סרט הערפדים הטוב ביותר בעשור האחרון:
33 ![]() |
דרקולה (1992) |
114 ![]() |
ראיון עם הערפד |
8 ![]() |
דרקולה: מת ואוהב את זה |
2 ![]() |
ערפד בברוקלין |
26 ![]() |
הסרט שאסור להזכיר את שמו מחמת הספוילר |
20 ![]() |
בלייד |
6 ![]() |
דרקולה 2000 |
4 ![]() |
Blood
|
8 ![]() |
צילו של הערפד |
16 ![]() |
בלייד 2 |
מספר מצביעים: 237
בחרתי בסרט של קופולה רק מפני שהוא סביר והשתתפה בו מיכאלה ברקו שלנו (זוכרים?), אבל האמת היא שלא נעשו בשנים האחרונות סרטי ערפד טובים.יוחלף הסקר!
הערפדים האמיתיים
היינו רוצים לעשות סקר על סרט הערפדים הטוב ביותר נקודה, אבל סקר כזה לא היה יכול להיות רציני כיוון שמעט מדי אנשים ראו את סרטי הערפדים הקלאסיים. רק יחידי סגולה באמת צפו ב'דרקולה' מ-31, 'דרקולה' מ-58, 'ריקוד הערפדים' ו'נוספרטו', ויכולים להשוות בינהם – מה עוד שזה לא הוגן להשוות בין סרטים אילמים בשחור-לבן לשוברי קופות הוליוודיים עכשוויים. אבל אל דאגה – הסקר יוחלף (בשבוע הבא).
עוד סרט קלאסי מ-1967
או כמו שהוא נקרא בעברית: סלח לי, אתה נושך לי את הצוואר
(משהו כזה)
פארודיה לא מבריקה במיוחד על סרטי ערפדים, אבל בכל זאת סרט כיפי לצפייה.
והוא גם של סמאחינו רומן פולנסקי.
הידוע גם כ'הסרט עם ההמון שמות'
וגם כ'ריקוד הערפדים' שציינתי כבר למעלה.
עוד סרט קלאסי מ-1967
הידוע גם כסרט ששודר הלילה בערוץ TCM בלווין,
והשם המלא הוא "סלח לי אך אתה נושך את צווארי"
לא שראיתי יש לי דברים יותר טובים לעשות ב3:40 בלילה (לא, הלוואי שזה היה לישון)
ועוד סרט לרשימה
'נשיכות קטנות' מ-1987 (ובלעז The Lost Boys), שייחודו בהיותו סרט נעורים ערפדי, ותודו שאין הרבה כאלה. מצד אחד שיחקו בו שחקנים ממש טובים (קיפר סאתרלנד ודיאן ווסט) ומצד שני שחקני טעם החודש (קורי היים וקורי פלדמן)… ומצד שלישי ביים אותו ג'ואל שומאכר. לא חכו, אל תברחו ואל תנסו לתקוע יתד בסרט. למרות מעורבות השומאכר מדובר בסרט משעשע וכיפי. מי יודע אולי שומאכר התקלקל רק אח"כ או אולי אלוהי הסטטיסטיקה מחייבים שעם כל כך הרבה סרטים לפחות כמה מהם צריכים לצאת בסדר?
הקיצר, לא שאני טוען שמדובר בסרט הערפדים הטוב ביותר, אבל אני אישית מאוד אוהב אותו. השילוב של קריפיות עם הומור שחור וקצת אקשן היה מוצלח ובדיוק במידה הראויה. בזמנו צפיתי בו כמעט בכל הקרנה בכבלים וכמה פעמים בוידאו, אבל עכשיו אני משתדל לא להיתקל בו כדי לא לקלקל חס וחלילה את הזכרון הטוב.
ד"א, בזמן האחרון דווקא מדברים על לעשות לו סרט המשך, אבל לא נראה לי שזה יקרה.
ועוד סרט לרשימה
די רע, לדעתי, גם בסטנדרטים של זבלונים.
אבל מה אני יודע?
ג'ואל שומאכר
ביים גם את הסרט "בדרך למטה" שדווקא היה די טוב.
ואפילו עוד אחד
'הרעב' של טוני סקוט מ-1983 (ובלעז שלא במפתיע (או אולי דווקא כן) – 'The Hunger'). צפיתי בו רק בגלל ששמעתי שדיויד בואי מככב בו, ולמרבה הצער הסתבר לי רק לאחר הצפייה שהתפקיד של בואי ממש קטן יחסית. עיקר זמן המסך היה של קתרין דנב וסוזן סרנדון (שחקניות מוכשרות לא פחות כמובן, אבל אני באתי בשביל בואי). מדובר בסרט אווירה עם מעט עלילה, ואני כבר ממש לא זוכר הרבה ממנו.
אני זוכר אותו מהפנטסי.קון הקודם
והוא זכור לי בתור סרט דוחה ומעורר כאבי-ראש בצורה יוצאת דופן (ולא – העובדה שהוא נעשה ככה בכוונה איננה אליבי). טוני סקוט הוא, באופן כללי, במאי שאין לו אפילו מיליגרם של כישרון, וניתן לראות בו את אביו הרוחני של ג'ואל שומכר.
ואפילו עוד אחד (כה''ב)
סרט הערפדים הטוב ביותר לדעתי (הוא בריטי! והוא צוחק על כל "אופנת הערפדים" הגותית! וגם על האילומינטוס! והערפדית בייב לא נורמלית! ו… והוא בריטי!) הוא:
(טאדאדאם טאדאם טאדאדאדאדאדאם)
http://www.razorbladesmile.com/
נסו ולא תצטערו. באחריות. תגידו שמרמיט שלח אתכם, יעשו לכם מחיר. לא, ברצינות, פעם הכרתי מישהו שהכיר את השחקנית הראשית שם. באמת. אמר שבחיים היא מה-זה גמדה. איזה קטעים היו.
פואנטה? בו'נה אל תקלל, אמ'שך פואנטה.
את הסרט הזה לא ראיתי.
יש אותו באוזן בתל אביב?
ואפילו עוד אחד
סרט נעורים ערפדי שהעביר עלי טראומות נפשיות שלא יפורטו כאן.
ובוא נזרוק עוד אחד לאויר העולם:"הסרט שהיה כל כך גרוע עד שאפילו אליסה מילנו באירום לא הצליח להציל אותו ולכן אין לומר את שמו".
הסרט שנתת,
זה על נער שנהפך לערפד וההורים שלו חושבים שהוא הומו?
