טוב, כמו בכל שנה – זהו הזמן להביך את עצמי עם מספר תחזיות שבמקרה הטוב קצת פחות מחצי יהיו נכונות ובמקרה הלא טוב בערך רבע מהן יהיו לא שטויות. היו עדינים.
2 מספר 2 יהיו מועמדים לסרט הטוב ביותר
האם אני נותן לכותרות קליטות להכתיב לי את ההימורים? אולי. לא. אולי. סתמו.
כמו ב-2022, גם השנה יש לא מעט מועמדי יוקרה לפרס הסרט וזה למרות שהם המשך: למשל "מואנה 2", "ביטלג'וס ביטלג'וס" וכמובן – "סמייל 2". סתם, לא, אני מדבר על "חולית: חלק שני", "גלדיאטור II", ו"ג'וקר: טירוף בשניים". אם כי בהתחשב ש"ביטלג'וס ביטלג'וס" פותח פסטיבל גדול אולי צריך לשים לב אליו? לא משנה, אני מסיח את דעת עצמי.
בכל מקרה, אז כמו היום, לא כל באזז גדול ויוקרה מיתרגם למועמדות. "חולית 2" די בוודאות יהיה מועמד, אז אני בעצם מהמר שאחד מ"ג'וקר 2" ו"גלדיאטור 2" יפול. וזה כשתכלס, אולי המצב הוא ששניהם יפלו. בכל מקרה, זה ההימור, בואו נתקדם.
ל"מגלופוליס" תהיה מועמדת אחת ויחידה
אחח, "מגלופוליס". אחד מהסרטים הכי מדוברים של השנה בלי שכמעט אף אחד ראה אותו; פרויקט תשוקה של קולנוען שעולם הקולנוע היה בכף ידו בשיאו, אלא שהוא רחוק מאוד מאותו שיא; יצירה שנאמר שהיא מאתגרת ומעיפה את הראש או סתם מאתגרת את העצבים ומעייפת. והאם פרנסיס פורד קופולה הטריד או לא הטריד מינית את הניצבות על הסט? וכמה כסף הוא עוד הולך לשפוך על הפרויקט הזה?
דבר אחד, בשלב הזה, בטוח: הצלחה מסחררת הוא לא. ואוסקרים, מה לעשות, לא אוהבים לקחת סיכון על יצירות מעוררות מחלוקת. אז לא נראה אותו בסרט, וגם לא בתסריט או בימוי, ואין אף שחקן מצוות השחקנים שבלט לחיוב בביקורות או שנראה שהזמן שלו הגיע. ובכל זאת, האם מופרך שגילדת מעצבי התפאורות יפנקו את הסרט במועמדות אחת שתבוא משום מקום ו"תפתיע" את כל מי שיספיד את הסרט מוקדם מדי? או שמא עיצוב תלבושות? או איפור?
אז כן, אפשרי שהסרט גם יעשה "נפוליאון" ויצליח להשיג אפילו 3 מועמדויות טכניות, אבל אני חושב שיש משהו מתאים לכל הסאגה סביב הסרט במועמדות אחת, שמבהירה שזה באמת מאוד יפה, עכשיו תעזוב אותנו בשקט קופולה ותנוח על זרי הסנדק.
רייף פיינס יקח אוסקר די חלאס יש גבול
כבר עשור שלם שאנשים טובים, חכמים, ועסוקים עוצרים מדי פעם באמצע החיים שלהם ושואלים את עצמם: איך לעזאזל רייף פיינס לא היה מועמד לאוסקר על "מלון גרנד בודפשט"?
בעשור שעבר מאז, אני חושב שגם לאקדמיה היה זמן רב לעסוק בנושא ואפילו רצון לפצות את פיינס – שהיה מועמד פעמיים אי אז בשנות התשעים – אבל פיינס לא ממש התאמץ לפזול לכיוון האקדמיה. מסרטי פסטיבלים לזיכיונות מרגלים דרך "לגו באטמן" ועד לקומדיה השחורה שהיא "התפריט", פיינס המשיך להיות טוב בכל תפקיד שלו, אבל אף אחד מהם לא היה גם בסרט שאפשר לדמיין אותו קשור לאוסקרים. והנה עכשיו מגיע "ההתכנסות" (או איך שלא יתרגמו את Conclave), סרטו החדש של אדוארד ברגר ("במערב אין כל חדש") על התכנסות אפיפיורים ותככי ותיקן, ויש לאקדמיה הזדמנות לתת לפיינס את הכבוד המגיע לו.
