"קיק-אס" היה סרט מגניב, רענן, קצבי וכיפי. הדרך הטובה ביותר להעריך עד כמה הוא היה טוב היא לצפות בו בצמוד ל"קיק-אס 2". זה לא שסרט ההמשך הוא כל כך גרוע, זה פשוט שליד הסרט המקורי הוא נראה כמו חיקוי לא לגמרי מוצלח. משום שזה בדיוק מה שהוא.
הסרט מתרחש X שנים אחרי הראשון (כאשר X הוא מספר השנים שמאפשר לילדה בת 11 להגיע לבית ספר תיכון, אבל לא מאפשר למי שכבר היה בתיכון לפני X שנים לעזוב אותו. ככל הידוע לי מדובר במספר דמיוני). דייב ליזוסקי עדיין מנסה להיות גיבור הלא-על קיק-אס, ומקבל שיעורים מהמומחית מספר אחת לנושא: מינדי מקרידי, המכונה היט-גירל. בינתיים, יותר ויותר אנשים לובשים תחפושות ומנסים להיות גיבורים, בעוד רד-מיסט, ששינה את הכינוי שלו למאדרפאקר, מכריז על עצמו כעל ארכי-נבל ומקים צוות של רשעים, הכולל בין השאר את אולגה קורקולין הישראלית הענקית בתפקיד "אמא רוסיה". וזה… פחות או יותר הכל. אנשים הורגים אנשים, כמובן, ויש עלילות ועלילות משנה, אבל בגדול, הרעים רוצים להיות רעים, הטובים רוצים להיות טובים, אז הם נלחמים. לא בדיוק טוויסט חדשני שמאיר את כל הסדרה באור חדש.
אבל זה כיף. בחלקו הראשון, הסרט נכנס ישר לקצב של "קיק-אס" בלי לפספס פעימה: הוא מהיר, מצחיק, היט-גירל עדיין שולטת. האימונים שלה ושל קיק-אס מצוינים. קיק-אס פוגש את צוות הגיבורים "צדק לנצח" – כי גיבור בודד אחד כבר לא הולך בעידן "הנוקמים", כמובן. הם חבורה חמודה מאוד: ההצגה שלהם ושל סיפורי הרקע שלהם משעשעת בכל פעם מחדש. את מנהיג החבורה מגלם – היטב, וברצינות מלאה – ג'ים קארי.
כמובן, מה שקורה לקיק-אס הוא שולי. כמו בסרט הראשון, הכוכבת האמיתית היא היט-גירל, והסרט יודע את זה. היא אמנם כבר לא בת 11, אבל היא עדיין קלואי גרייס מורץ. היא, כמובן, הדמות הכי טובה, סצינות האקשן בכיכובה הן הכי טובות, עלילת המשנה שלה היא הכי תמוהה. היט-גירל מחליטה שנמאס לה להיות כזאת מיוחדת, חזקה ומגניבה, והיא רוצה להיות בת-עשרה אופיינית ורגילה. משום מה, היא מתחברת דווקא עם חבורת סנוביות עשירות ישירות מתוך "ילדות רעות" – שהן, כמובן, מרושעות במידה שמגמדת את רשעי-העלק שבסרט. גם בחלק הזה של הסרט ישנם רגעים טובים (ואחת דוחה להפליא), אבל כשהיא עוברת, לא ברור למה היא היתה טובה, מלבד משיכת זמן.
בהמשך, ככל שהוא מתקרב אל השואודאון בסיום, הפגמים בחיקוי הופכים ליותר ויותר בולטים. הסרט הקודם עסק, בדרכו הקלילה, במהות גיבור העל; הסרט החדש כולל משפטים כמו "אולי בעצם זוהי המשמעות האמיתית של להיות גיבור על". הסרט הקודם לא עצר לרגע של שמאלץ פעם בחצי שעה; הסרט הזה עוצר גם עוצר. הסרט הקודם היה מפתיע; כאן, כל ההתפתחויות צפויות מראש. הסרט הקודם כלל המון רפרנסים לקומיקסים אחרים ששולבו בדיאלוג ובעיצוב בלי לפגום בקצב של הסרט; בסרט החדש המצלמה משתהה על חולצה עם כיתוב משעשע הרבה זמן, כדי לוודא שלא פספסתם. בסרט הקודם היתה לקיק-אס חברה; הסרט החדש נפטר ממנה בתירוץ חלש בתוך סצינה אחת. אני שונא שסרטי המשך עושים את זה.
כמו הסרט הראשון, גם "קיק-אס 2" הוא בהחלט ברוטלי (אם כי הוא מאוד מרוכך בהשוואה לקומיקס עליו הוא מבוסס). ההבדל הוא שהפעם אין מאחורי האלימות שום דבר. הרעיון של הסרט הראשון היה "מה יקרה אם מישהו ינסה להיות גיבור על בעולם האמיתי?" (תשובה: הוא יקבל מכות רצח ובטח ימות תוך שבוע). הנקודה היתה שבניגוד לעולם הקומיקס, שבו אנשים חוטפים מכות מכאן ועד הודעה חדשה ואקדחים עושים רעש אבל לא חורים באנשים, בעולם האמיתי כשהולכים מכות זה כואב, ומדמם, ולפעמים גפיים מסוימות מופרדות מהגוף באופן בלתי הפיך. אלא מה, מהר מאוד העולם של "קיק-אס" הפסיק להיות אמיתי והתחיל להיות עולם של סרטי אקשן מצויים. בסרט השני, זוהי כבר נקודת המוצא, וכל הניסיונות להציג את עולם הסרט כ"עולם האמיתי" הם מגוחכים לגמרי. האקשן עדיין מגניב, בהחלט, אבל הוא מתנהל לפי כל החוקים והנורמות הידועות של סרטי אקשן (הרעים יכולים לירות על הטוב 20 כדורים ולעולם לא לפגוע; הטוב יכול לירות ב-20 רעים ולעולם לא לפספס). אז תזכירו לי שוב, מה היתה הפואנטה בעצם? אנחנו רואים דם רק בשביל הדם? מתבקש להשוות את הסרט לסרט אחר כלשהו שאולי שמעתם שיצא השבוע. אבל ב"מי מפחד מהזאב הרע" זו לא עצם העובדה ששוברים למישהו אצבע שמוצגת כבידור. האלימות שם מרתיעה ומפחידה. ב"קיק-אס 2", אנשים – רעים וטובים – מכוסחים מול המצלמות באופן גרפי מהמקובל, ואם הבנתי נכון, התגובה שהסרט מצפה לה על כך היא "ווי, איזה כיף".
