אוקיי אנשים, זמן אוסקר! טקס האוסקר ייערך בלילה שבין ה-22 וה-23 בפברואר, בסביבות 3 בלילה לפי שעוננו. ואני לא יודע מי יזכה. זה מרענן: השנה נדמה שהאוסקרים קשים לניחוש יותר מבכל שנה אחרת שאני זוכר. ודווקא השנה, כדאי לכם לנחש נכון.
אנחנו חוזרים ל"הכה את האוסקר", התחרות השנתית של עין הדג, שבה אתם צריכים להוכיח שהאקדמיה נורא צפויה ושאתם ידעתם מראש מי יזכה. והפעם, המנחש המצטיין יקבל פרס יוצא דופן (שאולי כבר ראיתם מופיע באתר ונעלם מחדש לפני כמה שבועות): את בירדמן.
זה פסלון של בירדמן, הדמות של מייקל קיטון מהסרט "בירדמן" שאולי יזכה באוסקר לסרט הטוב ביותר (ואולי לא. כמו שאמרתי, אני באמת לא יודע). הוא חלק ממהדורה מוגבלת וממוספרת, והוא גם מדבר. אי אפשר להשיג אותו בחנויות. זה פריט לאספנים במלוא מובן המילה, ובקרב אנשים שעוסקים בממורביליה של סרטים הוא שווה לא מעט.
כדי לקבל אותו (וגם בונוס: כבוד, ייקר, תהילת נצח, כל זה) כל מה שאתם צריכים לעשות זה לנחש מי יזכה באוסקר ב-11 קטגוריות. אתם לא חייבים לנחש נכון בכל הקטגוריות: אתם צריכים רק לנחש טוב יותר מכל יתר המשתתפים בתחרות. כרגיל, לא כל הניחושים שווים: לנחש שהמועמד הצפוי ביותר הוא באמת זה שיזכה – זו לא חכמה גדולה. אבל אם אתם לוקחים סיכון ומהמרים על הפתעה – והיא אכן מתרחשת – מגיע לכם על זה קרדיט. בקיצור: המספר המופיע בסוגריים ליד שמו של כל מועמד הוא מספר הנקודות שתקבלו אם תבחרו בו – והוא אכן יזכה.
בהצלחה לכולם!
האותיות הקטנות: הטופס יישאר פתוח עד תחילת הטקס – כאמור, 23 בפברואר, 3 בלילה. מותר לשלוח טפסים שוב ושוב, אבל כל ניחוש שלכם מוחק את הקודם; רק הניחוש האחרון ששלחתם ייחשב לניחוש הרשמי שלכם לצרכי התחרות. ניחוש אחד בלבד לאדם, אנשים; הנהלת האתר שומרת לעצמה את הזכות לפסול כל טופס מכל סיבה שהיא, אז שחקו יפה.
כששמעתי על הבובה לראשונה חשבתי שזה רעיון נפלא שהיא גם מדברת,
יהיה מגניב לשמוע משפטים שהם יעני מסרטי בירדמן המזוייפים…
אבל עכשיו האתר הזה שמקושר מאשר שאלו משפטים שהקול בראש של ריגן אומר בסרט, שזה עדיין מגניב ביותר, אבל קצת חבל שזו לא האפשרות הראשונה.
זה בהחלט מרענן
או לפחות היה יכול להיות מרענן אם היה אכפת לי מהמתמודדים שמתחרים לזכות. האוסקר כבר נמאס עליי לפני כמה שנים וכבר מעבר לזה שאני לא מחשיב אותו לטקס שבאמת משנה משהו כבר הפסיק בגלל להיות אכפת לי ממנו או מכל טקס פרסים אחר. פעם חיכיתי להם בשקיקה ונשארתי ער כל הלילה לצפות בהם, היום הם יכולים לעבור מבלי שבכלל ידעתי שהם התקיימו ומבלי שזה יעניין אותי. עד כדי כך הטקסים האלה כבר לא רלוונטים, מבחינתי לפחות, מאז עניין "האביר האפל" והלאה.
לעזאזל, אתה בכלל ראית את רשימת המועמדים השנה?
(ל"ת)
ראיתי אבל התחרות המרכזית היא בין "בירדמן" ל"התבגרות"
שניהם מבוססי גימיקים וחוץ מזה אין בהם יותר מדי דברים מיוחדים. כסרטים הם די טובים, לא מצוינים, כלומר עוד תחרות אוסקר פושרת כרגיל אצל האקדמיה.
וזה עוד בלי להתייחס להתעלמויות המביכות שלהם מסרטים כמו "כוכב הקופים: השחר".
