עונת המעבר הביאה איתה צפיפות בבתי הקולנוע בארצות הברית, כשסרטים חדשים רבים ושונים מאוד זה מזה הציפו את בתי הקולנוע בסוף שבוע אחד – אבל אף אחד מהם לא הגיעו להישגים קופתיים מרשימים במיוחד. למרות כל התחרות החדשה ולמרות ירידה של 55% בהכנסותיו, אף סרט לא הצליח להדיח את "חטופה 2", שנשאר במקום הראשון עם 22.5 מיליון דולר.
"ארגו", שבמקום השני, אמנם לא הצליח לנצח בקופות השבוע, אבל כבר עכשיו רבים וטובים (כמו רוג'ר איברט, למשל) מנבאים לו ניצחון חשוב הרבה יותר: האוסקר. הסרט החדש בבימויו של בן אפלק מבוסס על סיפור אמיתי אך מוזר להפליא: מבצע של ה-CIA, בשנות השבעים, שבו אנשי הסוכנות התחזו לצוות הפקה של סרט מדע בדיוני כדי לחדור לאיראן ולחלץ בני ערובה אמריקאיים השבויים שם. הסרט – בהשתתפות אפלק עצמו, אלן ארקין, ג'ון גודמן ועוד – זכה בפרס חביב הקהל בפסטיבל טורונטו וקיבל המון שבחים מהביקורת ומהקהל – עד כדי כך שכאמור, כבר עכשיו נראה שהבטיח לעצמו מקום טוב ברשימת הסרטים הממתינים לאוסקר.
יופי לאפלק, אבל מי שקצת סבל מהתגובות הטובות לסרט הוא הקהל בארץ. "ארגו" היה אמור להיות סרט הפתיחה של פסטיבל חיפה, ולצאת לאקרנים בארץ השבוע. הכל כבר נראה מסודר וקבוע – גם הקרנת עיתונאים כבר נקבעה והזמנות נשלחו. ואז, בדקה התשעים והרבה – יומיים לפני ההקרנה בפסטיבל חיפה, שעות לפני הקרנת העיתונאים – פתאום הגיעה ההודעה שהכל בוטל. אין הקרנה, אין פתיחת פסטיבל, והסרט לא ייצא בארץ באוקטובר, אלא בסוף דצמבר (ומאוחר יותר הוא נדחה עוד יותר, לינואר). למה? כנראה משום שהוא נראה פתאום כמו מועמד בטוח לאוסקר, ומועמדים לאוסקר יוצאים בתקופה שבה אפשר לכתוב על הפוסטר "מועמד לאוסקר!" ולא שלושה חודשים לפני כן. באסה. דשא. סליחה, זה עדיין לא עבר לי מהבאטקון.
אוקטובר הוא שעתם היפה של סרטי האימה, שהאולפנים שמחים להוציא לפני האלווין. במשך שבע שנים השליט של האלווין לא היה ג'ק סקלינגטון, אלא "המסור". עם סיום הסדרה הזאת, הגיע מלך חדש – "פעילות על טבעית", וגם השנה ייצא סרט חדש בסדרה (באמריקה וגם אצלנו) בשבוע הבא. רגע לפני שהפעילות לוקחת את כל קהל חובבי האימה, יצא "Sinister" בבימוי סקוט דריקסון ("השדים של אמילי") – סרט בית-רדוף סטנדרטי למראה, שקיבל תגובות טובות יחסית לז'אנר מהביקורת, והכניס סכום סטנדרטי אבל חביב של 18 מיליון דולר – חביב בעיקר משום שתקציב הסרט המדווח היה 3 מיליון דולר.
"מפלצת של מלון" מתנהג כמו סרט ילדים מצליח – כלומר, יורד באיטיות. בשבוע השלישי שלו, הסרט נמצא במקום הרביעי עם 17 מיליון דולר, והכנסותיו הכוללות הגיעו אל מעל לקו ה-100 מיליון: זה הסרט הראשון מאז "זהות גנובה" (שיצא בתחילת אוגוסט) שמגיע לזה, מה שמראה שאנחנו מתחילים לצאת מתקופת השפל השנתית.
