נדמה לי שהשאלות ששאלו אותי הכי הרבה בחודשים האחרונים היו קשורות ליס פלאנט ראשל"צ, איימקס, "עלייתו של האביר האפל" והשילוב בין שלושתם. הקומפלקס החדש היה אמור להיפתח ביוני, אבל פתיחתו נדחתה. אז זהו, עכשיו יש תשובות רשמיות. אלה כל הפרטים החדשים והישנים, רישמו לפניכם:
• יס פלאנט ראשל"צ ייפתח לקהל ביום רביעי, ה-18 ביולי. הקומפלקס כולל 26 אולמות, בינהם אולם איימקס וארבעה אולמות VIP.
• הקומפלקס כולל אולם איימקס דיגיטלי. זה לא איימקס "אמיתי" – עם מסך ענק באמת והקרנה מפילם 70 מ"מ, כמו זה שהיה בקיריון ונסגר – אבל זה אמור להיות אולם בעל מסך גדול ומרשים יותר מאולם רגיל.
• כן, "עלייתו של האביר האפל" יוקרן באיימקס החל מיום שישי, ה-20 ביולי.
• למען הסר ספק ומניעת בלבול: "עלייתו של האביר האפל" לא מוקרן בתלת-מימד. משמעות פורמט האיימקס היא מסך גדול יותר, תמונה חדה יותר ומערכת סאונד משוכללת. בנוסף, יש סרטים שמוקרנים שם בתלת-מימד, אבל לא הסרט הזה.
• שלא כמו רוב הסרטים, הפצת "עלייתו של האביר האפל" בארץ תתחיל ביום שישי, ולא ביום חמישי. קרוב לוודאי שההקרנות הראשונות שלו בארץ ייערכו בחצות הלילה שבין חמישי לשישי (אבל לא תהיה הקרנה כזאת באיימקס).
• מכירת הכרטיסים המוקדמת לסרט תתחיל שבוע מראש (כלומר, ככל הנראה החל מיום חמישי ה-12 לחודש).
• נכון לעכשיו, לא נראה שייערכו בארץ מרתונים של שלושת סרטי "באטמן" של נולאן לקראת הסרט החדש, כפי שנעשה בכמה מקומות בחו"ל.
יש שאלות?
החלטות, החלטות....
בערך ביום שציפנו ב"אביר האפל" החלטנו שנצפה בסרט ה-3 בVIP.
לאחרונה מצב הVIP הדרדר בארץ, והוא פחות מוצלח ממה שהיה בעבר…
עכשיו צריך להחליט בין VIP, IMAX או רגיל….
החלטות, החלטות….
תודה רבה על הסדר בבלאגן. רק שאלה אחת -
כמה עולה כרטיס להקרנת איימקס?
45 שקלים חדשים
סרט תלת מימד באיימקס יעלה 55
שאלה עם תחושת חמיצות
השאלה היא למה, אם כבר פותחים קומפלקס חדש ומשקיעים הרבה כסף, מעדיפים את שיטת ה״חסר גרוש ללירה״, לא עושים את העבודה עד הסוף ובמילים אחרות, למה אין שם היימקס אמיתי. וחוץ מזה למה לא עושים מרתונים כמו בחו״ל. בקיצור, למה כל כך קשה, אפילו במאה העשרים ואחת, להיות חובב קולנוע בישראל.
ברור שזה מתסכל,
ברור שזה חבל, אבל מבחינת בעלי בתי הקולנוע קשה שלא להצדיק את ההחלטה הזאת. איימקס אמיתי הוא הרבה, אבל הרבה, יותר יקר (לא רק ההקמה הראשונית, גם העלות השוטפת של ההקרנה והבאת גלגלי הסרט העצומים לארץ), וכל תקדים היסטורי אומר שזה לא יעבוד כלכלית בארץ. כבר היה קולנוע איימקס אחד בארץ, ממש לא מזמן, והוא נכשל.
שאלתי את השאלה הזאת בסינמסקופ ולא קיבלתי תשובה
אולי כאן מישהו יודע – למה האיימקס הדיגיטלי נחות מאביו האנלוגי? כלומר, האם יש איזו מניעה טכנולוגית לשחזר את האיכות של האיימקס המקורי באופן דיגיטלי (מה שיהיה כנראה יקר בהרבה מהאיימקס הדיגיטלי של היום, אבל מבחינת תחזוקה בוודאי זול מזה האנלוגי)? או האם אחרי הכישלון של האיימקס האנלוגי בעלי האולמות מעדיפים פשוט שלא להסתכן בעוד השקעה בסדר הגודל הזה.
זאת לא בעיה רק בישראל
לא הצליחו טכנולוגית להגיע לעותק דיגיטלי באיכות של 70 מ"מ (בכל העולם, לא משהו מיוחד לישראל).
חברת IMAX כן רצתה לעשות משהו דיגיטלי. היות והאיכות פחות טובה, אז גם המסך יותר קטן (כדי שזה לא יראה רע), ולכן הרבה שונאים את ה-IMAX הדיגיטלי ואומרים שהוא לא אמיתי. כמובן שדיגיטלי זה יותר זול, אבל אין כרגע משהו מספיק טוב. אני מאמין שבעתיד יהיה (כמו שפעם לא היה גם לקולנוע רגיל, וכולם עבדו עם 35 מ"מ). לפי מה שכתוב בויקיפדיה, עובדים על זה.
הניסיונות של IMAX אנלוגי ("אמיתי") בישראל נכשלו, אז כן, הם לא רוצים להסתכן.
בעולם עדיין יש לא מעט כאלו. אפילו הפיצו באתר של הסרט רשימה של קולנועי IMAX אנאלוגיים בארה"ב, כדי שאנשים יידעו לא ללכת לדיגיטלים, והרשימה בכלל לא קצרה (אבל אל תשכח גם שארה"ב גדולה בהמון מישראל):
http://www.thedarkknightrises.com/imax.html
את זה שזו בעיה עולמית הבנתי
פשוט התקשיתי להבין את הסיבה להבדל. כמו בדוגמה שנתתי למטה, הרבה שנים הצילום הדיגיטלי המקצועי דידה אחרי זה האנלוגי עד שהוא סגר את פערי האיכות והמחיר. אני מניח שאם מישהו היה חושב שההשקעה משתלמת, היו מצליחים להגיע להקרנה איכותית ודיגיטלית של 70 מ"מ – אנחנו מדברים פה על מקרנות, לא על מציאת החלקיק האלוהי. אבל המחיר אולי לא מצדיק את ההשקעה.
זה לא רק מקרן
צריך גם חתיכת מחשב בשביל לנגן וידאו ברזולוציה כל כך גדולה, ששוקל כל כך הרבה, ועם סאונד באיכות כל כך גבוהה.
כרגע כל זה לא קיים. לפי ההגיון, זה יגיע בסופו של דבר, אבל אין לי מושג מה יקרה בעתיד.
