אז למי מהמועמדים באמת מגיע לקבל את האוסקר?
7 ![]() |
ארין ברוקוביץ' |
25 ![]() |
גלדיאטור |
8 ![]() |
טראפיק |
69 ![]() |
נמר, דרקון |
3 ![]() |
שוקולד |
מספר מצביעים: 112
7 ![]() |
ארין ברוקוביץ' |
25 ![]() |
גלדיאטור |
8 ![]() |
טראפיק |
69 ![]() |
נמר, דרקון |
3 ![]() |
שוקולד |
כן, אנחנו יודעים
ש'טראפיק' עדיין לא הגיע לארץ. מה לעשות שדחו לנו אותו ברגע האחרון. לפחות זה נותן תקווה למי שחושב שאף אחד מהמועמדים האחרים לא שווה אוסקר.
נמר, דרקון
כי אני חושבת שמגיע לו, וכי אם הוא באמת יזכה, אולי האמריקאים האלה יבינו שסרט טוב הוא לאוו דווקא שובר קופות אקשן מסורתי ו/או רגשני שמשחק בו הבייב התורן של הוליווד, אלא גם יכול להיות סרט זר, שומו שמים, שהגיבורים שלו הם לא הכי יפים בעולם, ואין בו פיצוצים או מכוניות מעוכות.
נמר, דרקון
דווקא מתאים לרוב קריטריונים שציינת:
הוא שובר קופות (סוג של…), Chow Yun-Fat ו Michelle Yeoh הם השחקנים האורינטלים התורנים של הוליווד,
פיצוצים או מכוניות מעוכות = פעלולי אקשן = פעלולי קרבות.
מה גם שההפקה אמריקאית בחלקה (Columbia Pictures,
Sony Pictures) ולכן זה סרט עם כסף הוליוודי.
בקיצור הקטע היחיד שהאמריקאים יכולים ללמוד הוא – לקרוא תרגום.
נמר, דרקון
'נמר, דרקון' לא היה אמור להיות שובר קופות, כי הוא בא על תקן "סרט איכותי".
כוונתי היתה לסרטים במובן הקלאסי של "שוברי קופות" ו"סרטי פעלולים": כאלו שמרגע כתיבת התסריט המטרה היתה ליצור שובר קופות בינלאומי, כמו למשל 'The Mexican' (שפישל בקטע הזה), סרטי ג'יימס בונד למיניהם, או 'משימה בלתי אפשרית' ו'המלאכיות של צ'ארלי'. כל הסרטים הללו בנויים בדיוק באותו אופן. 'נמר, דרקון' לעומתם, מציג גם עלילה ממש – כזו שמתפתחת. הפעלולים בו הם לא ממש פעלולים. הם מציגים את האמונה שבדרגה רוחנית מסוימת, בני אדם אינם חייבים להיות כפופים לכוח המשיכה. בסרטים אמריקאים זה לא קיים: איזו אמונה עמוקה באה מאחורי המכוניות המעוכות של 'עקיצה ב-60 שניות' פרט ל"אקשן טהור"?
נמר, דרקון? עלילה?
היה שם מסרק, לא?
וחרב שנגנבה.
אבל לא עלילה בשביל סרט שלם.
נכון שזה היה סרט מדהים, עם צילומים מרהיבים, וקטעי לחימה מדהימים, אבל הרבה בשר לא היה בו.
מצד שני, אם אביט על החלופה, גלאדיאטור, גם שם העלילה לוקה באפה.
בינתיים איני מצביע, עד שלא אראה לפחות את אירינה ברקוביץ', ואולי, אם אצליח, גם שוקולד.
נו, טוב, כנראה לא אצביע בקרוב. נאלץ להתנחם בזכייה בתחרות ניחושי האוסקר.
ועוד נקודה אחת בנוגע לנמר דרקון-
אם זה לא היה במנדרינית זה היה מה-זה קיטש אמריקאי.
ועוד נקודה אחת בנוגע לנמר דרקון-
לאמריקאים אין מונופול על הקיטש.
ובכל זאת, אני סמוך ובטוח שגם בדיבוב לאנגלית (אבל בווליום נמוך ביותר), הסרט עדיין היה נראה יותר טוב ממועמדים אחרים.
איפה עוד רודפים 40 דקות אחרי מסרק?
בסרטו של צ'אק נוריס,
'המרדף אחרי מסרק הרעם' כמובן.
מה יש לכם מהמסרק
הזה? רק אני הבנתי במה מדובר?
חשבתי שאנחנו מדברים על
סרטים שאמורים לקחת אוסקר.
האם סרטי ג'יימס בונד למיניהם, 'משימה בלתי אפשרית', 'המלאכיות של צ'ארלי' ו'The Mexican' הם סרטים שיכולים לקחת אוסקר ?
פעלולים הם פעלולים ואם יש מאחוריהם גם הצדקה "רוחנית" הרי זה רק מקל על חברי האקדמיה לתת לו את קולם.
