הפתיחה הגדולה השבוע היא אכן "תאנדרבולטס*" שתופס את המקום הראשון עם פתיחה של 74.3 מיליון דולר (ועוד 86 מיליון ברחבי העולם). המספרים האלה הם כ-40% מעלות הסרט, ואפילו עם הביקורות החיוביות, האם זה ההישג שמארוול קיוו לו? מבין כל 36 סרטי היקום הקולנועי של מארוול, זוהי הפתיחה ה-28 במספרה. אפשר לתרץ בכך שאלה גיבורים שאף אחד לא מכיר, אבל זה לא מנע מסרטים כמו "שומרי הגלקסיה" לפתוח עם סכומים הרבה יותר מרשימים. ובסדר, אפשר לעשות לו גם הנחת "עייפת גיבורי על", אבל כמה הנחות בלוקבאסטר אמור לקבל?
אם ננסה לנחש מה יהיה עתידו, הרי שזוהי פתיחה מאוד קרובה למה שעשה לפני כמעט עשור "אנטמן והצרעה", שבסוף הגיע להכנסות של 216.6 מיליון דולר (בארה"ב) – זה לא המון, אבל זה יחזיר את ההשקעה בסרט. מצד שני, אולי יותר נכון להשוות את הפתיחה הזאת ל"אלמנה השחורה", שיצא לפני "רק" 4 שנים, פתח עם 80 מיליון והגיע לבסוף ל-183.6 מיליון – אם כי גם שם היה את העניין שהוא יצא במקביל בדיסני+. אבלו אלו הנתונים לארה"ב בלבד – אם מסתכלים על ההכנסות העולמיות, "האלמנה" הגיע בסופו של דבר להכנסות של 380 מיליון דולר, ו"אנטמן" ל-623 מיליון. אז אי אפשר באמת לדעת באיזו דרך הוא ילך, ואולי הוא יצליח להתעלות על שניהם, אבל קשה לצפות שיגיע לסכומים מרשימים כימים עברו. כך או כך, נראה שהמסקנה היא שפייגי צריך ש"ארבעת המופלאים" יעשה מספרים אסטרונומים כדי להצדיק את כל העסק הזה.
במקום השני, "חוטאים" ירד רק ב-28%, עוד ירידה של כלום, ועם הכנסות של 33 מליון מהסופ"ש הסרט הגיע להכנסות כוללות של 179.7 מיליון דולר בארה"ב בלבד (ועוד 57 מיליון דולר בעולם). נראה שהסרט הזה יהיה איתנו עוד לא מעט זמן, בטח בארה"ב.
במקום השלישי נמצא "מיינקארפט: הסרט" עם ירידה סולידית של 40% (13.7 מליון) ואחריו "רואה החשבון 2" נופל ב60% למספרים חד ספרתיים, 9.5 מליון דולר. "עד הזריחה" ו"החובבן" יורדים שניהם בכ-50% ומכניסים עוד 3.8 ו-1.9 מיליון דולר בהתאמה. "מלך המלכים" נהנה מהכך שלא יצאו עוד הרבה סרטים אחרים בקולנוע ומכניס עוד 1.7 מיליון (ירידה של 61%), שזה… בסדר? אני לא בטוחה כמה סרט כזה עולה אבל 60 מיליון דולר בהכנסות כוללות זה בטח לא רע לסרט שכזה.
כמעט בתחתית הטבלה אולפני A24 מגרדים כל הכנסה שהם יכולים כש"יחידת העילית" יורד ב-52% ומכניס עוד 1.2 מיליון דולר ואחריהם שני סרטים הודיים: סרט האקשן "HIT: The 3rd Case" הכניס כמעט מיליון דולר והדרמה ההיסטורית "Guru Nanak Jahaz" עם 0.7 מיליון. ובסדר, נו, טכנית ביניהם "הגולש" של ניקולס קייג'. כאילו, עם ניקולס קייג'. אבל אתם יודעים איך זה עם סרטים של ניקולס קייג'.
