דו"ח קופות שבורות – 26.9.2004

Quick! Into the AngelMobile! Away!שלום ילדים! היום נלמד על הסכנות ברשת. כידוע לכם, עוגיות חמאה שלי, הרשת היא מקום נהדר בו ניתן לצבור ידע רב ולהוריד תוכנות חינוכיות של מט"ח. אבל ברשת טמונות גם סכנות רבות! בזמן הגלישה, פריכיות אורז מתקתקות שלי, ודאי תתקלו מדי פעם באנשים מסוכנים. ודאי שמעתם עליהם כבר מהטלוויזיה או העיתון: אלה הם העורכים, שמתחבאים בכל פינות הרשת. העורכים אמנם נראים נחמדים, ויציעו לכם לכתוב דו"חקו על השבוע החולף, אבל לפני שתשימו לב, תמצאו את עצמכם מבזבזים שעות יקרות בבהייה במסך תוך ניסיון נואש לכתוב על שבוע משעמם ונטול כל ריגוש. חיזרו אחרי, ילדים – אסור לדבר עם עורכים זרים, בעיקר באינטרנט.

מניאקים. חושבים שאני לא יודע שלא חזרתם אחרי?

בשבוע השני שלו על האקרנים, 'סקיי קפטן' ממשיך להתרסק, עם 6.6 מיליון דולר בלבד השבוע, ו-25.5 מיליון בסכום ההכנסות הכולל. למה? או, אם נחדד את השאלה: למה האנשים שכן הולכים לקולנוע במהלך ספטמבר, בוחרים להשקיע את כספם ב-'The Forgotten' (אתם יודעים, זה שהגיע השבוע למקום הראשון עם 21 מיליון דולר) במקום בקפטן? במידה והשד יודע, אני אשמח אם הוא יחלוק עמי את המידע. הרי 'סקיי קפטן' קיבל ביקורות נהדרות על ימין ועל שמאל, ולא כאלו המהללות את המהפכנות האומנותית שלו או ההקשרים לסרטי הפילם נואר, אלא השתפכויות על האפקטים המגניבים שלו, כמו שהקהל הפוטנציאלי אוהב. לעומת זאת, כולם פחות או יותר מסכימים ש'הנשכחים' (שם זמני) הוא סרט משעמם, שלא מספק שום רגע מותח או מפחיד באמת כפי שהוא מבטיח. תוסיפו לזה את העובדה ש'סקיי קפטן' קיבל הייפ גדול פי כמה וכמה, ושז'אנר סרטי האימה לא פונה לקהל שונה במיוחד מז'אנר המד"ב. אז למה? למה? פריקינג פאקינג למה? תשובה אפשרית היא ש'סקיי קפטן' כבר נחשב לכשלון אחרי הפתיחה המאכזבת של השבוע שעבר, ואנשים לא רוצים לראות כשלונות. אבל זו סיבה דבילית.

'הנשכחים' הוא סרט מתח-אימה פסיכולגי שכזה. הבן של ג'וליאן מור מת בתאונת מטוס, והיא הרוסה. יום אחד מודיע לה הפסיכיאטר שלה שבכלל אין ולא היה לה בן, והיא הגתה במוחה הקודח את כל הזכרונות שיש לה ממנו. אבל ג'וליאן מור היא אשה חכמה, היא יודעת שמישהו מסתיר ממנה משהו, והיא הולכת לגלות אותו. ואז, על פי הביקורות, העלילה נהיית באמת טפשית.