זה מסביר יפה למה מועמדות, אבל למה זכייה? כי מי התחרות שלו, בעצם? קולמן דומינגו על "סינג סינג" יהיה מועמד ראוי, אבל הוא עוד די צעיר ורענן בעיני האוסקר; חואקין פיניקס יבוא כנראה שוב לפזם קסם ג'וקרי אבל פעמיים על אותו תפקיד נשמע מוגזם; טימותי שלמיי עשוי להגיע כבוב דילן אבל תנו לו עוד עשור עד שמישהו באמת יזרוק אוסקר לכיוונו; והרשימה נהיית פחות ופחות אמינה ככל שממשיכים: פול מסקל על "גלדיאטור II"? עוד אוסקר לקיליאן מרפי על הסרט שהבריז ברגע האחרון מפסטיבל ירושלים? סבסטיאן סטאן כטראמפ? עזבו, לאף אחד מהם אין את המוג'ו הנכון כמו שיש לפיינס. פשוט תחליטו מראש שזה של פיינס, ותחסכו לכולם עונה ארוכה של שעמום.
"הקול בראש 2" לא יהיה מועמד לסרט המונפש הטוב ביותר
טוב, זה הימור מטומטם.
אסביר: בשנה שעברה הימרתי ש"ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש" לא יזכה באוסקר. לאחר מכן סייגתי (זה מה שקורה כשתחושת בטן מתנגשת עם קול בראש), אבל ההימור עמד בעינו. לכן, בהסתכל על המירוץ השנה, היה מתבקש להמר את אותו הדבר על "הקול בראש 2". אבל זה קל. קל מדי. הרי מישהו אחר יזכה – דרימוורקס עם "רוז הרובוטית", נטפליקס עם וואלס וגרומיט החדש, אולי אפילו סרט האנימה של שר הטבעות. "הקול בראש 2" סרט פופולארי, אבל הוא רחוק מלהיות התופעה שהיה הסרט הראשון. אז מה אם נעלה קצת את הרף של ההימור, ונגיד שלא יהיה מועמד?
טוב, זה נשמע מרשים, אבל לא יהיה מועמד? אז פה אני צריך לנפנף קצת יותר ידיים, אבל תסתכלו על המועמדים הבאים בתור: סרט השואה באנימציה של הבמאי של "הארטיסט", "עם הזרם" שמקבל באזז חיובי בפסטיבלים, "אולטרמן: התעלות" הטוב-יותר-משיש-לו-סיבה-להיות, "מואנה 2", סרט הלגו על פארל וויליאמס, והסרט החדש של הבמאי של "מרי ומקס". רק אלה הם תשעה סרטים שאנחנו יודעים עליהם מראש.
אז אני מהמר ש"הקול בראש 2" ילך בדרכו של "לשבור את הקרח 2" ולא יהיה מועמד לסרט המונפש הטוב ביותר, למרות שהוא סרט האנימציה הגדול של השנה, ולמרות הביקורות המשום-מה מפרגנות למדי בארצות הברית, ולמרות שפיקסאר לכאורה חזקים יותר מדיסני באוסקר, ולמרות כל הסיבות שאני יכול להגיד ולהסביר למה ברור שהוא יהיה מועמד אבל אז תאשימו אותי שאני מנסה לאחוז במקל משני קצותיו.
"אנורה" יעצור רצף מועמדויות לסרט הטוב ביותר של זוכי פרס קאן
הנה העניין: לאוסקר הייתה הזדמנות רק לפני שנתיים להביא לשון בייקר מועמדות לאוסקר על סרטו "טיל אדום". אם לא לו, אז לסיימון רקס לפחות, או לצלם שלו או משהו. אבל לא – האקדמיה התעלמה מהסרט, שהיה אחד מהסרטים המוערכים ביקורתית של התקופה, לטובת סרטים אחרים.
