשיטה. כן, 'הפשיטה 2' היה סרט טוב מאוד בפני עצמו אבל העלילה הכבידה אותו בעוד שהפשיטה היה התרכיז אקשן הכי מטורף שראינו לאחרונה על המסכים.
ארבעה אריות – כי אם כבר קומדיה על מחבלים מתאבדים בבריטניה, אז שתהיה כבר הקומדיה הכי מצחיקה שיצאה מהאי מאז [הכנס כאן קומדיה בריטית אהובה]. עם מחסור תקינות פוליטית שקשה למצוא בימינו ועם אהבה גדולה לדמויות שהוא צוחק עליהן. ארבעה אריות הוא הקומדיה הבוגרת הטובה ביותר שהייתה עד עכשיו.
באה בקלות- הקומדיה הצעירה הטובה ביותר שהייתה עד עכשיו, היא דווקא באה בקלות. הסרט שהזניק את ויל גלוק ואמה סטון (ומאז הם לא הצליחו למצות את הפוטנציאל שלהם באותה צורה טובה), למרות שנעשה לפני 5 שנים הוא לא פחות רלוונטי בסגנון שלו, בשאיפות שלו ובמודעות העצמית שלו. בלי מילות באזז כמו טאמבלר או אינסטגרם, גלוק וסטון יצרו את סרט התיכון ההכרחי של החצי-עשור הזה. תאכלו חרא, מועדון ארוחת הבוקר. (בנוסף, באה בקלות מקבל נקודות בגלל שויל גלוק ביים את מעודדים צמודים, אחת הקומדיות הכי לא נצפות ולא בצדק שיצאו מאז שנות האלפיים)
ג'ון מת בסוף – קשה לי להפריד את הסרט מהספר, ואני לא מוצא סיבה לעשות את זה כי שניהם היו נהדרים ומטורפים בצורה מלבבת. סרט שמצליח להיות אקראי ועקבי כאחד, ומצליח לנווט בין נקניקיות-טלפון, חרקים שקוראים לעצמם "shitload" והכל בקו עקבי פילוסופי אחד שעליו אני דווקא כן אגן וכן חושב שהוא מוסיף לסרט. וחפרתי עליו מספיק כבר בעמוד סרט שלו.
נקמה כחולה – אחרי עשור שהקוראינים משאירים אבק לסרטי הנקמה האמריקאים, סולנייר מחליט ללכת באיטיות וליצור את סרט הנקמה הטוב ביותר עד כה בקצב שלו. באיטיות, בהיגיון, בלי התלהמות, בלי מחוות קולנועיות ובלי טירוף. אין כאן רוצחים מטורפים בכל פינה כמו ב'ראיתי את השטן' (הנהדר גם הוא) אלא רק תוצאות הגיוניות לפעולות שגויות. ואם זה נשמע לא מלהיב, זה כי 'מלהיב' זה כנראה לא המילה לתאר את אופי הסרט אלא יותר בכיוון של 'נהדר לחלוטין ומענג בכל בחינה'.
וכאן אני מרמה כי אני נורא אוהב את "אנחנו הטובות ביותר!" אבל בבדיקה מעמיקה יותר, אני לא בטוח שהוא אחד מסרטי החצי-עשור. למען ההגינות אני עדיין אגיד שאהבתי את איך שהוא היה מדויק ביותר בכל הנוגע להתנהלות הילדות, את אווירת הפאנק השטותית ואת Hate Sport. וזה שהשחקניות-ילדות היו טובות לא הפריע בכלל גם.
ואז מגיע הרגע שאתה צריך להשלים את הרשימה עם עוד 2 סרטים ואין לך מושג איזה אז אתה הולך על הסרטים שעברו את סף האיכות והם מציעים את החוויה הכי ייחודית ולא ניתנת לשכפול שיש:
צמיג – צמיג הוא ה"מחכים לגודו" של הקולנוע. סרט אבסורד במובן הכיפי של המילה. דבר שלא ראיתי עוד לפניו (אבל לא אומר שלא היה), שפיתה את הצופים עם עלילת בי-מובי ואז הרביץ להם עם פטיש בהתחכמויות מטא, טוב, אבסורדיות. המונולוג הפותח משתווה לטקסטים הגדולים של האבסורד, וכוס המים היא רק הדובדבן על הקצפת.
השבט – אררר… האם אני "אוהב" את השבט בצורה כזאת שנשב כמה חברים ואני אגיד "היי, אני יודע מה נעשה, בוא נראה סרט בשפת הסימנים בלי פסקול"? לא. אבל כתור צופה קולנוע ש'אפסטרים קולור' ו'מתחת לעור' עושים לו צרבת, צריך גם לדעת לתת כבוד לקולנוע שקט ואיטי כשהוא עשוי כמו שצריך. והשבט עשוי כמו שפאקינג צריך. ואין שום דבר שדומה לו ('מוביוס' מתקרב, אבל מגוחך מדי מהר מדי).
( מקומות 11-20(?) במשפט אחד:
סקוט פילגרים: צבעוניות, היפר אקטיביות עם עודף ציטוטים ועודף שחקנים מבורכים לחלוטין
אולפן הקלטות ברבריאן: מה? למה? איך? רגע, מה? מה? … אני רוצה לראות את זה עוד פעם.
מרוסקת: מרי אליזבת' וינסטד תגרום לכך לשכוח מרמונה פלאוורס ולהניח את הבירה ביד שלכם.
מידות רעות: כמו המאסטר, רק מצחיק ולא קוהרנטי וכנראה שזה כל מה שצריך כדי לרצות אותי.
ארנסט וסלסטין: חמווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווד זה משפט, נכון?
בתוך לואין דיוויס: הו, שלום האחים כהן, נורא נחמד מצידכם לעשות סרט שאכפת לי ממנו סוף סוף.
ציות: אי-נוחות כתור מצב תודעה. הסרט שכולם צריכים לראות ואז להרגיש לא נוח לגבי עצמם [גרסת ארה"ב].
כנסיית הפחד: "ובדיוק כשאתה חושב שאתה יודע לאן זה הולך, אז לא" – הסרט.
יפה לנצח: סורנטינו יצלם מה שבא לו, מתי שבא לו וכולנו נשתוק ונהלל את זה כתור יצירת אומנות.
אני ראיתי את השטן: הסרט שמנסה להוכיח אחת ולתמיד שכל האנשים בדרום קוריאה הם רוצחים מטורפים.
טאקר ודייל נגד כוחות הרשע: הסרט ש'בקתת הפחד' היה רוצה להיות כשהוא יהיה גדול)
ולגבי הישראלים, גם במשפט אחד, מפאת הזמן:
שש פעמים: אי-נוחות כתור מצב תודעה. הסרט שכולם צריכים לראות ואז להרגיש לא נוח לגבי עצמם [גרסת ישראל].
כלבת: סרט האימה הראשון הישראלי הוא גם סרט האנטי-אימה הראשון הישראלי ועדיין פיסגת היצירה של פפשודו וקשלס.
"למה שלא תשחק בגיהנום?"
וכיאה לדבר שעושים באחד וחצי בלילה שכחתי את "למה שלא תשחק בגיהנום?", שגם לו מגיעה הרחבה והמלצה למרות שאני כבר לא סגור איפה הוא ברשימה המאולתרת הזאת
אז, למה שלא תשחק בגיהנום הוא גם סרט שמגיע לשלבים ביזאריים ומטורפים בשלב כלשהו אבל הוא לוקח גישה קצת יותר עתיקה לקולנוע ונותן לטירוף להיבנות לאט לאט. בהתחלה עוד אפשר לחשוב שזה סתם סרט גנגסטרים רגיל (כמה שיפנים מסוגלים ליצור מדיה 'רגילה' בימינו). כמו מקהלה שמתחילה בסך הכל עם כמה כינורות אבל לאט לאט מתווספים למקהלה הזאת תופים, בס, אובססיות לא בריאות והפרסומת למשחת שיניים הטובה ביותר שנראתה בקולנוע אי פעם, הסרט סוחף אותך אל הקרשנדו של סיום שלו עם שלל דמויות מופרעות ומטורפות. מכתב אהבה קולנועי.
המשך לסקר חצי העשור
התוצאות הגיעו והן.. הרבה פחות מגוונות משאפשר היה לצפות.
אפשר להצביע לחלק השני כאן.
זה לא הלך חלק
אקראי לגמרי:
הוגו
ברבור שחור
בירדמן
וויפלאש
ענן אטלס
תאומי השלדים
המאסטר
היא
מי מפחד מהזאב הרע
הזאב מוול סטריט
וכמובן מתחת לכולם ומעל כולם-ההוביטים.
אגב סרטי חצי עשור
יש סרט של טוני קיי (אמריקה X) שלא בדיוק הופץ בבתי קולנוע וטוני די התכחש אליו.
לא ברור למה.
קוראים לסרט 'מנותק' והוא ללא ספק אחד הסרטים החזקים והטובים שראיתי. בטח בחמש השנים האחרונות וכנראה גם הרבה יותר.
הופעה מעולה של אדריאן ברודי.
מומלץ מאוד.
טוני קיי מתכחש לכל הסרטים שלו, מסתבר.
גם את אמריקה X הוא לא בדיוק מחבק.
שזה מוזר, כי אם יש מישהו שצריך לקום ולומר "זה אני זה אני!" זה הוא.
התסריטאי, דני מקנה, צריך להתבייש בעצמו. (ואדוארד נורטון היה יותר טוב ב"בירדמן")
אפשר לעשות הרבה דברים עם אמריקה x
לחבק הוא לא אחד מהם.
Top Five
מסתבר שיצא משהו טוב מ"מגודלים 2".
כריס רוק כתב ביים ומככב ב"חמשת הטובים ביותר" (אותו כתב במהלך מגודלים 2), סרט ששואב את המקורות שלו הישר מוודי אלן, בין אם בסגנון הדיאלוגים שנשמעים פחות טבעיים ויותר דיונים אינטלקטואלים מדומיינים, ובין אם בקפיצות זמן סטייל-הרומן שלי עם אנני, או התחושה הכללית של "אהבתי יותר את הסרטים המצחיקים הקודמים שלך" של זכרונות אבק כוכבים ודרך העובדה שכריס רוק משחק פה (כמו תמיד בערך) את "כריס רוק" רק בשם "אנדרה אלן".
