ביקורת מתגלגלת: דקסטר: דם חדש

נער הולך לאיבוד - פרקים 6+7

היי, נראה לי שאתם כבר יודעים איך העסק הזה עובד אבל בכל זאת: שימו לב שיהיו כאן ספוילרים – מכיוון שהדף הוא לעונה בשלמותה יש לשים לב (למי שקורא) שיהיו ספוילרים לפרקים, ובנוסף יש לוודא (למי שכותב תגובות) סימון ספוילרים לפרקים ספציפיים. לצורך העניין, ספוילר הוא כל פרט עלילה משמעותי, כולל הופעות של שחקנים מסוימים. ועכשיו, מתן.


פרק 7: בעור שיניה

לפני הכל – מתנצל על המחסור בעדכונים בשבועיים האחרונים. העונה הזאת לא מלהיבה כמו שקיוויתי וחוויתי קצת ירידה במוטיבציה לצפות / לכתוב עליה לאחרונה. אבל כמו שדקסטר לא משאיר מישהו חצי-מת על השולחן שלו, אני לא אפרוש באמצע. בקרוב תעלה ביקורת על הפרק שיצא אתמול, ואחריו אמשיך גם עם שני הפרקים שנותרו, עד הסוף המדמם! ועכשיו, הביקורת:

דקסטר עוזר לאנג'לה לחקור את הגופה של אייריס ומוצא שרידים של עור אנושי על השיניים שלה. משם הוא נוסע איתה לבקתה הסודית של קורט, רק כדי לגלות שהמקום רוקן לחלוטין וכל מה שנשאר מאחור זה ריח של חומר מלבין. כמו שדקסטר אומר, כל הדברים האלו חייבים להיות מאוחסנים איפשהו. לעזאזל, היה שם ג'קוזי, זה לא משהו שאפשר לבקש מחבר עם טנדר שיעזור לך להזיז.

לאנג'לה יש סיבה מספיק טובה לעצור את קורט והיא לוקחת אותו לתחנה. בזמן שהוא מבלה את הלילה בתא מעצר, דקסטר מגיע ומתעמת איתו. הוא שואל את קורט לגבי מישהו שעובד אצלו שנתן להאריסון בורג מטיטניום להעביר לדקסטר. קורט עונה ש"אש לא יכולה למחוק את כל החטאים" ושטיטניום לא נמס. זאת הדרך הלא-מאוד-מעורפלת שלו להגיד "אני יודע כבר זמן מה שהרגת את הבן שלי ושרפת את הגופה שלו".

למחרת, קורט נחקר לגבי הרצח של אייריס ומטיל את האשמה על אביו. לטענתו, בפעם האחרונה שהוא ראה את אייריס היא נכנסה למשאית יחד עם אבא שלו, שנהג לאסוף נשים ולהכות אותן. אבל בפלאשבק אנחנו רואים שלמעשה אייריס עלתה למשאית של קורט אך התחרטה כשאמר לה שהוא מחזיר אותה הביתה. הוא לא נתן לה לצאת, היא נשכה אותו וניסתה לברוח, הוא הוציא רובה וירה בה מרחוק בזמן שהיא בורחת. אוקיי, אז זה מסביר את ה"טקס" של קורט להרוג נשים עם רובה בזמן שהן בורחות. אבל למה הוא הגיב באופן כה קיצוני מלכתחילה?

אולי התשובה קשורה לסוף הפרק. כמה נערים מקבוצת ההיאבקות היריבה מתגודדים סביב האריסון ונוזפים בו על מה שעשה לחבר שלהם. בתגובה הוא שולף את התער המתקפל שלו ומנסה לדקור אותם, אבל דקסטר עוצר אותו. האריסון מודה שהוא תמיד ידע שמשהו בו "דפוק", שהוא כועס כל הזמן. נראה שזה המכנה המשותף לדקסטר, האריסון וגם קורט – טראומה מהילדות שמתבטאת ביצרים אלימים בהמשך הדרך. כמו שכתבתי בפרק הקודם, דקסטר בחר במסלול ה… נקרא לזה מוסרי יותר, קורט במוסרי פחות. האריסון כרגע בשלב שהוא לא בטוח באיזה מסלול הוא נמצא.