מחוץ לעשירייה יש כמה סרטי ילדים שכשלו: "האגדה של אוצ'י" שנפל ב-76% כואבים אל המקום ה12 מחוץ לעשירייה, ומכניס רק 0.3 מיליון דולר – אולי הקהל של A24 עדיין לא הביא ילדים כדי לקחת אותם לקולנוע. מצד שני, זה לא מביך כמו "שלגיה", שלאחר שבעה שבועות בקולנוע הסרט מכניס סה"כ 86 מיליון דולר בארה"ב ואני יכולה להגיד די בוודאות שאף אחד לא מרוצה מזה.
בשבוע הבא מגיעים סרטים בשלל ז'אנרים. אימה: "ליצן בשדה תירס" (Clown in a Cornfield), אקשן גנרי: "הילחם או ברח" (Fight or Flight), אקשן גנרי 2: "זוג הצללים" (Shadow Force) ומחזמר רומנטי: "יוליה ורומיאו" (Juliet & Romeo). רגע שנייה, מה זה הקאסט הזה? רבל וילסון, רופרט אוורט, ג'ייסון אייזקס, דרק ג'אקובי? אוקיי, מעניין. טוב נו, אולי באמת לכל סרט יש קהל יעד.
לא התייחסתם לזה שיש מצב טוב שתהיה לת'אנדרבולטס ירידה יחסית קטנה מאוד
לפני שהסרט יצא לא היה עליו שום הייפ וכנראה המון אנשים לא ידעו על קיומו בכלל. אבל מאז שהוא יצא אנשים התחילו לדבר עליו די הרבה והוא גם קיבל ביקורות טובות. אבל הדבר הכי מעניין זה שבימים האחרונים אחרי שהסרט כבר יצא מארוול עשו לסרט הזה מהלך שיווקי מאוד מעניין (אני לא אגיד מהו כי זה טכנית ספויילר לסרט) שיכול מאוד להיות שימשוך הרבה קהל
אני בספק כמה המהלך הזה יצליח
זה מרגיש כמו ניסיון נואש שנראה לי שיכשל.
וגם אם זה יצליח להביא צופים לסופ״ש השני, אחרי צפייה בסרט הם ירגישו מרומים (כי אמנם עוד לא ראיתי את הסרט, אבל ממה שאני שומע עליו, כולל פה באתר, ״סרט נוקמים״ זה לא בדיוק התיאור הנכון שלו) והשמועה תעבור מפה לאוזן, מה שיוריד את הסופ״שים שלאחר מכן.
אבל נראה, אולי פתאום הם יפתיעו והמהלך הזה יצליח.
אוף טופיק: למה בהוליווד זנחו את האפוסים ההיסטוריים?
פעם כל קיץ היה מוצף בכאלה. בשנים האחרונות היחידים שאני מצליח לזכור אלו סרטי רידלי סקוט: גלדיאטור 2 ונפוליאון. וגם מלך הצפון של אגרס? מה הסיבה לכך. והאם מהפכת הai לא יכולה לעזור בלהוריד תקציבים מנופחים הנדרשים לשחזור תקופתי מדוקדק??
צריך רק לבדוק כמה הסרטים האלה עשו בקופות
ותשובה היא: לא מספיק. גלדיאטור 2 היה יחסית מצליח, אבל כדי להצדיק תקציב גדול כל כך צריך יותר מזה. שני האחרים נחשבים כישלונות קופתיים.
אולפנים אוהבים ללכת על בטוח. אפוסים היסטוריים הם יקרים וכבר לא נחשבים השקעה בטוחה. זה ההסבר.
אולי כי סדרות האפוסים ההיסטוריים עושים את אותה עבודה?
אישית ללא ממש אכפת לי מאפוסים היסטורים בכל מקרה, אבל כן יש מגוון שלהם בסדרות טלויזיה שלא לדבר על סרטים היסטריים עם שיחזורים, יכול להיות שזה שוק רווי.
