ריה והדרקון האחרון
Raya and the Last Dragon

לוחמת מחפשת את הדרקון האחרון בעולם.

תאריך הפצה בארה"ב: 05/03/2021
תאריך הפצה בישראל: 03/06/2021

39 תגובות פתח ספוילרים פתח תגובות ישנות

  1. אני די בטוח שהוא לא היחיד שמעורב בכתיבת התסריט לסרט הזה

    אבל העובדה שאדל לים הוא התסריטאי היחיד שמקבל קרדיט על עבודתו כאן היא, אעפס, לא מבשרת טובות. העבודה שלו על "עשיר בהפתעה" היתה רחוקה מלהרשים, בלשון המעטה.

    • היא*

      (ל"ת)

      1
      רז גרינברג ?
    • כמו כן, לא לכאן או לכאן

      אבל אדל הייתה משכתבת של "עשיר בהפתעה". התסריט נכתב (על בסיס ספר) על ידי מישהו אחר.

      מויקי: Lim, who was born in Malaysia, added specific cultural details and developed Eleanor's character. בהתחשב בכך, שוואלה, כן, הדמות של אלנור (מישל יו) הייתה אחת הדברים היותר מוצלחים, אולי אפשר להיות אופטימיים בזהירות.

  2. זה רק אני והעברית שלי

    פלוני

    או שדיסני באמת חיכו שדרימוורקס יגמרו עם הדרקון הראשון כדי להכריז עם הדרקון האחרון? והאם אילומיניישן יעשו סרט על כל הדרקונים שבאמצע?

    7
    יהונתן צוריה, שופל, יחמור פרסי, רז גרינברג, הראל, lazarobbie, UriK ?
    • זאת ועוד

      ב-2020, צפויים לנו לפחות שני סרטים על דרקונים סיניים: זה שנדון בעמוד הנוכחי, ו-Wish Dragon, הפקה משותפת לאולפן סיני ולאולפן סוני:
      https://www.imdb.com/title/tt5562070/
      ובעוד ש-"ריה והדרקון האחרון" נכתב על ידי התסריטאית של "עשיר בהפתעה", "דרקון המשאלות" מתהדר בדיבוב של הכוכבת של "עשיר בהפתעה". מה הולך פה. ממש מבוכים ודרקונים.

      3
      יחמור פרסי, Morin, gunai ?
      • אוף, זה נראה ממש יפה בקונספט ארט

        ואז האנימציה תלת מבאסת ממש.

        • יש טריילר?

          (ל"ת)

          • לא, תמונות בימד"ב

            אולי במוצר מוגמר זה יראה יותר טוב, אבל אני בספק.

  3. ואגב סוני, הסרט הבא מאולפן האנימציה שלהם שכנראה ייצר התרגשות זהה לזו של "ספיידרמן: מימד העכביש"

    נקרא "משפחת מיצ'ל נגד המכונות" והוא עוסק במשפחה שיוצאת לטיול בדיוק כשכל המכונות בעולם עושות סקיינט ומחליטות להשתלט על העסק:
    https://www.imdb.com/title/tt7979580/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1
    הקלף בשרוול: הסרט הזה מגיע משניים מהיוצרים של "גרביטי פולס". זה המקום לציין שמהפרק הבודד (הראשון) שראיתי של "גרביטי פולס" לא נפלתי בכלל, אבל אני מודע לזה שאני במיעוט בנושא לעומת, אה, כל יתר העולם בערך.

    1
    Morin ?
    • אני לא רואה שם את אלכס הירש

      אדם קלין אורון

      שהוא גם היוצר וגם הכי מזוהה עם גרביטי פולס. אם הוא לא שם, הם יתקשו לשווק את זה כ"מהיוצרים של גרביטי פולס".

      • אולי הכי מזוהה, אבל שום דבר לא ימנע מהם לשים טאגליין כזה על הטריילרים

        וזו אפילו לא תהיה חוסר-אמת בפרסום (לרוב הסדרות יש מפיק-על, אבל קשה לחשוב על סדרה ש-"נוצרה" על ידי אדם אחד בלבד).

