בתי הקולנוע בניו יורק נפתחו בסוף השבוע האחרון תחת מגבלת 25% תפוסה. זה אמנם נשמע כמו מספר מצחיק אבל זוהי העיר שבה יש הכי הרבה צופי קולנוע בעולם ורואים את ההשפעה של זה על הטבלה. בקטנה. מה שאנחנו רואים בעיקר זה לא סרט אחד שקיבל את כל הכסף אלא ארבעה סרטים שהצליחו להכניס מעל מיליון דולר, מצב שלא ראינו כבר כמה זמן. וזה כששניים מתוכם עברו את הכנסות הארבעה מיליון דולר לסופ"ש, הסכום שהפך להיות הסטנדרט לפתיחה של סרט במגפה. השינוי הוא איטי אבל קיים. למעשה זהו סוף השבוע השני הכי מצליח בקופות מאז תחילת המגפה, כאשר המקום הראשון שייך לסוף השבוע שבו יצא "וונדר וומן 1984", עדיין מותג אמין שעושה את העבודה.
יש לנו גם מקום ראשון חדש עם סרט האנימציה "ריה והדרקון האחרון" שפתח עם 8.6 מיליון דולר. לא בדיוק הסכום שדיסני קיוו לו אחרי ה-14 מיליון ש"טום וג'רי" פתחו איתו בסוף השבוע הקודם. הסרט עצמו עוקב אחרי ריה (קלי מארי טראן), לוחמת צעירה אשר חיה בגרסה אלטרנטיבית של כדור הארץ ויוצאת למסע למצוא את הדרקון האחרון (אקוופינה) על מנת לאחד את כל העמים השונים אשר מסוכסכים אחד עם השני שנים רבות. לא בדיוק סרט נסיכות סטנדרטי, מה שיכול לפגוע בסרט עצמו.
הסבר נוסף להכנסות הפחות מהמצופות הוא העובדה ש"סינמארק", אחת מרשתות בתי הקולנוע הכי גדולות בארצות הברית, מסרבת להקרין את הסרט. רוב חברות הסרטים מפצות את בתי הקולנוע כשהן מקרינות סרטים בטלוויזיה בו זמנית עם הקולנוע או כשהן מקצרות את חלון השחרור של הסרט בפורמט דיגיטלי, אבל לא דיסני. דיסני חייבים את הכל בתנאים שלהם. ועכשיו בתי הקולנוע נמצאים בעמדה בה הם יכולים להילחם חזרה ולעמוד על שלהם, אם כי דיסני לא התקפלה, היא פשוט לא מקרינה את הסרט אצל "סינמארק". הסבר נוסף הוא שפשוט ליותר אנשים מסביב לעולם יש דיסני פלוס והם יכולים לשלם לראות את הסרט בבית בבטחה. בסך הכל הסרט פתח עם 26 מיליון דולר ברחבי העולם שזה לא רע בכלל לימי קורונה.
במקום השני "טום וג'רי" עדיין חזק עם עוד 6.6 מיליון דולר. כן, זאת ירידה של 53 אחוזים, אבל בתכלס, מאז הקורונה זאת ירידה ממש מתונה. הסרט הכניס בארצות הברית 23 מיליון דולר, מספיק כדי להיות הסרט החמישי הכי מכניס מאז תחילת המגפה. כן, יש גם ספירה כזאת. הסרט הכניס בסך הכול 57 מיליון דולר ברחבי העולם עד כה מה שהופך אותו ללהיט בימי המגפה בכל העולם.
מי שלא נהנה מלהיט או אפילו מלהיט מתון זה המקום השלישי ששייך ל"כאוס מהלך" שפתח עם 3.8 מיליון דולר, אפילו פחות מהסטנדרט של ארבעה מיליון דולר לפתיחה בימי קורונה. הסרט צולם אי שם בשנת 2017 ושייך לז'אנר של דיסטופיות לבני נוער שיצאו בלי סוף אחרי "משחקי הרעב". כמו "משחקי הרעב" גם הסרט הזה מבוסס על ספר, הפעם הספר הראשון מטרילוגיית "כאוס מהלך" של פטריק נס. בימינו זה נראה לא רלוונטי לחלוטין. בסרט טוד (טום הולנד) חי בעולם שבו כל הנשים נספו במחלה מסתורית ששיחררה אצל הגברים את "הרעש": כל המחשבות שלהם מוקרנות כלפי חוץ. זה לפחות מה שטוד חושב עד שהוא נתקל לראשונה באישה (דייזי רידלי) שאת מחשבותיה הוא אינו יכול לשמוע. בסך הכול הסרט פתח עם 6.4 מיליון דולר ברחבי העולם.
במקום הרביעי יש לנו עוד כניסה חדשה והפעם ל"בוגי" (Boogie) שפתח עם 1.2 מיליון דולר. הסרט הוא סיפור התבגרות של נער שחור שחולם לשחק ב-NBA בעוד שהוריו לוחצים עליו להצטיין בלימודים ולקבל מלגה למכללה יוקרתית. הוא צריך ללמוד לנווט בין הציפיות של כולם. לא בדיוק החומר שלהיטים עשויים ממנו בימי קורונה והוא גם לא מוקרן כלל מחוץ לארצות הברית.
שאר הטבלה לא מעניינת במיוחד: "הקרודים 2: עידן חדש" במקום החמישי הכניס עוד 780,000 דולר, מתחתיו "הדברים הקטנים" עם עוד 550,000 דולר ו-25 מיליון דולר בסך הכול.
במקום השביעי "וונדר וומן 1984" הכניס עוד 511,000 דולר, ואז "הצלף" עם עוד 500,000 דולר, "יהודה איש קריות והמשיח השחור" עם 282,000 דולר ובמקום העשירי והאחרון "ציידת מפלצות" הכניס עוד 260,000 דולר ו-28 מיליון דולר בסך הכול.
בסוף השבוע הבא לא אמור לצאת שום סרט חדש בהפצה רחבה ככה שלסרטים הקיימים תהיה הזדמנות להכניס עוד כסף.
חוזרים לדרך המלך. ישתבח שמם של מדעני החיסונים
(ל"ת)
לאחרונה נוצר יקום בדיוני מעלף ולא מובן לי חוסר היחס כלפיו.
הרבה יותר טוב מהיקום של די סי. מדןבר ביקום של פסיפיק רים כמובן. את הסרט המקורי של אדון דל טורו ראיתע ב2013 לראשונה ומאז עוד כמה פעמים. בשבוע עשיתי מרתון היקום המורחב של פסיפיק רים שכלל את סרט ההמשך המגניב, מלא קומיקסים ורומנים גרפיים שמרחיבים את היקום ולדודבן שבעוגה, סדרת המשך אנימה בנטפליקס אפלה במיוחד. מה אני אגיד אחד היקומים המעניינים שראיתי ויש ים פונטציאל לעוד המון סרטים ןסדרות. כבר הוכרזה עונה שנייה לסדרה ומקווה שזה רק הסיפתח של הטיפול של נטפליקס בפרנצייז.