דרך אגב אני מסכים איתך שמאחורי הסרט "המעוך" 'עקיצה ב-60 שניות' לא עמד שום דבר עמוק (לא עמד מאחוריו כלום)
נמר, דרקון- הא?!
יכול להיות שאני היחידה בעולם שלא חושבת שהוא כזה מרהיב ומדהים?? נכון, הוא סרט יפה מאוד וגם קצת מיוחד. אבל אוסקר? נו, באמת….ככל הנראה אני הגעתי אליו עם יותר מדי ציפיות, כי אני לא מכתירה אותו כסרט השנה. (מצד שני, יכול להיות שאני לא מבינה כלום). ביננו, הדבר הטוב העיקרי בו היו סצינות הלחימה. מעבר לזה, הוא די סרט בורקס מארץ מלוכסני העיינים.
למען האמת, המצב אצלי די פשוט
ואף מביש…
מתוך הסרטים האמורים ראיתי רק את "נמר, דרקון" ו"גלדיאטור".
מבין שניהם, אין סיכוי שהייתי מצביעה ל"גלדיאטור" כזה שמגיע לו לזכות באוסקר על הסרט הטוב ביותר שנעשה השנה. הוא נחמד, אבל שומדבר מעבר לזה. יצאתי ממנו וחשבתי "טוב נו, ראיתי עוד סרט".
נמר, דרקון- הא?!
הבחירה לא היתה לנמר דרקון בתור סרט אוסקר בגלל שמגיע לו
הבחירה לנמר דרקון היא בגלל שכל שאר הסרטים באמת גרועים(חוץ מאולי ארין ברוקוביץ, אבל האיכות שלו מגיעה אך ורק בגלל ג'וליה ולא הרבה מעבר לכך)
תוצאות הסקר
את התוצאות אפילו אני ידעתי, לפני שראיתי את התוצאות הזמניות (אחרי ש-8 איש בלבד הצביעו), נמר דרקון יקח ובקלות, את האמת ראיתי שלושה מתוך החמישי, את נמר דרקון לא יצא לי, אבל די נמאס לי לשמוע שכל מי שרואה את הסרט הזה, אומר שזה סרט תותחי ,פיגוזי, הטוב של השנה, כמה סרט יכול להיות טוב, שכל מי שרואה אותו כולל המבקרים הקשוחים ביותר, מגדירים אות כיצירת מופת? לא שזה משנה, את האוסקר הוא לא יקח, את האוסקר יקח גלאדיאטור, או לכל היותר "טראפיק" (כי הוא עתור כוכבים, בוים ע"י אחד הבמאים הטובים של השנה, הושקעו בו מיליונים והוא נחשב כצלחה מסחררת בארה"ב).
אז למה אתה כועס?
כמו שבוודאי שמת לב, לא תמיד (אהם. לשון המעטה) הקהל מסכים עם המבקרים. אז כל המבקרים (כמעט) אהבו את 'נמר, דרקון', זה אומר שגם הקהל אוהב אותו? ומה עם 'גלדיאטור', הזוכה באחד הסקרים הקודמים בתואר מטחנת הפופקורן של השנה (סקר שבו הוא קרע ל'נמר, דרקון' את הצורה, אגב)? ואולי קוראי 'עין הדג' בכלל אוהבים שוקולד?
ואגב קהל שלא מסכים עם המבקרים
כפי שכבר סיפרתי לדג בדואל פרטי, לפני כשבועיים התפרסמה ב-"הארץ" כתבה (שתורגמה ממגזין כלשהו בחו"ל) על כשלונו המהדהד של הסרט "נמר דרקון" דווקא בקרב הקהל באסיה. בתי הקולנוע בהונג-קונג ובטאיוואן (מולדתו של הסרט) בהם הוקרן הסרט – היו ריקים. אחת הסיבות לכך היא עותקים פיראטיים של הסרט שהופצו בשוק השחור, אבל כנראה ישנה סיבה סוציולוגית עמוקה יותר – הקהל באסיה פשוט לא סבל אותו. עיקר הכתבה הנ"ל הורכב מראיונות עם צופים באסיה שצחקו על המערביים המטומטמים שעשו כזה ביג דיל מהסרט. לטענתם, מדובר בסרט משעמם, מלא בזיבולי שכל, עם סצינות אקשן לא-מלהיבות (אחד המרואיינים אמר משהו בנוסח "אף אחד שם לא יורה על השני"). הסצינות עם האנשים המעופפים שריגשו כל כך הרבה צופים ומבקרים במערב שפכו את הקהל האסייאתי על הרצפה מרוב צחוק ("זה אולי חדש למערביים אבל אנחנו רואים את זה בקולנוע כל יום" – ציטוט כמעט מדוייק).
לא שאני מסכים איתם – למעשה הקול שלי הולך בוודאות לנמר, אבל לך תדע. דברים שרואים משם…
ואגב קהל שלא מסכים עם המבקרים
גם אני קראתי את המאמר ולבסוף הבנתי דווקא ההפך-
הקהל אשר בהמוניו אינו נוהר לסרט, לא נוהר אליו לא בגלל שהוא אינו מתוחכם מספיק, תעתיק מערבי זול ערך של פילוסופיה מזרחית או סיבה אנינת טעם אחרת, אלא בגלל שאין בו מספיק אקשן זול ומטופש בסגנון ג'קי צ'אן. זה הכל.
