פצצה (שם לא רשמי, שעד לפני רגע היה "הוגן ומאוזן")
הרבה מילים נשפכו על הופעתה של מרגו רובי ב"היו רגליים בהוליווד", וויכוח שלם נסוב סביב השאלה של "הופעה אילמת": האם זה ששחקן לא אומר כלום בהכרח אומר שהוא משחק "פחות"? הרי היו הופעות נהדרות שנעשו ללא מילים בעשורים הראשונים לאומנות הקולנוע, מה עכשיו מתחשבנים עם טרנטינו על מספר המשפטים שטייט אומרת?
וכאילו כדי לתת תשובה ניצחת לדיון הזה, הגיע הטריילר של "Bombshell", והראה מה מרגו רובי יודעת לעשות ללא מילים הרבה מאוד אם רק, נו, אשכרה נותנים לה לעשות משהו.
איזה טיזר נפלא. אומנם קשה להבין על מה הסרט ידבר (הוא ידבר על התאגדות נשות חדשות פוקס כנגד יו"ר הרשת שהטריד אותן מינית), אבל הטיזר הוא יצירת אומנות קטנה בפני עצמו. מסוג הטיזרים שהם מספיק ייחודיים בשביל שלאחר מכן יעשו עליו פארודיות.
הסרט, שהיה חצי כוח על הראדר האוסקרי בחודשים האחרונים, בהחלט הזניק את עצמו לעמדת מתמודד שצריך לשקול ברצינות. אם הסרט יהיה טוב כמו הטריילר, אפילו הייתי מתנבא ואומר שיש לנו כבר זוכה.
ומפוליטיקה אחת לאחרת – מי רוצה לריב על יגאל עמיר עכשיו איזה חודשיים? אף אחד? חבל, כי הנה סרט עליו.
מי שראה אותו עד עכשיו מאוד התפעל ממנו, וגם האקדמיה הישראלית אהבה אותו עם שלל המועמדויות שהיא המטירה עליו, אבל מבחינתי הטריילר נראה די… פרווה. אבל הוא רק דקה וחצי, ואולי את הסרט אני דווקא אוהב, אז נחכה ונראה.
אגב, ידע כללי לכל הדיונים העתידיים: הסרט לא מומן ע"י קרנות, אז שאלת חופש המימון וכל השטאנץ הזה לא רלוונטים פה.
גלגל החיים: "וונדר וומן" היה הצלחה מסחררת, סרט שגם אם הוא לא מושלם, היה להיט ששם אישה בקדמת הבמה בצורה מלאת ניואנסים וסתם את הפה למזלזלים באפקטיביות ובאפשרות לשוברי קופות נשיים. לכן, כמובן שההשפעה העיקרית של הסרט הייתה החזרה לאופנה של מלחמת העולם הראשונה בסרטים של גברים על גברים עם גברים.
אוקיי, זה לא הוגן. הטריילר נראה טוב – מעין "דנקרק" פוגש את מלחמת העולם הראשונה פוגש קאמבק אוסקרי אפשרי לסם מנדז, שנראה אחלה מכל הבחינות. מסוג הסרטים שצריך לראות על מסך גדול ולו רק בשביל לחוות את חויית הסאונד כמו שצריך. סתם מצחיק שהיו צריכים את "וונדר וומן" בשביל לגרום לקולנוע ההוליוודי להתעניין שוב במלחמה הגדולה.
"נשים קטנות", הסרט החדש של גרטה גרוויג, מתחיל ממש טוב. ואז.
תראה, סרט, אתה נראה ממש אחלה: יפה, עם קאסט נהדר, ותסריט שנון ובאמת ממש מגניב. אבל אולי הייתי מבין שנשים הם עצמאיות ומגניבות ואחלה גם בלי מונולוג ארוך שצועק את זה באמצע הטריילר? אולי?
כולי תקווה שמדובר בעריכה שגורמת לטריילר בחלקו האחרון להראות יותר מניפסט מסרט, ושהסרט עצמו דומה יותר לדקה הראשונה (והנפלאה) של הטריילר הזה, כי אם הסרט ירבה לדבר (כמו בחלקו השני) במקום לעשות (כמו בחלקו הראשון), זאת תהיה חווית צפייה עגומה במיוחד.
זומבילנד 2? אף אחד לא צריך זומבילנד 2. מי חשב שזומבילנד 2 זה רעיון טו-
אוקיי, וואו, זה נראה כמו רעיון ממש טוב, אפשר שזה יגיע עכשיו, מהר, תודה?