בנוסף, האריסון אומר שהוא זוכר את הרצח של אמא שלו. יש פלאשבק לאירוע ההוא עם פוטג' חדש, וזה הזמן להגיד שלום לג'ון לית'גו, שחוזר לגלם את רוצח הטריניטי… בדיוק לכמה שניות שאחריהן הוא נעלם. לא הגיוני שהביאו אותו רק בשביל סצינת פלאשבק קצרצרה… נכון?

הפרק מסתיים בכך שדקסטר עומד להכנס לרכב שלו ולפתע מותקף מאחור על-ידי העובד של קורט שנתן להאריסון את הבורג מקודם. המשך יבוא! (ממש בקרוב, כי הפרק הבא כבר שודר)

עוד כמה דברים:

  • מעניין שגם דקסטר וגם האריסון הקשיבו לפודקאסט של מולי, אבל דווקא אנג'לה פענחה את הסוד של דקסטר בלי קשר אליה.
  • למי באמת הגיע להירצח השבוע: אבא של קורט. בעבר, זאת אומרת. ככה אולי כל זה לא היה קורה.

פרק 6: יותר מדי כריכי טונה

בסוף הפרק הקודם אנג'לה גילתה את זהותו האמיתית של דקסטר, ובתחילת האחד הזה היא לוקחת אותו לשיחה צפופה בתחנת המשטרה. במקום להמציא איזה סיפור, הוא פשוט אומר לה את האמת… טוב, חלקים ממנה. הוא מספר שאחרי המוות של ריטה ודב הוא מאס בחייו וקיווה לשוט עם הסירה שלו אל תוך הסופה ולא לשוב ממנה. אבל אחרי ששרד, החליט להתחיל דף חדש באיירון לייק בלי ליידע את האנשים שקרובים אליו מחשש שזה יסכן את חייהם. נראה שאנג'לה רוצה להיות אמפטית, אבל לא מסוגלת להתגבר על כך שבן-זוגה שיקר לה כך עד עכשיו ולא ממש רוצה להיות בחברת "ג'ים" כרגע.

גם המצב בין דקס והאריסון מתוח, בין היתר כי הראשון מסרב לחתום על טופס שיאפשר לבנו לעבוד עבור קורט. הוא לא רוצה שהבן שלו יהיה כל-כך קרוב לרוצח סדרתי (נו, אתם יודעים, מהסוג הרע, לא האלה הטובים שהורגים רק רוצחים סדרתיים אחרים). הם הולכים יחד לפסיכולוג, שם האריסון מבין שלאביו יש דרך מוזרה לנסח דברים אחרי שהוא מתאר את הרצח של אשתו בתור "נישואין שהתפרקו". זה היה קטע משעשע שלשם שינוי הזכיר את הסדרה המקורית בדרך מוצלחת.

גם האריסון קצת מתוסבך: בתור התחלה, הוא אכן ממשיך להתרחק מדקסטר ולהתקרב יותר אל קורט. בנוסף, הוא מתגנב לחדר השינה של אודרי – הבת של אנג'לה – ומודה בפניה על המחשבות האלימות שלו. זה בא לידי ביטוי בקרב ההיאבקות הראשון שלו בבית-הספר, שבו הוא שובר את הזרוע של היריב שלו. נראה שהאריסון בתחילתו של מסלול מסוכן, ותקוע בין שתי דמויות אב עם גישות שונות לאיזה כיוון הוא צריך לקחת.

בינתיים, הלולאה הולכת ומתהדקת סביב קורט: מולי מנסה להוציא ממנו מידע והוא לוקח אותה לבקתת הרצח שלו, אבל לפני שהוא מספיק לעשות משהו, דקסטר מופיע ומחליט להעיף מבט בפנים. מעבר למבט המבואס של קורט על קורבן שלא יצא לו להרוג, נראה שהוא גם קולט ש"ג'ים" לא כזה תמים כמו שהוא נראה. השאלה מי מהם יפעל ראשון נגד השני.

אנג'לה גם חושדת בקורט ומחליטה לחקור את המערות שבהן היו אמורים לחפש את הגופה של מאט לפני שקורט הודיע שהוא נמצא. זאת תחושת בטן משתלמת כי היא מוצאת שם את השלד הלא-ממש-טרי של חברתה אייריס. היא מתקשרת לג'ים ואומרת לו שהיא צריכה את דקסטר מורגן.


