את "הדרקון של אבא" הזכרתי לראשונה בכתבה של סרטי האנימציה של 2021 ויש לי תחושה שהתאריך ההוא חלף לו. להגנתו ייאמר שהיעד של 2021 מלכתחילה היה בגדר שמועה.
קיצר, הנה הטריילר לסרט החדש מבית קרטון סאלון ("מוליכי הזאבים") ונטפליקס.
נראה מקסים, ולצד לייקה אני שמח לראות אולפנים שמוציאים, בעקביות, סרטי אנימציה בסגנונות שחורגים מהנורמה (זו הדרך המנומסת שלי לומר שחלאס CGI).
"הדרקון של אבא" (ואני כבר רואה איך הבת שלי תחשוב שאני מציע לראות את הדרקון שלי) ייצא בנטפליקס ב-11 בנובמבר.
טיזר ראשון ל-"האחרונים מבינינו" (לא זה לא תרגום רשמי… בינתיים):
רגע לפני שאני ממשיך, לאן זה נעלם? שניה-שניה-שניה… אה הנה, מצאתי! כובע ההתנשאות שלי. מעולה. ובכן – בתור סנוב אליטיסט ששיחק במשחק המקורי (פעמיים) ועל כן מבין יותר טוב מכולם בכל הקשור ל-The Last of Us, הטיזר נראה נהדר; חלק מהשוטים הם אחד לאחד מתוך המשחק עצמו, ופדרו פסקל הזה כאילו נולד לגלם את ג'ואל.
כמובן שאני מוכן מראש לכל שינוי שיגיע (אני כבר יודע על שחקן בעל לקות שמיעה שיגלם דמות שבמקור לא הייתה לה לקות שכזו, והיא נתפרה מחדש לצרכיו; ודמות אחרת שראינו במשחק בתור גופה בלבד תקבל פה חיים חדשים).
תאריך יציאה עוד אין וגם אין טעם לנחש. רק אגיד שהטיזר הראשון של "בית הדרקון" עלה עשרה חודשים לפני פרק הבכורה.
דייב בטיסטה מתנהג כמו דוש ליד שחקן מהמילטון #1 – "דפיקה בדלת":
מוכרחים להעריך את מ. נייט שאמלאן. גם כשכל העולם ואחותו צוחקים עליו, האיש לא מוותר וממשיך להוציא סרטי אימה – לרוב גרועים. אם היה ספק שאולי האחד הזה יהיה בסדר, מגיע הטריילר השאמלאני להחריד ומוכיח את מה שהיינו צריכים לדעת מראש. הסרט מיועד לצאת לאקרנים בארה"ב ב-3 בפברואר וכנראה מתישהו בתקופה הזו גם אצלנו.
דייב בטיסטה מתנהג כמו דוש ליד שחקן מהמילטון #2 – -"רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית" :
אזהרה: אם אתם לא רוצים לדעת מי הנרצח בסרט, אל תצפו בקליפ.
מצד שני, גם אחרי צפייה בקליפ ומהיכרות עם ריאן ג'ונסון, אין דרך לדעת אם הנרצח הוא אכן הנרצח ומה באמת הסיפור פה ומי כל האנשים האלה.
הסרט (באורך 139 דקות, סתם שתדעו) יעלה בנטפליקס ב-23 בדצמבר.
וטריילר נוסף לסרטו החדש של מאקוטו שינקאי, "סוזומה", עם השטיקים הרגילים שלו: צבעים עזים, אהבה גדולה מהחיים, אלמנטים על טבעיים ודמות מרכזית שהופכת לכיסא. רגע, מה?
אוקי, העניין שלי בסרט גדל פלאים.
"סוזומה" עתיד לצאת לאקרנים ביפן ב-11 בנובמבר, וכפי שהסברתי בעבר – קיים סיכוי לא רע שהוא יוקרן במחוזותינו מתישהו ב-2023.
