מכסחות השדים
Ghostbusters

ריבוט לסדרת "מכסחי השדים".

תאריך הפצה בארה"ב: 15/07/2016
תאריך הפצה בישראל: 21/07/2016
חלק מהבדיחות מצחיקות, חלק לא; חלק מהרפרנסים הרבים מאוד לסרט המקורי חביבים, חלק מאולצים; האקשן לא רע. קייט מק'קינון מעולה. בסך הכל, סרט קיץ סביר פלוס, עכשיו אפשר להירגע?

44 תגובות פתח ספוילרים פתח תגובות ישנות

  1. הסרט פתח עם 46 מיליון

    דין

    שזה סביר. לא כישלון טוטאלי, אבל גם לא הצלחה גדולה. עמד בתחזיות, אבל זה לא חוכמה כי הטווח שלהן היה גדול – בין 35 ל-50. נקודה לרעתו היא שלמרות שזה הסרט היחיד שפתח השבוע בתפוצה רחבה, הוא לא הגיע למקום הראשון – 'חיות מחמד', בסופ"ש השני שלו, הכניס 50 מיליון.
    נשאר לראות כמה יכניס במשך הריצה שלו בקולנוע, והאם זה יספיק לסוני בשביל לאשר סרט המשך. במקרה הזה הישועה לא תגיע מסין, כי הסרט לא יוקרן שם בכלל.

    • מה בעצם הסיבה שבגללה הוא לא מוקרן בסין?

      קסם

      (ל"ת)

      • שחס וחלילה אף מכסחת שדים לא תכסח את רוחו של מאו דזה-דונג

        (ל"ת)

        1
        יואב ?
      • יש לממשלה הסינית משהו נגד רוחות.

        ואם זה יגרום ליותר סרטים מהוליווד להוריד רעיונות על רוחות ושדים מהסרטים שלהם זו תהיה עוד סיבה לשנוא את סין וההשפעה ההולכת וגוברת שלה על הוליווד.

        • כן ולא

          דין

          הוליווד רפורטר מפרטים קצת על העניין הזה, וטוענים שזו לא הסיבה העיקרית.
          אמ;לק:
          חוקי הצנזורה מאוד כלליים, ואוסרים "עידוד כתות ואמונות טפלות" – והרגולוטור מנצל את זה לפעמים בשביל לאסור הקרנת סרטים מסוימים מסיבות הזויות. אבל במקום לנסות להתאים את הסרט איכשהו, סוני ויתרו מראש בטענה שאין לסרט קהל בסין.

        • נהפוך הוא, בסין יש לרוחות מקום מאוד חשוב

          בתרבות הסינית, הרוחות של כל, אבל *כל* הדורות הקודמים של משפחתך מלוות אותך עד יומך האחרון (ב-"מולאן" הציגו את זה די יפה), ומאוד לא כדאי לך לעצבן אותן. יכול להיות שבאמת סרט על צוות של גיבורות שעוסקות בזה היה גורם כאבי-בטן קשים לצופה הסיני הממוצע.

          1
          דרצ'י ?
          • בסין של לפני כמה מאות שנים

            Nerubian

            סין לאחר המהפכה הקומוניסטית הפכה למדינה אתאיסטית בהגדרה. המפלגה הקומוניסטית הכריזה על דתות ועל אמונות טפלות כאמצעים של הפיאודליזם או של הקולוניאליזם לשמור על כוח, ושללה את קיומם של אלים, של רוחות או של העל-טבעי.

            מה שהציגו במולאן – ובכן, זה היה נכון לסין שלפני אלף שנה – לא לסין שניסתה להכחיד את הדתות משטחה.

            • על פי מקורות שונים באינטרנט - ובכלל זה מקורות רשמיים של ממשלת סין - המסורת עדיין קיימת בחלקים שונים של המדינה

              זה נכון שסין של מאו הנהיגה טרור בכל הנוגע לדת (ולכל תחומי החיים האחרים), אבל סין של היום, למרות היותה מדינה קומוניסטית באופן רשמי, מתירה חופש דת (נקבע בחוקה של המדינה כבר ב-1978), ופוליטיקאים שונים אף הביעו תמיכה בחזרה למסורות דתיות מתוך תקווה שהדבר יעודד התנהגות מוסרית. דתות וכתות שנרדפות בסין הן בעיקר כאלה שהשלטון רואה כאופוזיציה – אבל לא כולן נתפסות ככאלה.

  2. מאוד מצחיק

    אחלה קאסט. הכימיה בין הבנות מעולה, אבל דווקא כריס האמסוורת' גונב את ההצגה בתפקיד קורע מצחוק. האפקטים ככה ככה אבל זה לא הרס לי. בקיצור, נהנתי. למען האמת אהבתי אותו יותר מאת הסרט המקורי.