פרק 5: במנוסה

דקסטר מנסה לחקור את האריסון בקשר לסכין שהוא מצא בתיק שלו, אבל האחרון מתחמק. מכיוון שהאריסון הוא תלמיד חדש בתיכון, סצינת המסיבה בבית של מישהו הייתה בלתי-נמנעת והנה הגיע הרגע. האריסון לוקח סמים במסיבה וכמעט מת אבל ניצל ומגיע לבית החולים. השוטר לוגאן מציע לדקסטר לתת להאריסון קצת "אהבה קשוחה", אבל דקס מעדיף להתמודד עם זה בדרכו: לזנוח את הבן שלו לחלוטין וללכת לחפש את האנשים האחראים. הורוּת!

הנטישה הזאת של דקסטר בשביל מסע נקמה כאשר הבן שלו בבירור זקוק לו לא ממש אמינה בעיני, אבל יש רמיזה לכיוון האפשרי שאליו הם חותרים עם זה: בסוף הפרק, קורט פוגש את האריסון בדרכו מחוץ לעיר והם יושבים לאכול יחדיו בדיינר. קורט נותן להאריסון קצת עצות לחיים וגם מציע לו עבודה במקום. אני בספק שקורט מתכנן להרוג את האריסון, אולי הוא מחפש תחליף לבן המת שלו?

אפרופו, מסתבר שהאדם במסכה שכלא נערות בחדר המפואר הוא…קורט! *מם של פיקאצ'ו מופתע*. אין לי מושג למה הסדרה הציגה את זה בתור תעלומה עד עכשיו, אבל בסדר. אז קורט הוא רוצח סדרתי, ובסדרה המקורית הראו לנו שלרבים מהם יש טקסים או דברים קבועים שהם עושים כשהם הורגים. אצל קורט זה כנראה לנעול נערות בתוך חדר, לתת להן לחשוב שהן יכולות לברוח ואז לירות בהן. בטח יש לטקס הזה סיבה שקשורה בסיפור האוריג'ין הטראגי שלו שיחשף בפרקים הבאים. 

אנג'לה ומולי נוסעות ביחד למלון שבו דווח שמאט קולדוול שהה כדי להמשיך בחקירה, ומגלות שמאט מעולם לא היה שם. על הדרך הן גם נכנסות לכנס אכיפת חוק שבדיוק מתקיים באותו מלון, כי כמובן. בכנס מופיע לראשונה פרצוף מוכר מהסדרה המקורית – דייוויד זייאס, הלא הוא אנג'ל בטיסטה. הוא מדבר קצת על מקרי רצח מוכרים ממיאמי וגם מפיל פצצות חכמה כמו "כשמוצאים קשר משותף בין אנשים נעדרים, ייתכן שהאדם הזה אחראי להיעלמויות שלהם". די, תשבע. 

בטיסטה גם מזכיר שוטרת שעבדה איתו בשם דברה מורגן ואיך היא ואחיה מתו ואיזה מסכן הבן של האח הזה, ששמו האריסון. כשאנג'לה חוזרת הביתה, אודרי מספרת לה שהאריסון אמר לה במסיבה – תחת השפעת סמים – שלג'ים לינדזי לא באמת קוראים ככה. אנג'לה עושה אחד ועוד אחד והפרק מסתיים כשהיא מוצאת כתבות ישנות על אותו אח של דברה, אחד בשם דקסטר מורגן.

עוד כמה דברים:

  • כשדקסטר מנסה להרוג את סוחר הסמים זה עוד סביר, אבל אז הוא מחליט ללכת להרוג את מי שייצר את הסמים ונתן אותם לסוחר? זה קצת מוזר. בסדרה המקורית הוא הרג רוצחים סדרתיים, לא את האנשים שמכרו להם את כלי הנשק.
  • אם הקול ששר על רקע הקרדיטים בסוף נשמע לכם מוכר, זה כי הוא של לא אחר ממייקל סי. הול. מסתבר שהוא סולן של להקה בשם "Princess Goes to the Butterfly Museum". חפשו אותם ביוטיוב.
  • למי באמת הגיע למות: אני מסכים עם דקס הפעם, הטפט הנוראי הזה הוא סיבה מספיק טובה בשביל להרוג את ג'ספר.