כדי לחתום את הטעם הרע, הסרט מסתיים ברגע מיותר להפליא, אידיוטי ומכעיס. הוא היה גורם לי לשנוא את כל הסרט, אלמלא הוא היה מגיע ממש בסיום, אחרי שכבר נאלצתי להודות בפני עצמי שלמרות כל המגרעות של "קיק-אס 2", נהניתי ממנו. נראה כאילו את הסרט הזה עשו אנשים שראו ואהבו את הסרט הראשון, ומאוד משתדלים לעשות את אותו הדבר. הם לא תמיד מצליחים, אבל הם משתדלים. זה לא "קיק-אס". אבל זה עדיין כיף.
אפשר לשאול מהו הרגע המסוים הזה?
כי לא זכור לי שסבלתי כל כך במהלך הצפייה,מלבד בסצנה הדוחה שבקפיטריה.
אה
אני יכול לחיות עם זה.
בהחלט רגע מיותר
הרגשתי שחלק ממני מת. אבל אם מתעלמים מהקטע הזה, הסרט היה מצחיק, ולדעתי היה גם דיי טוב. אגב, לא הרגשתי שהאלימות העירום וההקללות בסרט היו כל כך נוראיים כדי להצדיק דירוג 14. לא שראיתי שהמאבטחים כל כך מקפידים על זה.
וחדשות טובות לאוהבי הסרט- הסרט הצליח לשמור על 7.5 בימד"ב.
ציון הימד"ב לא נוטה להיות אמין כשזה נוגע לסרטי קומיקס
לסרט הזה, למשל, שליש מהמדרגים נתנו ציון של 10/10. במטה קריטיק אין אפילו מבקר אחד שנותן לו יותר מ-70.
ציון ימד"ב לא נוטה להיות אמין
ביום הראשון שבו הסרט יצא. אם הוא 7.5 עכשיו, הסיכוי שהציון שלו בעוד חודש יהיה מעל 7 די קטן.
לדעתי, ציון ימד"ב גם לא נוטה להמשיך להיות משנה משהו,
אחרי שראית את הסרט.
הציון בימד"ב
ירד ל-6.7 ואני מניח שאתה כבר יודע את זה,אני כותב את התגובה הזאת כי ההודעה שלך הכעיסה אותי
למה שזה לא יהיה חוקי?
(אגב, לנוכח הפרש הגילאים בין ארון ג'ונסון ואשתו בחיים, השאלה הזאת די משעשעת)
נשכח לרגע מהתחכום של הראשון
לא נהנית בסרט הזה?בכלל?
אגב,איזה תפקיד קיבלה החברה שלו ב'איך פגשתי את אמא'?כי לא ראיתי אותה מאז קיק אס הראשון,אם לא מחשיבים את שלוש השניות שלה בסרט השני.
היא הבת של טד. היא פשוט יושבת על ספה.
וכן נהניתי, בחצי הראשון. ואז הכל נהיה מאוס ולא מצחיק יותר. ואז הבנתי שזה פשוט הדוגמה המושלמת להמשך רע. ובימד"ב יש לו 7.5, שזה מקסים…
אוהב את הכתיבה שלך, למרות שבד״כ דעתי שונה משלך -
אבל הפעם קלעת בול למה שאני חושב על הסרט.
-מגיב עלאי ומתנשא-
(ל"ת)
איפה ההתנשאות? (אני שואל ברצינות).
(ל"ת)
אין באמת התנשאות
זו בדיחה.
דווקא...
" rel="nofollow">הייתה נימה של התנשאות.
צר לי, אינני מבחין בה. אבל כמובן שלא היתה כוונה לפגוע.
(ל"ת)
...ואשמח אם מישהו יסביר מה בדיוק מתנשא במה שכתבתי.
(ל"ת)
הם צוחקים,
זה ציטוט מתוך 'מי מפחד מהזאב הרע', שלמען האמת גם אני חשבתי עליו בכל השיחה על 'התנשאות'.
התייחסתי לעמוד הזה
https://www.facebook.com/SuperiorPeople?fref=ts
זה הכל, לא התכוונתי לזה ברצינות.
ענק! זה הקטע הכי מצחיק בסרט
(ל"ת)
ק(ומ)יקס-אס
לדעתי הבעיה של "קיק-אס 2" היא שהוא הופך לחלוטין לסרט קומיקס. מה זה אומר? בסרט הראשון, כמו שאמרת, הציגו את "קיק-אס" בתור גיבור-הלא-על הראשון בעולם האמיתי, והוא גם הציג את זה בצורה ריאליסטית (טוב, די ריאליסטית). נכון שהיו לו מעריצים, אבל אנשים גם צחקו עליו. והוא חטף לא מעט מכות. ולא היה לו איזה זרקור מיוחד בשמיים. נקודת המוצא של הסרט השני היא שגיבורי-לא-על הם כבר דבר שבשגרה אז העולם (יותר נכון, ניו-יורק) כבר רגיל אליהם. וזה בעצם הפך אותו מסרט קומיקס מודע לעצמו, לא צפוי ופסיכי בצורה גאונית לסרט קומיקס נטו – יש גיבורים, יש נבלים, יש מושא אהבה וכו'.
כמו כן, גם יש ירידה ניכרת באיכות של ההומור. הסצינה הדוחה שהזכרת נראית כמו משהו מסרט של אדם סנדלר. יש גם עוד כמה קטעים שכנראה אמורים להצחיק אבל היו סתם מטרידים. גם סצינת הפרידה שהזכרת מגוחכת, במיוחד בהתחשב בכך שלא נוגעים בזה שוב. "אה, היא זרקה אותי בגלל טעות שטותית. למה לנסות להסביר מה קורה כשאני יכול פשוט לעבור לבחורה הבאה?" מה שכן, נייט-ביץ' בהחלט הייתה חמודה. כמו כן, לא הבנתי למה האג'נדה של מאדרפאקר מתרחבת מ"לנקום בקיק-אס על מות אבי" ל"אני אשתלט על העיר עם צבא הנבלים שלי כי אנחנו מרושעים מו-הא-הא-הא".