        • בסדרה הזו הדגישו מאוד את הירש

          אדם קלין אורון

          כל קהילת המעריצים שלה סוגדת לו (ורק לו); השם שלו מופיע על הלוגו של הסדרה; הוא חתום על חצי מהספרים שיצאו ממנה וכדומה.
          אני לא אומר שהוא באמת היוצר הבלעדי – אין לי מושג – אלא שבאלמנט השיווקי העובדה שהירש לא מעורב בהפקה של הסרט האמור ממש משחקת לרעתם. זה יהיה כמו לנסות לשווק סרט כ"מהיוצרים של הסימפסונס!" כאשר מט גריינינג לא מעורב.

  4. זכור לי שהאזנתי לפודקאסט עם הסופר קן ליו

    שלדי בן האלמוות

    שבו הוא הסביר שאין דבר כזה דרקון סיני ושהביטוי הזה נולד בשל ה"מבט הקולוניאלי" המערבי שמנכס, מרדד ומשחית ארטיפקטים מהתרבות הסינית. דהיינו, המונח המערבי דרקון מתאר יצור שהדמיון בינו לבין ה"דרקון" הסיני, מעבר לצורה וגם זה בערך, הוא אפסי. תפקידים שונים, מקור שונה, יחס שונה. האדם המערבי אנס את ה"דרקון" הסיני, ובעצם את כל המעט והמעוות שהוא מכיר מהתרבות הסינית, בחוצפתו והתנשאותו, לתוך עולם המונחים שמובן לו, וכעת הוא מייצר חיקויי פארק שעשועים מפלסטיק לסיפורים סיניים. איפהשהו הוא גם בירכנו במילה פטישיזציה. בקיצור, אני מת שמתישהו תהיה מהומה בגלל השטות הזאת, ראשים יעופו ואנשים מעורערים בנפשם יכו על חזותיהם ויבכו ביוטיוב ובטלוויזיה. יהיה מגניב. אה, וספר הפנטזיה Grace of Kings של ליו מאוד מומלץ. למרות שהבנתי שהעלילה גנובה במידה רבה מתוך Romance of the Three Kingdoms וכתבי ההיסטוריון הסיני הקדום סימה צ׳יאן. אבל באמת, סופר מוכשר. מאטה זינדו 2020.

    מצאתי את הראיון (שנמשך כשעה):
    https://youtu.be/Gu2WmX3cUcs

    • זה נראה לי מאוד רחוק מליצור בעיה

      הבעיה היא.. מה, שלשניהם קוראים "דרקון"? הרי ברור מאוד לכל מי שקורא יצירות (גם אמריקאיות) על דרקונים סינים שמדובר בחיה אחרת לחלוטין. גם אם יש מקרים בהם דרקונים סיניים דומים בתפקידם לדרקונים מערביים (ואני לא בטוח שיש), זה לא יקרה עם הסרטים *האלה*, שם נראה שיש לאנשים שעושים אותם ידע ועל כן הדרקונים עושים דברים שונים.

      בקיצור, אלא אם לא הבנתי אותך נכון, או אתה לא הבנת אותו, או הבנת אבל לא הבהרת למה הוא מתכוון – לא הבנתי על מה המהומה העתידית שאתה חוזה.

      • אם תהיה מהומה, אז לא בגלל קן ליו ספציפית. אבל אני בטוח שהוא לא המציא את מה שאמר.

        שלדי בן האלמוות

        כן, המילה דרקון היא הבעיה הראשונה. הבעיה השניה היא שימוש באלמנטים סיניים על ידי יוצרים מערביים שתרבותם אינה סיניים. הבעיה המהותית, לדידו, למיטב זכרוני והבנתי, היא שהמילה דרקון בהקשר הסיני גורמת לאדם המערבי להמיר בתודעתו, לפחות חלקית, את היצור המיתולוגי הסיני בדרקון המערבי, ובכך מוחקת את התוכן האותנטי ומנכסת את היצור הזה לתרבות המערבית בצורה שהיא מסורסת ומעוקרת ממשמעותה האמיתית אך עדיין מעניינת את האדם המערבי כקוריוז אקזוטי, שהתוכן שהוא יוצק לתוכו מזויף כמעט לחלוטין. וזו צורה של קולוניאליזם.