פרק 4: ג' זה גיבור

ובכן, חלק מהדברים שבפעם שעברה הנחתי שיקרו, קרו יותר מהר משציפיתי. למשל, נראה היה שאית'ן בדרך לבצע פיגוע ירי בתיכון, אבל נראה שהוא נגמר לפני שהתחיל (וטוב שכך, כי בדיוק היה אחד אמיתי, אז זה יכול היה להיות קצת מוזר). התיכון בכל זאת מושבת בגלל אירוע אחר: דקירה.

אית'ן מפונה לבית-חולים כשהוא חסר הכרה והאריסון – שנדקר בבטן – מספר לשוטרים ולדקסטר שאית'ן ניסה לשכנע אותו לבצע פיגוע ירי משותף (ביסודי אף אחד לא רצה להיות זוג איתי בשיעור מדעים אבל הבחור הזה מקבל הצעה לבצע רצח המוני ביחד). כשהאריסון סירב וניסה לעזור לאית'ן, האחרון הוציא סכין ודקר אותו, האריסון דקר אותו בחזרה מתוך הגנה עצמית. Or did he?

דקסטר חוזר לזירת הפשע ומתעל את חוקר נתזי הדם שהיה לפני שנים רבות. כמו שאמר חוקר המז"פ בפרק הקודם, "דם הוא האמת של הגוף". ולפי הדם בזירת הפשע – שאותה דקסטר משחזר עם קצת עזרה מהרוח הדמיונית של אחותו המתה – האריסון משקר לגבי השתלשלות האירועים וככל הנראה היה זה שדקר ראשון. אבל למה הוא משקר? לפי דקסטר, יתכן שהאריסון ירש את "הנוסע האפל" של אביו. נראה כאילו התגלית הזאת גורמת לדקס לחייך. יש אבות שמאושרים כשהבן שלהם מתקבל לקבוצת הפוטבול או מתחיל לצאת לדייטים, אבל אם התגלית שהבן שלו עלול להפוך לרוצח סדרתי זה מה שמסב לו גאווה, מי אנחנו שנשפוט?

בנוסף, גילינו שמולי פארק אכן הקליטה פרק בפודקאסט שלה על הרציחות במיאמי, ספציפית על ארתור מיטשל / טריניטי. בינתיים רק האריסון מאזין, אבל אני מנחש שעוד אנשים יגלו על כך בקרוב. ככל הנראה אנג'לה, שנראה שהתחילה עם מולי מערכת יחסים מקצועית כדי לנסות לאתר את הנערות הנעדרות.

גם קורט קולדוול ממשיך לשקר לגבי הבן שלו. כשאנג'לה חוקרת אותו, הוא ממציא סיפור על כך שמאט ברח לניו-יורק ושלפעמים יש תקופות שהוא נעלם ואי אפשר ליצור איתו קשר. אחר-כך קורט מדבר עם נערה שמגיעה למסעדה שלו והיא מבקשת ממנו כסף. במקום זה הוא מציע לה לעבוד אצלו ואז מסיע אותה לבקתה שנראית מוכרת באופן חשוד. אני עדיין לא בטוח אם הסדרה יודעת שאנחנו יודעים שקורט הוא זה שחוטף את הנערות ופשוט לוקחת את הזמן שלה עם קו העלילה הזה, או שמצפה לנו איזה טוויסט.

עוד כמה דברים:

– המעשים המפוקפקים של האריסון הולכים ומצטברים. מה הוא מסתיר? האם אנחנו בטוחים שהאריסון הוא בכלל האריסון? אם הייתי חוקר מז"פ שמתמחה בדם ומישהו היה מופיע אחרי הרבה שנים וטוען שהוא הבן שלי, הדבר הראשון שהייתי עושה זה בדיקת DNA.

– פאשלה של מחלקת התפאורה: לקורט יש על השולחן במשרד כדור של גומיות צבעוניות. למי עדיין יש כזה ב-2021? מתי ראיתן אחד בפעם האחרונה?

– למי באמת הגיע להירצח השבוע: מולי פארק. אולי דעתי תשתנה בהמשך, אבל בינתיים היא קצת מעצבנת.


