דו"ח קופות שבורות – 8.12.2002

אם אתם קוראים דו"חקו זה,
כנראה שהוא עלה לאתר באמצעות
תקשורת טלפאתית, כי חיבור
לאינטרנט אין לי. אנשי "בזק"
הכה חביבים על כולנו החליטו
לשפר את העיצוב והחליפו את
המודם האפור המכוער הישן שלנו
במודם חדש, כחול, שקוף ואלגנטי, הדומה בצורתו למגהץ. למעשה ייתכן שזה באמת מגהץ, כי להתחבר לאינטרט הוא לא מתחבר, ועדיין לא ניסיתי להשתמש בו כדי להחליק קמטים. בבזק טוענים שיש תקלה כללית בכל האזור, שהתרחשה, כנראה, ברגע שחובר המודם החדש, אבל אולי זה בעצם רק בגלל שהתחיל לרדת גשם, ותשתית בזק, כידוע, לא בנויה כדי לעבוד בזמן גשם. הייתי מתבר דרך מודם רגיל (הדברים האלה שעושים רעש מצחיק ושלוקח להם יומיים להוריד טריילר של דקה וחצי), רק שהמודם של בנטלי, מחשבי החדש,התחרש וטוען שהוא לא שומע צליל חיוג (ואני דוקא שומע אותו בקול רם וברור). לאות סולידריות, גם המקפיא הפסיק לעבוד, על אף שלא שקלתי אפילו לנסות להתחבר לאינטרנט באמצעותו. כדי שהאוכל לא יתבזבז נאלצתי לאכול 700 גר' סלמון. והכל, כמובן, בגלל בזק. חכו חכו עד שניפגש.

כל האמור לעיל הוא כמובן חלק מהשירות המיוחד של בזק לבעלי אתרי קולנוע שצריכים לכתוב דו"חות קופות, לשבועות משעממים. קורות עשרת הסרטים המצליחים ביותר בארה"ב השבוע היו מאוד לא מרגשות – לכן בזק דאגו שיהיה במה למלא את הדו"חקו. הידד לבזק.

ולמה משעמם? כי שוב הגענו לשבוע הארור שלאחר חג ההודיה, הידוע גם כשבוע הצניחה הלאומי. אם ברוב ימי השנה ירידה של 50 אחוז בהכנסות סרט משבוע לשבוע היא סימן לאסון, השבוע זה הסטנדרט. ככה זה כשעוברים מסוף שבוע של חג חזרה למציאות (הזמנית, כמובן – כריסטמס מגיע בקרוב). הירידה הקטנה ביותר השבוע שייכת ל'שמונה לילות מטורפים' שירד ב-48% בלבד. אלוף הצונחים הוא 'הארי פוטר' שירד ב-69%.

בגלל ההפרשים האלה במהירות הצניחה, ג'יימס בונד המשיך במשחק הרד-עלה-עלה-ורד שבו הוא והארי פוטר שקועים כבר חודש, וחזר למקום הראשון (עם 13 מיליון דולר תמימים!). הארי ירד למקום השלישי, עם 10 מיליון דולר. בהתחשב בהכנסות המכובדות שבוודאי ישיג בכריסטמס המתקרב ובא, אין מה לרחם על הארי, אבל כנראה שהוא לא יצליח לשחזר את הצלחת הסרט הראשון בסדרה ולהצטרף למועדון 300 המיליון.

בין הארי ובונד יושבים ומדברים על זה (שוב) הקומיקאי הפופולרי רוברט דה נירו ומנחה המופעים הידוע בילי קריסטל. ב-1999, כשהם דיברו על זה בפעם הראשונה ('Analyze This', ובעברית 'בוא נדבר על זה') הם השיגו 106 מיליון דולר. הפעם ('Analyze That', ובעברית 'בוא נדבר על זה עוד פעם') הם כנראה יצליחו הרבה פחות: בסופ"שו הראשון הסרט הכניס רק 12 מיליון דולר, ועל פי הביקורות הלא מחמיאות הוא כנראה ידעך במהירות בשבועות הבאים. הייתי מברר מה בדיוק קורה בסרט ההמשך, אבל כאמור, אני לא יכול להתחבר לאינטרנט, לכן אני יכול רק לספר את מה שראיתי בטריילר – המאפיונר (דה נירו) נמצא בכלא, וכדי להשתחרר על פרופיל 21 מעמיד פני לא שפוי, ונשלח, כמובן, חזרה לפסיכולוג הותיק שלו (מייק ווזאוסקי), מכאן אני יכול לנחש שהעניינים מסתבכים, ולא חולפת חצי שעה לפני ששניהם מוצאים את עצמם נרדפים על ידי החוק במרוץ מצחיק עד דמעות נגד הזמן! כמו כן סביר להניח שרוברט דה נירו בוכה הרבה, כי אמרו לו שהוא נורא מצחיק כשהוא בוכה.

סרט חדש נוסף העז לצאת השבוע, ודווקא הצליח. 'Empire' ('אימפריה') הוא סרט-שחורים, אבל בלי שחורים. למה הכוונה? בכל פעם מחדש מופתעים בהוליווד מהצלחתם של סרטים המכוונים לאפרו-אמריקאים ('מספרה' היא הדוגמה האחרונה) המופצים בצורה מוגבלת יחסית. 'אימפריה' עוסק בעולמם של היספאנים, מדבר בשפה שלהם ופונה אליהם, ושווק להיספאנים. הוא השיג מעל 6 מיליון דולר – לא המון, אבל ממוצע ההכנסות שלו פר קולנוע הוא הגבוה ביותר השבוע. שוב, אני לא יודע בדיוק במה עוסק הסרט, אבל אני יכול לנחש שמדובר בצעיר היספאני נאה שמצליח לצאת מהשכונה שבה הוא גר ומקים לעצמו – תוכלו לומר – אימפריה, אלא שהצרות לא מאחרות לבוא, וכעבור זמן לא רב הוא מוצא את עצמו נרדף על ידי החוק במרוץ מורט עצבים נגד הזמן. יכול להיות שהוא גם מת בסוף, אני לא בטוח.

מבין סרטי השבוע שעבר, רק הסרטים המצוירים – 'כוכב המטמון' (שעדיין נראה כמו כישלון קולוסאלי, אבל לך תדע – השבוע כולם נראים כמו כשלונות קולוסאליים) ו'שמונה לילות מטורפים' שרדו עד השבוע. 'הם' ו'סולאריס' עזבו את העשיריה. כמו כן, בניגוד לציפיות, 'החתונה היוונית שלי' לא חזר אל עשרת הגדולים השבוע. ייתכן שנאלץ פשוט להתרגל לחיים בלעדיו, ככל שזה נשמע בלתי נתפס.


מצטער, אין זמן למספרים בסוגריים. תסתדרו, נכון?

1. Die Another Day – 13.0 (120.4)
2. Analyze That – 11.3 (11.3)
3. Harry Potter and the Chamber of Secrets – 10.0 (213.9)
4. Empire – 6.3 (6.3)
5. Treasure Planet – 5.7 (23.8)
6. The Santa Clause 2 – 5.4 (120.2)
7. Eight Crazy Nights – 5.2 (20.4)
8. Friday After Next – 2.8 (29.1)
9. 8 Mile – 2.6 (111.2)
10. The Ring – 2.5 (123.3)