חוץ משוגון גם בטלוויזיה אין יותר מדי.
(ל"ת)
יצאה עכשיו סדרה תנכ״ית על דוד המלך באמאזון
זה עונה על ההגדרה, לא?
וסדרה יקרה על רומא בשנה שעברה
"אלו שעומדים למות". אבל היא השאירה אפס עגול של אימפקט.
בהלם, רק עכשיו גיליתי על הסדרה הזו. ועוד עם אנתוני הופקינס!
אצפה בהקדם. ידוע עם חודשה לעונה שנייה?
מודה שלא שמעתי עליה כלל עד עכשיו
מצד שני, גם אין יותר מדי דיבור על בית דוד.
אפילו פה, באתר ישראלי שמרבית גולשיו יהודים, אין שום דיבור על הסדרה הזאת ברמה שאפילו לא פתחו לה דף סדרה ואף אחד גם לא ביקש שיפתחו.
לא ברור לי למה.
היה הגיוני שלכל הפחות בארץ יהיה על הסדרה דיבור (מה גם שיש שם גם שחקנים ישראלים).
זו שגיאה לקבוע את מידת ההצלחה של הסדרה לפי עין הדג
הנתונים מראים שהסדרה מצליחה. לא סתם מצליחה, חודש. לעונה שנייה תוך 17 ימים.
אבל האפוסים ההיסטוריים שאני מתעניין בהם אינן אפוסים תנכיים ואני חישב שההצלחה של הסדרה לא תוביל למסקנה שהקהל רוצה עוד אפוסים היסטוריים אלא שהקהל רוצה עוד סדרות שקשורות לדת.
העניין הוא שיש פה סדרה שאמורה לעניין במיוחד את הקהל הישראלי ואיכשהו זה לא קורה
סדרב תנ״כית על דוד המלך בהשתתפות שחקנים ישראלים זה בדיוק הדבר שאמור מאוד לעניין את הקהל הישראלי, ולכל הפחות מהסתכלות פה בעין הדג אני מופתע שזה לא ממש קורה.
אפילו יש שם את הקטע שמופיעות כתוביות על המסך בשפה שקשורה לתוכן ואז הם הופכות לאנגלית, כמו שהיה בסרטי הפנתר השחור, רק שפה השפה הראשונית הזאת זו עברית.
כך שזה ממש תוכן לקהל הישראלי, ועין הדג לצורך העניין הוא אתר ישראלי שהייתי מצפה שהסדרה תהיה נוכחת בו.
(אגב, גם אני טרם צפיתי.
מודה שאולי אם היה יותר דיבור, גם הייתי יותר מזדרז לצפות)
אני חושב שלמעט מאד אנשים יש מנוי לאמזון בארץ כך שאף בדרה של אמאזון לא ממש מצליחה למצוא את דרכה למיינסטרים הישראלי
אפילו דה בויז די נישתית.
פה באתר בהחלט יש דיבור על תכני אמאזון
לדוגמא, על הסדרה של שר הטבעות יש פה בהחלט דיבור.
פה אני מדבר על מצב שלא היה אפילו מגיב אחד שכתב שראה את הסדרה ושיש לו מה להגיד עליה.
אף אחד אפילו לא ביקש דף סדרה לסדרה הזאת, אני חושב שזה הרבה מעבר לכמה אמאזון מצליחה בארץ.
ההתעלמות מהסדרה הזאת פה באתר היא גורפת.
כאילו, אני לא היחיד פה באתר עם מנוי לפריים וידאו (זה בנוסף על צופים באופנים פיראטיים), אבל נראה שאיש מאלה שיכלו לראות ולדבר על הסדרה לא עשה את זה.
כאמור, כן, זה כולל אותי, אם כי אני לא רץ בקלות רבה לצפות בסדרות, כך שאני מניח שדיבור כאן באתר או המלצה על כך שזאת סדרה טובה אולי היה יותר מדרבן אותי להתחיל לצפות (בהזדמנות זאת: אם מישהו כן ראה, אשמח לשמוע איך זה והאם זה שווה צפייה), בינתיים זה נמצא ב״אני צריך לראות מתישהו״.