    3
    assafTV, inbalg, עידו הלמן ?
  3. אני פשוט בהלם מהיחס המפרגן יחסית שהסרט הזה מקבל מהמבקרים

    בלובלו

    ראיתי היום וזה היה פשוט נורא, קורה לי הרבה שהדעת שלי שונה מהמבקרים אבל בדרך כלל אני מבין מה הם אהבו/שנאו בסרט ולמה אני חוויתי אחרת את הסרט.
    במקרה הזה אני פשוט לא מצליח להבין מה המבקרים ראו בסרט הזה שגרם להם לתת לו ביקורת חיובית אני באמת שלא מצליח להבין.
    הסיבה היחידה שאני יכול לחשוב עליה זה כי מדובר בסרט בהופעתם של 4 נשים די מוערכות בתעשייה והקהילה בהוליווד נורא רוצה שסרט בכיכובם של 4 דמויות נשיות יצליח ויוכיח לאולפנים שאפשר לשים נשים בתפקידים ראשיים.
    זו באמת הסיבה היחידה שאני יכול לחשוב עליה, הסרט הזה נורא.

    מה ההבדל בינו לבין פיקסלים שיצא בשנה שעברה וזכה לביקורות נוראיות? אני יגיד לכם, שעל אחד הסרטים חתום אדם סנדלר שהוא אחד השחקנים הכי שנואים על ידי המבקרים והסרט בכיכובם של גברים, ובמקרה של מכסחות השדים הוא בהובלת 4 נשים שהמבקרים די אוהבים, זה באמת ההבדל היחידי, בעצם פיקסלים עדיף כי הוא לפחות לא השחית קלאסיקה על זמנית אלא פשוט היה סרט גרוע שלא הזיק לאף אחד.

    מקווה שיכשל קשות בקופות ונזכה לראות פחות קומדיות גרועות של פול פייג ומליסה מקארתי, ובבקשה שלא יצא לזה המשך

    1
    Iter Impius ?
    • אתה יכול לנמק? מה לא אהבת?

      משום שכרגע יש הרבה מבקרים שכן פירטו את דעתם, ואתה לא, אז הגירסה שלך – שכולם משוחדים ולא מקצועיים – פחות אמינה.

      • אין יותר מדי מה לפרט

        בלובלו

        בדיחות לא מצחיקות וצפויות, משחק גרוע (בעיקר מוויג ומקארתי), העיצוב של הרוחות ברובם היה זוועה, חורים בעלילה. ולאלה שלא ראו את הסרט, מה שראיתם בטריילר זה בדיוק מה שמחכה לכם בסרט.
        קייט מק'קינון באמת מצליחה להיות לא גרועה ולזלי ג'ונס הוציאה ממני גיחוך או שניים, אבל חוץ מזה זה היה סבל מתמשך

        1
        Iter Impius ?
        • בדיוק בדיוק מה שאני חושב

          ההשוואה ל"פיקסלים" נכונה. הסרט הזה לא טוב. הדמויות הראשיות נטולות חן והיחסים ביניהן מלאכותיים מדי. מליסה מקארת'י וקריסטן וויג, שכבר שכחתי את שמות דמויותיהן, הן חברות ילדות שמתאחדות, אבל היחסים ביניהן פשוט לא מפותחים. אין לי כמעט רקע עליהן, אני לא יודע מה הן אוהבות. אני לא יודע מאין הגיעו או מה הן רוצות חוץ מלהשמיד שדים. לכן, גם אין לי שום חיבור אליהן. נשווה רגע את הסרט ל"מייק ודייב מחפשים דייט", גם הוא קומדיה, שם היחסים בין הדמויות הרגישו אותנטיים. שני האחים בגילומם של זאק אפרון ואדם דווין, נהנו מכימיה נהדרת. גם צמד הבנות בסרט, אנה קנדריק ואוברי פלאזה, הרגישו כצמד שעבר דברים ביחד. הסרט סובל גם מאפקטים לא טובים ובדיחות מגעילות ונדושות – פעם אחר פעם, בדיחה על זה שכריס המסוורת' מגלם כאן חתיך עם מוח של ציפור. זה עוד איכשהו מתחיל מצחיק, אבל ממצה עצמו ממש מהר. הנבל גרוע ולא מאיים. הוא חנון, שהבנות נוטות לדבר על המיניות שלו ועל המראה שלו ומביסות אותו – לא אתאר איך כדי להימנע מספוילרים – אך באופן דוחה ומזלזל. העלילה חסרת מקוריות ורגעי שיא וגם הופעות האורח נוראיות ומתעלמות באופן מוחלט מקיומו של הסרט המקורי. בעיקר זו של ביל מארי, שעושה מעצמו צחוק. הסרט הזה פשוט לא עובד בשום מובן ועדיין – אנשים אוהבים אותו. על-פי הקונצנזוס של המבקרים האמריקאיים – הוא אפילו סביר. לעזאזל, יש מי שמרחיקים לכת ועוד אומרים שהוא טוב יותר מ"מכסחי השדים" עצמו.

