לסרטון הזה קוראים "לווייתן", אבל הוא אפילו לא דומה לסרט רוסי מדכא על רמיסת היחיד על ידי הממשל המושחת.
הסרטון הזה הוא יותר מסתם ניסוי אפקטים מגניב. כבר דיברתי כמה פעמים על סרטים קצרים שהופכים לסרטים ארוכים, ובמקרה הזה, זו בדיוק הכוונה. רורי רובינסון הוא איש אפקטים מוכשר ובמאי של פרסומות, סרטים קצרים (הוא ביים בין השאר את הסרטונים "אפור חמישים אחוז" שהיה מועמד לאוסקר, ו"בלינקי(TM)") וגם סרט ארוך אחד -"The Last Days on Mars" שנחשב לכושל. הוא רוצה עכשיו לעשות את הסרט הזה, "הלווייתן". לסרט המלא יש כבר תסריט, שנכתב על ידי ג'ים אולס, מי שכתב גם את "מועדון קרב". וכדי להוכיח לאולפנים שיש עם מה ועל מה לעבוד, רובינסון יצר את הסרטון הקצר הזה, טיזר לסרט שעדיין לא קיים.
כבמאי של סרטים ארוכים, יש לרובינסון עוד מה להוכיח. אבל עבודת האפקטים שלו היא מופלאה. האפקטים בסרטון הזה טובים הרבה יותר מברוב סרטי הקולנוע. הרבה אנשים אוהבים להתלונן היום על כך שאפקטים ממוחשבים נראים מזויפים, ואפקטים פרקטיים – דברים שנבנים פיזית – הם טובים יותר. אז כאן יש משהו שחייב להיות ממוחשב, אבל לא נראה ככה: כלי הרכב החלליים נראים – לי, לפחות – מוצקים ומוחשיים. וכשמצרפים לזה שוטים ארוכים-ארוכים שנעים מלונג שוט לקלוז אפ וחזרה בנוסח "כח משיכה" – אותי הוא שכנע שאני רוצה לראות את הסרט המלא. ומכיוון שכבר הוכח שסרטונים ויראליים הם כלי יעיל בשיווק סרטים שעדיין אינם קיימים, הוא בטח ישכנע עוד אנשים. אני צופה שנשמע על חתימה של רובינסון עם אולפן כלשהו כדי להפיק את "הלווייתן" בתוך כמה שבועות.
נראה נחמד אבל סרטי מפלצות זה ז׳אנר בעייתי
מצד אחד מפלצות זה משהו ממש מגניב עם הרבה פוטנציאל להיראות טוב על מסך גדול, מצד שני כנראה שזה לא קל להכניס לסרט גם עלילה שתהיה מעניינת. עד עכשיו הדוגמאות היחידות לסרטי מפלצות שהיו ממש טובים בעיני זה מלתעות, פארק היורה וקלוברפילד, לפי הסדר הזה. כל השאר די מאכזבים. כך שליצור סצינה אחת עם מפלצות ענקיות שתראה ממש מגניבה זה נחמד והכל, אבל המרחק משם ועד סרט טוב הוא מאד גדול (ע״ע גודזילה מהזמן האחרון).
המארח המארח המארח המארח המארח
The Host. לא האחד של סטפני מאייר.
אחד מהסרטים הטובים ביותר שיצאו מדרום קוריאה, ז'אנר המפלצות והקיום אנושי.
חצי אוף
מישהו זוכר סרט מפלצות שבסופו המפלצת בולעת את הגיבור (ואולי גם את הגיבורה) והוא מתעורר בבטן שלה (ואז אני לא זוכרת מה קורה בדיוק)?
והליוויתן הזה נראה מעולה.
יונה? פינוקיו?
(ל"ת)
חח גם אני חשבתי על
יונה משום מה.
זה היה יותר בסגנון קלוברפילד
אני חושד שהסרט שאליו את מתכוונת
הוא: "סקייליין", סרט אפוקליפסת חייזרים שבצדק נשכח מהציבור.* הסוף שלו זה היה הדבר היחיד שאני זוכר ממנו.
* אם הניחוש שלי נכון אז לא צריך לפחד לחשוף את הטקסט המוסתר. גם אם טעיתי אין מה לחשוש כי הסרט הזה כל כך גרוע וזניח שקשה לי להאמין שאי פעם יזדמן לך לראות אותו.
