אני בהחלט בעד התופעה, אבל זה נהיה כבר נפוץ כל כך שזה קצת מגוחך. סרטים קצרים, שמציגים אפקטים מרשימים, ונרכשים על ידי האולפנים כדי להפוך לסרטים ארוכים. זה היה נחמד כשזה קרה בפעמים הראשונות, אבל עכשיו נדמה שזה קורה כל הזמן. ואם פעם הסרטים האלה לפחות העמידו פנים שיש להם קיום בפני עצמם, עכשיו כבר לא: הסרטים האלה נוצרים במפורש כ"הוכחת היתכנות", כמעין טיזר לקראת הסרט הארוך שאולי יהיה. זה היה המקרה עם "לווייתן", שעליו כתבתי בשבוע שעבר (ומאז, כצפוי, נרכש ואכן צפוי להפוך לפיצ'ר), והשבוע צפו ועלו עוד – לא אחד, אלא שניים כאלה.
ובכן, זה אחד מהם. "Sundays" הוא… אני לא יודע מה הוא בדיוק. שאפתני, זה בטוח. צפיתי בסרט הקצר, ומלבד העובדה שהוא יפהפה (למה האפקטים בסרטים הקצרים האלה נראים תמיד חצי דור לפני האפקטים בסרטי הקולנוע?), הגבתי בעיקר ב"מה?". אני מבין שזה מין "מטריקס" כפי שהיה מבוים על ידי הכלאה של רולנד אמריך וטרי גיליאם, אבל אני לא מבין הרבה מעבר לזה. הסרט הקצר הופק בעזרת קיקסטארטר, על ידי מישה רוזמה, שהוא באופן נוח הבעלים של חברת אפקטים. חברת וורנר ראתה את הסרטון – וגם, אני מקווה, שמעה עוד כמה פרטים קצת יותר מפורשים בנוגע לעלילה, כי WTF – והחליטה לתת לרוזמה לביים פיצ'ר שמבוסס על הסרטון.
צפו. (הגדילו למסך מלא, זה שווה את זה). ואם הבנתם מה קורה פה, תסבירו לי.
קול.
הסרט הזה כל כך התעסק לי עם המוח, שבשלב מסוים התחלתי לשאול את עצמי אם זה סרט אמיתי או שחלמתי עליו, ודמיינתי את עצמי מנסה במשך שנים לאתר את הסרט הזה, ולשווא – כי אין לי שמץ של מושג איך לתאר אותו בכלל.
אממ…כדור הארץ נחרב בארמגדון ורק כמה אנשים שרדו ועכשיו הם מנסים ליישב כוכב לכת אחר אבל בזמן שהם בונים את כל התשתיות הם שמו את כל האנשים ששרדו בתוך המטריקס כדי שיהיה לכם נחמד וחביב עד שהם יוכלו להתעורר? חחח
לא יותר קל להקפיא אותם בהיברנציה
כמו ב2001; אודיסיאה בחלל?
את\ה צודק\ת. מה שגרם לי לחשוב שאף אחד לא שרד!!!
רק הוא. והם לא מנסים לשמור אותו על הולד בזמן שהם בונים, אלא מנסים לשכפל אותו גנטית\נפשית כי הוא האדם היחיד שנותר. עכשיו השאלה מה האג'נדה שלהם?
כן!
וכל העולם שיצרו סביבו נועד רק כדי לגרות אותו נפשית וקוגניטיבית, כדי שיהיו להם ממצאים על התגובות שלו לכל מצב אפשרי!
המפ
התכוונתי לפרסם כאן גם את הסרטון-קצר-שהולך-להפוך-לסרט-ארוך האחר שהתפרסם השבוע, אבל משום מה מתברר שהסרטון ירד מהרשת (כלומר, הוא עדיין שם, אבל הוא מוגבל בסיסמה). חבל. נקווה שהוא יחזור. בינתיים תדמיינו את "באפי" פוגשת את "תא קטלני" עם אפקטים טובים יותר.
הוא לפחות עם עלילה יותר מובנת מהסרטון הנ''ל?
ועוד יותר חשוב, האם הוא טוב?
העלילה שלו בהחלט יותר מובנת
אם כי אין לו הרבה יותר ממנה, זה רק הצגה של הנושא. והוא… בסדר. הקונספט נחמד, העיצוב טוב, האקשן די מוצלח. למי שייחל לכך שסצינות הקרב ב"באפי" היו מופקוות עם תקציב גבוה יותר. זה לא משהו שיגרום לי לחכות בנשימה עצורה לסרט, אבל זה סרט על נערה חנונית שיכולה להיכנס לתוך הראש של אנשים רדופי שדים ולהחטיף לשדים האלה מכות, אז אני באופן עקרוני בעד.