סרט חדש של אסטריקס בדרך, והפעם בלי ז'ראר דפארדיה ועם עלילה מקורית שלא הייתה בקומיקס. כן, זה בטוח יתקבל בתשואות.
תראו מה זה, אפילו אסטריקס מתחנף לקהל הסיני.
"אסטריקס ואובליקס: הממלכה התיכונה" עתיד לצאת בפברואר הקרוב לאקרנים ובטח גם אצלנו השד-יודע-מתי.
לפני "הכוח מתעורר", ג'ון בויגה התפרסם בקומדיית אקשן על טבעית בה חבר'ה מהשכונה נלחמים בשיט על טבעי ("השכונה VS חייזרים"). כעת ג'ון בויגה חוזר לשורשים עם "הם שיבטו את טיירון":
אוקיי, אז פחות קומדית אקשן ויותר פארודית בלקספולטיישן אקשן-מד"ב. אני לא יכול לחכות לזה. 30 בדצמבר בנטפליקס.
"עצמות וכאלה" (שהוא, אגב, עדיין נטול שם עברי רשמי) הוא שיתוף הפעולה החדש של שני האנשים עם שמות המשפחה הכי מציקים בהוליווד כרגע – לוקה גואדניניהאלתהייליקאשאסה וטימותי שלמלמהדונגדונגדידונגדונגדונג. הוא הוקרן בכמה פסטיבלים לאחרונה, ועכשיו נותנים גם לנו פשוטי העם הזדמנות לדעת איך כל העסק הזה נראה:
בסדר. הוא נראה בסדר.
ולסיום, "בארדו, תיעוד שקרי של קומץ אמיתות".
אין לי מושג על מה העלילה ומה בכלל הז'אנר אבל איניאריטו, בחייאת, תפסיק לנסות ולקיים יחסי מין עם העיניים שלי.
16 בדצמבר בנטפליקס.
סוזומו נראה מדהים.
לא אכפת לי מהעלילה, אני מוכן לצפות בסרטים של שינקאי רק בזכות הוייבים.
ואם כבר, אז עצמות וכאלה די רוכב על קטע דומה לפי מה שנראה. ואלוהים ישמור, איזה עריכה מעולה לטריילר ואיזה שיר. ככה עושים את זה!
אסטריקס ואובליקס בממלכה התיכונה?
זה קרוסאובר שאפילו אמזון לא היו חושבים עליו.
טוב
הטריילר היפני כאילו כבר הכין את הקליפ של honest trailers של עצמו עם כל ה"נתראה בקרוב". רק לשים דיבוב אפי.
השכונה נגד חייזרים היה ממתק מפתיע, נקווה שגם החדש יהיה (כנראה יותר ליקריש, אבל עדיין).
אין לי מה לומר, נטפליקס באמת מקשים עליי לבטל את המנוי, שוב ושוב. כל פעם נראה כי יש דברים מדהימים בקנה, אוטוטו עוד חדשיים, אבל ביום יום (נגיד היום) אני מבלה חצי שעה בלחפש מה לראות…
לכל דיוני "אילו פרסים הייתי משנה באוסקר", הייתי מוסיף יצירת טריילרים. הם טובים מהסרטים במקרים רבים, וגם מקליפים מוזיקליים, עם הרמיקסים שעושים בהם.