(ניסוח גרוע, מצטערת, אבל אין לי דרך יותר טובה לתאר את הסרט…).
ואיך קוראים לסרט עם אליסה מילאנו, בבקשה?
לסרט עם אליסה מילאנו
קוראים "Embrace of the Vampire".
http://us.imdb.com/Title?0109723
כן.
וכאן המקום לשאול -
האם ערפד הוא "יצור דמוי אנוש שניזון מדם אדם ולא מת" או שמא ערפד הוא "יצור דמוי אנוש ששותה דם אדם, לא מת, לא יכול לצאת לאור השמש, רגיש לצלבים, רגיש לשום, ועוד השד יודע איזה המצאות נוספות צצו במיתוסים שונים ומשונים"?
אני חושבת שהראשון מתאים יותר. במיוחד לאור העובדה שיש המון מיתוסים שונים, עם המון כללים ומגבלות שונים, כיד הדמיון הטובה על מחבר המיתוס. אנחנו יודעים מה זה "ערפד". זה נראה כמו בן אדם, שותה דם ומפחיד. מעבר לזה? אל תבלבלו אותנו עם כללים…
שכחת את הגותיקה.
זה לא ערפד בלי זה.
אני בעד The Lost Boys
ראיתי אותו בצעירותי וחיבבתי אותו אז. במיוחד את שורת המחץ:
הבטחת!
צירוף מקרים?
השבוע דרקולה (1992)
ב-AXN
וראיון עם ערפד
בערוץ הסרטים.
מתי?
שבת, שעברה.
רוצים לשמוע משהו מטורף?
אני חושב שזה הסקר הראשון שכולל סרטים – שבו לא ראיתי אפילו סרט אחד מהרשימה.
אני לא מצביע, כמובן.
ראיתי רק שניים
דרקולה 92 וראיון עם ערפד. מביניהם אהבתי יותר את ראיון, אבל גם אותו לא ראיתי שנים כך שיכול להיות שזה בגלל הפנים היפות.. לא בחרתי שום סרט- אני לא מרגישה שזה הוגן לבחור.
וואלה? גם אני. אבל המחדל יתוקן
בהקדם האפשרי (היום בערב יש ראיון עם ערפד).
בלי שום קשר
הסתכלתי בעיתון לראות מתי יש ראיון עם ערפד ושמתי לב שוב (אבל אני לא יודע אולי זה רק אני) שמבקר הסרטים של ערוצים ממהר לבטל כמעט כל סרט …
(במקרה שלנו : " הגיג יומרני ומגוחך")
ראיון עם הערפד.
מתוך העשירייה ראיתי 7 סרטים. הסרטים שלא ראיתי כך שאני לא יכול להצביע לגביהם הם ההוא של בוג'י, Blood וצילו של הערפד.
רוב הסרטים שברשימה לא השאירו עלי שום רושם מיוחד, כך שהדילמה שלי היתה בין בלייד לבין ראיון עם הערפד. בסופו של דבר החלטתי ללכת על רע"ה גם בגלל צוות השחקנים ששיחק שם, בגלל שהסרט הוא יותר אפל מבלייד (כן,כן, תחסכו לי את הבדיחה על זה שבלייד הוא כושי. אני יודע.) ובגלל סוף הסרט שצימרר אותי בפעם הראשונה שראיתי את הסרט (טוב, נו. הייתי בן 14).
''הסרט שאין להזכיר את שמו''.
הממממ… כן.
ומי יתן שגם המפיצים היו מתחשבים כמוכם, ולא כותבים בגדול על העטיפה "סרט ערפדים".
''הסרט שאין להזכיר את שמו''.
??
צר לי אבל אין לי מושג על איזה סרט אתם מדברים. אפשר לגלות את שמו עם אזהרת ספוילר?
התאפקתי ולא קראתי את השם אבל...
אני מעוניין לראות את הסרט אבל זה נראה לי בלתי אפשרי לראות אותו בלי לדעת את שמו…
אודה לכם אם תוכלו להציע פיתרון.
בחיי שאין לי מושג.
לינקים רלוונטיים
כתבה מספר 621
דרקולה 2000
כתבה מספר 277
בלייד (באתר האגודה למד"ב)
http://www.sf-f.org.il/story.php3?id=258
בלייד 2
כתבה מספר 908
צילו של הערפד
כתבה מספר 457
באופן מוזר, מרבית סרטי הערפדים
שיצא לי לראות הם פשוט מחורבנים.
למשל, באפי רוצחת הערפדים הצעירה. קקי סרט, לא?
.
אבל רגע, יש דברים "אומנותיים" יותר. Nadja, למשל. ימד"ב מגדיר אותו כסיפור ערפדים פוסט-מודרניסטי. על עטיפת ה-DVD מופיע משום מה בגדול שמו של דויד לינץ'.
לא שרדתי.
http://us.imdb.com/Title?0110620
.
רגע, סרטים זרים זה טוב, לא? Cronos, למשל, דובר ספרדית. ספרדית זה טוב, לא? סרטים טובים, כן?
לא. עוד משהו לא עכיל, מידי הבמאי של בלייד 2, גיירמו דל טורו, הצליח להוציא תחת ידיו עוד מוצר דלוח –
http://us.imdb.com/Title?0104029
.
אבל רגע, תמיד יש זבלונים אמריקאים, לא? דם ואלימות, מה עוד צריך?
אז זהו, שבאמת יותר לא צריך. אבל מה קורה כשאין מספיק דם, ואין מספיק אלימות? Forsaken.
http://us.imdb.com/Title?0245120
(תורגם לעברית כ-'ערפדי המדבר', אם זה באמת מעניין מישהו.)
.
.
.
אז מה קורה למיתוס הערפדים שדווקא הוא מושך אליו את כל הזבל? לאלוהים ולמפיקי הסתרים הפתרונים.
.
ואני אתנחם לי ב-Ultraviolet, סדרת הערפדים האולטימטיבית, ומבחינתי המכוננת מחדש של הז'אנר, אם רק יהין מישהו ללכת בעקבותיה.
הסדרה מומלצת בחום רב.
קקי סרט - אחלה סדרה
ואם כבר סרטים מחורבנים...