סרטים חדשים נוספים השאירו על הקופות חותם קטן עוד יותר: "הנה בא הבום" היא קומדיה בכיכובו של קווין ג'יימס ובהפקת אדם סנלדר, על מורה שמגייס כספים באמצעות חילטור בהיאבקות חופשית. הסרט הכניס כ-10 מיליון דולר בלבד. "שבעה פסיכופטים" הוא סרטו השני של מרטין מקדונה, אחרי אחד מסרטי הבכורה המרשימים ביותר של השנים האחרונות – "ברוז'". כמו "ברוז'", גם הסרט החדש הוא קומדית פשע אלימה, עם צוות כוכבים שכולל את קולין פארל, וודי הארלסון, סאם רוקוול וכריסטופר ווקן. הוא קיבל ביקורות טובות ובוודאי ישמור ואפילו יגדיל את קהל המעריצים של מקדונה – אבל מקום תשיעי, והכנסות של 3.5 מיליון דולר, מבהירים שהוא עדיין לא ממש במיינסטרים.
נראה לי כדאי (ומבחינתי אפילו הכרחי) לציין שה"סרט מדע בדיוני" הוא עיבוד לספר האדיר "אדון האור" של זלזני
חוץ מזה זה ברוז' לא ברוז נראה לי?
ואני חייב לחזור ולהמליץ לראות את "everything is a remix"
http://www.everythingisaremix.info/watch-the-series/
החלק השני הוא על קולנוע.
נכון,
ובכתבה אכן מופיע ברוז' ("ברוז'") ולא ברוז ("ברוז").
צודק!
הרצון שלי לתפוס את הדג בטעויות כנראה גדול מדי :)
ולמה אף אחד לא רואה את סדרת הרמיקס, איזו טעות איומה!!
אתה לא הראשון שצועק על רד בנושא, ראה:
[Outtakes and bloopers from fisheye's top-10 movies of 2008 clip]
ורבים מהגושלים כאן כבר מכירים את סדרת הרמיקס.
<:
הצלחת להרגיע אותי
אין מאושר ממני על ההצלחה של "ארגו" בביקורות.
אני מקווה שסוף-סוף בן אפלק יקבל את מועמדות האוסקר שנשדדה ממנו על בימוי "נראתה לאחרונה", ואם באמת יש אלוהים, אולי גם בריאן קרנסטון המלך יקבל איזו מועמדות ייצוגית בתור שחקן משנה – אבל זה כבר לחלום יותר מדי בגדול. ועדיין, נחמד לראות שאחד משלושת הסרטים שאני הכי מצפה להם בחורף הקרוב מתגלה כמצויין
זה באמת משמח
שסיפור שנשמע מעניין מאוד, וסרט שנראה רציני עפ"י הטריילר שלו, גם מקבל ביקורות טובות.
זה לא מובן מאליו בימינו…
בן אפלק במאי נהדר.
חבל שהוא מלהק לתפקיד הראשי, בפעם השניה ברציפות, את אחד מהשחקנים היותר משמימים בתעשייה. וכבר הצעתי מתישהו להקים אתר באנג'י שיציע קפיצה מיכולת הבימוי של בן אפלק ליכולת המשחק שלו.
ב"גנב עירוני" הבימוי היה בעיני אפילו טוב יותר מב"נראתה לאחרונה", אבל ל"נראתה באחרונה" יש תסריט טוב יותר ומשחק טוב הרבה יותר (בעיקר של איימי ריאן, שנתנה את הופעת השנה, ושהדמות של בלייק לייבלי ב"גנב עירוני" נראתה כמו חיקוי ממש עלוב שלה) שהופך אותו בעיני לסרט הטוב מביניהם. בהתחשב בעובדה שאפלק גם כתב את התסריטים לסרטים הללו – אפלק הפך עבורי ממטרד נוסח ניקולאס קייג' לאחד הבמאים שאני באמת מחכה לסרטים שלהם.
מפתיע כל פעם מחדש העסק
אפילו סאות פארק הקדישו לזה שבן אפלק ביים סרט טוב פרק שלם. שלם! מי היה מאמין?
הם גם הקדישו פרק שלם בשביל לומר שיש לו פני תחת
your point?
שמתי לב שבתקציר הרשמי של ארגו כל העניין עם הסרט המזוייף בכלל לא מוזכר, כאילו שזו אמורה להיות הפתעה, למרות שהטריילר מציג אותו במפורש (מסיבות מובנות). זה מעלה אצלי את התהיה אם ארגו הוא אחד מהסרטים האלה שעדיף להיכנס אליהם בלי לדעת למה לצפות.