כוכב הקופים יותר טוב מוויפלאש ובירדמן והתבגרות?
ומה לגבי מהיר ועצבני?
אני אגיד שכנראה שכן
למרות ששאלת בציניות, אני שמח לענות ברצינות.
בירדמן וויפלאש הם סרטים מצוינים.
אבל כוכב הקופים, לפחות בעיניי הוא אפילו יותר טוב. משהו בכך שהוא הצליח לנהל דיון על מהות סכסוכים ומלחמות בצורה הגבוהה ביותר שאני ראיתי מזה שנים.
כמובן שכל הסרטים הם סובייקטיבים, אבל אני בהחלט חושב שניתן לטעון בצורה מאד לגיטימית לכך שהוא ראוי להיות בדיון על הסרטים הטובים ביותר של השנה
רק שיכול להיות גם
סרט מאד גרוע שמעורר דיונים ציבוריים מהותיים על סכסוכים כאלה ואחרים. למשל – כך אומרים לפחות אלה שראו – ההוא עם חמישים הגוונים.
כאן, על פי מה שאני מבין, מדובר בשקלול איכותו של הסרט ולא הבאז הציבורי שהוא מעורר.
שאגב, לא עורר כל כך באזז ציבורי
כוכב הקופים לא עורר המון רעש כאשר נחת בארצנו, ומכל הסרטים שמועמדים לאוסקר השנה והיו גם תקפים לסקר הגמר של האתר – הוא נמצא מתחתיהם במקום 14, בעוד שכל השלושה נמצאים בסקר עצמו. אני מבין שיש אנשים יחידים שנורא אוהבים את הסרט הנורא בינוני הזה (לטעמי) אבל זה לא שהאקדמיה תקועה במגדל שן. גם כאן, גם בימד"ב – אנשים אוהבים את התבגרות, אוהבים את וויפלאש, אוהבים את בירדמן ואוהבים את מלון גרנד בודפסט וחלקם אפילו אוהבים את משחק החיקוי. האוסקרים גם הצליחו לצאת מהפוזה האליטסית שהעם לא רואה אם צלף אמריקאי שמרסק את הקופות ומאיים להפוך לסרט המרוויח ביותר של 2014. זה משאיר רק את "התיאוריה של הכל" ו"סלמה" כתור הסרטים ה"מנותקים" שלהם ואני אלחם בזוב דם במי שיגיד דברים רעים על סלמה, שלצערי לא זוכה לכבוד המגיע לו (והוא לא הסרט הכי פחות מכניס מהשמינייה הזאת. זה דווקא וויפלאש).
אז זה משאיר סרט אחד שאפשר להחליף, במטרה "לחבר" את האקדמיה לעם- וגם אז, יש סרטים שעומדים בתור לפני כוכב הקופים: נעלמת, בין כוכבים, חיית הלילה. אפילו בין סרטי הקיץ שומרי הגלקסיה נמצא לפניו בתור בחינת חיבור לקהל. אבל כל זה לא משנה. האוסקרים לא מנותקים. יש להם אולי טעם שלא חופף איתי או עם דניאל, אבל הם בבירור מחוברים לסרטים שקהילת הקולנוע הגדולה – מבקרים, סיניפלים וסתם גיקים אקראיים גם הכתירו לא פעם שהם הסרטים הטובים של השנה. הקהילה היחידה שממנה הם מנותקים זה מר "הצופה הממוצע", ווואלה – אני די סבבה עם זה שרובוטריקים לא שולט במועמדיות . אז הם לא שמו את הסרט האהוב עליי, וזה ממש מעצבן כי רכבת הקרח הוא יצירת מופת לדורות הבאים – אבל הם רחוקים מלהיות מנותקים.
אם הם לא היו מנותקים
גם סרטים כמו "שומרי הגלקסיה" ו"קפטן אמריקה: חייל החורף" היו מקבלים מועמדות, סרטים שהצליחו גם קופתית, גם ביקורתית, וגם הרבה מאוד אנשים נורא התלהבו מהם.
אז בגלל שהם לא מעמידים סרטי גיקים-סופר-גיבורים-מארבל הם מנותקים?
זה נשמע מדד די מפוקפק ל"ניתוק". שים לב שאתה לא מדבר על המצליחים קופתית [משחקי הרעב, רובוטריקים] או ביקורתית [התבגרות בעיקר] – אלא על הסרטים שגיקים אוהבים. אני יכול להסכים שהאקדמיה מנותקת מגיקים. היא גם מנותקת מקולנוע זר (ברובו), פרינג' ועוד כמה קהלים. אבל זה שהיא מנותקת מקהל אחד לא הופך אותה ל"מנותקת". אתה במקרה נמצא בקהל הזה, ומרגיש ניתוק. זה אומר שהיא מנותקת ממך ומהקבוצה אליה אתה משתייך. לא מכלל הציבור שאהב ודירג את התבגרות וויפלאש יותר משומרי הגלקסיה.
