אני לא אוהב להמר או לצאת בהכרזות בומבסטיות כאלה ואחרות בנוגע לזוכים באוסקר. אני אוהב לשאול כמה דברים לפני המועמדויות, אני אוהב לעקוב אחרי הלך הדברים הכללי, אבל מאוד נרתע מלצאת בהכרזה חותכת שזה ינצח – אפילו כשכל תחושות הבטן והראש שלי אומרות שכך יהיה. אולי זה בגלל שאחרי סיפור "לה לה לנד"/"אור ירח" למדתי ששום דבר לא בטוח, ואולי זה בגלל שאחרי שקוראים כל כך הרבה על הטקס יש משהו שמוציא את המיץ מכל העסק. בין כך ובין כך, למרות שלא כיף להמר רגע לפני הטקס, יש בהחלט משהו נחמד בלזרוק הצהרות גדולות באוויר חודשים לפני שהטקס יתרחש, אז הנה שבעה הימורים הרבה יותר מדי מוקדמים לטקס האוסקר הקרוב שייערך במרץ 2022, בתקווה שלא כולם יתבררו כפספוסים איומים:
שחקן שחור יזכה בשחקן הטוב ביותר
אחת התלונות הנפוצות על האוסקר היא ערבוב הפוליטיקה בבחירות שלהם. התשובה הקצרה שלי לזה היא גלגול עיניים. התשובה הארוכה היא כזאת: כן, ברור, אבל כל בחירה בסרט בכל טקס שהוא היא בחירה פוליטית, ואתם לא מתבאסים מזה שיש פוליטיקה בטקס, אלא מזה שיש פוליטיקה שמעצבנת אתכם בטקס – וזה נכון בין אם מדובר בפוליטיקה אידיאולוגית (עוד לא נתקלתי באדם שלא אמר על סרט שהוא "חשוב", שזה שם קוד ל"סרט פוליטי שאני זוקף לו נקודות זכות למרות שלאו דווקא נהניתי ממנו כמו סרטים אחרים") ובין אם בפוליטיקה פנים הוליוודית (כי גם עוד לא נתקלתי באדם שלא היה מאושר כששחקן שהוא אוהב זכה – אפילו אם זה היה על הופעה שקצת פחות הגיע לו עליה).
אני מקווה שהתשובה הזאת תחסוך את הדיונים הבאים על מה שאני אגיד, אבל היא כנראה לא. בכל מקרה: מקרה ה"אנתוני הופקינס לקח ברגע האחרון את האוסקר לצ'דוויק בוזמן" הולך להוביל, ככל הנראה, לקולות גוברים בהוליווד לתת את האוסקר השנה בתפקיד הראשי לשחקן שחור. אפשרי שזה יזלוג גם לשחקנית הראשית, אבל שם יש (נכון לכרגע) פחות דוגמאות בולטות לשחקניות שכאלה. למה? כי צ'דוויק בוזמן, וכי לא הייתה זכייה בתפקיד ראשי מאז 2006, וכי לרוב זכיות עובדות על פי השערוריות של שנה שעברה (קחו בחשבון איך קלואי ז'או זכתה שנה לאחר השנה שבה הועלה למודעות עניין הקיפוח של במאיות בקטגורית הבימוי) – שכשאני חושב על זה, זה בעצם "כי צ'דוויק בוזמן".
בכל מקרה, המועמדים העיקריים לזכייה הם שניים: וויל סמית' (על "המלך ריצ'ארד") ודנזל וושינגטון (על "הטרגדיה של מקבת"). שני שחקנים שיודעים לנפק הופעות מעולות אם הם נדרשים לכך, ואין שום סיבה שזה לא יקרה השנה. מבין השניים, לכאורה, יותר הגיוני שסמית', שלו אין אפילו אוסקר אחד, ייקח את הפרס מאשר וושינגטון, שלו כבר יש שניים – אבל מדי פעם ההגיון של האוסקרים עובד אחרת, ואולי יחליטו שם, במידה והסרט יהיה באמת כזה טוב, צורך להעניק לדנזל אוסקר שלישי כדי לבדל אותו אפילו עוד יותר מאחיו השחקנים למעמד של "שחקן של פעם בדור".
חוץ מהם, לא נראה שיש תחרות רצינית יותר מדי בשלב הזה: ברדלי קופר זומם קאמבק ואולי יהיה מועמד על הסרט החדש של גיירמו דל טורו ("סמטת הסיוטים") או פול תומאס אנדרסון ("סוגי בוטום"), אדם דרייבר ואנדרו גארפילד גם הם מגיעים לטקס עם שני סרטים שונים שאמורים להבטיח להם לפחות מועמדות אחת, קלינט איסטווד במה שהוא אולי סרטו האחרון ("Cry Macho"), פיטר דינקלג' בעיבוד של ג'ו רייט ל"סיראנו דה ברז'ק" (ללא אף גדול, אבל כן עם שירים), ובנדיקט קאמברבץ' עלולים לאיים אם יפציצו עם הופעה שאי אפשר להסיר ממנה את העיניים – אבל קשה להגיד שמישהו מהם מגיע לאוסקר עם מומנטום יותר רציני משל סמית' וושינגטון.
רידלי סקוט יזכה באוסקר (וכולם יכעסו על זה)
זאת בניגוד לרידלי סקוט – אגדה בעולם הקולנוע שהצליחה ליפול ולקום כבר כל כך הרבה פעמים שקשה לזכור האם מדובר בבמאי טוב בימינו או לא. בקרוב תהיה לנו את האפשרות לבחון זאת פעמיים – פעם אחת ב"בית גוצ'י", שנראה כמו טלנבולה קאמפית ויקרה במיוחד, ופעם שנייה עם "הדו קרב האחרון", שהולך לימי הביניים ולקרבות האבירים. ואומנם סרט של סקוט כבר זכה בפרס הסרט הטוב ביותר באוסקר ("גלדיאטור"), אבל סקוט עצמו עדיין נטול אוסקרים בימינו, וזאת למרות שהוא אחראי לכמה מפיסות הקולנוע הגדולות ביותר שיצאו – מ"הנוסע השמיני" ועד "תלמה ולואיז", דרך "בלייד ראנר", "לבד על המאדים", ועד "לך להזדיין קווין ספייסי הנה כריסטופר פלאמר במקום".
ובכל זאת, צריך לזכור שיש סיבה מסוימת למה סקוט לא קיבל אוסקר – לא תמיד הסרטים שלו טובים, ובעשור האחרון בכלליות קשה ממש לחשוב על סרטים שלו שמישהו יחזור אליהם שוב ושוב. כן, "הדו קרב האחרון" ו"בית ג'וצי" נראים טובים בהרבה מהתוצרים האחרונים שלו – אבל מדובר בטריילרים, ואנחנו יודעים כמה הם מתעתעים.