לא, סרט אחר
עם מפלצת חייזירית ענקית ובאנגלית
נראה כמו קטע וידאו מ-Starcraft 2. אבל ממש.
(ל"ת)
כ"כ יפה ויזואלית, מדהים
רציתי להגיד שעם ויזואליות לא הולכים למכולת, אבל אז יטענו נגדי בצדק- "…רובטריקים…", אז כנראה שמבחינת הקופות זה כבר לא התנאי ההכרחי הראשון. רשמת שיש תסריט, אז כנראה שהוא לא מלוטש מספיק כדי שהאולפנים ישלפו את האשראי בשבילו, אבל גם זו תהיה עוד תהייה מוזרה בהתחשב בנפיחות קולנועיות כמו באטמן ורובין, ספרינג ברייקרס וג'לי טרזן….אולי הפתרון הוא במציאת "שם גדול" כמו נולאן או ספילברג, בלומקאמפ ואחרים, שיסכימו להדביק את השם עליהם על הסרט כמפיקים שלא עושים באמת משהו.
אני תמיד אוהב לראות עולמות חדשים ומוזרים, אז אותי הם שכנעו. אשמח מאוד לראות את הפרויקט הזה מתפתח לסרט מלא.
"רובוטריקים" הוא דוגמה לאיך אפשר ללכת למכולת גם בלי ויזואליות
כי מעבר לכל המגרעות האחרות של הסרטים האלה, העיצוב של הרובוטריקים שם הוא מכוער במידה שלא תיאמן.
מובי דיק בחלל?
(ל"ת)
אז הסרט המבוסס על "Evolve" הגיע מוקדם מהצפוי :)
אבל כן, לוויתן עם כנפיים וזקן זה אדיר ממש
האמת היא שיצור ענק שאפילו נקרא לווייתן היה גם בGears of War
https://www.youtube.com/watch?v=ikhQpMzIiFo
(וגם ברזיסטנס, אבל שם הלוויתן היה יותר Kaiju מאשר לוויתן/קראקן אמיתי)
המשמעות של המילה "לווייתן" באנגלית היא פחות או יותר "יצור ענק"
אז כל זה לא ממש צירוף מקרים מדהים.
מובי דיק IN SPACE!!
אני לא מבין, אם הגענו לרמה שלא ניתן להבדיל בין אפקט מחשב לסט אמיתי באולפן, איך זה שאולפנים עדיין מוציאים סרטים עם אפקטים כל כך לא מרשימים? זה עניין של תקציב? כשרון? זמן עבודה? כרטיס גרפי משודרג?
הסרטון המרהיב הזה,בשורה התחתונה הוא עדיין רק ניסוי אפקטים מגניב ולא הצעה לסרט, אין פה רמז לעלילה, דמות או קונספט שדורש המשך.
כששיין אקר יצר את הסרטון הקצר "9" הוא לא פרץ דרך מבחינת אנימציה אבל הוא יצר קונספט שבכמה דקות, גרר הבנה שיש פה עולם שלם עם סיפור רקע טרגי שניתן לספר. לכן הוא קיבל אישור לסרט באורך מלא (שהיה יפה ויזואלית, אבל דליל מאוד בסיפור או היגיון פנימי). פה יש רק אפקטים יפים ונסיון בסיפור שמתחיל ונגמר בשורות הטקסט לפני הסרטון עצמו.
אם כן ישדרגו את זה לסרט, הוא יכול להיות מוצלח בהתאם לרמת הכתיבה. הוא יכול ללכת לכיוון של מובי דיק (חייב לצוד את הליוויתן שהרג לי/אכל לי/שתה לי), של אוואטר (הליוויתנים מקבלים לשבט את הגיבור הלבן והוא מציל אותם), לאימה (120 דקות של הישרדות בערפילית אפלה בזמן שהמפלצת קוטפת דמות משנית אחר דמות משנית). אפילו דוקטור הו עשה פרק חביב בסגנון (בני אדם מנצלים את הליוויתנים עד שהם מגלים שהליוויתנים עזרו להם מבחירה).