אני גם תוהה אם נקודת המוצא של ארגו לא קצת נפיצה בימים אלה.
ה-SMBC החדש הוא די רלוונטי.
http://www.smbc-comics.com/index.php?db=comics&id=2764
ללחוצים על ארגו
ב23.11 יש הקרנה של הסרט בסינמה סיטי ראשל"צ, במסגרת הקרנות שישי בבוקר (עם הרצאה, אז עולה סביב 80 ש"ח), אפשר כבר להזמין כרטיסים באתר סינמה סיטי.
ולמי שתהה כמוני על מה ההרצאה,
"הרצאה:"משטרי דיכוי בקולנוע". מרצה: אלברט גבאי-מרצה ומבקר קולנוע".
(מהאתר של סיס"י)
מעניין
אני מכחה לראות את ארגו גם כי הוכח שאפלק יודע מה הוא עושה גם בכיסא הבמאי ("גנב עירוני" המעולה) וגם כי בכלל יש לו עלילה מסקרנת.
בחיי שאני לא מבין איך "פעילות על טבעי" "ירש" את "המסור". אולי "המסור" לא היה מפחיד מבחינה של הבהלות, אבל היה בו gore, הייתה אימה. "פעילות" הראשון היה לא מפחיד בעליל, על גבול המשמעם, ואת ההמשכים לא טרחתי בכלל לראות אבל אם זה אותו עיקרון אני בספק שהם טובים יותר. נראה לי שילד עם תחפושת האלווין מושקעת יותר מפחיד מהסרט הזה.
ואם זה לא מספיק, יוצאים החודש עוד שני סרטי אימה לכבוד האלווין – אחד הוא אלכס קרוס, שהמוזיקה, העיצוב והטאג ליין בטריילר שלו גרמו לי לעצום עיניים ולהתחנן שזה יגמר (וזה לא עוזר שיש את הטריילר הזה לפני כל סרט עכשיו…). השני הוא "סיילנט היל", שאני לא יודע עליו שום דבר, חוץ מזה שהוא סרט אימה.
אלכס קרוס הוא סרט אימה?
הוא נראה לי סתם כמו סרט אקשן סתמי.
וכן, גם אני נשברתי כשהוא אמר:
"אני אפגוש אותו בשערי גיהינום לפני שאתן לו לגעת במישהו שאני אוהב.", זה היה פשוט מביך
הטריילר של אלכס קרוס
הטריילר הזה הוא רמה חדשה של "טריילרים שמגלים את כל הסרט".
ראיתי אותו פעמיים ופעמיים התפללתי, בגלל המבוכה, שייגמר כבר וישמור קצת על הכבוד שנותר לו.
אבל הוא נגמר מאוחר מידי, והדבר היחיד שנשאר מותח זה מי הם נערי המים והתודות.
יכול להיות שאני היחיד שבאמת אהב את הטריילר?
לפי דעתי הוא היה די מגניב והשתמש במוזיקה של אחד הטריילרים של לופר, איך שהטריילר נגמר כבר החלטתי עם חברים שחייבים ללכת לזה.
ואני חושב שזה הטריילר שראיתי הכי הרבה פעמים בקולנוע, מאז עלייתו של האביר האפל ועד היום בכל סרט שראיתי הטריילר הופיע
I kid, I kid
הוא לא באמת סרט אימה. אבל הטריילר בהחלט מעורר אימה.
טיזר טריילר לרימייק של "קארי"
The Fire Rises
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=95929
ג'ים קארי נכנס לבנק
ג'ים קארי מתכנן על התפקיד הראשי בסרט Loomis Fargo, המבוסס על סיפור אמיתי על נהג משאית משוריינת של בנק בעל אותו השם, המחליט להקים צוות ולשדוד את הבנק. את הסרט יביים ג'ארד הס ("נפוליאון דינמיט").
אהרון פול ("שובר שורות") נבחר לככב בסרט Need for Speed, המבוסס על סדרת משחקי המירוץ המצליחים של EA. את הסרט יביים סקוט וואף ("אקט של גבורה") והוא צפוי לצאת לאקרנים ב 7/2/14.