הסרט מספר על יום גדול בחייו של אנדרה אלן, סטנדאפיסט עבר מצליח שהפך לשחקן שנודע בעיקר בעקבות סדרת "המי הדוב" שבה הוא משחק דוב במשטרה – יומיים לפני החתונה שלו, הפרמיירה של הסרט החדש שלו (דרמה המספרת את מרד העבדים הגדול והמוצלח בהיסטוריה) ובנוסף לכל אלה מתלווה אליו עיתונאית (רוזאריו דוסון) שעושה עליו כתבת סיקור לניו יורק טיימס. במהלך היום אנחנו פוגשים כמעט כל שחקן שחור קצת מפורסם (וקווין הארט) בשלל סיטואציות ומצבים שעוקצות את תעשיית הקולנוע, הריאליטי והעיתונאות אבל לא ממש. לצד דיונים על האם כוכב הקופים הוא סרט על מלחמת גזעים או לא, הסרט מצייר את הדמות הראשית של כריס רוק בצבעים מעניינים ולא חדגוניים ולמרות שהמשחק של רוק לא בדיוק משובח, הכתיבה שלו מכניסה הרבה ניואנסים,רבדים ומחשבות לדמות שיכלה להיות קלישאתית בהרבה, ואם רוק מצליח לצאת בכבוד מזה, אז רוסאריו דוסון יוצאת מלכה לחלוטין. הכתיבה של רוק עם המשחק של דוסון יוצר את אחת הדמויות הנשיות המעניינות של 2014 שלמרות התפקיד שהיא נמצא בו בסרט, מצליח להפתיע ולחתור נגד הציפיות שלך פעם אחר פעם (עם מעידות קלות פה ושם). אותו הדבר נכון לגבי כל הדמויות, אגב. קשה למצוא דמות אחת בסרט שנמצאת לחלוטין על תקן שק חבטות סטריאוטיפי. אפילו ארוסתו של רוק, כוכבת ריאליטי, לכאורה המטרה המתבקשת ביותר לניגוח מתגלה כדמות עמוקה ועם רגשות ולא כקריקטורה שטחית של אישה שטחית.
ובכלליות, חלק ממה שהופך את הסרט לכל כך טוב זה האהבה הרבה שיש בסרט לכל דמויותיו ולסצנות שלו. זה לא בדיוק נחמד להעמיס עוד השוואות על הסרט, אבל "חמשת הטובים ביותר" מזכיר גם נורא את "אנשים מצחיקים" – רק בגירסה פשוטה, צנועה וכנה יותר. ובעוד שבאנשים מצחיקים השתמשו בנושאים כבדים כדי להגיע לצחוקים, נראה ש"חמשת הטובים ביותר" עובד הפוך, ולמרות שהסרט מציג את עצמו כקומדיה, ההתייחסות שלו לאלכוהוליזם היא מרתקת, ולמרות שכנראה לא תיזכר בהיכל האלכוהוליזם הקולנועי הגדול, היה משהו יפהפה בצורה שרוק הפך כל בקבוקון אלכוהול בסרט לאויב אפשרי.
הבעיה היחידה שלי עם הסרט היא הצורה הצפויה שבה הסרט מתפתח. למרות שהסרט מפצה על הרבה מהתפתחויות הצפויות בגיחות צדדיות ומרתקות, חלקים גדולים מהעלילה הישירה צפויים (או לפחות, היו צפויים לי) ומבאסים בכך שרוק לא לקח את הזמן לחשוב עוד קצת על דרכים מעניינות לפתח אותן ובחר ללכת בדרכים שכבר הלכו בהן בעבר.
אין לי מושג אם הסרט יגיע לאולמות בארץ (הימור: לא יקרה בחיים), אבל אני מקווה שהמפיצים בארץ יידעו לא להתייחס אליו כעוד סרט "מדיאה" ויראו שיש כאן קומדיה חכמה ומעניינת שלא חייבים להיות שחור בשביל ליהנות ממנה ( או לפחות, אני לא שחור ונהניתי ממנה). ובהנחה שזה לא יופץ, אני מפציר במתעניינים ומחפשים סרטים טובים חדשים ולא מוכרים לפזול לעבר הקומדיה המצחיקה הזאת.
(השם נלקח אגב מרעיון של החוף המזרחי שבו אנשים שואלים אחד את השני מה הם חמשת הראפרים האהובים ביותר, וחוזר בסרט כמה וכמה פעמים על ידי דמויות. יכול להיות שהרשימות מכילות בתוכן אבחונים עמוקים על הדמויות, אבל אני לא מספיק מבין בהיפ הופ בשביל להבין את זה. בכל מקרה, הTop Five שלי:
1. המופע של ויקטור ג'קסון
2. שאנן סטריט
3. סגול 59
4. נצ'י נצ'
5. תכלס' )
שאני אבין, "קינגסמן" רק עלה וכבר אפשר להתחיל לדבר על סרטי "פוסט-קינגסמן"?
הנה אחד של גיא ריצ'י:
https://www.youtube.com/watch?v=7U5v1kkZfdw
בתור סרט של גיא ריצ'י
יש פה חוסר משווע באירים שמדברים מהר ובסלנג בלתי ניתן לפיענוח. מאכזב קלות.
אבל נראה חמוד, הנרי קאוויל דווקא מתאים לא רע לדמות הסוכן החשאי השרמנטי והעוקצני, לפחות ממה שהטריילר מראה.
חוויאר בארדם לא סיים להיות נבל בכל סדרת סרטים אפשרית
והוא משתתף בשודדי הקאריביים 5. סרט שקורה, מסתבר.
עוד בקאסט: מישהי מאקסודוס:מפלצים ואלות עוד מישהי שאני לא מכיר,סטפן גרהם וקווין מקנאלי ג'פרי ראש וג'וני דפ על תקן נתקעו-בשודדי-הקאריבים-לנצח. הבמאים הם הצמד מקון טיקי, אבל הם בעיקר על תקן בובות למפיקים.
אני משתעמם כבר מעכשיו.
מקור
אז כריסטוף וולץ בחוץ?
(ל"ת)
יואן מקגרגור עובר מאחורי המצלמה
בכל אופן, גם מאחורי המצלמה. הוא ישחק ויביים לראשונה את American Pastoral ע"פ הספר של פיליפ רות, ג'ניפר קונלי ודקוטה פאנינג גם מככבות.
אוי, זה ספר כל כך מופתי. למה הוא לא יכול לעזוב אותו בשקט?
(ל"ת)
מחיים את הנוסע השמיני
ניל בלומקאמפ יכתוב ויביים סרט חדש בסדרת סרטי "הנוסע השמיני". רידלי סקוט יפיק והסרט מתוכנן לאחר "פרומתאוס 2", (כן, זה אכן קורה) וכרגע אין תסריטים (או תאריכים) לשניהם.
http://deadline.com/2015/02/alien-neil-blomkamp-directing-fox-movie-1201376439/
ועוד ריבוט בדרך. מי זה?
שאפט
http://variety.com/2015/film/news/shaft-reboot-in-the-works-at-new-line-1201436538/
למה לרבט סרט שהוא כבר מושלם?
בדיוק לפני כמה ימים ראיתי את הסרט (בפעם הראשונה!) ונדהמתי איך אפשרתי לפנינה קולנועית כזאת לחמוק ממני עד עכשיו. יש דברים שפשוט צריך לדעת להניח להם לנפשם.
כמובן חשבתי שהריבוט המדובר הוא ל"נוסע השמיני" ולא ל"שאפט" שרק
עכשיו שמעתי עליו. טעות משמחת. אני יכול לחיות בשלום עם הידיעה שניל בלומקאמפ יביים סרט ביקום "הנוסע השמיני".
תיזהר,
אתה עוד עלול לקבל את שארלטו קופליי בתור הקסנומורף.
אני מוכן, בתנאי אחד:
מייקל סרה כתור שאפט.
עוד חוזר הניגון
ההוליווד רפורטר ערך סקר בקרב מצביעי האקדמיה וגילה שאחוז גדול מדי (כ-5.5 אחוז ) מהם לא צפו בכל הסרטים המועמדים לקטגורית הסרט הטוב ביותר –
http://www.hollywoodreporter.com/news/oscar-voters-poll-6-percent-775104
הסרטים שהכי נדחקו לשוליים הם הסרטים שבאופן לא מפתיע גם נמצאים כעת בתחתית ההימורים – סלמה ( 10 אחוז לא צפו ), התאוריה של הכל (7 אחוז לא צפו ), וגם וויפלאש, (שנפגעתי בשמו ) גם כן עם 7 אחוזים שלא צפו.
הייפ הוא הייפ
אם 10% הוא המספר הגדול ביותר של המצביעים שלא צפו במועמד אחד כלשהו – המצב מצוין. לא ריאליסטי לצפות שכולם באמת יראו את כל הסרטים. וכמובן, בשלב הזה ההייפ הוא חשוב: אם אומרים ששני סרטים הם המתחרים העיקריים, כולם ירוצו לראות את שני הסרטים האלה, ולא ישימו לב לאלה שנחשבים למועמדים לא רציניים, וכך הנבואה מגשימה את עצמה.
אז נראה ש"וויפלאש" ו"סלמה" לא יזכו בפרס הסרט הטוב ביותר. אבל זה לא שלא ידענו את זה קודם.
למה לא הגיוני?
לא ניתן לקוות שהמצביעים על הסרטים הטובים ביותר יראו את כל הסרטים המועמדים? אחרת, מה עניין הבחירה?
הפרס הוא לסרט הטוב ביותר, לא לסרט עם ההייפ הגבוה יותר. לא?
(קצת מזכיר את הטענות של רדפורד שנה שעברה על 'הכל אבוד')
אם זאת היתה ועדה של עשרה אנשים,
אז מובן מאליו שכל אחד מהם היה צריך לראות את כל הסרטים המועמדים, ואם אפילו אחד מהם לא ראה מועמד אחד זה לא תקין ועניין לועדת חקירה.
מכיוון שמדובר כאן ב-6000+ איש, שלכל אחד מהם יש חיים ועבודה משלו, וטופס הצבעה שכולל עשרות סרטים, לא ריאליסטי לצפות שכולם יראו את כולם.
בעולם אידיאלי כולם היו צופים בכל הסרטים ומצביעים אך ורק לפי טעם האישי המשובח וללא שום התחשבות בהייפ או בגורמים אחרים. אבל אנחנו לא חיים בעולם אידיאלי, כפי שניתן להבין מעובדה שג'ייק ג'ילנהול לא מועמד על "חיית הלילה" ושיש רעב באפריקה.
אבל זה טקס האוסקר
נחשב לטקס החשוב בעולם. אנשים רבים הולכים לצפות בסרטים רק על סמך כמות הפסלונים להם הם היו מועמדים. נכון טעם אישי והכל ולא חייבים להסכים על כל סרט. אבל אם הטקס הזה לא עומד בקריטריונים פשוטים של בחירה זה טיפה בעייתי. חשבתי שזה התפקיד של 6000 האנשים האלו, לראות את הסרטים אותם הם מייצגים. אבל אתה צודק זה כמו לצפות מהם לראות את כל הסרטים שיצאו באותה שנה ורק אז להעמיד מועמדים. וזה כמובן לא ריאלסטי בעליל
הבעיה העיקרית היא לא שאנשים לא צפו בכל הסרטים.
אלא שההייפ מיצר מצב שבו המצביע מרגיש שהצבעה לכל סרט שהוא לא בירדמן או התבגרות הוא בזבוז של קול, שעדיף להצביע לסרט המועדף עליהם מבין שני המועמדים המובילים בקטגוריה.
אגב – מישהו יודע מה אחוזי ההצבעה באוסקר? אני מניח שהם מאוד מאוד גבוהים, אבל בטוח יש כמה חברים באקדמיה שבוחרים שלא להצביע…
הכותרת של הכתבה (ושל התגובה שלך) מטעה.