כן הערה אחת ברשותכם: הבדיחה על הכפילים… זאת פשוט הרחבה של הבדיחה מ"מת על המתים"? וכזה, נחמד – אבל אני לא יודע אם הבדיחה עובדת מעבר לדקה, או אם היא נחוצה יותר מדי.
המגדלור
טוב, נהנו בשני טריילרים, זה היה מספיק, עכשיו בוא נחזור לדברים עגומים. להלן דברים עגומים:
לא מאוד התלהבתי מ"המכשפה", סרטו הקודם של הבמאי, אבל אני מודה שמשהו באווירה כאן (ובשבחים שהסרט קצר) גורם לו להיראות כמו עליית מדרגה רצינית מהסרט ההוא. מה שכן, רגע לפני שנתחיל להתלהב כולנו – הסיכוי שהסרט ייצא כאן נמוך, ואם הייתי צריך להמר, הייתי אומר שההפצה הכי רחבה שלו תהיה פסטיבל חיפה, או הטלוויזיה הביתית שלכם. וזה חבל, כי הוא נראה כמו סרט שמעניין לראות על המסך הגדול.
[עריכה: חוסר הבנה מוזר גרם לכך שהתייחסתי פה לטריילר של "קינגסמן: ההתחלה", למרות שכבר התייחסנו אליו בפוסט קודם. עמכם הסליחה. אז במקומו, הנה התייחסות לטריילר החדש של משפחת אדאמס
הוא גרוע. יום טוב.]
"היו רגליים בהוליווד" ?
(ל"ת)
כן, לא נכנסתי לזה בביקורת
אבל אנחנו בהחלט בשלב שאהבת הרגליים של טרנטינו הפכה מסטייה קינקית לפארודיה מגושמת.
נראה לי שהוא הוסיף לזה פטיש למכוניות בצורה
שמגמדת את כל סדרת מהיר ועצבני. אגב, למה אני לא יכול לראות את הטריילרים בדף? יש לי רק רקע לבן היכן שהם אמורים להיות.
אם תלחץ עליהם הם אמורים לעבוד.
שטויות של גוגל, יוטיוב, וורדפרס. בתקווה יתוקן במהרה.
לגבי קינגסמן
אפשר להבין את הטריילר הזה בכל מיני דרכים, לי הוא נראה כמו כיף גדול.
בקשר לסיבה שווהן עדיין מתעסק בקינגסמן – מהטריילר נראה שהוא מתרחש בתקופה אחרת ולא קשורה לסרטים המקוריים. עושה מה שבא לו, רק עם המותג של קינגסמן עליו (במיוחד אם אתה צודק בקשר לטון של הסרט)
אם מישהו יודע עוד על קינגסמן הבא אשמח להרחבה :)
רקאומר, מלחה"ע ה-1 הסתיימה לפני כ-100 שנה
כלומר, מאוד הגיוני שיצאו עכשיו המון סרטים על המלחמה ההיא, מאחר ואירועי ה-100 שנה לסיום המלחמה התקיימו לפני פחות משנה. ומאוד הגיוני שלאור כל האירועים והפוקוס, יש עניין חדש באותה מלחמה ותקופה. ובכל זאת לוקח קצת זמן לכתוב להפיק ולשחרר סרט. כך שלא נראה לי צריך לזקוף את זה במיוחד לזכותה של וונד וומן…
היא התחילה ב-1914 והסתיימה ב-1918
אם היו מתחילים לזרום סרטים על המלחמה ב-2015/6, או כבר יוצאים ב-18 עם ציפייה להתעניינות – אולי הייתי מסכים עם זה. ככה, כשזה נעשה בצורה הזאת, בנוסף לכך שמדובר בסרט קומיקס במלחמת העולם הראשונה – אני חושב שיש לסרט קצת השפעה, לכל הפחות.
הגל הזה כמו כל דבר בשני העשורים האחרונים
התחיל בטלוויזיה (אולי פרט לשיגעון הקומיקס).
הרנסנס של התקופה נעוץ בשיגעון דאונטון מתחילת העשור שהוביל לגל סדרות על התקופה כמו סלפרידג', הג'נטלמן האחרון וכדומה.
