סוף סוף הגיע לקולנוע סרט ביקורתי, ארסי, שמפרק את הפוליטיקה הישראלית ומציג את תיאטרון האבסורד שהממשל כופה על אזרחיו. שכחו ממניפסטים רדודים, פטריוטיים ולאומנים שצומחים כאן כמו פטריות וזוכים בפסטיבלים עאלק-שמאלנים ברחבי העולם, ובואו לראות סרט שמציג לאזרחים את המציאות כפי שהיא.
כי אומנם על פני השטח אפשר לפטור את שולי כ"מערכון מורחב של מה קשור" שבו העלילה נעה באקראיות ובמעגליות בעיקר כדי להגיע לפאנצ'ים מאולתרים וסבירים של שלישיית הקומיקאים, ושהסרט מיועד למי שאוהב את סוג ההומור מהמערכונים של השלישייה: אך זה, כאמור – רק על פני השטח. כי מה שהסרט טומן בתוכו הוא האשמה קשה, בוטה, וחד משמעית כלפי הציבור הישראלי.
הסוד, כתמיד, מתחבא בשמות הדמויות: שולי, בנו של אביהו, נחטף בקולומביה לאחר שהוא מתרברב שאביו עשיר. מכיוון שהוא לא סומך על ממשלת ישראל, אביהו מחליט לטוס עם חבריו נתי ובצלאל. שם הוא נתקל בעוזרת של השגריר, קורל שמה – והם הולכים לחלץ את שולי – אבל לא באמת, שכן הנהנתנות וטווח הקשב הצר של השלישייה מובילים אותם ממסיבה למסיבה ולשלל סיטואציות אחרות.
הבנתם? אביהו, הרי הוא האב – וכאן ההברקה האמיתית של הסרט, שבו אביהו הוא גם "אבא", אותה לשון פנייה גנרית, האדם הכל-ישראלי, "אחד העם" שכזה, אך גם אבי הציונות – והסרט עובד במקביל בשני המובנים הללו. ושולי, בנו? עניין שולי – אנחנו, הבנים שהלכו לאיבוד בחזון הציונות, שנחטפו, שהלכנו והתגאינו במולדתנו בפי אחרים וחטפנו על כך – אנחנו בסך הכול פרט לא חשוב. ואומנם אבינו, אביהו הכל-ישראלי, כן מנסה לדאוג, וכן רוצה לחלץ – אך מולך שוב ושוב שולל על ידי שניים: הימין הקיצוני (בצלאל) והימין "המתון" (נתי).
הרי אי אפשר לטעות בנוגע לשמות – בצלאל הוא הוא בצלאל סמוטריץ', והסצנה שבה הוא מתואר כמחרבן, מילולית, על קודש הקודשים הנוצרי, הופכת כל ניסיון לטעון למקריות לאפסי. בצלאל הוא זה שקרוב יותר, במהותו, לאביהו – זה שהאידיאלים שלו מתאימים יותר, זה שמקורב יותר – וזה ששוב ושוב שולח את אביהו להרפתקאות מסכנות חיים שבהן הוא מאבד איברים בשל היהירות והטיפשות של בצלאל, שחושב שהוא עליון לא רק על הגויים, אלא גם על הממלכתיות הישראלית (כפי שאפשר לראות בסירובו לקבל עזרה ממשרד החוץ – זה שהסרט מציג כמשרד ריק ומחורר, ושאפילו שגריר במדינה כמו קולומביה אין בו באמת).
ואכן, לא נראה עוד קולנוען שנכנס חזיתית בפוליטיקאי כמו שבן בכר ומה קשור מציגים כאן – בצלאל מוצג כגרסה ניהיליסטית לחלוטין, מופקרת ערכים, מטרידה מינית, וגם – ופה ההברקה האמיתית – פשוט חירשת. הוא דוחף אנשים למטרותיו וטוען שהוא מנסה לעזור, אבל הוא לא יכול אפילו להכניס מילה אחת לאוזן שלו. וכאן אנו רואים את הימין הקיצוני במלוא לעגו – גם לו רצה לעזור, הוא לא יכול לשמוע.
