הסרט של האן סולו מתרסק בקופות (ועוד חדשות)

רחוב סומסום יוצאים למתקפה על שמם הטוב, קווין סמית' יוצא למתקפה על ריבוטים, וגם מורגן פרימן כאן, בהקשר פחות משמח.

ברוכים הבאים לאחרית הימים, סרט של "מלחמת הכוכבים" נכשל בקופות. מה זה נכשל – נפל לתוך לבה בזמן שמעריצים צועקים לו מלמעלה "אבל אתה היית הנבחר!". גם הכתבות החיוביות ביותר כלפי הסרט לא מצליחות לגרום לסכום שהרוויח בסוף השבוע להישמע חיובי – 100 מיליון דולר בארבעה ימים? זה הכל?

כמו כן, ברוכים הבאים לאחרית הימים: סרט שפותח עם מאה מיליון דולר בסוף השבוע נחשב לכישלון.

אל תבינו אותי לא נכון – אני לא מתלונן, ולא אומר שבעצם "סולו" הוא הצלחה. עם תג מחיר של 300 מיליון דולר (או משהו בסגנון), הכנסות של 100 מיליון דולר בסוף שבוע ארוך בארה"ב (כלומר, כולל יום שני) והכנסות של 65 מיליון דולר מחוץ לארה"ב בסך הכל, מדובר במכה קשה לדיסני. נכון לעכשיו, ההשערה היא שהסרט יסיים בארה"ב באזור ה-230 מיליון דולר בסך הכל, ולא בטוח שהשוק הסיני יהיה מספיק כדי להציל את הסרט הפעם.

להזכירכם, זאת לא המכה הראשונה של דיסני השנה. החברה שנראתה בשנים האחרונות ככזאת שכל מה שיוצא מידיה הוא זהב הוא התרסקה כבר לפני חודשיים עם "קמט בזמן" שאכזב ביקורתית וקופתית (ונגנז בארץ בסופו של דבר). אבל אם את ההתרסקות של "קמט בזמן" היה אפשר לתרץ ב"ובכן, הקהל בימינו כבר פשוט לא קונה שום דבר שהוא לא זיכיון משנות ה-80" או משהו, הכישלון של "סולו" צריך לאותת חזק לדיסני – "אתם לא כל יכולים", ובעיקר "השם ישמור, הצפתם את השוק עם הסרטים האלה".

כמובן, לא בטוח שהלקח הזה יילמד. במקביל ליציאת הסרט, לוקאספילם הכריזו שהם עובדים על "בובה פט" בבימויו של ג'יימס מנגולד ("לוגאן", "הולך בדרכי"). זה היה לפני התוצאות המאכזבות של "סולו" ואפשר אולי לקוות שבעקבות הכשלון של "סולו" יבטלו אותו, אבל לא סביר. וחבל – כי אם יש סרט שאני רואה בו אפילו פחות צורך מסרט אוריג'ין על האן סולו זה סרט אוריג'ין על בובה פט. הסיבה היחידה שהבחור נהיה פופולארי זה בדיוק בגלל שלא יודעים עליו כמעט כלום – למה להרוס את הדבר היחיד שעובד לטובתו?

וזה לא ש"בובה פט" הוא הסרט היחיד שהם מתכננים. הם גם עובדים לכאורה על סרט של אובי וואן קנובי (עדיין לא אושר אבל כמעט בוודאות יוצא לפועל. השמועות אומרות שסטיבן דאלדרי בדיבורים על הפרוייקט), ויש את שתי הטרילוגיות שריאן ג'ונסון והיוצרים של משחקי הכס אמורים ליצור, וזה בלי לדבר על הסדרה שג'ון פאברו עובד עליה. האם דיסני ולוקאספילם יעצרו שנייה ויקחו צעד אחורה בעקבות הכשלון? יבטלו איזה פרוייקט שניים, יצמצמו את מספר הסרטים שיוצא כל שנה של כל אחד מהמותגים שלהם? או שמא הם ידחיקו את הלקחים שניתן ללמוד מכאן, יאשימו את הכל על הבמאי, השחקנים והתסריטאים ויעברו הלאה? לצערנו, התשובה היא כנראה האופציה השנייה.

מקווה שאתם רוצים לראות עוד אלפי סרטי מלחמת הכוכבים, כי זה מה שמגיע. לפחות תוכלו להתנחם בלראות אותם קורסים בקופות מדי פעם.


בחדשות אחרות: קווין סמית'. הרבה זמן לא שמענו ממנו שום דבר שלא קשור למצבו הבריאותי (לאלה שלא יודעים: הוא עבר התקף לב), ובצדק, וגם קצת שלא בצדק. אחרי "מוכרים בלבד 2", מדובר בבמאי בחיפוש אחרי עצמו. אני אגן על "כנסיית הפחד" (Red State) עד זוב דם, אבל אין ספק שאנשים לא ממש באים לקווין סמית' בשביל מותחן-אימה שיוצא נגד כתות נוצריות, לא משנה כמה מדויק ומבריק הוא. "זאק ומירי עושים פורנו" ו"שוטרים על הפנים" ( צמד הסרטים שהוא עשה לפני "כנסיית הפחד") לא ממש הצליחו להמריא או להיצרב בזכרון, והשלב האחרון בקריירה שלו של "סרטים שאני יוצר בעקבות פודקאסטים מסוממים" איבד את מרבית הקהל שלו. ולמרות שאני גם מאוד אוהב את "ניב", בניגוד ל"כנסיית הפחד", אני לחלוטין אבין אנשים שלא זורמים עם הניבתן האנושי של קווין סמית'.

