זה היה אמור להיות אחד מסופי השבוע הגדולים בהיסטוריה. "יום הזכרון" האמריקאי, תאריך שראה כמה מהפתיחות הגדולות ביותר אי פעם, כשאליו שובצו לא סרט אחד שאמור להיות בלוקבאסטר, אלא שניים – אחד למבוגרים ואחד לכל המשפחה. וגם עוד איזו פארודיה קטנה כבונוס. וסטאר טרק. ומלאכים. ושדים. והבאמפ. וואו וואו מה שהולך להיות פה.
וואו וואו כמה שזה לא קרה. זה עדיין היה סוף שבוע גדול בהחלט, אבל המרחק מהתחזיות האופטימיות היה גדול מאוד.
כאמור, שני סרטים עם הרבה תקציב וציפיות יצאו השבוע. 'שליחות קטלנית: התעוררות' (במקור זה 'שליחות קטלנית: ישועה', אבל… אין לי מושג איך לסיים את המשפט הזה), הוא סרט שיש כאלה שמחכים לו מ-1984: סוף סוף סרט בסדרת 'טרמינייטור' שלא עוסק במחסלים שהגיעו מהעתיד, אלא בעתיד עצמו, במלחמת בני האדם ברובוטים. מראש היה ברור שיש רק שני סרטים קלאסיים בסדרה, וכל סרט שנוצר בה בלי מעורבות של ג'יימס קמרון הוא לא יותר מפנפיק מצולם. הבמאי, מקג'י, היה ידוע עד היום בעיקר כבמאי של 'המלאכיות של צ'רלי', ומשום מה זה לא נסך ביטחון במעריצים. כריסטיאן בייל ('באטמן') קיבל את תפקיד ג'ון קונור, בניסיון להפוך לכוכב של שתי סדרות-על בו זמנית. בייל הוא גם זה שהעניק לסרט הרבה תשומת לב לא רצויה בזמן ההפקה, בגלל התפרצות הזעם האגדית שלו על הצלם. הביקורות על הסרט טענו שהאקשן אמנם אחלה, אבל (וזה הקטע שבו הקורא הממוצע מפסיק לקרוא) הדמויות והלב של הסרטים הקודמים בסדרה אינם.
מנגד, 'לילה מוטרף במוזיאון' המקורי הוא בן שלוש שנים בלבד, והיה אמנם מצליח מאוד (הכנסות של 250 מיליון דולר בארה"ב), אבל אף אחד לא יחשוד בו בקלאסיות. הסרט הקודם, במהלכו בן סטילר שומר במוזיאון לענייני הכל שבו כל המוצגים קמים לתחיה בלילה, היה אוסף (חביב) של גימיקים וכוכבים אורחים. השיטה בסרט ההמשך היתה "אותו דבר ועוד קצת", ולכן לסטילר, רובין וויליאמס, אוון ווילסון והשלד של הדינוזאור נוספו גם איימי אדאמס, ריקי ג'רביס, ביל הדר, ופסל מדבר של לינקולן שעושה ראפ (איו). התגובה הביקורתית היתה פחות או יותר זהה לזאת של הסרט הקודם, ואפשר לסכם אותה בזו הלשון: נחמד. לילדים.
'שליחות קטלנית: התעוררות' יצא ביום חמישי, והכניס ביום הזה 13 מיליון דולר. בשלושת ימי סוף השבוע הסטנדרטיים הוא הוסיף עוד 43 מיליון. זהו. סופ"ש של 43 מיליון למה שהיה אמור להיות אחד הסרטים הגדולים של הקיץ. פחות מ'השומרים', פחות מ'מפלצות נגד חייזרים', פחות מ'הנסיך כספיאן', טיפה יותר מ'סבתא מדאה הולכת לכלא'. בסוף סוף השבוע הארוך הוא עמד כבר על הכנסות כוללות של 67 מיליון דולר, ועדיין, זאת אכזבה גדולה – וכדי לזרות מלח על הפצעים, הסרט אפילו לא נמצא במקום הראשון השבוע, אלא בשני. 'לילה מוטרף במוזיאון 2' הצליח יותר, אבל לא בהרבה. בשלושת ימי הסופ"ש הרגילים הוא הכניס 53 מיליון דולר; ביום הבונוס הוא הגיע כבר ל-70. שני הסרטים יחד לא הצליחו להגיע לפתיחה של 'אינדיאנה ג'ונס וממלכת גולגולת הבדולח' לבדו בסופ"ש המקביל בשנה שעברה.