(אגב, אני מסכים שהיה נחמד לראות עוד מועמדות או שניים לשומרי הגלקסיה – בייחוד בקטגוריה החלשה להפליא (בזכות ההשמטה המפגרת של נעלמת והולכת רחוק) של תסריט מעובד. אבל כאשר היא מעמידה 8 מהסרטים המובילים והמדוברים של השנה האחרונה בבבלוגים, קהל ובביקורות – קשה להגיד שהיא ארכאית ומיושנת.)
כן, הוא הרבה יותר טוב מ"בירדמן" ו"התבגרות"
"וויפלאש" הוא פחות או יותר על אותה הרמה, למרות שהם מאוד שונים.
היי רגע
הבחור מ"התאוריה של הכל" הוא המועמד המוביל לזכות בפרס השחקן?! WTF?!
הבחירה היחידה שאני באמת בטוח לגביה
היא "כוכב הקופים" על האפקטים, וחסר לאקדמיה שאני טועה.
לא נראה לי
נראה לי שבין כוכבים יזכה. ואם לא אז או שומרי הגלקסיה או באמת כוכב הקופים. אבל רוב הסיכויים שבין כוכבים.
עדיין לא הבנתי למה העמידו את חייל החורף לקטגוריה הזאת (כאילו סרט נחמד. אבל האפקטים לא יותר מנחמדים וממה שיצא בשנה הזאת לא שווים אוסקר. אם כבר במקומו היו צריכים לשים ההוביט 3 או אקסודוס הנוראיים).
לאקסמן יש אפקטים טובים, אבל הם הבחירה הרביעית שלי למרות הכול.
הסיבה שהעמידו את חייל החורף ולא את ההוביט 3 או אקסודוס היא שהאקדמיה לא מסוגלת להסתכל על פרמטרים אינדיוידואליים במנותק מהסרטים
הם יעדיפו לתת מועמדות לאפקטים פחות מרשימים בסרט טוב מאשר לאפקטים מדהימים בסרט רע. ואגב, הם עושים את זה בכל קטגוריה. אם הסרט מחורבן, אין לו כמעט סיכוי להיות מועמד לפרס כלשהו, לא משנה כמה ההישג שלו בקטגוריה ספציפית היה גדול.
נורביט.
(ל"ת)
כנראה היתה מצוקה קשה בעבודות איפור באותה שנה
(ל"ת)
אני חושב שניתן להחשיב את ההישג של ״אשת הברזל״ ככזה, לא?
מריל סטריפ היא באופן כללי הנקודה שבה חוקי האקדמיה הבלתי כתובים מתעקמים רדיקלית (סרטי פנטזיה לא מועמדים לפרסים רציניים אבל את מריל נעמיד גם בתפקיד של מכשפה וכן הלאה), אבל הקונצנזוס הוא שמדובר בסרט מחורבן עם הופעת ענק של אהובתי.
את הקטע עם מריל סטריפ והחומוס ב-SNL כבר ראית (מצטער אם כבר שיתפתי בעבר)?
https://www.youtube.com/watch?v=1xL5WLS3m3M
כזכור לי, שנים מסרטי רובוטריקים קיבלו מועמדות לאוסקר על האפקטים
(ל"ת)
אוקיי, ננסה.
אני עדיין נזכר בערגה על אותו מקום שלישי שלי בהכה את האוסקר 2012, ובגלל זה אני שמח שיש פה שאלת שובר שיוויון של אחוזים, פעם קודמת חרגתי ברבע אחוז בלבד מתוצאות האמת!
אז בקיצור –
סרט: בירדמן
במאי: לינקלייטר (כי בכל זאת יכבדו את ההישג, ועדיין אני חושב שזאת תהיה הקטגוריה שהכי סביר שאני אשנה את ההחלטה שלי בה)
שחקן: קיטון (רדמיין לקח את הסאג במפתיע, והזוכים בסאג אף פעם לא חופפים במדוייק את ארבעת הזוכים באוסקר. אומנם גם יש לו באפט"א, אבל כולנו יודעים שזה פשוט בגלל האתנוצנטריות של הפרס הזה)
שחקנית: מור ( תנחומיי לאיימי המדהימה)
שחקן משנה: שילינגר
שחקנית משנה: ארקט
תסריט מקורי: בירדמן
תסריט מעובד: משחקי החיקוי
אנימציה: דרקון
צילום: לובצקי
אפקטים: בין כוכבים
אין איזה מדריך למנחש?