אבל ביקורת על הימין הקיצוני ראינו רבות בקולנוע. האומץ האמיתי של הסרט הוא המשחק הכפול שהסרט עושה עם דמותו של בנימין נתניהו, שהסרט מקצר ל"נתי", בספק-רמיזה-ספק-עקיצה.
זה מתחיל עוד לפני שדמותו של נתי פוצה את הפה שלה, ומתגלם במראה. כדי להיכנס לדמותו, שחקן האופי שלום מיכאלשווילי הכהה את עורו באופן מלאכותי שמזכיר מעט את מנהג ה"בלאקפייס" האמריקאי. אך בעוד שאצל ארה"ב המנהג נוצל על מנת ללעוג למיעוט השחור בארץ, כאן הסרט משתמש בו באופן סאטירי כדי להראות את "התחפושת" ששם ראש הממשלה לשעבר. לא באמת מזרחי, לא באמת שחום עור – עבודה בעיניים, בולטת במיוחד, שדרכה הוא מנסה להתחבר ל"קהל הפשוט" למרות שהוא אינו אחד מהם בטענות לאיזה "גן מזרחי".
אך הסרט לא משאיר את הביקורת מעודנת – הסרט מתאר את נתי כנהנתן הולל אפילו יותר מבצלאל, שעוד שומר על ערכי היהדות ומקפיד לא לאכול בלתי כשר, בעוד שנתי אוכל כל דבר שמוצע לו ואף בועל כל דבר שבא לו, ואף מואשם בפדופיליה (האם יוצרי הסרט נהנים מהאירוניה שבהטחת האשמות שבנו של נתניהו הטיח בראש ממשלה אחר? לא ניתן לשלול). אומנם היו הרבה סרטים ישראליים נוקבים, ובכל זאת לא היה אחד שבו נרמז שראש הממשלה שלנו ביצע מין עם סוס פוני. וכל זה, כפי שהסרט מבהיר – נעשה על חשבון משלם המיסים. בלי בושה ובלי שמץ של חרטות. גם אם בית המשפט לא ירשיעו – הרי שבסרטם, מה קשור נותנים את כתב האשמה החמור ביותר.
הסיפור של נתי, על פי הסרט, מציג אותו כמי שמייחל להיות אב – עוד ביקורת עוקצנית, ששמה בפה את מה שכולנו חושבים: שנתניהו מתכחש לילדיו, בורח מהם, וחולם על גרסה מוצלחת מהם. הוא לא רוצה להיות אבא, כפי שאומר נתי – הוא רוצה בכלל להיות סבא.
במראה הזאת שהסרט מציב לימין הפוליטי בארץ, הסרט משאיר מעט תקווה. בעוד שהעקשנות של אביהו מצליחה לקדם אותם במעט במסע להציל את עם ישראל (השולי!) מתלאותיו, בכל פינה נתי ובצלאל מסיטים אותו מדרך הישר. ובעוד שהם זוכים במשאת ליבם לאורך הדרך, אביהו שלנו רק מאבד עוד ועוד.
אם יש תקווה כלשהי, על פי הסרט, הרי שהיא מסתתרת במין הנשי – זה ששלושת הגיבורים שלנו מנסים לנשל מזהותו (קורל לא נקראת בשמה אי פעם, אלא כ"קורחל" – בניסיון להפשיט ממנה ולו את הכבוד הבסיסי והמינימאלי ביותר), אך במסר מעצים במיוחד מתגלות כיחידות שיכולות לבצע את התפקיד הגברי, יחד עם הנשי. אך זאת תקוות קצרת מועד – הסרט מעודד אותנו לא לשים את מבטחנו באף "הבטחה פוליטית" שכן גם השמאל הקיצוני והצעיר ילך, תחת הנסיבות המתאימות, יד ביד עם הימין הקיצוני. הסרט מציע אופטימיות אך לרגע, ואז מזכיר לנו את חטאינו שגורמים לבנינו לסבול שוב ושוב, ומובילים אותנו שוב כלואים במעגל אכזרי שהשפעתו רחבה הרבה יותר רק מארצנו הקטנה והבלתי חשובה.