מה זה אומר? 'לילה במוזיאון' יהיה בסדר. התקציב המדווח שלו הוא 150 מיליון, ו-70 מיליון הם נקודת התחלה לא רעה בשביל לכסות את זה, גם אם ציפו ממנו ליותר. לגבי 'שליחות קטלנית', התמונה פחות יפה. לא רק שהסרט מהסדרה הצעירה יותר הביס אותו באופן משפיל, הפתיחה שלו מאכזבת מכל בחינה, ולמעשה נמצאת לא רחוק מהגבול שבין "אכזבה" ל"אסון". גם התחזית לשבועות הבאים לא אופטימית, והסיכויים לכסות בארה"ב את התקציב (200 מיליון, ככה אומרים) לא נראים טובים. בצירוף מקרים אומלל, בדיוק השבוע נודע על ביטול סדרת הטלויזיה 'קורות שרה קונור', שמבוססת גם היא על המותג 'שליחות קטלנית'. אם ל'התעוררות' לא יקרה נס או הצלחה אדירה מחוץ לארה"ב, נראה שהפרנצ'ייז הגיע אל סיומו הסופי. לפחות עד הריבוט.
נדמה שגם השבוע, בעצם, המנצח היה 'סטארטרק'. התחרות הקשה אמנם גרמה לו לירידה משמעותית מהשבוע שעבר (47%), אבל בדרך הסרט רשם לעצמו כמה ציוני דרך נחמדים: בתור התחלה, הוא דילג בדירוג מעל 'מלאכים ושדים' (שירד מהמקום הראשון ישר לרביעי, עם ירידה של 53%). שנית, מבחינת הכנסות כוללות (191 מיליון דולר, בתום סוף השבוע הארוך) הוא עקף בקלילות את 'וולברין' (165 מיליון), והגעה לקו ה-200 היא עכשיו ודאית. כיוון שנראה לא סביר ש'לילה במוזיאון 2' או 'שליחות קטלנית: התעוררות' יעקפו אותו, 'סטארטרק' הפך, באופן מפתיע, לסרט הגדול ביותר ביותר של חודש מאי הזה – אלא אם כן 'למעלה', שייצא בשבוע הבא, יביס אותו. מעט מאוד אנשים היו מהמרים, לפני פחות מחודש, שזה מה שיקרה.
היה עוד סרט שיצא השבוע, והוא בעצם הסרט היחיד שלא איכזב – מה ששוב מוכיח שציפיות נמוכות הן הדרך הטובה ביותר להימנע מאכזבה. 'Dance Flick' הוא פארודיה בסגנון סרטי 'מת לצעוק', 'סופרהירו', 'מת לדייט' וכו', רק שהוא עוסק בסרטי ריקודים, ולכן ייקרא בארץ, כמובן, 'מת לרקוד'. העלילה הראשית שהסרט צוחק עליה היא של 'ריקוד צמוד', וזה די מפתיע, כי לא ידעתי שיש עוד הרבה אנשים שזוכרים שהיה פעם סרט כזה. האחים ווייאנס, שביימו וכיכבו בסרטי 'מת לצעוק' הראשונים – קצת לפני שהז'אנר הזה הפך למיץ של הזבל – הורישו את הבימוי לאח הקטן במשפחה, דמיין וויאנס. אחרי הזוועות שיצאו מז'אנר הפארודיות הזה בשנים האחרונות, פלא שמישהו עוד הולך לסרטים האלה – לכן העובדה ש'מת לרקוד' הביא 11 מיליון דולר (13 בסופ"ש המורחב) נחשבת איכשהו להפתעה חיובית.