הקהל הזה ידוע בהחלט בזכות טעמו הירוד והעובדה שהעלה את האדון מהפסקה הקודמת לגדולה.
ובכלל, כללית, אני הצבעתי נמר דרקון. ולמה- כיוון שכל הסרטים האחרים אינם טובים מספיק, ואני משער שניתן לומר זאת לפני שראיתי את חלקם. אני לא משער שלאסה יוצר הקיטש החביב פתאום הבין כיצד ליצור קולנוע טוב באמת, או שסטיבן סודרברג שהחליט כבר מזמן לשקוע גם הוא בתוך מסכת יצירה אמריקאית המותאמת לטעם הקהל יוציא משהו דגול תחת ידיו.
אבל אולי אני טועה… בתור אדם שנרדם ב"נמר דרקון" אין לי מש זכות לדבר.
כן, נרדמתי. הייתי עייף מאוד אחר יום מפרך ובטיפשותי נעניתי להצעה ללכת לראות את הסרט. וכשהגעתי, גיליתי שכשאתה עייף, מה שיחזיק אותך ער זה לא סרט במנדרינית.
למה אתה אומר שהבנת את ההפך?
מה שאמרת זה לא בדיוק מה שאני אמרתי (שהקהל לא אהב את הסרט בגלל שלא היה בו אקשן וכו')?
אבל הערה אחת – אני מסכים בהחלט שלקהל הצופים המערבי אין מונופול על טעם קלוקל, אבל לפני שאתה זורק אבנים על הקהל "שהעלה לגדולה את האדון (ג'קי צ'אן) מהפסקה הקודמת" – אני מבקש ממך שתעשה את אותו הדבר לגבי הקהל שהעלה לגדולה את האדונים סטאלון, שוורצנגר, סיגל וואן-דאם (כל אחד בתורו).
הקהל באסיה, מתברר, מעדיף אקשן על פני דרמה, ואין מה לבוא אליו בטענות מצד הקהל המערבי – שהעדפותיו, כאמור, אינן אנינות יותר.
הגם אתה?
אני גיליתי שמצלמות מסתחררות בקולנוע הולכות רע מאוד עם צופה שלא ישנה יומיים, ונרדמתי על הכתף של מי שגרר אותי לשם.
אוף, עכשיו אני אצטרך ללכת לבית האופרה *שוב*.
אולי, אבל לא זו השאלה
שאלת הסקר היא "למי מגיע לקחת את האוסקר". זה שנמר לא יקח אותו, את זה אנחנו כבר יודעים.
וחכה, מעריצי גלדיאטור עוד לא התעוררו. זכור לי שבסקר על "למי הגיעה מועמדות לאוסקר ולא קיבל" רנה זלוויגר (בסרט "האחות בטי") הובילה בהתחלה, ואז באה מסה של אנשים שהצביעו למרד התרנגולים ולעוד כל מיני, ובסיום הסקר היא נשארה באחד המקומות האחרונים.
אולי, אבל לא זו השאלה
כולי תקווה שזה אכן יקרה, כולנו יחד בעד גלאדיאטור, כי הוא ללא ספק היה המרשים ביותר, ופשוט אקשן טהור, שוקולד אף הוא היה מענג, אבל לכל תעלול יש גבול, וארין ברוקוביץ' היה נחמד, אבל לא יותר מזה, משום מה, נראה לי שדעתי תשתנה אחרי שהראה את טראפיק, הוא באמת נשמע לי סרט פצצה.
לדעתי... כמובן... גלדיטור
אומנם לא ראיתי את נמר דרקון, אבל לפי מה ששמעתי אליו עד עכשיו הוא קצת מזכיר לי את מולן
(סרט הילדים של דיסני)
מסרק, חרב שנגנבה, שפה זרה, נשמע דומה…
(וסליחה על שגיעות הכתיב)
ואני
מכל חמשת הסרטים המועמדים ראיתי רק אחד – ארין ברוקוביץ'.
למעשה מצאתי אותו לא רע, אבל למרות שלא ראיתי את שאר המועמדים אני בספק רב שהוא ייקח.
אבל זה אני…
יש לך מזל...
אני לא ראיתי אף אחד מהם, למרבה הבושה….
לנמר-דרקון אני בכלל לא מעיזה ללכת פה: ידובבו אותו על בטוח ):
יום לא-הולדת שמח,
גל הפחדנית שמעדיפה לראות מה ינצח לפני שתתרום ת'קול שלה.
נ.ב אם אני כבר כותבת, אני רוצה לנצל את ההזדמנות החגיגית הזו ולהודיע שהיום שודר פה סרט ישראלי!!! כן כן, במקסיקו הרחוקה…. (האמת, עושים את זה מדי פעם בתור "סרטי-איכות"…). הקיצר, זה היה סרט מעצבן לאללה על כדורסל, שהועבר בחצי-עברית חצי-אנגלית-במבטא-כל-כך-עברי-שהסמקתי, וזה היה ממש-ממש מחפיר ומשעמם. ולכו תבינו: החברות שלי דווקא התלהבו….