">" alt="" width="" height="" />' alt='!איכס!' class='wp-smiley' /> .
אם הטריילר של "קארי" לא סיפק את חדשות הסטיבן קינג שלכם, קבלו עוד קצת – ספרו של קינג The Breathing Method יעובד למסך הגדול. הספר מספר על מועדון יוקרתי בניו-יורק, בו במקום כסף, אנשים "משלמים" על המנוי שלהם באמצעות סיפורים. את הסרט יביים סקוט דריקסון (Sinister).
ולסיום, תאריכים. הרימייק של "רובוקופ", שהיה אמור לצאת ב 9/8/13, נדחה לתאריך של Need for Speed הנ"ל. את התאריך המקורי של "רובוקופ" יתפוס Elysium, שבמקור היה אמור לצאת במרץ.
כמו כן, סרט האנימציה "גשם של פלאפל 2" הוקדם ל 27/9/13, והסרט Pixels – המבוסס על סרטון קצר – נדחה ממאי 2013 לתאריך שטרם נקבע.
נ.ב. נורא כיף שיש עכשיו כפתור לינק ולא צריך לתקוע את הכתובות האלה של CS
תיקון לגבי The Breathing Method
The Breathing Method היא נובלה שיצאה לאור במקור בקובץ הסיפורים הארוכים של קינג, Different Seasons. את שלושת הסיפורים האחרים בקובץ אתם אולי מכירים בתור המקור לסרטים חומות של תקווה, Stand by Me, ו-Apt Pupil.
The Breathing Method הוא מה שנקרא "סיפור מועדון," כלומר סיפור שיש לו סיפור מסגרת שבו קבוצה של אנשים מתאספת וחבריה מספרים זה לזה סיפורים, ואחד מהם הוא גוף הסיפור. זו צורה שמקורה במאה ה-19, שבה גברים רבים היו חברים במועדונים וגם לא היתה טלויזיה או פורנו באינטרנט, ולכן הם נאלצו לבדר זה את זה בסיפור סיפורים. מכאן השם, והרבה גרסאות מודרניות של סיפור המועדון אכן משמרות את המועדון על אף שכבר אין כמעט כאלה. הסיפור האמיתי של The Breathing Method עוסק ברופא נשים ואחת הפציינטיות שלו, אשה בהריון מחוץ לנישואים. לטעמי הוא הסיפור החלש והדל ביותר ב-Different Seasons (באמת לא קורה בו הרבה יותר ממה שכבר תיארתי), וכבר כשקראתי אותו אמרתי לעצמי שהוא היחיד בקובץ שאי אפשר לעשות ממנו סרט. כנראה שמישהו בכל זאת עומד לנסות.
לא יודע לגבי הביטוי "סיפור מועדון",
אבל הצורה של אנשים המספרים זה לזה סיפורים בתוך סיפור מסגרת המקבץ את כולם יחד, הייתה קיימת הרבה לפני המאה ה-19. הדוגמה הראשונה שעולה לי לראש היא "סיפורי קנטרברי" שנכתב במאה ה-14 ועוסק בקבוצת צליינים המעבירים את זמנם בפונדק בסיפור סיפורים זה לזה. בצורה דומה, הספר "פרנקנשטיין" התחיל כחלק מתחרות כתיבה בין מרי שלי, לורד ביירון וחבריהם במהלך ערב שבילו יחד בטירה בשווייץ במהלך המאה ה-18.
במהלך המאה ה-19
(ל"ת)
אכן
1818, אם לדייק.
וגם סיפורי דקמרון
שהם בערך מאותה התקופה של סיפורי קנטרברי
תגובה מאוחרת לשניכם
הייתי מהססת להחיל צורות מהספרות שלפני הרומן על זו המודרנית. יצירות כמו סיפורי קנטרבורי והדקמרון בלי ספק השפיעו על הספרות המודרנית ועל התפיסה של איך "צריך" לספר סיפור – יש סיבה שלכל כך הרבה רומנים מהמאה ה-19 יש סיפור מסגרת, ושהסיפור הזה פעמים רבות מדגיש שהוא מסופר לנו ע"י אחת מהדמויות (פרנקנשטיין, שכבר הוזכר, או אנקת גבהים). אבל זה לא אומר שסיפור המועדון הוא לא צורה משלה, או שסיפורי קנטרבורי הם סיפורי מועדון. המעבר לצורת הרומן והסיפור הקצר הוא מהפכני מדי מכדי לאפשר את ההקבלה הזו.