בשבוע הבא: 'למעלה' של פיקסאר, ו'קחי אותי לגיהנום' של סם ריימי. אחד מהם הוא סרט לכל המשפחה. השני ממש לא.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
על פי התרשמותי
מת לרקוד זוכה לתגובות חיוביות (או שמא לא כאלו שליליות) כך שיש מקום לאופטימיות זהירה.
לילה במוזיאון 2 דוקא אחלה סרט, אם כי יותר מתאים כיומית קלילה ולא מזיקה, גם אם עברתם את גיל 8. שליחות קטלנית 4 – אכן אחלה אקשן, שאר ההתרשמויות, החיוביות והחיוביות פחות, בביקורת לכשתגיע אבל אגיד רק שהייתי מעניק לסרט את השם "שליחות קטלנית ממוחזרת".
אני עדיין מצפה לרובוטריקים 2 שלהערכתי רק הסרט הזה והארי פוטר 6 עשויים להגיע/לעבור את המאה מיליון בסופש.
ריקי ג'רוויס היה גם בסרט הראשון..
וואלה.
אם כל עניין הבאמפ והבאמפ בסוף
עברו חמישה חודשים ואף סרט עדיין לא כבר את ה200 מיליון דולר..כן אז כנראה שסטאר טרק יעשה את זה עוד שבועיים ככה. אבל עדיין די מאכזב.
אני ממש שמח שטרמינייטור ישועה לא הצליח
בדומה למה שג'יימס קמרון אמר לפני שיצא הסרט השלישי – קיוויתי שהוא יהיה כישלון. נמאס לי לראות מותגים שאני אוהב נרמסים בידי אולפנים תאווי בצע שאין להם שום כבוד לסרטים המקוריים ובידי במאים נטולי כשרון.
אולי עכשיו לפחות ייחסך מאיתנו הסרט החמישי, שאני לא אתפלא אם עמדו לתת לרוב כהן לביים אותו.
והנה עוד מותג שהולך להיחרב
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3721603,00.html
מה הבעיה עם T3
אני חושב שהוא הסרט הכי טוב בסדרה היה לו אקשן מצויין ועלילה אחלה והבמאי גם לא רע כזה.
לא היה את כל הבילבולי מוח של הסרט השני ודמויות טובות וליהוק לא רק לגבי הסרט הרביעי וואלה זה אחד הסרטים שהכי צפיתי לראות אותם הקיץ ולא בגלל שהוא טוב אלא לראות האם הוא יצליח לשמור על הסדרה הטובה הזו או להרוס אותה והתשובה היא כבר ברורה לכלום אבל אני עדיין רוצה לראות אותו
מה הבעיה עם T3
ציטוט: "לא היה את כל הבילבולי מוח של הסרט השני ודמויות טובות וליהוק"
אכן.
אין ספק שהסרט הראשון והשני לקו ביותר מדי שטויות של "מסע בזמן" ובלבולי מוח כאלה, ולכן היה קשה נורא להתרכז בפיצוצים והיריות.
לפחות ליהקו לתפקיד הראשי את סטלונה, ולא איזה דרעק כמו האוסטרי ההוא.
מעניין
שהסרט השלישי בסדרת שליחות קלטנית הופץ באותו מספר עותקים (3503) והשיג תוצאות דומות בסופ"ש (44$ מיליון, רק שפה מדובר בסופ"ש של יום הזכרון ואז היה זה הסופ"ש של יום העצמאות). כנראה שמספר המעריצים שגילו את הפרנצ'ייז זהה למספר שהתפגר מאז. אין קהל חדש.
הפצת סטארטרק, להבדיל, הורחבה השבוע ל4,053. ולחשוב שהתכנון המקורי היה להפיץ את הסרט באופן מוגבל ב-3000 עותקים. מישהו שם בפראמאונט קצת מעופף.