ובניגוד לקטגוריית השחקן, בקטגוריית הבימוי יש לא מעט מועמדים שבאים עם מומנטום נכון – ג'יין קמפיון עלולה לדרוש מהאקדמיה להוכיח שהיא באמת לא סקסיסטית על ידי זה שהיא תיתן פעם שנייה ברצף לבמאית אוסקר בימוי ושלא תיזכר בכך רק פעם בעשור עם "The Power of the Dog", פול תומאס אנדרסון עלול לבוא לדרוש את כל הז'יטונים שהוא הפקיד אצל המבקרים וחובבי קולנוע הארט האוס בעשורים האחרונים, סטיבן ספילברג עם "סיפור הפרברים" גם הוא יכול לבוא להגיד ש"וואלה תקשיבו לא נעים שאין לי אוסקר שלישי כשאני הבמאי הכי גדול בעולם", וגם ג'ואל כהן (הוא יודע לביים גם בלי אח שלו!), קנת' בראנה (פרויקט אישי מבמאי פורה ואהוב!), פדרו אלמדובאר (אגדת קולנוע!) ודניס וילנב (אגדת קולנוע בהתהוות!) כולם יכולים להציג קייס משכנע למה בעצם הם צריכים לזכות, בהנחה שהסרטים שלהם טובים.
ובכל זאת, קשה להאמין שמישהו חוץ מסקוט יזכה, לפחות בשלב זה. מה שקל להאמין בו הוא שממש לא כולם יהיו מרוצים מזה, ושהזכייה תהיה פחות "הגיע לו" ויותר "טוב, לפחות עכשיו יש לו אוסקר".
לוקה יזכה בפרס הסרט המצויר
נעשה את זה קצר: אין מתחרים לפיקסאר בקטגוריה הזאת, למרות שצריכים להיות, ולמרות שאני חושב שלאט לאט עולים קולות שאומרים משהו כמו "אולי… לא ניתן לפיקסאר אוטומטית את האוסקר לסרט המצויר הטוב ביותר?", אני לא חושב שההשפעה שלהם תגיע השנה. האוסקר הזה הולך ל"לוקה", ואם לא לוקה אז הוא גג מגיע ל"אנקאנטו" של דיסני, כי חס וחלילה שהאוסקר יחמוק מידיו של העכבר הגדול. תנחומיי ל"בל" של מומורו הוסודה מראש.
לא יהיה מנחה לטקס
מישהו יום אחד יסביר לי למה כל כך מרוצים שם באקדמיה מזה שאין מנחה לטקס – הם אוהבים את הטקסים שלהם בלי אופי? זה עדיף בפניהם על פני מנחה שאולי יצטרך להתנצל על איזה ציטוט שפעם אמר?
הרי בשלב הזה זה כבר לא "וואו הלוואי שמישהו יגיד איזה בדיחה". כמו שג'ימי קימל הצליח לנהל במידה מסוימת את הפאדיחה בסוף הטקס של 2017 (זה של לה לה ל- כלומר, "אור ירח"), גם מנחה היה יכול לתת תחושה טובה יותר בסוף הטקס הקטוע והמאכזב של שנה שעברה, שנחקק בזכרון כ"חואקין פיניקס עומד מובך ורק רוצה שכל זה ייגמר כמה שיותר מהר".
ובכל זאת, התחושה היא שבאקדמיה התאהבו בא-מנחה הזה, ועד שממש תהיה תרעומת של ממש (האם אפשר למצוא ציוצים מביכים לישות "חוסר מנחה"?) אנחנו נישאר באותו מצב לשנים הקרובות. לפחות אפשר לקוות שבשנה הבאה יחזירו את פרס הסרט הטוב ביותר כפרס האחרון לאותה שנה.
חולית יאכזב
האם "חולית" יהיה סרט טוב? גם מעבר להיבט הסובייקטיבי של העניין, אין לי איך לדעת. אבל הנה מה שתחושת הבטן שלי אומרת: בלי קשר לשאלה איך הוא יהיה, "חולית" יהיה סרט עם פחות מועמדויות משירצו שיהיה לו (כלומר, בלי משחק ותסריט), ועם פחות זכיות טכניות משירצו שיהיה לו (כלומר, עם איזה סאונד וזהו). למה? כי יש לא מעט אנשים שיכולים לגנוב לו את כל הפרסים הטכניים מכל כיוון שהוא, והבאזז שלו אומנם חזק באזורים מסוימים, אבל חלש באזורים אחרים, ובעיקר – כי תמיד צריך לתת לגיקים משהו לכעוס עליו, ולא נראה לי שמישהו הולך להתרעם על איזה מועמדות אחת פחות של "סיפור הפרברים" של ספילברג.
וילם דפו יזכה באוסקר
טוב, בניגוד להימורים האחרים שלי, פה אני כבר קצת פחות בטוח בעצמי. אוסקר שחקן המשנה זקוק לפחות מומנטום ופחות סיפור ויכול לא פעם ללכת לשחקן שסתם היה בסרט שהם אוהבים, בא להם בטוב, או (שוק!) ניפק הופעה שאי אפשר להוריד ממנה את העיניים וברור לכולם שהיא הטובה מכולם. אז כן, בהחלט, בשלב הזה של השנה, מצחיק לחזות שמישהו יזכה פה. ובכל זאת, אם יורשה לי: וילם דפו, שחקן שאף פעם לא היה "שנוא" במיוחד, נמצא ברצף הופעות אהודות, ואם השנה הוא יצליח להזכיר לכולם איזה נהדר הוא בין "סופר הקלפים" ל"סמטת הסיוטים" (ומה שהוא בטח הופעה קטנה ב"הכרוניקה הצרפתית"), אז הדרך לאוסקר סלולה אליו, ולא יהיה מאושר מאיתנו כאן באתר.
הקרב הכי מעניין יהיה על פרס השחקנית הראשית
אחרי הטריילר ל"בית ג'וצי", מאוד מפתה להכריז על ליידי גאגא כזוכה הבאה בקטגוריית השחקנית. ובכל זאת, לא כל כך מהר: מה עם הטרנספורמציה של ג'סיקה צ'סטיין עבור "העיניים של טאמי פיי"? ומה עם קירסטן סטיוארט כנסיכה דיאנה ("ספנסר")? וג'סיקה הדסון כארית'ה פרנקלין ("ריספקט")? ופרנסס מקדורמנד כליידי מקבת'? ומה אם ג'ניפר לורנס תעשה קאמבק בסרטו החדש של אדם מק'קיי ("אל תסתכלו למעלה")? ומה לגבי השחקנית הראשית ב"סיפור הפרברים"? וניקול קידמן כלוסיל בול?
בקיצור, הכול יכול לקרות פה, וכמו שבשנה שעברה הקרב בין מקדורמנד, דיוויס, קירבי ומוליגן היה הדבר הכי מותח – נראה שגם השנה לא נדע בוודאות מי תזכה עד הרגע האחרון. או לפחות, בוא נקווה שזה יהיה ככה – זה היה כל כך כיף השנה.
