קצרצרים: אז מה פספסנו?

איך זה שלא שמענו שום דבר על הסרט של האן סולו? תעלומה. נשמע כמו מקרה לפיקאצ'ו הבלש - בדיבובו של ריאן ריינולדס.

בשם חבקוק, זמן רב לא היה כאן קצרצרים. ולא שלא היה על מה לדבר. מצטער על זה. אז בואו, בזריזות רבה ככל הניתן, ניגע בחדשות האחרונות.

מטרידנים: מאז הפעם האחרונה שפרסמנו משהו על אנשים שנחשדים באונס, התקפה או הטרדה מינית, שמות רבים הצטרפו לרשימה (רשימה חלקית: עזיז אנסארי, פול האגיס, מורגן ספורלק, מייקל דאגלאס, ג'פרי טמבור, וגם שמו של וודי אלן עולה שוב בהקשר של אותן האשמות), אבל בוא נתעכב על אחד שדווקא נראה שיצא חלק מהנושא: קייסי אפלק. לקראת טקס האוסקר, היו שאלות רבות  אם אפלק יחזור לטקס האוסקר כדי להגיש, על פי המסורת, את פרס האוסקר לשחקנית הטובה ביותר. מצד אחד, מסורת זו מסורת. מצד שני – מי באמת רוצה, באמצע סערת "#גםאני", לשים במרכז הבמה אדם שהואשם בשתי תקיפות מיניות?

נראה שאף אחד, וזה כולל את אפלק עצמו, שהודיע שלא יגיע לטקס האוסקר הקרוב. מצד אחד, טוב שעשה כך. מצד שני, יש משהו מעצבן בכך שהוא מצליח איכשהו לצאת טוב מהסיפור הזה. יכול להיות שהוא לא עשה את המעשים המיוחסים לו, ויכול להיות שאנחנו צריכים למחול לו כי עבר זמן, כמובן. אבל יש משהו מתסכל בכך שהבחירה שלו להתחמק מאור הזרקורים והשאלות הקשות נתפסת כמעשה ה"נכון" ולא כהתחמקות מהסערה הציבורית בתקווה שאחרי שתשכך יהיה מותר לצאת החוצה. יכול להיות שזה גם וגם, כמובן, אבל נראה שאנשים פחות כועסים על מי שלא נמצא בכותרות שלהם. בכל מקרה, אני מניח שבקרוב יפורסמו רשימת המגישים בטקס האוסקר ונוכל לגלות מי בדיוק תגיש או יגיש את הפרס לשחקנית הטובה ביותר, עכשיו שאפלק לא בעסק. אני מהמר על המיניונים. [CNN]


היעדרויות: ואם מדברים על דברים שלא בכותרות – זוכרים שאמור להיות סרט כזה, "סולו: סיפור מלחמת הכוכבים"? אם כן, כל הכבוד, כי נראה שדיסני עושה כל מאמץ כדי לא לשחרר אפילו תמונה רשמית ממנו. תזכורת: הסרט יוצא עוד ארבעה חודשים, וסרטים הם לא אלבומים של ביונסה – אי אפשר להוציא אותם בלי מסע יח"ץ ולקוות לטוב. בטח לא סרט בסדר גודל של "סולו". אז מה קורה עם זה? ההיגיון מחייב שבקרוב תצא הודעה "אמרנו מאי? התכוונו שלופים. כלומר, דצמבר." אבל אם כן – למה הם מתעכבים איתה כל כך הרבה? ומה כל זה אומר על האיכות של הסרט על המבריח האינטרגלקטי וחברו השעיר?


ריינולדס: הרבה פרוייקטים מוזרים יוצאים לאחרונה (ראו למטה) ובכל זאת נראה שבכל פעם שראיין ריינולדס משתרבב לידיעה על סרט, היא אפילו קצת יותר מוזרה. דדפול, כלומר ראיין ריינולדס, כלומר דדפול, הולך לדבב את פיקאצ'ו (מה?) בסרט החדש "פיקאצ'ו הבלש" (מה??) שהוא על פיקאצ'ו, שהוא בלש. למה פיקאצ'ו בלש? למה פיקאצ'ו מדבר? למה פיקאצ'ו ידבר בקול של דדפול? אין לי מושג. אבל נראה שעם האוכל בא התיאבון, כי סרט תעלומה אחד לא מספיק לראיין ריינולדס שעובד עכשיו גם על עיבוד ל"הרמז". עיבוד שני, יש לציין, לפני שבוכים על מצבה של הוליווד שהיא מעבדת כל משחק קופסה אפשרי. ואם כבר מציינים דברים, אני אציין גם שהעיבוד הראשון היה סרט מצוין שיצא לקולנוע עם כמה סופים חלופיים (שזה דבר מגניב לחלוטין), ושיש בו את אחת ההופעות הטובות ביותר של טים קארי שבהם הוא לא טרנסווסטייט מרקד או ליצן אוכל ילדים. העיבוד החדש ל"רמז" אמור להיות מבוסס על תסריט מהאנשים שכתבו את "דדפול", כך שאפשר לקוות שהם יהיו בכיוון הנכון הכללי בכל הנוגע לטון הקומי. נותר רק לראות אם בסוף את התעלומה ב"הרמז" יפתור בכלל הבלש פיקאצ'ו. [Variety]