אבל למרות כל זה, זה אכן עדיין סרט כיפי. יש את היט-גיריל, יש את ג'ים קארי, יש אקשן מדמם, וגם הומור טוב פה ושם. לא משתווה לראשון, אבל בהחלט כיפי.
אגב, בקומיקס של "היט גירל" (שהוא הקדמה לקומיקס של "קיק-אס 2" וחלקים ממנו מופיעים בסרט) יש קטע שממש חבל לי שלא הכניסו – האימונים של רד מיסט במקום מרוחק והבדיחה של "באטמן מתחיל".
נ.ב. אם בדף של "הזאב הרע" כתבתי שלא הייתי רוצה להיתקל בצחי גראד בסמטה חשוכה, באולגה קורקולין לא הייתי רוצה להיתקל גם בסמטה מוארת.
זה מה שמפריע לך?
מה עם הסוף של הקומיקס לעומת הסוף של הסרט?
את הקומיקס של 2 לא יצא לי לקרוא עדיין
(ל"ת)
איזו בדיחה על באטמן מתחיל?
(ל"ת)
לא ראיתי את הסרט,
אז לא הבנתי את התלונה על "יש דם רק כדי שיהיה דם". לא צריך לזה סיבה, זה פשוט ריאליסטי.
סליחה אם התכוונת למשהו אחר.
מסוג הסרטים שאני מחבב פחות ופחות ככל שעובר הזמן
אני זוכר בעיקר את הקטעים המביכים, ופחות את הרגעים הטובים. יצא לי לראות היום שוב את הסרט הראשון – איזה הבדל מבחינת הדיאלוגים, בניית העלילה והדמויות וההיגיון העלילתי. אני לרוב לא אוהב הומור הפרשות, אבל אם כבר עושים אותו אז לפחות כמו שהוא נעשה ב"מסיבת רווקות" ולא כמו שעושים אותו בפאמילי גאי – זה לא עובד בלייב אקשן. אבנר שביט די דייק כשכתב ב"וואלה" שהסרט השני נראה קצת כמו פרודיית "מת לצעוק" של הראשון.
חור עלילתי שמאוד מפריע לי כשאני צופה בשני הסרטים, הוא אוזלת היד המוחלטת של המשטרה. היט גירל וביג דאדי לפחות עשו מאמץ להסוות את עצמם (גם אם כל מי שטרח לשים עליו מסכה התקבל אצלהם בבית בלי שאלות מיותרות) – כל שאר הגיבורים אפילו לא טורחים להתחבא. בסרט הראשון רד מיסט אפילו מתראיין לטלויזיה עם כוח משטרתי ברקע. בסרט השני מועדון הרשע של המאדרפאקר פתוח לקהל הרחב (חוץ ממתחם ה-VIP, שמאובטח בערך ברמה של קניון עזריאלי), אבל המשטרה לא חושבת לבוא לבקר.
אגב – שמתם לב שהשחקן שמשחק את מרכוס התחלף (עומארי הארדוויק הוחלף במוריס צ'סטנאט). נדמה לי, או שבהוליווד בטוחים ששחקנים שחורים אפשר להחליף בלי שאף אחד ישים לב (ראה גם מקרה טרנס הווארד שהוחלף בדון צ'ידל באיירון מן).
כפי שצויין בעמוד הסרט
שחקן אחר שהוחלף הוא אוון פיטרס, שגילם את טוד בסרט הראשון. והוא לא שחור עור.
http://www.fisheye.co.il/movies/kick_ass_2/?comNum=530559#li-comment-530559
לא שמתי לב
כנראה שגם בני נוער אטרייתיים קלים להחלפה :)
האמת שיש עוד המון מקרים שבהם מחליפים שחקנים של דמויות מסויימות, לפעמים גם את השחקנים הראשיים, וגם מסיבות מוצדקות – אבל תמיד יש לי את התחושה שבהרבה סרטים הדמות של "הסייד קיק המצחיק/הבאדי גארד הענקי/השוטר השחור" הם כל כך גנריים, שהתחושה היא שאפשר לזרוק לתוכם כל אדם שמתאים בצבע העור ובמימדי הגוף.
לא יודע לגבי עומארי הארדוויק
אבל אוון פיטרס הפך לשחקן מצליח מעט יותר מאז הסרט הראשון ("אימה אמריקאית"), כך שאולי הצילומים התנגשו עם מחוייבויות אחרות או שהסוכן שלו ניסה למנף את ההצלחה שלו לשכר גבוה יותר.
שפכת אותי מצחוק בשורה הזו
"הסרט מתרחש X שנים אחרי הראשון (כאשר X הוא מספר השנים שמאפשר לילדה בת 11 להגיע לבית ספר תיכון, אבל לא מאפשר למי שכבר היה בתיכון לפני X שנים לעזוב אותו. ככל הידוע לי מדובר במספר דמיוני)."
שפכת אותי מצחוק והייתי חייב לשתף. עכשיו אמשיך לקרוא את הביקורת..
מעולם לא הבנתי את ההתלהבות מהסרט המקורי
אי אפשר לעשות סרט שהוא בו זמנית גם ביקורת על גיבורי על וגם סרט גיבורי על.
אם אם ניתן דוגמה מהסרט אי אפשר באותו סרט לעשות סצינה בו הגיבור נדקר, נדרס ומבלה חודשים בשיקום וגם סצינה בו יש תרמיל סילון (Jetpack) עם מיני גאן מחוברים אליו
אין סיבה שאי אפשר יהיה לעשות סרט שהוא גם בסגנון מסוים
וגם פרודיה מסויימת על אותו הסגנון. מה שכן, הסרט המקורי היה בעיני הרבה יותר מוצלח בחלקו הראשון, ועבורי היה הרבה יותר כיף לראות את קיק-אס נלחם בבריונים שכונתיים, מאשר את היט גירל מחסלת שכירי חרב מקצועיים.
בטח שאפשר
"כרוניקה בזמן אמת", למשל.
אולי כי 'קיק אס' הוא לא ביקורת על גיבורי על
הוא לא אומר 'תראו את ספיידרמן,מעודד נערים לקפוץ מבניינים!' כי זה לא נכון,הוא פארודיה על הז'אנר ולא ביקורת עליו.