האמת, לפי מה שהבנתי
לנגן סרט כזה (קובץ של סרט קולנוע דיגיטלי) במחשב הביתי שלך אמורה להיות משימה פשוטה יותר מלנגן סרט HD סטנדרטי שמורידים היום מהאינטרנט
זה לא נשמע ממש הגיוני
אם אני זוכר נכון, הבנתי שמשתמשים בקבצי MOV, שאותם התוכנות שמגיעות עם WIN7 (וכמובן שגם עם WIN XP) לא יכולות לפענח לבד, וצריך להתקין את התוכנות המעצבנות של אפל. וחוץ מזה, מחשב ממוצע לא יצליח לנגן קובץ כל כך כבד.
אפשר תוך דקה-שתיים להתקין תוכנה/ות שיאפשרו לך לנגן כמעט כל קובץ שאתה יכול למצוא להורדה ברשת (ושהמחשב שלך מספיק חזק בשביל לנגן, כמובן).
זה לא ככה לפי מה שאני מכיר
שוב, אני מדבר מדברים שקלטתי ולא בטוח אם זה נכון:
– הסרטים האהובים שאנחנו מורידים מהרשת, למשל סרטי HD שבאים בדרך כלל בצורת קבצי MKV בנפחים של נגיד 15 גיגה לסרט איכותי מאוד ברזולוציית 1920X1080, מתבססים על התקן H264 והקודק הכי נפוץ שמממש אותו זה מה שאנחנו מכירים כ-x264. התקן הזה מתבסס רבות על דחיסה חזקה של הוידיאו והפריימים המרכיבים את הסרט, כאשר הוא מסתמך רבות גם על הפרשים בין פריימים עוקבים בקובץ הוידאו, כדי לחסוך במידע שהוא צריך לשמור. בגלל זה צריך מחשבים עם מעבד גרפי יעודי או מעבד חזק כדי לנגן אותם, כי צריך לפרוש את הקובץ הבינארי לבערך 24 פריימים בשנייה כפול 60 כפול משך הסרט בדקות, מה שאומר המון עבודה בשביל לקבל את התוצר, שהוא התמונות.
– הסרטים הדיגיטליים שמנגנים בקולנוע הם ברזולוציית 2K או 4K (כלומר 4096×2160), והסרט עצמו הוא קובץ XMF שתופס מ-200 גיגה והלאה, תלוי במשך הסרט ו"כמות המידע" שבו. הקטע הוא שבקובץ הזה שמורות התמונות עצמן, בפורמט של jpeg2000 (דחיסה תמונה מתקדמת יותר משל jpeg), וזהו. הנגן פושט פולט את התמונות השמורות ולא צריך "לעבוד" הרבה כדי ליצור אותן, כי הן כבר קיימות בשלמותן בקובץ. נכון שהרזולוצייה גבוהה יותר, אבל כבר ביוטיוב יש סרטונים של 4k ואתה יכול לנגן אותם במחשב שלך ככל הנראה. הבעיה היא שהסרט תופס המון, אבל תיאורטית אתה יכול להכניס שני סרטים להארד דיסק חיצוני של טרה, לחבר אותו למחשב (חיבור USB3 או eSATA כי המהירות של usb2 ממש לא תספיק) ולנגן…
– טוב בירברתי מספיק :-)
אני לא יודע על איימקס,
אבל במוזיקה ושמע, אנאלוגי תמיד ייחשב טוב יותר מדיגיטלי.
"ייחשב" זאת מילת המפתח
כלומר, במוזיקה ההבדל הוא כבר בטווח הסובייקטיבי, והוא עניין רגשי בעיקרו (אנשים אוהבים את הפורמט של התקליט הגדול, וגם את ה"פצפוצים" שהם בעצם פגמים בתקליט). אני לא ראיתי אף פרמטר טכני שמראה את העליונות של הפורמטים האנלוגיים על פני הדיגיטליים במוזיקה. במקרה של איימקס, ההבדל הוא עדיין בפרמטרים אובייקטיביים. ואם תיקח תחום דומה – צילום – עד לפני כמה שנים היו הרבה שטענו שאין תחרות למצלמת פילם איכותית, ושה-DSLR לא יגיע לרמות האיכות של ה-SLR. נראה לי שהטענה הזו כבר די התפוגגה.
אתה טועה לגבי דבר אחד:
באודיו, יש הבדל אובייקטיבי מאד ומורגש בתחום ההיענות לתדרים של כל מדיה ומדיה. יש תחום היענות שונה לתקליט ויניל, לקלטת אודיו, לסלילים מגנטיים קטנים וגדולים המשמשים אולפנים, ולמדיה דיגיטלית. זה אמפירית קיים.
אבל מכאן והלאה, העניין לחלוטין סובייקטיבי. מכיוון שיש שפע של אפשרויות, שהאפשרות היחידה להגדיר את ההבדל ביניהן אובייקטיבית היא שהן נשמעות *שונות* אחת מהשניה, איך תקבע מי מהן ה"עליונה"? אין דבר כזה, והכל תלוי בטעמו של המאזין. אחדים יעדיפו את הצליל ה"חם" יותר (ולכן מדוייק פחות, בעיקר בתדרים מסויימים) של מדיות אנלוגיות כגון תקליטים וסלילים מגנטיים; אחרים יעדיפו את הדיוק ה"קליני" יותר ואת אופי הסאונד של הקלטות דיגיטליות. הגדרת מדיה או דרך הקלטה מסויימת כ"טובה יותר" מהשאר, הינה לחלוטין סובייקטיבית ופונקציה ישירה של אוזני המאזין.
ההבדל הזה
זה משהו שאדם מהיישוב, עם אוזניים נורמליות ורמקולים רגילים שלא עולים כמו מכונית יד שניה (או, פשוט, אוזניות) יכול להרגיש בו? אני שואל ברצינות.
שוב, זה תלוי מאד באוזן של האדם המדובר,
אבל אני מאמין שהתשובה שברוב המקרים תהיה הכי קרובה לאמת היא: לא ממש. בד"כ לא בשמיעה ראשונה של חומר חדש. אבל אם תיקח שיר שאתה מכיר טוב וששמעת הרבה, ותשמע אותו פעם מעל גבי קלטת ופעם מעל גבי דיסק, לדוגמה, יש סיכוי לא רע שתשים לב להבדלים. לא דרסטיים, אבל מורגשים. ייתכן בהחלט שגם עם אוזניות או רמקולים שאינם מוניטורים.
לגבי ויניל אני לא מתייחס כרגע, מכיוון שאני יודע שאותם מייצרים עד היום. לא שמעתי עדיין תקליט ששנת ייצורו גבוהה מאזור ה-80 ואינו חסר שריטות, אז אינני יודע איך הם נשמעים היום ובמצב טוב – הבנתי שדווקא מצויין. אבל אם תיקח שיר מוכר, ותשמע אותו פעם מתקליט חבוט ישן ושרוט ופעם מדיסק, אני בטוח שברור גם לך שתשמע הבדל.
הבעיה היא שההבדל בין אנלוגי לדיגיטלי ניכר לאוזן המיומנת
כלומר, אי אפשר לעשות מבחן האזנה "עיוור" (כמו שאפשר לעשות, למשל, בין תקליטור ל-Mp3 באיכויות שונות). כמו שאדואר נורטון אמר – יש הבדלים אמיתיים (גם אם עדינים), אבל לא הבדלי איכות אובייקטיביים כמו באיימקס.