ועוד דברים שאפשר להניח מראש: לין מנואל מירנדה יזכה למועמדות בפרס השיר הטוב ביותר (אבל האם מבול הסרטים המוזיקליים יפעל כנגדו ויגנוב לו את ה-EGOT?); יהיו יותר סרטי ז'אנר בקטגוריית הסרט הטוב ביותר, עכשיו ששוב הרחיבו אותה ל-10 סרטים; ווס אנדרסון יזכיר לכולם שיש דבר כזה "יותר מדי ווס אנדרסון-י" ורצף האוסקרים שלו ייעצר קלות; וישראל לא תייצג אותנו באוסקר גם הפעם (סתם, מה אני יודע).
לא נראה לי פיקסאר ייקחו את האוסקר הפעם
אני פשוט לא מרגיש סביבו באז ביקורתי גדול מתוך התעשייה כמו שהיה עם "נשמה", 'צעצוע 4' או "קוקו", מה גם שהזכייה של ממד העכביש לא כזו ישנה. לא כל אוסקר מובטח אוטומטית לדיסני.
אני כמובן לא חי בסרט וחושב שזה יילך ל"בל" (שכנראה ייקבל מועמדות), אבל אולי נטפליקס / סוני ימנפו את ההצלחה של "משפחת מיטשל" לקמפיין אוסקר מצליח (העובדה שהוא מהאולפן והמפיקים של ממד העכביש עובדת לטובתו), ואם לא אותו אז את "פינוקיו" של זוכה האוסקר גיירמו דל טורו, ואם לא אותו אז Wendell & Wild של הנרי סליק, קי ו(זוכה האוסקר)פיל. קיצר, יש סיכוי גבוה לנטפליקס לצאת עם פסלון אנימציה, יותר מלדיסני לדעתי.
כן, פעם בכמה שנים קורה איזה "ממד העכביש" או "רנגו"
אבל זה מאוד "פעם בכמה שנים", ו"לוקה" אומנם סבל מהוצאה בדיסני+, אבל התחרות החיצונית (כלומר, לא אנקאנטו) לא נראית לי רצינית – סרטי נטפליקס פשוט מוזרים מדי לקטגוריה שבעקביות הולכת על הכי בטוח שיש – ולא מפנקת יוצרים שאפשר לתת להם אוסקר ולסגור ככה פינה (וס אנדרסון, טים ברטון) ובטח שלא יוצרים שעושים משהו אפל וייחודי.
ו"מיטשל" היה מאוד נחמד, ואני מאמין שיש לו סיכוי למועמדות – אבל אני די בטוח ששם זה נעצר.
אבל כמובן, יש הגיון רב שבשנה הראשונה מזה עשור שבה אני אתמוך בזכייה של פיקסאר אז מישהו אחר יזכה במקום.
נו, והנה מצאנו למה אני אהיה עצבני אחרי הטקס.
פינוקיו יצא בסתיו, יהיה מדהים ולא יזכה בפרס.
חולית הולך להיות כביש הזעם של טקס 2022.
10 מועמדויות כולל הסרט ואולי הבמאי, וזכיות טכניות בלבד, אולי אפילו פחות מארבעת האוסקרים של כביש הזעם.
לגבי הזכייה של סקוט כבמאי – הלוואי. אם יש מישהו שמגיע לו רטרואקטיבית (אחרי שדיקינס כבר קיבל שני אוסקרים ברצף) זה הוא. אם לא על יצירות מופת כמו הנוסע השמיני ובלייד ראנר (או גרסת הבמאי האנדרייטד והמדהימה של ממלכת גן עדן), אז לפחות על העקביות הויזואלית וההפקות שלו שהן ללא רבב.
ועל אותו עיקרון – כמובן שגם מגיע אוסקר לדפו. מקווה שהשנה לא יפספסו אותו, גם אם זה על תפקיד שכנראה לא מתחרה בהכי טובים שלו.
יש לי תחושה מוזרה לגבי האוסקר הקרוב, לא יודע למה אבל נראה לי ש"סמתת הסיוטים" ו"חולית" יתפססו במלא קטגוריות, ויכנסו רק לכמה טכניות (סאונד, צילום, פסקול, עיצוב תפאורה). בנוגע לסרט של וויל סמית, משהו מרגיש לי כאילו הסרט הזה הולך להיות ה"בליינד סייד" של השנה, סרט די גרוע וקיטצ'י שאף אחד לא ממש אוהב, אבל יזכה באוסקר וכולם יתעצבנו על זה (אני אפילו חוזה מצב שבו הסרט מועמד רק בקטגוריית השחקן).
בנוגע לפרס הגדול, נראה לי שזה יהיה קרב צמוד בין רידלי לג'יין קמפיון, שניהם יהיה להם מומנטום מטורף, אבל בסוף אחד מהם יקח את פרס הסרט, הבמאי/ת ועוד כמה טכניות, והשני יזכה בפרס התסריט על ניחומים (נראה לי הסרט של רידלי כנראה עם יותר סיכוי לקחת בגדול). אה ואני מאוד מקווה שינחמו סוף סוף את פת"א עם איזה פרס תסריט או משהו כזה.
סמטת הסיוטים
ראיתי לאחרונה את המקור, היה בינוני להפליא. מהנוארים הקלאסיים הפחות טובים שיצא לי לראות
אם להצטרף להימורים היותר מדי מוקדמים שעשויים להיראות מגוחכים בעוד כמה חודשים
אז לי יש תחושה שסיפור הפרברים של ספילברג ממש לא יצליח באוסקר כמו שמצפים ממנו.
ספילברג כבר לא בשיאו וסרט הדרמה האחרון שלו ״העיתון״ (על הסרטים שמנסים להיות בלוקבסטרים אני אפילו לא מדבר) קיבל רק שתי מועמדויות (הסרט והשחקנית). הפעם האחרונה שספילברג בכלל היה מועמד לבימוי הטוב ביותר הייתה לפני כמעט עשור על לינקולן וזאת גם היתה הפעם האחרונה שסרט שלו כיכב בענק בעונת האוסקרים עם טונות של מועמדויות.
התחושה שלי היא שהסרט יהיה דומה מדי למקור, מה שיוביל לכך שהוא אולי יקבל מועמדויות בקטגוריות האומנותיות (בימוי אומנותי, עיצוב תלבושות, צילום) ואולי גם סאונד או איפור, אבל לא סרט, בימוי, עריכה או שחקנים.
אני דווקא כן חושב שסרט ומשחק זה סביר
כמו שאמרת בעצמך – אפילו עם "העיתון" הוא קיבל דברים כאלה. אבל אני כן חושב שהוא יפספס מועמדויות חשובות – שחקנית ראשית, במאי, ועריכה נניח.
קצת מתבאס על ההכללה בפסקה על אוסקר לשחקן שחור
ברור שתמיד יש פוליטיקה, אבל כשזה מרגיש שזה מה שהיטה את הכף בצורה לא סבירה זה מעצבן, לכל כיוון מבחינתי.
למשל, אם "אור ירח" היה סרט בינוני או פשוט לא סרט מדהים אבל זוכה כי הוא סרט להט"בי ושחור, לא הייתי אוהב את זה (אבל הוא סרט מצוין בפני עצמו ולא נראה לי לפחות שזה מה שגרם לבחירתו).