(ל"ת)
אולי יהיה. אם אספיק.
(ל"ת)
אין מקומות שניים?
(ל"ת)
וויפלאש
קצת עצוב לי שוויפלאש לא מועמד ריאלי לאף פרס חוץ משחקן המשנה (ג'יי קיי סימונס המעולה), אבל אני עדיין מחזיק בקצת אמונה ולכן נתתי לו את הקול שלי בקטגוריית הסרט.
יש סיכוי לא רע בעיניי
שהוא ייזכה בתסריט מעובד.
כהרגלי, ניחשתי מה שנראה לי הגיוני.
בדרך-כלל זה מוביל אותי למחצית התחתונה של הניחושים הנכונים.
ואני מנחש אקראית.
מה שמוביל אותי בדרך כלל למקומות האחרונים.
הימורי לב (דברים שאני רוצה שיקרו, ולכן מהמר שיקרו, אבל לאו דווקא בטופס)
משחק החיקוי יוצא בידיים ריקות מהטקס.
סיפורים פרועים זוכה בפרס הסרט הזר.
באחת מקטגוריות המשחק ה"נעולות" מתרחשת הפתעה. העדפה אישית: מארק ראפלו ואדוארד נורטון מתחלקים בפרס השחקן משנה.
מלון גרנד בודפסט הוא הזוכה הגדול של הערב, בהיעדר זה: מלון גרנד בודפסט זוכה באחד מהפרסים החשובים של במאי-תסריט מקורי-סרט על פני בירדמן והתבגרות.
מישהו מעלה לרשת את כל סרטוני האנימציה הקצרים המועמדים לאוסקר בזמן לפני הטקס כדי שאהיה לי השקעה רגשית מעבר לכך ש"סעודה" הוא הדבר הכי חמוד עלי אדמות.
אאוץ׳
(ל"ת)
זה לגמרי משחק הימורים מבוסס מזל
כי הבחירות של חברי האקדמיה לפעמים כ"כ הזויות (לא בקטע טוב). זה רק הופך את המשחק ליותר מותח כי ככה באמת הכל יכול לקרות. לפי הטקסים הקודמים זה נשמע לי בהחלט סביר שהסרט הטוב ביותר יהיה "משחק החיקוי" (הטקס האחרון שהסרט שניצח היה ראוי לפרס הוא 2009 עם "מטען הכאב").
גילוי נאות: מעולם לא צפיתי באוסקר כי מאז ומתמיד הוא עושה עלי רושם של אירוע מלוקק שיש בו את כל מה שאני שונא בהוליווד (אני עדיין מנסה להתאושש מתמונת הסלפי של שנה שעברה). בכל מקרה גם השנה סביר להניח שאני לא אצפה בטקס אלא רק ירפרף על הזוכים.
תודה דורון.
תודה שלא אילצת אותי להיקרע בקטגורית הסרט הקצר.
באמת שזה קשה שם, המוח אומר דבר אחד, והלב דבר אחר.
ועכשיו באופן כללי. אלה הבחירות שלי:
סרט: התבגרות
במאי: התבגרות
שחקן: בירדמן
שחקנית: עדיין אליס
שחקן משנה: וויפלאש
שחקנית משנה: התבגרות
תסריט מקורי: בירדמן
תסריט מעובד: משחקי החיקוי
אנימציה: שישה גיבורים
צילום: בירדמן
אפקטים: בין כוכבים
שובר שוויון: הימרתי על 38 אחוז
אם וויפלאש יזכה. הכובע מורד בפני האקדמיה
אוקיי כולנו חושבים שג'יי קיי סימונס צריך לזכות בשחקן משנה על וויפלאש. זה ברור.
אני חושב שוויפלאש צריך לזכות גם על: סרט, תסריט, עריכה ועוד איזה משהו שהוא מועמד עליו ואני לא זוכר (משהו עם סאונד?).
הבאסה היא שהאקדמיה רוב הסיכויים תעדיף גימיקים מגניבים על פני תוכן ותכלס.
אני ראיתי התבגרות ובירדמן והם באמת סרטים חמודים. אך אני מעדיף את ג'יי קיי סימונס צועק על מיילס טלר מאשר סרט שצולם במשך 12 שנה או סרט שצולם-בשוט-אחד-עלאק-סתם-טריקים-של-מצלמה-שחיברו-שוטים-ארוכים-לסרט-אחד-בשם-בירדמן.
