דוח קופות מתאוששות 18.04.21: מלך הקורונה החדש

לא, זה לא בוב אודנקירק. הוא סתם אחד.

עוד שבוע ועוד התאוששות קלילה בבתי הקולנוע בארה"ב. זה לא שהקורונה נעלמה ואנשים רצים לראות סרטים, אבל חמישה סרטים שהכניסו מעל מיליון אחד זה משהו שלא ראינו כבר הרבה זמן. אז יש לנו את זה וזה נחמד.

יש לנו סרט חדש ששבר את שיאי ההכנסות לסרט בזמן המגפה: "גודזילה נגד קונג", שהכניס בסוף השבוע האחרון עוד 7.7 מיליון דולר. אומנם המפלצות בסרט נלחמות על מי החזקה ביותר, אבל הזוכים האמיתיים הם למעשה בתי הקולנוע, שמראים סימני תחיה. הם והאחים וורנר, שזוכים להיות הבעלים של השיא החדש הזה. עד כה הסרט הכניס 80 מיליון דולר בארצות הברית בלבד. אף סרט לא הגיע לסכום הזה מאז תחילת הקורונה, רובם נתקעו סביב ה-50 מיליון דולר.

בכל העולם הסרט הכניס עד כה 390 מיליון דולר. כן, תוך שלוש שבועות הסרט עקף את הסרט הקודם הכי מכניס לימי המגפה: "טנט," שעמד על הכנסות כלליות של 363 מיליון דולר, הכנסות שלקח לו חודשים לצבור. כך שהעבודה ש"גודזילה נגד קונג" עקף את השיא שלו תוך שלושה שבועות עשוי לאותת על שינוי בהרגלי הצפייה. מצד שני, רוב הכסף הזה הגיע מסין, ככה שזה לא בדיוק מקור אמין לנתונים או לכסף אמיתי. ייקח עוד הרבה זמן עד שבתי הקולנוע יחזרו למה שהם היו פעם ושההכנסות יראו כמו אז.

במקום השני, "סתם אחד" הכניס עוד 2.5 מיליון דולר. בוב אודנקירק ("סמוך על סול") לקח הימור טוב כשהחליט לעבור למסך הגדול והוא גם אחד מהמפיקים של הסרט. הסרט הכניס בסך הכול 34 מיליון דולר עד כה על תקציב צנוע של רק 16 מיליון דולר בלבד, מה שהופך אותו להצלחה מכובדת ביותר. תיראו מופתעים: כבר התחילו הדיבורים על סרט המשך.

במקום השלישי, סרט האימה "The Unholy" עדיין אתנו והכניס עוד 2 מיליון דולר. זה לא שסרטי אימה הם ז'אנר לא מצליח, אבל בזמן המגפה רוב סרטי האימה לא הצליחו למצוא קהל גדול במיוחד. הסרט הזה הכניס כבר 10 מיליון דולר אם כי חבל שהסכום הזה שווה לתקציב של הסרט.

במקום הרביעי, "ריה והדרקון האחרון" הכניס עוד 1.9 מיליון דולר, כשההכנסות הכלליות שלו עומדות על 95 מיליון דולר. הסרט מנסה לסגור פערים עם המקום החמישי, "טום וג'רי", שהכניס עוד מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של "טום וג'רי" עומדות על 101 מיליון דולר, כך שבינתיים דיסני בפיגור קל.

מפה והלאה ההכנסות של שאר הסרטים הן די עצובות:

במקום השישי נמצא "הנוסעים" (Voyagers), סרט המד"ב לנוער שממשיך את מצעד הכישלון שלו. הסרט פתח בשבוע שעבר עם 1.3 מיליון דולר, שזה הרבה מתחת לפתיחה סטנדרטית של 4 מיליון דולר לסרט בזמן המגפה. בסוף השבוע הנוכחי הסרט הכניס עוד 790,000 דולר. נראה ששום שם גדול כבר לא יציל את הז'אנר הזה, שדי מיצה את עצמו בקולנוע לפני כמה שנים. אם יש סרט שיחזיר אותו לחיים, זה לא זה.

במקום השביעי יש לנו עוד כישלון, ואחד חדש: "באדמה" (In the Earth) של בן וויטלי ("אש חופשית"), שפתח עם 506,000 דולר. סרט האימה הגנרי הזה מתרחש בעולם שמנסה למצוא תרופה לוירוס (רלוונטי משהו לימינו). הוא עוקב אחר מדען ועובדת פארקים שנכנסים ליער בניסיון למצוא קבוצה שהלכה שם לאיבוד, אך הם נאבדים בעצמם ונתקלים בישות מסתורית שמערערת את שפיותם. נשמע כמו משהו שראינו כבר פעם.

במקום השמיני, " The Courier" עדיין אתנו והכניס עוד 462,830 דולר ו-8 מיליון דולר בסך הכול. במקום התשיעי, "הילדה שמאמינה בניסים" מוכיח שאף אחד לא מאמין בסרט הזה שהכניס עוד 399,000 דולר.

במקום העשירי, אחרי 21 שבועות בטבלה אנחנו צריכים להיפרד מאחד מלהיטי הקורונה הכי גדולים לכל המשפחה: "הקרודים 2: עידן חדש", שהכניס עוד 310,000 בסוף השבוע האחרון. הסרט התגלה בתור להיט בבתי הקולנוע , למרות שכבר היה זמין להשכרה 17 יום אחר יציאתו לאקרנים כחלק מהעסקה שיוניברסל סגרה עם בתי הקולנוע. במקרה הזה, נראה שהשתלם לכל הצדדים. הסרט הכניס 57 מיליון דולר בארצות הברית ו-163 מיליון דולר בסך הכול. וכחלק מהעסקה בתי הקולנוע מקבלים חלק מההכנסות של הסרט בדיגיטל שגם שם הסרט שולט, ככה שבתי הקולנוע יכולים להיות מאוד מרוצים מההצלחה של הסרט הזה.

השבוע יוצא סרט נוסף שמופץ בבתי הקולנוע ובשירות HBO MAX במקביל: "מורטל קומבט". הסרט מתבסס על משחק הוידאו המפורסם, כשהגיבור הוא קול יאנג, דמות מקורית שלא מופיעה במשחקים. אבל אל דאגה, על הפוסטר של הסרט מופיעים סקורפיון וסאב-זירו, ואפשר לצפות לראות דמויות אהובות נוספות. אדפטציות למשחקי וידאו בדרך כלל לא מצליחות יותר מידי ויכול להיות שהסרט הזה יסבול מאותה הקללה, למרות כל הרצון הטוב של המעורבים. הסרט פתח עם רק 10 מיליון דולר מחוץ לארצות הברית בסוף השבוע הנוכחי. אם כי הסרט לא הגיע לסין, אלא רק למספר מצומצם של מדינות. השבוע הוא יבחן את כוחו בשאר העולם.

בנוסף, " Demon Slayer the Movie: Mugen Train" – הלהיט הענק מיפן – מגיע לבתי הקולנוע בארה"ב, אך ספק שהוא יהיה אותו סיפור הצלחה כפי שהוא היה בארץ השמש העולה.