מכסחי הקופות 4: סיבוב חמישי ואחרון

שבוע אחרון של המשחק: שלגיה יוצאת נגד הגברים בשחור והנוקמים, ואתם יכולים לזכות בכרטיסים ל"ממלכת אור הירח"

לפני שנתחיל בסיבוב האחרון, הודעה חשובה: חמשת המנחשים המצטיינים בסיבוב הזה בלבד (בלי קשר לביצועים שלכם בסיבובים הקודמים) יזכו בזוג כרטיסים לסרט שובר השיאים של השבוע הקודם, "ממלכת אור הירח". ועכשיו:

[fi_bbb_form game="4" week="5" close_on="2012-06-01 10:15:00"]מה יהיו הכנסותיהם של הסרטים הבאים בסוף השבוע הקרוב?[/fi_bbb_form]
ניתן לשלוח ניחושים עד יום שישי בשעה 10:00 בבוקר.

רגע, אבל מה עם הסיבוב הרביעי?

בגלל החג האמריקאי, פרסום ההכנסות הסופיות מסוף השבוע מתעכב, והן יתפרסמו רק הלילה. כדי לא לעכב אתכם יותר מדי, הטופס של הסיבוב האחרון עולה עכשיו, ותוצאות הסיבוב הרביעי – כולל טבלאות המובילים המעודכנות – יפורסמו רק מחר.

אז מה קורה בשבוע האחרון של המשחק:

שלגיה והצייד

"אליס בארץ הפלאות" פתח עם 116 מיליון דולר. "מראה מראה", הסרט האחר המבוסס על שלגיה שיצא השנה, פתח עם 18 מיליון דולר בלבד. אבל "שלגיה והצייד" למעשה שונה משניהם: הוא מבוסס על אגדת הילדים, אבל מנסה להפוך אותה לפרנצ'ייז פנטזיה למבוגרים, עם אקשן, אפקטים, פאתוס וקדרות. במילים אחרות, הוא מנסה להפוך את "שלגיה" ל"שר הטבעות". האם זה יילך? באמת שקשה לדעת.

בסרט מככבים קריסטן סטיוארט אשת "דמדומים", כריס המסוורת' הידוע כתור, ושרליז תרון הידועה כיפהפיה. הבמאי הוא רופרט סנדרס, שעד היום עשה פרסומות וסרטים קצרים בלבד. לסרט היו טריילרים יפים ונראה שהוא צובר באזז במידה סבירה, ובכל זאת מדובר בפרנצ'ייז חדש ובלתי בדוק. ויש עוד דבר שעשוי לגרום להיסוס בעניינו. אחת הסיבות לכשלון של "באטלשיפ" היתה שהוא חצה את גבול השטות. אנשים יכולים לספוג הרבה בולשיט מהוליווד, אבל סרט שמבוסס על משחק לוח – זה כבר יותר מדי. האם גם "סרט אקשן רציני שמבוסס על שלגיה ושבעת הגמדים" ייתפס כקונספט מטופש מדי?

גברים בשחור 3

מקיץ שהיה מורכב עד עכשיו מאחד "הנוקמים" והרבה אכזבות, "גברים בשחור 3" התבלט לטובה בבינוניותו. הוא פתח עם כ-55 מיליון דולר (לשלושה ימים), סכום סביר אם כי לא מרגש, בימינו, ודומה מאוד לפתיחות של שני הסרטים הקודמים בסדרה. "גברים בשחור" הראשון ירד בסוף השבוע השני שלו ב-41% (ירידה שתביא את גב"ש3 ל-32 מיליון דולר); ירידת הסופ"ש השני של הסרט השני בסדרה היתה 53% (מה שיביא את הסרט השלישי ל-26 מיליון). סוף השבוע האחרון היה חג, מה שלעתים קרובות מחזק את הסרטים באותו סופ"ש ומביא בעקיפין לירידות גדולות יותר מהרגיל בזה שאחריו.

For Greater Glory

לפעמים מגיעים הסרטים האלה שלא ברור מאיפה באו. "For Greater Glory" לא מגיע עם קידום מכירות של בלוקבאסטר, אבל כשחוקרים על מה מדובר, מתברר שזהו סרט שלפחות על הנייר נראה מכובד: אנדי גארסיה, אוה לנגוריה ופיטר או'טול – כן, אותו אחד, לורנס איש ערב בכבודו ובעצמו – משתתפים באפוס מלחמתי, שאותו מביים מי שהיה אחראי אפקטים מיוחדים בכמה מסרטי "שר הטבעות" ו"נרניה". הסרט עוסק באירוע בהיסטוריה של מקסיקו, ובמקסיקו הוא כבר יצא והגיע לתוצאות סבירות (הוא הכניס שם יותר מ"באטלשיפ"). שיהיה ברור, שובר קופות זה לא יהיה. הסרט מופץ ב-700 בתי קולנוע בלבד. למעשה זה ייחשב להפתעה אדירה אם הוא יגיע להכנסות דו-ספרתיות במיליונים.

הנוקמים

יכול להיות שכבר שמעתם על הסרט הזה. ההכנסות שלו בסוף השבוע האחרון היו (על פי ההערכות) 36.8 מיליון דולר.

בונוס: אור ירח נגד פיראנה

"פיראנה 3DD", ההמשך ל"פיראנה 3D", היה אמור להיות אחד משני הסרטים הגדולים של סוף השבוע הזה, אבל אז התברר במפתיע שבמקום הפצה רחבה מאוד הוא יקבל הפצה מיניאטורית של 75 בתי קולנוע בלבד, כאילו היה איזה סרט איכותי לאניני טעם בלבד. זה מפתיע מאוד. הביקורות המעטות שהתפרסמו אמנם שחטו את הסרט, אבל זה לא בדיוק מפתיע, כשמדובר בסרט ששמו הוא "פיראנה 3DD". הסרט הקודם (שפתח עם 10 מיליון דולר) דווקא נחשב בעיני רבים לכיפי מאוד בדרכו הטראשית, ובהחלט יש לו מעריצים משלו. מעניין אם הם ימלאו את האולמות המעטים יחסית שבהם מוקרן סרט ההמשך.

הסנסציה הקופתית של השבוע שעבר היתה "ממלכת אור הירח", סרט שהוקרן בארבעה בתי קולנוע בלבד, בניו יורק ובלוס אנג'לס, והכניס בסוף השבוע יותר מ-500 אלף דולר. כן, זה יוצא יותר ממאה אלף דולר לקולנוע. זה ממוצע ההכנסות פר-מסך הגבוה ביותר אי פעם לסרט שאינו סרט אנימציה של דיסני. למרות זאת, מפיצי הסרט לא יוצאים מגדרם ולא מפיצים אותו (עדיין) לכל עבר: בסוף השבוע הנוכחי הוא אמור להגיע לארבע ערים גדולות נוספות ברחבי ארה"ב – כלומר, ככל הנראה מדובר בהקרנה בכ-12 בתי קולנוע בלבד.

הטופס ייסגר ביום שישי בשעה 10 בבוקר. בהצלחה בסיום המשחק!

לחוקי המשחק המלאים