אולי זו סתם קטנוניות, אבל אני חוזר ומדגיש:
גם ההבדלים העדינים, כהגדרתך, הם אובייקטיביים לחלוטין, כלומר אמיתיים בהחלט וניתנים לכימות. מה שלחלוטין סובייקטיבי, הוא ההבחנה של כל אדם באותם הבדלים, כמו גם ההעדפה שלו לגביהם.
וזה, אם אני מבין נכון, לא המקרה של האיימקס הדיגיטלי
שהוא נחות בפרמטרים אוביקטיביים מהאיימקס המקורי. ממש כמו ש-MP3 של 128 ק"ב נחות אובייקטיבית מ-320 ק"ב (גם אם האוזן של המאזין לא מצליחה להרגיש בהבדל), או שכשמורידים את הרזולוציה של תמונה האיכות שלה יורדת. תקליט נשמע שונה מדיסק, ואפשר להתווכח מה יותר טוב. סרט ב-720p נראה יותר טוב מסרט ב-480p, ואי אפשר לטעון ההפך.
למען האמת, ההבדל בגודל המסך בין שני סוגי האיימקס כל כך גדול, שקשה להתייחס לכל פרמטר אחר – החוויה היא שונה לגמרי.
למיטב הבנתי, *כרגע* בהחלט יש מניעה טכנולוגית.
הבעיה היא, שהרזולוציה של האיימקס היא כזו (פלוס מינוס 27 מגה פיקסל לפי המדידה הנמוכה ביותר, ותיאורטית כמעט כפול מזה), שתידרש למקרנים ברמה *הרבה* יותר גבוהה מזו הקיימת בהקרנה דיגיטלית רגילה (שהיא, במקרה הטוב של 4K על מסך רחב, בשליש הרזולוציה. או אם לסבר את האוזן, רזולוציית HD מלאה היא 1/14 של איימקס), ועלותם גבוהה מאוד. בנוסף, נזכיר גם שמדובר ברוחב פס עצום, עומס גדול על המעבדים וזמן ארוך מאוד להעביר את הסרט, אם זה קורה באיזו רשת שהיא. אם למשל סרט בלו-ריי ממוצע הוא כעשרים ג'יגה-בייט, עכשיו תכפיל את זה בארבע-עשרה – שלוש מאות ג'יגה בייט פחות או יותר, ועכשיו תקרין את זה ב-48 פריימים לשניה – זה הרבה, הרבה, הרבה משאבים.
אני מניח שעוד עשור זה כבר יהיה קל לביצוע, היום לא.
אנחנו הרבה יותר קרובים לזה
מקרני 4K שכבר יש בקולנוע (ואפילו בטלוויזיות שעולות ) מקרינים ברזולוציה של בערך 8MP – וזה כמו שאמרת כבר שליש רזולוציה. מקרני 8K שצפויים להגיע במהלך העשור הקרוב (למעשה כבר באולימפיאדה הנוכחית יתבצע ניסוי הקרנה שכזה ע"י הBBC) כבר מגיעים לרזולוציה גבוהה מ-27MP ולכן בתאוריה יתנו תוצאה מקבילה לפחות ל70 מ"מ.
כמה משאבים צריך בשביל זה? שלוש מאות ג'יגה הם כבר היום נפח אחסון די מינימליסטי לכונן קשיח, ויש היום אפילו דיסק און קי שמגיע ל256GB ככה שאחסון ושינוע הם לא בעיה (לא שצריך שינוע לתוכן דיגיטלי – על רשת האינטרנט יהיה כנראה יותר מהיר להעביר היום 300GB מאשר לשלוח דבר כזה בUPS).
ובמקביל, הגידול הכמעט אקספוננציאלי במעבדים הוביל למצב שהיום כבר טלפונים ניידים עם מתח סופר נמוך מסוגלים לפענח תוכן ברזולוציה גבוהה מFull HD. מחשב high end ביתי מסוגל כבר לפענח מספר רב של סטרימים כאלו במקביל ואפילו לסנכרן ביניהם, וזה עוד לפני שדיברנו על שרשור של מספר מעבדים במקביל.
אז שלאולמות הקולנוע תהיה בעיה להרים משהו כזה עם ציוד יעודי? אני ממש בספק. אני מכיר אפילו בישראל מקומות שמשרשרים מספר מקרנים בשביל ליצור תמונה ברזולוציה גבוהה יותר. בתג מחיר של נניח 10,000 דולר (לא כולל המקרן כמובן) אני מניח שאפשר ליצור מכשור מספיק טוב לתעשייה.
גם לי לא נראה שיש פה מחסומים טכנולוגיים אמיתיים
(בניגוד, אולי, למחסומים טכניים). כנראה שאף אחד לא חשב שהדבר הזה מצדיק את ההוצאה הכספית של הפיתוח.
כדאי לזכור שעוד לא ספרנו את ההוצאה הכי גדולה – כמות הנדל"ן המטורללת שהדבר הזה לוקח. האם משתלם להחזיק אולם איימקס אחד בשטח שיכול להכיל, נניח, ארבעה אולמות רגילים?
נדלן זה כבר משהו אחר...
… למרות שעם התלת מימד של היום, בתכלס אפשר להקרין שני סרטים באותו אולם: כל מה שצריך זה זוגות משקפיים שמציגים רק את התמונה השמאלית/ימנית לשתי העיניים, ואז מקרינים שני סרטים שונים במקביל :)
ומה עם הסאונד?
אני די בטוח שלא לכל האנשים נוח לשבת עם אוזניות במשך שעתיים…
גם לא נוח לכולם לשבת עם זוג משקפיים נוסף.
(ל"ת)
הרוב לא,
אבל יש כמה שכן. אני גיליתי לפני כמה שנים שאני מסוגל לשמוע במקרים מסויימים (באותה מערכת, ויציאה דיגיטלית של ה-CD) הבדל בין ה-CD לתקליט של אותו אלבום. מסתבר שאני שומע תדרים קצת יותר גבוהים מאדם מהיישוב. החיסרון של זה, אגב, הוא שאני שומע יותר מדי טוב את האמצעים-הקוליים לדחיית יתושים – כשרק יתושים אמורים לשמוע אותם.
לא צריך בשביל זה רמקולים שעולים כמו מכונית יד שניה; רמקולים טובים, שעולים כמה אלפי שקלים, בהחלט כן יכולים להציג הבדל. באוזניות זה עוד הרבה יותר בולט, כי כלל האצבע אומר שאיכות של אוזניה היא כמו של רמקול שעולה פי עשרה ממנה – הרבה יותר קשה לייצר סאונד טוב לטווח רחוק יותר.
לא יודעת בן כמה אתה, אבל זה עובר עם הגיל
שמיעת התדרים הגבוהים מידרדרת עם הגיל.