האם זה היה
אזרח אמריקאי של איתן גרין ?
בהחלט ייתכן
תגובה להערה של פיטר-פן
אולי גלדיאטור היה עם הרבה אקשן, וגם עלילה, אבל נמר דרקון הוא סרט שכולל בו גם הרבה מאד אקשן וגם הרבה עלילה.
לא יודע… אולי פשוט צריך להיות שם בשביל להבין
אותו עניין מעצבן
לפני שאני ניגש לענות על הסקר, הרשו לי שוב לעלות נקודה מעצבנת ביותר, וזה כמובן העניין של הבאת הסרטים לארץ.
המפיקים הרי ידעו די מזמן ש"טראפיק" מועמד לאוסקר, אך עדיין לא טרחו להביא לנו אותו לפני האוסקר, ואותי, בתור צופה אדוק של האוסקרים, זה מכעיס מאוד.
אבל בנוגע לסקר, קשה להגיד למי באמת מגיע, כי לאף אחד מהם לא מגיע. "נמר דרקון" אולי נפלא אבל אין מה לעשות, לסרט זר יש מועמדות משלו.
"ארין ברוקוביץ" ו"שוקולד" עוד המומים מהמועמדות, ועל "טראפיק" הייתי כותב אם היו נותנים לי לראות אותו…
אבל לפי איך שכתבו עליו קשה לי להאמין שדווקא הוא יקח את האוסקר הנחשק.
ולכן אנו מגיעים ל"גלאטיאטור" אשר גם אני יודע שהוא לא סרט איכותי במיוחד, אם איזה משחק מרגש, אבל זה עדיין האפוס הקולנועי המרשים ביותר שנראה על המסך השנה, קרואו הגלאדיאטור עשה עבודה יפה, וסקוט הבמאי באמת ניסה לרגש, ואין מה לעשות, בשנה קולנועית כמו השנה, זה מספיק.
ורק עוד מילה קטנה לכל אלה שאומרים שהאוסקר מכור ומפוברק והכל קומבינות, תנסו להיזכר בדמעות של גוונית פלאטרו, או בצעקה של קובה גודינג גוניור, או בנאום המרגש של מירה סורבינו שהודתה לאביה, כאשר היא וכל שאר השחקנים שהוזכרו, קיבלו את האוסקר.
אז אולי יש קומבינות ומנסים להפעיל קשרים, אך התחושה, השמחה, הנאומים והתודות הם כנים ובאים היישר מהלב, ואת זה אי אפשר לקחת מהאוסקר.
אותו עניין מעצבן
ואם 'נמר, דרקון' מועמד לאוסקר בקטגוריית הסרט הזר, זה אומר שלא מגיע לו לזכות בקטגוריה אחרת ("הסרט הטוב", למשל)?
(זה לא שהתקבעתי על הסרט הזה, אבל על האחרים אין לי הרבה מה להגיד).
אמנם זה אכן מעצבן
אבל טעות קטנה בידיך.
למרות שהפצת "טראפיק" בארץ נדחתה בשבוע, הוא עדיין יגיע *לפני* האוסקר. תאריך השיווק נכון לעכשיו הוא ה-22 למרץ, כידוע, וטקס האוסקר יתקיים ב-25.
אז… זהו.
מתחכם הא?
כשכתבתי את הבקורת, ידעתי גם אני שהסרט יגיע שלושה ימים לפני, אבל לדעתי זה לא מספק וצריכים להתחיל להתחשב יותר בצופים ובדוגמה הזאת, להביא את טראפיק לפחות שבועיים מראש.
ספוילר?
ספוילר לטקס האוסקר, אולי?
כמובן שספויילר!
הוא גילה לכולנו שהסרט הוא ארוך, מעיק, לא מצחיק וחסר פואנטה,
אתה ידעת את זה קודם???
(פשוט תתנהג כאילו לא)
(וסליחה על שגיעות הכתיב)
אגב,
אולי הפרסומים הטעו אותי, אבל לא ממש ציפיתי מ'טראפיק' להיות מצחיק.
איך הגעת לכרמן? קתרין!
לא גלידאטור!
עקב חשבון בנק מאוד מצומק לאחרונה, לא יצא לי לצפות בסרטים החדשים.
לעומת זאת את גלידטור כן ראיתי, בעקבות מבצע של גיא פינס (בלו איי), וסבלתי.
אני יכול להתפלסף פה ולדבר במונחים קולנועיים שאת חציים אני לא מבין אבל במקום זה כתבתי שיר.