תשמע
על הנייר, קהל המעריצים של 'טרמינייטור' היה אמור להיות גדול יותר מל'סטאר טרק'. ל'טרמינייטור' היתה סדרת טלויזיה רצה. ל'סטאר טרק' מזמן לא. הסרט הקודם של 'טרמינייטור' עשה 150 מיליון דולר. של 'סטאר טרק' משהו כמו דולר וחצי. לא היה אפשר לדעת מראש שהמצב יתהפך.
וזה שאברהמס חתום על הסרט לא מהווה פקטור?
חוץ מזה
שטרמינייטור 3 היה די שנוא ע"י מעריצי הסדרה, וסדרת הטלוויזיה די כשלה ברייטינג ומכיוון שהיתה יותר פילוסופית ושכלתנית מהסרטים גם לא משכה את אותו קהל היעד. למעשה בשני המקרים מדובר בסדרות שאיבדו את הצפון, ומה שקבע את ההצלחה או הכשלון של הסרטים הללו היה הביקורות המקדימות, שהיו מעולות (באופן קצת מוגזם) עבור סטאר טרק ופושרות עבור טרמינייטור.
אולי הבאמפ הופך דברים להפוכים השנה
החודשים שלפני הקיץ מצליחים יותר מבדר"כ ואלו שבקיץ פחות.
ממש לא
זה שלא ראינו פתיחות ענק (בינתיים) לא אומר שהסרטים מצליחים פחות מבד"כ, אלא שחסר מותג ענק (כמו שרק או באטמן) שיעשה את זה.
נכון
מבחינת ההכנסות הכלליות השבועות האחרונים היו טובים בערך באותה המידה כמו השבועות המקבילים בשנה שעברה. זה רק לא התבטא בפתיחות ענק.
חושבים שאתם מבינים בסרטים?!:
נראה אתכם פותרים את זה:http://www.empireonline.com/crypticcanvas/default.asp
בציור שלפניכם מסתתרים חמישים סרטים שיצאו בעשרים שנה האחרונות. כל מה שצריך זה ללחוץ עליו ותפתח תיבה שבה תמתרכו לכתוב את שם הסרט באנגלית(בלי שגיאות כתיב!).
ואם צדקתם היה צבע ירוק ואם טעיתם יהיה אדום.
אני אתן דוגמא אחת למי שלא הבין(זהירות ספיילר): האביר שנמצא בחושך זה כמובן "האביא האפל".
אם מישהו צריך עזרה אני מוכן לתת רמזים.
אני סמייתי את כולם.
מצאתי בנתיים 13 בלי העזרה שלך.
לפי איך שהלך המשחק הבנתי במהרה שצריך לחשוב אשכרה על דו-משמעות של כותרות הסרטים, לכן למצוא את האביר ההוא היה ממש קל.
מוצלח במיוחד!
אני בנתיים מצאתי 31.
יש לי בינתיים 40
כל הכבוד חברים:
לי לקח כמה שעות טובות לפתור את זה(מכור לחידות כאלה).
היחיד שלא פתרתי בעצמי ונעזרתי באינטרנט זה זה עם המעודדות. מי שפותר את זה בעצמו הוא פשוט ענק!
ואם מישהו רוצה רמזים אין לי בעיה לחלק…
מה הפתרון של זה עם המעודדות, באמת?
אתה יכול לתת לינק לדף IMDbשל הסרט כדי להימנע מלספיילר את השם שלו במפורש.
בבקשה
http://www.imdb.com/title/tt0121765/
הקדמת אותי..
ואם עלית על זה בעצמך אז כל הכבוד!
אה לא, רימיתי
אחרי 20 סרטים (שדוקא הלכו לי די בקלות) נשברתי וכשקראתי את התשובות התבאר לי למשל שהבחורה השחורה בצד ימין מחזיקה מיקרופון ולא פרח כמו שחשבתי ועוד כל מיני דברים שפשוט לא ראיתי אותם כמו שצריך מה שמנע ממני להגיע לתשובה הנכונה. נו, אני גם מאלו שלא רואים תמונות תלת-מימד.