        יכול להיות שהפרשנות הזאת עדיין איזוטרית מכדי לזלוג למיינסטרים, אבל אני לא אופתע אם נגיע לשם בסופו של דבר. אפרופו, אני בטוח שיש אנשים שלא אכפת להם שהתסריטאית מאינדונזיה כשההפקה אמריקאית. צריך רק לטעת בראשי האנשים המתאימים את הרעיון שהמילה דרקון משמשת ככלי לקולוניזציה תודעתית של התרבות הסינית.

        שיהיה ברור, אגב, אני לא עושה בייטינג. אין לי כוונה להיכנס לדיון אינסופי שמהותו "אני שמרן יותר ואתה שמרן פחות, אני מדבר שפה אחת ואתה אחרת, ואין לנו על מה לדבר".

        • אבל זה רעיון... מטורף

          גם המשפחה הסינית והמשפחה האמריקאית שונים. גם הרעיון לגבי "מהו כבוד". מושגים הם שונים בתרבויות שונות אפילו אם הם נקראים באותם מילים. זה.. חלק מהעניין.

          אפשר, כמובן, לשנות את השם של הדרקונים הסינים למשהו אחר בהסבר שאלה שני מושגים שונים מאוד ולקוות שזה יתפוס, דברים שכאלה קורים. אבל להגיד שזה קולונליאליזם זו… אקרובטיקה מחשבתית מרשימה, נגיד זאת כך.

          1
          lazarobbie ?
          • (התלונות הן לא עלייך, כן? אלא על הרעיון שאתה מציג)

            (ל"ת)

        • אני יכול להעיד שיצא לי לה קל במושג דרקון בטקסטים באנגלית שנכתבו על ידי סינים.

          זה התרגום התקני באנגלית, ואני מניח שבעוד שפות, למה שלא יהיה המושג הזה במקור הסיני.
          אני יכול להעיד גם ששמעתי לפחות חוקרת סינית אחת שהביעה אכזבה שאין מספיק ניכוס תרבותי של סין במערב – טוב, היא לא ניסחה את זה בדיוק ככה, אבל היא כן היתה מתוסכלת מהעובדה שמרכיבים מהתרבות הסינית לא מקבלים מספיק התייחסות בזו המערבית בהשוואה לתרבויות אחרות באסיה.
          בקיצור, העמדה שציטטת היא בוודאי לגיטימית אבל אני לא בטוח שהיא מייצגת את מרבית הסינים.

          • "מרבית הסינים" זה כל כך הרבה אנשים

            תמר

            שקשה לי להאמין שיש איזושהי עמדה בעולם שמייצגת את כולם, בעיקר כשבנושאים רבים חלק ניכר מהם מפחדים להביע בקול עמדה שלא מתאימה לעמדת המשטר הרשמית, ובצדק. אני בספק שמרבית הסינים אפילו יסכימו על תשובה לשאלה "מיהו סיני?"

            • המשפט המלא שכתבתי הוא"אני לא בטוח שהיא מייצגת את מרבית הסינים"

              כמו שציינת, קשה לדעת מה מייצג את מרבית הסינים, או אפילו אם הנושא הספציפי הזה מספיק מעניין אותם בשביל לגבש דעה. אבל שוב: "דרקון" זה מושג שנתקלתי בו גם בטקסטים של חוקרים סיניים. אנשים שעוסקים בחקר התרבות הסינית (וגם, אגב, בתרגומים רשמיים של המושג בסרטים מסינית לאנגלית). לכל הפחות, נראה לי שהגישה שהובעה פה היא לא ממש הזרם המרכזי.

  5. ובפינתנו "סרטים שנדחפים לתאריכים מוזרים"

    אני מבין שהחליטו שאת "נפש" של פיקסאר דחוף יותר להוציא, אז הוא תפס את הסלוט של נובמבר שהיה מיועד לסרט הזה. אבל הסרט הזה קיבל את… מרץ? בית הקברות של מרץ הוא באמת המקום שאליו שולחים את הסרט שבונים עליו בתור ה-"לשבור את הקרח" הבא?

    • אני כבר לא בטוח שמרץ כזה בית קברות

      אבל זה בהחלט שנמוך משמעותי.

  6. טיזר ראשון

    Nate

    https://www.youtube.com/watch?v=9BPMTr-NS9s&t=1s

    עיצוב מעניין, אחלה מוזיקה, משום מה יש דברים שמזכירים לי את מואנה.