פרק 3: איתותי עשן

חקירת היעלמותו של מאט קולדוול נמשכת, עם תגלית חדשה: ביער היו מצלמות. זה מוביל לעוד תבנית מהסדרה המקורית: דקסטר משוכנע שעלו עליו, הוא אומר בווייס-אובר איזה שלוש וריאציות של "זהו, הלך עלי" אבל גם צופים בני חמש יודעים שזה לא מה שיקרה. ואכן, מסתבר שהמצלמות שהותקנו ביער נועדו למעקב אחר חיות והן משדרות רק תמונות של סימני חום, בלי אפשרות לזהות אף אחד. אני מבין שהסדרה מנסה להראות שהיא כמו המקורית בדרכים מסוימות, אבל לפעמים היה נחמד לראות אותה נותנת איזה טוויסט לשטיקים של הסדרה הישנה.

דקסטר בכל זאת מרגיש את הלולאה מתהדקת כשהמשטרה מביאה גם חוקר מז"פ שנראה כאילו הוא מבין עניין וגם כלבים שינסו לאתר את מאט. הוא מחפש מקום נידח להסתיר את הגופה ומגיע אל מכרה ברזל ישן ליד העיר. באופן מאוד נוח, בתוך המכרה חפור בור מאוד עמוק שמושלם להסתרת גופות. אבל גם המקום הזה נפסל כשדקסטר מגלה שהוא העיר דוב גדול שרבץ ליד הבור. משהו אומר לי שזאת לא הפעם האחרונה שנראה את הבור הזה. ואת הדוב.

אפרופו גופות, אנחנו חוזרים גם אל הנערה שנעולה בתוך חדר מפואר. הדלת של החדר נפתחת ונראה שהיא שוחררה, רק כדי שהאדם המסתורי שצפה בה דרך מסכים בפרק הקודם יהרוג אותה עם רובה ציד. כל הסימנים מצביעים על כך שהיורה הוא קורט קולדוול, אבל זה לא ברור לחלוטין כרגע. מאוחר יותר אנחנו רואים שהוא מרוקן את הגופה שלה מדם והסיבה לכך לא יכולה להיות טובה. אפשר להניח שזה היה גם גורלן של הנערות האחרות שנעלמו.

יש התקדמות גם בגזרה של האריסון: הוא עושה מבחן שיבוץ כדי לדעת באיזו רמה הוא צריך ללמוד ומשיג את התוצאה הכי גבוהה אי פעם. האם הוא באמת כזה חכם או שהוא מסתיר משהו? לאחר מכן הוא מתחבר עם תלמיד דחוי בשם אית'ן, שכל החבר'ה הפופולריים מציקים לו. מה שנראה כמו תחילתה של חברות תמימה לוקח תפנית כשאית'ן מראה להאריסון ציורים מאוד גרפיים של מה שהוא היה רוצה לעשות לבריונים. האם מתחיל כאן קו עלילה של פיגוע ירי? כי באמת, "דקסטר", זה כל-כך 2019. אנשים עדיין מתרגלים בחזרה לקונספט של לימודים פיזיים.

דמות חדשה נוספת היא של מולי פארק, פודקאסטרית מהז'אנר שסוקר פשעים אמיתיים. אישית לא הצלחתי להתחבר לפודקאסטים, אבל זה בהחלט דבר מאוד לוהט כרגע. נראה שלהוסיף דמות של פודקאסטר לסדרה או סרט שלך זה ה"להכניס רפרנס ל'המילטון'" החדש. אנחנו לא יודעים שום דבר על מולי מעבר לכך, אבל אם אני צריך לנחש, היא מכירה את כל הרוצחים שהסתובבו במיאמי בזמן הסדרה המקורית ותהווה איום של חשיפת העבר המדמם של דקס.

בסוף דקסטר מחליט להפטר מהגופה של מאט בעזרת הכבשן העירוני (נו, אתם מכירים את אלה). אחרי שהוא צופה בגופה של מאט נשרפת, דקסטר פוגש ברחוב את קורט שנראה מאושר עד הגג. הסיבה? הוא דיבר עם מאט באותו ערב. לא סתם דיבר, עשה איתו שיחת וידאו. או שקורט משקר, או שצד אחד בשיחה הזאת נשמע משהו כמו "אבא, הצילו! זה כל-כך שורף! אלוהים אדירים, אני נמס, אעעעעעאעאעא!". נראה לי שזה הראשון. אבל למה הוא משקר? אולי הוא אכן הרוצח של הנערות ומפחד שהמשטרה והכלבים ימצאו משהו שהם לא אמורים למצוא. או שמשום מה מישהו החליט למתוח אותו באמצעות דיפ-פייק מאוד משכנע של מאט. שוב, נראה לי שזה הראשון.