אני מתקשה לדמיין בחירה עם ניחוח מאוד פוליטי שלא תגרום לי להתבאס עליה.
ולגבי לשמוח כששחקן שאוהבים קיבל אוסקר גם אם לא על התפקיד הכי טוב – דווקא זכורים לי לא מעט קולות (גם באתר) של אנשים שלא התלהבו מזה שג'וליאן מור וליאונרדו די קפריו קיבלו אוסקר דווקא על התפקידים האלה.
אישית, אני חשבתי שלאדם דרייבר הגיע האוסקר הרבה יותר על "סיפור נישואים" מאשר לחואקין פיניקס על הג'וקר, על אף שאת חואקין פיניקס אני באופן כללי יותר אוהב. פשוט התפקיד של דרייבר באותה השנה היה משמעותית טוב יותר בעיניי.
אבל אתה מצביע בעצמך על הנקודה
זה לדעתך. הרבה אנשים התלוננו על "אור ירח" כבחירה פוליטית כי הם לא חשבו שהוא מדהים. אני מסכים שלדעתי רוב הקולות לא הצביעו לו כי "שחור ולהט"בי", אבל אני כן חושב שזה עזר לו בשיחה באופן מעורפל יותר – הקשה אנשים לצאת כנגדו, נניח, או בנה לו מקום כמועמד הקטן המיוחד. כל זה לא היה יכול להיות בלי עובדת היותו סרט טוב: אבל "סרט טוב" משתנה מאוד מאדם לאדם ומה שהוא חושב.
לגבי השחקנים – זה תלוי לא פעם במידת האהדה. אם זה שחקן שאתה מסמפט ומעריך אתה פחות תתלהב מאשר אם זה שחקן שאתה ממש אוהב.
אז איפה עומד הנצחיים?
האם העובדה שמדובר בסרט הראשון בתולדות מארוול שמבויים על ידי זוכת אוסקר לסרט הטוב ביותר ולבימוי הטוב ביותר וגם מועמדת לתסריט הטוב ביותר (וגם פה היא כתבה את התסריט) עשויה לתרום לסיכוייו לשחזר את ההישג של הפנתר השחור ולהפוך לסרט אוסקר?
מצד אחד, אין עדיין דיבור על הסרט.
מצד שני, בהתחשב במידע המאוד מועט שיש לנו כרגע על הסרט, האם היעדר דיבור בשלב הזה באמת משמעותי?
לדעתי? לא רציני בכלל
אולי אולי אולי משהו טכני, אבל לא נראה שהסרט הזה יוצא דופן מהטריילרים משאר סרטי החברה, ולא רואה משהו שם עושה גלים, נכון להיום. כמובן שנדע יותר כשמישהו יראה את הסרט.
ההימור האמיתי בקטגוריית האנימציה
(כי אין באמת סיכוי שזה לא ילך ללוקה)
האם "איפה אנה פרנק" יהיה מועמד? לדעתי כן.
לא בטוח.
"ואלס עם באשיר" היה מועמד, אבל בקטגוריית הסרט הזר. מ-"הקונגרס" התעלמו לגמרי. אני מניח ש-"איפה אנה" יהיה קומוניקטיבי יותר, ועדיין – הוקרן בקאן מחוץ לתחרות, עוד לא עשה רעש בשום פסטיבל.
ואלס עם באשיר יצא בשנה עם 3 מועמדים בלבד באנימציה
ולכן לא היה מקום לסרטים זרים וארטיסטיים וכל שלושת המועמדים היו סרטי CGI אמריקאיים לכל המשפחה. מה גם שהוא היה בפלאש ועד כמה שאני יודע היה רק סרט אנימציה אחד בכל הזמנים שהיה מועמד בקטגוריה הזאת למרות היותו בפלאש.
ולגבי כנס העתידנים, פה נשאלת השאלה כמה אחוז מהסרט הוא אנימציה והאם זה עומד בכללי הפרס.
אבל עכשיו זה סרט שהוא 100% אנימציה, באנימציה ידנית שנחשבת לגבוהה יותר (זה לעומת פלאש שנחשב לנחות מאוד) ובכל השנים האחרונות יש בקטגוריה הזאת 5 מועמדים כך שדי סביר שכך גם יקרה השנה.
גם אני שאלתי את עצמי את זה
יכול להיות נחמד לראות במאי ישראלי מועמד לקטגוריית סרט האנימציה.
הבעיה היא שהוא נופל לקטגוריית הסרטים הארטיסטיים שמקבלים בדרך כלל 2 עד שלושה מקומות מתוך חמשת המועמדים מאחר והיתר שמורים לסרטי CGI אמריקאיים.
ומכיוון שמכל העולם שולחים סרטים ארטיסטיים לאוסקר, זה לא קל לקבל מועמדות.
לכן השאלה היא מי מתחרים מולו. אני יודע שיש כבר את בל שמדברים עליו כעל מועמד די ודאי, השאלה היא אם יש עוד אחד חזק או ש״איפה אנה פרנק״ הוא הבא בתור אחרי בל.
ואגב, ״אין באמת סיכוי שזה לא ילך ללוקה״? לא קצת הגזמת?
אני לא אומר שזה לא יכול ללכת ללוקה (למרות שזה נראה לי לא כל כך סביר, הסרט נראה ממשפחת הסרטים החביבים של פיקסאר שלא זוכים לתהילת עולם ולרוב אפילו לא מועמדים למרות היותם נחמדים בהחלט. משהו כמו בית ספר למפלצות), אבל עדיין זה רחוק מאוד מלהיות מצב ש״אין סיכוי שמישהו אחר יזכה״.
שנה שעברה, לדוגמא, הייתה שנה כזאת כשהיה ברור לכל אורך הדרך שנשמה הולך לזכות בגדול ושאין לאף מתחרה סיכוי מולו לא משנה כמה הוא טוב. אני לא רואה שום דמיון בין אז לעכשיו עם לוקה.
המתחרים העיקריים שלו על המקומות ה"פחות שגרתיים" בקטגוריה יהיו כנראה "בל" ו"Flee"
(ל"ת)
אמוניט האביר הירוק קרואלה ומיטשל
דווקא נראה לי שדב פאטל יזכה באוסקר הוא ממוצא הודי ככה שזה מסתדר על הקטע של הגזענות ובאמת מגיע לו על המשחק באביר הירוק שיקבל מועמדיות לסרט, במאי (אולי יזכה), שחקן, תסריט, צילום (יכול לזכות), תלבושות (מגיע לו אבל קרואלה יקח), אולי שחקנית משנה לאליזה וואקנדר ועל הפסקול המדהים.
בנוסף אמוניט יקבל מועמדויות לסרט, במאי, תסריט, שחקנית ראשית, שחקנית משנה, צילום.
קרואלה יזכה בתלבושות ויקבל מועמדויות להפקה, לשחקנית (ואולי יזכה ואזיצחקו על אמה סטון על הזכייה על לה לה לנד) אולי יקבלו מועמדות לשחקנית משנה לאמה תומפסון.