נכחתי בניסוי נחמד שבו ישבו משפחות רבות באולם, ביקשו מכל מי ששומע צליל להרים את ידו, והשמיעו צליל בתדר הולך ועולה. עם העליה בתדר הלכו ונעלמו ידי המבוגרים ונותרו באויר רק ידיים צעירות מאד. די מגניב.
36. זה עובר, אבל עדיין לא.
לפחות לפי המבדק הזה, אני עדיין שומע עד 22KHZ כולל. אם כי ייאמר, שאת 20-22 בעוצמה חלשה יותר. מה שכן, זה יופי של מבדק לאיכות האוזניות\רמקולים: האוזניות שלי הפסיקו להשמיע כלום ב-18KHZ, ואילו הרמקולים המשיכו הלאה.
http://www.noiseaddicts.com/2009/03/can-you-hear-this-hearing-test/
זה קצת מפחיד
אני לא בטוח אם זה הרמקולים/אוזניות שלי, או שהשמיעה שלי באמת דפוקה, אבל כבר ב-16k אני רק יכול להבחין שיש איזה רעש כלשהו ברקע, אבל לא בשום צליל מוגדר. באסה.
כבר חשבתי שהפסקתי לשמוע ב-17kHz
אבל אז פשוט הגברתי את הווליום ושמעתי את כולם עד הסוף.
בגלל זה אמרתי 'ייחשב'
עוד לא יצא לי לשמוע מוזיקה עדכנית (שהוקלטה בעידן הדיגיטלי) בפורמט האנלוגי. אנשים מסוימים (אהמ אהמ היפסטרים) טוענים שהאיכות טובה יותר.
כי זה יקר בהרבה
לא רק בבנייה (צריך אולם ומסך הרבה יותר גדול) ובקנייה של הציוד (מקרן 70 מ"מ עולה המון), גם בתפעול (להזמין עותקי 70 מ"מ עולה הרבה יותר מעותק דיגיטלי, וגם להוסיף להם תרגום).
התבלבלתי
אני חשבתי שאיימקס זה פשוט אולם גדול יחסית שעולה קצת יותר ומציג את הסרט בתלת מימד משובח עם פצפוצים וכאלה…
טעיתי? הייתכן שאיימקס הוא פשוט אולם גדול עם מסך גדול והכל באיכות טובה יותר וזה הכל? כמו בסינמקס? אם כן, מה ההבדל בין סינמקס לאיימקס?
ועוד דבר מה זה איימקס דיגיטלי אם אפשר לפרט? זאת אומרת למה השם הזה "דיגיטלי"?
הסיבה שהתבלבלת
היא שזה מאוד מבלבל.
איימקס, במקור, היה פורמט הקרנה ענק. הסרט מוקרן על מסך גדול פי הרבה ממסך קולנוע רגיל, ארבע קומות לפחות (ולפעמים הרבה יותר), והוא מוקרן מפילם 70 מ"מ (בניגוד לסרטים רגילים, שהוקרנו מפילם 35 מ"מ. ובניגוד למה שמשתמע מהמספרים, הוא לא גדול פי שניים אלא בערך פי עשר). החוויה של צפיה בסרט איימקס שונה מאוד ו"עוטפת" הרבה יותר מסרט רגיל.
"סינמקס", בסינמה סיטי, הוא – איך לומר בלי שיתבעו אותי על דיבה? – דרך להוציא כסף מאנשים תמימים. סינמקס הוא אולם תואם-איימקס, המסך שם הוא בגודל של מסך איימקס, ובתחילת דרכו הוקרנו שם כמה סרטי איימקס, אבל סינמה סיטי הפסיקו עם זה מהר מאוד. היום הם מקרינים שם סרטים רגילים מפילם רגיל. כלומר, חוץ ממסך גדול מאוד – למעשה, גדול מדי – אתה לא מקבל כלום: איכות ההקרנה לא טובה יותר, ולמעשה אפשר לטעון שהיא טובה פחות, מבקולנוע רגיל, כי סרטים רגילים לא נועדו למסך בגודל כזה. זה בדיוק כמו לשבת בשורה הראשונה בסרט רגיל.
איימקס דיגיטלי הוא פורמט של חברת איימקס, אבל לא אותו הדבר כמו פורמט האיימקס המקורי. ההקרנה היא, כאמור, דיגיטלית, כלומר לא מפילם בכלל. המסך הוא גדול יותר מבקולנוע רגיל (אבל קטן בהרבה מקולנוע איימקס מקורי) וההקרנה נחשבת לאיכותית יותר מבקולנוע רגיל, אבל שוב, לא באותה המידה כמו איימקס אמיתי. האם זה שווה את הכסף – לא יודע, לא ניסיתי עדיין.
ושכחתי להוסיף:
גם באיימקס מקורי וגם באיימקס דיגיטלי אפשר להקרין גם בתלת-מימד, אבל לא כל הסרטים הם כאלה.
אוקיי תודה
עשית לי סדר בראש, תבורך.
ככה אתה אומר בלי שיתבעו אותך?
(ל"ת)
אז אולי בגלל זה כאב לי הראש אתמול בלילה
כשהלכתי לראות באולם הזה את ספיידרמן החדש ב-3D?
גם אם לא, סתם כאב לי הראש. תלת מימד ארור.
קריון
לפני 4 שנים, כשיצא האביר האפל, הורדתי עותק מהאינטרנט (באיכות של DVD), וכל כך נדהמתי מהסרט שאמרתי שאני חייב לראות אותו בקולנוע.
אחרי כחודש יצאתי עם מישהי ואמרתי לה שהיא חייבת לראות את הסרט הזה, ותוך כדי ניצלתי את ההזדמנות להגיע לקריון ולצפות בו בגרסת האיימקס.
האמת – זה היה מדהים עוד יותר!!
הצפייה במסך כל כך גדול מעניקה רובד נוסף בסרט ומעשירה את כל הפרטים בו לרמה כמעט ולא הגיונית.
זכורה לי מאוד תחושת ההלם בה חשתי לאחר סיום הסרט (שכאמור כבר ראיתיו על המחשב), וההרגשה שאולי ראיתי את הסרט הכי טוב שראיתי עד כה בחיי.
מיותר לציין שמאז צפיתי בסרט מספר נוסף של פעמים, ולא הצלחתי להגיע לאותה רמת ריגוש כפי שהייתה לי לאחר הצפייה באיימקס.
לכן, אני ממליץ לכל מי שאהב את הסרט הקודם, לא לוותר על איכות, ולקפוץ לראשון לציון (עיר היין כזכור), בכדי לקבל חוויה נדירה של קולנוע.
קח בחשבון שזה לא אותו איימקס...
צפינו ב"האביר האפל" באיימקס בקריון וכחודש לאחר מכן ביס פלנט ר"ג, ואמנם האיימקס היה מרשים יותר ללא ספק, אבל בסופו של דבר נהננו מהסרט באותה מידה אני חושבת. בשל המחיר הגבוה והעובדה שבניגוד לקריון, ראשל"צ לא ממש קרובה לחיפה (וגם הדלק לא זול בימינו) אמתין לשמוע חוויות כדי לדעת האם באמת משתלם להדרים עד לשם או שאפשר להסתפק במסך מכובד ביס פלנט (סביר להניח שזה מה שנעשה).