זה כבר ממש , אז לא אכנס לזה
בכל מקרה, אני חושב שההגדרה שנתת לסיפור מועדון הייתה כללית מכדי שנבין מה ההבדל בינה לבין צורות מוקדמות יותר שמתבססות גם הן על רעיון סיפור מסגרת שמאגד בתוכו אסופת סיפורים קצרים. מה למשל מבדיל צורה זו מסיפורי אלף לילה ולילה שגם להם סיפור מסגרת המאגד את האגדות השונות? כאמור, זה כבר לא קשור לקולנוע, אז אני לא מצפה לתשובה, אבל אני חושב שההגדרה הראשונית שלך לא הספיקה כדי לכוון אותי ואת ענבר לכוונה המדויקת.
בקצרה
ההבדל המשמעותי ביותר הוא כנראה העובדה שסיפור המועדון אינו אוסף של סיפורים. יש את סיפור המסגרת (שכפי שאמרתי מתרחש פעמים רבות במועדון גברים), ואת הסיפור הפנימי, וזהו. לכאורה אין הצדקה לסיפור המסגרת (כפי שאין ממש הצדקה לדמות המספר באנקת גבהים, שקיים אך ורק כדי שאחת מהדמויות תספר לו את סיפור הרומן), אך הוא יוצר ריחוק מארועי הסיפור. זה כבר יותר ניחוש, אבל נדמה לי שסיפורי מועדון היו לעיתים קרובות סיפורים על רוחות רפאים או אלמנטים אחרים של פנטזיה, והריחוק שנוצר ע"י המספר נועד "להצדיק" את חוסר האמינות של הסיפור הפנימי.
מזכיר קצת את הרעיון היפני
של one hundred stories.
יכול להיות שיש כאן השפעה הדדית.
התקציר של Breathing Method
מזכיר לי את 'מועדון סיפור' מהסדרה 'סלב'ס'.
נגמרו השירים בעולם?
לא עניין כזה גדול, אבל זה משך את תשומת לבי. לאחרונה יש כמה טריילרים, היוצאים בהפרש של חודשים זה מזה, שמשתמשים באותו שיר, רק בית אחר / רימיקס כל שהוא. זה לא פשע או משהו, אבל נגמרו השירים בעולם שהם לא יכולים להיות יצירתיים קצת? דוגמאות:
הטריילרים של "טעון הגנה" ושל "גאטסבי הגדול" – No Church in the Wild
הטריילרים של "ג'אנגו" ו "בלי חוקים" – The payback
הטריילרים של "אברהם לינקולן צייד הערפדים" ו"הורג אותם ברכות" – The Man Comes Around
מצידי שכל הקדימונים ישתמשו
בשירים של ג'וני קאש. אם זה לא שבור אין סיבה לתקן.
ועוד שאלה קטנה
מה קורה עם Zero Dark Thirty בארץ? זה אחד הסרטים המסקרנים של החורף (אחד הנושאים החמים של השנה + במאית מפורסמת) אבל לא שמעתי בינתיים כלום על ההפצה שלו כאן. דצמבר כבר קרוב…
(אגב, בדף שלו כאן באתר עדיין קוראים לו "בין לאדן", כדאי לשנות את זה…)
עוד 2 טריילרים עם אותו סאונד
יש גם אותה מנגינה בשני הטריילרים האלה:
לופר החל מ1:57
אלכס קרוס החל מ1:30
זיהוי דמויות לפי חולצה
Ready, set Go! (לחצו על התמונה כדי להגדיל, obviously).
אם בא לכם לכתוב פה תשובות, תעשו זאת בתגובת ספוילר / טקסט חבוי כדי לא להרוס לאנשים. בהצלחה!
צעצוע של סיפור 4 מדורג R?!
גם לי זה נשמע ממש מפגר עד שקראתי את זה
או שאלה סתם שמועות או שהם באמת השתגעו, אני אשמח לראות צעצוע של סיפור מדורג R אבל אני חושב שזה יכשל קופתית
אה ושכחתי אוף טופיק
נו באמת.