אחד מסרטי הערפדים המחורבנים ביותר שנעשו אי פעם, ואני מופתעת שאף אחד לא ציין, הוא My Best Friend is a Vampire(הייתי ערפד צעיר, בשפת הקודש), זבלון קטן בתקציב אומלל מתקופת הסרט של באפי, על בחור צעיר שבמהלך איבוד בתוליו עם בחורה חושנית ובוגרת יותר, כמובן, ננשך ומגלה לאט לאט את היתרונות והחסרונות של להיות ערפד בתיכון. לא שווה הצצה, אבל אתם מוזמנים בכל זאת:
http://us.imdb.com/Title?0095684
אם כי, סופר לי ששנים רבות לפני כן היה סרט שנשא את השם I Was a Teenage Vampire שהיה למעשה גלגול קודם של הסרט הנוכחי, אבל הרבה יותר טוב. לא ברור לי כל כך איך אפשר היה לעשות מהעלילה הזאת משהו טוב, אבל נו, מחמת הספק.
זה לא זה...
שיש לו מן "מדריך" ערפד מבוגר יותר שמסביר לו שערפדים מתבגרים, אבל לאט יותר ושיש לו מקרר בחדר באיזשהו שלה עם פחיות דם? :)
סרט טיפשי ביותר, אבל משעשע…
דרקולה מת ואוהב את זה
מפתיע שלא קראו לו "דרקולה מת מצחוק"
ואם זה הסרט שאני חושב שזה, הוא היחיד… (שמת מצחוק)
ראיתי נורא מעט מהסרטים ברשימה,
אבל זה לא מפריע לי לבחור ב"ראיון". סרט כיפי להפליא. ולואיס היה אחד הקראשים הגדולים של חיי, שזה גם משהו.
ערפדים, אגב, שולתים.
ראיתי נורא מעט מהסרטים ברשימה,
כנ"ל. :) קראש על לואי/ס (מבטאים לואי, לא?) ובראד פיט. זה עבר תוך כמה חודשים אבל זה היה חזק (כיתה ז'). גם אני ראיתי מעט מהסרטים, אבל למרות שאני הכי אוהבת את ראיון עם הערפד לאחרונה ראיתי בוידאו את "צלו של הערפד" וזה סרט מצויין. סרט אפל וציני כזה, במיוחד הסוף. איזה משחק מדהים של וויליאם דפו. כבר התחלתי לפקפק בסגולותיו האנושיות. גם ג'ון מלקוביץ' שם, טוב כרגיל, מעט מוגזם אבל כנראה זו הדמות.
אז בקיצור, אני בדילמה כי אני חושבת שהוא טוב יותר מריאיון מבחינת האיכות. חושבת, ואפילו לא בטוחה. איזו דילמה..
אה, והיי,אני חדשה כאן :)
יש, סקר שראיתי בו את כול הסרטים.
(אולי פרט לזה שאסור להזכיר את שמו, נראה לי שראיתי אבל העדפתי לא לוודא כדי לא להרוס לעצמי סרט).
האמת רובם לא היו משהו מיוחד, משום מה להרבה סרטי ערפדים יש נטייה להיות גרועים. לא שזה מונע ממני מלצפות בכול סרט כזה שאני מצליחה להשיג.
מתוך המועמדים חבבתי מאוד את דרקולה מת ואוהב את זה, וזאת למרות ההשמצות הרבות שהוא ספג, אבל עדיין יש בו משהו מל ברוקסי לייט.
את דרקולה מ1992 גם אהבתי פעם. לא יצא לי לראות אותו בשנתיים האחרונות אבל אני זוכרת אותו די טוב. סרט עשוי בצורה טובה ולי הוא גרם להתחבר איתו.
אבלך הזוכה שקיבל את הקול שלי הוא "ראיון עם הערפד". אחד מסרטי הערפדים האהובים עלי בכול הזמנים, אשר משלב צוות שחקנים מעולים אחד אחד, תפאורות יפות ואווירה מרשימה.
בנוסף לדעתי הוא הצליח להעביר הרבה מתוך ההרגשה שמתקבלת בזמן קריאת ספרי אן רייס. ומוגדר אצלי כסרט עם סגנון אן רייסי (בניגוד לסרט החדש שמבוסס על ספריה ולדעתי מוחמץ ביותר).
חוץ מזה קריסטן דאנסט נותנת שם את תפקיד החיים שלה. פשוט סרט מעולה, כמעט מכול בחינה.
ברור שראיתי את כל הסרטים.
את ערפדית, לא?
(או שזה היה קצת יותר מדי אאוטינג)
בכולופן, אם כבר מזכירים את 'ראיון', מישהו יודע האם 'מלכת הארורים' הולך להגיע לקולנוע בארץ ואם כן מתי?
הוא לא יגיע.
אחרי כול הפרסום שעשו לו כאן וכול הודעות הבקרוב הוא נכשל בארה"ב ובעקבות זאת בוטלה הגעתו לארץ, כנראה שנראה אותון רק בוידאו.
האמת לא הפסד כזה גדול, ראיתי אותו במחשב והסרט מאכזב בלשון המעטה. בכול זאת שהוא יגיע לוידאו אני מתכוונת לנסות את כוחי בביקורת (לאף סרט לא מגיע ביקורת בעקבות צפיה במחשב) הפעם בהחלט יש לי מה להגיד בנושא.
אבל בתמצות, הוא בהחלט לא שווה כסף של כרטיס קולנוע.
הוא לא יגיע.
לא נראה לי שאת יודעת על מה את מדברת Queen of the damned
זה היה אחד מהסרטים הטובים ביותר שראיתי בשנה האחרונה ותאמיני לי שראיתי הרבה סרטים יפים וזה לא קשור בכלל, הסרט דוני דארקו לא הגיע פה להקרנות בארץ וזה אחד מהסרטים שממש הצליחו שם בארה"ב…
אתה בטוח?
בשבוע הרביעי להקרנתו, שרד דוני דארקו על 10 מסכים בלבד.
ההכנסות ממנו בקושי עברו את קו חצי מליון הדולר. נכון, בשבילך זה הרבה כסף. גם בשבילי זה לא מעט – אבל לפי איזה סולם אתה מחשיב את זה כהצלחה?
חוץ מזה שהוא גם סרט לא קומוניקטי
להחריד.
עם פסקול מדהים, לדעתי
וגם את העלילה אהבתי. אה, ולמי שראה את הסרט מומלץ לראות את האתר המוזר למדי שמוסיף הרבה פרטים חדשים.
הוא באמת לא יגיע.
