והפעם: דאבל פיצ'ר! שני טריילרים במחיר אחד! או במילים אחרות, רמאות מוחלטת, כשאני מכניס שני טריילרים לאותו מקום!
על הטריילר הראשון אפשר להגיד הרבה דברים – שהוא התיישן, שהוא לא ברור מספיק – אבל דבר אחד אי אפשר לומר עליו: שאין לו ביצים.
זה ה"ורטיגו" של הטריילרים. הוא נחשב לקלאסיקה מוחלטת בתחום, ואפשר להבין למה. הטאגליין הוא אחד המפורסמים בכל הזמנים, ואין סרט ששמו הוצג על המסך באופן מבריק יותר. החצי הראשון של הטריילר מוקדש כולו לביצה, וגם החצי השני לא כולל שום דיאלוגים, וגם לא שום תמונות של אותו חייזר שמדברים עליו: רק רצף של דברים נוראים אך לא ברורים ואנשים שבורחים. לא ברור מה קורה שם, ברור שזה רע מאוד. ואז, בבת אחת, קאט למרחבי החלל הדוממים, המבהירים שאין שום מקום לברוח אליו. בחלל אף אחד לא יכול לשמוע אותך צורח.
הטריילר הזה היה מהפכני לזמנו, אבל כמו הרבה דברים שהיו מהפכניים לזמנם הוא התיישן מאוד, והיום הוא כבר לא אפקטיבי כמו פעם. אז עשו לו את מה שעושים לקלאסיקות שהתיישנו: רימייק.
כרגיל, הרימייק מרשים הרבה יותר מבחינה טכנית, אבל פחות חזק במקוריות. הטריילר של "פרומתיאוס" (שיצא, אגב, בסוף 2011 – זה הטריילר החדש ביותר ברשימת 20 הגדולים) למד הרבה שיעורים מהטריילרים הגדולים של כל הזמנים, ויישם אותם היטב. מלבד המחווה הברורה לטריילר של "הנוסע השמיני", הטריילר הזה לוקח גם את הבוווווווווואם של "התחלה", נדמה שהוא לומד משהו מהלופים של "יהודי טוב", והוא שואל אלמנטים לפחות מעוד טריילר אחד שיופיע בהמשך הרשימה.
בימים הקודמים:
מקום 11: פם פאטאל
מקום 12: יהודי טוב
מקום 13: היום השלישי
מקום 14: התחלה
מקום 15: האויב שבפנים: אפוקליפסה
מקום 16: ד"ר סטריינג'לאב
מקום 17: גבעות הפחד 2
מקום 18: הרשת החברתית
מקום 19: שליחות קטלנית 2
מקום 20: בי מובי
אוהבים טריילרים? אז בואו ל"ליל הטריילרים החיים". ערב שלם של החלק הטוב ביותר של הסרט.
אבל...
הטריילר של "חייזר" (כן, "חייזר") פי 1000 יותר טוב מזה של פרומתיאוס…
הנוסע השמיני זה שם נהדר. הרבה יותר מאיים ומעניין
ואם אני מבין נכון, הוא גם תורגם ככה לשפות אחרות. זה גם נגזר מטאגליין של הסרט:
It's Alien, the 8th passenger
כמובן שזה כבר נשמע מטופש בסרטי ההמשך, אבל נגד זה אין מה לעשות.
זה כאילו
זה כאילו המשרד שמחלק שמות רק רוצה לתת לנו כל פעם עוד פרטים על הסרטים שאנחנו רואים…
חייזר => הנוסע השמיני… יופי, אז יש 7 בני-אדם וחייזר
האנגאובר (שם גאוני) => בדרך לחתונה עוצרים בוגאס (איך לעזאזל זה בכלל נכנס במסכי התזמונים של בתי הקולנוע)
אני בחיים לא אבין למה.
למרות שהיו כמה הברקות:
Daddy Day Care (הסרט בכיכובו של אדי-מרפי) => אבא בא לגן (וגם באלגן)… נחמד, משחק מילים יפה
הוא היה הנוסע ה-9
השמיני היה החתול
לא יודע למה, אבל זה מזכיר לי במובן מסויים את הטריילר של "צייד הצבאים" (כי למרות שהוא יותר ארוך ומראה הרבה קטעים בעלילה, גם בו השם של הסרט משחק תפקיד חשוב):
http://www.youtube.com/watch?v=vw-Tyr6Rb6I
ואני מקווה שאני לא עושה פה ספוילר הרשימה…
ראיתי את הטריילר, ורק לא הבנתי, איך קוראים לסרט?
אני חושב שהם לא הראו את השם שלו מספיק פעמים.
אתם זוכרים שבסרט עצמו אין שום ביצה שמתבקעת, כן?
במובן הזה, הטריילר הוא פאדיחה אדירה.
לא טריילר. טיזר.
זה מה שמשותף להרבה מהמשתתפים בפרויקט הזה – הם טיזרים, שבהם לא מחויבים לדבר על עלילת הסרט אלא רק לתת רצון לראות אותו – ולכן הם יכולים להיות יצירת אומנות בפני עצמה.