מאז היה לנו שפילברג עם סוסים ממלחמת העולם הראשונה, פיטר ג'קסון עם דוקו מהמלחמה, סרט קומיקס על המלחמה וכדומה אבל הגל והחזרה לעניין של המלחמה ההיא הוא בעיקר בגלל הפופולריות הגלובלית של הסדרות התקופתיות מתחילת העשור שהזכירה לאנשים שהייתה מלחמה לפני המלחמה עם הנאצים.
לקומיקס אולי יש השפעה גדולה, אבל לטלוויזיה יש השפעה הרבה יותר גדולה בעשור וחצי האחרונים, ובתחילת העשור מרצ'נדייז של מגי סמית היה לא פחות פופולרי ממרצ'נדייז של וולטר וויט.
לא מסכים. הדגש של אחוזת דאונטון לא היה המלחמה בכלל.
כאן הדגש הוא על המלחמה, וזה שונה. לא מדובר על "סרטים שמתרחשים בשנות ה-10" שהיו לפני, אחרי ותוך כדי. מדובר ספציפית על המלחמה.
אפשר להתווכח אם לספילברג הייתה השפעה, אבל בניגוד לעכשיו, לא נראה שהוא גרר אחריו איזשהו גל, כמו שרואים עכשיו.
כמו כן, וונדר וומן באה לפני פיטר ג'קסון כרונולוגית. זה סרט שאני דווקא לא אגיד שהושפע, כי הוא כנראה עבד במקביל לוונדר וומן.
המלחמה היא חלק מהגל של העיסוק בתקופה הזו
מה גם שספיצפית בדאונטון המלחמה ציר די מרכזי, שהכל נסוב סביבו והשינוי שהמלחמה תביא\מביאה\הביאה.
דווקא בגלל שגורמים בסדר גודל של DC, ספילברג וג'קסון עבדו במנותק על התקופה הזו מעידה כי ההשפעה הגיעה מוקדם יותר מוונדר וומן. זה גל שקשור במובהק לפנומנה של דאונטון.
לצורך ההשוואה לא ראינו גל של סרטים שעוסקים בפרנויית שנות ה-70 למרות חייל החורף ולמרות שזה הרבה יותר מתבקש בצל טראמפ או גל מלחמת העולם השנייה בעקבות קפטן אמריקה (הדבר היחיד שראינו זה העיתון של ספילברג וזה לא מותחן פרנויה).
קח הימור לא מבוסס, אנחנו צפויים לראות שנות ה-80, מלחמה קרה וסובייטים המון בתקופה הקרובה, וגם זה לא יהיה בגלל וונדר וומן 1984 אלא בגלל האמריקאים וצ'רנוביל.
צפויים? אנחנו כבר רואים שנות ה-80.
ושוב, מצטער דאונטון היא עם המלחמה – לא על המלחמה. וזה הבדל מהותי.
וספילברג לא עבד במקביל עם אף אחד – הוא עוד במאי שעשה סרט על המלחמה הזאת, כמו לא מעט במאים אחרים לפניו.
הפעם היחידה שזה התחיל להפוך לגל היא בשנה האחרונה, ולכן צריך לשאול מה קרה בשנתיים האחרונות – ומה שקרה זה וונדר וומן, לא אחוזת דאונטון.
אני אחדד
שנות ה-80 בהקשר הסובייטי\מלחמה קרה לא בהקשר של דברים מוזרים\אני והחבר'ה סטיבן קינג.
אבל אם ג'קסון עשה סרט במקביל לוונדר וומן, שפילברג עשה סרט לפני וונדר וומן וונדר וומן קרה, אז צריך לשאול מה קרה בעשור האחרון ולא מה קרה לפני שנתיים
אבל באמת שלא קריטי
שאגב... גם שם ספילברג כבר היה, עם "גשר המרגלים".
לגבי הניתוח שלך – לא יודע אם קריטי או לא, אבל מרגיש לי שאתה מפספס בכוונה.
רק שכן התחילו לזרום כבר ב2015/16
אמנם לא סרטים, אבל כן משחקי מחשב – Battlefield 1 ו-Verdun, למשל.
אני מסכים שלוונדר וומן הייתה השפעה בנוגע למלחמת העולם הראשונה על התרבות הפופולרית היום, אבל נראה לי יותר שוונדר וומן בעצמה הושפעה מהתקופה (100 שנים אחרי וכל זה) מאשר השפיעה.
אולי ווהן שם את הפריקוול לקינגסמן במלחמה הגדולה בגלל וונדר וומן, אבל אני חושב ש1917 היה יוצא פחות או יותר אותו דבר גם בלעדיה, בדיוק כמו סרט הדוקו של ג'קסון שהזכרתם בתגובה אחרת.