גלדיאטור הוא חרא של סרט
עשה לי גירוי בלסת
רציתי לירות בראשי
ובראשה של אישתי
אך בסוף החלטתי
אני בגלדיאטור סבלתי
כייייייייי
הוא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא
אבל חוץ מזה היה לא רע
לא נכון
ואני נאלץ שוב לנפנף במחק בתנועה מאיימת. לא אהבת את גלדיאטור – יופי. גם אני לא התלהבתי ממנו. הוא לא שלושים פעם חרא, אני לא מאמין שזה באמת מה שאתה חושב עליו, וגם אם זאת היתה דעתך הכנה, אני לא מעוניין לשמוע אותה כשהיא מנוסחת בצורה כזאת.
והביקורת האמיתית
אמנם רידלי סקוט הוא במאי מצויין. וההפקה המדהימה – עם השיחזור. היו באמת מהממים.
אבל איפה הסיפור?
טונה של זמן, קרבות משעממים, ודיאלוגים יבשים.
הסרט היה כל כך משעמם…
לא היה אכפת לי אם הוא ימות או לא. הו גלדיאטור יבש, והקטע הוא שהדיקטטור מקשיב לרצון העם….
כל כך סבלתי בסרט הזה, אילו הייתי משלם עליו כסף לבטח שהייתי עושה חרקירי
כי הסרט היה..
חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא
אנא ממך, בצע חראקירי בשקט,
אבל מצא מקום מבודד כך שפרצי הדם, ושאר ההפרשות שלך שבהן אתה מתגאה לא ישפריצו עד הנה.
תודה.
למען ההגינות - הוא אמר 36 פעמים
אבל לא באתי להיות דקדני.
באתי להגיד למה אני לא אהבתי את הסרט ובלי שימוש בהפרשות חוץ/תוך/באמצע גופניות.
אני לא אהבתי את גלדיאטור. לא אהבתי הרב סרטים בחיים שלי אבל את גלדיאטור לא אהבתי במיוחד.
הסרט כמו נעשה למען הסרט.
לשם השוואה ניקח את בן חור:
מצד אחד – בן חור אפוס רחב יריעה שמערובים בו שחקנים נהדרים ובמאי מוכשר.
מצד שני – גלדיאטור הוא אפוס רחב יריעה שמעורבים בו שחקנים בינוניים ובמאי שנחשב למוכשר.
לא התלהבתי מהבימוי בסרט. הוא התמקד שפרטים לא עמניינים ובכך לקח זמן מהסיפור שדווקא כן מעניין (משהו שאי אפשר להגיד עלנמר דרקון), טוב לפחות אות הוא מעניין.
ראסל קרו הינו שחקן מאוד פוטוגני ובעל כשרון מחשק אבל לא ברמה אשר נדרשת.
הבימוי לא מצא חן ביעני ולא השאיר מקום לתהיות.
הצילום היה צילום יפהפה למרות שכל פעם שנראה נמר הוא נראה יותר ויותר לא מציאותי. השתמשו כאן בכל המאצעים הדיגטלים המוכרים לאדם וכמובן שזה נראה יותר טוב מכל סרט אחר שהתרחש ברומא העתיקה.
כמעט כל סרט אחר צולם באולפן. אבל מתבלט סרט אחד אשר צולם במקום – כן, שוב פעם בן חור שאת מרוצי המרכבה שלו צילמו בקוליסאום המקורי.
כאשר עושים סרט כמו גלדיאטור – וזה לא משנה אם מדובר בסקוט, ספילברג או אפילו קופולה, חייבים לקחת בחשבון שהוא יושווה לסרט הגדול ביותר בז'אנר שלו בעיקר בגלל שכך הוא הבטיח להיות – הגדול ביותר בז'אנר הסרטים על רומא העתיקה.
גם בזה הוא פישל.
שמא תסביר לי למה התכוונת
באמרך "לא אהבתי את הבימוי"?
אל תשכח את העלילה הבנאלית
"או! הם הרגו את כל המשפחה שלי! עכשיו אני חייב לנקום את מותם!"
ואיזה מין שם זה מקסימוס? לא היה כזה רובוטריק?
זה לא עד כדי-כך נורא!
אולי לא מגיע לגלדיאטור לזכות, אבל הוא לא היה עד כדי-כך נורא…
ואני חשבתי שכולם אוהבים שוקולד
תגידו, מה עם שוקולד באמת? בין כל התגובות שראיתי על הסרט הזה לא היתה דעה שלילית אחת. כולם אומרים שהוא חמוד, מקסים עד נפלא ומעורר תאבון עד מאוד, וגם אם יש טענות כלשהן, הדעה הכללית היא חיובית. אז איך זה שבסקר הזה הוא קיבל קול בודד אחד?
יחי ההדל בין...
סרט נחמד, מקסים ונהדר כמו שוקולד, שבכנות באמת נהנתי ממנו, אבל כשנמצאים מולו ענקים כמו גלדיאטור וארין ברוקוביץ' הוא נדחק למד, אלו החיים, הרי אם מירמאקס הייתה רוצה לדחוף את הסרט הזה בצורה רצינית, היא הייתה יודעת לעשות את זה, והיא הייתה עושה את זה טוב.
הייתי היחידה??
