טריילרים: נקניקיות, אקס-מן, בן חור, האשליה והמעון של טים ברטון

אחד מבין הסרטים הבאים הוא רימייק לקלאסיקה הוליוודית. לא זה שעוסק בנקניקיות.

טריילרים לסרטים הוליוודיים מובילים מגיעים כשמגיע סרט הוליוודי גדול אחר, שהם יכולים להיצמד אליו. אז מה קרה השבוע? "סאגת מפוצלים: נאמנים" זה סרט גדול? באמת? שיהיה. אלה הם הטריילרים החדשים שיצאו בימים האחרונים. אני עדיין מחכה למשהו שיגרום לי להתרגש לקראת הקיץ הקרוב.

זה "מסיבת נקניקיות". כמובן, זה לא השם הרשמי שלו בעברית. השם הרשמי שלו בעברית יהיה משחק מילים מזעזע ומביך כלשהו.

מה שנראה בהתחלה כמו הג'אנקנימציה התורנית מבנגל הוא בעצם הסרט החדש של סת' רוגן, אוון גולדברג וחברים. כבר כמה שנים שהם נמצאים בסטטוס של חבר'ה שמריצים קטעים בזמנם החופשי, רק שכשהם מריצים קטעים הם מצלמים את זה ומזמינים את כל החברים שלהם, שגם הם סלבריטיז, אז יוצאים להם סרטים ככה די מצחיקים כמו "סוף." או "ראיון סוף" או "הלילה שלפני". אז למישהו מהם היה רעיון לעשות סרט אנימציה עם אוכל ובדיחות גסות. מעניין כמה אחוזים מהכרטיסים לסרט הזה יימכרו להורים לילדים שלוקחים אותם, כרגיל, אוטומטית לכל מה שמצויר, ויצאו מזועזעים. או אולי לא יצאו מזועזעים בכלל, כי תכל'ס גרוע יותר מ"ג'לי טרזן" זה בטח לא יהיה.

"המעון של מיס פרגרין לילדים משונים" הוא הסרט החדש של טים ברטון, והוא נראה יותר טוב מכל סרט של טים ברטון שראיתי כבר די הרבה זמן – עם כמה הסתייגויות.

אז זו גירסת ברטון ל"אקס-מן", ויש פה דברים די מקסימים, והעיצוב הוא לא אובר-ברטוני. לברטון עדיין יש הרבה מה להוכיח: שום דבר שהוא עשה בזמן האחרון לא השכיח ממני את "אליס בארץ הפלאות". אבל זה נראה נחמד. רק הערה, שאולי תתוקן בסרט עצמו: למה האפקטים פה כל כך איומים? השוט הזה עם הנעליים – למה לעזאזל הוא עשוי באנימציה ממוחשבת כל כך גרועה? למה השוט הזה עשוי באנימציה ממוחשבת בכלל?! מה יש פה בדיוק שמצריך שימוש כלשהו באנימציה, אי אפשר היה לבנות נעליים גדולות במציאות?

יש גם טריילר חדש לרימייק ל"בן חור", כי יש רימייק ל"בן חור". שביים טימור בקממבטוב.

"בן חור" בגירסת 1959 (מפתה לכתוב "המקורי", אבל זה לא היה הסרט המקורי; גם הוא היה רימייק) הוא אחד האפוסים הקלאסיים הגדולים ביותר אי פעם, סרט עצום שחולק בין השאר את השיא למספר פרסי האוסקר הגבוה ביותר שבו זכה סרט אי פעם (11) ועדיין נמצא גם ברשימת ה-250 של ימד"ב. הסרט החדש הוא סרט אקשן של הבמאי של "לינקולן צייד הערפדים", שיוצא איפשהו באמצע אוגוסט. בואו נאמר שכניסה חוזרת להיכל התהילה של הקולנוע לא נראית סבירה. הטריילר ערוך טוב, אבל הסרט נראה פשוט גנרי: עוד חרבות וסנדלים ממוחשבים, בלי איזה חידוש סגנוני נראה לעין. ושוב, האפקטים חלשים.

הסרט משחזר את סצינת מירוץ המרכבות של "בן חור" מ-1959, אבל זה פשוט נראה פחות טוב, כי ב-1959 באמת בנו קולוסיאום ענק אמיתי והושיבו בו מאות אנשים אמיתיים שצפו בזמן שאנשים אמיתיים דהרו במרכבות אמיתיות שרתומות לסוסים אמיתיים. בסרט החדש יש איצטדיון וירטואלי עם קהל וירטואלי וכנראה שגם סוסים ומרכבות וירטואליים בחלק מהשוטים, וזה משעמם.

יש טריילר חדש ל"אקס-מן: אפוקליפסה", גירסה ארוכה יותר לפרסומת הסופרבול.

אז לאחד מהאקסמנים יש כח של דובוני אכפת-לי, אני מבין. דבר אחד שאני לא מבין הוא, אהמ, למה האפקטים פה כאלה חלשים.

אוקיי, זה נהיה מגוחך. אני לא מאלה שעומדים בשער עם שלטים שמכריזים שאנימציה ממוחשבת זה גרוע ואפקטים פרקטיים זה תמיד טוב. לגמרי לא. אנימציה ממוחשבת היא נהדרת כשהיא טובה. מה שאני לא מבין זה למה בסרטים הוליוודיים אנחנו רואים אנימציה ממוחשבת לא טובה. עוד סרטון שהופץ בימים האחרונים הוא זה. הסרטון הזה – לפחות לפי טענות היוצרים – נוצר בזמן אמת; מחשב חזק כלשהו יכול ליצור אותו תוך כדי הקרנה. כלומר, כל פריים נוצר ורונדר בתוך חלקיק השניה שלוקח לכם לצפות בו. בעולם שבו הסרטון הזה קיים, למה, הו למה, שסרטים שנוצרים בחוות שרתים – שיכולים בהחלט לעבוד שבועות על כל פריים – ייראו אי פעם פחות ממושלם?

אה, כן, ויש גם טריילר ל"האשליה 2". והפעם משתתף בו דניאל רדקליף. כי הוא קוסם, אתם מבינים. גיחי.
"האשליה" (כמו "הרץ במבוך"), היה סרט נחמד שהסתיים בסוף כל כך אידיוטי שנראה שהוא הרס לחלוטין כל אפשרות ליצור לו סרט המשך שאינו מטופש לחלוטין. זה מבוי סתום שעליו סרט ההמשך יצטרך להתגבר, וגם לבצע את הקסם המופלא של העלמתה של איילה פישר. האם הוא יצליח? נחכה ונראה. אבל אני מנחש שלא.