מספרים שהסרט נהפך ללהיט גדול – אך בעיקר בקרב קהל הצעירים. ואין זו הפתעה – שמרנותם של המבוגרים לא מוכנה עדיין לסרט מהפכני ובוטה שכזה, ששם ללעג את כל מה שהם מחשיבים לקדוש, וסוטר להם בפנים. הקהל השמרני צופה בסצנות של נשים בבגדי ים בבריכה ורואה את בדיחות הקיא והאוננות וחושב שמדובר במוצר ילדותי וגס. אך האמת היא שהם אלו שכבולים בתודעה כוזבת, ולו היינו תלויים בהם, היינו מסיימים כמו שולי. אך למזלנו, יש שביב של אופטימיות מעבר למה שמוצג בסרט. כי כאשר הנוער הצעיר גומע בשקיקה תוכן מחתרתי כזה – אולי זאת התקווה שהסרט בכל זאת מציע לנו, והם אולי יצליחו לבוא ולשחרר אותנו. מי ייתן וירבו.
כן ירבו, וכן יפרצו, ותמלא הארץ אותם.
(ל"ת)
Strife and tribulation!
(ל"ת)
מה?
(ל"ת)
זה מה שקורה כשכותבים ביקורת ב6 בבוקר.
(ל"ת)
2 בצהריים, אבל טכנית תמיד 6 בבוקר איפשהו בעולם
(ל"ת)
גילוי נאות: לא צפיתי ואין בי שום רצון לצפות
אבל קשה לי עם הסרט הזה בהמון מובנים.
הלוקיישן הוא אולי הדבר שהכי צורם לי, לפני כמה שנים התפוצצה בקולומביה פרשה מחרידה, קרטל ישראלי שסחר בנשים בקטע אכזרי באופן שממש קשה לתאר. אמנם בגדול ישראל מתחזקת שם של מדינה שמיצאת עברייני מין בקצב מהיר, ועדיין מדובר בפרשה קיצונית במיוחד.
לכן, אולי היה ראוי לחשוב על לוקיישן אחר, אפילו בתוך דרום אמריקה, כזה שהמטען החברתי-מדיני בו פחות קשוח.
עוד משהו שמפריע לי- אם הסרט משחק עם השמות, הרי שהוא מציב את כל המארג הפוליטי בישראל בין נתניהו לסמוטריץ. כן, הוא כניראה מבקר את שניהם (על פי דבריך) אבל לא מכיר בכלל בקיום של אפשרות מנהיגותית אחרת, וברמה הערכית זה מפחיד.
בין הביקורת שלך לזו של נירית נירית אנדרמן אני מבינה שמדובר ביצירה של הומור נחות ומיזוגני/גזעני. הגיע הזמן להעיף את הבלאקפייס מן העולם: 1. לא ברור לי למה דווקא התימניות כל כך עקרונית. 2. נניח שמזרחיות היא חלק חשוב בנרטיב, בימינו כבר אפשר לפגוש הרבה מאוד אנשים ממוצא מזרחי שהם לבנים מאוד, כולל תימנים. ככה זה כשמתערבבים, ומה קשור, גם אם יוסיפו לעצמם עשור לגיל, כבר שייכים לדורות המעורבים האלו. 3. כל הנרטיב שם גזעני. למה הגיבור התימני צריך להתהולל עם נשים שהן "זרות" (בין אם גויות או אשכנזיות)? למה תפיסת הערך של גבר מזרחי קשורה לכמה אשכנזיות נופלות לרגליו? מה זה אומר על הנשים שלא שם? מה זה אומר על הנשים שכן שם? מה זה אומר על התפיסה הכללית של נשים? למה כתיבה פופוליסטית בישראל לא הגיעה למאה ה21? עברו כבר 21 שנים מאז שהיא התחילה!
