ביקורת: סלסט וג'סי לנצח

נקודת המוצא של סלסט וג'סי מופרכת עד חייזריות, ובכל זאת כל מה שיוצא להם מזה הוא סיטקום
שם רשמי
סלסט וג'סי לנצח
שם לועזי
Celeste & Jesse Forever

הגיע הזמן לדבר על תופעת הזוג ללא מין. התופעה המשונה הזאת הפכה במהירות לאחד הנגעים ‏המעצבנים ביותר בקומדיות רומנטיות: הוא והיא חברים הכי טובים, מכירים זה את זו עוד מהגן, ‏ובבירור אוהבים זה את זו, אבל מה-פתאום-זה-לא-ככה-אנחנו-רק-חברים-טובים וצריכים לעבור ‏כמה חילופי זוגות לפני שהאישה תגלה בדמעות שבעצם היא תמיד היתה מאוהבת בו ורק רוצה לבלות ‏את שארית חייה במיטתו, מי היה מאמין. טיפ קטן לכל גיבורת קומדיה רומנטית אי פעם: אם יש לך ‏חבר טוב ללא מין – תתחתני איתו מיד ותחסכי לכולנו שעתיים.‏

השנה ומשהו האחרונות היו משום מה עמוסות במיוחד בגירסאות שונות לזוג-ללא-מין, אבל אף אחת מהן לא היתה מופרכת עד חייזריות כמו זו ‏ש"סלסט וג'סי לנצח" מציג. סלסט וג'סי ישנים בטווח של פחות מ-10 מטרים זה מזו, מבלים יחד, ‏הולכים לכל מקום יחד, מסתובבים עם אותם חברים, מעצבנים את אותם חברים עם המון בדיחות ‏פרטיות משותפות, אומרים "אני אוהב אותך" זה לזו בכל הזדמנות ומלווים את זה בסימן הפרטי ‏שלהם בתנועות ידיים. במילים אחרות, הם זוג אוהב ומאושר עד גועל. רק שאז הסרט נזכר לספר ‏לנו שהם גרושים. מתברר שהם היו נשואים שש שנים, ו"נפרדו". רק בלי כל הקטע הזה של פרידה. ‏אתם יודעים איך זה.‏

לא, רגע. אתם לא יודעים איך זה, כי דבר כזה בחיים, לעולם, אף פעם ובשום מצב לא קורה. ‏באיזה מובן בדיוק אנחנו אמורים להאמין שבני הזוג האלה הם לא זוג? טוב, לא צריך לקפוץ למסקנות – מבין כל מיליארדי הזוגות ‏שהתקיימו או יתקיימו אי פעם, אי אפשר להוציא לגמרי מכלל אפשרות שאכן התקיימו אי שם גבר ואישה שנפרדו אבל המשיכו לסמן זה לזה "אני אוהב אותך". אבל זה לא משנה את העובדה שהתמונה שהסרט מציג כנקודת פתיחה היא כל כך בלתי ‏סבירה שהאמינות שלה לא היתה משתנה הרבה אילו אחד מבני הזוג היה מורמוני והשניה היתה תמנון סגול. אולי, אם ‏היו נותנים לנו הסבר ארוך ומפורט על הדרך שעשו בני הזוג כדי להגיע למצב הזה, אפשר היה ‏להאמין לזה – אבל את ההקדמה הזאת אנחנו לא רואים. מילא, אם נקודת המוצא המוזרה הזאת ‏היתה מובילה לסיפור ייחודי שאי אפשר היה לספר באופן אחר – אבל לא, מכאן ואילך זאת קומדיה ‏רומנטית כמו כל אחת אחרת, עם אותן דמויות-סטוק ופחות או יותר אותה עלילה. האם סלסט תגלה במהלך ‏הסרט שג'סי הוא בעצם אהבת חייה? זרקו ניחוש פרוע.‏

בעניין ההומור, המילה היא "סיטקום". אני לא חושב שצחקתי במהלך הסרט – וגם הקהל באולם שבו נכחתי היה שקט מאוד – אבל כמה רגעים מעלים חיוך. אילו זה היה משודר בטלויזיה זה היה בסדר, אבל זה לא מספיק בשביל סרט שבשביל לראות אותו צריך להתלבש. מתברר שיש שחקנים שהם בסדר גמור באריזות אישיות של 23 דקות, אבל ‏בלתי נסבלים באריזה משפחתית של שעתיים (עובדה שכל חברי צוות "חברים" שאינם ג'ניפר ‏אניסטון גילו על בשרם). ראשידה ג'ונס, בוגרת "המשרד" ו"מחלקת גנים ונוף" חביבה כל עוד היא ‏חלק מצוות, מוקפת באנדי סמברג וכמה דמויות משנה לקישוט. אבל לאחר שאחרי שליש סרט ‏סמברג מתנדף מהתמונה, היא נשארת הדמות הראשית היחידה, והופכת כמעט מיד לבלתי ‏נסבלת ברמת קארי בראשאו כמעט. סמברג עצמו, איש של סקצ'ים של שלוש דקות, אולי יוכיח יום ‏אחד שהוא יכול לסחוב על עצמו תפקידים רציניים – ברגע שמישהו ייתן לו תפקיד כזה. כאן הוא ‏לגמרי פושר.‏

אין הרבה מה לשנוא בסרט כמו "סלסט וג'סי לנצח" – הוא לא רע מספיק בשביל להתרגש בשבילו, ‏ובוודאי שלא טוב מספיק כדי לכתוב עליו הביתה. סתם. סיטקום. באופן ספציפי יותר, הסרט הזה ‏הוא כמו העונה החמישית העייפה של סיטקום שהיה צריך לבטל כבר אחרי שלוש עונות, אחרי ‏שהכותבים כבר מיצו את כל המצבים והזיווגים האפשריים, וברור שעונה נוספת כבר לא תהיה.‏