    מכל מקום, אני מחכה בציפייה….

    • הטיזר באמת נראה טוב

      pingpong

      אבל מזכיר לי יותר את אווטאר(הסדרה, כמובן)

      • לי זה נראה כמו טריילר למשחק וידאו

        (ל"ת)

        • גם נכון

          pingpong

          (ל"ת)

        • לארה קרופט מישהו?

          Nadav98

          (ל"ת)

    • טריילר פנטסטי, בעיקר בזכות המוזיקה

      צפיתי בו בלופ איזה עשר פעמים.

      יכול להבין את הטענה של "משחק וידאו", אבל לא מסכים איתה, כי הטריילר מראה גם מספיק דברים יותר 'רגילים'. ושוב, איזה שימוש מוצלח באודיו. וואו.

      1
      אמיר אסעד ?
      • מה בדיוק 'רגיל' בזה?

        פלוני

        כמעט כל שוט בטריילר הזכיר לי את הטריילר של Unreal Engine 5 ממאי… וזה לא עוזר שאין כמעט עלילה בטריילר של דיסני.

  7. וואו, איזה פסקול נהדר!

    אחד

    אין לי מושג לגבי הסרט עצמו, אבל הפסקול פשוט נהדר.
    ג'יימס ניוטון הווארד בהחלט מתעלה על עצמו. מדובר בפסקול הרבה יותר מוצלח מ״חדשות העולם הגדול״ שלו שקיבל מועמדות לגלובוס הזהב ויכול להיות שיהיה מועמד לאוסקר הקרוב.
    אם חדשות העולם הגדול יזכה אותו במועמדות לאוסקר השנה, אז חסר להם אם שנה הבאה הוא לא יהיה מועמד על זה (וכן, אני לא באמת יודע מי יתחרה בו, השנה הרי רק התחילה ועדיין זה נשמע לי כמו פסקול שצריך להיות מועמד).

    אם הסרט טוב כמו שהפסקול טוב, אז יש פה קלאסיקה חדשה בפתח (ואם לא, אז לפחות יש פסקול מצויין להאזין לו).

    • ואכן, לא מפתיע, אבל ביקורות ראשונות טוענות ברובן שהסרט מצוין

      (ל"ת)

      • לא מצוין

        אלא אם "רמיקס לא משהו של סרטים טובים אחרים" נחשב מצוין.

        • בכלל לא מצוין

          בארטושק

          סרט בינוני ונוסחתי בלי טיפת השראה. עד שכבר מביאים את אקוופינה להיות הג'יני, לא נותנים לה בכלל להתפרע – אז בשביל מה? על העלילה בכלל אין מה לדבר, רואים שהיא נכתבה על ידי מחולל סרטי דיסני אוטומטי.

          2
          אדון האופל, רבבה שץ ?
    • פסקול שמושפע מאד מהפסקול של "חיות הפלא"

      שהלחין אותו המלחין, ג'יימס ניוטון הווארד. לשבחי ייאמר שלא ידעתי מי המלחין כשצפיתי בסרט, ובכל זאת היו כמה תימות שממש תפסו לי את האוזן. וזה בסדר, כי הפסקול של חיות הפלא באמת נפלא (נכנס למצעד פסקולי העשור), אבל מתברר שכמו אספקטים אחרים של הסרט – יש כאן מן המיחזור.

      • מתקן את עצמי - הניסוח חזק מדי:

        לא "מושפע מאד", כן מושפע בכלליות. יש המון טרקים עם תיבול אסייאתי שהם חומר חדש (אם כי לא מאד מלהיב), אבל כאמור, בהחלט גם כמה וכמה תימות – בעיקר סביב קסם הדרקונים – שמוכרות מ'חיות הפלא'.

        • מהאזנה ראשונה

          טאי

          הוא לדעתי, אם כבר, מאוד מאוד (מאוד) מושפע מהפסקול של ״אווטאר״ (של ג׳יימס קמרון). קטעי המקהלה מאוד דומים וחוזרים על עצמם בשני הפסקולים האלה. אין ספק שיש השפעה גדולה מהפסקול של ג׳יימס הורנר.

          1
          אדון האופל ?
  8. איפה המסך הגדול כשצריך אותו?