אני באמת רוצה להאמין שבאף אחד באתר לא צורך תכנים באופן פיראטי,
כלומר שאנשים באופן אקטיבי פוגעים בתעשייה שכל האתר הזה מושתת עליה. כולנו אוהבים קולנוע וטלוויזיה ורוצים שהיצירות האלו ימשיכו להתקיים. אז לא נפגע בהם בפיראטיות!
מעבר לכך, שר הטבעות היא די היוצא מן הכלל כי, זו שרה הטבעות. מדובר במותג עצום. אם כבר הדיבור על הסדרה יחסית חלש ביחס לגודל המותג. אם הייתה עולה בנטפליקס או באפל היה יותר דיבור באתר
בנוסף באמזון , מחזור כישור הזמן תופסת תאוצה
בניגוד לשר הטבעות המאכזבת שמדשדשת ביחס להשקעה הניכרת בה, מבחינת ביקורות ומבחינת רייטינג. לא אופתע אם לעונה 4 של כישור הזמן יהיה תקציב יותר מושקע מלעונה 3 של שר״ה
סוף לכרייה
לפי דיווחים, 'מיינקראפט' – שכרגע על רווחים של 875 מיליון – יוצא לדיגיטל בשבוע הבא, מה שכנראה יגרום להרבה אנשים להעדיף לראות אותו כבר בבית. אחרי הפתיחה העצומה הייתי בטוח שהוא די בוודאות ייכנס למועדון המיליארד, אבל נראה שזה לא יקרה (אולי אם יחזירו אותו לקולנוע מתישהו בעתיד). אולי ההפיכה שלו לסרט ממים והתיעוד של אנשים מתנהגים כמו בהמות בהקרנות שלו הרחיקה צופים פוטנציאליים שהעדיפו לצפות בסרט בסביבה יותר נעימה.
אז לאיזה סרט בקיץ הזה כן יש סיכוי להיכנס למועדון? מרגיש לי ש'סופרמן' הוא ההימור הכי בטוח, דמות אייקונית + במאי שהרבה אנשים אוהבים + כאלה שמקווים לראות התנעה של יקום DC מוצלח, לשם שינוי. אולי גם "עולם היורה" החדש? מסיבה נשגבת ממני, כל סרט בטרילוגיה האחרונה הצליח להצטרף למועדון (גם אם בקושי), אז הסטטיסטיקה לצידו.
עולם היורה סביר מאוד להניח, סופרמן בסימן שאלה
סרטים מעטים מאוד של דיסי עקפו את המיליארד ואין אפילו סרט אחד בבימויו של ג׳יימס גאן שעקף את המיליארד.
אז יכול להיות, אבל עדיין בסימן שאלה.
על עולם היורה, לעומת זאת, כן הייתי שם את הכסף.
בכל זאת, אחרי שלושה סרטים שעשו את זה, למה שהרביעי יהיה שונה?
יש לסדרה הזאת את הקהל שלה ולקהל הזה שום דבר, כולל לא ביקורות הכי שליליות בעולם, לא ישנה לו.
באינטרנט יש דיבור על לילו וסטיץ וזה פחות ברור מעולם היורה חח
(ל"ת)
העובדה שאני כל פעם מחדש נזכר שהוא קיים לא מזהירה
מצד שני, אני לא קהל היעד של הסרט הזה. מצד שלישי, אם הייתי צריך להמר בין מיינקראפט לבינו למי יש יותר סיכוי, הייתי אומר שלחלוטין מיינקראפט. אז אם במכרות נפלה שלהבת, איך יגיעו למיליארד אזובי קיר?
מצד רביעי, קרו דברים מעולם, אי אפשר לדעת.