ממש ציפיתי לבארדו
אחרי השקט המביך והסלידה מהסרט אחרי וונציה זה ממש הפתיע אותי, אפילו קצט קומם אותי כאילו הסרטים האחרונים שלו היו האיש שנולד מחדש ובירדמן והיה נישמע שיש פה רומא סגנון איניאריטו אבל תכלס כשיצא הטריילר וישר רצתי (או יותר נכון לחצתי על הסרטון ביוטיוב) אני לא יגיד שהתאכזבתי אבל אני כן יגיד שכבר שלוש פעמים התחלתי את הטריילר הזה ובאף אחד מהם לא הצלחתי לסיים מרוב שיעמום נוראי מאוד
Entergalactic (בנטפליקס)
'אינטרגלקטי' הוא סרט אנימציה (או TV Special, אם זה משנה משהו) של פלצ'ר מולס, בעבודת הבימוי הראשונה שלו, שהזמר קיד קודי הפיק (והיה שותף לכתיבתו) בתור companion לאלבום החדש שלו. ובכל זאת, זה לא סרט מוזיקלי. השירים של קיד קודי נכנסים לסרט בצורה אורגנית ומשתלבים עם הסצינות מבלי להידחף או לקחת לעצמם את תשומת הלב מהעיקר. והעיקר בסרט הזה הוא הדמויות והעלילה. הדיאלוגים מהנים וכתובים נהדר, הכימיה בין הדמויות עובדת, והכל כל כך מבדר ומשכנע. הסיפור מסגרת הוא סיפור קלאסי וסטנדרטי של 'צעירים רווקים בעיר הגדולה' אבל זה כתוב היטב. זה רומנטי ומקסים כשצריך, מצחיק כשצריך ומעניין לכל אורכו. המערכה השלישית היא משמעותית פחות טובה מיתר הסרט אך באופן נסלח.
מעל לתסריט ולמוזיקה מתבלטת העובדה ש-'אנטרגלקטי' הוא חוויה ויזואלית מהיפות שיצאו השנה. הסרט עמוס בהברקות ויזואליות שנכנסות ויוצאות מהפריים בלי לעקב את קצב התקדמות העלילה (חוץ מכמה סיקוונסים בודדים. אבל הם יפהפיים כך שאין תלונות). והוא נשען באופן כבד על היותו מונפש ומנצל את המדיום לטובתו, משהו שרוב סרטי האנימציה לא טורחים לעשות. מין מיש-מש של 'ספיידר-וירס', 'אטלנטה' ו-'תרופה למלנכוליה'. נטפליקס ממשיכים להוציא סרטים שמתחננים שיוקרנו על המסך הגדול, ואם הם ימשיכו ככה כנראה שאצטרך להשקיע במקרן או מסך איכותיים יותר.
לסרט אין ערך מוסף כלשהו אבל הוא עושה את מה שהוא עושה בצורה כל כך מבדרת ועם הרבה הברקות ויזואליות שייחקקו לי בזיכרון. והוא עושה חשק להקשיב לאלבום החדש של קיד קודי, שזו בסופו של דבר המטרה שלשמה הוא קיים.
נותן פייט ל-'לא רעים בכלל' על תואר סרט האנימציה של השנה (ולטעמי מתעלה עליו, אבל באמת שחשבתי ששניהם פחות או יותר באותה רמה).
דווקא האנימציה לא העיפה אותי עד כדי כך
כן היו כמה שוטים וסיקוונסים ממש יפים, אבל לגבי רוב הסרט, אני מרגיש שיותר עבודה יכלה להיות מושקעת באנימציה. כמו שאמרתי, היו כמה סצנות ושוטים שקיבלו טונות של עבודה עם רקעים סופר מושקעים וצבעים יפהפיים, והתאורה נראתה מעולה (בעיקר השוטים שהציגו את ניו יורק במלוא תפארתה, אבל לא רק). מצד שני, חלק נכבד מהסרט לא קיבל את אותה עבודת ליטוש. אותן סצינות נראו שטוחות, עם קומפוזיציה מוזרה מבחינת הצבעים, רקעים ריקניים ומשעממים, ועם תאורה הרבה יותר מדי בסיסית, שלמרות שאני מניח שמדובר בבחירה אומנותית מכוונת, בסופו של דבר זה לא נראה מדהים בשילוב עם הסביבה התלת מימדית. גם לגבי התנועה של הדמויות, אפשר להרגיש שחלק מהסצינות קיבלו יותר עבודה מאחרות. בחלק מהרגעים התנועה נראית חלקה ומלאת אופי (סצינות הדו מימד ממש מצטיינות בחלק הזה), ובאחרות התנועה הרגישה מאוד stiff (קשיחה?). למשל, הבחירה להוריד את קצב הרענון ברוב הסרט ל~12 תמונות לשנייה (ולפעמים אפילו פחות), הייתה מאוד מוזרה לי. מצד אחד, אני יודע שגם זה נעשה מבחינה אומנותית מכוונת כחלק מהאסתטיקה של הסרט, אבל זה פשוט הרגיש לי הרבה יותר מדי מקוטע שלא לצורך. היו סצינות שבהן הוסיפו טשטוש תנועה שנוסף ידנית לכל פריים, ואז זה באמת נראה ממש מעולה, אבל ברוב המוחלט של הסרט לא היה שום טשטוש תנועה וזה פשוט לא נראה טוב ומיותר לפי דעתי.