זה לא ש-5.5 אחוז לא צפו בכל הסרטים, אלא שעבור כל סרט, בממוצע 5.5 אחוז לא צפו בו. יש לפחות 10 אחוז שלא צפו ב*לפחות* סרט אחד, וסביר להניח שהמספר גדול בהרבה (בטח קרוב יותר ל-20-25 אחוז).
שזה לא פחות גרוע, למען האמת
אבל תודה על התיקון.
כך או כך, אני מבין את הטיעון שדורון העלה כאן על מחסור בזמן, אבל אני לא מקבל את זה מכיוון מדובר ברשימה מצומצמת כזו של סרטים. אף אחד לא יבוא בטענות שחברי אקדמיה לא צפו בכל הסרטים שיצאו השנה, כי זה פשוט בלתי אפשרי בעליל, אבל לפחות לצפות במועמדים הסופיים זה בסיסי, אחרת ההצבעה נעשית על סמך טעם אישי והייפ סביב הסרט, ולאו דווקא על שיקולים מקצועיים. גם אם הם עדיין אנשים עסוקים מאוד, זה חלק מהאחריות שלהם, ופוגם בכל התהליך המעורער מלכתחילה של בחירת הסרט הטוב ביותר לאותה שנה.
סזאר 2015: "טימבוקטו" - 7, סאן לורנים - 2
בטקס פרסי האקדמיה הצרפתית שהסתיים לא מזמן גבר להיט הפסטיבלים המועמד לאוסקר הזר ואחד הסרטים המדוברים בסצינה הבינלאומית בשנה האחרונה על "סאן לורן" (שהיה מועמד לעשרה פרסים וקטף אחד סמלי, עיצוב תלבושות), "איב סאן לורן" (שלקח רק את פרס השחקן הראשי) והאחרים. הוא גרף 7 פסלונים מתוך 8 מועמדויות: סרט, בימוי, תסריט מקורי, עריכה, צילום, מוסיקה וסאונד. את הפרס היחיד שהוא הפסיד, עיצוב תפאורה, לקח "היפה והחיה", (עוד) גרסת לייב אקשן בכיכובם של וינסנט קאסל וליה סיידו. נכון להרגע ואם לא יהיו הפתעות קיצוניות אין שום סיכוי שנראה אותו בהקרנות בארץ, כך על פי אבנר שביט. זה בסך הכל הסרט השני בלבד מבין זוכי הסזאר מאז תחילת המילניום שלא מופץ פה.
חוץ מ"טימבוקטו" היו, מסתבר, עוד זוכים:
"מלחמה ממבט ראשון", שהיה אחת ההפתעות המרנינות בשלב המועמדויות, הסתפק בשלושה פסלונים: סרט ביכורים, שחקן מבטיח ורגע לפני ההכרזה על פרס הסרט הזוכה אדל אינל היחסית אלמונית עקפה את מריון קוטיאר, ג'ולייט בינוש וקתרין דנב ואספה את פרס השחקנית הראשית.
"משפחת בילייה" ("La Famille Bélier") שהיה אמור לתת קונטרה מסוימת בתור סרט הקומדיה השנתי הסתפק בזכייה אחת בלבד, פרס השחקנית המבטיחה ל-לואן אמרה שנחתה לתפקיד היישר מהגרסה הצרפתית של "דה ווייס".
"מלח הארץ", האחרון של וים ונדרס שגם מועמד לאוסקר, לקח את פרס הדוקו. הוא אמור להגיע לארץ בעוד כשלושה שבועות, אבל לך תסמוך על סרטי יונייטד כשזה נוגע לסרטי "איכות".
קריסטין סטיוארט, סימן קריאה, סימן קריאה, סימן קריאה, על משחקה ב"העננים של סילס מריה" של אוליבייה אסיאס. לא ראיתי את הסרט למרות הקרנות לא רשמיות לא מעט שנערכו לו בארץ כך שאין לי דעה על הופעתה בסרט, אבל עושה רושם שהזכייה נובעת גם למניעים פופוליסטיים, או לפחות זה הרושם שקיבלתי ממעקב אחרי המירוץ (לא שיש לי משהו נגד סטיוארט כשחקנית).
בפרס הסרט הבינלאומי (הזר) זכה "מאמי" של דולאן כשהוא משאיר אבק ל"12 שנים של עבדות", "12 שנים של עבודה על סרט" ("התבגרות"), "יומיים ולילה", "אידה", "מלון גרנד בודפשט" ו"שנת חורף".
העננים של סילס מריה
יגיע ל-yes בחודשים הקרובים
המחווה/פארודיה הטובה ביותר על "לשבור את הקרח"
זאת קטגוריה צפופה ביותר, שמאז שיצא הסרט עוד ועוד סרטוני יוטיוב נאבקים על התואר, אבל אני מצאתי את המנצח האישי שלי: קחו את "היצור" (גירסת קרפטנר, 1982), החליפו את הדמויות לדמויות של "לשבור את הקרח", צלמו את הכל בפלסטלינה.
אזהרה, שלא תגידו שלא אמרתי: הסרטון הבא מפחיד ומטריד. לאנשים שנבהלים בקלות מסרטי אימה אני לא יכול להמליץ על זה בלב שלם או בכלל.
להנאתכם, Forzen Blood Test Scene
(אני רואה שבערוץ שלו יש גם סרטוני-תקצור-פלסטלינה להפשיטה, מת על המתים, ועוד כמה אבל הם הרבה פחות הרשימו אותי )
הוא עשה גם סרט קצר ל"ABC של המוות" הראשון, נכון?
(ל"ת)
נכון.
(ל"ת)
ומי שרוצה תקציר של "היצור"
אז הנה תקצור של "היצור" בחתולית, או, עם אתה מעדיפים בכיכובו של פינגו.
ג'וזף קאן, הבמאי של "ריתוק" המצוין (הסרט שאני מכנה "מה היה קורה אם אדגר רייט היה מביים את 'צעקה'") ביים ריבוט אפל לפאוור ריינג'רס!
כלומר, סרט קצר שהוא סוג של פיצ'\\סירטון מעריצים שאמור להראות איך ריבוט אפל לפאוור ריינג'רס בבימויו של קאן יכול להיראות:
https://www.youtube.com/watch?v=vw5vcUPyL90#t=714
פוסטר רשמי ל"הנוקמים: עידן אולטרון"
אחרי יצירת אומנות יפיפייה ששמה "הפוסטר של שומרי הגלקסיה" מגיע מבית מארוול אסון קטסטרופלי בצורת הפוסטר של "הנוקמים: עידן אולטרון".
" rel="nofollow">אוזהרתם מראש.
מה שקורה כשנותנים לילד נייר ואוסף מדבקות של האוונג'רס.
(ל"ת)
*הוזהרתם
(ל"ת)
אני רק לא מבין מה סתיו שפיר עושה שם ליד בוז'י הרצוג עם הקשת.
(ל"ת)
זאת בדיחה, נכון?
כי זה די מצחיק.
מתגמד לחלוטין בהשוואה לפוסטר הקודם
" rel="nofollow">שהיה מהמם
ו/או גורם לרצון לברוח למדבר.
הבנו, יש הרבה אולטרון. עכשיו מספיק עם העומס הויזואלי הזה כאמצעי המחשה. זה פתרון עצל ומעיק.
אבל זה די הקונספט שלו
אויב שאין לו גוף אחד אלא אין סוף גופים, אויב שהוא בעצם רק תודעה. אין דרך טובה יותר מלהציג אותו מאשר בדרך הזו, השאלה היא רק איך מעמידים את כל העניין.
סליחה על ה , אבל אני לא מסוגל לראות "ו/או" בלי לקשר למאמר הבא:
"סכלות ו/או איולת"
כל כך הרבה פטפטת מילולית
ומשפטית במקום טענה לוגית אחת פשוטה: ו/או מקיימת את טבלת האמת של OR לוגי, ואידך זיל גמור.
(ופירוט למי שתוהה: 'ו' שקול ל-and לוגי, 'או' בשפה המדוברת שקול ל'xor' לוגי. ולכן נדרשה השפה לצירוף עליו עלה קצפו של הנ"ל). זה הכל.
בעיקרון אתה צודק (כלומר, בהנחה שאתה מתכוון למה שאני חושב שאתה מתכוון).
וכבר העירו על כך בתגובה למאמר – http://hebrew-academy.org.il/wp-content/uploads/andor-MA.pdf.
יחד עם זה הנקודה שלו נשארת בעינה ביחס לרוב מוחלט של המקרים בהם נעשה שימוש בצירוף הזה.
אני אישית נהנה מאוד מהפטפטת המילולית של אותו "הנ"ל", והרשיתי לעצמי לשער שיש גם אחרים שיהנו.
But of course
להנות מפטפטת מילולית זה תחביב לגיטימי וחביב בפני עצמו (ואחת הסיבות העיקריות לצפות בסרטים של האחים כהן, לא?)
דווקא מרתק
תודה מרווין.
מאמר משעשע/מדכא מ-Cracked
איך הוליווד לא מצליחה, גם כשהיא מאוד מנסה, להציג עוני באופן ריאליסטי:
http://www.cracked.com/blog/5-ways-hollywood-tricked-you-into-hating-poor-people/
מעולה!
(ל"ת)
אם הייתם ביס פלאנט חיפה בחודש האחרון ותהיתם מה לעזאזל בונים שם, אז זה:
אולם 4DX חדש דנדש מהקופסא מגיע לחיפה! יש!
סרט! אקשן! בחילה! דברים! שפריצים! עוד כסף!
פייר, אני סקפטי.
אני חוזר בי מכל מה שאמרתי
בגלל בובספוג
יצא טריילר
ל"מר הולמס". נראה מעט מנומנם אבל ברגע שאני רואה את איאן מק'קלן לבוש בתלבושת הג'נטלמנית הוויקטוריאנית של הולמס אני לגמרי בעד. יחי מקק'לן לעד!
נ.ב. לא נמאס כבר לעשות אלף עיבודים לשרלוק הולמס? זה גם לא שהוא דמות מאד מעניינת, רוב הקרדיט ניתן לו על כך שהוא מבין חלוצי הבלשים הספרותיים. אני בעד עיבוד לאראסט פנדורין.
לא ברור על מה הסרט,
אבל לראות את הולמס זקן זה משהו שתמיד סקרן אותי. ולראות את מק'קלן בתפקיד הולמס נראה לי מגניב. גיליתי אותו די מאוחר ואני שמח לראות אותו בעוד דברים שמעניינים אותי.
חבל שזה לא עיבוד להולמס הזקן מ"הקידה האחרונה", היה יכול להיות יותר אקשן. מצד שני, היו מעבים שם את העלילה בהרבה וזה היה מאבד את הקטע.
יש אנשים בעולם שמכירים את פנדורין איזה כיף לי
יש סדרה רוסית שהיא עיבוד לספרי תיבת פנדורין. נדמה שכול כמה פרקים הם ספר. לצערי אני לא דוברת רוסית, אז לא באמת יכולתי לשפוט איך הסדרה. אבל הליהוק נראה מצוין כמו גם התפאורות וההשקעה בהפקה.