לוקה, ראיה והדרקון האחרון יהיו מועמדים אבל משפחת מיטשל יזכה.
אמוניט הוא טכנית סרט של שנה שעברה
אז זה בטח לא יקרה. כל השאר אני גם לא חושב שלא*, אבל זה לפחות טכנית אפשרי. למרות שלא הבנתי אם זה דברים שאתה חושב שמגיע לסרט או שיקרו, אז אולי סתם התבלבלתי.
* – פרט לתלבושות של קרואלה, מה שכן, חד משמעית.
זה דברים שאני חושב שיקרו.
ושכחתי לכתוב שנראה לי האביר הירוק גם יקבל מועמדות (ואולי זכייה) על העריכה המטורפת של דיוויד לאורי.
נראה לי שהדברים הקטנים יקבל מועמדות על התסריט הישן (נכתב במקור ב-1990 ולא שונה עד שהתסריטאי החליט לביים אותו עכשיו) וכמובן לא יזכה.
no time to die יזכה ב-100% בשיר (כבר זכה בגראמי על הדרך).
אל תבנה על זה.
מבחינתי "האביר הירוק" זה סרט של 10 מועמדויות ו-10 זכיות – אבל זה בעולם המושלם שקיים בראש שלי.
לדעתי הוא יקבל כמה מועמדויות טכניות, קצת כמו "המגדלור" שהיה מועמד רק על צילום, כשדפו ופטינסון דפקו שם את הופעות השנה בפער עצום ואפילו לא קיבלו מועמדויות.
שחקנית המשנה הטובה ביותר
ג'ודי קומר. קל.
אם מצביעי האמי התעלמו מ-'אגדה חיה' כמו רידלי סקוט
שנתן את עבודת הבימוי הכי טובה שלו ב 20+ השנים האחרונות בפרקי הפתיחה של Raised By Wolves, מצביעי האוסקר אפילו לא יחשבו עליו כשהם ימלאו את טפסי ההצבעה שלהם.
רידלי סקוט לא יזכה
למרות שממש מגיע לו נראה לי שכמו היצ'קוק הוא ימות ללא אוסקר (למעט אוסקר לשם כבוד).
אמנם לא מאמין שזה יקרה
אבל האמת שממש מגיע לפרד היצ'ינגר לפחות מועמדות לשחקן משנה על האישה בחלון.
לוקה יזכה
וזה ירגיש כאילו מתקנים את מה שקרה באוסקר של 2016, כש"חדר" הפסיד ל"ספוטלייט" (למה?!) וטרמבלי לא קיבל מועמדות לכלום.
לגבי לוקה
יש סיכוי סביר שהוא יזכה
זה נראה ככה
אבל לא יודעים איך יהיה אנקנטו הזה, למרות שהוא נראה חלש
אני לא הייתי מזלזל בו לפני שראינו מה יש לו להציע
מצד אחד לוקה גם נראה חלש ואנמי ותראה מה קרה. מצד שני – נו. לוקה היה חגיגה של צבעוניות, ובשביל לעקוף את לוקה אנקנאטו צריך להיות עוד יותר מקודד ממנו. זאת משימה קשה.
אתה אומר שגם אם אנקנטנו יהיה יותר טוב מלוקה
לוקה יזכה רק בגלל הקידוד כיביכול שלו לקהילה?
אני שואל ברצינות , זו סיבה שקוראת הרבה באוסקר , אבל אני לא חושב שזו סיבה טובה
זה מרתיח אותי, אבל אני לחלוטין רואה את זה קורה. אגב, לוקה די יוצא דופן גם מהבחינה הזאת: הוא מקודד רצח ועדיין מה שהיה שם זאת אומנות. קסארוזה אומן, ושלישיית השחקנים הראשיים (טרמבלי, דילן גרייזר וברמן) עשו עבודה נפלאה. כמובן שהאנימציה מאוד ייחודית ורק עליה מגיע לזה אוסקר, ואני לא רואה סרט שיצליח לעקוף את הדבר הזה. לוקה הוא אומנות עם מסר מאוד קולע שקשה לי להאמין שיתעלמו ממנו.
אני מסכים איתך שזה יכול לקרות
אני לא מסכים איתך והרבה מחברי האתר שהוא מקודד לקהילה .
אני חושב שהוא מדבר על השונה בכללי, לא על ספציפית הקהילה הלהטבית.
אני מבין למה הם יכולים לראות את זה מדבר אליהם, אבל אני לא חושב שהוא כיוון דווקא לכך, אני חושב שהוא מדבר על השונה באופן כללי ועל איך שהסביבה רואה אותו(וכן אמרתי זאת פעמיים בכוונה).
אני חושב שהיה על זה ויכוח שלם בעמוד של ביקורת לוקה , אז אין חובה להמשיכו אם לא תרצה(אין לי בעיה להמשיכו אבל לא חובה).
אגב, אני כן חושב שיש מצב שהוא יזכה בגלל הקידוד לקהילה כיביכול , כי דובר על זה מלא.
ולפעמים לי זה נראה שהאקדמיה לא אוהבת סרטי אנמציה וזורמת עם מה שאומרים בעיתון(אבל זה רק בראש שלי).
אני גם חושב שהוא מקודד באופן כללי (כבעל מוגבלות הרגשתי את זה ממש חזק), אבל זה לא קריטי. לוקה מקודד כל כך שאין סיכוי שהוא לא זוכה.
לגבי הפסקה האחרונה – יש מצב, אבל גם מהבחינה הזאת לוקה נראה בדרך הבטוחה ביותר לפסלון.
כן אני בעצם הסכמתי איתך שזו הסיבה בה הידיעה שהוא זוכה
לגבי הפסקה האחרונה
יש הרבה סיבות, זאת רק אחת. אם אנקאנטו יהיה *ממש* טוב ויצטרכו שובר שיוויון זאת תהיה הסיבה היחידה. כרגע יש סרט שהוא חגיגה של קולנוע במיטבו. אנימציה ייחודית ומרעננת שלא ראינו, קאסט נהדר (שכרגע יש מצב שייפגשו בפעם הראשונה רק באוסקר עצמו), בימוי איכותי, עלילה טובה, לא צריך שום דבר אחר. יכול להיות שהאקדמיה תבחר בו כי זה מה שאמרו בעיתון או משהו כזה, אבל בעיתון אמרו את זה לא כי מסרים חינוכיים, אלא בגלל שזה סרט טוב שלא ראינו כבר הרבה מאוד זמן מפיקסאר.
כן כן לא אומר שלא
אני גם מסכים שהוא סרט טוב . ממש טוב. אהבתי אותו שלא יהיה ספק, ואני גם שמח שהוא יצא ככה כי זה מראה שיש לפיקסאר דור חדש.
אוקי זה יצא מבלבל .
1.הוא סרט מצוין. אז אם הוא יזכה זה כן בצדק
2. יש מצב שהאקדמיה לא רואה את הסרטים והולכת על פי העם והביקורות(אולי זה תיאוריה שלי).