כל כך כל כך נכון!
גם אני ראיתי את הסרט בקריון באיימקס, ואין מילים בפי, כל כך נהניתי, הסאונד נפלא והתמונה נהדרת… למה סגרו אותו? אני גם ממש לא זוכרת שהוא עלה יותר, אבל מצד שני אני חובבת של הסידרה ככה שהייתי מעדיפה לא להתפשר על האיכות, ולשלם יותר.
זכור לי אמנם אולם קולנוע כמעט ריק.
הזוי. גם הכיסאות ממש נעימים, בכלל חוויה טובה ולא "עקיצה" כמו ה VIP ששווה גורנישט, לדעתי, לפחות בלב המפרץ. פשוט מצטערת על הרגע ששילמתי.
תודה על כל העדכונים.
(ל"ת)
וכמה יעלה התענוג הזה?
(ל"ת)
תרשים הסבר
הנה תמונה שמצאתי באינטנרט שעוזרת להבין את כל העניין אני חושב:
הייתי באיימקס (האמיתי) בלונדון
והמסך נראה ענק, אבל לא הרגיש כל כך ענק כמו בתרשים. למרבה הצער, ישבנו קרוב מדי, והקלוז-אפים על הפרצוף של טום קרוז (משימה בלתי אפשרית 4) או אלון אבוטבול (סצינת הפתיחה של TDKR) היו כמעט קשים מנשוא…
20 ליולי?
אחלה דרך לסיים תקופת מבחנים. עכשיו רק צריך לדאוג לכרטיס.
אני כלכך מאושר שזה לא יהיה בתלת-מימד, מאוד אופייני ולטובה.
באסה, באסה...
רציתי להיות נוכח בהקרנה הראשונה-ראשונה, אבל אם היא לא באיימקס, אני אדחה את התענוג בכמה שעות. אני אשנא את עצמי על זה, אבל זה למען חווית צפייה אידיאלית. אני מקווה.
אז אני מבין שלא נראה את הבלורית של אנדרו גארפילד באיימקס? אלא אם כן זה יוקרן שם ליום וחצי. נו טוב, בכל מקרה לא תכננתי לראות את זה באיימקס (כבר יש לי כרטיסים להיום ב 10 ^^).
נראה לי ביום חמישי ה 12 האתרים של יס פלאנט, טיקטנט וכו' כל-כך יאנסו שהם יזדקקו למקלחת אחר-כך.
מה אני אעשה עכשיו?!
כל סיפורי האיימקס האלה בילבלו אותי, והחלטתי לא להאמין לשומדבר, לוותר וללכת לראות את ההקרנה של חצות. אבל עכשיו כן יהיה איימקס. אבל זה אומר להמתין. החלטות החלטות.
והכל באמצע תקופת מבחנים! אין שום התחשבות בחיי הסטודנט.
מה יהיה הבדל המחירים
בין כרטיס לסרט רגיל לבין כרטיס לסרט בהקרנת IMAX?
שאלה מצוינת, אענה עליה כשאוכל.
(ל"ת)
לדעתי זה אמור לעלות כמו כרטיס לתלת מימד, היינו סך של כ-10 שקלים נוספים לכרטיס.
טוב, איימקס זה לא מה שימנע ממני
לראות את TDKR כמה שיותר מהר, נראה לי.
או שלא? לא יודע! לעזאזל, עכשיו אני אצטרך לבדוק לאיזו הקרנה נוח לי יותר להגיע.
אז ה12 לחודש, רשמתי לעצמי.
תודה על ההכנה!
תיקון קל...
"מרתונים של שלושת סרטי "באטמן" של נולאן לקראת הסרט החדש"
אני מניח שהמשורר התכוון לשני סרטי "באטמן" לקראת הסרט החדש…
רד, תרגיש בנוח למחוק את התגובה :-)
המשורר צדק
במרתון הוא התכוון להקרנה של כל שלושת הסרטים. השניים הראשונים ואחריהם החדש. עושים את זה בקולנועים מובחרים בארה"ב, ומבאס שאין את זה בארץ.
יש מצב שאם נציק קצת לרד
הוא יזיז עניינים ויעשה באטקון שכולל מרתון בדיוק כמו הנ"ל??
למה אתה חושב שלא ניסיתי?
בחזוני נערך ב-19.7 אירוע של עין הדג שהתחיל ב-7 בערב עם "באטמן מתחיל", המשיך עם "האביר האפל", ובחצות הלילה – הקרנת בכורה של "עלייתו של האביר האפל".
לצערי, לא התאפשר. אולי בפעם אחרת.
לא נורא, אנחנו עדיין אוהבים אותך
ואם כבר מרתונים, אולי נעשה אחד לפני "סקייפול"? כן, של כ-ו-ל-ם. אז מה אם זה יקח בערך יומיים. נביא שקי שינה. אפשר לישון באלה של טימותי דלטון.
רעיונות לעוד מרתונים / הקרנות מיוחדות, למקרה שיומיים זה יותר מדי בשבילכם (נקבות):
– 13/9 – מרתון סרטי "בורן / זהות X" – כי זה אקשן כיפי. אז מה אם לפעמים אי אפשר להבין מה לעזאזל קורה. אה, וזה גם היומולדת שלי P:
– 11/10 – קומבו ג'וזף גורדון-לוויט – הקרנה של "לופר" ו"שליחות עירונית" (אולי גם אפשר לזרוק לשם את TDKR, כי ה 10 פעמים שנראה אותו עד אז לא יספיקו).
– 1/11 – מרתון "פעילות על-טבעית", כדי שנוכל לא לפחד ביחד.
13/12 – מרתון שר הטבעות + ההוביט (גרסאות הבמאי). אם חשבתם ש"ליל הטבעות" היה ארוך…
אני בטוח שיהיה מרתון שר הטבעות וההוביט
רד אני סומך עלייך.
אבל יקרינו את גרסאת הבמאי של ההוביט בקולנוע? לא נראה לי
היה כבר. ליל הטבעות.
(ל"ת)
חייב להיות מרתון שר הטבעות שוב!
תבחרו את הסיבה האהובה עליכם…
-2013 תהיה השנה העשירית לצאת "שיבת המלך"
– יציאת שני סרטי ההוביט
– בטוח מישהו ינסה להפוך את סרטי שר הבטעות לתלת מימד. מבטיח לו שזה כלכלי…
הסיבה השלישית אמורה להיות אהובה?
אתה *באמת* רוצה לראות 3 סרטים של 3 ומשהו שעות, שהומרו ל 3D? במרתון? נראה לי נצטרך להזמין אופטומטריסטים צמודים.
גם אני לא שש על 3D
אבל אם זה מה שצריך לעשות בשביל לראות שר הטבעות בקולנוע…
הייתי בזה, אבל אני מדבר לקראת ההוביט כולל ההוביט
(ל"ת)
כולל ההוביט
זה יהיה יותר מדי זמן. לא הייתי בקודם אבל אני משער שזה לקח כל הלילה, ואם תוסיף עוד סרט של שלוש שעות וחצי שעות לא כולל הפסקה תגמור בעשר בבוקר?