עוד כמה דברים:

– דברה קצת יותר רגועה הפעם, היא "רק" מכוונת אקדח על אחיה. כן יש קטע משעשע שבו היא מציעה לדקסטר להיפטר מהגופה של מאט בעזרת מגרסת גזם והוא מגיב ב"את לא חושבת שזה קצת 'פארגו'?".

– במהלך השיחה על הפודקאסטרית, האריסון שואל את אודרי אם היא אוהבת את ז'אנר הפשעים האמיתיים והיא אומרת "זה רצח, אבל זה מצחיק". איזה קטע, זאת הייתה התגובה שלי ל"האלווין 2: הנקמה".

– למי באמת הגיע להירצח השבוע: אחד הבריונים בתיכון, אני מניח. אולי זה שעמד בצד ונראה בבירור כמו גבר בן 30 שסיים תיכון מזמן.


פרק 2: סופה של חרא

אנחנו מתחילים עם איחוד מביך למדי בין דקסטר והאריסון, אבל נראה לי שזה הולך יחסית בסדר בהתחשב בכך שדקסטר זייף את מותו ואז לא יצר קשר עם האריסון במשך שמונה שנים. מי שלא מרוצה מהעניין היא דברה, שבבירור לא לקחה את השיעורים האלו שהזכרתי בשבוע שעבר וממשיכה להתנהג פחות כמו רוח מייעצת ויותר כמו רוח מסרט של ג'יימס וואן. אחותו, את נמצאת עכשיו ב-11 ואת צריכה להוריד את זה לפחות ל-6, בדחיפות.

בשבוע שעבר תהיתי איך דקסטר יסביר את ההגעה של האריסון. חשבתי שאולי הוא ישקר לגבי הקשר המשפחתי רק כדי שהאמת תיחשף באזור אמצע העונה, כשיהיה צריך להכניס קצת דרמה. אבל הוא ישר מציג את האריסון בתור הבן שלו ולמרות קצת בלבול וכעס מצד אנג'לה בהתחלה, היא מקבלת את זה די מהר ונראה שגם אף אחד אחר בעיירה לא חושב שזה מוזר. עכשיו קצת בא לי שגם אסטור וקודי יופיעו פתאום, רק כדי שדקסטר יצטרך להסביר שני ילדים נוספים. אולי זה יוציא קצת תגובות מהאנשים שם (כן, טכנית הם לא הילדים שלו, אבל הבנתם).

בקו עלילה אחר, הנערה שאנג'לה פגשה בבר בפרק הקודם הגיעה לחדר מפואר כלשהו, לא ברור איך או איפה הוא נמצא. בהתחלה נראה שנחמד לה שם, אבל זה משתנה שהיא מגלה שאין דרך לצאת (אולי היא במלון "קליפורניה"). יש גם מצלמות בחדר ודמות מסתורית כלשהי צופה בנערה דרכן.

בסוף הפרק אנחנו פוגשים את קורט קולדוול, אבא של מאט מהפרק הקודם, בגילומו של קלנסי בראון. הוא אמור להיות האנטגוניסט הראשי בעונה וה"היעלמות" של בנו – שמפוזר בכמה שקיות שקבורות עמוק בחצר הבקתה של דקסטר – היא כנראה הדומינו הראשון שנופל. החשד המיידי הוא שקורט הוא גם זה שלכד את הנערה בחדר המלון הנ"ל, אלא אם הסדרה יודעת שנחשוב שזה הוא ומחכה להנחית עלינו איזה טוויסט.

רוב הפרק הזה היה לפי נוסחה שצופים של הסדרה המקורית מכירים: דקסטר רוצח מישהו, המשטרה מחפשת את המישהו הזה, דקסטר פועל כדי לכסות את עקבותיו ולשלוח את המשטרה לכיוונים אחרים. הרבה דמויות עשו הליכות וטיולים רק כדי לחזור שוב בסוף לבקתה של דקסטר, וזאת מטאפורה די מוצלחת לפרק הזה, שבעיקר הלך במעגלים. אז בסדר, דקסטר והאריסון עשו השלמת פערים ונחשפנו לעוד כמה שחקנים על הלוח. לא יהרוג אתכם להתקדם קצת יותר בפרק הבא.