אם האקדמיה תתעלה על עצמה, תהיה ייחודית ובלתי צפויה ותזכה את וויפלאש אז כובעי מורד לפניהם.
כל מה שנותר לעשות זה לחכות.
איפה מצביעים?
(ל"ת)
בעמוד הזה ממש
שים לב שבתחתית הכתבה, בחלק עם המסגרת הכחולה והתמונה עם הפסלון והפטיש, יש לך אפשרות לגלול מטה ולהמר.
יכול להיות שלא מבין נכון
אבל המשפטים 'מותר לשלוח טפסים שוב ושוב, אבל כל ניחוש שלכם מוחק את הקודם; רק הניחוש האחרון ששלחתם ייחשב לניחוש הרשמי שלכם לצרכי התחרות' ו'ניחוש אחד בלבד לאדם, אנשים' לא סותרים זה את זה?
הם אומרים את אותו הדבר
רק ניחוש אחד לאדם ייחשב. נא לא לשלוח ניחושים בשמך ובשם אחותך ואחיך ואבא ואמא וסבתא והחתול. דברים כאלה כבר קרו.
מה אנחנו, 'סריטה'? :[
(ל"ת)
האמת, לא הבנתי
(ל"ת)
החלטתי רשמית: "בירדמן" לוקח סרט ובמאי.
זה מירוץ הזוי לחלוטין: את שלוש הגילדות הגדולות לוקח "בירדמן", את הבפט"א והמבקרים לוקח "התבגרות" ואת התסריטאים, ווס אנדרסון. אם יש משהו שלמדנו ממקרה "הרשת החברתית" זה שבקרב בין הגילדות למבקרים, מי שלוקח זה מי שמצביע לאוסקר בסופו של דבר, מה שנותן יתרון ענק לריגן וחבורתו. את התסריט, אלחנדרו כנראה לא ייקח (וזה הרי באמת היה עניין של זמן עד שווס אנדרסון יקבל את פרס הניחומים האולטימטיבי של האקדמיה – ועצם העובדה שהוא ייקח אותו יחד כשהוא מועמד לעוד שמונה פרסים ויזכה בשלושה נוספים לפחות, זה חתיכת הישג. אללה גוסטאב), אבל במירוץ הזה בירדמן בעיני ייקח. אם אתם שואלים אותי, האקדמיה מפציצה בסרטים הזוכים שלה בשנים האחרונות: להוציא את "ארגו" הבנאלי, "מטען הכאב", "הארטיסט" ו"12 שנים של עבדות" הם סרטים נפלאים. האחרון קצת פחות דיבר אלי, אבל הוא דיבר למספיק אחרים בשביל שהאקדמיה תרוויח את ה"פששש" שלי (והזכייה הזו התלוותה לעוד 7 פרסים שונים ל"גרביטי", ככה שאני והיא בסדר).
הבעיה שלי היא בקטגוריית השחקן: מאוד לא בא לי שאדי רדמיין יזכה. הוא חמוד והכל, וההישג שלו באמת ראוי לציון, אבל כשמעמידים מולו את קיטון ועדיין נותנים לו את האוסקר זה די מביך. הסטטיסטיקה אומרת שמאז שהסא"ג התחיל לחלק פרסים, לא היה אף שחקן שזכה בסא"ג ובבפט"א והפסיד את האוסקר, ככה שהסיכויים לטובתו. אם תהיה קטגוריה שאני אחליף ואשנה לאורך כל השלושה ימים הבאים זו תהיה היא.
וחוץ מזה: "משחקי חיקוי" (בלעכס) לתסריט המעובד, ג'וליאן מור לשחקנית (איפה הייתם ב"לילות בוגי" ו"מגנוליה"), "וויפלאש" לעריכה ולשחקן משנה (שני האלמנטים הכי בולטים בכל הסרט), "מלון גרנד בודפסט" לאיפור, ע. הפקה, תלבושות ופסקול, "סלמה" לשיר, "בין כוכבים" לאפקטים, "צלף אמריקאי" על הסאונד, ובשביל שרה אדלר, "איה" לסרט הקצר. ומי ייתן ובאמצע הטקס תעלה לבמה נשיאת האקדמיה יחד עם ניל פטריק האריס (לבוש בתור הדוויג) ותגיד "אופס, 'נעלמת' היה מועמד לעוד איזה חמישה אוסקרים אבל בטעות התבלבלנו משום מה בינו לבין 'משחקי חיקוי'. אוהבים אותך איימי!"