אז נשאלת השאלה למה שהאקדמיה תשים עכשיו לב אל בייקר. כי עכשיו זה מגובה בפרס מפסטיבל קאן? יפה, אבל גם במילניום החדש, האוסקרים ידעו להפנות עורף לסרטים שלא לטעמם כמו "טיטאן".
אז אחרי "משולש העצבות" ו"אנטומיה של נפילה" לא חכם לזלזל בניאון, שיודעים להרים קמפיין אוסקרים ומפיצים גם את "אנורה", ולא חכם לזלזל בקאן ולכן אני לא אומר שהסרט לא יהיה מועמד בכלל לכלום; ובכל זאת, לדעתי הסרט יעצור רגע (ואפילו כמה רגעים) לפני מועמדות לפרס הסרט הטוב ביותר.
המועמדות של קרלה סופיה גסקון תלויה בטראמפ
נתחיל באנקדוטה. קצת אחרי שטראמפ נבחר, אבל לפני האוסקר, דיברנו במשפחה על הטקס המתקרב. אני הסברתי שכמובן-כמובן-כמובן ש"לה לה לנד" הולך לזכות, או לפחות כך כולם אומרים ואבא שלי אמר שאין סיכוי: זה סרט שמזכיר יותר מדי את טראמפ, ולכן יצביעו לסרט הכי אנטי-טראמפ. כשהוא שאל אותי מה הוא, אמרתי "טוב, 'אור ירח'", וכך אכן היה.
אני לא חושב שהסיפור הזה מוכיח שאבא שלי צודק וזו הסיבה, אבל אני חושב וחושש שכפי שאפשר לראות מהאולימפיאדה הנוכחית שבה אפילו לא התחרו טרנסיות – הנושא הזה משלהב אנשים לקחת עמדה ולעשות משהו, לימין או לשמאל.
עכשיו, קרלה סופיה גסקון שמככבת ב"אמיליה פרז" כברון סמים שעושה ניתוח להתאמת מין היא לא סופרסטאר, והמועמדות לשחקנית הטובה ביותר לא רשומה על שמה. זה נחמד שהיא זכתה בקאן בפרס השחקנית אבל: א. מישהו חושב ברצינות שג'סי פלמונס הולך להיות מועמד על עבודתו ב"סוג של חסד" בגלל שהוא זכה? ו-ב. זה היה פרס אנסמבל, בסופו של דבר, מה שמוריד את היוקרה מהזכייה והופך את זה למשהו שיתופי יותר ג. יש מספיק מועמדויות אחרות מוכרות ואהובות לפני שיצטרכו ללכת אל עבר שחקניות אלמוניות.
אבל אתם יודעים מה יכול לעזור לה? נשיא רפובליקאי עם פה גדול שמסמל עבור רבים אנטי להט"ביות, ולכן ברגע שייבחר צריך לעשות כל מה שביכולתנו כדי להראות לו שדברים כאלה לא יעברו אצלנו. אז ההימור הוא כזה: אם טראמפ נבחר, גסקון תעשה היסטוריה ותהיה האישה הטרנסית הראשונה שמועמדת לשחקנית הטובה ביותר. במידה וקמאלה תיבחר, ובכן,לא.
שני אנשים ממשפחת וושינגטון יהיו מועמדים
אחד הסרטים המצופים בעונת הפרסים הקרובה הוא "שיעור הפסנתר", סרט חדש על בסיס מחזה של אוגוסט וילסון (תזכורת: שני הסרטים הקודמים שהיו מבוססים על מחזות שלו – "גדרות", ו"הבלוז של מא רייני" – קיבלו יחדיו 9 מועמדויות ו-4 זכיות, כולל 2 מועמדויות לפרס השחקן הטוב ביותר, ופרס הסרט הטוב ביותר) שגם יאפשר לאוסקרים לפרגן אולי סוף סוף לסמואל ל. ג'קסון באיזה אוסקר למשחק.