א. קודם כול זה שאתה טוען שמדובר באחד הסרטים הטובים שראית בשנה האחרונה מצביע רק על הטעם שלך, תחשוב מה שאתה רוצה ואני אחשוב מה שאני רוצה. לדעתי היה סרט מאכזב, גם כסרט מבוסס אן רייס גם כסרט ערפדים ואפילו כסרט אקשן כמו שניסו להציג אותו בטריילרים. אבל שוב עניין של טעם.
ב. בנוגע לאי הגעתו לארץ אני מסתמכת על שתי עובדות. אחת- היה לו תאריך הפצה שהיה מזמן כבר, וכמו שאני בטוחה ששמת לב הוא לא הוצג בו. שתיים- אין לו תאריך הפצה אחר בחודשיים הקרובים, כלומר בטווח של ארבעה חודשים אחרי ארה"ב אין לו תאריך הפצה. ומכיוון שלא מדובר על סרט שהצליח אין למפיצים סיבה להביא אותו לארץ.
כך שבישראל נראה את הסרט הזה רק בוידאו או דיוידי.
ג. להצלחת הסרט בארה"ב בהחלט יש קשר גדול לסיכוייו להגיע להקרנות בבתי הקולנוע בארץ (למרות שבהחלט היו כמה יוצאי דופן), וזאת מכיוון שמפיצים לא רוצים להפסיד על הסרט בגלל מיעוט צופים.
ולשאלה המתבקשת:
"ומה עם באפי?"
טוב, בנתיים ראיתי מהרשימה רק את בלייד, והערב אני אראה גם את ראיון עם ערפד ואחליט מה מהם אני מעדיף..
נופתה החוצה בגלל ניטפוק אכזרי:
'באפי' הסרט יצא לפני 10 שנים ו-3 (או 4?) ימים. טכנית – זה כבר מחוץ לעשור האחרון (חוצמזה – אף אחד לא היה מדבר על הסרט עצמו, אלא על הסדרה. ואת זה לא רצינו).
תודי שזה היה בכוונה
תודי.
תאריך עליית הסקר נקבע בכוונה כדי למנוע מהסרט הנוראי "באפי קוטלת הערפדים" להיכנס לסקר.
קונספירציה.
ואתה מציג את זה כאילו יש משהו רע
בקונספירציות?
שאלת אגב – אתה היית מצביע לבאפי בתור "סרט הערפדים הטוב ביותר"?
אין שום דבר רע,
בטח לא בקונספירציה הספציפית הזאת.
וכמובן שלא הייתי מצביע לסרט הנוראי הזה.
לא מאמינה שמישהו היה מצביע,
אבל זה לא ממש רלוונטי, לא שרלוונטיות רלוונטית כאן, אבל בכל זאת, עקב העובדה שהסקר מכיל את האפשרות "ערפד בברוקלין". נכון שמשעשע איך שאנשים מתים להזכיר את באפי בכל דף אפשרי בעין הדג רק כי העורכים לא אוהבים את זה? באפי. באפי. באפיבאפיבאפי.
סליחה. לא שתיתי מספיק היום.
הי, לערפד בברוקלין מישהו הצביע.
אבל כמו שטענתי – אין כאן תחרות אמיתית. מרבית סרטי הערפדים שנעשו הם קקי מוצק.
אגב, זכור לי סרט ערפדים שהיה כנראה אחד הראשונים להעלות תיאוריות מדעיות לגבי הערפדות. השתמשו שם בהרבה אולטרה סגול כדי לחסל ערפדים.
משהו על ערפדית שמחפשת בתול, והופכת אותו גם לערפד…
אני זוכר שאיזה ספרן (ג'יילס?) הזכיר שם ערפד-כלב וערפד-דרור.
למישהו יש מושג על מה אני מדבר?
הא, זה היה בדיוק אתמול בטלויזיה.
עם ג'ים קארי. בחיי. בעצם, אולי זה לא הסרט שאליו התכוונת, אבל בכל זאת: http://us.imdb.com/Title?0089730
וואלאק? זה כנראה זה.
אגב סרטי ערפדים, ראיון עם הערפד
מוקרן היום בערוץ 4 בכבלים בשעה 23.05 (או בשעה 01.05, ראיתי בעתון אחד שעה מסוימת ובעיתון אחר שעה אחרת).
הזדמנות טובה למי שעוד לא ראה.
נ.ב- הסרט מוקרן במסגרת ערב סרטי קריסטן דאנסט. במסגרתו יוקרנו גם הסרטים
"בלוז לעיר המזל"
ו"חמש ילדות יפות"
ביקורת לחמש ילדות יפות ראה כאן
כתבה מספר 79
וגם דרקולה מ1992 מוקרן בקרוב.
ליתר דיוק ביום שני הקרוב (5.8) בשעה 22.00 בערוץ AXN
אגב סרטי ערפדים
וביום שני משודר ב-AXN דרקולה (1992). העובדה שהוא משודר באקסן וראיון עם ערפד משודר בערוץ 4 יכולה להשפיע על ההצבעה.
1:0 לראיון.
במידה וראיון היה משודר בערוצי סינמה או יס או בערוץ 2, התוצאה הייתה 2:0 לטובתו. במידה והיה משודר בערוץ 1 התוצאה הייתה 3:0. במקרה של סינמה פריים 4:0. במקרה של בננה ביץ' בעידוד עיריית תל-אביב 5:0. במקרה של קולנוע לונדון נוק-אאוט טכני.
אז למה לא משדרים גם את
Wag the Dog. היא מופיעה שם. לקטע אחד אבל היא מופיעה שם.
שידרו אותו ביום חמישי
אה, זה היה בארבע פריים?
הייתי בטוח שראיתי את זה ב-Super Movies.
היה בערוץ הסרטים הישן
זה שעדיין יש בכבלים.
יש מעט סרטי ערפדים ממש טובים,
והקול שלי הולך ל"ראיון עם ערפד", סרט אימים מסוגנן ומרתק, יצירת מופת של ניל ג'ורדן.
הסרט שבו הוכיח טום קרוז שהוא שחקן אמיתי, ושאחרי שרואים אותו אי אפשר לשכוח את הופעתה של קירסטן דנסט המלאכית והאכזרית באותה עת.
במקום שני וצמוד "דרקולה" הנהדר של קופולה.
ואפרופו, מאוד מומלץ לנסות ולתפוס את "דרקולה" מ-58, כנראה העיבוד הטוב ביותר לסיפור המקורי עם כריסטופר לי ופיטר קושינג כד"ר ואן הלסינג, שבעצם נקרא Horror of Dracula ופתח סדרה ארוכה ביותר של סרטי דרקולה משובחים שהפיקו אולפני "האמר" הבריטים בשנות ה-60 וה-70.