יש את זה, אבל רק ב
דמדומים ושודדי הקאריביים. האנושות התדרדרה בגלל דמדומים. ושודדי הקאריביים.
שאלה למבינים:
ב-7 ימים עשו כתבה על האיימקס, וראיינו את מנהלת השיווק של תיאטראות ישראל (שמקימים את הקולנוע החדש בראשון) והיא אמרה על ההשוואה בין איימקס רגיל לדיגיטלי ש"בדיגיטלי אתה למעשה רואה את הסרט קרוב יותר אלייך וחווית הצפייה חזקה יותר. מעבר לזה, בגלל שהחומר לא נשחק גם בהקרנה המאה, לא יהיו אף פעם שריטות וקפיצות על המסך". היא מחרטטת או שיש דברים בגו? באמת יש חשש שבאיימקס רגיל הפילם יהרס או שזה שטויות?
גם הוסיפו בכתבה, שבקומפלקס החדש יהיה אולם ארבע מימדים (כסאות זזים, רוח ושפריצים של מים), נשמע מיותר.
לא ממש.
החלק הראשון לא נכון. אתה לא רואה את הסרט יותר קרוב אליך. המסך יותר קטן, וגם האולם בהתאם, אז מן הסתם שתהיה יותר קרוב. לפי ההגיון הזה, אולי כדאי שנעבור למסכים של 15 אינץ', ואז תהיה ממש סנטימטרים בודדים מהסרט. זה גם תלוי הרבה במבנה האולם, ועוד לא הייתי בזה של יס פלאנט.
פילם של IMAX לא נשחק יותר מפילם 35 מ"מ רגיל. ברור שזה יותר קשה מאשר לשמור על עותק דיגיטלי, אבל בקולנוע טוב אמורים לשמור עליו כמו שצריך. לפני שיס פלנט עברו להקרנות דיגיטליות, יצא לי לראות כמה סרטים חודשים אחרי יציאתם (כלומר, בהקרנה המאה לפחות), ולא היו שריטות. גם ראיתי את "התחלה" ב-IMAX בלונדון חודש וחצי אחרי יציאתו, ולא היו שום בעיות כאלו.
ארבעה*
לפני שמישהו יתקן אותי.
פניתי ליס פלאנט ואין להם ממש תשובות
מאיפה המידע על התאריכים והמכירה המוקדמת?
מאתר האינטרנט שלהם עדיין לא קיבלתי תשובה,וכשהתקשרתי לקולנוע באיילון הנציגה לא ידעה להגיד לי על הסרט,על מכירה מוקדמת ואפילו על תאריך פתיחה של המתחם החדש בראשל"צ.
ישירות מהחברה.
בקשר למכירה מוקדמת של כרטיסים ל"האביר האפל", התשובה כאמור לא סופית, אבל יס פלאנט החדש בהחלט ייפתח ב-18.7.
אפרופו בתי קולנוע חדשים,
סינמה סיטי חדרה, בקרוב:
http://www.nrg.co.il/online/16/ART2/384/095.html?hp=16&cat=1901&loc=20
יופי!
אבל… זה נשמע קצת מוזר. בחדרה היו פעם בתי קולנוע, אבל הם נסגרו לפני כמה שנים (מן הסתם משום שלא היו רווחיים), ועד עכשיו לא נראה שדחוף למישהו לבנות שם קולנוע נוסף. קצת מוזר שאותו האזור שעד עכשיו פירנס 0 אולמות קולנוע יפרנס עכשיו 10.
זה תואם לתנופת הבנייה שהייתה בחדרה
בשלוש השנים האחרונות, ושצפוייה להמשיך גם שנים קדימה.
בלי לפגוע באף אחד שגר בחדרה,
זה ממש מעליב, כל העניין הזה. ישנם 4 (אני מחשיב את היס פלאנט בראשל"צ שייפתח בשבוע הבא) קומפלקסי קולנוע (וזה עוד בלי להזכיר את הקולנועים המקומיים הקטנים) ועכשיו יהיו 3 באזור חיפה והקריות. אז, ברצינות, זה לא קצת מוגזם? מישהו צריך לבוא לאחראיים ולשאול אותם בפרצוף למה הם ממשיכים להתעלם מהפריפריה, ושלא יתנו את השטות של "לא רווחי". בצפון ובדרום לא חסרים בני אדם שאוהבים קולנוע, ואם יקימו שם רק קומפלקס אחד גדול ומודרני – נגיד, באזור כרמיאל בצפון, או איפהשהו במדבר בדרום – זה יכול להחזיר את ההשקעה בהרבה.
ממתי חדרה זה בחיפה והקריות?
(ל"ת)
היא חלק ממחוז חיפה.
והיא ממילא בערך חצי שעה נסיעה משם, 40 דקות מקסימום.
גם כרמיאל היא במרחק 40 דקות מחיפה.
נדמה לי שהתלונה שלך היא לא על כך שלא בונים בתי קולנוע בפריפריה אלא שלא בונים בתי קולנוע ליד הבית שלך.
קולנוע בכרמיאל היה מסייע גם למקומות רחוקים יותר מחיפה
כרמיאל יכולה להיות מוקד של כל האזור שבמרחק חצי שעה ממנה
שלא לדבר על כל אזור הצפון. למיטב זכרוני (ואולי אני טועה), מקריית שמונה ועד הקריות אין שום בית קולנוע רציני. צריך לנסוע מאזור צפת עד הקריון בשביל סרט, וזה נכון גם לטבריה, מטולה או קרית שמונה. זה לא מרחק של חצי שעה.
אני לא מתנגד, חלילה, לכך שיהיה קולנוע בכרמיאל.
אבל זה לא אומר שלתושבי חדרה מגיע פחות.
התלונה היא שהריכוז של הקולנועים באזורים האלה גדול מדי.
(ל"ת)
באזור חדרה?
(ל"ת)
מישור החוף.
(ל"ת)
אז בין ראש הנקרה לעזה יש יותר מדי קולנועים.
(ל"ת)
לא יותר מדי, לכולם יש זכות ללכת לקולנוע.
תראה, הקמת הקולנוע בחדרה היא מעשה מבורך, עכשיו אנשים שם יוכלו לראות סרט מתי שבא להם – אבל עדיין מוזר שאזור *כללי* מסויים מקבל פי שמונים אלף יותר התייחסות מאזורים אחרים. ולשם ההגינות, אני בעצמי גר בערך שעה נסיעה מכרמיאל, אז "הבעיה שלך היא שלא בונים קולנוע ליד הבית שלך" לא רלוונטית.
לגבי הדרום
יש תכנון לפתוח יס פלאנט גם בבאר-שבע, לא?
(אני יודע ש"תכנון" יכול להיות גם 2018, אבל זכור לי שקראתי משהו כזה).
קיץ 2014
18 אולמות כולל IMAX ו-VIP
http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4200127,00.html
פתאום נראה כאילו רק פותחים עוד ועוד בתי קולנוע.