          ועובדה מעניינת מאוד ששמתי אליה לב: לעומת המבקרים ברוטן טומייטוז, ביקורות הוידאו של מבקרי יוטיוב – לא אוהבות את הסרט בכלל. נקודה. כריס סטאקמן היחיד שעוד איכשהו קצת ריחם ונתן C. מעניין מאוד למה זה קורה.

    • יחס מפרגן?

      אייני

      לא יצא לי לראות יותר מדיי מבקרים, אבל לא ראיתי שום מבקר שהתלהב מהסרט באופן כזה מיוחד (והציונים באייאמדיבי וברוטן דיי מעידים על כך – 50 ו70). ההסכמה היא דיי גורפת – מדובר בזבלון קייצי חביב, ולא באמת הרבה מעבר לכך.

      יכול להיות שלדעתך הסרט הזה באותה הרמה של פיקסלים – לטעמי האישי פיקסלים היה גרוע בהרבה ממנו, בעיקר בגלל 2 סיבות – חוסר מוחלט של מקוריות וחוסר מוחלט של דמות מעניינת. בפיקסלים אדם סנדלר משחק את אותו התפקיד שהוא *תמיד* משחק במשך שנים, שכבר התחיל להימאס בצורה משמעותית מאוד (וזאת הסיבה אגב שאדם סנדלר נקטל – לא כי "זה אדם סנדלר". כי זאת הפעם החמישים שהוא משחק את אותה הדמות ושהיא עוברת בדיוק את אותו התהליך), ובונה את אותה מערכת יחסים הכי קלישאתית שאפשר עם האישה שם שבסוף כמובן שהוא "מציל" את הבן שלה, ושום דמות שם לא מצליחה לגנוב את ההצגה או להצחיק בשום צורה.

      במכסחות שתי דמויות המשנה נהדרות וכן מצליחות להכניס קצת חיים ולגנוב את ההצגה, הוא מרגיש הרבה פחות חסר מקוריות מפיקסלים (שזה מרשים – כי זה פאקינג ריבוט. זה עד כמה אדם סנדלר דחף לנו את אותה הדמות למוות. פלוס בסופו של דבר הסרט המקורי של מכסחי השדים היה מספיק ממזמן) כן יש כמה בדיחות שעובדות לא רע וכמה רפרנסים משעשעים לסרט המקורי, והוא כן מצליח להיות קליל וחביב עד סופו. מההיבט הזה הוא דיי מנצח בקלילות את פיקסלים. לא שהוא יצירת מופת, כן? רחוק מכך, ואם היית משווה אותו לזבלונים אחרים יש סיכוי טוב שהייתי מצביע לעברם ולא לעבר הסרט, אבל בחרת להשוות אותו לפיקסלים – ודווקא אותו הוא מנצח דיי בקלות (לא שזה כזה קשה…).

  4. אכן מכסחות

    assafTV

    כמו רבים אחרים, אני מניח, הגעתי לסרט הזה מלווה בחששות רבים: האם אחרי הטריילר המאכזב, בלשון המעטה, הסרט הזה צפוי להתרסק?
    אני לא מאלו שמכסחי השדים הינו אייקון ילדות שצרוב במוחו ואסור לגעת בו (ואני לא מכיר אף אחד כזה. לא אומר שאין רק שאני לא מכיר כאלו) ולעומת זאת עד כה, למעט מסיבת רווקות, חיבבתי את כל סרטיו של פול פיג והידיעה בזמנו על הליהוק (ארבע קומיקאיות מ-SNL – מקארת'י נחשבת כחברת כבוד – מה יכול להיות יותר טוב מזה?) היתה מעודדת בעיני. במיוחד כאשר מחצית ממכסחי השדים המקוריים נולדו בתכנית זו (מאריי ואקרויד למאותגרי הזיכרון). אבל עדיין, החששות טרום-צפייה התגנבו והשתלטו והגעתי לסרט עם ציפיות נמוכות, במיוחד לאחר סקירה בדדליין שציינה שהסרט פחות אדג'י ויותר משפחתי לעומת מה שמצפים בדר"כ מקומדיה של פיג/מקארת'י.
    ואז הסרט התחיל.