נקודה מעניינת, אבל זה מדיומים כל כך אחרים
שקשה לדעת. אבל אם בהחלט השורשים של "וונדר וומן" מגיעים מאיפשהו בנושא הזה שהוא דווקא מהשנים האחרונות (וזה לא שחסרים סרטים והשראות לשאוב בנוגע למלחה"ע ה-1), יותר קל לי להאמין שזה גל משחקי המחשב מאשר דאונטון (למרות שעדיין יש לי כמה הסגות).
האמריקאים לא היו מעורבים בשלבים הראשונים.
כלומר, עד 1917, וכוחות בשטח רק ב-1918 (מה שגם גורם כמובן לזה שבשביל אמריקאים 'מלחמת העולם הראשונה' היא דבר שונה לחלוטין מאשר לאירופאים; הם כמעט *לא* היו תקועים בשוחות, והגעתם אפשרה במידה רבה את חידוש מלחמת התנועה).
טריילר ל The Report
קצת חושש שצפוי לנו עוד "ספוטלייט" – קאסט מוצלח בסרט משמים. מקווה להתבדות.
https://youtu.be/Jmzl3K4P-G4
זה נראה ממש
כאילו מישהו ראה את "העיתון" של ספילברג והחליט שממש בא לו גם.
זה סקנדל פנימי
משהו בגלובליזציה של ארה"ב הופך לפעמים את ענייני הפנים שלה לעניין כלל עולמי, וגם הכח הרב שיש למעצמה הזו בשאר העולם וכו'. אבל, להבדיל מ11.9 שהיה אירוע מחריד וענק מימדים, או אונס בכנסיות שהפך מתחקיר אמריקאי לאירוע כלל עולמי, או מאבקים על שיוויון זכויות- הדבר הזה הוא לא כל כך שונה מווטרגייט. אני מבינה למה הוא צלקת כואבת בהיסטוריה האמריקאית, אבל אם כבר שמים אותי מול פרשת טיוח ממשלתית, נראה לי שאתעניין יותר בסיפור של קו 300 (או כל סיפור טיוח מקומי אחר).
דווקא מבחינה קולנועית זה לא נראה משעמם ויבש כמו ספוטלייט.
זה הסיפור של נשים קטנות
בערך, אף פעם לא צלחתי את הספר והסדרה המצויירת היתה משעממת לטעמי כך שחוויתי אותה רק כברירת מחדל. איכשהו אני עדיין מכירה לא מעט אלמנטים מהסיפור. בגדול, באופן הגיוני למדי, סביר שלנשים צעירות בשלהי גיל ההתבגרות יהיו חלומות גדולים, וסביר שישתלבו גם תסכולים כאשר הן חיות בעידן הטרום פמיניסטי (בימים ההם שלנשים לא היה מותר להצביע ועוד עניינים מטורפים שכאלה). מפתיע אותי שהטריילר נשמע לך כמו מניפסט, כי לי הוא נשמע כמו נשים קטנות. אבל, כאמור, מעולם לא התחברתי לסיפור הזה יותר מידי ואולי אני טועה.
עד עכשיו לא הפריע לי הסרט על יגאל עמיר (לא ידעתי אם אתעניין בצפיה בו) אבל משהו בטריילר עשה לי ממש רע. לא אהבתי שהודבקו שם הפלירטוטים עם נערות. אני מבינה שלרוצח הזה היו חיים לפני שהוא החליט לפעול נגד הדמוקרטיה, ואני בטוחה שהיה שם יותר מרק רצח של ראש ממשלה, אבל איכשהו אני לא בשלה לראות הומניזציה שלו. מה גם, שלהבדיל מהיטלר, שרוב הסרטים שמאנישים אותו מתיחסים למידע ביוגרפי מוכר ונחקר, נראה שזה קצת מומצא. אם היתה לו אהבה או סיכוי לאחת, אני מנחשת שהוא לא היה מתחתן עם הלריסה הזאת בשידוך. ואני הכי מקווה שלא יהפכו אותו למחבל שבור לב או שקר כלשהו כזה, כי באמת שלא מגיעה לו כל ההומניזציה הזו.
החתונה עם לריסה הייתה כבר בכלא,
מה שדי נטרל את העניין של הפלירטוטים
ולכן אני לא מבינה את הפלירטוטים בטריילר, למה בדיוק הם קשורים?