הא? קלוש משהו.
אני אתן לך רמז:
נבחר לסרט השנה של רד פיש באחת השנים והוא נקרא אחרת בעברית מאשר באנגלית.
והוא מדהים ויזואלית.
אה, נו, עכשיו הכל ברור...
וזה קריפי הסטוקריות שלך על רד פיש, מאוד קריפי.
האמת אין לי מושג מה זה סטוקריות:
אז אם מישהו מוכן להסביא אני אשמח…
והסיבה שידעתי את הפרט הזה הייתה העובדה שאתמול היה לי הרבה זמן פנוי אז ישבתי וקראתי כמעט את כל מאמרי "בכללי" אז זה עדיין נמצא בראש.
יש שם עוד סרט
הסרט השני הוא ילדים קטנים.
לא, את זה כבר ידעתי
בהתחלה חשבתי שזה סרט אחר עם ילדים פצפונים משנות השמונים. אבל לאאאאא….
אני ב43, אגב. דגלים ירוקים ארורים.
רמז:
סרט של קלינט.
הממממ…. 45
טוב, נכנעתי ב45
לא הצלחתי:
הטבלה שעל דופן מיכל המים
צמד הכינורות
הפסנתר על הגג (ניסיתי כל סרט עם "פסנתר" שאני מכיר)
התלתנים (בהתחלה חשבתי שזה Fight Club)
והפרח של העורב שהוא לא "מגנוליה".
זאת לא טבלה, זו מטריצה.
תודג!
אני אעשה לך שטיפת מח
הפסנתר על הגג: הפסנתרן
התלתנים: קלוברפילד
הפרח: איריס
אני אעשה לך שטיפת מח
לגבי הראשון, ניסיתי כולל העתקת השם מImdb והוא לא מקבל.
האחרים, סחטיין.
כן, האתר הזה מוזר
לפעמים הוא מסרב לאיות מסוים פעם אחת, ואז מסכים לו בפעמים אחרות. עשה לי אותו דבר עם "פאי" ו"ספרות זולה".
אולי עשית קופי פייסט עם הרווח בסוף. (במקרה הזה הוא לא יקבל)
בנוגע לשני הכינורות:
זה: liar liar
נשארו לי שלושה
הקבר הסקוטי, המכוניות ו-CCC.
בעצם, על המכוניות עליתי
טראפיק, למי שלא יודע.
תודה לך ולרד, הגעתי לחמישים.
תחשוב ברומית.
אוקי:
אני רואה איזה דפוס כאן?
כמו שאני תמיד אומר
ברומא, היה רומני.
רק החלק השני של שם הסרט:
http://www.imdb.com/title/tt0121765/
בסוף אחרי שפותרים את הכל הם כותבים כל הכבוד שאפילו את זה הצלחת.
הגעתי ל35
ובאמת בלי המעודדות..
זה עם העוגן היה ממש קשה ד"א..חח עד שהבנתי את הקישור.
כרגע עם 44
חזרתי הבייתה ועליתי על עוד סרט שניים.
ונשארו לי ככה:
המעודדות
הפרח בפה של העורב (שהוא לא סחלב לפי מה שניסיתי)
הילדה שזורקת לבנה מהמגדל
התחנת רוח
פרנקיישטיין והכלבים
סיפור מצחיק
אני בהתחלה הייתי בטוח שמדובר ב"כלבי אשמורת". למה? כי הכלבים צמודים למיכל המים ובאנגלית זה נשמע דומה, "reservoir dogs". בסוף באמת הואן עזר לי להבין איזה סרט זה.
לטובת מתמודדי הממ''א ב-2011
שיגיעו פתאום ללינק לתמונה ויתחילו לנחש, הנה התשובות לחידון, בלבן כמובן
איך עושים כתב בלבן?