טרנטינו-טרק: על הידיעה הזאת לא דיווחנו בזמן האמת, בין השאר כי זה נשמע הזוי מכדי להיות אמיתי. אז למי שלא שמע עדיין – יום אחד טרנטינו נפגש עם ג'יי ג'יי אבראמס לגבי רעיון לסרט "סטאר טרק". אבראמס התלהב ושכר צוות כותבים ובראשים התסריטאי של "האיש שנולד מחדש" על מנת לעבד את הרעיון לתסריט, שאותו טרנטינו אולי יביים ואולי לא. והסרט יהיה מדורג R. כל זה בזמן שהוא עדיין לחלוטין סרט של סטאר טרק.

זה מניב הרבה שאלות, פרט לשאלה הברורה שהיא "איך לעזאזל נראה סרט סטאר טרק של טרנטינו?" למשל – אם טרנטינו יביים את זה, זה נחשב חלק מהספירה שלו? טרנטינו אמר שהוא יביים 10 סרטים, אבל אנחנו כבר יודעים שהוא סופר את הסרטים האלה איך שבא לו. האם "קלינגון ללא מעצורים" [כותרת לא רשמית] יהיה הסרט האחרון של טרנטינו, או אחד שלא באמת נחשב? כמובן יכול להיות שהתשובה לכל השאלה הזאת היא "לא, בגלל שהסרט לא ייצא לפועל". אבל מצד שני יכול להיות שהוא כן. ואם כן – זה יהיה כל כך מגניב. [VF]

עוד בנושא טרנטינו – הסרט החדש שלו על שנת 69' מתקדם לו לאטו, וליאונרדו דיקפריו חוזר לעבוד עם הבמאי (לאחר שעבדו יחדיו ב"ג'אנגו ללא מעצורים"). נכון לעכשיו הוא הליהוק המאושר היחיד, למרות שיש לא מעט שמועות על שחקנים שרוצים לקבל את התפקיד (בין היתר מרגו רובי, בראד פיט וטום קרוז). [Deadline]


המשכים: הרבה, הרבה המשכים. נרכז את המעניינים ביותר, נלך בסדר כרונולוגית הפוך מהסרטים שהופצו כאן לאחרונה ואז אחורנית עד לשנות ה-70:

לוקה גואדנינו הכריז ש"קרא לי בשמך" יזכה להמשך, שכמו טרילוגיית "לפני" יעקוב אחר השחקנים בזמן אמת, אבל שלא כמו טרילוגיית "לפני" ישלב איידס בסרט הבא. [THR] בינתיים, בקטגוריית "המשכים לסרטים מפוקפקים ביקורתית" גם נטפליקס ממשיכים לנהוג כאילו "בהיר" היה הצלחה שמצדיקה המשך, ומתקדמים הלאה לעבר המשך עם ויל סמית'. [io9] וגם קנת' בראנה עובד במרץ על "מוות בנילוס", ההמשך ל"רצח באוריינט אקספרס" שבו הוא עתיד לשחזר את דמותו של הרקול פוארו. אולי הפעם עם שפם פחות מגוחך. [independent]

בגדר "שמועות בלבד בשלב זה" יש גם את ההמשך המתבשל לו לאטו ל"קצה המחר" שדאג לימן אוהב לדבר עליו הרבה ולעשות לגביו מעט, בגזרת "המשכים שלא ברור איזה סוג של המשך הם יהיו" יש את הטיזר הזה למשהו שיצא ב2018 ויהיה המשך ל"בלאק דיינמייט", סרט הפארודיה האחרון הטוב שנעשה. ובגדר "המשכים שמסבכים את כל הקאנון" "ליל המסכות" זוכה להמשך חדש שמתעלם מההמשכים והרימייקים הקודמים שנעשו עם ג'יימי לי קרטיס שמשחזרת את התפקיד שלה מהסרט ההוא, על פי תסריט של דייוויד גרין גורדון (שגם מביים) ודני מקברייד. הייתי צוחק למשמע קומיקאי שעושה סרט אימה, אבל היי – לג'ורדן פיל זה עבד. וממשיכים, ל-