שמת לב שכותרת כתבת הוידאו בראש הדף שקישרת אליו היא "Dinosaurs played with Marbles"?
כותרות אחרות באותו פרסום איכותי:
ENDANGERED HAWAIIAN PUMA POACHED BY PARTY ANIMALS
HILLARY ENDORSES ROMNEY FOR PRESIDENT
KILLER RACCOONS TAKE MANHATTAN
DOG WITH HUMAN HANDS COMPOSES MAGNUM OPUS
לא היה כלום על תנינים בביבים? :(
(ל"ת)
תנינים בביבים זה לא חדשות
כולם יודעים שהם שם.
כמה מהם מנגנים ג'אז?
(ל"ת)
רקונים השתלטו על מנהטן?!
וואו, ההורים שלי בדיוק חזרו משם. מוזר שהם לא אמרו על זה כלום.
זה בגלל שחייזרים מוסווים כסנאטורים* עשו להם שטיפת מוח.
תבדוק אם אין להם סימנים חריגים בבית השחי.
*כן, גם זו הייתה כותרת פעם ב-WWN. כשהמתנתי בתורות בסופרמרקטים אמריקאיים הזבלון הזה סיפק לי שעות של הנאה.
כן אבל זה כתוב בIMDB
שזה אתר שאפשר לסמוך עליו, לא?
לא.
גם הפעם, שים לב למה שכתוב בראש הדף:
פתי כלשהו קרא את הכותרת ב-WWN, האמין, ומיהר לעדכן את ימד"ב. אגב, עצם הקיום של דף ל"צעצוע של סיפור 4" הוא לא שיא האמינות, כיוון שעצם קיומו של סרט עתידי כזה מוטל בספק.
תשמע, ב'גברים בשחור 2' מייחסים לפרסום הזה אמינות גבוהה.
ובאתר עצמו כתוב שהוא "THE WORLD'S ONLY RELIABLE NEWS". אני לא חושב שאפשר להתווכח עם זה.
יופי, אחרי שסיפרתי ולינקקתי את זה לכל מי שאני מכיר.
אני מניח שזה לקח לי ולכל אנשי העולם לבדוק את האמינות של מקום הפרסום ומקור הידיעה לפני שעושים מזה עניין.
Oh Mama, tell you Chidlren Not to do what I have Done
צדק היא מנה שעדיף להגיש קרה, למשל עוד שנתיים וחצי
לא, זה לא סיקוול ל"השופט דרד" אלא…ליגת הצדק! אולפני וורנר ברוס הודיעו שהם מעוניינים לשחרר את הסרט בשנת 2015 (נראה לי הגיוני להניח שבקיץ), שזו השנה שבה יוצא גם – הפלא ופלא – "הנוקמים 2". למרות של"נוקמים" יהיה פור גדול על החבורה של DC, יהיה מעניין לראות אותן ראש בראש (אבל שוב, זה יקרה עד עוד שנתיים וחצי במקרה הטוב). הסרט אמור לכלול את באטמן, סופרמן, גרין לנטרן, וונדר וומן ופלאש. לא ידוע אם יחזירו כוכבים מהסרטים הקודמים של DC, אבל לפי השמועות, הנרי קאוויל יופיע גם שם אחרי "איש הפלדה".
פורסמו פוסטרים חדשים ל"ג'אנגו"
אוטוטו מגיע אלינו "אלכס קרוס" וכבר מתוכנן סרט המשך, שיקרא Double Cross (אני מקווה שהטאג-ליין לא ישאר זהה רק עם המילה Double). הספר שעליו יתבסס הסרט מספר על נסיונו של אלכס קרוס ללכוד פושע מסוכן שאוהב לבצע הוצאות להורג בפומבי, כשיש כמה שיותר קהל.
אתם יושבים? אני מקווה. טוב, אז ככה….ב"רובוטריקים 4" התפקיד הראשי יהיה נשי! מה זה אומר? שכנראה במקום מספר סצינות של כוסיות רצות בסלו-מושן נקבל קצת יותר כאלה. ופיצוצים, כמובן.
ולסיום, יצא " rel="nofollow">פוסטר חדש ל"סקייפול" ואני חייב להגיד שהוא אחד המושקעים שראיתי ולא כי הרעיון היה שלי או משהו
בלינק שצירפת עם הפוסטרים של 'ג'אנגו'
חסר זה של כריסטוף וולץ.