סליחה שאני קטנוני אבל
ג'ים אולס כתב את התסריט של מועדון קרב.
הספר הוא של צ'אק פלניוק
עוד משהו שהפריע לי בסרטון (מעבר למחסור בעלילה והפרמיס הקצת מגוחך שדובר עליהם למעלה).
הוא עד כמה הטכנולוגיה בסרט נראית מיושנת. כלומר, החלליות בסרטון נראות כמו שדמינו חלליות עתידיות בשנות השישים והשבעים (מאוד מזכיר את star wars), בלי לקחת בחשבון את ההתקדמויות הטכנולוגיות בתחומי התקשורת, הרובוטיקה והאינטיליגנציה המלאכותית שקיימים כבר היום. למשל, למרות שאנחנו עדיין רחוקות ממסע בין-כוכבי, די ברור כבר עכשיו שכשזה יקרה, לא תהיה שום סיבה להחזיק טייסים על רכבי החלל שלנו. כבר עכשיו ימיו של הטייס האנושי (על כדור הארץ) קצובים. האמת שגם במלחמת הכוכבים זה קצת מוזר שרובוטים מסוגלים לבצע פעולה אנושית מורכבת כמו לפחד, ולא מסוגלים לבצע פעולה פשוטה בהרבה כמו להפעיל חללית קרב.
אני אשווה את מה שאמרת ואעלה בקצת
אני חושב ש*כל* סרטי המדע בדיוני לא באמת אובייקטים ולכן לא מדוייקים. אנחנו נוטים לדמיין דברים דרך המשקפת של הזמן בו אני חיים ולכן אנו מדמיינים דברים שדומים למה שאנחנו מכירים *רק קצת יותר מבריקים וחדשניים*. אם היית שואל מישהו מלפני מאה שנה איך יתנהלו החיים במאה שלנו, הוא בוודאי היה מדמיין מכונות בית חרושות משוכללות או רכבות קיטור ממש ממש מהירות. אף אחד לא היה מדמיין אנשים שמסתובבים עם אייפונים 24 שעות ביממה וילדים בני 12 שמחוברים לפייסבוק.
ובקיצוניות השנייה, יש את הבמאים עם החזון המטורף, "האלמנט החמישי" סטייל. אלה שבטוחים שבעוד מאה שנה לא רק שנקבל את הג'ט סקיי המיוחלים, אלא שנרחף בהם כל הדרך עד לגלקסיה אנדרומדה עם חייזרים שמצאנו ורובוטים עם אינטליגנציה מלאכותית. אם הייתי צריך לבחור הייתי הולך על הבמאים עם החזון הגדול מהחיים, פשוט כי אני אוהב אנשים שחולמים בגדול אבל תכלס? האמת, כנראה, לא פה ולא שם פשוט כי מאוד קשה לדעת איזו תפניות האנושות תבצע במהלך העתיד הקרוב-רחוק.
ראיתי לא מזמן הרצאה בטד של אריכטקט מפורסם שטוען שמבנים הקוליסאום ממשיכים להיבנות כבר אלפי שנים כי הם נותנים תחושה של ביטחון. אולי זה יהיה המצב גם בעתיד, תחושת הביטחון של בן אדם מאחורי ההגה, לא תצליח להתחלף ברובוט מאוד אינטילגנטי. אולי המכונית ללא נהג של גוגל מעבר לפינה. זה לא כזה פשוט לדעת.
"האלמנט החמישי" הוא חזון מטורף?
אני מאוד אוהב את "האלמנט החמישי", אבל הוא בדיוק מה שתיארת – הכל בדיוק כמו עכשיו, רק עף או בחלל. למעשה השתמשתי ב"האלמנט החמישי" באחת ההרצאות שלי כדי להדגים בדיוק את זה.
בוודאי שלא הייתי מצפה את זה ממישהו לפני מאה שנה.