    אמ;לק: קומדיית קיץ נהדרת, מצחיקה, שנעשתה עם המון אהבה וכבוד למותג ולאנשים תוך כדי שהיא יוצרת קול משלה. הכימיה בין השחקניות מעולה (שזה קל כשאתן עובדות יחד באותה תכנית) וכריס המסוורת' התגלה כבעל כישרון קומי לא מבוטל (ודאם! מי ידע שהוא יכול להיות חתיך *יותר*?). אז מתי מכסחות השדים 2?

    נ.ב.
    חלק לא מבוטל מההנאה נבע גם מליהוק של שחקני משנה אהובים ומוצלחים, החל מהפריים הראשון, כאילו היקום סימן לי "זה בסדר, אתם בידיים טובות", והיקום צדק.

    6
    eclipse, Morin, תמר, reutc, אור ענבר, inbalg ?
  5. עכשיו חזרתי מהסרט

    Morin

    מסכימה עם אסף. לא יצירת מופת אבל קומדיה קיצית קלילה ומאד מוצלחת לסוגה.
    הסצינות עם הרוחות באווירה הנכונה (אחת ממש הקריפה לי ת'צורה), האקשן מגניב, הבדיחות מצחיקות (ברובן), ולמי שגר בניו יורק ונוסע על ה-6 כל הזמן יש גם ערך מוסף !:)!
    אני לא יודעת כמה זה מורגש משם, אבל אני ושותפי לצפיה הרגשנו שיש בסרט אמירה מאד רלוונטית שנוגעת לאירועי ירי המוני ובמשתמע, הגבלות על נשק.
    (וגם ציור חיובי מאד של סצנת המטאל, זה בשוליים אבל כל אחד ומה שקרוב לליבו…)

    בכל אופן, קומדיה משעשעת ועשויה היטב, בעיני יותר מהנה מהסרט השנתי של מארוול, אבל באותו עומק בערך.

    אה! ויש בדיחות על אוכל אבל אין אף בדיחת שמנות!

    3
    assafTV, אני קלאודיוס, reutc ?
  6. ועכשיו - משהו קונקרטי על הסרט

    כי אחרי כל הרעש מסביבו – זה ממש ממש אחלה סרט! יש לו בעיות, חלק קטנות, חלק יותר משמעותיות, אבל אני חושב שמאז מלחמת האזרחים של קפטן אמריקה לא היה סרט בקולנוע שנהניתי ממנו כל כך (מצד שני, לא הספקנו לתפוס בקולנוע את "בלשים בע"מ").

    /FilmCast עשו פרק ביקורת על הסרט שאני מאוד מחבב (הבעיה היא שהוא גם קצת מספיילר, וזה חבל – http://www.slashfilm.com/filmcast-ep-375-ghostbusters-guest-joanna-robinson-from-vanity-fair/ ), גם אם לא מסכים עם כולו. חלק מהמשתתפים בפודקאסט אהבו אותו יותר, חלק מהם אהבו אותו פחות, אבל הם נוגעים בהרבה נקודות יפות לטובתו ולרעתו של הסרט. ואחת מהן היא משהו ששמתי לב אליו בזמן הצפייה, אבל הייתי בטוח שזה מיוחד לגרסת האיימקס של הסרט – עשו לסרט הזה Letterboxing, רק בשביל שיהיו פסים שחורים למעלה ולמטה שחלק מהדברים על המסך יכולים "לבקוע מתוכם". האפקט הזה מנוצל בכל מיני נקודות במהלך הסרט, וממש מסייע לתלת-מימד להרשים ולבלוט יותר וזה הפך להיות הסרט היחיד מהחודשים האחרונים שאני יכול להמליץ לאנשים בלב שלם לראות את הגרסה התלת-מימדית שלו ולא את "הרגילה".

    חוצמזה, אמרתי את זה במסגרות אחרות, ואני חייב להגיד את זה גם כאן – כריס המסוורת' נהדר כאן ואחת הבדיחות שלו גרמה לי ולאשתי להכנס להתקף צחוק בלי יכולת לעצור. אבל באופן כללי – הפתיחה של הסרט עם בדיחת פלוצים ממש לא יוצרת את הרושם הנכון לגביו – רוב ההומור של הסרט קולע הרבה יותר טוב למטרה והרבה יותר מעודן מזה. בסך הכל, חוויה מצויינת.

    רק מה הקטע עם כל ה- cameos האלה, מה. קצת הגזמתם, בחיי.

    4
    Morin, assafTV, עידן דקל, inbalg ?

תגובות מקבילות

56
  תגובות נוספות בדף הביקורת של מכסחות השדים
 

כתיבת תגובה

(חובה)

Optionally add an image (JPEG only)