נראה לי שיש את כול הסדרה ביוטיוב חברים שדוברים רוסית סיפרו לי שהיא טובה
*משחק מילים כל שהוא*
לזה אני קורא קידום משעשע – וינס ווהן והקולגות מהסרט "Unfinished Business" הצטלמו בתמונות גנריות של אנשי עסקים.
לוק אוונס יגלם את החיה בעיבוד הלייב-אקשן של "היפה והחיה". אמה ווטסון מגלמת את בל, ביל קונדון מביים.
תזוזות בתאריכים של כמה סרטים – "פולטרגייסט" הוקדם ל 22.5, מה שהזיז את "מרגלת" ל 5.6. כמו כן, "Paper Towns" – העיבוד הקולנועי הבא לספר של ג'ון גרין – נדחה ל 24.7.
טריילר ל "Self/Less", בו התודעה של בן קינגסלי עוברת לגוף של ריאן ריינולדס (נראה קצת יותר רציני מהסרט ההוא בו התודעה של ג'ייסון בייטמן עוברת לגוף של ריאן ריינולדס)
ואפרופו ג'ון גרין וטריילרים, קצת קידום עצמי – טריילר שיצרתי ל"אשמת הכוכבים" שמציג אותו באור קצת אחר (אני מודה שזו לא העבודה הכי טובה שלי, אבל אחרי ש"ביליתי" שבוע עם התכנת עריכה הזאת בשביל הסרט הקצר שלי, לקראת סוף הפרוייקט הזה כבר לא ממש היה לי אכפת)
חלמתי שווטסון תעשה איזה צעד בכיוון של קריירה מעניינת, כנראה חלמתי.
(ל"ת)
רגע, רגע-רגע-רגע
Self/Less הוא לא "סרט שבו התודעה של בן קינגסלי עוברת לגוף של ראיין ריינולדס" אלא הוא "הסרט החדש של טארסם סינג שבו התודעה של בן קינגסלי עוברת לגוף של ראיין ריינולדס ונראית גנרי לחלוטין ויזואלית". אני יודע שאין לטארסם את בחירת התסריטים הכי מדהימה, אבל האם הLSD הפסיק לעבוד במוח שלו, כי אם כן אני בעד לספק לו עוד כמות נדרשת בשביל עוד "מעבר לכל חלום" או לפחות משהו שנראה כמו "מראה מראה".
בנוסף, לוק אוונס מגלם את גסטון ולא את החיה. בנוסף-בנוסף, למה יש עיבוד נוסף ליפה והחיה?
מש"א, אוונס הוא גסטון.
את החיה יגלם דן סטיבנס.
ועם כל הטרנד של עיבודי לייב אקשן לסרטי דיסני, אתה באמת מופתע שגם הסרט הזה ביניהם?
אבל נראה שהיפה והחיה יהיה עיבוד לייב אקשן יותר כמו סינדרלה, מאשר "מליפיסנט"
כלומר יותר נאמן לסרט המקורי. או אולי אפילו יותר.
ממה שהבנתי בניגוד לסרט של סינדרלה, אפילו עומדים להיות ביפה והחיה את השירים מהסרט המצויר.
בגלל הסקרנות, איזו תוכנת עריכה זאת?
פיינל קאט, פרימייר?
יש שם קטע אחד (0:22) שבו הייתי נותן למוזיקה יותר זמן לעשות פייד אוט. חוץ מזה מגניב!
Avid.
(ל"ת)
הנה כלי נחמד שלא ידעתם שקיים עד עכשיו:
תאריכון טריילרים עתידי.
זה כלי נחמד, אבל לא רשמי בשום אופן
אני זוכר בוודאות שבשלב מסוים הופיע שם שהטריילר של באטמן VS סופרמן יוצמד ל"עלייתו של ג'ופיטר", וכולנו יודעים איך זה נגמר.
שאלה כללית
זה לגיטימי שבנאדם מגיע לקולנוע להנאתו ומקבל בין מטח הטריילרים גם תשדיר תעמולת בחירות? מישהו יודע להגיד האם זה לגיטמי או שיש חוק נגד זה?
לא בין הפרסומות? בין הטריילרים?
(ל"ת)
בהקרנות של הרשת הספציפית אין ממש הפרדה בין פרסומות לטריילרים, הם באים ביחד, אחד בתוך השני, כך שיכול להיות ש"בין הטריילרים" הוא לא ממש הניסוח הנכון (למרות שהזמן שמוקדש לטריילרים עולה על חצי). בכל מקרה, מה שתפס לי את העין (והעלה את חמתי) זה שהיה רק תשדיר אחד של מפלגה מאוד ספציפית. זה יצר אצלי תחושה של ניצול משווע של קהל שבוי.
לא רואה סיבה שלא. זה לא שונה מכל פרסומת אחרת
בדיוק כמו שאתה יכול להיות תקוע באיילון ולראות שלט "זה אנחנו או הוא" " זה אני או הם" או whatever.
מה שכן, זה נראה לי מוזר כי כמות האנשים שצופים בקולנוע היא לא מספיק גדולה כדי שיהיה להם שווה להשקיע בפרסומות קולנוע. קהל של קולנוע הוא קהל מאוד ספציפי, ובדרך כלל הפרסומות שם הן מאוד מפולחות גם ככה.
אבל זה כן שונה מכל פרסומת אחרת
לפרסומות האלה מוקדשת משבצת שידור ייעודית (וחינמית למפרסמים) בערוצים השונים בטלוויזיה וברדיו.
לא ברור לי למה בשלטי חוצות זה עובד אחרת, אבל הגיוני שבקולנועים זה ייפעל כמו תשדירים ברדיו ובטלוויזיה.
זה רעיון — ערבי הקרנה של תשדירי בחירות בקולנועים. יהיה צחוקים.
אני לא כל כך בטוחה איך זה עובד אבל למיטב הבנתי
ההבדל עם הטלויזיה והרדיו הוא שכל הטלויזיה והרדיו בארץ (לפחות אלה שמאפשרים קניית פרסומות) הם ציבוריים, ולכן יש בעיה עם קניית פרסומות. במקביל, בגלל שזה ציבורי הם נאלצים להקציב שעה ביום לפרסום חינמי (גם אם יש להם דברים הרבה יותר רווחיים לשדר בזמן הזה).
בניגוד לעיתונים ואתרי אינטרנט שהם פרטיים ולכן אין בעיה לקנות בהם פרסומות. בתי הקולנוע הם פרטיים.
אז אני לא בטוחה ויכול להיות שיש מישהו שמכיר את הפרטים של הפרסומות בטלויזיה יותר טוב ממני. אבל יש שם איזשהו הבדל מבחינת ההגדרות.
חוץ מזה, כבר ראיתי בעבר בקולנוע פרסומות פוליטיות
אבל אני לא זוכר שיצא לי לראות תעמולת בחירות מפורשת. אולי זה מוגבל לארגונים "לא מפלגתיים" למיניהם.
טוב, אז אני אשאל
איזו רשת ואיזו מפלגה ואיזה תשדיר?
(אין לי מושג אם זה חוקי; על פניו אני לא רואה סיבה שלא).
לא ראיתי את הפרסומת
אבל אני מנחש שהוא התכוון לרשת לב, כיוון שאצלם אין הפרדה בין הפרסומות לטריילרים לפני הסרט.
ב"לב" (מנדרין, לפחות)
יש את התשדיר הזה בין הפרסומות, שכפי שנאמר מעורבבות גם עם הטריילרים (אין הפרדה ברורה). למה הוא שם? כי הם שילמו לרשת, למיטב הבנתי.
אני, אתה והפיל.
שמועות חדשות שצצות אומרות שהריבוט של פול פיג ל"מכסחי השדים" יהיה התחלה של יקום משותף (אלא מה) ושהאולפנים כבר עובדים על סרט נוסף בכיכובו של צ'אנינג טייטום.
דיסני לא ינוחו עד שיעשו עיבודי לייב אקשן לכל הסרטים המצויירים מהילדות שלכם. אחד מהם יהיה "דמבו" ויביים אותו…טים ברטון. כי אנשים כל-כך אהבו את "אליס", כמובן. *הכניסו כאן בדיחה שחוקה על ג'וני דפ*
ווהו! אחרי שלאחרונה דווח כי יצולם השנה ברומא, עכשיו גם יש תאריך – "זולנדר 2" מגיע עוד קצת פחות משנה, ב 12 לפברואר, 2016. תתחילו לעבוד על ה'פלדה כחולה' שלכם.
אחד הסרטים המדוברים והאהובים מפסטיבל 'סאנדנס' האחרון היה "Me and Earl and the Dying Girl". הסרט מספר על גרג וארל, שני חברים תלמידי תיכון שמצלמים סרטים ביתיים ביחד. אחרי שילדה בשכבה שלהם מאובחנת בלוקמיה, אמו של גרג – המיודדת עם אמה של הילדה – מבקשת ממנו לנסות להתחבר איתה.
כעת פורסם תאריך יציאה לסרט – 12 ביוני.
ועל התסריט של דמבו יושב כרגע "ארן קרוגר"
זה לא ממש מעודד
'לשבור את הקרח 2' הוכרז רשמית!
מה חשבתם, שסרט האנימציה הכי מצליח אי פעם יישאר ללא המשך?
http://www.comingsoon.net/movies/news/419029-frozen-2-officially-announced
כבר הרבה זמן ציפיתי שהכרזה כזאת תגיע,
בכל זאת, אנחנו מדברים פה על דיסני. הדבר היחיד שהפתיע אותי הוא שההכרזה לא התרחשה מיד אחרי שהסרט יצא, לאור ההצלחה שלו בקופות. אני אמנם נותרתי די אדיש לסרט הזה שהפך לתופעה שלמה, אבל בכל זאת ההכרזה הזאת מפריעה לי. אין לי בעיה עם סרטי המשך, את חלקם אני ממש אוהב, אבל אני לא אוהב שעושים סרט המשך לסרט שלחלוטין לא דורש את זה. לזכותו של הסרט הקודם אני מוכן להודות שהיה בו משהו מאד מהודק, הוא העביר קשת עלילתית שבמרכזה נמצא תהליך שעוברת אחת הדמויות וסגר אותה ללא קצוות פתוחים. הניסיון הציני הזה לסחוט עוד כסף ולהפוך את "פרוזן" לפרנצ'ייז עושה לי קצת בחילה. מה כבר יכול להיות בסרט הבא? המאבק של אולף בין תשוקתו לקיץ לבין מחויבותו לחורף? סיפור אהבה בין אנה לבין מה שמו חובב הגזרים והאיילים? אלזה יוצאת מהארון? . המשך ל"ראלף ההורס" עוד הייתי מבין, יש שם עולם מקורי ומעניין שאפשר להרחיב ואפשרויות לפיתוח היחסים בין הדמויות. עוד יותר מעציב אותי הוא שפיקסאר גם מדרדרים לכיוון הזה. אמנם כנגד כל חששותיי "בית ספר למפלצות" הוא לדעתי פנינה פיקסארית ואפילו התעלה על "מפלצות בע"מ", אבל למה צריך צש"ס 4? לפי הדיבורים עליו הוא אמור להיות קומדיה רומנטית, שדווקא זה היה יכול להישמע די מגניב שפיקסאר עושים קומדיה רומנטית אבל אני לא רואה סיבה לדחוף לזה את צש"ס. שלא לדבר על כך שקיימים דיבורים על מכוניות 3, אוי ווי זמיר. בקצב הזה כבר לא יהיה לי חשק לראות סרטי אנימציה בכלל (הכוונה לסרטי אנימציה ממוחשבת של האולפנים הגדולים, לא לסרטים של לייקה, או סרטים מקסימים כמו" ארנסט וסלסטין" ו"שיר הים" שאותו לא ראיתי עדיין אבל אני מקווה שהוא טוב כמו מה שאומרים עליו).