ממש לא מזמן הרגיש כאילו כל כמה שבועות שומעים על סגירה, מוזר שזה התהפך.
משהו השתנה בכדאיות הכלכלית?
סוגרים בתי קולנוע, פותחים קומפלקסים
לא יודעת אם השני כדאי כלכלית – הזמן יעיד – אבל לא מדובר פה באותה החיה.
אכן נחמד מאוד
אבל רגע, מה עם הסינימה סיטי בירושלים ובחיפה? ירדו מזה?
ובינתיים בכפר סבא
http://www.themarker.com/realestate/1.1752572
(היסטריית בתי הקולנוע נמשכת: 2 מתחמים ו-37 אולמות חדשים בכפר סבא)
הם יודעים שהם די קרובים אל סיס"י גלילות ולי"פ ר"ג? יהיה צפוף.
אגב, לא מזמן גם היתה איזו ידיעה על סוגשל מיני קולנוע בקצרין או משהו כזה.
מצד אחד: וואו!
מצד שני, זה גלובוס (שאישית אני לא מאמין שנראה שם קומפלקס. גג אבן פינה. הוא לא בחובות לכל העולם ואשתו?) וסינמה שיטי. כלומר 37 אולמות שיהיו בסדר עד לא רע בכלל.
ועוד משהו בקשר לקולנוע ישראלי
הזכירו את זה ברדיו אז רצתי לחפש בגוגל – בקרוב (כנראה) יהיה מותר להכניס אוכל לקולנוע, בלי להרגיש ששודדים אותך בכניסה.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4253755,00.html
החלק הכי מצחיק בידיעה:
"אפרים ליפשיץ, סמנכ"ל השיווק של רשת בתי הקולנוע גלובוס-מקס, אמר כי הם מתפרנסים ממכירת מזון ושתייה ולא מתביישים בזה, שכן זו ההצדקה היחידה לקיומם."
מוזר. הייתי בטוח שמטרת בתי קולנוע היא להקרין סרטי קולנוע.
הכוונה היא כמובן להצדקה כלכלית.
אני לא חושב שהצעד הזה הוא טוב, אבל ימים יגידו. קודם כל מדובר בעסק פרטי, באיזו זכות הממשלה מתערבת? נראה לי מוזר, אבל לפעמים אני לא חושב מספיק לעומק. ואם כבר התערבות, לא עדיף שפשוט היו מגבילים אותם מבחינת הפרש או רווח באחוזים שמותר לגבות?
להיפך, אם כבר התערבות אז זו עדיפה בהרבה
הגבלה של המחיר שהם יכולים לקנות הוא התערבות בוטה בשוק החופשי ובחוזים וולנטריים בין קונה ומוכר.
גם החוק הזה אמנם מתערב, אבל מה שהוא בעצם אוסר זה התערבות של צד א' בחופש של צד ב': הקולנוע יכול לגבות כמה שהוא רוצה על האוכל שהוא מוכר, אבל נאסר עליו במסגרת החוק לפגוע בחופש שלי לצרוך את המזון שלי במקום אחר ולהגיע איתו לקולנוע. הוא בעצם מעודד תחרות בין הקולנוע למקומות אחרים שבהם אני יכול לצרוך את המזון שלי.
הגיוני, אתה צודק לגמרי.
ותודה על ההסבר.
רגע רגע לא הבנתי
אם זה יוצא ביום שישי ה20 לחודש ב12 בלילה. זה יהיה כאילו בין חמישי לשישי או בין שישי לשבת????
אתה צודק,
המשפט "ההקרנות הראשונות שלו בארץ ייערכו בחצות הלילה שבין חמישי לשישי" באמת לא היה ברור מספיק.
פירסמו את המחירים
כרטיס איימקס עולה 45 שקל ואיימקס תלת מימד 55 שקל.
Wa Wa Wee Wa
יש הנחות לחיילים? ^^
לא רשום במחירון על הנחות לחיילים באיימקס אז כנראה שלא
(ל"ת)
היכן פירסמו?
(ל"ת)
http://www.yesplanet.co.il/rishon
כנס למחירון
תודה רבה
ו-וואלה, הם נותנים הנחות גם על תלת מימד לחיילים? בסינמה סיטי יש הנחות רק לדו.
טוב נו, בשביל זה הם בנו את האיימקס.
מסחטת כסף.
אוצו רוצו
מכירת הכרטיסים ל'עלייתו של האביר האפל' נפתחה.
וואלה. להסתער!
אני רואה שאפשר לקנות כרטיסים לסרט באתרים של יס פלאנט (אבל רק לאיילון וחיפה – לא ליס פלאנט החדש בראשל"צ, משום מה) ובאתר של גלובוס. ובאף אחד מהם לא ראיתי הקרנת חצות ביום חמישי.
השאלה היא
האם ידוע בוודאות שיהיו הקרנות חצות ביום חמישי, ואם כן מתי תחל מכירת הכרטיסים להקרנות האלו?
אם יש הקרנות חצות הייתי מעדיף לחכות ולהזמין כרטיסים אליהן.
[כן, שלחתי לך גם מייל חצי היסטרי בעניין]
אני לא יודע.
כשאדע אדווח.
Holy early ticket sales
הזמנתי, הזמנתי, הזמנתי! זה אצלי ביד! כשזה יצא מהמדפסת צווחתי בהתלהבות כמו אחרונת הפאן גירלס של "דמדומים". אחרי 4 שנים….הכרטיסים.אצלי.ביד!
אבל זה כרטיסים לשבת בלילה. כלומר, להקרנה השניה. ברגע שיתאפשר, יהיו גם כרטיסים להקרנת IMAX בשישי. עכשיו, אם תסלחו לי, אני הולך להודיע להורים שלא יתכננן שום דבר בסופ"ש הבא שמצריך את נוכחותי, וגם לבקש את האוטו במהלך כולו. הם בטח יחשבו שאני משאיר להם ברירה. heh heh.
רציתי להזמין
אבל אני לא רוצה לוותר על הקרנת הבכורה בחצות. אם ההקרנה הזו לא תתקיים, אז מבחינתי הצפייה הראשונה חייבת להיות באולם ה-IMAX, שגם אליו כרגע אי אפשר להזמין כרטיסים.
אני הולך גם לזה
ההקרנה בשבת שהזמנתי אליה זו ההקרנה השנייה שלי. פשוט רציתי כרטיסים מוחשיים ביד כמובן שהפעם הראשונה שאראה אותו תהיה ב IMAX.
(אגב, יס פלאנט הגיבו לי בפייסבוק שההזמנה ל IMAX תחל ב"שבוע הבא". )
אני הפוך
פעם ראשונה אני אראה במסך רגיל באיילון ופעם שנייה בIMAX.
לאיזו הצגה הזמנת?
כל המקומות הטובים תפוסים, בהצגה של שישי ב-22:00. זה גורם לי להתחרט שלא הזמנתי כרטיסים וזהו.
עוד לא הזמנתי
ואם אזמין אז זה יהיה לאחת ההצגות של השעות המתות (5, 6 אחרה"צ) ביום שישי באיילון.