(ל"ת)
אני מבין אם קשה לך לראות עדיין הומניזציה של הרוצח
אבל בסרט שהוא הגיבור המרכזי שלו, אין ברירה אלא לעשות את זה – אחרת נקבל סרט נוראי. פלירטוטים, הקשר שלו עם המשפחה, הרקע שלו, כולם רלוונטיים (אגב, דבר דומה קורה ב-our boys עם אחד הרוצחים של אבו-חדיר, שהוא דמות מרכזית). לגבי האמינות הביוגרפית – לא יודע על מה זה מתבסס, אבל אין סיבה לחשוב שיגאל אמיר הוא לא דמות נחקרת. בדיעבד נעשו הרבה תחקירים עיתונאיים עליו, ראיונות עם אנשים שהכירו אותו (מרגלית הר שפי למשל) ועוד הרבה חומר שנאסף אודותיו. סביר להניח שגם יחסיו עם נשים הוזכרו. לגבי סיכוי לאהבה – מן הסתם כל אישה סבירה שפלרטטה עם סטודנט בבר אילן תברח ממנו ברגע שהוא מתברר כרוצח – זה הזמן שנשים קצת פחות מאוזנות (כמו לריסה) נכנסות לתמונה…
יש לי קצת בעיה עם הומניזציה באופן כללי
אני יודעת שיגאל עמיר דמות נחקרת, השאלה האם הסיפור שלו כסיפור אחד מעניין מספיק לסרט. אני חוששת שבסבירות גבוהה נזכה לכל מיני ליטושים קולנועיים ועם זה הבעיה שלי.
להבדיל מהיטלר, בוני וקלייד או רוצחים אחרים, כאן מדובר באדם חי וצעיר שגם שואף להשתחרר יום אחד. להבדיל מסרטים על סטיב ג'ובס או מארק צוקרברג, לשכתוב של הביוגרפיה שלו יש משמעות מרחיקת לכת יותר מאשר "מסר מבריק שהצדיק את אי הדיוקים". אז יש בשימוש בסיפור שלו לצורך סרט, הליכה על גבולות לא כל כך ברורים בעיני. קשה לי לגבש דעה סופית מבלי לראות את הסרט או לפחות לדעת עליו יותר, אבל לא נוחה לי המחשבה האפשרית שיצרו לו סיפור רקע לא נכון למטרות מסר קולנועי, כי אני חושבת שהאיש מגיע בעסקת חבילה עם מסר מאוד ברור. יתכן ואני חושדת במשהו בלתי קיים, לא באמת השקעתי בכל זה מחשבה ואני לא באמת יודעת הרבה על הסרט. פשוט הטריילר קצת הזיז אותי באי נוחות בגלל המחשבות האלה.
לא ראיתי את our boys אבל נשמע שגם זה נרטיב בעייתי לדעתי (בהנחה שאינו מבוסס על האמת). בכללי, גדעון רף קצת יותר מידי משחק על האקטואליה ועם האקטואליה ואני לא בטוחה שאני אוהבת את הגישה שלו.
(גדעון רף לא קשור לסרט או לסדרה, אלא אם אני טועה)
(ל"ת)
קטע, זה נכון. משום מה נתקע לי בראש שזו סדרה שלו.
(ל"ת)
דווקא לא התרשמתי כל-כך מהטריילר ל'פצצה'
(לא עשה לי חשק לראות את הסרט, ואני דווקא מכיר את הפרשה),
אבל זה מעלה לי שאלה: האם יש מישהו שעובד כרגע בהוליווד על סרט על פרשת הארווי ויינשטיין?
מאמט עשה מחזה שמבוסס-לא מבוסס על המקרה
ונקטל קשות על כך. חוץ מזה, לא מכיר עוד משהו. (בעתיד. בעבר הייתה את הסצנה בסרט של אסיה ארגנטו שהיא טוענת שמבוססת על מקרה שלה עם ויינשטיין).
סביר בעיניי שזה כרגע קצת too soon, ועוד נראה בעתיד התייחסויות ישירות
אם לא ממש סרטים/סדרות/מחזות עליו וסיפורו.
הטריילר להמגדלור הזכיר לי פרודיה
איך לעשות סרט אוסקרים
כמו שמנחם המשעמם היה אומר-אללה באחטי.
