קצרצרים: גראונד קונטרול טו מייג'ור טום

טום קרוז רוצה לצלם סרט בחלל, ועוד חדשות נורמליות לחלוטין.

הרבה זמן לא התקצרצרנו. מסתבר שכל מה שהיה דרוש כדי להחזיר את הפינה זאת מגיפה עולמית. אולי אנחנו צריכים לעשות את זה יותר. כנראה שלא.


זה קצת מוזר שלטום קרוז יש פחות מ-50 קרדיטים על משחק בימד"ב. בארבעים השנים שבהן הוא על המסך, נראה שהוא הספיק לעשות הכל: להטיס מטוסים, לשרוד פלישת חייזרים, לבקש שיראו לו את הכסף, להיתקע בלולאת זמן, להצליח בכמה משימות שהתגלו כלא-כאלה-בלתי-אפשריות, ומה שזה לא יהיה שקרה ב"קוקטייל". נראה שקרוז מרגיש שהוא די מיצה את כל האתגרים וכבש את כל הפסגות שיש לכדור-הארץ להציע, אז הוא רוצה לצלם סרט בחלל, כי כמובן.

רק שנהיה ברורים, אני לא מתכוון לסרט שמתרחש בחלל, גם כזה כבר היה לו. טום קרוז – בשיתוף עם חברת "ספייס X" של אילון מאסק ונאס"א – רוצה לצלם את הסרט העלילתי הראשון בחלל החיצון. ולא, זה לא יהיה אחד משני סרטי "משימה בלתי-אפשרית" הבאים שמתוכננים. אחרי שהוא יסיים איתם, הוא רוצה לטוס לחלל ולצלם שם סרט. אבל מי יודע, אולי זאת גרסת האקסטרים של דברים שאנשים אומרים לעצמם בזמן הסגר שהם יעשו אבל לא יוצאים לפועל. נותר רק לאחל לו בהצלחה עם זה ולהזכיר לו שבחלל קצת קשה יותר לרוץ. [דדליין]


למרות שבתי הקולנוע סגורים כבר מה שנראה כמו עשור לפחות, נכון לעכשיו טקס האוסקר הבא עדיין מתוכנן להתקיים בסוף פברואר. אך המציאות החדשה מצריכה קצת שינויים בחוקים: באופן חריג, האקדמיה הכריזה שסרטים שהופצו ישירות בשירותי סטרימינג או VOD כשירים למועמדות בטקס הקרוב. אך יש גם אותיות קטנות, לפיהן לסרטים האלו צריכה הייתה להיות הפצה קולנועית מתוכננת (כלומר, לא יועדו להפצה ישירה ב-VOD) ועליהם להיות זמינים בשירות ההקרנות של האקדמיה תוך 60 ימים מיום ההפצה. בנוסף, כשבתי-הקולנוע יחזרו לתפקד, חלון ההקרנות של שבוע בבתי-קולנוע שמכשיר סרטים כמועמדים לא יחוייב להתקיים בלוס-אנג'לס, אלא גם בערים אחרות בארה"ב.

שינוי משמעותי נוסף הוא המיזוג של שתי קטגוריות הסאונד – עריכה ומיקסינג – לקטגוריה אחת, כשהבקשה הגיעה מחברי ענף הסאונד עצמם, כנראה בשביל שאנשים יפסיקו להציק להם עם שאלות כמו "אבל מה ההבדל בין עריכה ומיקסינג?".

כמו כן, זאת תהיה השנה האחרונה שבה יחולקו עותקים פיזיים של סקרינרים. החל מעונת הפרסים של שנה הבאה, הכל יבוצע באופן דיגיטלי וסרטים יועלו ישירות לפלטפורמת ההקרנות של האקדמיה. [דדליין]


עדיין לא ברור איך ההצלחה של "טרולים מסביב לעולם" תשפיע על הקולנוע בטווח הרחוק, ואם בכלל זאת כזאת הצלחה במונחים אמיתיים. אבל בינתיים, באופן לא מפתיע, אולפני יוניברסל לא מסתירים את ההתרגשות שלהם מהביצועים של הסרט במדיה ביתית. ג'ף של, מנכ"ל האולפן, צוטט בכתבה ב"וול סטריט ג'ורנל" כשהוא אומר "ברגע שבתי הקולנוע יפתחו מחדש, אנחנו מצפים להפיץ סרטים בשני הפורמטים". אדם אהרון, המנכ"ל של AMC – רשת בתי הקולנוע הגדולה ביותר בעולם, עם כאלף סניפים – לא אהב את זה.

במכתב זועם, אהרון הודיע שהרשת שלו לא תקרין סרטים של אולפני יוניברסל עד להודעה חדשה. לדבריו, זאת לא ענישה שמכוונת אל האולפן הזה ספציפית, אלא כל אולפן ש"לא יכבד את חלון ההפצה המסורתי ואת ההגינות של המו"מ המתנהל בינינו". לאחר מכן, גם רשת בתי קולנוע Regal הצטרפה לקריאה שלו, אם כי בצורה מתונה יותר.