    אחד

    אז נכון: העלילה קלישאתית וממוחזרת והמסר בעייתי בטירוף (״אפשר וצריך לסמוך על כל אחד, גם אם הוא הוכיח כבר שהוא לא אמין וניסה להרוג אותך כמה פעמים, ברמה שתפקיר את חייך בידיו כי בסוף כולם טובים״) ולרגעים זה מזכיר משחק מחשב, כל זה נכון.
    אבל הפסקול הנפלא והויזואליה המהממת והקרבות הנפלאים והתינוקת הלוחמנית שללא ספק גונבת את ההצגה, כל אלה בהחלט מצדיקים צפייה בסרט וגורמים לי להצטער שאין עדיין קולנוע, אני רק יכול לדמיין איך סרט כזה היה עובד מצויין עם מסך גדול וסאונד חזק של קולנוע.

    ודרך אגב, תהיה ביקורת?

    1
    הראל ?
  9. בינוני להחריד ומעצבן ממש

    אדון האופל

    נתחיל מהדברים החיוביים. האנימציה נהדרת (חוץ אולי מעיצוב הדמויות שחוזר על עצמו בכל סרטי דיסני וכבר מתחיל להימאס) והפסקול של ג'יימס ניוטון האוורד נפלא. העולם מרשים ביותר, גם אם עושה חשק לחוות אותו במשחק מחשב יותר מאשר בסרט.

    חולשות יש לסרט המון, החל מחורים נוראיים בעלילה ועד קלישאות שחוקות. העלילה של הסרט מתקדמת בכיוונים הכי צפויים רק שבמקום להשקיע קצת מחשבה על מנת להניע את אותה עלילה התסריטאים גורמים לדמויות (לדמות הראשית בעיקר) להתנהג בחוסר הגיון סצינה אחת אחרי השנייה, באופן שנוגד את האופי של הדמות ובאופן שנוגד כל הגיון אנושי בסיסי. ראיה מתנהגת בטמטום כל הזמן סתם בשביל ליצור קונפליקטים שאין בהם צורך ובשביל לדחוף עוד סצינת אקשן מיותרת ובשביל ליצור עוד רגע של מתח מזויף שלא עובד. בסופו של דבר סצינות האקשן מעולות ומהנות בפני עצמן אך חוסר ההיגיון שבעלילה מוציא מזה את רוב הכיף.

    ואני לא מאלה שאוהבים לדבר במהלך צפייה בסרטים אבל חצי מהסרט העברתי בלצעוק כלפי המסך ("מה?!", "למה?!", "איך זה קרה?!", "עכשיו בטח יקרה ככה וככה–") וזה לא סימן טוב.

    בעיה נוספת עם הסרט היא המסר שלו. חוץ מזה שהמסר עצמו בעייתי (לא אספיילר מה המסר אבל קולטים מה הוא הולך להיות ישר אחרי הפרולוג) היא שהסרט מנסה לכל אורכו לשכנע אותנו שהמסר הזה לא נכון רק בשביל שבסוף הוא יגיד 'זוכרים שאמרנו ככה וככה והוכחנו את זה סצינה אחרי סצינה? אז זה לא נכון, המסר שאנחנו רוצים להעביר הוא ההפך מזה. תאמינו לנו. נו, בבקשה!' ואז הסרט מנסה לדחוף את אותו מסר חזק חזק לתוך הגרון בלי שום היגיון או בסיס לאותו מסר.

    הסרט התחיל לא רע. היה כבר קלישאתי על ההתחלה מה שהבהיר לי שיצירת מופת זה לא הולך להיות אך עדיין קיוויתי לסרט מהנה, אבל בעיות תסריטאיות נוראיות ותפניות עלילה צפויות אך לא הגיוניות הוציאו אותי מהאווירה הכיפית והכניסו אותי לאווירת תסכול מרגיזה. היה פוטנציאל למשהו נחמד אך נשארתי עם טעם רע בפה ועם הרבה שאלות לגבי חורים בעלילה שהסרט לא מנסה להסביר אפילו כי 'נו, זה הגיוני, תאמינו לנו! נו, בבקשה!'

    1
    רבבה שץ ?

תגובות מקבילות

60
  תגובות נוספות בדף הביקורת של ריה והדרקון האחרון
 

כתיבת תגובה

(חובה)

Optionally add an image (JPEG only)