רק משהו קטן
"בכל זאת, אנחנו מדברים פה על דיסני." – דיסני בעצם לא כאלה גדולים עם המשכים: "המשכוני דיסני" הידועים לשמצה לא נחשבים לחלק מהקאנון של דיסני, כמעט אף פעם לא מופצים לקולנוע ונעשים על ידי אולפן הטלוויזיה של דיסני, ואפילו הם הפסיקו לפני כמה שנים והוחלפו במיליוני סרטי הטינקרבל שיש עכשיו – המשכים רציניים ורשמיים, שנעשים על ידי האולפן המרכזי של דיסני ומופצים לקולנוע? זה הרבה יותר נדיר מהם
זה הופך את זה אפילו ליותר גרוע
אם הם עושים המשך שלפחות ישקיעו בו לא יזרקו אותו לאיזו חטיבת אנימציה אומללה וישלחו להפצה בDVD. לשמוע על קיומם של סרטים נוראים כמו "במבי 2" או "אלאדין 3" רק הופך את כל העסק לאומלל יותר. וחוץ מזה הכוונה שלי הייתה שדיסני ידועים לשמצה בלמצות כל הזדמנות עד תום כדי לדלות כל פני אפשרי. הם אלופי המרצ'נדייז והשיווק ואין להם קווים אדומים. יש להם תוכניות לגרסת לייב אקשן של כל קלאסיקה אפשרית שנוצרה תחת ידיהם. אני אמנם לא עושה את ההפרדה בין חטיבת האנימציה לבין החברה הכללית אבל בסופו של דבר כל ההוראות של חטיבת האנימציה מגיעים מדרגי הניהול הגבוהים ביותר של דיסני.
אף אחד כאן לא מנסה להגן על המשכוני דיסני
Least of all, me – הנקודה היא רק ש "או, נו, דיסני עושים המשך? איזו הפתעה", זו הצהרה מאוד לא מדויקת כשא. סוג ההמשך הספציפי הזה (להלן, כזה שמוקדש לו מאמץ) הוא לא משהו שדיסני עושים הרבה וב. גם המשכוני דיסני הפסיקו להיות דבר לפני כמה שנים טובות
לדעתי זה מצב טוב יותר מאשר האפשרות של המשכון קולנוע בינוני.
ההמשכונים המושקעים אבל הבינוניים של "שרק" או "שודדי הקאריביים" גורמים (לי לפחות) למיאוס מסויים גם מהסרטים הראשונים והמוצלחים בסדרה. הזיכרון של "אלאדין", מלך האריות או במבי המקוריים לא ממש נפגם מההמשכונים שלהם, שמראש לא היה לאף אחד ציפיות כלפיהם ולא נמדדו למולם.
ואגב "ראלף ההורס"
לבמאי שלו יש סרט חדש שיוצא בשנה הבאה (מבוים במשותף עם הבמאי שעשה את "פלונטר" ו-"בולט", ועם עוד איזה מישהו שעד היום כתב בעיקר תסריטים לסדרות טלוויזיה):
http://www.imdb.com/name/nm0397174/?ref_=tt_ov_dr
אם כבר ראלף ההורס
אפשר לעשות קרוסאובר עם טרון. ואולי מטריקס.
מצחיק שאתה מציין את זה
כי הבמאי של "ראלף ההורס" הצהיר שהוא מעוניין לשלב את טרון בסרט ההמשך (אם אכן יהיה כזה).
חדשות סטאר וורס
שמו של הספיןאופ הראשון : rouge one. מעניין, אבל לא מספר לנו יותר מדי כרגע.
http://www.starwars.com/news/rogue-one-is-the-first-star-wars-stand-alone-film-rian-johnson-to-write-and-direct-star-wars-episode-viii
עוד פרט חשוב : פרק 8 יופץ לא בדצמבר 2017 כפי שחשבנו בהתחלה, אלא כבר ב עשרים ושישה במאי 2017
באבאדוק 2015
השבוע עולה להקרנות בארה"ב It Follows, סרט אימה שכבר קצר שבחים בסאנדאנס ועכשיו המבקרים נשפכים עליו בתור אחד מסרטי האימה המפחידים ביותר שהם ראו אי-פעם. בפעם האחרונה שסרט קצר סופרלטיבים כאלה, זה היה "באבאדוק", כך שאני קצת סקפטי (אהבתי אותו, אבל הכי מפחיד אי-פעם? הגזמה). ובכל זאת, מאחר ואני לא רואה תכניות להביא את הסרט הזה לארץ, אני אשאל כבר עכשיו – יש מצב להקרנת עין הדג?
מצטרף לבקשה
אגב, זה הטריילר.
הטריילר הזה... ממש לא משהו
כלומר, ממש.
הקונספט עצמו נשמע ממש מעניין וגרם לי להרבה ציפיות. הטריילר גרם לסרט להראות גנרי בטירוף.
ובכן
התשובה היא כן, יש מצב, אבל.
הניסיון מראה שאנשים פשוט לא מגיעים מספיק להקרנות של סרטי אימה. ההקרנה של "השער" – סרט אימה מוצלח בהחלט לכל הדעות – היתה אחת השוממות ביותר בתולדות הקרנות עין הדג. "הבאבאדוק" היתה הקרנה מצוינת עם מספר מספק של צופים, אבל צריך לזכור שכאן מדובר בסרט שקיבל באזז ברמה נדירה מאוד – ו(חשוב) ההקרנה היתה חינם. אני מסיק מזה ש"הבאבאדוק" היה מספר הצופים המקסימלי שניתן לקוות לו בהקרנת עין הדג של סרט אימה; כל סרט אימה אחר יביא פחות. ולצערי, זה אומר שהקרנה חד פעמית של סרט שלא מופץ בארץ, וצריך לרכוש את זכויות ההקרנה שלו במיוחד, היא פשוט בלתי אפשרית פיננסית.
כמו שון קונרי, אני לא אומר לעולם לא, אבל הסיכויים קטנים. אולי כשהסרט הזה יירכש על ידי yes.
ועכשיו, כמו גדולי האומה, אני סותר לחלוטין את מה שאמרתי לפני כמה ימים.
"It Follows" מגיע להקרנות עין הדג, בסינמטק חולון וסינמטקים נוספים. כנראה תחילת מאי. הודעה רשמית תגיע כשתגיע.
וכדי לנפח את ההייפ עוד קצת, זה מה שהיה לאבנר שביט לכתוב על הסרט:
http://e.walla.co.il/item/2840446
אני רוצה מיליון דולר, אפשר?
(ל"ת)
כן.
(ל"ת)
בעצם לא.
(ל"ת)
זה בסדר, אני מחכה שתחזור בך גם מזה.
(ל"ת)
לא הבנתי,
הקרנות עין הדג בסינמטקים ברחבי הארץ או הקרנת עין הדג בחולון ובשאר הארץ הקרנות שאין להן קשר אליך? והאם חיפה נמצאת ברשימת הסינמטקים הזו?
אני אתן פרטים כשיהיו לי.
(ל"ת)
זאת הפעם הראשונה שאני מבין מה זה Uncanny Valley
http://youtu.be/F62bbabfHFY
האנימציה של ביבי בסרטון של v15 היא מהדברים היותר מלחיצים שראיתי.
לא יודע
…אני תמיד מרגיש ככה כשאני רואה את ביבי.
יאי, פוליטיקה!
אם כבר פוליטיקה תרחיש מעניין שאולי יקרה בעוד שנתיים
שאני לא חושב שראינו באף סרט אבל נראה כרגע מאוד אפשרי הוא שבעוד שנתיים מהיום תהיה גם ראש ממשלה אישה לישראל וגם נשיאה אישה לארה"ב. מעניין איך לא ראינו דבר כזה עד היום בסרטים, בעיקר שזו נראית מציאות מאוד אפשרית כרגע.
למה לא ראינו סרט שהוא גם על ראש ממשלת ישראל אישה וגם על נשיאה אישה?
או למה לא ראינו סרט על אישה נשיאה?
כי לגבי הראשון, נראה לי שאפשר להתחיל עם סרט אמריקאי שבכלליות יש בו גם את ראש הממשלה וגם את הנשיא, ולגבי השני: יש רשימה (מצומצמת ביותר) של סרטים נשכחים ולא מוכרים ברובם עם נשים ששיחקו נשיאות. המוכר ביותר ביניהן הוא "איירון סקיי" ש..אה… כן.
אפילו בשלוף אני יכול למצוא שמות של כמה סרטי קיץ מהשנים האחרונות
עם כמות מרשימה של שליטות נשים. אמנם הם לא ראש ממשלה ישראלית ונשיאה אמריקנית, אבל כפי שקרקר כפול ציין קשה למצוא סרט שמאכלס את שני התפקידים הנורא ספציפיים הללו. יש את נובה פריים מ"שומרי הגלקסיה", את ג'ודי פוסטר מ"אליסיום" (שלצערי התפקיד הסביר הזה היה הסרט האחרון שהשתתפה בו לפני שפרשה מקריירת המשחק), קייט וינסלט, ג'וליאן מור ומריל סטריפ מכל מיני דיסטופיות לנוער למיניהם ואני בטוח שישנן עוד הרבה שכרגע אני לא זוכר. לא צריך להאשים את הוליווד על אוטומט לגבי כל דבר, דווקא את הנושא הזה הם כיסו היטב.
וכאן אנחנו נוגעים בנקודה מעניינת
פרט לנובה פריים – כל השליטות האלה (שאינן "נשיאות" על פי הגדרה, אבל לא משנה) כולן שולטות בדיסטופיות- נוער או לא נוער. יש גם דוגמאות לשליטים בדיסטופיות (דונאלד סאתרלנד על מסכי קולנוע! ווהוו!) אבל כפי שהדוגמאות שלך מראות – כאשר נשים הם שליטות בקולנוע בימינו, פרט לדוגמה אחת (או לפחות, עד שנחשוב על אחת אחרת) כולן שולטות בדיסטופיה. יש כאן משהו שהוא מעבר למקריות. וזה מעניין.