זו כתבה על טריילרים חדשים שנראית כמו פוסט בבלוג פמיניסטי-למען הסר ספק, אני לא מאשים את הכותב חלילה אלה את הוליווד.
היחידים שמעניינים פה הם 1917 ו"המגדלור". הבעיה שלי עם 1917 היא, שאני מתחיל להרגיש כאילו הולכות ונגמרות הדרכים לביים סצינות מלחמה. אין לי מושג למה אני לא מרגיש ככה לגבי קטעי פעולה של גיבורי על או סתם יריות בסרטי אקשן רגילים-אבל משום מה סרטי מלחמה כמעט תמיד נראים לי שמאלציים, קלישאתיים, הוליוודיים במובן הרע ופשוט מלאכותיים. באמת ש-1917 נראה מושקע ומרשים טכנית, אני פשוט חושב שאיבדתי עניין בז'אר הזה עד שמישהו ימציא אותו מחדש.
"המכשפה" הוא סרט שאני מציע לך (יהונתן) לתת לו הזדמנות נוספת. בצפיה ראשונה אהבתי את האווירה אבל היה קצת מצ'עמם. בצפיות חוזרות נהניתי מכל רגע. סרט אימה קריפי לחלוטין, שכל האימה שלו היא מסיטואציות מחרידות שנופלות על המשפחה והצופה בזו אחר זו, ולא מהבהלות זולות. חוץ מזה שזה אחד הסרטים הכי קשים לצפיה שראיתי בחיים שלי, למרות שרמת ה-gore בו קרובה לאפס. "המגדלור" נראה לי כמו משהו מיוחד וחדש לחלוטין, והטריילר היה מרתק למרות שאין לי מושג מה קורה בו. אני בפנים.
שני טריילרים על נשים וזהו? בלוג פמיניסטי?
כלומר, אני לא אומר שכל הטריילרים מעניינים דווקא, אבל 4/7 מהם הם על גברים באופן מובהק (ימים נוראים, המגדלור, 1917, קינגסמן: ההתחלה), 1 הוא שילוב של נשים וגברים (זומבילנד 2, שלא הייתי קורא לו איזה מניפסט פמיניסטי) ו-2 שהם על נשים. מספיק בשבילך שפחות משליש מהסרטים יהיו על נשים וזה פמיניזם חוצב להבות? זה לא נראה לך.. טיפה מוגזם?
בנוגע ל"המכשפה" – תודה, אבל לא תודה. זה היה סרט קליל לצפייה, עם דמויות בלתי נסבלות, אווירה מגניבה, וכמה סצנות מצחיקות ממש, וזה מה שלקחתי ממנו. בתקווה, המגדלור ישפר את התסריט שלו ולא יתמקד רק באווירה, ואז אני אוכל גם ליהנות ממנו.
זה לא עניין של נשים מול גברים,
זה עניין של פמיניזם, הנושא הכי חופר שקיים בכדור הארץ, שהוא בשני טריילרים (שניים יותר מדי).
ובקריאה שניה גיליתי שמה שעוד השפיע היה הפסקה על 1917, שבלי קשר לעולם הפכת ל*עוד* פסקה על פמיניזם, כאילו אין מספיק באותה כתבה ממש וכאילו זה קשור לסרט איכשהו.
לגבי "המכשפה", אשמח לפירוט. אני לגמרי יכול להבין את מי שלא אהב את הסרט, אבל החווית צפייה שלך הייתה הפוכה לגמרי משלי. סרט קליל לצפייה? וואלה?
אה, כן, דברים חופרים
טוב, אתה יודע מה אומרים: הדבר היחיד שיותר חופר מפמיניזם זה אנשים שחופרים על זה שפמיניזם זה חופר.
לגבי המכשפה וצפייה קלה: צריך לקחת בחשבון שאני לא מדד לכלום בנושאים האלה. חווית הצפייה שלי גם מסרטים כמו "הזמיר" או "בלתי הפיך" היא בסך הכל קלילה, ואפשר לשאול האם זה עניין פילוסופי או רגשי יותר, אבל בסופו של דבר, אלימות קולנועית היא לא אלימות אמיתית, וככל שהיא מתרחקת יותר מזה כך היא מצחיקה אותי יותר.
"הדבר היחיד שיותר חופר מפמיניזם"-אין כזה.
ואם זה הופנה אלי-אתה מתייחס לשלוש שורות בהודעה כאל חפירה, כן?