ואני לא מבין איך אפשר לפרש את 'כרוניקה' כביקורת על גיבורי על,או איך בכלל למישהו יש בעיה עם הז'אנר הזה.
לי יש בעיה עם החלוקה הקוטבית של הז'אנר לטובים ורעים
כאילו כוחות על הופכים בנאדם לנבל מוחלט או לקדוש מוחלט (וגם ב"האביר האפל" אין שום דבר אפל בבאטמן, מלבד אולי הצורה הלא מדוייקת שבה הציבור תופס אותו לפעמים כנבל). לכן כרוניקה היה כל כך מרענן – עם נערים שמקבלים כוחות על וממשיכים להתנהג כמו שנערים בגילם היו מתנהגים עם כוחות כאלו – נהנים מהם במקום לעשות איתם משהו "גדול מהחיים", וגם כשהכוחות האלו מובילים אותם לעימות, אף אחד מהם לא נלחם בשביל "להשמיד" או "להציל" את העולם.
גם אני חשבתי ככה
אבל אז היט גירל התחילה לקצור אנשים והרושם הזה קצת התעמעם.
הזורעים בדמעה ברינה יקצורו
(ל"ת)
אבל זו בדיוק הנקודה
אתה לא יכול לעשות שתי סצינות כאלו באותו סרט.
או שהסרט הוא סרט "כבד" וריאליסטי ואז הסצינה של היט גירל שוברת את האשליה
או שהסרט קליל וקומיקסי ואז הסצינה שהזכרתי סתם מדכאת.
זה כמו שבאמצע רשימות שינדלר היינו מקבלים סצינה מ"סודי ביותר".
אפשר לעשות סרט רציני על השואה ואפשר לעשות סרט שבו צוחקים על הנאצים, אבל לא שניהם
אין שום דבר רציני באמת בקיק אס הראשון
החלק הראשון אמנם יותר ריאליסטי (אם כי סביר להניח שבמציאות הוא היה נעצר הרבה לפני שהוא היה מצליח להפוך לסלבריטי) אבל גם כשקיק אס חוטף מכות רצח, או אפילו כשאמא שלו מתה, זה יותר מצחיק מעצוב. אז אי אפשר לעשות פה השוואה לרשימת שינדלר. אם כבר מעברי הטון יותר דומים לסרטים האחרונים של טרנטינו, שיש בהם רגעים "רציניים" יחסית לצד רגעים גרוטסקיים.
מה שכן, היט גירל באמת מפוררת לחלוטין את הריאליזם של הסרט. הייתי מעדיף לראות אותה בתור ילדה קשוחה ומסוכנת אבל פגיעה (נניח כמו "האנה") מאשר ה"ליטל מיס רמבו" שקיבלנו בסרט.
אולי זה לא היה עמוק וחכם במיוחד,
אבל אני מחכה כבר ליום שבו טרנטינו יביים סצנה שיש בה ולו קמצוץ מהעומק הרגשי של סצנת המוות של ביג דדי. זה אולי באמת לא היה סרט מורכב ומלא רבדים (למרות שאני כן חושב שהוא הצליח להיות מהסרטים האלה שהם הפארודיה והדבר עצמו), אבל היה בו המון רגש.
אתה מתכוון לסצנה
עם הקריפטונייייייייייט?
כן, זה לא עומק רגשי. זה פאסון, וזה לא עובד בסצנה הזאת בכלל.
רוצה סצנות עם עומק רגשי מטרנטינו? "אלו הפנים של הנקמה היהודית" מממזרים יהודים לשמצה, או "אני שוטר סמוי" מכלבי אשמורת ואפילו "נאום סופרמן" מקיל ביל.
ספויילרים למחמירים מעלי
ל"ממזרים", "כלבי אשמורת" ו"קיל ביל"
ספוילר מעלי ל"קיק אס" הראשון. מצטער :(
(ל"ת)
אכן טרחני ושגוי
קל-אל הוא קודם כל קלארק קנט, הילד שגדל במערב התיכון ורק אחרי זה סופרמן, האל-החייזר הכל יכול.
כמו שפיטר פארקר הוא קודם כל (לפחות בתחילת הדרך) החנון הבלתי מקובל ורק אחרי זה הגיבור המקומי.
אז מה הביקורת פה?
(ל"ת)
שבסופו של דבר, אלימות של ויג'לנטים עצמאיים שנלחמים בפשע
גולשת גם לפגיעה בחפים מפשע. זה נאמר במידה מסויימת גם בווצ'מן – אבל בקיק אס זה מוקצן עוד יותר.
נכון, אין כאן דיון מורכב במוסריות של גיבור העל
אבל יש כאן מידה מסויימת של ניהליזם שכנראה יותר ריאליסטי כשמדובר בקרב בין שני כוחות מנוגדים שפועלים באופן עצמאי. בראיה אובייקטיבית הקרב הזה נראה יותר כמו קרב כנופיות לקרב בין "טוב" ל"רע" – והעובדה שהסרט מצליח לשכנע אותנו אחרת הוא מניפולציה תסריטאית מכוונת.
קרב כנופיות?מניפולציה תסריטאית?לא הייתי אומר
כשהיא לא פוגעת בחפים מפשע,אני בהחלט בצד של היט גירל,ולא אתווכח אם תקרא לצד השני 'הרעים'.
ניהלים,ריאליזם ופלורליזם ממוסד הן מילים קצת כבדות לסרט קליל ומופרע כמו קיק אס,הבעייתיות בילדה קטנה שאומנה לשחוט אנשים היא מובנת מאליה ולא חשבתי שהסרט עוצר להדגיש את זה.אבל מיצינו פה,אז נסכים שלא להסכים?
ספוילר מעליי לקיק אס הראשון
מתנצל.
אז מה הפארודיה פה?
שגיבור על בעצם מפסיד מהיותו גיבור על?זו לא ביקורת,זה בערך הבסיס לכל סרט גיבורי על אי פעם.
גם כל הקטע של להזדקק לדמות שלך הוא לא בדיוק חדשני,במילים אחרות,המסר של קיק אס הוא סטנדרטי לחלוטין – ואולי בגלל קיבלתי אותו כמובן מאליו,ולא חשבתי שהסרט מתעכב ומדגיש אותו.