ידעתי שהסיכויים שלי לא הכי טובים…
יום לא-הולדת שמח,
גל, חוששת.
סוף סוף ראיתי את נמר דרקון
ועכשיו אני באמת יכול להסכים עם כולם
שהוא אכן ראוי לאוסקר
הנמר והדרקון עשו לי את זה
ראיתי את הסרט והוא פשוט ריתק אותי לכיסא.
הפעלולים המדהימים והסיפור המרגש, והמשחק המצויין (ראוי לאוסקר אם יורשה לי לציין).
הוליווד הייתה מתגאה בסרט כזה ולדעתי הסרט ראוי לאוסקר יותר מכל אחד מהסרטים ברשימה.
למי איכפת מסרט סיני מטומטם!!
למי לעזעזל איכפת מסרט סיני מפגר שהעלילה שלו מעניינת כמו אח שלי הקטן!
גלדיאטור למשל הוא מלא אקשן מלא פעלולים וסוחף בכל המובנים.
כמובן שזה בגלל שעשו אותו באמריקה!
ולא באיזה חור ביפן או בסין
שורה תחתונה: גלדיאטור צריך לקבל את הפרס ולא איזה סרט שבהבמאי שלו אפילו לא ידע באיזה שפה להודות למי שבחר בו.
גזען
חסר טעם
חסר טעם
פטריוט במדינה הלא מתאימה
גזען
גזען וחסר אבחנה
חסר טעם
גזען
לא צריך להגזים...
לא כל *** שמביע פה את דעתו המפגרת ראוי להתייחסות…
אם כבר, הייתי רומזת לו בעדינות (עם סכין) שאולי הייתי מתעניינת במה שיש לו להגיד, ובדעתו על כל אחד משני הסרטים, אבל אין שום טעם להשתמש בשפה כל-כך… וולגארית חסרת טעם וטפשית… (השפה שבה *הוא* בחר להשתמש, לא אתה).
אה, ואני מסכימה אתך בקשר לכל השאר.
יום לא-הולדת שמח,
גל
שלום לך צדיק קטן
אני היום שמח מאד!
אתה יודע למה?
כי התברר שכולם חושבים כמוני ולא כ-מ-ו-ך!
אז את הערות המקוריות שלך אתה יכול להשאיר לאנשים שצועקים מוות לערבים ואני בנתיים יושב לי וכותב לך את ההודעה הזאת ובלב אני צוחק ואומר שוב ושוב
לאף אחד לא איכפת מסרט סיני מטומטם!
נתראה באוסקר הבא!
לא!
התברר שכמה שחקנים אידיוטים חושבים כמוך, והאנשים שמבינים משהו בקולנוע עדיין חושבים כמוני. הסיבות לתת לסרט אוסקר הן רבות, ובדרך כלל הולכות לסרט המסחרי ביותר.
חוץ מזה, ראית כמה אנשים הלכו לראות את זה? ראית כמה מבקרים וצופים אהבו את זה?
לכולם אכפת מהסרט הסיני.
או, ולך עדיין אין טעם, ואתה עדיין גזען.
אני לא אומרת שאין לך טעם בקולנוע
כי יכול להיות שיש לך, הרי בסך הכל לא אהבת סרט אחד- זה לא אומר כלום על כל הטעם הקולנועי שלך.
יודע כמה סרטי מופת שנאתי?!
לעומת זאת אי חושבת שאתה מטומטם ואידיוט וראוי למקלחת קרה + צפיה בסרט אני עצמי ואיירין, וכל זה בגלל שאתה גזען וכך יעשה לגזענים עד שהם ילמדו לשמור את הדעות שלהם לעצמם.
אני לא אומרת שאין לך טעם בקולנוע
גזען גזען!
אוי תשתקו כבר אני לא גזען דווקא לסיניות יש גוף (לפי תמונות העירום באינטרנט)
אבל הסרט הזה פשוט כל כך לא מעניין!!!
שאם אסקימו לימון-החגיגה נמשכת
היה מתמודד איתו על הסרט הזר אני מאמין שהוא היה מפסיד לאסקימו בגדול!
אז תפסיקו לצעוק שטויות ותפסיקו לבלבל את השכל זה תגובה חופשית וזוהי תגובתי .
ביי
נתראה בסרט הסיני הגרוע הבא!
נ.ב
מישהו ראה את הסרט חופשה בכפר כי אני רוצה לדעת איך קוראים לשם של השיר שבסרט.
עכשיו הבנתי! אתה לא גזען!
אתה מוגבל מבחינת חוסר נתינת סטריאוטיפים לאנשים לפי מוצאם.
אגב, לפי סגנון ההתבטאות שלך אסור לך לצפות בתמונות עירום, מבחינה חוקית.
בכלל ראית את הסרט הסיני האידיוטי? אם כן אני מבקש ממך לפרט את הסיבות שלא אהבת אותו (ללא הצירוף "סיני/ם/יות אידיוטי/ם/יות" ובלי הטיעון של לא היו שם סיניות עירומות)
אגב, הוא כן ניצח בקטגוריית הסרט הזר, ובעוד 3.