ואין לי בעיה עם העובדה שב"מלחמת הכוכבים" המקורי החלליות טסות מעל למהירות האור עם מחשבים שנראים כמו משהו שיכול להריץ "פונג" לכל היותר. אבל אתה לא יכול להתעלם ממה שכבר קיים היום. החללית המאויישת הזאת עם האנשים שרוכבים עליה בעמידה כמו על סוס נראית מיושנת בהתחשב בעובדה שמטוסי קרב לא מאויישים כבר קיימים, בעוד אלו המאויישים כבר נעלמים מהעולם (צבא ארצות הברית הפסיק כבר לפתח כאלו). ואם כבר יש בנאדם בתא הטייס אני מצפה למצוא אותו בתוך תא מוגן היטב ומוקף במחשבים מכל עבר. המכוניות של גוגל הן כבר לא בעיה טכנולוגית, אלא בעיקר בעיה רגולטורית – ברור שהם הרבה, הרבה יותר קרובים מאשר רובוט כמו 3cpo (שאף אחד לא מבטיח לך שאי פעם יתקיים).
נראה לי שהדיון הזה קצת גדול על סרטון צנוע של שלוש דקות. נראה לי שהבעיה היא לא עם במאים חסרי חזון (או אפילו כאלו שמסוגלים "סתם" לשלב את מהפכת התקשורת של ימינו אל תוך העתיד), אלא בעובדה שהקהל והבמאים התאהבו בעיצוב הגס של קלאסיקות מד"ב כמו ה"נוסע השמיני" ו"מלחמת הכוכבים" ומנסים לשחזר אותו במקום לעדכן אותו לימינו.
אפשר לדעת על סמך מה אתה אומר שהמכוניות של גוגל הן כבר לא בעיה טכנולוגית? לפי מה שאני מכיר יש להם הרבה אתגרים חישוביים וכד' שתוקעים אותם.
הדגמים הראשונים של הרכב כבר נוסעים בכבישים הפתוחים של קליפורניה
ובדגם האחרון, הסירו כבר את ההגה והבלמים:
http://www.engadget.com/2015/03/17/why-google-ditched-the-steering-wheel/
(המראות, אגב, נשארו – כיוון שהחוק לא מאפשר לרכב בלי מראות לעלות על הכביש).
גוגל לא לבד במשחק הזה, גם טסלה מתכוונת לשחרר רכב אוטונומי בחודשים הקרובים, ולפי השמועות גם זה של אפל בדרך.
האם המוצר הזה מושלם? כמובן שלא. וכמו כל מוצר טכנולוגי יש לו עוד לאן להשתפר. אבל אני לא חושב שיש ויכוח על כך שמחשבים מסוגלים לנהוג – ועל כך שהם, בקרוב מאוד, יהיו נהגים טובים יותר מנהג אנושי. וזה לא ממש מפתיע – נהיגה בטוחה דורשת תגובה מהירה, אמינות, יציבות וקור רוח – כל הדברים שבהם המחשב מתעלה על האדם. היא לא דורשת אינטואיציה, רגש או יצירתיות – המקומות שבהם מחשבים מתקשים ונחותים מהאדם.
אז לרכב נטול הגה ובלמים מותר לעלות לכביש,
אבל לרכב נטול מראות אסור (כי המחשב צריך לראות מי מגיע מאחוריו, כמובן)?
חוקים והיסטוריה זה דבר משעשע.
האפקטים בסרטון (בעיקר של החלליות) מופלאים לגמרי,
ואני אומר את זה בתור אחד מאלה שמתבכיינים על CGI ברוב הסרטים היום. הצילום והמוזיקה מעולים. מרגע שמגיעים למפלצת-קצת פחות. ציפיתי מטיזר לסרט על מפלצת חלל להשאר קצת יותר מסתורי-הסרט הזה מראה את התפלץ בבנאליות של אריה בספארי. חוץ מזה-אתה מספר על יצור שחי בחלל שגדול יותר מכל דבר שהכרנו. ביחס להקדמה הזו, הגודל של היצור קצת מאכזב. ציפיתי למשהו שיכול לתת ביס בכוכב, לא ללוויתן כחול מגודל.
בכל מקרה last days on mars של הבמאי המדובר באמת סרט לא משהו. אמנם הבעיות שלו מתחילות בתסריט, אבל גם הבימוי לא ממש מצליח להרים אותו. אני לא הייתי משקיע בפרוייקט הזה, אבל לפחות הבמאי הראה שהוא יכול לביים סצנות נורא מרשימות כשהוא רוצה, אז אולי בכל זאת שווה לתת לו איזושהי הזדמנות.