3.בלי קשר בנוסף יש את הקידוד וזה יכול להיות שובר שיווין לטובתו
1. נכון
2. יש באקדמיה כל כך הרבה אנשים, מישהו ראה אותו
3. גם נכון
כה מישהו חחח (:
(ל"ת)
אם לשפוט על פי פרסי בחירת הקהל - פגעת בול
אבל פרסי בחירת הקהל לא ממש ידועים ביכולת החיזוי שלהם אז לא יודע
טוב, ניחוש אחד שגוי בינתיים
ועוד אחד מתברר כנכון (השחקנית הראשית). הניחושים האחרים יצטרכו לחכות.
אני סופר 3
וילם דפו ורידלי סקוט לא קורה, ואמור להיות מנחה לטקס.
הקרב על השחקנית הראשית אכן נכון, וזה משאיר את לוקה, חולית, והשחקן הראשי.
ואנקאנטו כבר זכה בגלובוס הזהב(לא שזה אומר הרבה)
אז הקרב לא קל ללוקה כנראה
הקרב (כצפוי לדעתי) בין לוקה לאנקנטו
והאם אפשר קצת סדר במה טעית בטוח ולמה . במה אתה צדקת בטוח ולמה ומה לא ידוע עדיין ולמה?
טעיתי לחלוטין אלא אם הפתעה מאוד גדולה ברגע האחרון:
רידלי סקוט לא יקבל אוסקר ואף לא מועמדות לאוסקר
וילם דפו לא יקבל אוסקר ואף לא מועמדות לאוסקר
יהיה מנחה לטקס
צדקתי:
קרב השחקנית הראשית הוא המותח והמעניין מכל הקרבות (אפשר אולי להתקטנן ולטעון שבכלליות קטגוריות המשחק פתוחות השנה, אבל אני מרגיש שיש יותר "מרחץ דמים" בשחקנית ראשית)
בוא נראה:
מצב המועמדויות של חולית
מי יזכה בשחקן ראשי
מי יזכה באנימציה
האא דפו ובקטן בטוח לא נכנסים אפילו ? מעניין
תודה! אני מקווה לקרב מותח באינמיצה וניצחון של לוקה.
הפרס היחיד שבאמת מעניין אותי באוסקר שאני רואה בו זוכים טובים
שחקן ראשי
מה אומר הבאז היום?
האם העובדה שאנדרו גארפילד זכה בגלובוס הזהב משנה משהו?
פחות, בגלל שהוא התחרה בקטגוריית קומדיה/מחזמר
אבל נראה שזה בינו לבין וויל סמית' לבין קמברבאץ'
בגדול המצב הוא כזה
-וויל סמית', בנדיקט קאמברבץ', אנדרו גארפילד ודנזל וושינגטון הם המובילים. אני לא בטוח שאף אחד מהם "נעול", אבל כולם אמורים לעבור הלאה לשלב הבא, והמנצח הוא אחד מהם.
-הקרב הוא, אם כן, על המקום החמישי. עליו מתחרים:
פיטר דינקלג' ב"סיראנו" (יתרון: הוא מדהים, וזה תפקיד עם מזל טוב באוסקרים. חסרון:…אבל הסרט לא ממש מתרומם, חלקית בגלל שהוא מופץ רק עוד חודש, משום מה)
ליאונרדו דיקפריו ב"אל תסתכלו למעלה" (יתרון: הוא טוב, וזה סרט שנראה שיש לו תמיכה של התעשייה בסך הכל, חסרון: אבל המבקרים שונאים אותו ברובם והוא לא מהולל באופן חד משמעי)
חבייאר בארדם ב"להיות הזוג ריקרדו" (יתרון: הוא מדהים והסרט זוכה לתנופה כמעט בכל הגילדות, כולל אזכורים לבארדם עצמו, חסרון: אבל גם כאן – יש לסרט לא מעט שןנאים. השאלה כמה מהם באקדמיה)
ניקולס קייג' ב"פיג" (יתרון: הוא מדהים בסרט שהמבקרים אוהבים ושיש לו תמיכה מסוימת בגילדות, חסרון: אבל זה סרט קטן ומעט מוזר)
מתוך אלה, אני חושב שלבארדם יש את הסיכוי הכי טוב, נטו בגלל שלרוב כשלסרט יש תנופה (אני חושב של"ריקרדו" יש) אז הוא לוקח איתו גם כמה שחקנים. אבל דינקלג' שחקן אהוב, ומבנה החברים באקדמיה קצת השתנה אז תמיד יש אפשרות להפתעות.
אבל זה מצב הבאזז היום.
לגבי גארפילד – כמו שפינגפונג אמר, זה לחלוטין אומר שהוא במירוץ, אבל המתחרה הרציני שלו זה סמית' – ולא דיקפריו ודינקלג' שרק נאבקים על מועמדות.
אני לא בעניינים השנה
אבל כבר לפני חודשים הדיבור היה שזה בכיס של וויל סמית׳.
אני מאוד אשמח אם תהיה הפתעה, ובטח ובטח אם זה איכשהו יילך לגארפילד, אחרי שלא קיבל אפילו מועמדות על תפקיד ענק ב״הרשת החברתית״.
זה סרט נטפליקס
הוא מראש נמצא בעמדה נחותה ביחס לסרטים האחרים.
ומצד שני כשהיה את הדיבור על וויל סמית טיק טיק בום עוד לא יצא. והמשחק של גארפילד בטיק טיק בום הוא באמת אחת מתצוגות המשחק היותר משובחות שיצא לי להתקל בהן (גילוי נאות – לא ראיתי את משפחה מנצחת עדיין, לא יודעת איך וויל סמית' שם), כשכל כובד המשקל של הסרט הוא על הכתפיים שלו. אני קצת מקווה שיהיה כאן אפקט הפוך לאפקט "ההצבעה הכפולה" של הסקרים (שם הקולות על אנדרו גארפילד התפזרו בין סופרמן לטט"ב) ובגלל שההופעה שלו גם בספיידרמן היתה מרגשת (לא מרגשת ברמה של לקבל עליה אוסקר, אבל מרגשת) אולי זה איכשהו יגרום לתחושה כללית יותר חיובית כלפיו ויגרום בסופו של דבר לאנשים לבחור בו.
לוויל סמית' יש יתרון אחד נוסף על גארפילד
והיא שמדובר בשחקן ותיק ומכובד שעדיין לא קיבל את האוסקר שלו (וזאת תהיה המועמדות השלישית שלו). זו הסיבה הכי מטומטמת לתת למישהו אוסקר אבל זה קורה מדי שנה.
ולמה זה ש-'טיק, טיק…בום!' הוא של נטפליקס יפגע בסיכוי שלו לזכות על שחקן ראשי? אל תשכחי שהסרט המוביל לזכייה על פרס הסרט ('כוחה של ג'יין קמפיון') הוא גם סרט של נטפליקס.
הסרט המוביל הוא לא בלפסט?
בווראייטי הוא מדורג ראשון
אין ממש סרט מוביל נכון לעכשיו
כוחו של הכלב ובלפסט הם המובילים יחדיו, ושניהם צפויים להפציץ במועמדויות אבל בנוגע לזכייה עדיין אין מוביל שאפשר להצביע עליו באופן קוהרנטי.