שכחתם את
"ערפדי המדבר" the forsaken שהיה האמת אחלה של סרט! ואני לא מאמין איך שכחתם את "ערפדים" של ג'ון קרפנטר. הוא באמת סרט טוב. עוד שבוע בערך יוצא לו בוידיאו המשך שעוד לא ראיתי. קוראים לו
לא שכחנו
אבל שניהם סרטים לא ידועים יחסית, לא הגיעו לקולנוע בארץ ונחשבים בדרך כלל ללא מוצלחים במיוחד (היי, אל תכעס עלי – זה לא אני אמרתי, זה גולשי ימד"ב).
גם אני אומרת שהם לא מוצלחים.
מצד שני זה לא אומר הרבה.
אבל בקשר לסרט החדש מבניהם, הוא פשוט וריאציה של הישן. שראיתי אותו הוא כול הזמן עשה לי פלאשבקים מהסרט "ערפדים" וזה היה עוד לפני ששמתי לב שהוא סרט המשך.
אפשר לתת רשימה של דברים בעלילה המופיעים בשני הסרטים אבל נראה לי שזה יגלוש לסנל"לים מיותרים. והערה אחרונה- גון בון גובי לא יודע לשחק.
אופס...
לא ראיתי אף סרט מהרשימה…
אני אראה היום את "ראיון" ואז אני אחליט…
נ.ב. איזה יופי! אופציית multiple בהתאמה האישית!
אופס כפול
פספסתי את "ראיון"…
מישהו יודע מתי הוא ישודר שוב?
יתכן והוא לעולם לא ישודר שוב
הא-הא-הא-הא-הא-הא-הא…
מצד שני, נצח זה עניין יחסי ואם יש לך כוח לחכות, אני מכיר איזו דרך לסדר לך חיי נצח…
לאחר צפיה חוזרת בראיון עם ערפד
הגעתי למסקנה שהוא בלי ספק סרט הערפדים הטוב ביותר מסיבה אחת פשוטה: הוא לא סרט ערפדים. הוא סרט ערפדים בערך כמו שמעוף הדרקון הוא סרט דרקונים. הם שם, הם מהווים חלק די נכבד מהדמויות בסרט, הם פועלים יותר לפי אינטרסים אישיים ופחות לפי מצפון, אבל זה לא סרט ערפדים.
הדמויות מאוד אמינות ואין את כל הקטע של "אנחנו נגד הם" שמופיע בסרטים אחרים. בסרטי ערפדים, הערפדים הם בעיקרון מפלצות שבני-האדם צריכים לעצור. בראיון עם ערפד, הערפדים מתנהגים בצורה אנושית למדי ולפעמים אפילו יותר מדי אנושית (לא שזה רע לסרט, זה למעשה מוסיף לו מימד של אמינות).
הסרט אמנם קשה לצפייה למי שכמה עשרות ליטרים של דם מזוייף מפריעים לו, אבל זה באמת לא סתם עוד סרט אימה סוג ד'.
כמה עשרות ליטרים של דם....
חברתי החביבה מאוד מאוד אוהבת את הסרט ראיון עם ערפד. היא ראתה את הסרט, התלהבה, ונתנה גם לי לראות.
אני לא בטוחה עד איפה שרדתי, אני חושבת שעד הקטע שבו לואי מתערפד, אבל אחרי זה כבר רציתי להקיא (מדברים כאן על אחת שלא מסוגלת להסתכל על ורידים חשופים. ואני רצינית, אין לי מושג מתי ראיתי לאחרונה את פרקי הידיים שלי).
כמה שנים מאוחר יותר, הסרט שודר שוב, אבל גם הפעם לא הצלחתי לזפזפ אליו יותר מכמה פעמים לפני שנשברתי (זה גם היה איכשהו קשור לעובדה שראיתי אותו מהאמצע, ולא ממש עקבתי).
ובכל זאת, בתקופה מסויימת כשחברתי פיתחה אובססיה קלה לערפדים, גם אני נשבתי בקסמם, כאשר היא שלחה לי לינק סלאשי על לואי וליסטאט. כן, עד כדי כך שיטחית אני.
לכן עדיין ראיון שומר מקום מיוחד בליבי, ואני מקווה שהוא יזכה.
(וערפד בברוקולין זה חרא של סרט).
ולעומת זאת, ערפד בברוקולי
זה מתכון לא מי יודע מה מוצלח.
אבל הולך טוב עם אורז.
איזו נוסטלגיה!
בגיל 14 כשראיתי את "ראיון" בקולנוע ישבתי חצי מהסרט עם עיניים עצומות.
אתה רואה מה עשית כאן?
עקב הרמה הממוצעת של סרטי ערפדים, הגדרת סרט ערפדים כ"סרט מפלצות זבלוני", ואז מה שיוצא מהשטאנץ ו/או ברמה יותר גבוהה, כבר לא מתאים לך להגדרה. לא מסכימה! (וזה גם מזכיר לי את אמא שלי שמסבירה למה סולאריס זה לא מדע בדיוני.)
אם כבר, אפשר לעשות הפרדה בין סרטי ערפדים שהם סרטי מפלצות/זוועה מפגרים (כולל קומדיות-מפלצות כמו "באפי" הסרט), וסרטי ערפדים שיש בהם יותר מזה (כמו "ראיון").
אוף, איזה התלבטות קשה
התגברתי על הדחף שלי כחובב אנימה פונדמנטליסטי והצבעתי "לראיון", blood היה סרט מדהים, אבל לראות את בראד פיט נושך אנשים זה חלוש שהתגשם.
דרך אגב, למה הסקר, יוצא איזה סרט ערפדים חדש או משהו?
לא סרט
ספר מתכונים…
איפה אפשר להשיג אותו?
איפה אפשר להשיג אותו?
מדיה דיירקט כמובן להזמנות חייג 144
ועכשיו מבצע, קנה את הספר "איכס זה ערפד אוכלים את זה ???" וקבל את האוסף המשולש החדש של קוקו כולל הלהיט "חיים, אתה לא ערפד".
מועמד חסר, ופחות מוכר
אבל פאררה יצר סרט מופלא בשם
"The Addiction" עם לילי טיילור וכריסטופר ווקן. מאוד מסוגנן, מאוד אפל, מאוד מומלץ, להשיג באוזן
סרט הערפדים הטוב ביותר
הוא סרט קטן מ- 1990, בשם
http://us.imdb.com/Title?0100811.