אגב, הסרט נקרא "Realm" של Scott speer, הבמאי של "סטפ אפ מספר כלשהו".
כאן יש את זה
http://www.empireonline.com/news/story.asp?NID=43780
עוד לינק
https://vimeo.com/121312917
טוב מה שמובן מאליו הוא: העולם כפי שאנו מכירים אותו לא קיים. הגיבור תמיד הרגיש שונה וניסה לפענח את התחושות שלו בעולם שהיה לו זר. איזבל אהובתו שהוא ידע שהיא לבטח חייבת להיות אמיתית גם כשכל שאר הדברים הם שקר (כי אהבה), אף היא מתגלה כשקר. זה מערער אותו וכתוצאה הוא נכנס למסע שבו הוא מצליח לשבור את עולם השקר והוא מגלה את האמת. ככל שהוא מגלה יותר ויותר העולם הדמיוני החלומי שאליו הוא מחובר, מתפורר יותר ויותר (מקום העבודה שלו נהרס, הוא מפוטר לפתע, איזבל לא מזהה אותו, כל מיני לטיניות אוכלות ביצים אנשים מתהלכים בתוך להבות ובלאגנים) עכשיו מה היא האמת שאותה הוא מגלה? זה כבר לא מובן בעליל
גם אם אין יותר אנשים בכדור הארץ כי כולם מתו ולנקס מנסים לשחזר את הנפש שלהם, למה להם ליישב מחדש אם הם הרעים?….:\
בכל אופן, משפטים מרכזיים מתוך הסרט:
מה שאתה יכול לדמיין תלוי במה שמה שאתה יודע (או לא יודע.)
מה אם כל הקברים ריקים, אבל המתים יכולים לחזור
ומה אם אדם אחד הוא בעצם כל האנשים
יענו זה לא שיש בתוך המטריקס קומץ בני אדם ששרדו. זה רק הוא שרד\או הוא האחד\ או בו בחרו, ומתוך הדמיון שלו, הנפש שלו, הידע שלו וכו וכו עכשיו צריך לבנות את כל האנושות מחדש. אבל אם כך, למה רואים אנשים אמיתיים בעולם המכונות?
אם העולם שאנו רואים בהתחלה נוצר רק עבורו ורק בדמיונו והוא זה שבורא את עולם החלום לפי הדברים שהוא יודע, אז למה הוא צריך עולם שיש בו ארמגדון ויש בו הרבה אנשים לטינים ומצלמות ? ? זה רמזים כאילו?
והעולם שיש בסוף הסרט שהוא העולם האמיתי כביכול, שאליו הוא מצליח להתעורר זה עולם עם רובוטים ורובים ומנופים ואנשים רעים ואפלים אבל נגד מי הם נלחמים? מי הם? ולמה? ולמה הם בונים? האם הם אנשים או חייזרים? הם על כדור הארץ או על כוכב לכת אחר? אולי חברת לנקס היא בכלל לא מרושעת, אולי זה בכלל הוא עצמו והוא הבעלים של חברת לנקס והוא הכניס את עצמו לתוך המטריקס והוא מנסה לשכפל את עצמו?! חח ואולי זה הפוך והעולם האמיתי הוא זה שבהתחלה והשיקרי הוא עולם הרובוטים??
בכל אופן, הרוע הטהור והאפל בעולם הוא חברת בנייה!? חחח החייזרים כאילו באים הורסים עולמות ואז מביאים חברת בנייה שתבנה אותם מחדש ועושים מזה בוכטה? חחח אהמ, ארה"ב, אהמ
זה היה נראה מאש אפ כזה בין מטריקס ונילה סקיי אקוויליבריום איילנד וכאלה
קיצר מעניין אחושלוקי :)
אההההה והחלק הכי חשוב! מה הקשר לימי ראשון....:\
(ל"ת)
אהההה זה לא ימי ראשון. זה משהו עם השמש. אוקיי סבבה
נו אף אחד לא רוצה לראות תסרט כבר??? אני מנהלת פה דיון עם עצמי :(
אני ממש התלהבתי
זה נתן לי את תחושת ה"מה קרה מי קרה מה זה הסרט הזה מה הוא אומר מי אני,אפילו_את_העלילה_לא_הבנתי" , שהיתה לאנשים אחרי המטריקס, ואיכשהו פסחה עלי.
לי דווקא יש חשדות שיש פה משהו בסגנון של הזיה המונית של האנושות, הם כן נמצאים בעולם האמיתי, אבל הם תופסים אותו בצורה מעוותת. מטרת הסימום, כמובן – היא למנוע מהאנושות לחטוף התקף חרדה/לב ולמות כולם על ההתחלה
זה כפל הלשון הזה. גם ימי ראשון וגם ימי שמש.