אני מרגיש שיכלו לעבוד על הסצנות האלו עוד וללטש אותם ולהעלות אותם לרמת של סצינות השיא (מבחינה ויזואלית) של הסרט. מצד שני, אם להסתכל על הצד החיובי, חלק נכבד מהסרט עדיין נראה ממש טוב ולמרות השראה והשפעה מאוד ברורה שהסרט לקח מ"מימד העכביש" (שניהם מתרחשים בניו יורק והיא מוצגת בצורה די דומה, אבל בעיקר: הדמויות מעוצבות בדיוק באותו סגנון), האנימציה מצליחה לחדש והסרט כן עושה משהו משלו ויוצר משהו שמרגיש ייחודי לו, כמו למשל, הצורה שבה טקסטורות נעשו בסרט, או איך שהתאורה עובדת. בנוסף, חלק מהרקעים נראים פשוט כמו ציור דו מימד ועדיין משתלבים ממש יפה עם הסביבה התלת מימדית וזה נראה מעולה. וחוץ מזה, "מימד העכביש" זה פחות או יותר סרט האנימציה הכי יפה אי פעם, אז לקבל עוד סרטים שנראים כמוהו זה נפלא, גם אם אותם סרטים לא מגיעים לרמה שלו.
שאר הסרט די חביב. המשחק די מעולה והכתיבה ממש אחלה, אם כי מאוד בסיסית מבחינת הסיפור. הסרט לא מנסה לחדש יותר מדי ונשען יותר על הצד האסתטי שלו ועל האווירה הכללית מבחינת הוויזואל והסאונדטראק. למזלו של הסרט, שני האלמנטים האלה היו מאוד טובים לאורך רוב הסרט כך שזה מספיק בשביל חוויית צפייה שהיא, כמו שאמרתי כבר, די חביבה.
טריילר החדש של הפנתר השחור נראה די טוב. אין לי יותר מדי מה להוסיף
חוץ מזה שאולי הסרט הזה יצליח לצבור הייפ, דבר שחוץ מספיידי (הבינוני להחריד) אף סרט בפייז הזה לא ממש צבר.
ו4 נשים שחורות מככבות במרכז הפוסטר של הסרט הבלוקבאסטרי, כך שכבר אני רוצה בטובת הסרט.
(ל"ת)
השיווק מאוד מזכיר את זה של הנוקמים סוף המשחק
עדיין לא נותנים לנו כמעט שום מידע ממשי על הסרט.
אנחנו עדיין לא יודעים מי הגיבור הראשי של הסרט, מי יהיה הפנתר השחור בסרט, מה קרה לטצ׳אלה, ובעצם כמעט שום דבר.
הדבר היחיד שאנחנו יודעים זה מי הנבל, וגם זה מידע מאוד מאוד חלקי.