ואני חייב להודות שהם פנטסטיים. כולם.
קיויתי שהם ילכו על המודל של האוונג'רס
כלומר, בנייה של העולם באמצעות סרטי יחיד, עד שמגיעים לסרט קבוצתי.
טוב, עדיין אפשר לעשות את זה באופן חלקי…
1. אני אשמח לראות את ריאן רינולדס בתור גרין לנטרן שוב, כי הבעיות של הסרט לא היו באשמתו, והגילום שלו היה משעשע.
2. אני מקווה שהם בונים את Man of steel במחשבה על ליגת הצדק שימשיך אותו, עם הנרי קאוויל כשחקן עוגן.
3. נראה שבייל די מחוץ לשולחן (שזה טוב, אני חושב שסרטי באטמן היו טובים למרות השחקן, ולא בזכותו), אבל הם יכולים להחליף את השחקן כמו שעשו עם מארק רופאלו.
4. את שאר הדמויות המוכרות (פלאש ו-וונדר וומן) אפשר להציג בליגת הצדק ולהמשיך איתן לסרטי סולו אחרי. כשנתקרב ל-2015, אני מקווה שכבר נשמע פרטים קונקרטיים על תכנון שכזה.
3. זה לא משנה.
אני בספק שהבאטמן של הסרט יהיה אותו אחד מסרטי נולאן. ואני לא מדבר על השחקן (בייל כבר הכחיש בתוקף את המעורבות שלו בפרויקט), אלא ממש על הדמות עצמה.
עושה רושם שדי.סי.\וורנר משתמשים ב- Man of Steel כדי להתחיל יקום קולנועי חדש. הבאטמן שיופיע בסרט של ליגת הצדק יהיה בוודאות גרסת הריבוט שיגיע כנראה ישר אחרי הסרט, במידה ויהיה מצליח ויקבל תגובות טובות.
השאלה היא אם הם יכולים ליצור
באטמן חדש שיראה טוב (איך שתגדירו את "טוב") אחרי הטרילוגיה של נולאן, או שבהשוואה לבאטמן הנולאני כל באטמן חדש ייכשל.
ברור שכן.
עם כמה שאהבתי את סרטי באטמן של ברטון ונולאן- אף אחד מהם הוא לא ייצוג נאמן במיוחד לבאטמן של הקומיקס.
הדרך היחידה שלדעתי הריבוט הבא של באטמן יוכל לעבוד היא אם הריבוט יהיה יותר כמו שבאטמן בקומיקס- שזה מעולה, במיוחד לאחרונה. צריך פשוט להפקיד את התסריט בידיים של מישהו שהוא גם מעריץ של הקומיקס. אבל לא כמו דייוויד ס. גויר בטרילוגיה של נולאן שסתם ייעץ לנולאן לגבי דברים מסוימים בעיצוב האופי של הדמויות והיה אחראי לרפרנסים למקור, אלא מישהו שבאמת עושה את ההחלטות החשובות. ובמאי שיצמד לזה כמובן.
אולי לא הבהרתי את עצמי כמו שצריך -
ברור לי שיש עוד דרכים לעשות באטמן. השאלה היא האם הקהל יקבל אותו, אחרי שקיבלנו את הבאטמן ה"מושלם". הרי יכול להיות שבעיני לא מעט אנשים הליכה אחורה מבאטמן ריאליסטי לכיוון באטמן קומיקסי (לא במובן הרע, אלא כמו שאתה התכוונת), תתקבל קצת בגיחוך.
"הנוקמים" מוכיח אחרת.
הסרט המצליח ביותר של השנה האחרונה הוא איזון מרשים בין קומיקסיות לבין ריאליזם, עם הטייה ברורה לכיוון הראשון. גם שני הסרטים הראשונים של באטמן, בבימויו של ברטון, היו כאלו.
לעומת זאת, אם זה יקרה בשנה הבאה – כמו שמוכיח מקרה "ספיידרמן" – זה בהחלט יהיה מוקדם מדי.
אתה אומר שזה אפשרי אבל העיתוי הוא חשוב.
קיבלתי.
אלא שבאטמן בקומיקס לאחרונה שונה מהותית מהסרט של הנוקמים.