הניחושים שלי
אני ניסיתי להבין את המחשבות של אנשי האקדמיה בהוליווד
1. מייקל קיטון חזר. ועם כל הכבוד לבנדיקט קמברבאץ' האקדמיה הם זקנים שזוכרים אותו כבאטמן וייתנו לו את הפרס על בסיס חסד נעורים.
2. כנ"ל לגבי ג'יי.קיי. סימונס
3. התבגרות זה פרויקט של 12 שנה. אין מצב שזה לא יקבל כלום. אני הולך על האוסקר.
4. הצילום בבירדמן הוא יוצא דופן, אין סיכוי שזה לא יזכה להתייחסות, לדעתי בדמות פרס.
כל השאר זה ניחושים. במיוחד השובר שיווין
בנדיקט קמברבאץ'?
הוא כבר לא ממש מהווה פקטור בתחרות על פרס השחקן. הקרב האמיתי מתנהל בין קיטון לרדמיין, כשקופר נושף בעורפיהם. ההימור שלי הוא על רדמיין, אך כולי תקווה שאתבדה וקיטון יקח.
כולי תקווה שסטיב קארל יזכה
(ל"ת)
סיפרתי על התחרות (ועל הפרס) לאבא שלי
ואז ניהלנו שיחה קצרה בה הוא ממש מתלהב מהעובדה שמייצרים בובות מדברות של אינגמר ברגמן, ואני מנסה להבין למה הוא מדבר על במאים שוודים.
אוף, הספקתי לצפות רק בארבעה מתוך שבעת המועמדים לסרט הטוב
(איפה הימים שהיו רק חמישה?) ומחר (כלומר היום) כבר לא יהיה לי זמן. עוד אין לי הימור, רק סיכום ביניים אישי.
אהבתי: מלון גרנד בודפסט, התבגרות
חביב אך לא מלהיב: ויפלאש
בלתי נסבל: בירדמן.
לפי זה שהגבת בבת אחת על כל הסרטים
איך הספקת כ"כ מהר לראות את כולם? ואגב אני הספקתי רק את בירדמן וויפלאש (ואתמול קיוויתי שאני יצליח לראות גם את מלון גרנד בודפשט אבל לא היה לי זמן בגלל תקרית בלתי צפויה) כך שהמצב שלך הרבה יותר טוב משלי. אני מהאנשים שאת רוב הסרטים מספיקים לראות אחרי שירדו מהקולנוע.
ארבעה סרטים בסופ"ש אחד זה מהר?
אפשר בקלות להספיק הרבה יותר (כל עוד לא מדובר ב"שואה" של קלוד לנצמן…).
הספק די מרשים
לרוב אני רואה בסופ"ש שני סרטים למרות שפעמים רבות זה מגיע לסביבות השלושה-ארבעה סרטים. אבל זה מפני שיום שישי ממש עמוס אצלי (יותר משאר הימים "הרגילים") ובכללי אני לא אוהב לראות יותר מדי סרטים ברצף (מרווח של כמה שעות מינימום).
היו מרווחים של כמה שעות בין סרט לסרט
מדובר בסה"כ בכ-8 שעות במצטבר מתוך 48 שעות של סופ"ש. נשארו עוד 5/6 לעשות הרבה דברים אחרים.
לעצור את ההימורים, עכשיו הכל ברור!
אם התלבטתם בין "התבגרות" ו"בירדמן" – ובכן, הלילה חולקו פרסי האינדיפנדנט ספיריט, שבהם שני הסרטים מתמודדים, ולכן הזכיה בהם בוודאי מנבאת גם את האוסקר. ובכן, הזוכים הם "התבגרות" ו"בירדמן".
"בירדמן" קיבל את פרס הסרט, ריצ'רד לינקלייטר – את פרס הבמאי על "התבגרות". לא למדנו כלום. הזוכים באוסקר בקלות יכולים להיות זהים, או הפוכים (התבגרות לסרט, בירדמן לבמאי) או שאותו סרט יקבל את שניהם.
בתחום המשחק: פטרישה ארקט, ג'יי. קיי. סימונס, ג'וליאן מור, מייקל קיטון. סבירות טובה שרשימת הזוכים באוסקר תהיה זהה לחלוטין. (פעם הפרס הזה היה אמור להיות אלטרנטיבה).
