דוח קופות משעממות 23.05.21: עד בתבוסה

אף סרט לא צלח את המשחקים של ג'יגסו

מדי פעם יש פשוט סופ"שים משעממים, כמו סוף השבוע הזה שבו כולם פשוט מחכים לסרטים הגדולים של סוף השבוע הבא.

"המסור: המעגל נסגר" מצליח לשמור על המקום הראשון עם עוד 4.5 מיליון דולר. זה לא נשמע מרשים אבל סרטי אימה בדרך כלל לא שומרים על המקום הראשון, אז גם בכללי ובטח שבתקופת הקורונה מדובר בהישג נחמד. עד כה הסרט הכניס 23 מיליון דולר בסך הכל. הסרט הקודם בסדרה, "המסור 8", הכניס 103 מיליון דולר בסך הכול אבל אנחנו עדיין בתקופת קורונה אז 23 מיליון דולר זה סבבה לגמרי לסרט אימה. עם זאת, יש גם סיבה לחגיגה: הסרט החדש הוביל את סדרת המסור להכנסות כוללות של מעל מיליארד דולר. מזל טוב.

"שומר טינה" מצליח לשמור על המקום השני והכניס עוד 2.9 מיליון דולר. זה אמנם לא מספר מרשים אבל ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 71 מיליון דולר שזה כבר סכום הרבה יותר מרשים, גם אם רוב הכסף הוא מחוץ לארצות הברית.

במקום השלישי "עד במנוסה" ממשיך לא להרשים עם עוד 1.9 מיליון דולר. בסך הכול הסרט הכניס 19 מיליון דולר בכללי שזה גם איום וגם נראה עוד יותר איום ביחס להכנסות של שני הסרטים שמעליו. אני יודעת שהסרט זמין בחינם ב-HBO MAX, אבל יחסית להצלחה של סרטים אחרים בתנאים הללו, אני לא חושבת שזה תירוץ שאפשר להתחבא מאחוריו.

במקום הרביעי "ריה והדרקון האחרון" עלה מקום מהמקום החמישי של השבוע שעבר והכניס עוד 1.6 מיליון דולר. סכום נחמד בהתחשב בזה שעכשיו הסרט כבר זמין להשכרה דיגיטלית גם מחוץ לדיסני פלוס. חלק מכוח ההישרדות של הסרט נובע מכך שזו הפעם הראשונה שדיסני חתמה על חוזה עם רשת בתי קולנוע גדולה שבהתחלה סירבה להקרין את הסרט כי הוא זמין גם באופן דיגיטלי בדיסני פלוס תמורת 30 דולר. אין פרטים רשמיים אבל כנראה שבפעם הראשונה דיסני הולכת לחלק חלק מהכסף שלה, כי כרגע הם צריכים את בתי הקולנוע כמו שבתי הקולנוע צריכים אותם. בסך הכל הסרט הכניס 111 מיליון דולר (למי שעוקב: זה עדיין לא יותר מה-114 של "טום וג'רי").

במקום החמישי "גודזילה נגד קונג" הכניס עוד 1.4 מיליון דולר. הסרט הכניס 96 מיליון דולר בארצות הברית והוא ממשיך לזחול לעבר קו ה-100 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות שלו עומדות על 432 מיליון דולר. נראה לי שזה הסרט הכי מוצלח שיצא ממודל ה-HBO MAX.

במקום השישי "Demon Slayer: Mugen Train" הכניס עוד 1.3 מיליון דולר. מתחתיו, "מורטל קומבט" ירד ממחוזות מיליון הדולר והכניס עוד 950,036 דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 79 מיליון דולר שזה לא ממש להיט.

במקום השמיני יש לנו כניסה חדשה-ישנה עם "סקובי-דו!" הסרט המצויר משנה שעברה. זה לא בדיוק יציאה מחודשת כי הסרט מעולם לא יצא בקולנוע בארצות הברית בגלל שתאריך היציאה שלו היה אמור להיות מרץ, 2020, בדיוק אחרי שכל בתי הקולנוע נסגרו בגלל הקורונה. הוא כן היה זמין בתשלום בארצות הברית באופן דיגיטלי וגם בחינם ב-HBO MAX ככה שזה יותר כמו יציאה מחודשת מסורתית לקולנוע. רק שאף אחד לא התרגש יותר מדי מהסרט והוא הכניס רק 850,000 דולר.

אבל תמיד יש סרטים חלשים יותר כמו הסרט " Dream Horse" ("סוס מנצח") שנכנס הישר למקום התשיעי עם 793,644 דולר. הסרט מבוסס על סיפור אמיתי של סוס מירוצים שאומץ כלכלית על ידי קהילה קטנה בוולש בגלל החלום של אישה אחת (טוני קולט). אם החלום שלה היה להיות להיט – אז טוב, אופס. במקום העשירי "Finding You" עומד לעזוב אותנו אחרי שבועיים בלבד בטבלה, כשהוא הכניס עוד 672,111 דולר בסוף השבוע האחרון.

מחוץ לטבלה הסרט שעשה הכי הרבה כותרות הוא "מהיר ועצבני 9" שיצא השבוע לקולנוע בחלק מהעולם כולל סין. בסין תמיד אוהבים את "מהיר ועצבני" והסרט הזה לא שונה. הסרט פתח עם 163 מיליון דולר כש-136 מתוכם מגיעים מסין. אחרי שנה של נתונים מפוקפקים מסין, זה נראה בסך הכל כמו סכום הגיוני בהתחשב באהבה של המדינה לזיכיון הזה, אבל אי אפשר לדעת באמת. בינתיים אפשר לשאול למה הסרט יוצא שם חודש שלם לפני שהוא יוצא בארצות הברית? האם כדי להימנע מפיראטיות או שיש שטות אחרת לא ברורה?

בשבוע הבא בארצות הברית הולכים ליהנות משני סרטים שעומדים לצאת בהפצה רחבה: "קרואלה" בכיכובה של אמה סטון הוא סיפור המקור של קרואלה דה-ויל, מנערה תמימה בלונדון ועד להפיכתה לקרואלה שאנחנו מכירים. הסרט יוצא לקולנוע אבל גם לדיסני פלוס תמורת 30 דולר נוספים, ככה שזה יפגע בהכנסות בקולנוע.

חוץ ממנו, גם "מקום שקט 2" הולך לצאת לקולנוע. זהו סרט המשך שעוקב אחרי המשך החיים של המשפחה שניצבה במרכז הסרט הקודם כשהם יוצאים לנסות למצוא אנשים אחרים ששרדו. במקביל, נראה שהסרט מכיל פלאשבקים נרחבים לאיך הכל התחיל עם ההגעה של המפלצות, מעין "הסנדק 2" שכזה. מה שמעיב על הסרט הזה זו העובדה שהוא הולך להגיע לפרמאונט+ תוך 45 יום בלבד. מה שמאוד לא משמח את כוכבי הסרט ויכול לגרום להרבה אנשים פשוט לחכות במשך הזמן הקצר הזה עד שהם יוכלו לראות את הסרט בטלוויזיה, כנראה, אם כי לא בטוח, ללא תוספת תשלום.