לחלק האחר בדבריך – אני לא אומר שזה ריאליסטי,אבל לא היית מתאר אותם כאנשים שנלחמים ב'רעים'?הם אומנם לא גיבורי על כי דבר כזה לא יכול להיות קיים במציאות ,אבל הם סוג של נלחמים בפשע.
זה בדיוק העניין לדעתי,
שהסרט חדשני כי הוא לוקח את הנושא לחיים האמיתיים [מבלי להישאר מציאותי, חלילה]. היא לא חדשנית, אבל היא לא פחות נכונה. חוץ מזה, זו הפעם הראשונה שיוצא לי לראות את הנושא מועבר באופן פרודי ברמה הזו.
פלוס העובדה שהסרט בעצם מראה שאלו לא גיבורי על
אלא אנשים שעושים שטויות, נטו. מסבכים את עצמם ונלחמים ברע שהוא לחלוטין סובייקטיבי לפני הכול. היט-גירל נוקמת וקיק-אס עושה שטויות.
אמ, איפה זה כתוב?
כלומר, הציטוט של מילר, לא הסצנה מהקומיקס.
לינק אחר:
http://comicsalliance.com/mark-millar-rape-kick-ass-2/
מה מחליא אותך?
ניסיון ההצדקה? אני לא חושב שהוא מנסה להצדיק את הדמות יותר מדי, אני חושב שהוא מנסה להסביר מה עובר במוח של רד-מיסט לפני שהוא מעשה נורא שכזה.
הבנאדם נבל קלסי ופתטי וגם הוא מבין את זה.
נראה לי שהסיבה שהתאכזבו מהסרט הזה
היא כי לא היה ברור מה היוצרים רצו. בסה"כ, בסרט הראשון הרעיון של הסרט היה בעצם השאלה – "מה יקרה אם מישהו יחליט להיות גיבור על?", כאשר הסרט מכניס קצת קלישאות על הזאנר בעצמו וקצת חוסר ריאליזם בעצמו כסוג של פרודיה או מגניבות קצת על הזאנר.
לעומת זאת – בסרט ההמשך הם עזבו את הרעיון הזה לחלוטין ולמעשה עד כמה שאני רואה – סרט המשך הוא פשוט פרודיה *נטו* על קומיקס (לאו דווקא סרטי קומיקס – על קומיקס) ותו לא. וכפרודיה – יש בו את כל הבעיות הקלאסיות, כולל למשל בדיחות שעלולות להיות מפגרות/מגעילות מדיי לאנשים מסויימים. אבל לדעתי, למרות זאת – עדיין מדובר בפרודיית קומיקס מאוד משעשעת, עם כמה קטעים מבדרים ביותר.
הבעיה היא שרוב האנשים שהולכים לסרט ההמשך לא יודעים את זה, מצפים למשהו אחר – ומתאכזבים בגלל זה. באמצע הסרט בערך הבנתי שמדובר בנטו פרודיה וזהו, וניסיתי "למחוק" את ההתייחסות הקודמת ולהתחיל להתייחס אליו ככה – ונהניתי הרבה יותר בזכות זה.
ככה שאני מאוד ממליץ לכל אחד שהולך, לפני שהוא מגיע לסרט – אל תצפו למה שראיתם בסרט הראשון. תצפו לפרודיית קומיקס כייפית ונטולת מחשבה, ותהנו!
זה הפך להיות טרנד
לומר על כל סרט שלא אהבת שהוא בעצם פרודיה לז'אנר המסוים שלו, ופשוט לא הבנת אותו אולי עד הסוף.
זה לא סרט טוב, זו לא פרודיה מוצלחת בשום צורה – בטח שלא פרודיה לקומיקס. לקחת אוסף בדיחות שבכנות, ישבו נוח יותר במסגרתם של סרטי הומור בתי שימוש, זה לא לעשות פרודיה לקומיקס – זה לעשות סרט רווחי. מה לעשות. את התוכן של הקומיקס השני [שנמצא מלכתחילה במצב של "הרבה פחות טוב מהראשון"] קשה ללוש, ואת הקומבינה שהם עשו עם ההגבלת גיל היה אפשר למשוך עד לנקודה מסוימת, אז נותנים לך סרט שכל מטרה שהוא מתיימר לקחת היא כסף וכסף וכסף. קוראים לזה "הוליווד".
זו לא פרודיה, זו הוליווד. או במילים אחרות – צוחקים עליך, לא איתך.
בחיי שאין לי מושג איך מה שכתבת
קשור למה שאמרתיXD
דבר ראשון – לא אמרתי לאף אחד שהוא לא הבין את הסרט. אמרתי שבאו עם ציפיות לסרט שונה וזה מה שהרס.
דבר שני – אין שום דבר הגיוני במשפט שלך "לקחת אוסף בדיחות שבכנות, ישבו נוח יותר במסגרתם של סרטי הומור בתי שימוש, זה לא לעשות פרודיה לקומיקס – זה לעשות סרט רווחי.". ראשית כל – אתה מנסה לטעון שיש בכלל אי פעם סרט כלשהו, תוצרת הוליווד, שלא מנסה להיות סרט רווחי? אני לא מצליח להבין אפילו קצת מה הקשר.
שנית – היוצרים לקחו אוסף של בדיחות מפגרות שהם קיוו שהקהל יאהב (ואצלי בהקרנה אגב אנשים צחקו כמעט כל שנייה – ככה שהקהל אכן אהב), ותו לא. אתה טוען שזאת לא פרודיה – כי… כי אלו בדיחות שהרבה אנשים יאהבו?XD (כי זאת המשמעות של "סרט רווחי").
כאילו באמת – אין לי מושג מה הטיעון שלך מנסה להגיד. זאת לא פרודיה… כי?
וכל סרט מתיימר לקחת כסף ולספק לך הנאה. זה לא נקרא הוליווד – זה נקרא העולם האמיתי. אני אישית לשמחתי – קיבלתי תמורה לכספי.
אולי לא הסברתי את עצמי טוב כל כך,
יש פה שני נושאים שאנחנו דנים בהם – האחד הוא הסרט כפרודיה, השני הוא הסרט כסרט לא מוצלח, אלא סרט רווחי. עשיתי הקבלה כי אני באמת מאמין כשמעריץ, צוחקים עלי יותר מאשר איתי, כי זו לא פרודיה, זה סרט שבא לעשות כסף ורק כסף לפני הכול [כי הבמאי שלו חסר ביטחון ומטומטם]. אני מרגיש שנגעו לי בפאנבייס והרביצו לו.