וסליחה על הספאם?
איך עושים כתב בלבן?
שטיפתמח בין שני סימני קריאה. כדי להפסיק, רושמים מחשטיפת.
הריבוט של שליחות קטלנית נעשה כבר מזמן
שמו: בחזרה לעתיד
זאת אמורה להיות בדיחה?
הארי פוטר השישי
הסרט הולך להיות שעתיים ו-33 דקות, מה שיעשה אותו לסרט השני הכי ארוך בסדרה אחרי הסרט השני (בהפרש של כמה ד').
מבחינתי כמה שיותר, יותר טוב.
כשזה עולם שמעניין אותי, אני בעד להיכנס לתוכו לכמה שיותר זמן.
הממ..
גם אני הייתי חושב אותו דבר. עד שראיתי את הסרט החמישי המשעמםםםםם. לא האמנתי אחרי שיצאתי ממנו כשאמרו לי שזה הסרט הכי קצר בסדרה, הייתי בטוח שזה הסרט הכי ארוך by far של הסדרה.
ראיתי את הסרט לפני כמה ימים ואני מוכרח להגיד שזה אחד מהסרטים הטובים יותר שראיתי בחודשים האחרונים. העלילה אמינה, התסריט משכנע והשחקנים כולם מרגישים טבעיים מאוד בדמויות שלהם.
קצת התפלאתי שאין באזז ישראלי על הסרט נוכח הדקות שמוני מושונוב מקבל כאן, אבל כנראה שבימים ברוכי-גשם בהם איילת זורר מתרוצצת לצד טום הנקס המשחק הטוב של מושונוב בסרט לא זוכה להתייחסות.
נבואה לפרסי אופיר
הרבה זמן לא עשיתי את זה: נבואה ראשונה לפרסי אופיר 2009, מאז פרסום רשימת הסרטים הכשירים. אני מתבסס כאן על ניחושים ואינטואיציה, אז אשמח לביקורת בונה.
http://cafe.themarker.com/view.php?t=1054615
נדמה לי ששכחת לגמרי את 'עג'מי'
או שהוא פסול מהתחרות מסיבה כלשהי?
הוא לא פסול
אני פשוט מתלבט אם הוא ידבר לחברי האקדמיה הישראלית. כשסרט בעל אופי פוליטי זוכה לתגובות נלהבות באירופה, זה מעלה אצלי חשדות לגבי היחס שיקבל בארץ. יש לו סיכוי טוב על הנייר, אבל הוא יחכה כבר לעדכון הבא. בכל אופן, זו הרשימה המלאה של המועמדים למועמדות:
http://www.edb.co.il/blog/archives/2452
מה עם עץ לימון?
גם הוא סרט עם אוריינטציה פוליטית חזקה יחסית, ודווקא זכה בפרס לשחקנית.
עץ לימון הוא דוגמה מצוינת
הסרט זכה לביקורות נלהבות באירופה, אבל בארץ נתפס בעיקר כבנלי ולא אמין. הוא היה מועמד למספר פרסי אופיר (כולל על הבימוי), אבל מצביע על כך שקיימים לפעמים פערים גדולים בין דעת המבקרים בחו"ל לדעת המבקרים הישראלים.
בכל אופן, עג'מי אולי ואולי לא יכנס לעדכון הבא. הפעם, אני מודה שפשוט לא לקחתי אותו בחשבון עד לאחר פרסום הנבואה.
מה עם ''קירות'' של דני לרנר?
בעצם, הוא מועמד בכלל לקבל מועמדות?
לא, הוא לא נמצא ברשימת הסרטים הכשירים.
כנראה משום שהעריכה שלו עדיין לא הושלמה, והוא לא יוקרן בשנה (העברית) הנוכחית.
ואם הזכרנו אותו
אני רוצה לציין שזה הסרט הישראלי שאני הכי מחכה לו. "ימים קפואים" הוא בעיני אחד מהסרטים הישראלים הטובים שנעשו אי פעם ואני מאוד סקרן לראות איך דני לרנר מסתדר עם תקציב יותר… קיים.