ועכשיו שאנדרו גארפילד לא מועמד לפסטה
אפשר להגיד די בודאות שהוא לא הולך לזכות באוסקר וסיכוי לא רע שלא ייקבל מועמדות אפילו.
לבפטא*, מן הסתם
לא יודע איך יצא לי ככה.
רגע רגע רגע עצור
כלומר, כן – אני לא חושב שהוא יזכה. אבל מועמד? השיטה של הבאפט"א היא מאוד מאוד שבורה – בדיוק 2 מועמדים הם מועמדים שהאקדמיה הבריטית מצביעה להם, וכל השאר נבחרים על ידי ועדה שתפקידה לדאוג שיהיו מספיק תפקידים מהסוג שהם רוצים שיהיו שם (אני לא זוכר את הניסוח ולא רוצה להטעות).
אז גארפילד נפל, כן, אבל זה רק בגלל שאין סיבה "מיוחדת" שהוא יהיה שם ושהוא לא המקום הראשון או השני במירוץ.
אבל אם הוא לא יהיה מועמד זה יהיה, ובכן, מפתיע – בייחוד כי "טיק, טיק… בום!" עצמו כן מקבל יחס אצל לא מעט גילדות.
אה, לא ידעתי על שיטת ההצבעה הזאת
ועדיין עצוב שאנדרו גארפילד לא במקום הראשון או השני במירוץ, ועצוב לא פחות שאיכות ההופעה שלו היא לא סיבה מיוחדת מספיק להכניס אותו בכל זאת.
בכל מקרה, זה די אומר שלזכות אין לו ממש סיכוי (ובכלל בכל הקטגוריות התעלמו מ-'טיק, טיק…בום!'. מקווה שזה לא יהיה המצב באוסקר).
להפך
אם סרט זוכה בגלובוס זה אומר שאין מצב בעולם שהוא גם יזכה באוסקר
חחח ההיסטוריה לא בטוח מסכימה לא בדקתי אבל כן אני לא חושב שזה מוסיף מאוד
זה רק אומר לדעתי שלוקה לא בטוח
לוקה לא קורה (ורצוי מאוד הקים ועדת חקירה בנושא)
וזה משאיר אותנו עם חולית (שכנראה יאכזב, אבל אי אפשר לדעת) ווויל סמית' (שלמרבה הצער הולך לזכות).
אני שמח ולא שמח על לוקה
שמח כי הוא לא זכה אוטומטית בגלל סיבות לא רלוונטיות
לא שמח כי הוא הסרט הכי מוצלח מבין המתחרים לדעתי בטח מעל אנקאנטו
*למרות הכל אי אפשר לדעת מה יהיה , אני תמיד מזכיר את שישה גיבורים שזכה באוסקר למרות שלא זכה בכלום לפני
הימוריי למועמדויות:
לא הימרתי על כל קטגוריה כי אני לא פסיכופת, אבל אלה ההימורים שלי ברוב הקטגוריות (בסדר אקראי):
סרט:
כוחו של הכלב
בלפסט
חולית
CODA
אל תסתכלו למעלה
משפחה מנצחת
טיק, טיק…בום!
סיפור הפרברים
ליקריץ פיצה
ספנסר
במאי/ת:
דני וילנב – חולית
ג'יין קמפיון – כוחו של הכלב
סטיבן ספילברג – סיפור הפרברים
פול תומאס אנדרסון – ליקריץ פיצה
קנת' בראנה – בלפסט
שחקן ראשי:
וויל סמית' – משפחה מנצחת
בנדיקט קמברבאץ' – כוחו של הכלב
אנדרו גארפילד – טיק,טיק…בום!
דנזל וושינגטון – הטרגדיה של מקבת'
חאבייר בארדם – להיות הזוג ריקרדו
שחקנית ראשית:
ג'ניפר לורנס – אל תסתכלו למעלה
קריסטן סטיוארט – ספנסר
רייצ'ל זגלר – סיפור הפרברים
אוליביה קולמן – הבת האפלה
ניקול קידמן – להיות הזוג ריקרדו
שחקן משנה:
קודי סמית'-מקפי – כוחו של הכלב
ג'יימי דורנן – בלפסט
קיירן הינדס – בלפסט
טרוי קוצור – CODA
ג'ארד לטו – בית גוצ'י
שחקנית משנה:
קיסטן דאנסט – כוחו של הכלב
מרלי מלטין – CODA
אריאנה דבוז – סיפור הפרברים
אן דאוד- המון
קטרינה באלף – בלפסט
תסריט מקורי:
ליקריץ פיצה
בלפסט
הכרוניקה הצרפתית
ספנסר
אל תסתכלו למעלה
תסריט מעובד:
חולית
סיפור הפרברים
כוחו של הכלב
CODA
הטרגדיה של מקבת'
סרט אנימציה:
לוקה
אנקאנטו
משפחת מיטשל ומלחמתה במכונות
ראיה והדרקון האחרון
לברוח
סרט זר:
הנהגת של מר יוסוקה (יפן)
לברוח (דנמרק)
The Worst Person in the World (נורווגיה)
A Hero (איראן)
יד האלוהים (איטליה)
צילום:
חולית
סמטת הסיוטים
בלפסט
כוחו של הכלב
הטרגדיה של מקבת'
עריכה:
אל תסתכלו למעלה
בלפסט
כוחו של הכלב
ליקריץ פיצה
טיק, טיק…בום!
עיצוב תפאורה:
סמטת הסיוטים
סיפור הפרברים
כוחו של הכלב
הטרגדיה של מקבת'
חולית
תלבושות:
סיפור הפרברים
קרואלה
אתמול בלילה בסוהו
בית גוצ'י
ספנסר
איפור ושיער:
בית גוצ'י
קרואלה
יחידת המתאבדים
חולית
סמטת הסיוטים
אפקטים:
חולית
ספיידרמן: אין דרך הביתה
מטריקס: התחייה
לשחרר את גאי
גודזילה נגד קונג
מוזיקה מקורית:
חולית
ספנסר
כוחו של הכלב
אנקאנטו
לא זמן למות
סאונד:
חולית
מקום שקט 2
סיפור הפרברים
כוחו של הכלב
אתמול בלילה בסוהו
רגע חכה יהיה לנו (2) כתבות ייעודיות לזה
(ל"ת)
(ל"ת)
ספנסר לא יהיה מועמד לכלום מעבר לקריסטן סטיוארט
(ל"ת)
לא פסיכופת. בהחלט לא פסיכופת.
(ל"ת)
לא נורא, גם אחד משבעה זה סבבה לגמרי
(ל"ת)
מוכן לקחת לעצמי גם 2
אם כי בהחלט שחקנית ראשית לא היה ממש בלתי-צפוי.