מאוד מרשים ויזואלית, אבל עלילה בשקל
כלומר, שוב הקטע שמסע בין כוכבי מתאפשר רק ע'י כריית תבלין שיוצרות תולעי ח… סליחה, ביצים של תולעים מעופפות שנמצאות רק בכוכב אחד בכל הגלקסיה?
אני מקווה שעד שיצא מזה סרט הם יחשבו על איזה תירוץ אחר וקצת יותר הגיוני לצוד את הלוויתנים. מה רע בסתם "הם ממש טעימים"? זה עבד עד עכשיו כשהכחדנו מינים לאורך ההיסטוריה.
לי האפקטים נראו ממוחשבים לחלוטין ולגמרי.
כ"כ ממוחשבים שלא יכולתי לשקוע בפנים.
שלא לדבר על השורה "we lost sight of the target"
מה אין מכ"ם, תתאדום, אולטראסגול? מגנטיות? למען השם, המפלצת הזו כ"כ גדולה שהיא תצור הפרעות אטמוספריות, כך שאפילו ברומטר עשוי לספק התראה.
ואם התנאים המקומיים מפריעים לכל הדברים האלה, אז פשוט תירו עליה משהו שנצמד ומשדר אותות רדיו. (רדיו משום מה עובר שם, אבל מכ"ם לא?)
'צטער, אין אפקטים, אין עלילה, אין סיבה להחתים.
אם יש משהו שבאמת גרם לי להאמין ב-CGI,
זה הסרטון קונספט של דדפול. עד היום אני מתקשה להאמין שזה לא באמת צולם.
הזכיר לי את הפרק בפיוצ'רמה עם הלוויתן הארבע מימדי
ושמו "מוביוס דיק"
https://www.youtube.com/watch?v=VC41Nv-hqdA
אוף טופיק לגמרי - אלא אם אתם חושבים שברוס וויליס מפלצת
אז לברוס ווילס, כך טוען IMDB, יש היום יומולדת שישים, ואני תוהה – האם לא הגיע הזמן לחוקק חוק שאוסר על מבקרי קולנוע להתלונן שההופעות שלו "עייפות". כאילו, הבן אדם בן שישים, זה כבר מתחיל להיות נורא לא מנומס.
אבל זה רק אני.
אם בוחנים את הסרטים שלו
מסתבר שהבן אדם היה תמיד בן 60 – הוא נראה בדיוקקקק אותו דבר בכולם. בניגוד לשוורצנגר וסטאלון, הבחור הזה פשוט לא מזדקן. זה כנראה הסוד לנעורים – קרחת.
דווקא ברוס וויליס?
הנה הוא ב"מת לחיות" והנה בהתעללות המינית שהוא עשה למת לחיות.
נראה טוב לגילו, אבל לא הייתי אומר שלא הזדקן.
"תמיד יש דג גדול יותר"
קוואי גון ג'ין
חביב אבל לא יותר
האפקטים טובים אבל דווקא הבימוי לא אפקטיבי מספיק.
החשיפה של הלוויתן עצמו כל כך תמוהה שהוא לא באמת הרשים אותי או גרם לי לפחד ממנו. למה לא לחכות עם החשיפה שלו? למה לא להתמקד באנשים על החללית שמסתכלים סביב ואז מנקודת המבט שלהם רואים את הלוויתן מגיע בפתאומיות? סטייל "מלתעות". באמת שהערכה שלי לספילברג רק מתחזקת עם השנים, הוא בין היחידים שיודעים איך לתת תחושה של scale וגרנדיוזיות אבל גם לספר סיפור מעניין ולגרום שיהיה לנו אכפת מהדמויות (ובסרטון הזה אין אף אחד מהדברים האלה מלבד אפקטים יפים, וגם האקשן לא הכי מלהיב). הדבר הזה כל כך נדיר בימינו שזה מעצבן.
נו שיהיה
אם בשלוש דקות של סרטון קצר הבמאי הצליח לגרום לי לגלגל עיניים, אז אין לי ציפיות של ממש מהסרט המלא אם יהיה. (זה קרה אגב בקטע של "איבדנו קשר עין עם המטרה" אז בוא נעמוד בלי תנועה, בגובה נמוך, הישר מעל לענן הערפל הזה. באמת מעניין מה יקרה עכשיו).