סרט אפל וקודר במיטב המסורת הפוסט-מודרניסטית, עם תובנות פילוסופיות על נפש האדם.
או במילים אחרות- אחלה פארודיה על הז'אנר, שזכתה בעברית לשם המפוקפק "טיסה ישירה לעיר המוות".
אבל...
מי שראה את הסרט הזה יודע מייד על מה מדובר ויכול להצביע לו, אם רק ירצה. מי שלא – לא, כך שלא נראה לי שעצם אזכור השם זה מה שישנה.
יש בזה משהו
אבל לא כל המצביעים הם קוראים אדוקים של הדג ומייד יודעים במה מדובר. מצד שני אין לי פתרון אחר טוב יותר לעניין ככה שנסתפק בקולות שהוא כן מקבל ובהנאה האישית מלראות אותו.
גם קוראים אדוקים לא יידעו
במה מדובר: כיוון שזה סרט שעצם הסגרת העובדה שהוא עוסק (לפחות בחלקו) בערפדים היא ספוילר, וכיוון שאין לנו עליו ביקורת, אז גם קוראים אדוקים לא יידעו באיזה סרט מדובר, אלא אם כן הם צפו בו (או קראו את התגובות – פה בסקר – שמספילרות את הסרט ואת מה שהולך בו).
או לפחות
ככה זה עובד בתיאוריה.
אני לא יודע לגבי זה.
ראיתי את סרט דיי מזמן ונורא נהנתי. אני חושב ששכחו להזכיר פה את הפסקול שלו שהוא גם חביב ביותר.
אבל לא ידעתי שמדובר באותו סרט עד שקראתי את התגובות (ואחרי שהאח המעצבן שלי כבר לחץ על כפתור ההצבעה למרות שאמרתי לו שאני אעשה את זה אחר כך). למען האמת? לא הייתי מצביע לו גם אם הייתי יודע שהכוונה אליו. הוא סרט כיפי אבל ראיון עם ערפד יותר טוב.
גם קוראים אדוקים לא יידעו
ממה שהבנתי מה שאת אומרת זה שאם לא קוראים הדוקים ולא ראו ת'סרט הם לא יבינו שזה זה ולא יצביעו לו.
איפה פה הבעיה, למה שיצביעו לסרט שלא ראו…
(יכול להיות שההודעה הזאת ממש לא רלוולנטית לדיון כי קראתי רק את ההודעה שאני מגיב עליה
)
פתרון
אתם חושבים שראיתם את הסרט? חפשוהו בימד"ב. מצאתם? אם המספר בלינק הוא 0116367, אז זה הסרט הנכון.
לא מופיע בתרגומון...
ראיון שולת !!!
התפאורה והסטייל הקלאסי פשוט מושלמים. אפרופו קלאסה, ב-98 בערוץ 3 (בערוצי זהב) היתה סדרת ערפדים עם קריצה לסרטי מאפיה (ממש טובה) שנקראה "אחים לדם". אני רוצה להזמין את זה בוידאו מ"אמזון" ואודה מאד למי שיגיד לי מה שם הסדרה (שאני משתוקק אליה כערפד לדם או כואן הלסינג לשום) באנגלית.
אגב(או שלא כ"כ) "נשיכות קטנות" / THE LOST BOYS הוא סרט ערפדים מומלץ משנות השמונים עם פסקול מעולה הכולל את SISTERS OF MERCY ואת "ההד ואיש הארנב" ששרים שיר מוזר של "הדלתות" – מה שם הלהקה והשיר באנגלית?(הפותרים נכונה יזכו בשרשרת שום ומנה חמה של דם).
ניטפוק !
אני מקווה שהתכוונת לכתוב BUNNYMAN ולא בנימין ועל שם השיר נוותר לך (טוב אז רק שן שום ושלוק דם). ומה עם השאלה העיקרית? רק הפרס מעניין אתכם. לאיזה אופל ומחשכים הדרדרנו במאות האחרונות…
טעות כתיב
sorry, ברור שהתכוונתי Bunnyman.
האם יש דבר מעצבן יותר מנטפוק
שגוי? Bunnymen. לשון רבים.
ההד ואיש הארנב?
איך עלית על זה? אפילו במעריב לנוער בשנות ה-80, שם נהגו לעברת כל שם של להקה (ויזכרו לדראון "מועדון תרבות", "נערי חנות חיות השעשועים" ו"דמעות לפחדים"), נהגו לכתוב "אקו והבנימן". מזל שהגיעו "וואהם!" ו"דוראן דוראן", אחרת עוד היינו עדים גם ל"נערי הרחוב האחורי" ו"ג'וזי והחתלתולות".
אלה היו ''נערי חנות חיות המחמד''.
ואיך אפשר לשכוח את "גם אתה" ואת "ברזליקה"?
(טוב, אז אולי ברזליקה לא, אבל השאר כן).
קלי קלות:
השיר הוא: Echo And The Bunnymen – People Are Strange
ואני חושב שהסדרה היא Ultraviolet.
אני חושב שהוא דווקא התכוון לזה
Kindred the Embraced שמבוסס על משחק התפקידים Vampire the Masquerade של חברת White Wolf:
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0782009123/qid=1028578952/sr=1-3/ref=sr_1_3/103-0046417-8036664
איזה מזל !!!
אמנם לא דייקתי בניטפוק אבל אל תרמוס את שארית כבודי, בוודאי שאני יודע את זה. פספסת את כל הקטע של "חידון ערפדי נושא פרסים", דמך בראשך. וואלה! PEOPLE ARE STRANGE
דרקולה 1992
השניים היחידים שראיתי: "ראיון עם ערפד" ו"דרקולה של בראם סטוקר" (אני מניחה שלזה התכוונו העורכים בכותבם "דרקולה 92").
בראיון עם ערפד צפיתי בערוץ 4 לפני יומיים, ולא גמרתי לראות אותו, כי אני לא יכולה לעמוד בכזאת רמה של אכזריות בשעות כאלה מאוחרות בלילה (אני מתחילה לדמיין שערפד מחכה לי מאחורי הדלתות של הארון וכד'). אבל הקלטתי את הסוף ולפי הרמיזות פה שווה לי לראות אותו.
את דרקולה של קופולה דווקא אהבתי מאוד. האכזריות שם יותר מרומזת (פחות נחילי קטשופ), העיצוב מרהיב, המון כוכבים עם משחק מצויין, וכמובן, מיכאלה ברקו (סתם. התפקיד שלה כל כך זניח, שאלמלא פמפמו את זה בעיתוני אותה תקופה, לא הייתי שמה לב שזאת היא).