חוויית הצפייה שלי (עזבו למה הלכתי לראות למרות שידעתי טוב מאוד שזה לא סרט בשבילי, סיפור ארוך):
אוקיי סליחה על הספוילר האיום והנורא אבל אחד הגאגים החוזרים בסרט הוא שהעובדה שהדמות של שלום מיכאשלווילי* כל הזמן חוזרת על בדיחות בסרט. כלומר, יש בדיחה, ואז הוא כזה "חחח אביהוא קלטת? אמרתי לו הרגע ש-xyz חחחח" (שזה אגב די מועתק מבדיחת ה"היי טוני שמעת את זה? שאלתי אותו אם הוא זוכר את המציצה הראשונה שלו, הוא אמר כן, ואז שאלתי אותו כמה זמן לקח לבחור לגמור. hehehehe" של פולי מ"הסופרנוס").
זה היה מעצבן בפני עצמו, אבל במהלך הצפייה שלי ישבה מאחורי אישה שהתעקשה למעשה לחזור על כל הבדיחות בעצמה בקול רם. ולכן, ברגעים של הגאג של מיכאלשווילי, יצא ששמעתי את הבדיחות האלה *שלוש* פעמים.
זה אומר משהו על החברה שלנו או משהו כזה.
* אגב, באופן עקרוני חייב לציין שמיכאלשווילי הוא שחקן מצויין כשהוא לבד. למעשה, הייתי אומר את זה על כל שלישיית מה קשור, כשהם לא ביחד הם דווקא טובים עד מעולים. אפילו הסדרה עם ציון ברוך בתור ערפד הרבה פחות גרועה ממה שתחשבו.
למה לא להעיר למי שמדבר באמצע הסרט ולבקש ממנו את הזכות האלמנטרית לצפות בשקט ללא הערות, פרשנויות או התמוגגויות מבדיחות?
ושבוע הבא, ילדים: איך בעצם "מפרץ ההרפתקאות: הסרט" זה מניפסט אנטי ציוני בולשביקי, ובו ראש העיר המדינגר הוא יהודי תאב בצע קפיטליסט שרוצה להרוס את המרקם הסוציאליסטי העדין, אבל הוא תמיד נעצר על-ידי הנ.ק.ו.ד., כלומר יחידת החילוץ, שמורכבת כמובן מכלבים-בני-כלבים מקורבים לצלחת שקיבלו יותר מדי סמכויות וכוח בלי הכשרה מתאימה.
שנייה, לא הבנתי
אם גם הכלבים הם הבעיה וגם הראש העיר הוא הבעיה, איך זה מניפסט בולשביקי? נשמע כמו קריאה לאנרכיזם* פר אקסלנס.
* – אנרכיזם פוסט-ציוני, כמובן.
לא, הכלבים הם משהו טוב. זה טוב שהבולשת מורכבת מכלבים בני כלבים ללא הכשרה, כי הם נאמנים לרעיון באמת ובתמים ושרים את הנציונל מתוך שינה ומוחם לא מושחת ברעיונות אחרים וזרים ומערביים. הם מקורבים לצלחת פשוט כי הם ממש טובים. ונאמנים. ומי צריך הכשרה שרק תבלבל אותם. זכרו, אין גור קטן מדי, ואין משימה גדולה מדי!
סקאר זכאי!
(אני עדיין לא מבין האם הביקורת עצמה היא רצינית, או חלק מהבדיחה, האמת, אבל "סקאר זכאי" עובד בכל מקרה.)
נעים מאוד לראות כאן ביקורת סרט שמנתחת את הסאב טקסט שלו, דבר שבתקופה שבה האתר נקרא ליצניית דלג"ס לא היתה מקובלת בו.
עוד כאלו
בבקשה
לא בשבילי, תודה
הגבול בין פארודיה לבין רצינות מוחלטת יכול להיות דק מאוד. העולם מלא במספיק מאמרי דעה ארוכים ומעייפים על עוולות כאלו ואחרות וכל יום נוספים עוד כאלו. בעוונותיי, נכנסתי לקרוא את הביקורת ב"וואלה" – והיא דומה מאוד לזו, רק ששם אני כמעט בטוח שהמבקר לקח את עצמו ברצינות מוחלטת וכאן אני משוכנע למדי שזו לא היתה הכוונה.