אין לסרט פרמיס או תקציר עלילה כלשהו שנחשף, כך שמי שיבואו לסרט לחלוטין יבואו ״על עיוור״, בדומה למה שהיה באנדגיים ובמובנים מסויימים אפילו יותר (שהרי לפחות באנדגיים ידענו מה נקודת הפתיחה של הסרט, הלא היא הסיום של מלחמת האינסוף, בזמן שפה אין לנו מושג אפילו מה נקודת הפתיחה של הסרט).
מעניין אם שיטת השיווק הזאת תעבוד להם כמו אז גם הפעם.
גם קולקולאן וגם עיר מוצפת?
נראה שקוגלר מאד הושפע מהמשחק האחרון של טומב ריידר…
אני כנראה במיעוט
אבל התחלתי להשתעמם כבר באמצע הטריילר, לא סימן מעודד לסרט.
אבל מה אני יודע, בעיני הסרט הראשון הוא אחד הסתמיים של מארוול, ועדיין הוא הצליח לקבל מועמדות לאוסקר.
אני דווקא חושב שיש דברים טובים בסרט הראשון
הוא לא מה-best של מארוול, אבל יש בו בהחלט דברים טובים.
לעומת זאת, הסרט הזה לא נראה מעניין בכלל.
כל הטריילר מורגש שחסר משהו, והמשהו הזה הוא צ׳דוויק בוזמן, ללא ספק.
אז נכון, אי אפשר היה להחזיר אותו מהמתים, אבל אפשר היה לקחת את הדמות של שורי שהייתה מצויינת בסרט הקודם ולתת לה להוביל, במקום לאמא שהיא דמות הרבה פחות טובה.
וכן, העובדה שלא חושפים כלום אולי עוזרת לאלמנט ההפתעה בסרט (אני מניח?) אבל מונעת ממני להתלהב על טריילר שלא הבנתי ממנו כלום ולצפות לסרט שאין לי מושג על מה או על מי הוא יהיה.
אה, ולקינוח: חסר קלילות. איפה ההומור הטוב של מארוול? מה זאת האווירה הכבדה הזאת? אם יוליסס קלו היה פה הוא היה אומר משהו על ״אווירה של הלוויה״ וכולם מייד היו אומרים לו שזה לגמרי חסר רגישות בנוגע לסרט הזה, אבל אני בספק אם זה היה מפריע לו.
לגבי תאריך היציאה של The Last Of Us וההקבלה שנעשתה למה שקרה עם בית הדרקון
מדובר בשני מקרים שונים. בית הדרקון הוציאו את הטיזר הראשון לסדרה באמצע הצילומים לעונה הראשונה. הצילומים הסתיימו רק ארבעה חודשים אחרי שהטיזר יצא. לעומת זאת, את The Last Of Us סיימו לצלם ביוני, ככה שהטיזר יצא שלוש חודשים אחרי שהצילומים הסתיימו כבר. לפי זה, נראה שמדובר בשני אסטרטגיות מרקטינג שונות ויכול להיות שהפעם הסדרה תצא זמן יותר קצר לאחר הטיזר הראשון, ובעזרת ה', לא נצטרך לחכות עכשיו עשרה חודשים.
מצד שני, יכול להיות שאני סתם משלה את עצמי לחשוב בחיוביות לגבי תאריך היציאה של הסדרה רק כי המשחקים האלה הם הפרנצ'ייז האהוב עליי אי פעם ובכל דבר, ואני פשוט ממש רוצה לראות את זה כבר.
נראה שdune:sisterhood עדיין קורה.
אמילי ווטסון ושירלי הנדרסון לוהקו כאחיות לבית הארקונן בסדרת הפריקוול ויהיו המייסדות של בנות הגשרית. לאוב לא מכריזים על ליהוק שחקניות לסדרה גניזה ולכן יש להניח שהיא ממשיכה לפעול על אף שהרבה אתרים קברו אותה. אני בעד הפרנצייז הזה בינתיים.