התרשמויות אחרי הקרנת אקדמיה של 'סיפור גדול':
ההייפ מוצדק. אחלה סרט. סיפור נוסחתי, אבל יופי של תסריט, משחק, צילום ומוזיקה.
בלי לראות אף אחד מהמועמדים הרציניים האחרים לאופיר קשה להגיד מה הסיכויים שלו לזכות, אבל כמעט אין ספק שזה יהיה הסרט הנכון לשלוח לאוסקר מבחינת הסיכויים שלו לזכות. בארץ, יש מצב ללהיט הקופתי הישראלי הגדול ביותר מאז 'סוף העולם שמאלה' לפחות.
לא ראיתי
מה שכן, אם האקדמיה הישראלית באמת מייחסת משקל בבחירה לסרט המתאים ביותר לאוסקר (והיא מייחסת), "סיפור גדול" מוביל בפער עצום מבחינת יחסי ציבור. אני מקווה שבאוסקר, אפקט פעם שלישית גלידה (שני הפסדים רצופים = נצחון בשנה השלישית) יעבוד לטובת ישראל.
איך קורליין?
משתווה ל'הסיוט שלפני חג המולד'?
לא משתווה אך נותן פייט רציני.
סרט נפלא, וגם מחזק את הטיעון של הנרי סליק לגבי המעורבות של טים ברטון ב"הסיוט" (לאחר "חתונת הרפאים" ו"קורליין" אפשר לדעת בוודאות למי יש כישרון לאנימציה ולמי, אפעס, לא ממש. קורליין רומס את חתונת הרפאים לעפר מר).
אגב,
ההחלטה להפוך את Coraline ל-"קורליין ודלת הקסמים" מטופשת במיוחד ואולי אפילו גובלת בהונאת הציבור הפוטנציאלי; הסרט הזה בפירוש לא מתאים לילדים קטנים, מהסוג שהצירוף "דלת הקסמים" עשוי לעורר בהם – או בהוריהם- עניין (אלא אם הילד הוא סיד מצעצוע של סיפור).
ויחד עם זאת,
בארה"ב הסרט מדורג PG, מה שהופך אותו כשיר לצפיה לכל גיל (גם אם יש המלצה על ליווי מבוגר, זאת אינה הגבלה שיאכפו אותה) וכאמור, זה ממש לא סרט לכל גיל.
אז זה לא רק בארץ, פשוט ככה מנסים לשווק אותו, כסרט לכל המשפחה.
פעם אני אכתוב שלט ענק
"תפסיקו לשים לב לדירוגי הצנזורה האמריקאית, הם לא אומרים כלום".
איך קורליין?
משעמם למדי.
איך קורליין?
מסכים.
יצא לי לראות אותו בתנאי צפיה אופטימאלים, בתלת מיימד, וחוץ מכמה גימיקים תלת מיימדיים, וההפקה האמנותית הוא לא היה משהו. יצאתי בהרגשה מאוד דומה לזאת שהיתה לי כשראיתי את מירורמאסק: זה מאוד יפה – אבל לא משהו.
נחמד אבל צפוי מאוד
הסרט מרגיש כמו משהו שראיתי הרבה פעמים לפני והוא גם צפוי מאוד.
ממש לא משתווה "לסיוט שלפני חג המולד".
ציפיות? אני מהמר שהסרט לא ילך טוב, למרות שהוא נראה מצויין
אבל סרט אימה מדורג PG-13???
הימורים? פתיחה של 16 מיליון
סליחה
העגבניות הרקובות מדרגות 95% בינתיים והרבה אומרים שהסרט גאוני.
45 מיליון
הלוואי כל הסרטים הגאוניים היו מצליחים..