איך משפחת וושינגטון נכנסת לתמונה? ובכן, אבא וושינגטון מפיק, אח אחד מביים וכותב ואח אחר משחק את התפקיד הראשי. עכשיו, בהתחשב בכך שהאח שמשחק את התפקיד הראשי הוא ג'ון דיוויד וושינגטון, שלא ידוע בכישורי המשחק שלו, אני בספק שהוא זה שיצליח להשיג מועמדות. אבל בכל זאת, הן למלקולם וושינגטון (כאמור, הבמאי והתסריטאי) והן לדנזל וושינגטון (הן על הפקה והן על הופעתו ב"גלדיאטור II") יש שתי הזדמנויות לקבל מועמדות, והם יעשו את זה. וג'ון דיוויד וושינגטון ינסה להיות הכי תומך שהוא יכול בזמן שהוא מרגיש כמו האח הפחות המוצלח, אבל זה לא יעבוד לו, כי, כאמור, הוא לא שחקן עד כדי כך טוב.
ועוד כמה: יהיה תיקו בזכייה כלשהי (אני לא אפסיק להמר על זה עד שזה יקרה), לא יהיו במאיות מועמדות השנה, פארל ויליאמס יהיה מועמד בקטגוריית השיר, "חולית: חלק שני" ייקח הביתה 2 אוסקרים פחות מ"חולית" הראשון (שוב, לא לסמוך על תחזיות שהן תוצאה של בדיחה), "סאטרדיי נייט" יהיה הקאמבק האוסקר-י של ג'ייסון רייטמן אולי אפילו לרמת זכייה, וסרט ישראלי כלשהו ייכנס לשורטליסט של האוסקרים (אבל לא יהיה מועמד).
לא הייתי שולל מועמדות בקטגוריית הבימוי ל-"מלגלופוליס", בלי שום סיכוי לזכות
יש תקדים (סוג-של): ב-1995 קישלובסקי היה מועמד על "אדום", למרות שהיה קונצנזוס רחב שהסרט רחוק מלהיות פסגת היצירה שלו (המבקרים הסכימו שהוא כנראה טוב מבין הסרטים בטרילוגיית הצבעים, פשוט לא עומד בסטנדרטים של הפילמוגרפיה המוקדמת של הבמאי). רק מה? דווקא בגלל התחושה שהאיש גמר את הסוס, האקדמיה החליטה לעשות לו ג'סטה, ובדיעבד התברר שהיא עשתה את זה בדיוק בזמן הנכון – קישלובסקי נפטר שנה אחר-כך. קופולה נמצא הרבה אחרי שיאו (הרבה-הרבה אחרי הנקודה שבה היה קישלובסקי), אבל האיש בן 85. אמנם כבר יש לו אוסקר אחד בבית, אבל מועמדות עבור מה שבהחלט יכול להיות הסרט האחרון שלו נראית לי סבירה.
לגבי אנימציה – מכל מה שהתפרסם עד עכשיו, אני לא רואה מצב ש-"שר הטבעות: האנימה" יהיה מועמד, זה נראה כמו הזבל שראלף באקשי היה מייצר על המשקל בין סוף שנות ה-70 לסוף שנות ה-80. הייתי נותן סיכוי למועמדות מפתיעה דווקא ל-"אולטרמן: התעלות" (סרטי "מימד העכביש" אולי פתחו את הדלת) אבל הזכיה, אני מנחש, נמצאת בכיס של "רוז הרובוטית". אני כן חושב ש-"הקול בראש 2" יקבל מועמדות מכח האינרציה לבדו.
"עד שיצא עשן לבן" זה השם בארץ של Conclave
יש טריילר מתורגם בערוץ יוטיוב של קולנוע לב
זאת... בחירה
(ל"ת)
שבמקרה הזה אפילו רלוונטית.
(ל"ת)
הלכו לפי התרגום העברי של השם של הספר
שהסרט מבוסס עליו.
איכשהו בספר זה כמעטטטט עובד לי
(ל"ת)
עם הזרם
"עם הזרם" קיבל אתמול בוסט רציני כאשר נבחר לייצג את לטביה בקטגוריית סרט הזר.
למה שיעזוב אותנו בשקט? מה הבעיה בכך שיש סרט בתקציב גבוה שלא מבוסס על זיכיון, גם אם הביקורות לא משתפכות.
לפחות הוא לא בשטאנץ הרגיל. והוא אפילו לא נעשה על חשבון סרטים של במאים אחרים כי הכסף הגיע מכיסן האישי של הבן אדם. צריך לשחרר קצת מקופולה.