הסרטון הזה נראה פשוט מדהים, והעלילה מסקרנת. ניחוש שלי – ההפקה ההוליוודית תעשה אותו הרבה יותר מטומטם כדי שיהיה נגיש לציבור רחב יותר.
פשוט: יש אנשים שימי א' שלהם מרגישים ככה.
א.ק.א שביזות יום א'.
לא בחלק של העולם שבו השבוע מתחיל ביום שני
(ל"ת)
"?Why so serious"
(ל"ת)
לא הבנתי כלום מהניתוח שלך אבל הייתי רואה את הסרט שמבוסס עליו
(ל"ת)
מה קרה למנהג של לסמן ספוילרים?
כבר ראיתי אנשים מקפידים אפילו לסמן כאלה על טריילרים כאן, אז סרט של רבע שעה לא ראוי לזה?
תמהני.
תכלס, צודק!
סורי
2 אופציות לכיוונים שהסרט יכול ללכת אליהם
לפי דעתי. אופציה אחת היא שזה יהיה סגנון ״המטריקס״ – העולם הוא לא כפי שאנחנו מכירים. יש סיפור ותיאוריית קונספירצייה שכוללת עימות של הגיבור עם ״יוצרי האשליה״ אולי או משהו שעוד לא ראינו. במקרה הזה אני אשמח לראות אותו – סרט מסקרן עם רעיון גדול וחדשני.
האופציה השנייה היא שהסרט לא יסביר את עצמו ולא יבנה עולם בדיוני ברור. הוא יהיה יותר מן סרט פילוסופי ולא יסביר את עצמו לחלוטין. סגנון ״2001: אודיסאה בחלל״. במקרה הזה הסרט יהיה נורא מבלבל ומשאיר אותך חושב על הרעיונות שבו ברמה הכי עמוקה (גם באופציה הראשונה הוא ישאיר אותך חושב, אבל לא ברמה עמוקה כמו ״2001״). אופציה זאת דורשת הרבה יותר אומץ, מכיוון שלקהל הרחב יהיה קשה לקבל יצירה מהסוג הזה.
האמת היא שהדבר הכי ריאלי לדעתי הוא שהסרט יהיה שילוב בין השניים – בין הנגישות (היחסית) של המטריקס לבין העומק הפילוסופי של ״2001״. אני מאמין שהוא לא יאבד את הפן העמוק שהוא מעלה – הוא נראה כאילו הוא בוחן את מהות הקיום האנושי ואת תורת ההכרה והמציאות (מכירים ״אני חושב משמע אני קיים״? אז זה).
מקווה שנראה כאן סרט מבוצע מעולה (כמו שזה נראה בינתיים), שלא מפחד לאתגר ולבלבל את הצופים שלו. אני מניח שהכל תלוי בהתעקשות של הבמאי להעלות את הסוגיות העמוקות שהוא רוצה להתעסק בהם כנגד ההפקה, שסביר שתרצה להקל על הקהל, כמו שהוליווד יודעת לעשות… נחכה ונראה
לפי התקדימים, יכול להיות שבסוף זאת תהיה קומדיה עם אדם סנדלר.
(ל"ת)
לומר רעיון גדול וחדשני
על עלילה ורעיונות שהמטריקס עשה* – היטב – לפני חמש עשרה שנה זה לא קצת מוגזם?
*ורבים אחריו (ומצדדיו) גם.
רק שהשחקן הזה לא ימשיך לקריין ככה גם בסרט כי לטעמי הוא ממש מטריד, ולא בשום צורה חיובית.
לא הצלחתי להתלהב בכלל ממה שראיתי. אישית זה לא נראה כמו רעיון מעניין במיוחד, או שמחדש משהו. או אפילו שמבוצע בצורה טוסב כדי שיהיה "סתם" סרט טוב.
אבל יכול להיות שהקריינות הזו לבד הרגה אותי
מוזר
אז… הסרט הקצר מגניב, בלי קשר, אני היחיד שחשב שהשחקן הראשי בסרטון הזה נראה מתאים בדיוק במראה לג'וקר?
אני לא מכירה את השחקן ולא את הקריין,
אבל עוד מישהו קיבל את ההרגשה שהקול המקריין לא שייך לשחקן?
תקציר העלילה של הסרט באורך מלא:
[אפקטים]
[בולשיט חצי-רוחני כלשהו]
[עוד אפקטים]
ואני די בטוח שאנשים יצאו מהקולנוע כשהם לא יודעים יותר ממי שראה את הסרט הקצר.
על סמך מה?