באמת שלא הייתי מתנגדת
לערפד שיתחבא לי בארון, אם זה בראד פיט או טום קרוז…
הצבעתי ל"ראיון", כי גם ללא השוואה לסרטי ערפדים אחרים זהו סרט משובח. הייתי רואה אותו ביום שבת, אלמלא היה לי יותר דחוף לראות את "נבואות איש העש" שלקחתי בדויד. ישנתי לא רע, תודה.
לא תסכימי אם זה יהיה
דייויד ברוניאז?
לא הטעם שלי.
אבל את כן הטעם שלו.
מהרשימה הזאת ראיתי בדיוק
שלושה סרטים. בלייד, בלייד 2, והזה של מל ברוקס. אני מתכוון לראות את ראיון עם ערפד השבוע, ואז להצביע לו, כי הוא בטח שווה יותר מהשלושה הנ"ל. הבליידים לא כאלה גרועים, אקשן טוב, אבל לא יותר מזה. הזה מל ברוקס גם מצחיק, אבל לא אחד הטובים שלו. ומישהו מוכן להסביר לי את הפחד התמוה של העורכים שחס וחלילה יתפתח פה פתיל עוף טופיק על באפי? ואל תתנו לי את הטיעון של "מישהו יכול להיכנס לאתר, ואז לראות דיון על באפי, ולחשוב שזה בכלל אתר על באפי!". מי שנכנס לאתר הזה, ועל סמך דיון אחד על באפי שהוא רואה, חושב שזה אתר על באפי, לא נראה לי שממש כדאי שהוא יכתוב פה.
באפי זה כמו הארי פוטר
בעה! מי אמר את זה?! אני?! איכס. אני הולך לשטוף את הפה שלי בסבון! ממי למדתי לדבר ככה?
באפי זה כמו הארי פוטר, במובן זה שברגע ששמה מוזכר מתפתחים מיד פתילים אינסופיים (לפחות אלה של באפי קצת יותר מגוונים משל הארי, שמכילים תמיד את אותן שלוש הודעות בוריאציות שונות) שלא זה מקומם – יש הרבה מקומות ברשת הישראלית שמיועדים בדיוק לזה, והם יכעסו עלינו שאנחנו לוקחים להם היטים.
אבל בלי שום קשר, לא נראה לי שהעדרותו של הסרט של באפי באמת מפריעה במיוחד למישהו – הרי גם מעריצי הסדרה המושבעים ביותר מסכימים שהוא גרוע. אז מה הבעיה?
ארררג...
היו פה כבר מספיק פתילים שלא שייכים לאתר הזה שלא מחקתם, אז הטיעון הזה לא ממש תקף.
נכון, יש הרבה מקומות ברשת הישראלית שמיועדים לזה, אבל אין שם את אותם אנשים שיש פה, לכן זה מונע ממני לפתח עם האנשים שגולשים *פה* דיונים בנושא. מכל המקומות שאני גולש בהם, פה יש את הדיונים הכי מרתקים והכי מעניינים, והייתי שמח אם היו מתדיינים פה גם על באפי. לא נראה לי שזה יהיה כל כך נורא אם יהיו פה פתיל אחד או שניים בנושא. אפשר פשוט לכתוב ביקורת לסרט, ושם לדסקס על הסדרה. בדיוק כמו שבביקורת על הארי פוטר אפשר לדבר על הספרים.
אני מצטער עם ההודעה יצאה קצת תוקפנית וחסרת כבוד, זו לא הייתה הכוונה.
תראה, זו לא רק באפי.
אנחנו גם לא רוצים פתילים אינסופיים על 'סליידרס', על הרובוטריקים, או על כל סדרת טלוויזיה אחרת. הפתילים שהתפתחו על ה"פ היו קשורים לסרט – הסרט מעבד במדויק (פחות או יותר) את הספר וההשוואה ביניהם רק מתבקשת.
אבל יש הבדל גדול בין סדרת ספרים (שמטבע הדברים המספר שלה מוגבל מאוד, אלא אם כן מדובר ב'כישור הזמן', שגם עליו, אגב, אנחנו לא רוצים דיונים – גם הם אוף-טופיק), לבין סדרה בת 7 עונות (נכון לעכשיו), לא כולל ספין-אופים.
אנשים שנכנסים לאתר הזה עושים זאת במטרה לקרוא ביקורות קולנוע. ואם מישהו מחפש ביקורת על סרט מסוים, ורוצה לקבל חוות דעת נוספת של צופים/גולשים אחרים – זה מאוד מסורבל ומגעיל לגרום לו לקרוא מאות הודעות שאין בינן לבין נושא הביקורת שום קשר (או שיש קשר רופף כלשהו, כדי לספק תירוץ לפתיחת הפתיל). ועבורי לפחות, כתיבת ביקורת על 'באפי' הסרט, כתירוץ לדיונים על הסדרה – הוא תירוץ לא טוב. הסרט והסדרה בנויים אחרת לגמרי, עם שחקנים שונים לגמרי, ורק הרעיון הכללי – יש קוטלת והיא צריכה להגן על העולם מפני שדים וכו' – דומה. אז באותה מידה אתה יכול להכנס לביקורת על 'היי ריסק' ולכתוב על כל סרט שודים אחר "כי זה על אותו העקרון", ב'פוקימון' – לפתח דיון על 'גרמלינס', ב'החטא הראשון' לכתוב על תוכנית הטלוויזיה 'החטא ועונשו' (חטאים, שקרים, בחורות – מה, זה לא אותו הדבר בדיוק?) וב'סקס ולוסיה' לנתח תימות מרכזיות ב'ערי הזהב הנסתרות' (שניהם דוברי ספרדית, מה הקטע).
מצטערת, זה לא עובד ככה.
הרבה מגולשי האתר תוכל למצוא ב'מסך המפוצל' (המקבילה העינ-דגית לטלוויזיה), והדיונים האלה שייכים לשם.
אנחנו אתר קולנוע, ונכון שיש מדי פעם דיונים אופ-טופיקיים, אבל:
א. הדיון בהם הוא לא אינסופי כמו פתילי באפי,
ב. כמה כאלה ראית בזמן האחרון? הם מעטים מאוד, ומעטים עוד יותר שורדים את המחק לאורך זמן.
ואת זה אני אומרת בתור אחת שצופה בקביעות בבאפי.