וכמובן חובה לומר שהטריילר של "פרומיתיאוס" הרבה יותר טוב מ"פרומיתיאוס".
כמובן.
(ל"ת)
הצפירות האלה בטריילר הראשון
הן:
א. הרבה יותר מרתיעות מהצפירות של הטריילר השני.
ב. הרבה יותר מרתיעות מצופרי האוניות של הטריילר השני (א.ק.א. בוווווווואם).
ג. גם יותר מלחיצות, ולכן
הטריילר של "הנוסע השמיני" מעורר יותר אי נוחות ופחד מאשר הסרט עצמו. אמאל'ה.
מסכים.
חוץ מהמשפט האחרון. יש משהו נורא קלאסטרופובי בטריילר הראשון. זה נותן מימד כמעט אישי. זה אתה, ואתה כלוא בתוך קופסאת מתכת מעופפת עם משהו שלא ברור מהו, רק שהוא נוראי ומחריד. זה משחק על התחושה בלבד, בלי האלמנט הויזואלי של הזוועה (כמעט). גאוני.
ותחשבו רגע על זה מבחינה מוזיקלית
ב-2012, צפירות כאלו הן חלק לגיטימי מהמוזיקה וכל אחד שיוצא לבילוי במועדונים שמע בחיים שלו מלא טרקים דומים, בקצב קצת שונה אולי, אבל הרעיון עצמו, של קולות "צורמים" ולופים של באסים שחוזרים על עצמם, בתור מוזיקה, הוא דבר מוכר.
תחשבו על זה ב-1978. היה רוק והיה פופ אבל לא היתה מוזיקה אלקטרונית כזו מחוץ לסרטים (אולי בתחום של מוזיקה ניסיונית שרק מעטים הכירו). למי שצפה בטריילר הזה כשה וא יצא, זו בטח היתה חוויה לחלוטין מחוץ לתחום המוכר.
גם העריכה היא מין גרסת אלפא של סגנון שמאוד מקובל היום. אות הפתיחה של כל הפרקים של בטלסטאר גלקטיקה נגמר בסיקוונס של המון פריימים מהירים וברקע תופים מתגברים ואז שקט פתאומי.
אם הוא לא נראה מהפכני היום זה רק בגלל שהוא השפיע השפעה עצומה על כל מה שבא אחריו.
מבחינת צלילים דווקא לא
הסינתייזרים הראשונים יוצרו בשלהי המאה ה19, והתחילו להשפיע בשנות העשרים של המאה ה20. אם נגביל את עצמנו למוזיקה פופולארית (מאוד) מתקופה שקרובה לסרט, אפשר להזכיר את הביטלס עם Tomorrow Never Knows, פינק פלויד עם On the Run, מגוון השימושים של המוג (כולל בפסקולים של קובריק), וגם את הפתיח של Dr. Who, כך שהקהל דווקא כן היה מורגל בצלילים מסוג זה.
מה שמרשים הוא דווקא היעדר הצלילים – הדממה (מלבד אוושה מאיימת) שפותחת את הטריילר, והכיתוב הנגלה לאט, בהתחלה בתור סימונים סימטריים שלא ברור מה הם, ואם בכלל יהפכו לתווים. השילוב הזה מושך וממקד את תשומת הלב, בעיקר אם האווירה הזו מוקפת בפרסומות וטריילרים צבעוניים וצעקנים אחרים. ואז מגיעים הצלילים והויזואליה: הצופר שנשמע ספק כמו זעקת אדם (מה שמתחבר אח"כ לטאגליין), והתמונות שלא ברור מתוכן מה קורה, רק שישנן התרחשויות מאיימות כלשהן. זה אפקטיבי במיוחד כניגוד לדממה והסטטיות שמקודם.
בקיצור, טריילר מוצלח, אבל לא חדשני מבחינה צלילית.
לדעתי המיקום של הטריילר צריך להיות יותר גבוה.
והסיבות לכך פורטו בפוסט הזה.
אני רק שאלה (טכנית)
יש סיבה שהאמבדים של הטריילרים לא מופעים על גבי אייפוניים ואייפדים?
פלאש?
(ל"ת)
כנראה שזאת הסיבה
אהך עין הדג הוא האתר היחיד שאני מכיר שלא מציג את הסרטונים המאומבדים בנייד, ויוטיוב בעיקרון כן עובד באייפון, אז אני משער שיש לזה פיתרון פשוט וקל יחסית (לא שאני מנסה לרדת על המערכת הנפלאה של האתר)
ניסיון – האם עכשיו הטריילר העליון (של "הנוסע השמיני") לא מוצג לכם (משתמשי iOS) והתחתון (של "פרומתיאוס") כן?
כן. פרומיתיאוס עובד
(ל"ת)
טוב, אז מעכשיו נבחר את קוד האימבוד השני של יוטיוב.
לאחר שכל הטריילר התפרסמו,
מאיזה עוד טריילר הסרט הזה לקח אלמנטים?
מהמקום הראשון
"I'm so sorry" – התנצלות (נשית) בתור סימן מבשר על כמה רע הדבר שעומד לקרות בסרט.