הומור? אין בבאטמן דבר כזה כבר מזמן. אווירה קלילה? על כמה וכמה.
באטמן בקומיקס כיום הוא אפל , אלים ומאד gritty. האווירה היא כמעט כמו בסרט אימה.
מעבר להרגשה הכבדה יש יותר דרור לאלמנטים של פנטזיה ומדע-בדיוני, מהסוג שנולאן החרים בסרטיו, אבל זה עדיין לא טראשי כמו אצל ברטון (הסרטים שלו תמיד מזכירים לי את The Bat משנות העשרים איכשהו)- אלא רק מתכתב עם טראש.
לא מזמן סיימתי לקרוא את המיני-סדרה Penguin: Pain and Prejudice ואני חייב לציין שמדובר באחד מסיפורי הקומיקס הכי טראגיים, מרגשים ויחד עם זאת אפלים ו- messed up שיצא לי לקרוא.
אם הריבוט של באטמן יהיה יותר נאמן לקומיקס, זה ללא ספק יתפס אצל הקהל בצורה מאד שונה מהנוקמים.
אישית, לא אכפת לי כל כך מהריבוט של באטמן.
לא התלהבתי מהטרילוגיה של נולאן בצורה מיוחדת, ומבחינתי ריבוט יכול לחכות.
אני מאמין שהם לפחות יחכו עד 'ליגת הצדק' כדי משם להמשיך עם הגרסא החדשה, ואני מקווה שגם אז, וונדר וומן ו/או הפלאש יקבלו סרט סולו לפני העטלף השחוק.
איפה הוא ריאליסטי בדיוק?
הוא עשוי נפלא, והתסריט שלו – ברובו – נטול חורים בעלילה, אבל הריאליזם והקומיקסיות שלו בכלל לא מאוזנים. זכור לי שהגדרתי אותו לידידה שלי בתור "טמטום קומיקסי מרהיב" – הוא מכבד את האינטליגנציה של הצופה, אבל הוא עדיין סרט מאוד שטותי.
בכך שיש בו נסיון ליצור דמויות עם עומק.
אבל כן, אתה צודק – אפילו הדמויות הללו לא ממש מתייסרות ובטח שאין בו נסיון לצייר את גיבורי העל כאילו הם פועלים בעולם האמיתי.
אם חושבים על זה, נדמה לי ששני הסרטים שהצליחו לאזן בין ריאליזם לקומיקסיות בצורה הטובה ביותר היו שני סרטי אקס-מן הראשונים.
דמויות עם עומק זה לא בהכרח עניין ריאליסטי.
אולי זה אומר פשוט שיש לנו קריטריונים שונים לריאליזם, שזה בסדר גמור – אבל דמויות שטחיות זה לא מאפיין לא ריאליסטי, זה פשוט תסריטאות רעה. "רוזטה", לדוגמה, הוא סרט ריאליסטי מאוד, וזה עדיין לא אומר שהדמות הראשית שם לא שטוחה כקרש.
לא אובר פאנאטיות,
אבל קיק אס היה הסרט שהכי הצליח לשלב בין ריאליזם לקומיקסיות. אם חושבים על זה, הסרט שהכי מתרחש ביקום שלנו, עם הטכנולוגיה שלנו והחוקים הפיזיקליים שלנו היה קיק אס.
ג'אנגו - באמת פוסטרים מגניבים.
אם לא הייתי מזהה את סל"ג מהטריילר, הייתי מתקשה לזהות אותו. השיער הלבן והקרחת פשוט עושים הבדל משמעותי.
רק שלא ייכנס לטייפקאסט "זקן" פתאום, אחרת הדמויות שלו יהיו פחות מאאגניבות.
רובוטריקים 4 – אם היה אכפת לי מהסרט, הייתי מתעניין אם זה אומר שהכוכבת הנשית תהיה במקום של"ב, והאם תהיה גם רובוטריקית אישה במקום אופטימוס, או משהו. נשמע הולם את סדרת הסרטים הזו. אבל באמת שלא אכפת לי, וטוב שכך.
יוצר "הסופרנוס" עובר לקולנוע
http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,636,209,70475,.aspx
עם טוני סופרנו וסילביו דאנטה. מה יכול להיות טוב יותר מזה?