עוד כמה דברים:

– האריסון חושף שהאנה – האקסית של דקסטר – מתה מסרטן. בסדרה רגילה זה כנראה היה אומר שלא נראה את איבון סטרהובסקי בעונה הזאת, אבל ב"דקסטר" אי אפשר לפסול הופעה של דמויות רק כי הן מתו. תשאלו את דברה מורגן.

– בשבוע שעבר חשבתי שאולי זאת רק בחירה מוזרה בשביל פרק הפתיחה אבל נראה שזה ממשיך הלאה, אז צריך לשאול: מה הקטע עם ההבזקים המהירים בתחילת הפרק של קטעים שיבואו בהמשך? איזו מטרה זה אמור לשרת? אני לא מבין את זה גם בפתיחים של סרטי "משימה בלתי אפשרית" האחרונים, אבל זה דיון לפוסט אחר.

– למי באמת הגיע להירצח השבוע: דברה. כן, אני יודע שהיא מתה, אבל אי אפשר לרצוח אותה שוב בעולם הרוחות או משהו? היא הייתה ממש מעצבנת.


פרק 1: גל קור

אם תחפשו בגוגל "פרקי הסיום הטלוויזיונים הגרועים ביותר" ותלכו לתמונות, כנראה שתראו שם הרבה פעמים את הפרצוף של מייקל סי. הול. גם מי שלא צפה מימיו ב"דקסטר" כנראה שמע על פרק הסיום הידוע לשמצה שלה. אחרי ארבע עונות מוצלחות, קלייד פיליפס ומליסה רוזנברג – השואו-ראנר והתסריטאית הראשית – עזבו את הסדרה והוחלפו באנשים אחרים. הירידה באיכות בהחלט הורגשה בארבע העונות הנותרות, גם אם היו להן את הרגעים שלהן. הדבר הכי מעצבן בפרק הסיום, למרות כל פגמיו, הוא שהוא היה כל כך קרוב להגיע לאיזשהו קתרזיס, גם אם לא מושלם: דקסטר מקריב את עצמו ומת בסופה בלב הים בזמן שאהובתו ובנו מתחילים בחיים חדשים.

אבל אז הגיעה הסצנה האחרונה, שחשפה שהרוצח הסדרתי שלנו שרד וחי בתור חוטב עצים באיזו עיירה נידחת. אם הייתה לסדרה עונה נוספת לאחר מכן זה עוד אולי היה הגיוני, אבל בשביל סצנה שסוגרת את הסדרה היא משאירה יותר שאלות מתשובות ופשוט לא עובדת. המעריצים, כאמור, הרגישו קצת מרומים שהמעקב שלהם אחרי הסדרה כל השנים האלו הסתכם במה שהוא בייסיקלי ההתחלה של "אקס-מן: וולברין". הקורבן האחרון של דקסטר היה המוניטין של הסדרה בכיכובו.

שמונה שנים אחרי אותו פרק סיום, דקסטר עושה קאמבק כשקלייד פיליפס שוב מאחורי ההגה היצירתי. גם הסדרה קפצה בזמן, ספציפית לעתיד הקרוב של דצמבר 2021. גיבורנו מנהל חיים חדשים בעיירת איירון לייק תחת השם הבדוי ג'יימס "ג'ים" לינדזי (כנראה רפרנס לג'יימס אנוס – שפיתח את הסדרה המקורית – וג'ף לינדזי, שכתב את הספרים שעליהם היא מבוססת). יש לו את השגרה שלו, הוא עובד בחנות ציד ונמצא בזוגיות עם אנג'לה, מפקדת המשטרה המקומית. לפי האחרון אפשר להניח שהוא נטש את דרכיו הרצחניות. או שהוא ממש אוהב להתגרות בגורל.

מי שגורם לו לחזור לדרכים האלו הוא מאט קולדוול, בחור צעיר ומעצבן שמגיע לחנות כדי לקנות רובה ציד. מכיוון שלהיות דושבאג זה לא עילה לרצח, דקסטר מגלה שהוא גם אחראי למותם של כמה אנשים אבל נשאר מחוץ לכלא כי שיחד את חברו שישקר עבורו. מאט מוצא את עצמו על השולחן של דקסטר, בהתחלה מתחנן ואז עובר לאיומים ומזכיר את אבא שלו, אדם בעל השפעה רבה בעיירה. דקס הורג אותו בכל זאת, למורת רוחה של אחותו המתה, דברה.