אני מתנגדת!
לא, לא לתוכן ההודעה שאני מסכימה עם רובו הגדול. אוף טופיק זה כיף אבל בגבול מסוים.
אני מתנגדת להשוואה בין פוקימון לגרמלינס, חילול הקודש!
אף אחד לא שם לב ל''עין הבאפי''?
כת האנטי-באפי השתלטה על האתר! מה עם כל אלה שלא סובלים ביקורות קולנוע ואת באפי?
כולם שמים לב ל''עין הבאפי''
בדוחק"ו.
קירסטן דאנסט
קיבלה את פרס MTV לשחקנית החדשה הטובה ביותר והייתה מועמדת לגלובוס הזהב כשחקנית המשנה.
משום מה, מאז היא די הפסיקה להופיע בתפקידים מרשימים כמו בראיון.
ואנטוניו בנדרס
שמאופר בצורה מדהימה ויוצר דמות של ערפד מצמרר עם הציפורניים הארוכות והשיער השחור. סרט עם עיצוב מהמם (תרתי משמע).
ראיון עם הערפד...
עם כל הכבוד לסרטים… חבר'ה – תעצרו לשניה ותקראו את הספר, במיוחד אלו שאהבו את הסרט או אלו שלא עמדו בדם (לראות דם בספר יכול להיות קל יותר…:).) ספר אלגורי ואדיר (בסרט חלק גדול מהאלגוריה אובד, ולמה אפשר לצפות כמשעלימים חצי מהעלילה…).
למרות שלא הייתי ממליצה על שאר הספרים של אן רייס באותו חום – יצא לי לקרא משהו ממש רע שהיא כתבה.
ובקשר לסרטים: טוב, הרסתי לי את הסרט שאין להזכיר את שמו, אבל את BLOOD אני עוד מתכוונת לראות – אז אני לא עונה…
באמת חבל שהז'אנר הערפדי מקושר כ"כ חזק לזבלוני אימה – אפשר להפיק ממנו כ"כ הרבה יותר (והספר/סרט ראיון עם הערפד כמו גם משחק התפקידים של הזאב הלבן יוכיחו זאת!)
מ.. נ.ב. אחרון – יש גם סידרה על ערפדים בערוץ 10 שנתקלתי בה לא מזמן… לא זוכרת את השם (לא קינדרד).
אפשר, אבל משום מה לא עושים זאת.
ראיתי די והותר סרטי ערפדים, אני מניח, הרבה יותר ממה שמןפיע כאן. מכמה מהם ממש נהנתי? בודדים.
ואגב, המלצה בתחום קרוב. Ginger Snaps. סרט קנדי קטן על שתי נערות בעלות חיבה למורבידי, שאחת מהן מותקפת ע"י זאב-אדם ונדבקת ממנו. ממש הופתעתי לטובה מהסרט.
הסדרה בערוץ 10
נקראת "ערפדים הדור הבא" שזה התרגום של: vampire high. היא
משודרת כל יום שלישי ב14:00.
סדרה חביבה.
הבדיחה בערוץ 10
המוצצים (דם כמובן) והאמיצים (בלילה).
או ולנסיה זמר הקיטש ההולנדי?
התפוזים...
אבל אני לא ג'ינג'ית, אל תפתח ציפיות… :)
צילו של הערפד בסוף השבוע
למי שעוד לא ראה בסוף השבוע הזה בקולנוע "לונדון" מוצג הסרט במסגרת אירועי שנה לקולנוע (66 ש"ח לעשרה סרטים + קמפארי חינם)
כבר התלוננתי על זה באתר.
כן, כותבים לו על העטיפה "סרט ערפדים", והורסים אותו. למה עושים את זה? אני לא ממש יודעת. אולי מניחים שהוא יילך יותר טוב ככה, ולא אכפת להם להרוס לקהל שלהם את הטוויסט. אולי הם מניחים שכולם ממילא שמעו. ואולי סתם לא אכפת להם וזהו.
הסרט שאסור להזכיר את שמו מחמת ה
לקח לי קצת זמן להבין על איזה סרט מדובר בתור "זה שאסור להגיד…", ועכשיו יש לי שתי שאלות:
למה בדיוק אתם חושבים שהוא רע? (ד"א, את ההמשך הראשון רודריגז לא עשה, ואת השני דווקא כן)
למה לעזאזל אסור להגיד את שמו??? מה הורס בשם שלו?
אין שום בעיה
בשם של הסרט. הבעיה היא בהכללתו ברשימה. מכיוון שעצם היותו "סרט ערפדים" היא הפתעה שלא מתבררת עד שלב מאוחר יחסית בסרט, הכללתו ברשימה של סרטי ערפדים תהיה ספוילר.
קשה לקחת אותו בדויד בלי להרוס.
וזאת מהסיבה הפשוטה שעל עטיפת הדויד מופיעה בחורה עם ניבים.
לרוב הבחורות מתחת לגיל 80
יש ניבים.
גם לבחורים, באותה הזדמנות.
גם לי יש ניבים
על רגל אחת, שם כספו על קרן הצבי, טמן עינו בכוס, טמן ידו בצלחת…
:)
לסרט שאסור להזכיר את שמו יש המשך
ראיתי אותו היום באוזן והשכרתי אותו. צפו לדיווח האם ההמשך מתקרב למקור או נופל לקטגורית הסרטים שחבל שנעשו.
שני המשכים, למעשה.
את השני (כלומר, הסרט השלישי בסדרה), נדמה לי שלא ראיתי, אם כי אני אפילו לא בטוחה בזה. השני הוא חרא סרט, שיש בו שתי בדיחות מוצלחות וכל השאר בזבוז של צלולואיד (או במקרה הזה, של מה שלא יהיה החומר שממנו עושים דוידים).
לאחר צפיה בשני, את צודקת.
בזבוז של שעה וקצת מהזמן שלי.
לסרט שאסור להזכיר את שמו יש
שני המשכים.
ראיתי רק אחד מהם אבל הוא היה כל כך גרוע ונורא לא קשור לראשון.
כולם של טרנטינו?
ככל שאני יודעת
טרנטינו ורודריגז חתומים על כולם, אבל מעורבות פעילה היתה להם רק בראשון.
מלכת הארורים.
בהתחשב במה שציפיתי מהסרט, ובהתחשב עד כמה רעים הם רוב סרטי הערפדים – סרט לא רע בכלל.
בלי הנמכת סטנדרטים? קקי סרט.