טריילרים: ג'ייסון בורן, שבעת המופלאים, והנערה על הרכבת

אחד רימייק, אחד המשך ואחד מעניין. וגם: האם הקיץ ההוליוודי מת?

אנחנו נמצאים בדיוק בנקודת התפר בין מה שנחשב, לפחות עד לא מזמן, ל"חורף" הקולנועי, לבין ה"קיץ". שמתם לב? טוב, בטח ששמתם לב ש"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" הולך ומתקרב כשהוא מרעיד את האדמה בנוסח קינג קונג. הסרט הזה יוצא בקצה אפריל/תחילת מאי, מה שמסמן את תחילת עונת הקיץ ההוליוודי, ואתם יודעים מה זה אומר: שוברי קופות! פיצוצים! כל הסרטים הגדולים של השנה! הכוכבים הגדולים ביותר… השיאים… הממממ.

משום מה – וזה רק הרושם האישי שלי – נדמה שהחלוקה הזאת פשוט לא עובדת. קודם כל, החורף הוא כבר לא חורף. התקופה שבין ינואר ואפריל היתה, מסורתית, מתה כמעט לגמרי מבחינה קופתית. אבל בשנים האחרונות קיימת מגמה של סרטים גדולים יותר ויותר שממוקמים, במקום באמצע הקיץ התחרותי, דווקא בחודשי ה"חורף", ומצליחים מאוד שם. כבר היו פתיחות ענק גם בחודשים האלה. השנה? לא היה חורף בכלל. תסתכלו על המספרים: שלושה סרטים שונים פתחו עם מעל 100 מיליון דולר בין פברואר ואפריל ("דדפול", "באטמן נגד סופרמן", "ספר הג'ונגל"), פלוס "זוטופיה" שפתח עם קצת פחות, ובכל זאת הוא שובר קופות ענק, עם הכנסות של כמעט 900 מיליון דולר בעולם. עוד לא היה חורף כזה.

אוקיי, אז עכשיו מגיע הקיץ. ו"קפטן אמריקה" באמת הולך לשבור את כל הקופות כולן, אבל… מה אחר כך? יש משהו מסרטי-הענק בהמשך הקיץ שממש מרגש? כמה אנשים סופרים את הימים ל"אקס-מן: אפוקליפסה"? ל"וורקראפט"? ל"היום השלישי 2"? ל"מוצאים את דורי"? אני מקווה להתבדות, אבל מכאן, קיץ 2016 נראה כמו רצף ארוך של Meh. ונדמה לי שזה לא רק אני: קשה לי להצביע על שני סרטים בקיץ הזה שיש להם פוטנציאל לפתיחה של 100 מיליון, בעוד בחורף היו שלושה. זה אומר – אם זה באמת נכון – שכל לוח השנה הקולנועי שהכרנו התהפך. ה"קיץ" כפי שאנחנו מכירים אותו כבר לא קיים – או, אם הוא קיים, זה רק כריכוז של הבלוקבאסטרים הפחות מעניינים.

בכל אופן, אחת הנקודות היותר מעניינות בקיץ הזה היא "ג'ייסון בורן", הסרט החדש בסדרת ג'ייסון בורן, על ג'ייסון בורן (זאת בניגוד לסרט הקודם בסדרה, שלא היה על ג'ייסון בורן). האם זה הכרחי? לא. האם היה חסר לי בחיים עוד סרט על ג'ייסון בורן? לא. האם זה יגרום לי לישון בשק שינה לפני קופות הקולנוע? לא. אבל זה סרט ג'ייסון בורן בבימויו של פול גרינגראס ובכיכובו של מאט דיימון, לכן יש סיכוי טוב מאוד לכך שזה יהיה סרט טוב. אז למה לא. עד עכשיו ראינו מהסרט רק טיזר אחד קצרצר, עכשיו מגיע הטריילר המלא הראשון, שמשכנע שאקשן טוב יהיה פה. (והטריילר הרשמי ביוטיוב מתחיל בכמה שניות של מין טריילר לטריילר, זה מעצבן נורא, זה אידיוטי ואני מאוד מקווה שזה לא טרנד).

בתחילת השנה יצא בוווווווווום "שמונת השנואים" של טרנטינו קראאאאאאק ומתברר שבהמשך השנה (נה. נה. נה. נה) ייצא גם רימייק לסרט שממנו הוא פא-דם!!!!! לקח את שמו. כלומר, רימייק ל- בום. "שבעת המופלאים". (צרחה של שד מהגיהנום), שביים אנטואן פוקואה (אפקט קולי אקראי #435), והאמת שהטריילר היה יכול להיראות די (חריקת תקליט) מגניב אם לא היו מתעקשים להכניס בו (גיטרה חשמלית!!!) אוסף אקראי לחלוטין של אפקטים קוליים היפר-דרמטיים בווליום היסטרי שגורמים לכל העסק להיראות כמו פארודיה, לעזאזל.

בנוסף, יצא היום הטריילר של "הבחורה על הרכבת". וזאת, ככל הזכור לי, הפעם הראשונה ששמעתי על הסרט הזה. אבל זה, מתברר, מותחן עם אמילי בלאנט (מ"קצה המחר") ורבקה פרגוסון (מ"משימה בלתי אפשרית 5"), ומבוסס על ספר ידוע (מתברר), וכל העסק נראה מאוד "נעלמת"-י. וזה… באמת מסקרן.