אה כן, ג'יימס רמאר – שגילם את הארי, אביו הרוחני של דקסטר, תרתי משמע – לא חזר לעונה הזאת, אבל זה לא מונע מדקסטר לדבר עם רוחות של בני משפחה מתים. רק שהפעם זאת אחותו. בתחילת הפרק היא עוד מתונה, אבל לקראת הסוף ההופעה שלה הופכת למאוד דרמטית: היא מזכירה לו את כל האנשים שמתו בגללו – כולל שליפת קליע מתוך הבטן שלה – ואחר כך עושה לו ג'אמפ-סקייר שמזכיר משהו מסרטי אימה. מישהי צריכה קצת שיעורים אצל הארי בנושא איך להיות רוח מייעצת יעילה יותר. בנוסף, בסדרה המקורית דברה הייתה מקללת בתכיפות שגורמת לטרנטינו להיראות כמו צופיפניק. בכל הפרק הזה יש לה רק "פאק" אחד. אולי המוות מגיע עם כמה פילטרים.

חוץ מזה, יש קאמבק של חבר משפחה נוסף: האריסון, עכשיו כבר נער, מגיע לעיירה בחיפוש אחר אביו. בהתחלה דקסטר עושה את הקלישאה הזאת של "לשקר לו כדי להגן עליו" (כאמור, עם קצת יייעוץ דרמטי מצד דברה) אבל לבסוף אומר לבנו את האמת ומזמין אותו לגור איתו. יהיה  מעניין לראות איך הוא יסביר את זה לכולם. והאם הוא רק ילמד את בנו דברים כמו מתמטיקה ומדעים או גם באיזו זווית להחזיק סכין לפני שתוקעים אותה בבטן של מישהו.

זה לא היה פרק פתיחה מדהים, אבל אשקר אם אגיד שאני לא סקרן לראות לאן זה ילך. הדבר העיקרי שהפריע לי זה הקטע עם מאט: בשמונה שנים דקסטר כנראה נתקל בדושבאגים כאלה ואחרים, חלקם כנראה גם רוצחים. למה הדושבאג הזה הוא האחד ששבר אותו? נכון, מאט הורג אייל שהוא מטאפורה לגמילה של דקסטר מהריגות או משהו, אבל עדיין, זה הרגיש כמו תירוץ מאוד קלוש לגרום לדקסטר לרצוח שוב. ובכל זאת, מייקל סי. הול עדיין מוצלח ונראה טבעי בתפקיד כאילו לא עבר זמן בכלל. שלום שוב, דקסטר מורגן.

עוד כמה דברים:

– בפעם הראשונה שבה דקסטר "תוקף" את מאט, מסתבר שזה סתם פייק-אאוט. אני ממש שונא כשעושים את זה. אחר כך כשהוא תוקף אותו פעם שנייה חיכיתי כמה רגעים כדי לוודא שזה באמת קרה הפעם. אפשר בלי עוד כאלה, בבקשה?

– כשהאריסון יורד מהמשאית בתחילת הפרק אפשר לראות ברקע שלתחנת הדלק יש לוגו של "קולדוול". האם אבא של מאט הוא מלך תחנות הדלק של האיזור?

– האריסון היה דמות מעוררת הזדהות עבורי, מהבחינה שגם אני הייתי ילד בלונדיני כמו ריאן גוסלינג ועם השנים השיער הפך לשטני.

– בסצנה קצרה אנחנו רואים שיש כמה נשים שדווחו כנעדרות והמשטרה לא מקבלת מימון לחקור את זה. האם יש עוד רוצח סדרתי בשכונה? האם הנערה שאנג'לה פוגשת בבר קשורה לעניין?

– יש לי תחושה שמתישהו בעונה נקבל פרק שיגשר על האירועים מסוף הסדרה המקורית ועד עכשיו. תרגישו חופשי להתעלם מהקיום של הסצנה האחרונה ההיא.

– למי באמת הגיע להירצח השבוע: בן הזוג של המנהל בחנות שבה דקסטר עובד. מצטער, "גארפילד" זה באמת שם מטופש לכלב.