אפשר גם להרחיב ל-3
כי אמרת שאם לוקה לא זוכה אז הפרס ילך לאנקאנטו
ובחלק של הסוף הוא צדק בהכל
על אנקאנטו לא הייתי נותן לו כי הוא היה בטוח בלוקה חזק
ואנקאנטו מקום 2 ? זה בערך ההימור הכי קל להגיד זה או לוקה או דיסני אחר
הימור קל אבל יעיל ב-100%
(ל"ת)
גם השנה הולכת להיות כתבה כזאת?
כי בגדול זה קונספט די נחמד.
היה מעניין אותי, לדוגמא, לשמוע הימורים מוקדמים על קטגוריית סרט האנימציה (שדי בטוח הולכת להיות שם תחרות רצינית. יהיו סרטים טובים שישארו מחוץ לחמישייה) ועל מידת ההצלחה באוסקר של אהבה בשחקים 2, הפנתר השחור 2 ואווטאר 2.
תהיה
בנוסף למשהו נוסף על האוסקרים להקדים את כל העונה בטעם קצת אחר (… שהיה אמור לצאת בכלל בסוף העונה הקודמת).
יש לי תחושה שאווטאר 2 יכול להשתחל.
ממש לא בונה על אהבה בשחקים ואפילו פחות על הפנתר השחור 2. הפנתר השחור היה ממש תופעה תרבותית בזמנו שפרצה את גבולות חובבי מארוול אבל עדיין הסרט לא הצליח לכבוש מועמדויות כמו שציפו. כנל לגבי אנדגיים שהיו ציפיות דומות לגביו. אם מישהו יכול להכניס סרט בלוקבאסטרי לקטגוריות המועמדים זה גיימס קמרון.
אהבה בשחקים יקבל מועמדות על אפקטים, סאונד ועריכת סאונד.
(ל"ת)
סאונד זאת קטגוריה אחת בימינו
אבל אל תשלול מועמדות גם לעריכה, שיר מקורי, וכן, נו, הסרט הטוב ביותר.
(ראיתי אתרים שמהמרים גם על צילום אבל זה נראה לי כבר קצת נועז)
אני דווקא רואה יותר סיכויים לאהבה בשחקים מלאווטאר
אהבה בשחקים זוכה לאהבה מטורפת מהקהל, מהמבקרים, מכולם בעצם.
והעובדה שבשונה מהרבה בלוקבאסטרים אחרים (כולל גם את אווטאר 2), מדובר בסרט מציאותי לחלוטין (ככה הבנתי לפחות, לא ראיתי את הסרט עדיין) בלי שום אלמנטים דימיוניים של פנטזיה או מדע בדיוני שהאקדמיה קצת פחות אוהבת, אמורה לשפר את סיכוייו.
אני צופה לא מעט מועמדויות (כולל לסרט הטוב ביותר) וגם זכיות (אם כי הזכיות יהיו רק בקטגוריות טכניות).
אוואטר 2, לעומת זאת, הוא די בסימן שאלה.
הדחיות הרבות מספור, התסריט שמנסה בכוח לבנות את זה כעלילה שהולכת להתפרס על פני עוד שלושה סרטים ברמה שיכולה לגרם לסרט להרגיש כמו פרק בסדרת טלויזיה, ההחזרה של דמויות שמתו כבר, העובדה שאווטאר הראשון לא היה צריך המשך ולא ברור כמה הסרט הולך להצדיק את קיומו מלבד תצוגת אפקטים משופרת והתחושה שאני לפחות קיבלתי שג׳יימס קמרון לא ממש רוצה לעשות את זה והוא עושה את זה כי משום מה הוא מרגיש שהוא חייב (לפי מה שהבנתי, הוא בכלל רצה לביים את אליטה מלאך קרב), כל אלה גורמים לי להטיל ספק במידת ההצלחה הביקורתית שתהיה לסרט.
התחושה שלי היא שהוא יקבל ביקורות פושרות ובאוסקר יקבל בעיקר כמה מועמדויות טכניות וזכייה אחת על האפקטים.
מה הולך באנימציה ?
אדומה אש יכנס(ונראה כרגע כזוכה, לא?)
באז לא יכנס
יש סיכוי סביר שעולם מוזר יכנס
אופלו 10 לא דובר בכלל(למרות שהיה אחלה סרט) ואני לא מאמין שלליגת סופר פטס יש סיכוי₪בטח מועמדות תיהיה לו).
השאר לו נראים
אני מבין שאהבת את ״לא רעים בכלל״ , אבל אתה מאמין שיש לו סיכוי לנצח את העכבר?
* בטוח יש עוד סרטים שלא שמעתי עליהם אם יש מדהו מעניין אשמח לשמוע
אההה וגם פינוקיו שכחתי שזה אנימיצה של דל טורו
אז הוא היריב הגדול ביותר של דיסני על הפרס
הייתי שמח לזוכה נוסף בסטופ מאוושן (עד היום היה רק אחד כזה)
קיוויתי נורא שזה יקרה עם מיסטר לינק, ובאמת שזה היה ממש קרוב לכך (בגלובוס הזהב הוא ניצח), אבל לצערי זה לא קרה אז.
אולי הפעם, כשדל טורו הוא הבמאי, יש סיכוי.
לא הבנת
זהות הזוכה היא לא הדבר המעניין מבחינתי בקטגוריה (כנראה באמת שאדומה אש), אלא זהות חמשת המועמדים.
יש כל כך הרבה סרטים שעקרונית יכולים למצוא את עצמם מועמדים, אבל הרשימה הסופית מוגבלת לחמש.
מלבד הסרטים שהזכרת, יש גם סרט של הנרי סליק (שהיה מועמד כבר על קורליין), סרט של קרטון סלון (שכל הסרטים שלהם עד היום היו מועמדים) בבימויה של נורה טומיי (שהייתה מועמדת על ״המפרנסת״ של קרטון סלון), שני סרטים של סקיידנס אנימציה בהפקתו של ג׳ון לאסטר (ש-12 מתוך 21 הזוכים באוסקר לאנימציה עד היום היו סרטים בהפקתו) כשהשני שביניהם מבויים ע״י הבמאית של שרק עם תסריט של התסריטאית של מלך האריות והיפה והחיה (המקוריים, כמובן) ושירים ופסקול של אלן מנקן, יש גם את המפלצת מהים של כריס וויליאמס (זוכה האוסקר על 6 גיבורים) שקיבל ביקורות בהחלט חיוביות, ואני די בטוח שיש עוד הרבה ששכחתי ועוד סרטים זרים שאני לא מכיר שיש להם סיכוי להיכנס.
הולכת להיות תחרות גדולה על המועמדיות וזה מה שמעניין אותי.
הזכייה הרבה פחות מעניינת בקטגוריה הזאת (אם כי אני עדיין מקווה שלסרט השני של סקיידנס, שהולך להיות המושקע מהשניים, יש סיכוי לנצח את דיסני ופיקסאר).
גם belle יש סיכוי להיכנס
(ל"ת)
זה מהשנה שעברה
(ל"ת)
אהה אוקי וכן ישנה תחרות גם על הזוכה , אבל אני צריך לחכות לראות אותם כדי להגיד
(ל"ת)