ולנושא המעניין יותר-מה שהיה קשה לי לצפיה בסרט לא היה האלימות, ובאמת אין הרבה ממנה. אני פשוט ריחמתי על אב המשפחה כמו שלא ריחמתי על דמות מעולם-בן אדם טוב לב ועם כוונות טהורות, שעשה החלטה יהירה אחת ונענש על זה בגורל של לראות את כל המשפחה שלו גוססת לאט לאט, כשכולם יודעים שזו אשמתו בלבד. אנחש שעליך זה לא עבד כי שנאת את הדמויות-אותי רק האמא עצבנה, עם היסטריה שרק מקשה על המצב במקום לפתור אותו, אבל בהתחשב בסיטואציה קשה להאשים אותה. במיוחד שעם כל האשמה שהיא הטיחה באבא, ועם כמה שכאב לי עליו, המשפט שעבר לי בראש היה she's not wrong, you know…
כן, כאמור, לא ריחמתי על האבא יותר מדי
בכלליות, סרטים של "בואו לראות אנשים סובלים" מנכרים אותי, מ"רקוויאם" ועד הלום. אין בזה שום ערך אמנותי או סמלי או כללי לרוב המוחלט, זה לא מצליח בשום צורה לדמות את החיים או להעביר איזה מסר וסתם יש באיזה סדיזם/מזוכיזם מצד כל המעורבים בדבר (כולל הצופים).
וזה בייחוד בולט בסרטים כמו "המכשפה", בהם ניתנו לנו מעט סיבות שיהיה לנו אכפת למה הוא סבל, ואמור להיות לנו אכפת מהסבל שלהם רק בגלל שהם סובלים.
נו באמת, יהונתן. שם לי פה טריילרים פמניסטים.
בפוסט הבא הנשים בטריילרים צריכות להיות רק בתפקידים משניים / לא חשובים. מקסימום מרגו רובי ב"היו זמנים בהוליווד"!
...מה
תשמע, חזרתי אחורה כדי לראות אם פספסתי משהו ובאמת שאין לי מושג על מה אתה מדבר. מה פה בדיוק זועק "פמיניזם" שכל כך חורה לך?
ובכל מקרה – טריילר אחד הוא עיבוד של ספר מפורסם מאוד, ומלא בשחקניות מהשורות הראשונות, אז ברור שכדאי לדבר עליו גם בלי להיכנס למסרים שהוא מעביר (ויהונתן דווקא מתלונן בפירוש על זה שהמסר הפמיניסטי בוטה מדי בטריילר), והטיזר-טריילר השני הוא באמת פשוט ביצוע מוצלח מאוד, וזה כבר מצדיק לדבר עליו. אז בגלל שהנושא של הסרט הוא "פמיניסטי" אז אסור לדבר עליו? לא נשמע לך מגוחך?
לא הבנת
מפריע לו שיש טריילרים שקשורים לנשים.
הרי כל הטריילרים צריכים להיות על גברים לבנים.
מקסימום איזה עלמה במצוקה שתהווה את המושא האהבה של הגיבור.
סרטים שהדמויות הנשיות בהן הן נשים? שעוסקות בנושאים שקשורים לנשים, ובבעיות שרלוונטיות לנשים? זה פמיניזם לוחמני מה שהולך פה!!!!
כמובן שהתכוונתי
סרטים שהדמויות ה*ראשיות* בהם הם נשים…
טוב, סרטים שבהם הדמויות הנשיות הן נשים זה אפילו יותר מגוחך!
#סליחה
צריך לחזור לימי שייקספיר
כשהגברים משחקים גם את הדמויות הנשיות, ואז לא תהיה בעיה עם כל הפמיניסטיות המעיקות האלה…
רק שבימינו מבקרים בחירות כאלה בגלל טרנספוביה
(ל"ת)
זה כמו בשלטים החרדים
שמורידים את התמונות של הנשים מכל הפרסומות, ואז מה שאני מקבלים שם פרסומות שמלאות במשפחות גאות?
פחות או יותר.
(ל"ת)
אני בשוק ש"ימים נוראים" הוא סרט אמיתי ו"רציני"
הטריילר הזה קפץ בפיד שלי לפני כמה ימים, והייתי בטוח שזה מערכון מסוגת הפרודיות על טריילרים לסרטים.
זה נראה מגוחך לגמרי.
למה בעצם?
כי הסרט נראה רע? או כי יש סרט שלא מתייחס ליגאל עמיר כמפלצת אלא כבן אדם? או שזה שיגאל הוא הדמות שהסרט מתרכז בה זו הבעיה?