'First Daughter' הצליח לתפוס רק את המקום החמישי, עם המספר הטיפולוגי 4.0. זה לא ממש מפתיע. אחרי הכל, זה סרט בכיכובה של קייטי הולמס. ואם סרט של קייטי הולמס יצליח בגדול, כל האיזון הקוסמי ביקום יופר, וחיי כולנו יהיו בסכנה גורלית. ב'הבת הראשונה' קייטי הולמס (הדבר המעצבן הזה שמשתרך אחרי דוסון קריק) משחקת את בתו של נשיא ארצות הברית הפיקטיבי. הרצון היחיד שלה, כמו רצונה היחיד של כל נסיכה, קיסרית או נמלה מלכותית בקולנוע, היא לחיות חיים רגילים וללמוד בקולג'. מובן שזה לא כל כך פשוט, היות וסוכן סמוי עוקב אחרי כל מעשיה וכל בנות הקמפוס מכירות אותה מהחדשות.

הבעיה העיקרית של הסרט, לפי הביקורות, היא שהוא יותר מטופש ממה שאפשר לצפות כשהולכים לקומדיית טינאייג'ריות. הרבה יותר מטופש. בעיה שאולי הפריעה לו יותר היא העובדה שהוא כמעט זהה לסרט אחר שיצא לפני כמה חודשים, רק שאז מנדי מור היתה הבת של הנשיא. קראו לו 'Chasing Liberty', או בעברית 'חופשיה לאהבה', ובסוף השבוע הראשון שלו, בינואר השנה, הוא הכניס 6 מיליון דולר. "הבת של הנשיא" הוכח כרעיון מוצלח עד כדי כך שהוא יכול לספק לא כישלון קופתי אחד בשנה, אלא שניים.

בשבועות האחרונים זה כבר הפך למנהג שהסרט החדש שהרוויח פחות מכולם הוא המעניין ביותר, והשבוע הזה לא יוצא מן הכלל. הסרט המעניין ביותר של השבוע נמצא במקום השביעי, 'Shaun of the Dead' הוא שמו. מדובר בסרט בריטי מבית היוצר של הסדרה 'Spaced', שטוען להיות הראשון שמוגדר כ"Rom Zom Com". או בהרחבה, קומדיה רומנטית עם זומבים. בבריטניה הוא כבר גרף תשבחות מכל אחד חוץ מאדיר מילר, ויש לא מעט אנשים שטוענים שזה סרט הזומבים הטוב ביותר אי פעם. עכשיו, בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, הוא גורף אפילו יותר תשבחות, ואחרי שהופץ באופן צנוע למדי (כ-600 בתי קולנוע), גם כמה מיליונים. 3.2, אם להיות מדויקים.

כשסרט קטן ומפתיע חדש מגיע לטבלה, כולם שוכחים מהסרט הקטן והמפתיע הישן, כך שבואם של הזומבים סילק את 'Napoleon Dynamite' מהטבלה לאחר שהות ייצוגית במקום השמיני. 'הנוסע' עזב גם הוא את הטבלה, רגע לפני שמלאו לו מאה מיליון.

בשבוע הבא כבר לא יהיה ספטמבר, מה שאומר שהרע ביותר כנראה מאחורינו. סרט האנימציה החדש של דרימוורקס, 'תפוס ת'כריש' ייצא בארה"ב וגם אצלנו, ויפתור אחת ולתמיד את השאלה הקיומית "האם השפעתה של קללת אנג'לינה ג'ולי מוכפלת כשהיא מתאחדת עם קללת רוברט דה-נירו, או שמא הן מנטרלות זו את זו?". ארה"ב גם תצדיע לגיבוריה החדשים עם 'תחנה 49', שבו חואקין פניקס וג'ון טרוולטה משחקים בכבאים.


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.

1. The Forgotten – 21.0 (21.0)
2. Sky Captain and the World of Tomorrow – 6.7 (25.5)
3. Mr. 3000 – 5.1 (15.4)
4. Resident Evil: Apocalypse – 4.0 (43.5)
5. First Daughter – 4.0 (4.0)
6. Cellular – 3.7 (25.1)
7. Shaun of the Dead – 3.3 (3.3)
8. Wimbledon – 3.3 (12.1)
9. Without a Paddle – 2.4 (53.5)
10. Hero – 2.2 (49.2)