ביוניברסל מיהרו להגיב שהם מאמינים בחווית הצפייה בקולנוע ואין משהו בהצהרתם שסתר זאת. התכנית שלהם בעתיד היא להפיץ סרטים ישירות לבתי הקולנוע, "בנוסף להפצה מקבילה למדיה ביתית במצבים שבהם זה יראה הגיוני". אז בינתיים, נראה שההשפעה על הקולנוע היא: לא כל כך. [THR]


הסופר והתסריטאי פטריק נס ("שבע דקות אחרי חצות", "כאוס מהלך") יכתוב עיבוד חדש ל"בעל זבוב", על פי הספר על קבוצת נערים שננטשים על אי בודד. בשלב מסויים האולפנים שקלו להפיק גרסה נשית של הספר, אך כעת נראה שתהיה היצמדות לחומר המקור. את "בעל זבוב" יביים לוקה גואדנינו ("קרא לי בשמך", הרימייק של "סוספיריה"), שגם עובד על סרט המשך ל"קרא לי בשמך" שנקרא "מצא אותי". [THR]


"לשחרר את גיא", הסרט של שון לוי בכיכוב ריאן ריינולדס, היה אמור לצאת ביולי הקרוב, אך בעקבות הקורונה נדחה לסוף השנה. כנראה שריינולדס ולוי נהנו לעבוד ביחד, כי הם כבר הכריזו על פרוייקט משותף חדש. הפעם ריינולדס חוזר בזמן ופוגש את הגרסה הצעירה של עצמו. [THR]


גם סת' רוגן עובד על סרט מסע בזמן, כלומר, סוג של. ב-"American Pickle", רוגן יגלם מהגר שמגיע לארה"ב בשנת 1920 ועובד במפעל של חמוצים. יום אחד הוא נופל לאחד המיכלים וגופו משומר במשך 100 שנים. הוא מתעורר בימינו ומנסה ליצור קשר עם הצאצא שלו (גם רוגן), שעובד כמתכנת. הסרט מבוסס על סיפור קצר מאת סיימון ריץ', שכתב את התסריט. במקור הזכויות לסרט נרכשו ע"י סוני, אך הוא יעלה ל-HBOMax, שירות הסטרימינג של וורנר שצפוי לעלות בסוף החודש. [דדליין]


אתמול היה "יום מלחמת הכוכבים", ואולפני לוקאספילמס ניצלו את ההזדמנות כדי להכריז שסרט עתידי בפנרצ'ייז יבויים על-ידי טאיקה וואיטיטי. הבמאי הניו-זילנדי כבר ביקר בגלקסיה הרחוקה, כשביים את הפרק האחרון בעונה הראשונה של "המנדלוריאן". הפעם הוא חוזר לסרט באורך מלא, שאת התסריט שלו הוא יכתוב ביחד עם קריסטי ווילסון-קיירנס (שכבר הספיקה לעבוד עם סם מנדז על התסריט של "1917" ועם אדגר רייט על סרטו החדש "אמש בסוהו").

עדיין אין תאריך לסרט, שמצטרף לאוסף של פרוייקטים עתידיים של וואיטיטי: בימים אלו הוא עובד על "הגול הבא מנצח" שמספר על קבוצת כדורגל בסמואה, סרט אנימציה של "פלאש גורדון" וכמובן גם "תור: אהבה ורעם". [דדליין]


חשבתם שרק בגלל ש"המוטנים החדשים" חסר-תאריך הוא לא יספק כותרות? מדובר בכח טבע. לזמן קצר, הסרט הופיע באתר של "אמאזון", עם אפשרות להזמין אותו מראש במחיר של 26 דולר "בלבד". לא פורסם תאריך יציאה, וקצת לאחר מכן האפשרות להזמנה מראש של הסרט הוסרה מהעמוד (אבל עדיין זמינה באתר הבריטי, ואפילו במחיר מוזל!). אבל מה זה אומר? סתם טעות אנוש, או שאחרי כל הסאגה הזאת הסרט אכן ילך בעקבות "טרולים מסביב לעולם" ו"סקובי-דו!" ויופץ ישירות למדיה ביתית? אולי עוד נפגוש אותו באוסקר. של 2022, הכוונה.


זוכרים את "ונום"? זה לא היה סרט טוב במיוחד, אבל הפוטנציאל היה שם. אבל הוא כן הצליח בקופות. ממש הצליח. אז ההכרזה על "ונום 2" לא איחרה לבוא, כשרמז לעלילה שלו הופיע כבר בסצינת המיד-קרדיטס של הסרט הראשון. "לרמוז", כמו, אתם יודעים, שהכלב שלכם "רומז" שהוא רוצה טיול על ידי זה שהוא מחרבן לכם בסלון. אם פספסתם את אותה סצינה, מה שקורה בה זה שאדי ברוק מבקר בתא המאסר של קליטוס קסידי (וודי הארלסון עם פאה שכנראה נקנתה באותו יום), שאומר לו "When I get out…There's gonna be CARNAGE", רפרנס לדמות מהקומיקס. ובשביל להבהיר מעבר לכל ספק שהסרט הבא יעסוק  בסימביוט המרושע, האולפנים החליטו לתת לסרט ההמשך את השם הנורמלי לחלוטין "Venom: Let There Be Carnage".

הסרט היה אמור לצאת במקור באוקטובר הקרוב, אך כמו אולפנים אחרים, גם סוני עשו קצת שינויים, כולל של כל הסרטים ביקום הספיידרמני שלהם: "ונום 2" זז מאוקטובר הקרוב ל-25 ביוני בשנה הבאה. סרט ההמשך של "רחוק מהבית" עבר מאמצע יולי 2021 ל-5 בנובמבר של אותה שנה. ו"מימד העכביש 2" יגיע אלינו רק ב-7 באוקטובר, 2022, במקום באפריל של אותה שנה. [THR]

ואם אנחנו כבר בסרטי המשך עם וודי הארלסון, מישהו בהוליווד החליט שמה שאנשים רוצים זה "האשליה 3". אם אתם אומרים…


עוד סרט המשך שקיבל שם חדש: "ספייס ג'אם 2: מורשת חדשה". יש לקוות שהפעם המורשת לא תהיה "סרט בסדר עם שיר נושא של בחור שיתברר כמנהל כת".