אגב, ראיתי את "קחי אותי לגיהנום" – נחמד, קריפי (וואו, באמת האמריקאים השמרניים האלה נתנו PG-13 לזה?!), מוזיקה טובה וקצת צפוי לפי מה שהבנתי (חברתי ניחשה נכון מאוד מה יהיה הסוף 20 דקות לפני שנגמר הסרט, למרות שאני לא)
ראית משהו של סאם ריימי פרט לטרילוגית ספיידרמן?
ראית משהו של סאם ריימי פרט לטרילוגית ספיידרמן?
evil dead לא?
שונא את הסרטים האלה…
אם אתה שונא את הסרטים האלה
אז לא היה לך מה לחפש ב"קחי אותי לגיהנום".
אבל בא נשאיר את הדיון הזה לביקורת.
אם אתה שונא את הסרטים האלה
למעשה אני חושב שזה דיון מענין גם מחוץ לביקורת (או ומתי שתגיע): מה זאת אומרת "אז לא היה לך מה לחפש ב"קחי אותי לגיהנום"."?
חייבים להכיר (לאהוב) יצירות קודמות של הבמאי כדי להנות מסרטים אחרים שלו? לא סבלתי את בחורים רעים של מייקל ביי ובכל זאת אהבתי את הפריצה לאלקטרז של… מייקל בי! ומדובר בשני סרטים מאותו הז'אנר.
אז היה לו מה לחפש בקחי אותי לגיהנום – סרט טוב. כנראה שהוא לא מצא אותו וזכותו לכך.
לא, ככה שכנראה לא היה לי מושג
שהוא עושה זבל על בסיס קבוע.
לא, ככה שכנראה לא היה לי מושג
אני בטוח שאני אהנה מהסרט, כי כשאני בא בציפיות טובות מטריילר מצויין, שום דבר לא יהרוס לי, גם אם יהיו קצת צחוקים.
היד המטיילת גאונית באיבל דד
דווקא אני התעניינתי בסרט עד שראיתי את הטריילר, ה-לא מעניין.
דווקא אני התעניינתי בסרט עד שראיתי את הטריילר, ה-לא מעניין.
6 מיליון! זה כלום!
איזה תקציב היה לסרט?
דאמ. אפ קיבל 21
דווקא אני התעניינתי בסרט עד שראיתי את הטריילר, ה-לא מעניין.
ניבאתי 16מיליון, יצא 16.
באסה
חשבתי שגם הנבואה יהיה כאן
אבל לא
מחכה לביקורת, סרט מוזר ערבוב ז'אנרים מתחיל כמתח מסתחיים כדרמה ורובו אימה . לא ברור, לא קוהרנטי – אבל מפחיד! ואפקטים מצויינים, הפעלולנים חוגגים
מצד הפלוס: אפקטים טוב. מצד המינוס:
ניקולס קייג' המאזן את כל הטוב שניתן למצוא בסרט.
ידעתי. ידעתי שלא ייתכן שאני היחידה ששונאת את ניקולס קייג'. הייתי בהלם כשההורים שלי- שהולכים לסרט אחד בשנה בערך- בחרו את "אוצר לאומי".
הייתי בטוח שרוב העולם שונא אותו
אני טועה?
אוף טופיק.
מה הקטע עם סיספונד? למה אמורים להשתמש בזה בכלל? זה לא אומר בערך- "אני לא מאמין למילה ממה שאמרו בסרט הזה, אבל חוץ מזה- הוא אחלה"?
לא, זה אומר
"אני יודע שאין באמת מכונות זמן בעולם, אבל אני לא אתן לזה להרוס לי את הסרט".
זה הכרחי במצבים מסוימים
נניח, כל סרט שיש בו גיבור ללא-חת שאיכשהו לא נפגע מכל הכדורים שיורים עליו הרעים.
וואלה
עכשיו אני מבין למה מת לצעוק 1 ו2 היו באמת פארודיות עם קו עלילה והיגיון ומאז הסדרה (וכל ה101 ספין אופס בלי להגזים) היו פשוט רצף של בדיחות לא קשורות אחת לשניה.