אני לא חושב שזה נעשה לגמרי בכוונה,
או לפחות במודע, אבל אכן זו נקודה מעניינת. (ספ' למשחקי הרעב): לא ראיתי את הסרט החדש אבל ממה שאני יודע מחוז 13 בניהולה של ג'וליאן מור הוא המחתרת כנגד הקפיטול ולכן היא אינה מנהיגה שלילית (אם כי להבנתי אורח החיים במחוז קומוניסטי, שזה לא בהכרח דבר חיובי). זה באמת מוזר שחלק נכבד מהדמויות הן שליטות של דיסטופיות ולעיתים דיקטטוריות, דבר שבהיסטוריה היה במיוחד מנת חלקם של גברים (סטאלין, מוסוליני, היטלר). האם יש פה איזושהי אפליה מתקנת?
אני בטוח שאם אני אפשפש מספיק אני אמצא לפחות דמות נשית אחת ששלטה על אוטופיה מסרט שיצא בשנים האחרונות. למען האמת אליסיום שעליה שולטת פוסטר היא סוג של אוטופיה, אבל רק כלפי מי שגר בה.
אני גם מרגיש צורך להוסיף לרשימה את טילדה סווינטון מ"רכבת הקרח". אני לא בטוח עד כמה היא רלוונטית לרשימה אבל כדאי להזכיר את הדמות הזו בכל תירוץ אפשרי כי היא פאקינג מדהימה. היא לא בדיוק השליטה אבל היא נמצאת בעמדת שליטה. וגם היא דמות שלילית ששולטת בדיסוטופיה (או אוטופיה, תלוי איזה חברי קרון אתה שואל).
לדעתי הנקודה היא לא על סוג העולם אלא על הז'נאר
.בעולם מד"בי (כמו במציאות..) אין סיבה שאישה לא תשלוט, והנה היא שולטת כי ככה, לעומת ה"קונפליקט" להציג שליטה אישה בעולם מציאותי יותר.
עכשיו יש "טרנד" של עולמות מדב"ים דיסוטופים אז זה מתנגש, אבל לדעתי אם היה עכשיו גל חדש של סרטים / ספרים מדב"ים אוטופים לא היית מוצא בהם פחות שליטות נשים
הכוונה שלי היתה
סרטים מציאותיים שבהם אלו ששולטות על עתיד המזרח התיכון הן נשים (שתיים מהן לפחות, כי אצל הפלסטינים לא תהיה מנהיגה אישה), בו ברובו יש אפליה ואי שוויון של נשים יותר מבכל מקום אחר בעולם. זה פשוט מעניין, לחשוב על סיטואציה בה נשים צריכות לעשות משא ומתן על שלום במזרח התיכון כשרוב המזרח התיכון לא מכבד נשים.
גם סרטים מציאותיים שבהם רוב הנשיאות\\ראשות ממשלה הן נשים יכול להיות נחמד.
למען האמת אני לא מכיר הרבה סרטים שהדמויות המרכזיות
הם נשיאים/ראשי ממשלות. ברוב הסרטים הנשיא הוא זה שמקסימום מרימים אליו טלפון בשביל לאשר את המבצע של גיבור הסרט או משהו כזה. גם אני לא מכיר הרבה סרטים לא-ישראליים שעוסקים בבעיית המזרח התיכון. כפי שכתבתי בהודעה הקודמת, אתה מחפש בתחום ספציפי מדי ולכן הרחבתי את זה לנשים כשליטות בכללי. אבל לגבי נשים שליטות בעולם המציאותי עולים לי "אשת הברזל" על מרגרט תאצ'ר, "המלכה" על אליזבת. אם זה כולל גם סדרות טלוויזיה אז Veep והעונות האחרונות של "24" (לא ראיתי חס וחלילה, ככה סיפרו לי). כן, בהחלט מבחר מצומצם ומביך אבל זה רק מה שעלה לי לראש הרגע ואני בטח שכחתי מלא.
יש סרטים על נשיאים
פשוט הם היו צריכים להיות אנשים אמיתיים: לינקולן, פרוסט/ניקסון,ניקסון.
זה יהיה מגניב אם זה יהיה ז'אנר רחב של פוליטיקה בדיונית אבל אנשים בקושי הולכים לסרטים פוליטיים מציאותיים.
בעולם, אין שום מתאם בין ראש מדינה אישה לליברליות של מדינה.
(ל"ת)
1. שכחו ממה שאמרתי זה כבר לא יקרה. 2. הכותרת של הקצרצרים הפעם מאוד אירונית.
3. I don't want to live in this country anymore.
אזל לו התרד
אני לא יודע מה אתכם – אבל אחד מסרטי הקומיקס שממש ציפיתי להם היה גרסת האנימציה הממוחשבת לפופאי המלח של גנדי "עשיתי את סמוראי ג'ק ולכן שמי מקודש תמיד לא משנה בכמה קומדיות גרועות של אדם סנדלר אהיה מעורב" טרטקובסקי… סרט שעכשיו לא יתרחש.
גנדי פרש מהפרוייקט – לא ברור אם בכלל הסרט יצא למסכים ואם כן עד כמה יהיה קשר למה שטרקובסקי דמיין.
באסה
http://www.cartoonbrew.com/feature-film/sony-killed-genndy-tartakovskys-popeye-110356.html
מצד אחד, אכן בעסה
"מפלצת של מלון", בניגוד לציפיות, היה סרט סביר, ולראות את פופאיי על המסך בסרט באורך מלא היה יכול להיות מעניין, א-ב-ל…
כמ שאמרתי בהודעה קודמת, אני לא רואה מישהו עושה את פופאיי יותר טוב מהאחים פליישר. זה פשוט בלתי-אפשרי מדעית.
המלצות לסרטים מצוירים של DC?
החלטתי לעשות מרתון סרטים מצוירים של DC, ואני יודעת שהמון פעמים באתר עלו המלצות לסרטים כאלו אבל לא יצא לי לרשום אותם איפשהו. אז גיקי DC – יש לכם המלצות בבקשה?
ראיתי שניים
"סופרמן: דומסדיי" שראיתי לפני איזה שנתיים וזכור לי כנחמד. וגם "Assault on Arkham" שראיתי לפני כמה חודשים ואהבתי.
Wonder Woman
Batman: Under The Red Hood
.batman: the dark knight returns, son of batman
.justice league: war, flashpoint paradox
superman vs the elite, all star superman, superem batman apocalypse, superman unbound
לא ראיתי עדיין, אבל שמעתי המון על batman: mask of the phantasm
green lantern: emerald knights ו wonder woman זכורים לי כחביבים, אם כי ראיתי אותם מזמן.
ההמלצה שלי? ללכת על הדברים שיצאו לפני 2007, בתקופה של הסדרות המצוירות
אמנם יש בהם פחות מכות-רצח שהמפיקים סברו משום-מה שהופכים את כל העסק למגניב, אבל התסריטים בתקופה ההיא היו יותר טובים משמעותית (בעיקר בגלל שלא היה צריך לדחוס הרצה שלמה של קו-עלילה מסוים לסד של 90 דקות), וגם עיצוב-הרטרו היה הרבה יותר מושך.
(בתכל'ס, Mask of Phantasm, Return of the Joker ו-Mystery of Batwoman).
מסכים
היו כמה סרטים חביבים יותר ( Batman: Year One,Wonder Woman) וחביבים קצת פחות (Justice League: Crisis on Two Earths) אבל רובם המוחלט היו זבל תסריטאי שעטוף באנימציה לא רעה.
הסטרץ' האחרון של הסרטים, Justice League: War, Son of Batman, Flashpoint, היה נוראי במיוחד – זה פשוט כאב לי לראות את השטויות שהם עשו שם.
Batman: Mask of Phantasm
בהפרש עצום סרט האנימציה הכי טוב של DC.
חוץ מזה, סרטי באטמן נוטים להיות חביבים בדרך כלל.
סרט מעולה אבל אני לא מסכים שהוא הכי טוב בהפרש עצום
Batman: Under The Red Hood טוב כמעט אם לא בדיוק כמוהו.
flashpoint paradox ממש מעולה
הוא קודר,אפל ואלים במיוחד, ומצליח לשלב קו עלילה מגובש וחזק. מאוד לא שגרתי בנוף.
חוץ מזה – וונדר וומן לא רע בכלל וכמובן האביר האפל חוזר (שני החלקים ). גם גרין לנטרן – first flight ו-emarld knights נחמדים לאוהבי הז'אנר.
סרטי ה- justice league (וור / כס אטלנטיס ) וסופרמן (אפוקליפס וכו' ) למיניהם, פושרים עלילתית אבל יש להם נקודות זכות מועטות בסצנות האקשן.
תודה רבה לכולכם!
אפילו לא ידעתי שיש ל-DC כל כך הרבה סרטים… למה כל זה לא מתרגם לקולנוע?
בכל מקרה אני אעשה מרתון עם מה שאני אספיק לראות ואחזור עם רשמים
אז היום עשיתי את המרתון, והנה רשמיי:
קודם כל, וואו כמה שהסרטי טלוויזיה של דיסי יותר טובים ומגוונים מהסרטי קולנוע שלהם (כאילו, מגוונים עד כדי זה שכל סרט שני שלהם הוא באטמן, אבל עדיין). בסך הכל ראיתי 4 סרטים –
וונדר וומן: התחיל טוב, אבל אז קצת המשיך מאכזב כי העלילה הייתה די צפויה, וציפיתי שיהיה קצת יותר "דיאנה פוגשת עולם מודרני" וקצת פחות "גברים מול נשים – יחסינו לאן", כאילו, אם עושים סרט על אוטופיה נשית עם גיבורה נשית שמוקפת בנשים, לא חובה לדבר כל עשרים שניות על היחס שלהן לגברים, אפשר, הנה רעיון מדהים ומהפכני – לעזוב את הגברים לגמרי ולהתמקד רק בנשים! מצד שני, היפ היפ הוריי סרט על גיבורה נשית שמוקפת בנשים.
באטמן – מתחת לברדס האדום: וואו זה היה סרט מצוין. הסרט הכי טוב שראיתי, בהפרש משמעותי. למרות שבד"כ אני שונאת את התמה של באטמן-מסרב-להרוג כי נשבר לי לגמרי מגיבורי על שמפעילים אינסוף אלימות על כל מי שנקרה בדרכם ואז כשהם מגיעים לבוס הגדול פתאום הם נזכרים שאופס, הם לא הורגים. וגם כי זו לא כזו נקודה מוסרית מופלאה שדורשת דיון חוזר שוב ושוב (ושוב) כמו שיוצרי גיבורי על נוטים לחשוב.
אבל הדמויות משנה היו מדהימות והעלילה הייתה מעניינת ועכשיו בא לי סדרת טלוויזיה על נייטווינג והברדס האדום.
באטמן Mask of Phantasm: לא אהבתי בכלל בכלל. גם כבר קשה לי לראות אנימציה משנת 93 (הכל כל כך מוגזם וקרטוני שקשה לי לקחת אותה ברצינות), וגם כי הסרט היה די משעמם. לפחות היה ניסיון להתמקד בברוס כבן אדם, שאחד החסרונות הכי גדולים של באטמן זה שכמעט ולא עושים את זה ובגלל זה אין לי שום יכולת להגיד משהו מורכב על האופי של ברוס מלבד "הוא מקריב הכל כדי להיות באטמן". זה לא שאחרי הסרט הזה יש לי מושג יותר טוב מי הוא ברוס, אבל היי, הם לפחות ניסו.