גם במקרה של "לווייתן", אנשים התלוננו על חוסר העלילה של הסרט. בשני המקרים אלה סרטי פרוף-אוף-קונספט. הם נועדו להרשים אולפנים ולשכנע אותם שיש לבמאי חזון ויזואלי לסרט שלו. להציג את כל העלילה לא נכלל בדרישות התפקיד. אין לי מושג מה או כמה טובה תהיה העלילה של הסרט הזה, אבל אי אפשר להסיק שלא תהיה עלילה רק על סמך העובדה שלסרטון אין.
על סמך זה שהם מוכרים את הסרט דרך האפקטים שלו
זה כמובן לא הוכחה לכלום. ויכול להיות שאני טועה. וזה לא ש"לא תהיה עלילה" בכלל. אבל רוב הסיכויים שהיא תהיה איזה מישמש מבולבל עם המון מונחים מומצאים ומעט מאוד היגיון. התחושה שלי היא שכשמתחילים מאיזה קונספט ויזואלי ואז עובדים אחורה למצוא את ה- backstory – וזה מה שנראה כאילו קרה כאן – אין לאף אחד מוטיבציה חזקה להמציא סיפור עם היגיון פנימי. לא שזה חדש – זה בדיוק הסיפור של טרון הראשון. ולדעתי גם של הסרט "הפוכים" (ההוא עם שני העולמות ההפוכים שנוגעים בנקודה אחת).
אוקיי
זה מתחיל כמו מה שנראה כמו סרט אסונות רגיל.
רק שבמקום להתמודד עם האסון, נראה שהאסון מטיל ספקות באנשים על עצם קיומם. ולא רק באנשים, גם בעולם.
ואז- מחווה ל'גלדיאטור'. שגם נראה לי מתקשרת בהחלט לרעיון של מה שהולך כאן- האם העולם אמיתי או חלום או תוכנה או השד יודע מה.
ואז הוא הופך ל'קומה ה-13' או 'מטריקס' וכדומה.
ואז הוא נגמר.
וכל זה נעשה בשאילת שאלות פילוסופיות אינסופיות. שאלות מעניינות וטובות אבל בלי שום תשובה או רעיון שעומד מאחוריהם. רק מלא מלא שאלות. נקווה שהסרט הארוך ידבר על אותם דברים רק בלי שיצטרך לשאול הכל, כמו שאודיסאה הצליח.
מה שכן-האפקטים והצילומים אדירים (פרט להתרסקות הבניין הזה באמצע שהיה נראה רע) השחקן הראשי די גרוע והקול שלו (עם זה בכלל שלו) מעצבן.
מצחיק שכתוב בסוף הסרט בויים והסיפור הוא של רוזמה. בימוי יש, אבל אין כאן שום סיפור. יש כאן שאלון קיומי וזה בעיקר מתסכל.
בקיצור-מעניין מאוד. עם אופציה למעצבן עוד יותר. נראה כמו טרנס מאליק טיפוסי.
מה המחווה לגלדיאטור?
(ל"ת)
לא חושב שזה באמת מחווה בכוונה
אבל קלוז-אפ על ליטוף השיבולים בקצות האצבעות זה גלדיאטור.
" rel="nofollow">כאן ו" rel="nofollow">כאן
אני חושב שהתרסקות הבניין נראתה רע בכוונה,
כמו דגם מקרטון או משהו, וזה כדי לבסס את התחושה שמה שנראה אמיתי – לא באמת אמיתי.
יש פרטים על הקונספט בעמוד הקיקסטארטר.
https://www.kickstarter.com/projects/1374452173/sundays-a-film-about-our-future/description
51 אלף דולר זה ממש מעט בשביל חמישה ימי צילומים + שחקנים וניצבים, לא?
מהמם.
לא הווייס-אובר והלבטים הקיומיים – זה לא משהו שלא ראיתי, ואם בכלל פוגע בדבר המדהים ביותר בסרט: הסאונד. האפקטים יפהפיים, וגם הצילום והעיצוב והכל, אבל וואו וואו וואו איזה סאונד אפקטיבי. מהאש הרוחשת בהתחלה ועד העיוותים של הקול שלו בסוף, השימוש בצלילים בסרט הוא על סף המושלם.
כשהווייס-אובר רק התחיל, אגב, פלוס השמש שמשתקפת בעין, זה מאוד הזכיר לי את פיי של ארונובסקי* – הבמאי של הסרט הזה צריך לקחת מארונובסקי המוקדם שיעורים באיך לעשות מיינד-פאק כמו שצריך, אני ממש, ממש רוצה לראות משהו שנראה ונשמע ככה ומשחק לי במחשבות כמו פיי.
*
"When I was a little kid, my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did. At first, the brightness was overwhelming, but I kept looking, forcing myself not to blink. And then the brightness began to dissolve. My pupils shrank to pinholes and everything came into focus. And for a moment I understood."