אני לא מבין את התלונות פה.
נו כן, אין פה עלילה, אבל שכחתם שהקטע של המון טיזרים הוא רק אווירה, ולמעשה לפעמים במכוון אין בהם שום עלילה? זה סה"כ קונספט והוא לא מתיימר להיות שום דבר מעבר. האם הקונספט בעייתי – זה כבר סיפור אחר.
רק אני לא יכול לראות את הסרטון?
הסרטון שחור לגמרי, גם בvimeo.
פתרון?
נסה את
זה
באמת נראה טוב.
וחוצמזה: יאיי, גילינו עוד מין חדש ומגניב. בואו נקצור (גם) את הביצים שלהם ונטבח בהורים שמשום מה כועסים.
הבעיה שלי כאן היא שאני לגמרי בצד של הלויתן.
הוא שוחה לו בינות לעננים בסבבה שלו, ופתאום נופלת עליו חבורת ציידים שפלשה לכוכב *שלו*, שיורה בו פצצות ורוצה את הביצים שלו, ואני אמורה לחשוב שהוא מפלצת? מה, רק כי הוא גדול?
אז יופי, הוסיפו כתובית שתספר לי שגם בני האדם שם רק כי מכריחים אותם. אז כולם סובלים. אני עדיין לא רואה מוקד להזדהות בסיפור.
לא רק כי הוא גדול,
אלא כי הוא גדול, "מכוער" ואי אפשר להבין מה הוא צועק שם.
מה שהרג אותי היה שהראו שהוא בכלל לא מנסה לפגוע בהם.
הוא אוכל יצור מעופף בהתחלה, כמו שנהוג בטבע. אולי זה סוג כזה של סרט שבו אחד מהאנשים מתחבר ללוייתן ומנסה להציל אותו.
למה בעיה? נראה לי שזו היתה הכוונה.
בהתחשב בהקדמה שמציגה דילמה בין הקדמה האנושית לעולם החי (כלשהו), בדמיון של ההתרחשות לציד לוויתנים ובציון העובדה שהציד הוא עבודה כפויה, בתרחיש הכי צפוי הסרט יעסוק בקבוצה של אסירים אמיצים שמורדים במוסד המושחת והנצלני שמתקיים מהביצים, תוך כדי רכיבה על כמה לוייתנים.
שייח חולוד!
הדבר הראשון שקפץ לי לראש בתחילת הטריילר.
האפקטים נראים נהדר, אבל מבחינת רעיון זה נראה די יבש- אפילו הרעיונות בטריילר ממוחזרים. אני מניח שאי אפשר באמת לשפוט עד שלא נדע מה העלילה, אם זה יגיע לכדי כך.
ובנושא אחר- אני לא אופטימי לגבי רימייק לחולית שיעשה צדק, אבל מה עם סרט שיוקדש לדררים (Fremen)? הפוטנציאל שם עצום לדעתי- ובוא נודה בזה, מי פה יסרב לראות סצינה של רכיבה על תולעי חול ענקיות?
לא נפלתי.
כן, האפקטים נראים טוב, אבל לא התרשמתי מהשלוש וחצי דקות שהוצגו כאן שהבמאי יודע מה לעשות איתם. הקרב בין החלליות למפלץ מבויים פה בצורה יבשה ומשעממת, לאורך רוב הזמן אין אפילו ניסיון ליצור מתח, וכשיש (ההכנה לסצינה שבה המפלץ מזנק מלמטה) זה כל-כך צפוי ונדוש. אני יודע שקשה לחדש כשזה מגיע לסרטי מפלצות בימינו, אבל זה לא הופך סרטים שלא מחדשים למשהו ששווה להשקיע בו זמן.
יש סרט
ומפיק אותו איזה אחד שלא שמענו עליו כבר מיליון שנה – ניל בלומקאמפ.
א - אני רוצה תמלוגים על השידוך עם בלומקאמפ
ב – יש גם אולפן שמוכן לקחת את הפרויקט הזה עליו, וזה יהיה FOX
http://variety.com/2015/film/news/fox-picks-up-simon-kinberg-and-neill-blomkamp-produced-the-leviathan-exclusive-1201461606/