Flashpoint Paradox: בגדול סרט מוצלח, עשוי היטב, עם עלילה מעניינת שיש בה את הטרופ האהוב עליי בעולם. כן הפריע לי שאני לא מכירה מספיק את ליגת הצדק אז הרגשתי שפספסתי המון, שהאופי של וונדר וומן ואקווה מן היה כל כך שונה דרסטית שזה היה הזוי ולא אמין, ושנראה שלגמרי נפלה להם סצנה סופר חשובה בעריכה מתי בדיוק פלאש החליט להחזיר את אמא שלו לחיים, ולמה הם לא טרחו להראות לנו את זה? בשביל אפקט ההפתעה? כי זה הפך את הסיפור לדי דבילי.
אבל ללא ספק זה הסרט הראשון שגרם לי לרצות לקרוא קומיקס של ליגת הצדק כדי להכיר אותם יותר טוב.
בסך הכל היה לא רע בכלל. תודה לכולם על ההמלצות
אני מאוד ממליץ לך גם לנסות את Justice League: Crisis on Two Earths ו- Superman vs. The Elite
ובנוגע לוונדר-וומן, שכתבה אחת מכותבות הקומיקס האהובות עליי אגב, אני לחלוטין לא מסכים להפך, כל הדיבורים על יחסי נשים גברים בסרט גיבורי על היה מאוד מרענן ואחד הדברים שהפכו אותו לייחודי ומעניין, וגם כל סיפור ה"דיאנה פוגשת עולם מודרני" והשילוב של מיתולגיה עתיקה היה עשוי מצוין לדעתי כשנגעו בו. לדעתי הסרט הזה הצליח בזה *הרבה* יותר מ"ת'ור" של מארוול. ובהצלחה לגל גדות לתת הופעה טובה יותר מקרי גראנת' ולמי שלא ילהקו כסטיב טרוור (מדברים על ליאם האמסוורת', יאק) לתת הופעה טובה יותר מנייתן פיליון!
חוץ מזה, לדעתי מדובר גם בטמפלט מעולה לאיך סרט הלייב אקשן אמור להיות לוונדר-וומן אבל אני מתאר לעצמי שהוא יהיה בסוף הרבה פחות טוב מהסרט המצויר, הבנתי גם שהם הולכים לעשות אותו שונה לגמרי מהסרט המצויר עם זה שוונדר-וומן היא בת אלמוות והגיעה לעולם שלנו עוד במלחמת העולם השנייה או הראשונה והשפיעה על מעמד האישה בהיסטוריה, או משהו כזה. האמת נשמע לי רעיון הזוי ונוראי וסתם מסובך מדי. הם מצפים להפוך אותה לסוג של קפטן אמריקה של DC?
סדרת הקומיקס "הקמע"
אז בהוליווד מעבדים כל סדרת YA שנייה, אז איך זה שאחת הסדרות הכי מצליחות והכי טובות שרצות כרגע (בצורת סדרת קומיקס) עדיין לא קיבלה סרט?
"הקמע" זו סדרה פאקין אפית! עם אמנות מדהימה, עם סיפור לא רע בכלל, עיצובי מפלצות משוגעים וגיבורה ראשית חזקה ומעניינת.
אפילו הבנתי שהיה לזה סרט בתכנון, אז מה הולך עם זה? באינטרנט לא מצאתי כלום על זה.
סטיבן ספילברג הולך לביים את Ready Player One!
הולי שיט! הולי שיטטטטט!!!
BEST NEWS EVER!
כל הכבוד ספילברג
לך תבזבז את עצמך על פרויקטי מד"ב סוג ב'.
מצטרף לעוד רשימה גדולה של פרויקטים
ששפילברג מוצמד אליהם ובחיים לא יצאו…
"רובוטריקים" יהפוך ליקום קולנועי סטייל מארוול בהנחייתו של עקיבא גולדסמן
http://deadline.com/2015/03/transformers-akiva-goldsman-paramount-sequels-spinoffs-1201400027/
נשמע מבטיח, סרטים מקושקשים חסרי עומק ועלילה של מייקל ביי יהפכו ליקום קולנועי עשיר על ידי מי שכתב את "באטמן ורובין".
נשמעת כמו אחלה תוכנית, מה כבר יכול להשתבש?
:/
אז כמה יקומים קולנועים זה כבר?
חוץ מאלה שכמעט פה כמו היקום הקולנועי של DC אצל וורנר והיקום של דמויות המארוול של פוקס, יש אחד שמתוכנן למפלצות של יוניברסל, אחד ללגו, אחד לסטאר וורס, אחד למכסחי השדים (אוקיי, הקודמים עוד היו הגיוניים איכשהו אבל מכסחי השדים?! באמת?!) אחד לארתור ואבירי השולחן העגול (WTF?!) ואחד לרובין הוד (WTF?!?!).
נו בחייאת אולפנים, לא כל דבר דורש יקום קולנועי!
זה הבאזז היום.
כמו שאחרי אווטאר, כולם עשו סרטי תלת מימד עד שהבינו שצריך גם לעשות את זה טוב ואפשר בהחלט לוותר, ככה אחרי ההצלחה של הפרויקט המגלומני היקום של מארוול כולם מנסים לעשות את זה. עוד כמה כשלונות ענק וגם זה יעבור.
הגיע הזמן לרימייק של Sliders
אינסוף יקומים כבר כלולים!
יאיר רווה מדווח בסינמסקופ על פרויקט אנה פרנק של ארי פולמן
http://cinemascope.mako.co.il/archives/20743
נראה מרשים, אבל גם צריך לקחת בחשבון את ההסתייגות לפיה הסרט הזה עדיין רחוק מאוד משלב ההפקה.
בניגוד למוזיאון אנה פרנק,
אסוציאציות השואה של פולמן ב'ואלס עם באשיר' היו גורמות לי להרחיק אותו ככל האפשר מפרוייקט כזה.
נו באמתתתתתתתתת
אם השלמתם עם קיומם של גרסאות הלייב-אקשן של דמבו (של טים ברטון), 2 ספרי ג'ונגל והיפה והחיה מבלי להזכיר את ההמשך לאליסה בארץ הפלאות שיוצא משומה – אז עכשיו זה מולאן.
למען ההגינות – אם מולאן היה מוכרז לפני כל ה"מלפיסינט" ו"היפה והחיה" למיניהם הייתי מתלהב יותר כי מולאן הוא באמת אחד הסרטים היותר צמודים למציאות ושהמעבר שלו ללייב אקשן יכול להיות החלק ביותר ( כן, יש את מושו. אפשר בכיף להיפטר ממנו). אבל הוא מוכרז עכשיו, אחרי המבול הקיים כבר והוא מרגיש כמו עוד הכרזה שלא חשבו על איכות המוצר אלא רק על זה שזה מצליח עכשיו בקולנוע אז להוציא מהר לפני שייגמר.
[ואם כבר מולאן – ניסיתי להבין למה לפתע "לשבור את הקרח" מקבל את כל הסופרלטיבים הפמניסטים עלי אדמות כאשר מולאן ולילו וסטיץ' (והסרט עם הפרות,אבל,נו,בסדר.) עשו את כל מה שהוא עושה לפניו ויותר טוב, ואז הבנתי – שמלות וגיבורות לבנות. ]
עזבו, לא משנה
פו הדב.
אחרי דמבו של ברטון, ההכרזות האלו הפסיקו לעניין.
(ל"ת)
אני עדיין רוצה גרסת לייב אקשן ל'הקיסר נפל על הראש'
(ל"ת)
טריילר! שהוא טוב!
אחרי תקופת יובש מסוימת בשבילי בין טריילרים שלא אכפת לי מהם לטריילרים שאכפת לי מהם אבל לא טובים – הנה טריילר טוב, עם שימוש נהדר במוזיקה שגרם לי להעלות את הסרט לרשימת הסרטים שאני רוצה לצפות. וזה חתיכת הישג בהתחשב בכך שהשחקנים הראשיים הם שחקנים שאני נוטה לא לסבול, הבמאי יצר את אחת מהקומדיות המוערכות יתר על המידה של השנים האחרונות ( נפוליאן דינמיט היה גרוע מספיק בשביל לא להתעניין בשום סרט אחר שלו) ובכל זאת הסרט הזה נראה נהדר.
קישור
אה ושכחתי להגיד
שאהבתי אותו גם למרות שהסצנה במטווח ממש גרמה לי לגלגל עיניים.
במאי "מלך האריות" חוזר עם סרט חדש.
הבמאי רוג'ר אלרס שביים את מלך האריות לצידו של הבמאי רוב מינקוף, חוזר עכשיו בסרט חדש:
https://www.youtube.com/watch?v=h9dY5zkwK5M
בניגוד לרוב מינקוף שביים לא מעט סרטים אחרי "מלך האריות", כדוגמת "סטיוארת ליטל 1+2", ו"מר פיבודי ושרמן" ועוד. רוג'ר אלרס עצמו לא חזר להרבה בימויים.
בהתחלה הוא הופקד על הבימויי של "הקיסר נפל על הראש", עד שהנהלת דיסני החליטה שהיא מעוניינת בסגנון שונה בסרט הזה, ופיטרה אותו משם.
לאחר מכן הוא ביים סרטון הקצר שנקרא "מוכרת הגפרורים הקטנה". סרטון מוצלח, אך גם דיכאוני.
ואז הוא ביים את "חברים על הכוונת" (אני עדיין בהלם). כנראה שזה הכניס אותו לטראומה, כי מאז הוא כבר כמעט עשור שהוא לא הוציא אף סרט.
עכשיו הוא בא עם סרט חדש שנקרא "ח'ליל ג'ובראן – הנביא". הסרט לפי הבנתי עשוי לפי פרקים, כאשר את כל פרק מביים במאי אחר עם סגנון שונה, והוא עצמו אחראי כללי+ עושה את הקטעים שמאחדים בין הפרקים.
אפשר לראות שם בין הבמאים שמות של כמה מוכשרים, כמו: טום מור (הסוד של קלס, שיר הים), ביל פלימפטון, ועוד.
יו ג'קמן נפרד מהוולברין?
http://variety.com/2015/film/news/hugh-jackman-will-play-wolverine-one-last-time-1201462085/
כן.
(ל"ת)
אפשר להבין אותו
כמה זמן אפשר להסתכן בתפרים כל פעם שאתה מחטט באף?
(הי, זה עובד גם ב-ט' במקום ב-ת'. פאן אינטנדד בהחלט).
תגובות ש״סוף-סוף!״ צריכה להיות המילה היחידה בהם.
(ל"ת)
הגבלת הגיל של דדפול נחשפת במתיחת אחד באפריל קצת חורקת.
https://www.youtube.com/watch?v=Z5TB0pKLj0Y
חורקת אבל איזה יופי שהשמועות על הדירוג היו לא נכונות.