בבקשה, הכתובת בראש האתר (לפני שהחליפו אותה בכותרת שקשורה לסדרת מארבל כלשהי) היתה פעם "אתר לאנשים שלא אוהבים ביקורות קולנוע" – אני ממש הייתי שמח אם זה ימשיך להיות כך.
דווקא נדמה לי שביקורות מהסוג הזה
יותר מייצגות את הרוח הישנה של האתר בשנים הראשונות שלו. זה לא אומר שכל ביקורת צריכה להיות כזו, אבל גם להן יש מקום.
מסכים עם ארמלדו
זה בדיוק "ביקורת קולנוע לאנשים שלא אוהבים ביקורות קולנוע"
לא בדיוק
אם כבר, זו פרודיה על ביקורות קולנוע מהסוג שאנשים שלא אוהבים ביקורות קולנוע לא אוהבים
לרגע האינטרנט חזר להיות כיפי.
תודה לך, יהונתן
לרגע?
אתה צריך להיות יותר באתר הזה :-)
ממה אתה רוצה לשחרר את ה"מבוגרים"
מהצורך של השפויים ביניהם לרצות שיהיה פה דור צעיר שיודע לכבד את האחר/חוק/זר/נשים וכו'… מהניסיון להסביר לישראלי שלוח רסן שמסתובב בחו"ל כי התנהגותו הבהמית פוגעת לא רק במקומיים אלא גם בישראלים נורמטיביים ושומרי חוק שמגיעים אחריו לבקר באותו יעד…לא ראיתי את הסרט אבל קצת קראתי את הביקורות ומהן ניתן להבין שמדובר בקומדיה זולה אשר נשענת גם על כישרונם של חברי השלישיה אך בעיקר על עולם הערכים הרדוד והלא קיים של צופיו שאם נדמה לך לרגע כי הם צופים , צוחקים ומתייחסים אל הסרט כאל סרט ולא כאל מציאות על פיה יש לנהוג אז טעות בידך. אבל כשהיעד היחיד הוא הצלחה מסחרית אז לעזאזל כל היתר. ועוד משהו על הזבל שצילמו פה בשנות ה 70. גם כשזורקים אותו אל קומפוסטר הזמן למשך 50 שנה, הוא עדיין מדיף ניחוחות רעים עם משחק רע, עלילה קלושה והמון וולגריות מביכה ולא מצחיקה. גבעת חלפון לעומת זאת, הוא אחד מן היוצאים מן הכלל. היה טוב כשיצא ונשאר כזה גם כיום. גששים, אתה יודע, זה ליגה אחרת.
רעיון לשיתוף פעולה
מצד אחד יש לנו את שלישיית מה קשור ששוברת שיאים ונקטלת באכזריות על ידי הביקורת.
מצד שני יש את מר נדב לפיד, חביב המבקרים ורעל עכברושים בקופות.
האם אני היחיד שמייחל לשיתוף פעולה אמנותי בין היין והיאנג של הקולנוע הישראלי?
פלוצים בסלואו מושן, שתיקות ארוכות בין גאג לגאג, גולנצ'יקים נאצים שעושים פרצופים מצחיקים.
THINK ABOUT IT
אני רוצה לראות את זה.
אני עלול להתחרט אבל בכל זאת
רגע יהונתן, סליחה על השאלה המטופשת- האם אתה באמת חושב ששלישיית מה קשור התכוונה להעביר ביקורת כפי שתיארת בסרט שלה? כי אם כן זה גאוני לחלוטין.
איזו חוסר הבנה לשם בצלאל…
הרי עם סגולה צולם בשנת 2010 בערך, הרי לפי שסמוטריץ' היה דמות משמעותית כלשהי בימין הישראלי… אז איך פתאום כאן בסרט אתה מפרש את בצלאל שקיים מאז 2010 במערכונים…
טוב אני לא אוהב לצאת כזה ובאמת לא רציתי להיות כזה
אבל זה הסרט הכי מצליח בישראל? הסרט הישראלי המצליח ביותר שהיה(נכון? המצליח ביותר?)