רימייקים: הידיעה על סרט של אנדי סרקיס על בסיס "ספר הג'ונגל" היא כל כך עתיקה שהופתענו לגלות שהוא הספיק מאז אותה ידיעה להוציא סרט אחר בשנה שעברה שלוקח את תואר הסרט הראשון של אנדי סרקיס ("לנשום"). אבל הסרט הוא חדשות ישנות. לא רק פשוטו כמשמעו, אלא גם במובן של הביטוי האנגלי שאומר "לא רלוונטי" – הרי יצא כבר סרט לייב אקשן ל"ספר הג'ונגל" וכולם ממש אהבו אותו (חוץ ממני, אבל זה כבר סיפור אחר). זאת קצת בעיה בשביל ההפקה של סרקיס, כי אף אחד לא ירגיש דחף לראות את אותו הסיפור שוב. זה לא כמו "עבודת נמלים" ו"באג לייף", של שני סיפורים שונים שמסופרים בנמלים. זה אשכרה אותו הסיפור שראינו רק לפני שנתיים. אז מה ההפקה עשתה על מנת לבדל את עצמה? הפכה את הסרט לאימה? החליפה את מוגלי בגבר שחור ענקי שנותן מכות לכולם? ליהקה את ניל פטריק האריס בכל התפקידים? לא, הם פשוט שינו את השם של הסרט ועכשיו קוראים לו "מוגלי" ולא "ספר הג'ונגל". אה. איכשהו לא נפלתי. [IGN]

לעומת הסרט ההוא שנמצא בהפקה כבר שנים, רימייק חדש שעלה ממש עכשיו על הפרק זה רימייק ל"סיפור הפרברים" מאת איזה אחד, סטיבן ספילברג. זה מפתיע בכמה מובנים: לא בטוח בכלל שצריך חידוש ל"סיפור הפרברים" (למרות שאני מניח שיהיו אנשים שהיו רוצים לראות את הסרט מלוהק אתנית "נכון"). ו– היי, מה קרה ל"חטיפתו של אדגארדו מורטרה"? הסרט ההיסטורי של ספילברג על חטיפתו של נער יהודי במאה ה-19 נשמע כמו המועמד הראשי לזכות באוסקר בכל שנה שרק יצא, וגם הוא היה בדיבורים תקופה ארוכה, כולל אפילו ליהוק של מארק ריילאנס לתפקיד ראשי, אבל נכון לעכשיו נראה שהסרט פשוט נעלם מלוח הזמנים הקרוב של ספילברג שיתמקד הן ב"סיפור הפרברים" והן ב"אינדיאנה ג'ונס 5", שזה דבר שעדיין קורה. מה שאומר שלמשך שלושה סרטים ברצף, ספילברג מתעסק עם זיכיונות ישנים, בין אם זה באזכורים רבים ("שחקן מספר אחת"), רימייקים או המשכים ישירים לסרטים הקודמים. [IndieWire]

ועוד כמה רימייקים, בקטנה: הולך להיות עוד "חתול תעלול", הפעם באנימציה. זה לכאורה אמור להיות מעודד כי לפחות נמנע מהדבר ההוא עם מייק מאיירס, אבל איכשהו החרוזים המומצאים של ד"ר סוס עובדים הכי טוב על הנייר, ופרט להיבט הכלכלי של העניין, אני לא רואה טעם בעוד ניסיון. בינתיים בגזרה של דיסני, הסרט לייב אקשן הבא שדיסני מכוונים אליו הוא "החרב באבן". אני די תומך ברימייק הזה, כי ככל שסרט המקור של דיסני פחות ידוע כך הרימייק לייב אקשן שלו יותר טוב, ויוכיח "חברי הדרקון אליוט", אבל יותר מזה – יש איזה פוטנציאל לסיפור של ארתור דרך העיניים של דיסני. בנוסף לשני אלה, הולך להיות ספינאוף טלוויזיוני ל"מה שאנחנו עושים בצללים" שעוקב אחרי המשטרה המקומית שמתעסקת עם כל הבעיות העל טבעיות שבאזור, וזה, בסך הכול, נהדר.


פיו. זה היה הרבה. נקווה שפעם הבאה השעון המעורר יצלצל בזמן ולא נצטרך לחכות עוד שלושה חודשים עד לקצרצרים הבאים.