יש לי סיבה להאמין
שהדעה שלך לא ממש מתבססת על סיבות טובות
לא כועסים אליך בגלל שאתה חושב שלסיניות יש\אין אחלה גוף
הפתעה!
הם חושבים שאתה גזען (גם אני) כי אתה אומר למי אכפט מסרט סיני דפוק
ראית את הסרט ה"סיני הדפוק" בכלל???
זה שגלדיטור זכה באוסקר היה כי הוא מ-מ-ו-ס-כ-ר (וזה גם מתקשר לדיון על השגשת מילים)
והפעם אני שמח
אני שמח לדעת שהאתר עומד להיות ממש שמייח עם אתה תבקר פה יותר
כי עד היום הייתי שמח כי גברת לעתיד סתרה את דעות שלי
אבל אם אתה וחוש הבחירה המצוין שלך תשארו, ממש יהיה סבבה!
(וסליחה על שגיעות הכתיב
היו שלום ותודה על הדגים
החלטתי לשלב)
יש לי סיבה להאמין
תגידו יא מפגרים נראה לכם שאני יעביר ביקורת על סרט שלא ראיתי!
הלכתי לקולנוע שילמתי נכנסתי וקיבלתי סרט מכות סוג ג' עם עלילה מפגרת עם שחקנים גרועים ועם הרבה חוסר פירגון לאינטלגנציה האנושית.
לעומת זאת גלדיאטור שראיתי אותו גם בקולנוע ואחר כך גם בדי וי די היה סרט מעולה מהמלחמה בהתחלה ועד המלחמה בסוף!
זה היה סרט אקשן פעולה שנראה שהשקיעו בכל פרט בו מהמוסיקה הסוחפת ועד התלבושות המרהיבות.
זה לא היה סרט מלחמה כמו לב אמיץ שהיה סרט נחמד אבל היה חסר בו את הסיפור האישי של הגיבור!
זה היה סרט על לוחם שהפך לעבד שהפך להיות שליט!
נכנסתי לסרט כבר מההתחלה והייתי עם ראסל (מקסימוס) כבר מההתחלה ראיתי והרגשתי את מה שהוא ראה והרגיש!
וזה מה שהופך סרט למוצלך כל כך ואל תבלבלו את השכל על זה שהוא היה ממוסחר כל כך כי הוא הפך להיות כך בגלל הההצלחה שלו וזה מה שקורה עם סרטים בדרך כלל (טיטניק-מי חשב שאני ילך לראות סרט על איזה סירה שטובעת)
בקיצור מה שנסיתי להראות זה למה נמר דרקון הוא סרט שמתאים אולי לסינים (גזען גזען! אוי תשתקו כבר אני גם רוצה להרוג את כל הערבים אתם לא מחדשים לי כלום)
אבל לא לקהל הישראלי או האירופאי או האמריקאי והסיבה שהוא זכה בסרט הזר זה בגלל שהמתמודדים שלו היו פשוט לא מוכרים וכנראה שלא ברמה שלו!
ולא בגלל שהוא עצמו כל כך טוב!
מה שלא ניתן לומר על השחקן הטוב ביותר ראסל שהיו לו מתמודדים רציניים (טום הנקס וחבריו) ועל הסרט הטוב ביותר ששם באמת היו מתחרים רציניים (טראפיק שלא ראיתי אבל שמעתי מחמאות ו"ארין ברוקביץ שקיבל ביקורות טובות ושוקלד שקיבל מחמאות מההורים שלי! אה כן והיה עוד סרט דבילי אחד שהוא לא נחשב איך קראו לו נראה לי משהו עם נמר ודרקון)
אז שיהיה לכם לילה טוב וחלומות נעימים ותחשבו על סינים מקפצים שצועקים קללות בסינית!
סלימנה שאפי, עזה
חתימה מעניינת...
בהתחשב בזה שאיפשהו הכרזת שנורא מתחשק לך להשליך את כל הערבים לים, או משהו בסגנון (תקן אותי אם אני טועה).
בכל אופן: אתה מצפה מאנשים לקחת אותך ברצינות ולדבר איתך כמו אל בנאדם מבוגר (מנטאלית, למי אכפת מהמין הביולוגי ברשת? זה לא כאילו מישהו פה הולך לשכב איתך) כשאתה פותח את ההודעה שלך ב"יא מפגרים"? אני לא יודעת אם לכנות אותך "תמים" או משהו קצת יותר חריף (טוב, אני יודעת, אבל הפעם אני לא אתדרדר לרמה שלך, רק כדי להוכיח שאפשר גם בלי זה.)
בכל אופן, אני כן אתייחס ברצינות. יש לי כמה שאלות עליך:
*הבנת את העלילה של נמר-דרקון? הבנת את הסיפור?