הקול בראש 2 יהיה מועמד
נקודה. וואו עם ההימור הזה ממש ממש הגזמת.
(אבל מה, אם בסוף זה יהיה נכון אז.. לא, זה פשוט לא יהיה נכון)
וגם יהיו במאיות מועמדות, יש גבול לשערוריות שהאוסקר יכול להרשות לעצמו בנושא.
מי?
יש פשוט מעט מדי במאיות עם סרטים גדולים שיוצאים השנה. מריאן הלר? ו… זהו?
א.. אני לא יודע
אבל מניח שיהיה סקנדל גדול אם הם לא ימצאו מישהי
אליצ'ה רורוואכר
(ל"ת)
אין שום סיכוי בעולם שלה כימרה מקבל משהו
על החתום, מישהו שהעריך ואהב את הסרט
לדעתי אתה נחרץ מדי בנוגע להקול בראש 2
אמנם גם אני חושב שהוא יהיה מועמד, אבל זה לא בלתי סביר שלא.
מלבד הדוגמא שהובאה של לשבור את הקרח 2, יש גם דוגמא ממש של פיקסאר: מוצאים את דורי.
הסרט הרוויח למעלה ממיליארד וזכה לביקורות חיוביות מאוד (למעשה, הביקורות שלו בעגבניות חיוביות יותר משל הקול בראש 2) ולמרות זאת מצא את עצמו ללא מועמדות לאוסקר בסוף.
זה לא שהמבקרים התלהבו ברמה מטורפת על הקול בראש 2 ברמה שאי אפשר להמר שהסרט לא יהיה מועמד (ציון ממוצע של 7.6 בעגבניות זה אחל׳ה בהחלט, אבל זה לא באיזור שמבטיח מועמדות בוודאות מוחלטת).
אבל אם להיות קצת נחרצים, אז אגיד את מה שכבר טענתי פה בעבר: רוז הרובוטית יזכה.
הולכת וגוברת התחושה שלי שזאת השנה של כריס סנדרס.
וכן, אני יודע, דרימוורקס לא זכו בפרס מאז שרק ב-2001 (אני לא מחשיב את וואלאס וגרומיט, זה סרט של ארדמן הרבה יותר משל דרימוורקס), אבל עובדה שהאולפן עשה את זה פעם אחת בעבר, אז למה שלא יעשה את זה שוב?
למעשה, כל זכייה שהיא לא רוז הרובוטית תהיה הפתעה בעיני.
הרובוטית עוד לא יצאה
אבל גם אתה וגם יהונתן מהמרים עליו
מאיזו סיבה? הוא הופיע בפסטיבל?
עד כה אפילו לא שמעתי עליו
הוא סרט של כריס סנדרס, שכבר זכה להרבה הצלחה ביקורתית וקופתית על יצירות קודמות שלו
("לילו וסטיץ'", "הדרקון הראשון שלי"). בהינתן שהתחרות הגדולה שלו תהיה "הקול בראש 2", מאוד סביר שבאקדמיה יעדיפו משהו חדש על פני סרט המשך.
אפילו יותר מסביר
צעצוע של סיפור זו הסדרה היחידה שהביאה שני זוכים בקטגוריה.
לעומת זאת יש לא פחות משישה סרטים שזכו באוסקר לאנימציה וסרטי ההמשך שלהם לא זכו: שרק, מוצאים את נמו, משפחת סופר על, תזיזו ת׳רגליים, לשבור את הקרח וספיידרמן ממד העכביש.
בחלק מהמקרים סרט ההמשך היה מועמד ולא זכה ובחלק מהמקרים אפילו לא היה מועמד.
בסופו של דבר הסתברותית הסיכוי לסרט המשך שאינו בסדרת צעצוע של סיפור לזכות באוסקר לאנימציה הוא מאוד מאוד נמוך.