אני באמת לא מתמייר להבין
אבל כן אני יכול לומר שעל פי deadline
הסופש שלו הולך להיות הצלחה ממש כנראה הסרט הכי מצליח השנה עד כה
https://deadline.com/2025/05/lilo-stitch-box-office-advance-ticket-sales-1236388406/
לסופרמן יש את הקריפטונייט שלו
וזה עדת מעריצי הסניידרוורס הרעילים שנשבעה להלחם על כבודו האבוד(?) של הנרי קאוויל נגד הצלחתו של סופרמן החדש. רק לכתוב את המשפט הזה עשה לי איכס בכל הגוף.
לעומת זאת, אני נוטה להאמין שארבעת המופלאים הוא בעל סיכויים לא רעים בכלל להגיע למיליארד המיוחל, אבל כמו שכתבו פה אחרים לפניי, עולם היורה הוא כנראה המועמד המוביל לתואר הזה השנה.
ארבעת המופלאים יכול להצליח, אבל זה ממש מוגזם לצפות שיעבור את המיליארד
אפילו בסאגת האינסוף, מרבית סרטי מארוול שעקפו את המיליארד היו סרטי נוקמים או סרטים אחרים שהיו אירוע קולנועי ברמה של הנוקמים.
בסאגת המולטיוורס קל וחומר.
אם בסאגת האינסוף הפנתר השחור עקף את המיליארד, הרי שבסאגת המולטיוורס הפנתר השחור 2 לא.
ואם בסאגת האינסוף קפטן מארוול עקף את המיליארד, הרי שבסאגת המולטיוורס המארוולס… טוב, זה בכלל מביך, כי המארוולס הוא הכישלון הקופתי הגדול ביותר של מארוול אי פעם.
בכל מקרה, היו רק 2 סרטים בסאגה הנוכחית שעקפו את המיליארד ושניהם היו אירועי מולטיוורס עם המון הופעות אורח של דמויות מסרטי מארוול שמחוץ ליקום הקולנועי שהתאחדו לראשונה יחד על המסך.
אני לא רואה איך סרט רגיל של ארבעת המופלאים, טוב ככל שיהיה, יכול להצטרף לשני הסרטים הללו ולהרוויח מיליארד.
וארבעת המופלאים בהחלט משווק כאירוע גדול ולא סתם עוד סרט של מארוול
כמה הוא יכניס הוא מקרה בוחן לכמה הציבור באמת מעוניין בmcu ובסרטי גיבורי על בכללי.
יש לי תחושה שארבעת המופלאים וסופרמן יצליחו אבל לא במידה מסחררת, אלא במידה שתאותת לאולפנים שאכן התעייפנו מגיבורי על
אני לא רואה בשיווק שום דבר שמזכיר את ספיידרמן אין דרך הביתה או את דדפול & וולברין
אין פה מפגש מולטיוורס בין דמיות מסרטים שונים שמעולם לא נפגשו, אין פה שחקנים שחוזרים לגלם דמויות שגילמו לפני שנים, כל מה שיש פה זה פשוט סרט על ארבעת המופלאים כשכל מה שמייחד אותו מסרטי מארוול האחרים זה שהוא ביקום מקביל בשנות ה-60. אני לא רואה מה בזה הופך את הסרט לאירוע קולנועי ענק.
אני מסכים שנראה שבונים על הסרט להיות המצליח ביותר של מארוול השנה, אבל מפה ועד למיליארד הדרך ארוכה ואני גם לא חושב שבדיסני מצפים בכלל למיליארד.
רווחים של 800 מיליון יכולים להיחשב הצלחה מסחררת בשביל סרט כזה.
לא כל סרט מארוול הוא אירוע קולנועי.
גם אם סרט מכוון להיות מהמצליחים יותר של מארוול, זה עדיין לא הופך אותו לאירוע קולנועי.
שומרי הגלקסיה הראשון היה הצלחה גדולה והוא נחשב עד היום בין הסרטים הטובים של מארוול, אבל הוא בכל זאת לא היה אירוע קולנועי וגם לא הגיע למיליארד. נראה לי שזה הכיוון גם פה.