1 –
זו לא פרודיה, כי זו לא פרודיה. פשוט לא. זה לא סרט שיש לו איזושהי נקודת בסיס עם הקומיקס, או קומיקס כלשהו, אין פה יסוד. זה סרט מצחיק. לא כל סרט מצחיק שמזכיר לך בגישה שלו קומיקס הוא בהכרח סרט שצוחק על קומיקס, כי הוא לא. הוא צוחק על המון נושאים, הוא צוחק על מתבגרות, הוא צוחק על מתבגרים, הוא צוחק על להקות, הוא צוחק על גיקים קצת, הוא צוחק על רוסים, הוא צוחק עליך. הוא לא צוחק על קומיקס…
2 –
"לקחת אוסף בדיחות שבכנות, ישבו נוח יותר במסגרתם של סרטי הומור בתי שימוש, זה לא לעשות פרודיה לקומיקס – זה לעשות סרט רווחי."
– אני בא לומר שהמהות של הסרט, לפני הכול, היא להמשיך את ההצלחה של הראשון. כל סרט מנסה להיות מרוויח, אבל את הסרט הראשון אני, באופן אישי, יכול להגדיר כ-"קומדיית אקשן מוצלחת ומרעננת שמעבירה ביקורת קטנה על עולם גיבורי-העל" ואילו את הסרט השני, אני יכול להגדיר כ-"קומדיית נעורים שבאה להמשיך את קיק-אס הקודם בלי שום נקודת מוצא משותפת, שומרת על המשכיות אך מאבדת הכול לטובת קהל-יעד רחב יותר". ומה זה אומר? זה אומר שלמלא את הסרט באווירה שלא דומה בשיט לאווירה של הסרט הראשון זה אך ורק על מנת לעשות כסף. בדיחות בית-שימוש זה מאוד רווחי, סצנות בום בום בום זה מאוד רווחי, והזיכיון קיק-אס הוא מאוד רווחי. המהות היא לא להמשיך את קיק-אס 1, המהות היא להשתמש בשם "קיק-אס" על מנת ליצור סרט שיכניס לנו לא מעט כסף. ואני לא מוצא דרך טובה יותר להוכיח את זה כשמתחשבים בסצנה האחרונה, שהיא בערך הדבר הכי מביך שראיתי בסרטי קומיקס. אין שום לגיטימציה להוסיף אותה לסרט – היא לא פה ולא שם: זאת לא מינדי, זה לא דייב, וזה שינוי מאוד רדיקלי מהקומיקס – ולא שינוי נחוץ.
החלטתי את זה,
בגלל שלא הסברת את עצמך אז. עכשיו אני מבין יותר, למרות שאני לא רואה את הפרודיה לקומיקס – אני מבין שצוחקים על הנבל הפתטי ועל הנבלים כנבלים, אבל אני לא רואה את זה כמשהו שבא מקומיקס, אני רואה את זה כמשהו שהוא לחלוטין דמויות פתטיות שקבלו כוח לידיים. אני רואה את ההקבלה כשהכול בא מהידיים של חנון קומיקס. אבל אני פשוט לא רואה את זה כפרודיה לקומיקס.
ושוב, הסרט מכיל בדיחות על גיקים ובדיחות על קומיקס ועל סרטי גיבורי-על, אבל הוא לא מוגדר כפרודיה של כל אלו בעיניי, מכיוון שזה לא הנושא. הוא מפזר את הנושאים האלו כי הוא חושב שככה הוא נפתר מביקורת עצבנית של מעריצים, שחשבו שהוא איבד קשר למציאות. "הנה, מה שרציתם, לא?" – אז לא… לא בעיניי לפחות.
בקשר לזה שמינדי רואה במתבגרות שלצידה נבלים – החלטה חכמה, החלטה צודקת. אחת מהיחידות של הסרט. לא חושב שזו פרודי באשר לקומיקס, אלא שוב – פרודי באשר לגיבורי על, איך היט-גירל אבדה את הילדות ואת האמון באנשים.
נראה לי שהצלחתי למצוא מהו X
למרות שלא ראיתי את הסרט הראשון בזמן האחרון, כך שאני לא זוכרת אם אומרים אם דייב הוא בשנה ספציפית בתיכון ואז תיהרס לי התיאוריה. בכל מקרה, אם דייב היה בכיתה ט' בסרט הראשון (שבארה"ב זה נחשב תיכון) – ובסרט השני בוודאות אומרים שהוא בי"ב, אז זה דווקא מסתדר. הוא היה בן 14 ועכשיו הוא 18, מינדי הייתה בת 11 ועכשיו היא בת 15.
לא נראה לי..
אני לא זוכר אם אומרים בסרט כמה זמן עבר, אבל אני בספק שזה 4 שנים, נראה לי יותר מדי..
אני לא מאמין שאשכרה בדקתי את זה
אבל הצילומים של קיק-אס 2 נעשו בדיוק 4 שנים אחרי אלו של קיק-אס (קיץ 2008 וקיץ 2012). והגיל של קלואי מורץ היה בדיוק 11 ו-15 בשניהם (מה שאומר שעוד חצי שנה היא תוכל סוף סוף לצפות בסרט הראשון בלי ליווי של מבוגר). כמובן שהדרך הכי קלה לתארך אירועים בסרטים היא דרך דגמים של טלפונים סלולריים.
גיל 14 זה מקסימום כיתה ח', לא?
בכל אופן, אם ב"קיק-אס" הוא היה בכיתה ט', אז 4 שנים אחר כך הוא צריך להיות בכיתה י"ג.
כנראה פתחו אצלו בבית הספר עתודה טכנולוגית.
(ל"ת)
או שהוא נשאר כיתה כיוון שהוא הלך מכות בתחפושת כל השנה
במקום ללמוד. מעניין איזה ציון הוא קיבל בהתנהגות…
בסרט הראשון נאמר בפרוש שהיא בת 11?
בסופו, אגב, היא מגיע לאותו בית הספר עם דייב, שזה אפילו יותר ביזארי (אלא אם כן יש בית ספר יסודי ותיכון באותו הבניין).
האמת שלא
חגגתי 14 רק בתחילת ט',ולא קפצתי כיתה או משהו.