אז הטענה מתבססת על היסטוריה ותחושה
אני לא מוריד מיזה
אם הסרט יהיה טוב ואנשים יתלהבו אז כן יש סיכוי סביר שהאקדמיה תיתן לו את הפרס
במיוחד שהיא אוהבת לתת לאנשים פרסים "כי מתישהו צריך לתת להם" ולא בהכרח על פי האם השנה הם הוציאו את הסרט הכי טוב או נתנו את תצוגת המשחק הכי טובה
ואפילו ספידרמן מימד העכביש וסופר על הפסידו בהמשכים (לסרטים טובים מהם לדעתי )
עם זאת, יכול להיות שהסרט יהיה גרוע או יחלוף בלי דיבורים אז עדיין תחושה והסתברות
טוב, זה כל הרעיון בהימורים, לא?
בטח בהימורי אוסקר שנעשים באוגוסט כשהרבה מהסרטים שיהיו רלוונטיים באוסקר כלל לא יצאו.
כמו שאמרתי אני לא מוריד מהתחושות שלכם
ולא מההגיון שלכם
פשוט הייתם נחרצים אז חשבתי שיש סיבה יותר חזקה לזה
הטריילרים והעובדה שהבמאי הוא כריס סנדרס
היה ברור תמיד שזה רק עניין של זמן עד שכריס סנדרס יקח את האוסקר.
על כל שלושת סרטי האנימציה הקודמים שלו הוא היה מועמד והפעם, לפחות על פי הטריילרים, נראה שזאת תהיה ההזדמנות המתאימה לתת לו סוף סוף את האוסקר.
חוץ מזה שאני לא רואה אף מועמד בולט אחר שיש לו סיכויים גדולים לנצח אותו (אפשר אולי להגיד שלסרט החדש של וולאס וגרומיט יש סיכויים כלשהם, אבל צריך לזכור שרק בשנה שעברה ארדמן פישלו עם סרט ההמשך של מרד התרנגולים שאפילו לא היה מועמד וניק פארק עצמו פישל בסרט הקודם שלו ולא השיג אפילו מועמדות).
ומלבד כל זה, מדובר גם בתחושת בטן.
יש לי תחושה עזה שזאת הולכת להיות השנה של כריס סנדרס.
אתם די מערערים לי את הבטחון
אבל הקהל אהב את הקול בראש 2 יותר מאת דורי, ואני עדיין אהיה מופתע ממש אם הוא באמת לא יהיה מועמד בסופו של דבר.
הקול בראש לא יהיה מועמד אם מואנה 2 יהיה ממש טוב
לדעתי
אהבת הקהל לא כל כך רלוונטית לאוסקר
הקהל גם עף בטירוף על לשבור את הקרח 2 ועל האחים סופר מריו, ועובדה שזה לא עזר להם לקבל מועמדות.
מה שיותר מהווה אומדן זה מה המבקרים אומרים.
ובכל מקרה, גם אני חושב שהקול בראש 2 יהיה מועמד, אני פשוט לא נחרץ כמוך ברמה של ״אין מצב בעולם שהוא לא יהיה מועמד״.
באהבת הקהל התכוונתי
לדירוג שהסרט מקבל באתרים כמו IMDB, לא להכנסות.
יש איזון מסוים בין ציון המבקרים, ההכנסות וציון הקהל. לתחושתי הרמה המסוימת של ההצלחה בכל המדדים אליה הסרט הגיע, בשילוב מזל דיסני המפורסם, גורמים לו להגיע למצב בו אני ממש מתקשה להאמין שהוא לא יהיה מועמד.
לרגע חשבתי שדווקא היגיוני ש-'הקול בראש 2' לא יהיה מועמד
עד שהתחלת לנופף בידיים ומנית את שאר סרטי האנימציה שיוצאים/יצאו השנה והבנתי שהמבחר ממש לא מרשים.
ו-'טיל אדום' נראלי פשוט לא קיבל יח"צ טוב בזמנו. לא הרגשתי שדוחפים אותו לקראת עונת הפרסים והוא לא היה אוסקרי במיוחד. ל-'אנורה' יש דחיפה חזקה מצד קאן שהמפיצים בטח ישתמשו בה בשביל ליחצ"ן אותו אפילו יותר. אלא אם כן זה סרט מוזר, כמו 'טיטאן', ואז באמת קשה לי לראות אותו מועמד. זה גם הסרט האמריקאי הראשון שזוכה בדקל הזהב מאז 'עץ החיים', אז הייתי חושב שהאמריקאים ישמחו להשוויץ בו עוד קצת במקום להתעלם.