(ל"ת)
אבל ממש רציתי גאג חוזר בסרט
שבו דדפול מחכה כל הזמן לרגע המתאים ביותר להשתמש ב״פאק״ היחיד שמותר לו. :(
סרט קצר שאני מנחש שעוד נשמע מהבמאי שלו
גוון ז'רמן (ככה כותבים את השם שלו?) סטודנט צרפתי לאמנות, ביים לאחרונה סרט קצר שהוא מחווה למיאזאקי. הסרט מרגיש יותר כמו פיילוט או טריילר למשהו ארוך יותר ופחות כמו משהו מגובש, אבל וואו, הוא נראה פשוט מדהים.
http://www.dailydot.com/geek/miyazaki-ghibli-animation-short-tribute/?fb=gk
בקישור תמצאו גם סרט קצר נוסף ומשעשע (אם כי קצת פחות מושקע) של הבמאי על צמד תוכים. הניחוש שלי: עוד נשמע מהבחור הזה בהמשך.
ועוד סרט קצר שכבר שמענו מהבמאי שלו
(ותודה לתום שפירא שהפנה את תשומת לבי לנושא):
בראשית שנות ה-80, לאנימטור צעיר בשם בראד בירד וחבריו לספסל הלימודים במכללת קאל-ארטס היה רעיון פסיכי: לקחת את "The Spirit", סדרת הקומיקס המהוללת של ויל אייזנר על לוחם קשוח בפשע ולעשות ממנה סרט אנימציה באורך מלא (זה היה, כמובן, הרבה שנים לפני שלפרנק מילר היה רעיון פסיכי דומה, אבל בקטע רע). הסרט לא הופק, וכל אחד מהם פנה לענייניו, אבל סרטון קצר של צילומי מבחן באורך 5 דקות נשמר על קלטת וידאו וצבר אבק בבוידעם כלשהו. עכשיו ניקו ממנו את האבק (טוב, את רובו) והעלו את הסרטון הזה לרשת:
http://www.cartoonbrew.com/feature-film/long-lost-pencil-test-trailer-for-brad-birds-the-spirit-revealed-111858.html
סרטוני-מבחן הם לעיתים רחוקות יצירות מופת, וגם הסרטון הזה הוא לא יצירת מופת, אבל היי, הוא נראה מגניב. למעשה, נדמה לי שג'ון מוסקר, שהנפיש קטעים מהסרטון, שאב מהג'וב הזה השראה ברמת האווירה בעת העבודה על Great Mouse Detective (עבודת הבימוי הראשונה שלו בדיסני). אני גם מאוד אתפלא לגלות שאף אחד מאלה שעבדו על "באטמן: הסדרה המצוירת" לא ראה את הסרטון הזה (הקטע עם הרכבת כל-כך נראה כמו משהו מהסדרה).
לא יודע לגבי באטמן
אבל במשפחת סופר על יש מרדף בעיר שמסתיים על פסי רכבת עילית. כנראה שבראד בירד חיכה 20 שנה עד שיצא לו לעשות משהו עם הרעיון הזה.
מש"א
לא יכולתי שלא לחשוב על משפחת סופר על בקטע האחרון.
נבחר הסרט הגרוע ביותר לשנת 2017
בבקשה
"הנסיך הקטן" טריילר ראשון באנגלית
https://www.youtube.com/watch?v=fEPqgSNLfK8
נראה מעולה.
בהחלט נראה יותר טוב מהקודם
(ל"ת)
בלאק מס
מעבר לקאסט או לכל דבר אחר. תקשיבו, ג'וני דפ משחק כאן טוב.
נראה מאוד מעניין.
טריילר
אולי הפעם ג'וני.
וואו, איזה טריילר, אינעל העולם!
ברגע אחד זה הפך לאחד הסרטים שאני הכי מצפה להם בסתיו. עד עכשיו ההתייחסות שלי אליו הייתה רק כסרט שאולי אולי יהיה מועמד לאוסקר, אבל עכשיו? לא יכול לחכות.
(לינק גם ליוטיוב מי שרוצה)
https://www.youtube.com/watch?v=CE3e3hGF2jc
מהיר ועצבני 8 מקבל תאריך רשמי
פתחו יומנים – 14.4.2017 :
http://screenrant.com/fast-furious-8-release-date-2017/
כצפוי, הדבר גורם לשינויים בלו"ז של סרטים אחרים, ופאסיפיק רים 2, שהיה אמור לצאת ב-21 לאפריל, יזוז ל-4.8.2017
אנימציה חדש(?)
יכול להיות שזה לא ידיעה חדשה אבל רק עכשיו שמעתי על זה.
הנביא של ח'ליל ג'ובראן.
הבמאי של מלך האריות, הקול של ליאם ניסן.
נראה כאילו הוא מערבב מלא סוגים של במאי אנימציה, וזה נראה ממש נחמד.
טריילר
ואכן
מלא במאים לקחו חלק בבימויו
בדיוק 18 תגובות מעליך פרסמתי את הטריילר הראשון לזה.
הטריילר הראשון והשני בעצם די דומים, מלבד שבשני יש יותר התמקדות בסגנונות האנימציה המגווונות שיהיו בסרט.
גם הרעיון שמאחורי הסרט נשמע אדיר. במאי מהמיינסטרים האמריקאי שביים את אחד משוברי הקופות הגדולים בעולם, מביים סרט יותר קטן ואינטימי שיכלול 8 פרקים שיבוימו על ידי 8 מהאנימטורים העצמאים הגדולים בעולם. חבל שהוא לא הצליח גם להכיס לשם איזה אנימטור יפני.
זה נראה באמת מסקרן. חבל שהסיכוי שזה יגיע לארץ הוא לא הכי משהו.
נשמע כמו אורח ודאי באחד הפסטיבלים.
(ל"ת)
מי שאר הבמאים ומה הם עשו?
(ל"ת)
מבין אלה שעשו סרטים באורך מלא: פלימפטון (שאני מקווה שלא צריך לפרט), טוםם מור (שאני מקווה שלא צריך לפרט) , יוהן ספאר (שעשה את החתול של הרבי), נינה פיילי ( שעשתה את "סיטה שרה את הבלוז" המופלא)
ועוד ארבעה שעשו עד עכשיו בעיקר קצרים/סדרות טלוויזיה ואני לא מכיר לעומק (אבל אולי אחרים כן).
מכיר את כולם חוץ מפלימפטון
אילו דברים הוא עשה?
הרבה.
מבין הסרטים שלו: Mutant Aliens ו-I Married a Strange Person! הם כנראה הפיצ'רים הכי סוטים ומטורפים שלו, בHair High הוא מתחיל להירגע בחינת הסטיות שלו אבל עדיין משלב דיאלוגים ומIdiots and Angels הסרטים שלו נהיו נטולי דיאלוג וגם יותר רכים במובנים מסוימים.
אבל פלימפטון הוא לפני הכל במאי של סרטים קצרים, ואני בטוח שנתקלת בעבודה אחת לפחות שלו. אני נורא אוהב את "דרכים להפסיק לעשן" ( גם guard dog – אבל אני לא מצליח למצוא אותו?) אבל יש די ויותר שעות הנאה שאפשר לקבל מחיפוש הסרטים שלו ביוטיוב.
הו! כן, אני יודע מי זה.
אני לא מכיר את השם אבל אני כן מכיר את האיש, נדמה לי שגם היה לו ראיון פה באתר מתישהו ושהיה סיפור שהציעו לו לעשות את עיצוב הדמות לג'יני של אלאדין של דיסני והוא מאוד התחרט על זה שהוא לא עשה את זה, אני צודק?
לפי the wrap - יש לנו עוד סרט אוריג'ן בדרך
סרט הספינאופ השני של מלחמת הכוכבים, שמתוכנן בגסות לצאת לאקרנים ב-2018, יעסוק בבובה פאט והגיעו לגדולות ונצורות :
http://www.thewrap.com/star-wars-2nd-anthology-film-will-be-boba-fetts-origin-story/
מהאולפנים עדיין לא אישרו את זה, אבל זה מתאים מאוד לרוח השמועות והדיווחים שהיו עד כה. בפעם הקודמת כזכור – הדיווחים דיווחו על סרט שיכלול את המאבק סביב גנבת תוכנית כוכב המוות וזה אכן מה שקרה.
שאלתי בעבר ואשאל שוב
למה לעזאזל בובה פט מעניין מישהו? דמות שהופיעה למשך 4.7 שניות ולא אמרה כלום. אפילו לג'אר-ג'אר יש יותר רקע/אופי/הכל ממנו.
הוא מגניב ויש לו ג'ט פאק.
יש מיליון דמויות שעשו יותר מזה
ומסקרנות הרבה יותר, רובן לא שוות סרט משל עצמן.
שתי שאלות
1. אז האולפנים הולכים להתעלם לחלוטין מהטרילוגיה החדשה ? כי הספינאופ לבובה פט מסופר ב"מתקפת המשובטים".
2. אין איזו סדרת אנימציה חדשה על המורדים שגונבים את התכניות של כוכב המוות ? יכול להיות שהרעיון הפך לסדרה בסופו של דבר ולא סרט ?
שתי תשובות
1. זה מה שקצת מפוקפק בידיעה הזו מבחינתי – כבר ראינו למעשה את האוריג'ן של בובה פט ב"מלחמת המשובטים". יש שיאמרו שזה היה די מעפן (בצדק ), אבל זה כבר מאחורינו וראינו את זה, כמו שאמרת. בין אם ירצו או לא – שלושת הסרטים הראשונים הם קאנונים בהגדרה, והם לא יוכלו להתעלם מהם.
2. יש את סדרת האנימציה – star wars rebels (מלחמת הכוכבים – המורדים, נראה לי שככה תרגמו את זה לעברית ). אני לא בטוח מה התוכן של הסדרה כי לא צפיתי בפרק אחד אפילו ממנה, אבל מקווים כלליים ששמעתי – זה אמור להיות מעין גשר בין הסרט השלישי לרביעי ותיאור של הקמת המחתרת נגד האימפריה.
וואו
וואו שוב אני לא יודע אם שיתפו את זה כבר, אבל זה נראה ככ טוב שהייתי חייב לשתף.
כן, זה הסרט האחרון של סטודיו ג'יבלי. מהבמאי של "הלקחנים".
לי אישית זה לא ממש נראה לי כמו סרט מעניין.
פראמונט פחות או יותר מוותרים על אקסל פולי
השוטר מבוורלי הילס 4, שהיה מתוכנן על הנייר ל-25 במרץ 2016, נדחה למועד לא ידוע.
http://screenrant.com/beverly-hills-cop-4-release-date-canceled/
יצא הטריילר לסדרה החדשה (והראשונה?) של הוושאבסקים, Sense8
https://www.youtube.com/watch?v=iKpKAlbJ7BQ
שמתי את זה כי אפשר לדבר פה כבר על סדרות טלוויזיה וגם כי הוושאבסקים יצרו את הסדרה וביימו כמה פרקים בה והם נודעים בעיקר כבמאי קולנוע חדשניים אז בכלל יהיה מעניין לראות מה הם יוכלו לעשות בטלוויזיה.