רשימת הזוכים:
http://www.filmindependent.org/press/press-releases/2015-film-independent-spirit-awards-winners-announced/
ההימור שלי ב- 21 קטגוריות
הסרט: Boyhood
בימוי: Alejandro González Iñárritu – Birdman
שחקן ראשי: Eddie Redmayne – The Theory of Everything
שחקנית ראשית: Julianne Moore – Still Alice
שחקן משנה: J. K. Simmons – Whiplash
שחקנית משנה: Patricia Arquette – Boyhood
תסריט מקורי: The Grand Budapest Hotel – Wes Anderson and Hugo Guinness
תסריט מעובד: The Imitation Game – Graham Moore
צילום: Birdman – Emmanuel Lubezki
פסקול: The Theory of Everything – Jóhann Jóhannsson
שיר נושא: Glory" from Selma – Music and Lyric by John Legend and Common"
עריכה: Boyhood – Sandra Adair
הסרט הזר: Ida (Poland) – Paweł Pawlikowski
סרט האנימציה: How to Train Your Dragon 2
סרט התעודה: Citizenfour
בימוי אומנותי: The Grand Budapest Hotel – Adam Stockhausen
תלבושות: The Grand Budapest Hotel – Milena Canonero
איפור: The Grand Budapest Hotel – Frances Hannon and Mark Coulier
סאונד: American Sniper – Alan Robert Murray and Bub Asman
עריכת אפקטים קוליים: Birdman
אפקטים ויזואליים: Dawn of the Planet of the Apes
הסבר על ההימור
הסרט שכמעט כל המבקרים שיבחו והגדירו כ"יצירת מופת" הוא "התבגרות". הרבה פעמים זכו סרטים באוסקר כסרט הטוב ביותר לאו דווקא בגלל שהם כאלה טובים, אלא בגלל שהם הביאו משהו חדש ושונה.
הבמאי של "בירדמן" הביא באמת בימוי שבולט באיכויותיו, ועל כן ראוי להעניק לו את פרס האוסקר, במיוחד כשהאקדמיה אוהבת לתת את פרס הבימוי לבמאים זרים ("דה ארטיסט", "חיי פיי", "כוח משיכה").
אדי רדמיין נתן הופעה אדירה בתפקיד סטיבן הוקינג. לטעמי, אחד מההופעות הקולנועיות הגדולות של כל הזמנים. האקדמיה תמיד אהבה לתת פרסי אוסקר בקטגוריות המשחק לשחקנים שמגלמים דמויות המתמודדות עם מחלה או פגם גופני אחר.
הצילום של "בירדמן" עושה את כל הסרט, ועל כן הצלם בטוח יזכה באוסקר, ולחברי האקדמיה לא אכפת שזה אותו אחד שזכה שנה קודם, בעוד שהצלם הבריטי המעולה, רוג'ר דיקינס, הולך להפסיד בפעם ה- 12 את האוסקר.
בנוגע לפסקול, האקדמיה נוהגת לתת את פרס האוסקר למלחינים חדשים, כלומר, ישר על המועמדות הראשונה שלהם. כך היה עם המלחינים של "נער החידות ממומביי", "דה ארטיסט", "כוח משיכה". במיוחד שהמלחין של "התיאוריה של הכל" הוא איסלנדי, ועל כן יש לו ניחוח אירופאי הקוסם לחברי האקדמיה.
בסרט הזר יזכה "אידה" ולו בגלל שפולין היתה מועמדת תשע פעמים לאוסקר לסרט הזר ומעולם לא זכתה, וזה, כפי שידוע לי, המדינה שקיבלה הכי הרבה מועמדויות מבלי לזכות. וכמו במקרה של "התבגרות" גם "אידה" קצר תשבוחות מקיר לקיר, ואף הסרט מועמד ביותר מקטגוריה אחת.
אז זהו ש...
ישראל הייתה מועמדת 10 (!) פעמים, שזה הכי הרבה מבלי לזכות; אם פולין תפסיד נהיה בתיקו.
(רקומר)
(סאלח שבתי, השוטר אזולאי, אני אוהב אותך רוזה, הבית ברחוב 3, מבצע יונתן, מאחורי הסורגים, בופור, ואלס עם באשיר, עג'אמי, הערת שוליים)
אגב, אני לא חושב שזה שיקול של האקדמיה בשום רמה.
הפולנים והישראלים סופרים את הפעמים שבהם הם מועמדים ולא זוכים. האמריקאים לא. זה עובד ברמת השחקנים (ג'וליאן מור לא קיבלה עד עכשיו אוסקר, ומגיע לה, אז ניתן לה) אבל בתחום המדינות, אני לא חושב שזה אכפת להם. בכלל. יש סיכוי טוב ש"אידה" יזכה, אבל זה לא קשור לפעמים הקודמות שבהם פולין היתה מועמדת.