אז במקרה כזה
בגיל 18 כבר לא היית/תהיה בתיכון.
אבל ייתכן שדייב ומינדי הם לא באותו הגיל בדיוק למרות שיש ביניהם הבדל של 3 שנים בתיכון: יכול להיות שדייב קטן יחסית לשנתון שלו ושמינדי גדולה יחסית לשנתון שלה.
האמת היא שכבר בסוף 'קיק-אס' הראשון הראו אותה בבית הספר
(ל"ת)
אני לא חושב שהנחת המוצא שלך מדויקת:
כדי לראות אם הסברה של אור תיתכן, נבדוק את הגילאים ומכיתה ט' נספור גם את השנים:
בכיתה ז' עושים בר-מצווה, כך שכיתה ז' היא גיל 12-13;
כיתה ח' היא גיל 13-14;
שנה 1 – קיק אס הראשון – כיטה ט' היא גיל 14-15;
שנה 2 – כיתה י' היא גיל 15-16;
שנה 3 – כיתה י"א היא גיל 16-17;
שנה 4 -קיק אס השני – כיתה י"ב היא גיל 17-18.
הסברה של אור אפשרית בהחלט.
או בתמצית: כיתה ט' היא לא שנה 0, אלא שנה 1.
(ל"ת)
טוב, אז
בהתחלה רואים כתבת חדשות שאומרת ש"עברו שנתיים מאז הופעתם של גיבורי-העל הראשונים". הכוונה היא ככל הנראה לקיק-אס ורד מיסט, אז כן, עוברות שנתיים. איך זה מסתדר מבחינת הגילאים שלהם והתיכון אני לא יודע.
במידה ומינדי הייתה בסרט הראשון בת 13
זה מסתדר מאוד.
אני די בטוחה שאומרים במפורש,
שבסרט הראשון היא בת 11.
אני דווקא זוכר שחושבים שהיא בת 11.
אנשים לפעמים נראים קטנים לגילם, זה קורה.
דורון תעשה לי סופר הירו.
חזרתי עכשיו מהקולנוע ורציתי לכתוב בקורת אבל אתה כתבת אותה אחד לאחר.
בין הדברים שעלו על הפייוזים בסרט–
כל דקה דמות אחרת אומרת שהיא העצמית זה לא זה אלא זה עם המסכה וכן ההפך.
קדחתם.
המוזיקה– בקיק אס 1 המוזיקה הייתה מ ט ר י פ ה ! כאן המוזיקה הייתה בנונית מינוס.
פשוט מבאס.
היה הרבה רגעיים של דם בלי קשר. אין לי בעיה לראות ראשים נדרסים אבל שיהיה עם סיפור עם מוזיקה, עם רקע.. פה בסרט הכל היה לא קשור.
הפרידה שלו מהחברה הייתה כל כך מאולצת בשביל הרגע הסופי.. התסריטאים לא יכלו לאנוס את הסרט יותר מזה.
לסיכום-
בהשוואה לסרט אקשן סטנדרטי-
היה נחמד.
בהשוואה לקיק אס-
היה זבל.
התלבטות
לאלה שראו את קיק אס 2 ואליסיום אני מתלבט לאיזה סרט ללכת, מצד אחד אני אוהב מדע בדיוני ואת כל האמנות שמשקיעים ליצור עולם עתידני מצד שני מאוד אהבתי את קיק אס הראשון והייתי רוצה לראות את ההמשך.
למה להתלבט?
לך לשניהם. ביס פלאנט איילון הם מציגים בזה אחר זה. תוכל לראות אותם ברצף ומאחר והם אפילו באותו מתחם, יש מצב שלא תצטרך אפילו לצאת ממנו ואז כבר לא צריך לעבור שוב את הכרטיסן ו…
אני לא ממש הצעתי את זה, זה סתם נראה לי סוג של מגניב. זה והדרייבאינים של פעם. יום קשה עובר על כוחותינו. נראה לי שאני אתאנפלגד ואלך לראות את הזאב הרע, זה כנראה ירגיע אותי.
אבל לגבי שניהם
לפי הביקורות של רד (שאני מזדהה איתן מאוד עד עכשיו) אליסיום בינוני וקיק אס 2 גם סובל ממגרעות ולא כמו הראשון אז לפחות איזה סרט מבין השניים כדאי לראות בקולנוע כי אני לא פוסל אותם לחלוטין.
קיק אס עדיף
לדעתי בכל אופן,
שווה את מחיר הכרטיס יותר מאליסיום…
הבעיה הכי גדולה של הסרט היא
שהוא משתדל כמעט בכל שניה להצדיק את ההגבלת גיל שלו (16) – מה שאומר שהסרט מציג כל מיני דברים כמו בחורות ערומות סתם כי… ככה.
הסרט הראשון היה מלא בקללות אבל לא במידה מוגזמת, בסרט השני כמעט כל מילה שניה היתה קללה כלשהי וכנראה גם הבמאי שם לב לזה כי הוא היה צריך לתקוע שתי דמויות "צדיקות" שלא מסכימות שיקללו לידם.
ג'ים קארי מעולה.
קלואי גרייס מורץ טובה יותר.
והעלילה פשוט… רעה. זוועתית. צפויה מראש. (שם נרדף לגרוע).
והמסך הירוק היה כל כך בולט רוב הזמן וזה ממש הציק לי בעיניים.
חוץ מזה הסרט ניסה להתנהג כמו קומיקס אז בהתחלה זה היה חביב, אבל בשלב מסוים זה כבר נהיה מעיק ומעצבן כמו למשל בסצנת קרב בין היט גירל למאמא רוסיה בסוף.
בקיצור אם במקרה יש לכם כסף וזמן קיק אס 2 הוא אחת מהאפשרויות הגרועות ביותר לבזבז אותו.
לא מומלץ.
דווקא יש אנשים שמנסים להיות גיבורי על במציאות
הם בדרך כלל לא חוטפים מכות רצח ומתים תוך שבוע:
http://www.reallifesuperheroes.com/
מצד שני, הם לא עושים דברים שעושים בסרטי קיק-אס.
לחובבי משחקי הכס
שימו לב שהשחקן של ז'ורה האנדאלי משתתף בסרט בתפקיד קטן שאני לא אציין מחמת הספוילרים.
משום מה חשבתי כשראיתי אותו בדקה הראשונה שזה שון בין. הם ממש דומים!