באמת שואל
בעיקר בגלל שהסרט נראה רע ומלודרמטי.
ובאופן כללי אני דווקא מאמין שיותר מוסרי להציג רוצחים כבני אדם ולא כמפלצות, לא כמשהו רחוק ובלתי אפשרי אלא כסכנה אנושית שצריך להתמודד איתה.
ואם כבר עברית צחה
אז מן המרשתת עולים הקדימונים :)…
שקלתי, אבל אז זה שם לי שווא בטריילרים והפך את זה לטרילרים
וזה שבה את ליבי.
בעד לאמץ באופן רשמי באתר.
(ל"ת)
המגדלור נראה מסקרן מאוד.
וזו הזדמנות מצוינת להמליץ על השיר המופתי הזה של ואן דר גראף ג'נרייטור:
https://www.youtube.com/watch?v=Ycgdj74oNwc
אתמול היה הכנס של דיסני+
זה כולל סרטים סדרות של המותגים השונים כמו מלחמת כוכבים מארוול. האם יהיה לזה פוסט בנפרד או שלהתחיל כאן עם החגיגה?
אני מניח שיהיה פוסט נפרד. יכול להיות שייקח לו רגע.
(ל"ת)
אני גם לא כל כך אהבתי את "המכשפה"
אבל מאד אהבתי את "המגדלור" כשראיתי אותו בקאן, ללא ספק עליית מדרגה.
יצא לפני חודש, אבל לא ראיתי את זה כאן: רכבת הקרח, גרסת הטלויזיה
לא מכירה את הקומיקס, אז אין לי אינסייטס על רמת הנאמנות לסיפור בגרסה של ג'ון הו בונג. אף פעם לא הצלחתי להבין מה דעתי המוחלטת על הסרט, יש בו דברים מאוד משונים בקטע רע, אבל יש בו דברים מאוד משונים בקטע טוב, ויותר מהשני. לכן אני תמיד אומרת לאנשים שהוא סרט שממש שווה צפיה, אע"פ שאני לא בטוחה שאני לגמרי ממליצה עליו. אבל שצריך לראות אותו, ואז להסביר לי אם אני בעדו או נגדו.
בכל מקרה, אני לא יודעת אם הסדרה שואלת את המוטיבים המוכרים ויזואלית מהסרט או מהקומיקס. אבל אין ספק שהכל בטריילר נראה מוכר מידי וממוחזר מאוד אך גם אנמי להחריד בהשוואה לטריילר של הסרט (או הסרט עצמו).
אגב, בין יגאל עמיר לאבו חדיר
והעובדה (אם הבנתי נכון) ששתי היצירות משתמשות בקטעים אמיתיים באמצע היצירה הבדיונית שלהם, נראה שבאזור ספטמבר כותבי דעות (ואני הולך להמר שבעיקר ימנים) הולכים לחגוג על "למה לפתע ההתעסקות באלימות ישראלית בלה בלה בלה". תעירו אותי כשזה נגמר.
אגב יגאל עמיר
גם את הטריילר ל-"ימים נוראים" ראיתי אתמול בקולנוע, ובהנחה הלא-בלתי-סבירה שאני מפספס איזה טרנד סגנוני-חתרני-חדשני או ווטאבר:
וואו, זה נראה רע.
עזבו אתכם רצח ראש הממשלה, עזבו אתכם פוליטיקה, עזבו אתכם יגאל עמיר. הדבר הזה נראה כמו משהו שצולם באיזה מתנ"ס. ומה הקטע עם גודל הפריים שם? WTF?
בצפייה שנייה אני קצת פחות שנאתי אותו (כאמור, פרווה)
אבל… כן.
ועכשיו טרי מהניילון
מגיע הטיזר לסרט של שובר שורות:
https://youtu.be/lZKqMVPlDg8
צמרמורת.
שוחררה הצצה מיוחדת למלחמת הכוכבים: פרק 9
https://www.youtube.com/watch?v=3n1T3HxHd7Y&feature=share&fbclid=IwAR3Y_htpJMNJKtWoy1RJ6ZUnEMlSQtFXpxCiQF_yy1Z8tXiCXjBukskv9N0
אני מחכה עדיין לפוסט רשמי
עם כל ההכרזות מהכנס של דיסני D23. כשזה אמור להיות השיא.
כן, יהיה, חכו רגע.
(ל"ת)