לא יהיו במאיות מועמדות - גם אם קמאלה תיבחר לנשיאה?!
אם היא זוכה, הוליווד תיכנס לאופוריה פמיניסטית וזה כנראה ישפיע על האקדמיה להראות את עצמה נאורה מבחינת פמיניזם לכבוד החגיגות ההיסטוריות של בחירת אישה נשיאה ראשונה בתולדות ארה"ב, לא?!
לא
כי הוליווד לא באמת ליברלית ופמיניסטית, גם אם לשמרנים נדמה שהשמיים נופלים.
בהוליווד חשוב להתבדל מהרפובליקנים כלפי חוץ, ולהמשיך להגביל הזדמנויות בתוך התעשייה.
בקיצור – אנטי-אנטי, לא פרו.
תהיה . זואי קראביץ. הסרט החדש שלה שולטט. היא תעקוף את גרטה באוסקרים..
(ל"ת)
בלי לראות - אני בעד הסרט
אבל גם אחרי הביקורות החיוביות, אני לא רואה איך זה מגיע לאוסקר ובטח לאוסקר לבימוי. אם כן, זה הרבה יותר מגניב משאלת נשים כן/לא כי זה שוב עוד סדק במה נחשב סרט אוסקרים ומה לא.
אחרי לראות
שום סיכוי בעולם
ואולי בכלל הבמאית של הסרט ההודי המהולל מקאן האחרון
״כל מה שאנו מדמיינים כאור״? אוהבים גם במאים זרים בקטגוריה הזאת.
כאן דווקא ראיתי את הסרט
וקשה לי לראות אותו לוקח מקום של סרטים אחרים, בלי קשר למגדר הבמאי-ת.
ועוד הימור - גאגא זוכה לא רק באוסקר, אלא בשניים?
זה מרגיש כמו השנה שגאגא תזכה בפרס השחקנית, אבל האם במקביל תזכה שוב פעם גם בפרס לשיר מקורי חדש שלה בג׳וקר? בילי אייליש קטפה למשל 2 אוסקרים בקטגוריה הזו במהירות שיא ובגיל צעיר בצורה קיצונית.
זאת אומרת, במידה ויש לה בכלל שיר חדש מקורי שלה בג׳וקר חוץ מאסופת השירים הקלאסיים שדווח שאמורים להיות בסרט. אולי אין לה? מישהו יודע? מצד אחד זה נשמע כמו בזבוז כישרון, מצד שני אולי זאת אסטרטגיה שלה שהיא רוצה לזכות כבר בפרס השחקנית ושלא יהיו לה הסחות דעת בקטגוריה אחרת? שלא יגידו אולי כמו בכוכב נולד ״היא תקבל פרס לשיר, זה מספיק לא צריך גם להביא לה פרס שחקנית״?
אנורה ושון בייקר
זכרתי שהימרת שהסרט לא יזכה בפרס הסרט, אבל פתאום אני מגלה שבעצם הימרת שהוא אפילו לא יהיה מועמד וזה נשמע לי ממש מוגזם. הכרה מפסטיבל קאן זה בדיוק מה ששון בייקר היה צריך כדי לקבל דחיפה רצינית וסופית אל זרועות מחלקי הפרסים, מה גם שמסתמן יותר ויותר שלא יהיו שוברי קופות חזקים במירוץ הזה (מלבד חולית) והוא בין כך יתחלק בין סרטים 'אמנותיים' יותר.
ולכן אני אקח את ההימור הראשון שלי לעונה ואהמר את ההפך המוחלט: גם אנורה יהיה מועמד לפרס הסרט וגם שון בייקר יהיה מועמד לפרס הבימוי, כמו כן אני מהמר שאנורה יהיה לכל הפחות פייבוריט חזק לזכייה.
נכון לעכשיו, חוץ מפיינס
כל ההימורים שלי נראים די כמו קשקוש.
אבל עוד עונה ארוכה לפנינו.
מה היו ההתפתחויות המיוחדות
בנוגע להימורים כמו אי הנוכחות של הקול בראש או שהנוכחות של קרלה גסקון תלויה בטראמפ?