היה לי ממש כיף
זה לא פסגה קולנועית, הפסקול היה פחות מוצלח, היו כמה רגעים לא משהו בעלילה, אבל בכללי?
היה ממש אחלה, 95% מהבדיחות הצחיקו אותי והאקשן מגניב (חוץ מהמסך הירוק בסצינה עם הואן זה היה נורא)
בקיצור, הייתי שמחה ליותר היט גירל, אבל גם "קצת" היט גירל זה מגניב בטירוף
מוצלח יותר ממה שחשבתי שיהיה
הראשון היה קומדיית טאנג-אין-צ'יק לסיפורי אוריג'ין, פה זה קומדיית טאנג אין צ'יק להנוקמים.
הוא לוקח את הפרמיס של הראשון וone ups it למרות שהוא הופך לסרט הרבה יותר קומיקסי סטנדרטי מהראשון.
ההיילייט מבחינתי היה המוזיקה של טטריס בזמן מסע ההרג של אמא רוסיה.
התסריטאים לא קלטו מה היה הדבר שעשה את הראשון לכל כך טוב
הסרט פשוט לוקח את כל מה שעשה את "קיק אס" להרבה יותר טוב מכל סרט גיבורי על – ומקמט אותו דורך עליו ומשתין עליו.
המורכבות של "רד מיסט", הריאליות של מה שבאמת קורה למי שלובש מסיכה והולך להילחם ברעים, את הכל הורס הסרט השני, ומותיר טעם של החמצה.
זה לא רק הרבה פחות טוב מהראשון, זה הורס את כל מה שהיה יפה בראשון.
(אבל זה כן סרט אקשן לא רע אילולי היה המשך של קיק אס)
ועוד משהו: סצנת המכשיר שגורם לאנשים להקיא כמו זרנוק של מכבי אש הורידה את הסרט באותו רגע לרמה של אדם סנדלר ומטה.
לא היה מקל כזה בדו"ח מיוחד?
(ל"ת)
בהחלט: ה-Sick Stick.
בכלל, ב-Minority Report יש כמה קטעים – שאף פעם למה הם שם, בדיוק, כי הם לא מתאימים לטון של הסרט – שמטרתם הברורה היא להגעיל את הצופים.
נראה לי סוג של ניסיון ספילברגי
להקנות לסרט מראה קצת יותר סליזי ומלוכלך, סטייל בלייד ראנר ודומיו, ולא להיצמד כל הזמן למראה המד"ב ההייטקי המצוחצח. זה ברור במיוחד בסצינה של רופא העיניים. לאו דווקא רע לדעתי, ובכל מקרה אתמול שוב צפיתי בו בכבלים (אחרת לא הייתי זוכר את המקל), והוא עדיין משובח גם היום.
אני גם מברך את ההתנסות.
זה חלק ממה שאהבתי כל כך בדו"ח מיוחד: העובדה שהוא היה אפל לאללה וממש לא סטרילי. דווקא מספילברג הציפייה היא לקבל את האחרון בכל הקשור למד"ב. בכל אופן, דו"ח מיוחד סוג של המשיך את המסורת של A.I. בכל הנוגע להצגת העתיד בצורה אפלה ומגעילה מעט וזה שלב ספילברגי שאני מאד אהבתי כל עוד הוא נמשך.
אני כל כך רוצה לראות עוד סרט מדע בדיוני מספילברג
מקווה שנזכה לאחד לפני שהוא יפרוש.
הכל זו הצורה שבה מציגים את הדברים
ה-Sick Stick בדו"ח מיוחד נראה כמו נשק בלתי-קטלני הגיוני ואפילו אולי אפשרי (יש היום הרבה נשקים לא-קטלניים ביזאריים, כמו גלים שמחממים את העור וגורמים לתחושה בלתי נסבלת של שריפה, בלי לגרום לנזק ממשי). בקיק-אס 2 זה נראה כמו סצינה מתוך פאמילי גאי.
לא רע
'קיק אס 2' בהחלט לא משתווה לקודמו. הסרט הראשון היה סרט כיפי, מגניב ועם רעיון מעניין. הסרט השני גם הוא כיפי ומגניב אבל פחות מהקודם. אולי זה קשור לכך שהסרט כבר לא מאוד עוסק ברעיון של הסרט הראשון בצורה מרעננת, או שאולי זה בגלל שהפעם הסרט כולל לא מעט קטעים חסרי טעם. אני לא מזעזע בקלות מסרטים אלימים אבל היו כמה קטעים שתהיתי לעצמי בשביל מה זה טוב. אבל חוץ מזה 'קיק אס 2' הוא סרט מגניב בהחלט.
נ.ב. אמא רוסיה שולטת!
ביקורת מעולה, רק עכשיו ראיתי
היה נחמד, מקווה שהשלישי אכן ייצא ויצליח להתעלות על זה.
אמא רוסיה בהחלט ראויה לספין אוף משלה, זה יהיה סרט נבלת העל הראשון בהיסטוריה!
אם אמא רוסיה תקבל ספין אוף משלה זה יהיה סרט נורא
מה גרם לך לחשוב שהיא יכולה להחזיק סרט שלם על כתפיה (החסונות). מה אנחנו יודעים על הדמות הזו? איזה עומק יש לה? בחורה שרירית שמרסקת דברים להנאתה. מממ…..
סרט נורא במובן טוב
אפשר לכתוב איזה סיפור בולשיט, מהילדות המחרידה (של הילדים האחרים) ועד הבריחה האכזרית מהכלא.
מעניין אם פאי מיי הוציא לה את העין
אולי אם תשימו לב
אם תשימו לב טוב תבינו שלא עברו x שנים, אלא 3 שנים
בראשון היא הייתה בת 11 ובשני היא בת 14
מה שאומר שקיק אס הוא עכשיו בוגר בתיכון והיא רק התחילה תיכון, די הגיוני כשחושבים על זה
מה שבאמת הציק בסרט היה האלימות, (לא שאני נגד, אני הייתי כנראה האדם היחיד שחשב שבסרט 300 היה חסר עוד קצת אלימות) אבל בסרט הזה האלימות הייתה מוגזמת ולא מהנה וכנראה זו הסיבה שג'ים קארי בחר להתנער מהסרט ולהוסיף אותו ל"רשימת הטעויות" שלו