זה מיליון כרטיסים?
סליחה אבל זה קצת בושה למדינה .
באמת אני מבקש סליחה ממה שנפגע לא באלי להיות כזה באמת שלא
אבל באמת אני אישית באמת מצער על כך
זה עדיין לא הסרט הכי מצליח בישראל
מצד שני, מי שכן הסרט הכי מצליח בישראל הוא "אסקימו לימון", אז… לא יודע.
מצד שלישי, הסרט הכי מצליח בעולם הוא "אווטאר", ותגיד מה שתגיד על "לשחרר את שולי", לפחות הוא נגמר מתישהו, ולא בזבוז מוחלט של כשרון של כל המעורבים בדבר.
אפשר אולי לשים את הדברים קצת בפרספקטיבה?
ראשית, אני יכול להתחייב בפניך ש-"לשחרר את שולי" לא נמצא בראש רשימת הבושות שמדינת ישראל עושה בזירה הבינלאומית, גם אם מצמצמים את הרשימה הנ"ל לתחום התרבותי בלבד (אני לא סגור על זה, אבל נדמה לי שבראש רשימה כזו תעמוד השליחה של להקת "פינג פונג" לאירוויזיון) ואפילו לא אם מצמצמים אותה לתחום הקולנועי בלבד – ראה את תגובתו של עורך האתר לגבי הסרט הבאמת-מצליח-בכל-הזמנים בישראל (ובוא נזכור שהסרט הנ"ל והמשכיו – להבדיל מ-"לשחרר את שולי" – אשכרה היו מוצרים שמדינת ישראל ראתה לנכון לייצא ליתר העולם, וגם עשתה את זה. ובהצלחה די פנומנלית במדינות מסוימות).
גם בזירה המקומית, ההצלחה המדהימה של "לשחרר את שולי" היא לא סיבה להתחיל לחשוב על רילוקיישן, ולא רק בגלל שמלבד הסרט הזה יש מוצרים תרבותיים מוצלחים שמיוצרים פה (ויש), אלא בגלל ש-"לשחרר את שולי" הוא לא כזה חריג בנוף. וולגריות? סקסיזם? גזענות? פתח טלוויזיה בפריים-טיים על כל תכנית ריאליטי ממוצעת בערוצים הישראלים ותקבל מכל אלה בשפע, וכאן ל-"לשחרר את שולי" יש אפילו איזה אליבי, גם אם קלוש מאוד ("זה בשביל הצחוקים").
אבל מעל הכל, ההצלחה של "לשחרר את שולי" חשובה. היא חשובה, כי חשוב שיהיה פה קולנוע שמנהל דיאלוג עם קוני הכרטיסים לא פחות משחשוב שיהיה פה קולנוע שמנהל דיאלוג עם חבר השופטים בפסטיבל קאן. גם אני הייתי שמח אם הדיאלוג הזה היה מתנהל דרך סרט טוב יותר, אבל אני מאמין שבסוף נגיע לסרט כזה, גם אם נצטרך לאכול הרבה סרטים מסוגו של "שולי" בדרך. את "זוהי סדום", למשל – עוד סרט שזכה פה להצלחה חריגה, אם כי מינורית בהשוואה ל-"לשחרר את שולי" – מאוד אהבתי, ואני חושב שהתגובה האלימה של רוב המבקרים אליו הגיעה בדיוק מהמקום הזה: זה סרט שלא ראה אותם ממטר. זה לא מנע ממנו, לטעמי, להיות מוצלח.
*אסקימו לימון למרות כל בעיותיו היה בתקופה אחרת שזה נראה לגיטימי יותר.
עכשיו אני לא מדבר על הסקסזיים גזענות ומה לא.
אני מדבר על רמת ההומור הפשוט נמוכה בצורה שאני לא מסוגל.
יש סרטים מצליחים שהם לא זבל עם כל הכבוד.