בקצרה - ההימורים שלי
סרט – התבגרות
במאי – לינקלייטר
שחקן – קיטון, בירדמן
שחקנית – מור, עדיין אליס
ש. משנה – סימונס, וויפלאש
ש. משנה – ארקט, התבגרות
תסריט מקורי – מלון גרנד בודפשט
תסריט מעובד – התאוריה של הכל
אנימציה – 6 גיבורים
צילום – בירדמן
שיהיה לי בהצלחה!
אוי אוסקר, אוי.
אם מישהו תהה מדוע הבחירות של הזוכים באוסקר כל כך מוזרות לפעמים… וידוי של אחד מחברי האקדמיה לגבי מה הוא בוחר, ואיך:
http://www.hollywoodreporter.com/race/brutally-honest-oscar-ballot-no-773905
אהבתי את העובדה שהוא הצביע ללווייתן לפי השלד המגניב בפוסטר. אבל לא הצליח לפענח של איזו חיה השלד
אם כי אמריקאים לא תמיד מקשרים בין Leviathan לחיה (Whale).
ההימור שלי...
סרט- בירדמן. סרט מסוג שהאקדמיה אוהבת
במאי- ווס אנדרסון. אולי תגדירו את זה כהפתעה אבל מבחינתי הוא יותר מראוי לכך.. ההקפדה על הפרטים הקטנים, העושר הויזואלי, כל אלו חייבים לתת לו את פרס הבמאי.. (ולא הבמאי של ההתבגרות שחוץ מגימיק חביב לא עשה הרבה)
השחקנית-גולאין מור. בשנה בה אין הרבה תפקידים נשיים טובים היא הזוכה הכמעט ודאית
השחקן- בנדיקט קמברבץ'. הופעה נהדרת והפסלון היחידי שיקבל משחקי החיקוי.
שחקנית המשנה הטובה ביותר- פטרישה ארקט. נקודת האור בסרט הזה. הופעה פשוט מצוינת. זוכה ודאית.
שחקן המשנה הטוב ביותר- גיי קיי סימונס. ההופעה הטובה ביותר השנה! פשוט וואו. תפקיד שאני לא זוכר שראיתי.. (אני אומנם רק בן 16 אבל יצא לי לראות הרבה סרטים). באמת הופעה יוצאת מהכלל.
התסריט המקורי הטוב ביותר- מלון גרנד בודפסט. תסריט מצוין, בעולם מתוקן חיית הלילה היה נותן לו פייט אבל זה לא יקרה.
התסריט המעובד הטוב ביותר- וויפלאש. אומנם לא יצא לי לראות את מידות רעות עדיין אבל התסריט של הסרט הזה פשוט מצוין.
סרט האנימציה הטוב ביותר- לא ברור לי למה סרט לגו לא מועמד. בלי ספק הוא סרט האנימציה הטוב של השנה.. ואחד הטובים שראיתי (לא יותר טוב מכיפה אדומה הסיפור האמיתי הראשון שלפי דעתי הוא סרט האנימציה הכי טוב בהיסטוריה). הדרקון הראשון שלי 2 יקח את הפרס
הצילום הטוב ביותר- בירדמן. נראה לי שקצת קשה להתמודד עם סרט שצולם כאילו בשוט אחד.
האפקטים הויזואליים הטובים ביותר- בין כוכבים. נולאן לא יצא ביידים ריקות למרות שלקפטן אמריקה מגיע את הפרס.
הסרט הזר- לוויתן.
ווא, לא קל הפעם!
באופן אוטומטי סימנתי קודם כל את מי שאני חושבת צריך לזכות, ואז ניסיתי לחשוב "אקדמיה", והסתבכתי עם עצמי מאד מהר…
קטגורית "שחקן משנה" הייתה ההתלבטות הכי קשה שלי. ג'יי קיי היה מדהים ועד שראיתי את "בירדמן" הייתי בטוחה שזו תצוגת המשחק הכי טובה שראיתי השנה. אבל אדוארד נורטון פשוט השאיר אותי בפה פעור.
טעיתי ב-2 מתוך 11, זה דווקא לא רע. נקווה שזה לא יהיה כמו שנה שעברה שהיו אנשים עם אשכרה 100% הצלחה.
(ל"ת)
נראה לי שטעיתי בכולם! יאיייי!
(ל"ת)
אני לא זוכר מה הצבעתי :(
מרוב תחרויות שנרשמתי אליהן.. אין דרך לזכור?
ארגג אני גם לא זוכר
איך אפשר להציג טופס שכבר שלחתי?!