ועכשיו הוא חוזר לחיקם החם של ג'יי ובוב השקט, בסרט המשך, שהוא בעצם גם ריבוט ואולי בעצם רימייק שנקרא "Jay and Silent Bob Reboot" ("הריבוט של ג'יי ובוב השקט"?). הסרט יתאר כיצד צמד הסטלנים מגלה שהוליווד עושה ריבוט לאותו סרט שהם ניסו לעצור ב"ג'יי ובוב השקט מכים שנית", אז הם בשנית יוצאים למסע לעצור את הסרט מלהתקיים. במילותיו של קווין סמית' "הסרט החדש יהיה בדיוק אותו הפאקינג סרט" ובמקביל "הסרט יצחק על רימייקים, ריבוטים וסרטי המשך בזמן שהוא יהיה בדיוק כל אחד מהדברים האלה".

מצד אחד, זה משמח – היקום הקולנועי של קווין סמית' הוא מקום חמים שנחמד לחזור אליו, וכמעריץ קומיקס בהחלט אפשרי שיהיה לסמית' את היכולת לעקוץ את המצב הנוכחי של הוליווד בצורה ש"דדפול 2" לא עשה. מצד שני – "ג'יי ובוב השקט" היה אחד הסרטים החלשים של היקום ושל היוצר, בסופו של דבר. לא שהייתי רוצה המשך ל"דוגמה" או משהו, אבל האם אנחנו באמת צריכים דווקא המשך לסרט הזה? נגלה, כנראה, שנה הבאה. הסרט מתחיל לצלם בקיץ הקרוב.


כבר דיברתי על האכזבה שלי ממה שהוצג לנו מ"רציחות שמחות" עד כה, ומסתבר שיש עוד מישהו שלא שמח: רחוב סומסום. סדרת הטלוויזיה תובעת את הסרט, אבל זה לא בדיוק כמו שזה נשמע – היא לא רוצה שהסרט לא ייצא לפועל, ולא רוצה שלא יקרינו לו פרסומות: היא פשוט רוצה שהסרט יקפיד וידגיש שמדובר במשהו שאין לו שום בדיל של קשר לרחוב סומסום (הטאגליין בפוסטר של "רציחות שמחות" כרגע הוא "All Street. No Seaseme"), מהסיבה הסבירה שהיא לא רוצה שאנשים יקשרו בין בדיחות זרע למותג לילדים (הם משתמשים במונחים משפטיים אחרים, אבל זה שורש העניין). "רציחות שמחות" נכון לעכשיו לא ששים להיענות לתביעה, וממשיכים עסקים כרגיל. אני מניח שהם ייפגשו בבית המשפט. [Variety]


ונסיים במורגן פרימן. שמונה נשים טוענות שהשחקן הטריד אותן מינית בזמן העבודה על הסטים של סרטיו האחרונים, ועוד שמונה אנשים אחרים מוסרים עדויות על מקרים של הטרדה מינית מצד השחקן שהם היו נוכחים בהם. פרימן, לעומת זאת, מכחיש את כל זה וטוען שמדובר ב"בדיחות שלא הובנו כהלכה" ו"שהוא לעולם לא היה עושה משהו כדי לפגוע במישהו אחר". על פי ניסיון העבר, כל המקרה הזה רק בחיתוליו, ונראה לאן זה מתפתח מפה. ובכלל, למרות המהירות שהרשת דורשת שנגיב, לא פעם יש ערך להמתנה: במקרה של ג'ורג' טאקיי, למשל,  המתלונן נגדו כמעט לחלוטין חזר בו מהתלונות כנגד השחקן (או לפחות על כל אלה שגורמות למקרה להיראות כתקיפה מינית).

ואם אנחנו כבר בנושא של מטרידנים, אז הארווי ויינסטין הסגיר את עצמו למשטרת ניו יורק כנגד האשמות האונס שהוא מואשם בהם. וטען שהוא חף מפשע, אבל נו באמת. אני מניח שהמשפט כנגדו יהיה אחד מאותם מהמשפטים המפורסמים בסגנון מייקל ג'קסון ואו. ג'יי סימפסון, ולו רק בגלל שמרבית מעדי ההגנה והתביעה יהיו מפורסמים בקנה מידה עולמי.

ואם כל אלה לא מספיקים לכם ואתם רוצים לצלול לתוך בלגן נוסף שנוגע לאנשי קולנוע שמואשמים באונס, אז אחד הבנים של מיה פארו פרסם פוסט ארוך שבו הוא טוען שמיה פארו היא זאת שהתעללה בילדים שלה ולא וודי אלן, ושבלתי אפשרי שוודי אלן תקף מינית את הבת שלו.