אבי נשר הוא דוגמא מצוינת אבל לא רק.
*אגב זוהי סדום היה מטופש אבל מצחיק. אין לי בעיה עם הומר טיפשי, יש לי בעיה עם הומור שלא יודע לעשות את זה מבלי שאני מרגיש שמזלזלים בי. יש הבדל בין פשוט טיפשות לבין הומר טיפשי, אני לא הכי יודע להסביר את זה ככה בכתב אני מודה.
*זו לא הסיבה שאני חושב על לעזוב את הארץ חחח
*שוב אני יוצא פלצן אבל אני לא רואה טלוויזיה מסחרית . כאילו יש לי את התוצרים של ארצות הברית למה שאני אבזבז זמן על האח הגדול? מי שאוהב את זה עניין שלו לא שלי
*שוב לגבי קולונע מסחרי מוצלח, יש פה דברים טובים וגם מצליחים. כמו שבארצות הברית יש את מארוול נניח שהם לא פח אשפה והם גם מצליחים.
*אני לא אוהב סרטי אוסקר נניח, אני לא ממש פלצן רק קצת. אני אוהב סרטים איכותיים שאנשים אוהבים כמו שפילברג בשיאו, נולאן סרקוזי וכו וכו
אני לא צריך איזה ארץ הנוודים כדי להרגיש שאני רואה משהו איכותי זה בסדר
אבל שולי זה זבל ברמת מייקל ביי או סרט אנמציה שאתם קוראים לו פה גאנקמציה זו הבעיה שלי איתו
מצחיק. אגב, לא רחוק מהאמת. אני אומר את זה כמובן בתור מי שכתב את השטות הזו.
אוקיי אבל אם אתה כבר כאן אז יש כמה שאלות
(ל"ת)
תרגיש חופשי
מעניין. תפסת עליהם טרמפ כדי להגיד את דעותייך הפוליטית או שיש ממש במה שכתבת וזה בדיוק מה שהתכוונו הבמאי והתסריטאי?
בכל מקרה זה דוחה וצבוע כמו שהשמאל אוהב להיות
כלומר, לא זה ולא זה
אבל מכיוון שענית לעצמך, אז אני מניח שתודה בכל מקרה
רגע, למה רק דעות שמאל?
אני יכול להיות ימני בדיעותי ועדיין להסכים עם רוב הנכתב לעיל.
התגובה שלך לא נחמדה, אך היא אינה מייצגת את הימין (לסוגיו), אלא אותך בלבד.
סרט דאחקות. אם עברתם את גיל 16 תוותרו.
במחשבה שניה הביקורת המקורית ראויה לתגובה ארוכה יותר.
אז ראשית אני ממליץ למשרד החקלאות\מחלק הסמים לבדוק בביתו של יהונתן צרויה היכן הוא מחביא את צפרדע ההזיות בהשפלה כתב הביקורת, זו נראה ההסבר הטוב ביותר לעומק הביקורת. מצד שני לאור עומק הדיון נראה שיש רשת מפיצי צפרדעים, אחרת לא מצליח להבין על מה מצאתם להדיין…
לחילופין יתכן שזו דוגמא נוספת לאומנות מודרנית בסגנון ה״מזרקה״ של מרסל דושאן – משתנה באמצע המוזאון. או אם מעדיפים את גרסת ״היהודים באים״ https://m.youtube.com/watch?v=s_9i8adCLoc
אם היה ממש רע, לפחות היה על מה לקטר. סתם גרסה ישראלית של ״Dumb & dumber״ 25 שנה מאוחר מידי.
מה?
מצטער, אבל אם הביקורת הזאת נכתבה ברצינות אז זה מביך למדי.
ולסרט עצמו – רע מאוד. לא הצחיק אותי בכלל, ואני מת על סרטים על טהרת הנונסנס (ע"ע טיפשים בלי הפסקה). אבל הסרט הזה פשוט לא עובד בשום צורה. וחבל, כי אני מחבב מאוד את שלישיית מה קשור.
נכתבה ברוח טובה
(ל"ת)