אני קצת מאוכזב
שקראת להם "כרטיסים מוחשיים", אבל אני בעיקר מזועזע שבחרת להדפיס אותם בבית ולא בקולנוע.
גם אני רציתי לראות את הסרט פעמיים בסופ"ש הבכורה שלו, אבל התכנון המקורי שלי הסתמך על הקרנת בכורה בחצות.
כעת אני מתלבט מה לעשות.
Dude, Chill
(ל"ת)
סינמה ישראל
יס פלאנט בזכרון יעקב ובכפר סבא (וכמובן בראשל"צ)
סינמה סיטי בחדרה, כפר סבא וירושלים
ואף אזכור לגלובוס…
http://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3576766,00.html
באמת קצת איבדתי את הרגליים
והידיים בין כול ההכרזות בימים האחרונים. אני רואה שכפר סבא הופכת להיות מעצמתת קולנוע, בטח דורון פישלר ממש שמח על זה.
לא תהיה הקרנת בכורה בחצות
"יס פלאנט" אמרו בדף הפייסבוק שלהם שלא תהיה הקרנת בכורה בחצות.
דקת דומיה
(ל"ת)
יס פלאנט
הודיעו בפייסבוק שבגלל אילוצים של ההכנות הפתיחה של המתחם בראשון לציון תדחה ביום, כלומר ב19.7.
יש עדכון לגבי האיימקס ?
לא היו אמורים להתחיל במכירה ביום חמישי ?
מכירת כרטיסים לבטמן והאיימקס
החלה באתר יס פלאנט מכירת הכרטיסים לעלייתו של האביר האפל.
אבל אין שם עדיין אפשרות להזמין כרטיסים ליס פלאנט החדש בראשון לציון (ולאיימקס שיהיה בו).
האם באמת הקולנוע יפתח בסופ"ש הבא?
האם בטוחים שתהיה שם הקרנה של האביר האפל באיימקס הדיגיטלי?
האם מכירת הכרטיסים אמורה להיות זמינה דרך האתר של יס פלאנט בקרוב?
(אני יודע שהיה על זה כבר פוסט – אבל עובדה שהחלה מכירת הכרטיסים ואין איימקס באופציות…)
אם אני לא טועה , זה סינמה סיטי בראשון ,
(ל"ת)
לא. האיימקס הוא ביס פלאנט בראשון
שנפתח ממש בימים אלו.
בכל מקרה, יש עוד המון כרטיסים ליומיים הראשונים (שישי-שבת). חשבתי שתהיה התנפלות…
אה. טעות שלי
לא ידעתי שנפתח גם שם יס פלנט..
הרבה פלנטות יס יש בארץ.
אז הנה משהו מוזר...
באתר "טיקטנט", כשפותחים את רשימת הסרטים, יש "עלייתו של האביר האפל איימקס". לפני שאתם רצים לאתר של יס פלאנט, כשלוחצים על זה, זה מראה שההקרנה ב…רב-חן פתח תקווה? מישהו בנה אולם איימקס בפתח תקווה ולא טרח לספר על כך? מה קורה פה?
אוף טופיק (לסרט, לא לבאטמן)
למישהו יש מושג מתי היס פלאנט בראשון באמת עומד להיפתח? אני מוכן לחכות שבוע-שבועיים אחרי הבכורה כדי לראות אותו באיימקס, אבל באתר אפילו אין תאריך יעד, וכל הכתבות שמצאתי בגוגל מצביעות על כך שהוא אמור היה להיפתח ביוני.
ביום חמישי הפתיחה לקהל הרחב.
(ל"ת)
אין על זה רמז באתר של יס פלאנט
וגם אי אפשר לקנות כרטיסים לאיימקס.
ובכל זאת, הפתיחה היא במהלך השבוע הקרוב.
הם כתבו בפייסבוק שלהם שהפתיחה היא ב-18, אבל הבחור הנ"ל וגם בחדשות אמרו שהפתיחה היא ביום חמישי.
הם גם ציינו שיהיה ניתן לרכוש כרטיסים ב… מהלך השבוע הקרוב.
בהתחלה הפתיחה הייתה אמורה להיות ב18, יום רביעי הקרוב.
אחר כך הודיעו בפייסבוק שדחו אותה ל19, יום חמישי.
אני מניח שאין מכירת כרטיסים בגלל שמערכת הכרטיסים בסניף ראשון עוד לא הופעלה. (הרי עוד לא הייתה הקרנה אחת מלאה. בנוסף, ממה שהבנתי, מחר תהיה השקה סגורה שבה כנראה יקרינו לראשונה סרטים מלאים)
עכשיו כבר יש פרסומות ברדיו
וגם שלטי חוצות בראשל"צ, לצד שלטים שעדיין כתוב בהם "בקרוב" בלי שיש רמז כלשהו על מה מדובר בכלל.
זה ממש מעצבן
באתר עדין אי אפשר להזמין, וכשניסיתי להתקשר למספר שרשום שם, המתנתי 3 פעמים כמה דקות עם הג'ינגל הזה, ובכל פעם שהשיחה התחילה, היו כמה צלילי חיוג ואז ישר ניתוק. בפייסבוק הם לא עונים. יותר קל לפרוץ לפנגטון מלברר מתי אפשר להזמין כרטיסים ל IMAX.
האמת שכבר פרצו ליס פלאנט :P
ועוד כמה תמונות (הפעם רשמיות)
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000765987
אין ספק שהם צריכים ללמוד לעבוד.
פדיחות (לפי מה ששומעים).
השאלה היחידה שנשארה פתוחה
היא איך מזמינים כרטיסים לאיימקס? באתר של יס פלנט אין אפשרות כזו וגם לא בטיקטנט. ניסיתי להתקשר כמה פעמים למספר שמופיע באתר שלהם אבל אין תשובה..
הזמנת הכרטיסים בראשלצ החלה!
אפשר להזמין באתר של יס פלאנט
וכן, זה כולל איימקס!
יש לנו כרטיסים סגורים לשישי בערב D:
לא כתוב בתפריט של הקולנועים עדיין "איימקס", אבל זה אולם 5. אפשר גם לראות הבדל במחיר כשמזמינים.
קדימה, להסתער!
שמעתי שמועה שבקריון מקרינים את הסרט באולם האיימקס
אני מבינה שזו לא גרסת איימקס ולמען האמת סרט רגיל אמור להיראות טוב פחות באיימקס בגלל שהרזולוציה שלו לא גבוהה כמו של איימקס, אבל חברה של חברה סיפרה שהייתה שם ונהנתה ושזה היה מדהים… מישהו היה ויכול לאשר / להוסיף פרטים?
כנראה שאסע עד לקריון בכל מקרה כי שם מקרינים את הסרט עם הפסקה, אבל אני תוהה אם יש טעם לקנות כרטיסים לאולם האיימקס או לא.
נ.ב.
החברה עצמה צפתה בסרט באולם ה-VIP ביס פלנט וסיפרה שהוא מעולה, ושלא מעט אנשים יצאו באמצע להתרוקן… *אנחה*