*כמה פעמים הלכת מכות בחיים שלך? כמה פעמים השתמשת גם ב*רגליים* ולא רק בידיים? (לא, להתפתל על הרצפה, להכניס אחד לשני אגרופים ולירוק זה לא נחשב. מי ישלם בשביל לראות את זה?). אם מעולם לא השתתפת בקרב שבו ניסית לבעוט ביריב מעל לגובה החזה: אין לך זכות לבקר כוריאוגרפייה של קרב.
*כמה פעמים ערכת קרב חרבות?
*מה יש לך נגד סינים?
זה בקשר לנמר-דרקון.
בקשר לגלדיאטור:
*מה היה מעולה בסרט, העלילה או הקרבות?
*"זה היה סרט על לוחם שהפך לעבד שהפך לשליט". וואו. מרשים. ו….?
*מה אתה בעצם יודע על הזמנים ההם?
*"סרט הופך לממוסחר בגלל ההצלחה שלו"??? ואיך טיטאניק קשור לעניין?
אה, ועוד משהו אחד:
*איך אתה יכול להגיד לעזעזל ש"לב אמיץ" היה בלי סיפור אישי? ראית את הסרט? הסתכלת עליו ממש, או רק בהית בחיצים שננעצים לכל מני אנשים בגוף, אוכל פופקורן מגעיל, מגחך ומזיל ריר?
ודבר אחרון ודי: קללות בסינית לא נשמעות טוב….
יום לא-הולדת שמח,
גל
חתימה מעניינת...
דבר ראשון אני לא אוהב פפוקרן זה סתם מצמיא.
דבר שני תפסיקו לשאול אותי אם הבנתי את הסרט אולי החלטתם שאני מטומטם או משהו (אולי גזען אבל לא מטומטם) אבל אני הבנתי את הסרט טוב מאד ולא אהבתי אותו בצורה נוראית.
זו זכותי!
אתם לא יכולים להגיד לי מה לאהוב ומה לא ואני אומר לכם שנמר דרקון זה סרט מגעיל וגלדיאטור הוא ואל תגידו לי וואו עבד, לוחם וכל זה כי זה כן וואו וזה כן היה סרט מדהים וזה כן היה סרט שצריך לזכות בפרס הסרט הטוב ביותר!
אני לא צריך לדעת כלום על התקופה למרות שרציתי שתדע שבגרסה של הדי וי די הכינו או דיסק מיוחד רק בשביל לספר על התקופה ועל איך עשו את הסרט ועל כל חלק הכי קטן בעשיית הסרט מה שבדרך כלל עושים באותו דיסק של הסרט!.
טיטאניק קשור למסחור כי ברגע ששמעתי שהוא כזה סרט מצליח בכל העולם אז הלכתי לראות אותו כמו רבים ממכם ולא ישר הלכתי איך שהוא הגיע כי חשבתי שיעניין אותי לראות אנשים טובעים!
ולב אמיץ היה סרט נחמד אבל לא יותר (בטח בגלל התקופה הלא מעניינת)
ודבר אחרון קללות בסינית לא נשמעות טוב כי הסינים כל כך הומאים שהם לא יודעים לקלל!!!
ובחיים לא הלכתי מכות עם הרגליים כי אני לא גמיש כל כך אבל למשל הייתי מעוניין לנסות יותר לעשות קרב עם חרבות ומגנים מאשר להתחיל להתעופף באוויר ולבעוט כמו איזה סיני מטופש.
בקיצור אני צודק ואתם טועים אני יפה ואתם קופים אני חמוד ואתם לא!
ביבי המלך ושרון השמן!
הכל חוזר אליך וקקה בידיך
עכשיו אני מדבר ברמה שלך?
תגיד לי, אתה שמעת אי פעם סיני מקלל שאתה יכול להגיד שהם לא יודעים לקלל?
ודרך אגב, אדיוט, זה סלימאן א-שאפי. אדיוטץ.
אגב
הסרט נמר,דרקון לא הצליח בכלל בסין והסינים לא הבינו בכלל איך הסרט אסף הצלחה כל-כך גורפת.
אבל זאת עובדה, הוא הצליח, ובגדול.
אולי הוא לא לקח את הסרט הטוב ביותר, אבל גם מועמדות זה דבר שלא רואים בסרט זר כל יום.
אני כל כך שמחה שאני לא מכירה
אותך, אנשים כמוך עושים לי מיגרנה.
לאף אחד לא באמת אכפת עם אתה כן או לא שונא ערבים, ואני ממש לא אתחיל להתווכח איתך על זה, ולאף אחד גם לא בדיוק היה אכפת אם היית אומר שלא אהבת את הסרט "נמר, דרקון".
אבל ברגע שאתה בא ואומר- "שנאתי ת'סרט הסיני הדפוק, אני חכם ואתם לא", אז אנשים אוטומתית חושבים שאתה מטומטם ושהרמה השכלית שלך מגיעה לשל אחי הקטן.
ודרך אגב- אתה יודע מה קרה בסוף הסרט למקסימוס, נכון? ועל זה המורה שלי לתנ"ך אומרת- רמז מקדים.
כמה חבל
לבזבז מקום וזמן על הדיון הזה.
למי איכפת מסרט סיני מטומטם!!
לי