אכפת לי
I Care a Lot

אישה המשמשת בתור אפוטרופוסית לחסויים קשישים מנצלת את מעמדה כדי לשדוד אותם.

תאריך הפצה בארה"ב: 19/02/2021
תאריך הפצה בישראל: 19/02/2021

7 תגובות פתח ספוילרים פתח תגובות ישנות

  1. מאכזב

    לה לה

    מתחיל מאוד מבטיח, בעיסוק בנושא קשה ומעניין שלא ראיתי עליו אף סרט קודם לכן, והופך באמצע הדרך לסרט אקשן סטנדרטי ודי טיפשי. גם הדמויות מחליפות פתאום את סט היכולות שלהן.

    • מסכים

      רנדל

      כעבור 40 דק בעקך נהיה מופרך לגמרי וסטה לחלוטים מהנושא המעניין שבפרמיס ונהיה מאד סטנדרטי. בנוסף רוזמונד פייק הייתה למגרי over ths top, נתנה הופעה כמעט קומית ובעיקר עצבנה אותי. בכלל לא באותה רמה כמו ההופעה שלה בנעלמת.

  2. אוכל סרטים

    סרט כייפי וסוחף, מהשניה הראשונה עד האחרונה.
    הרבה זמן לא ראיתי משהו כל כך טוב.

    רק דבר אחד, יש בסרט משהו מטעה: אנשים כבדים ומשעממים שאוהבים סרטי פרסים מלאי שעמום – יכולים לחשוב בהתחלה שזה הסרט בשבילם, בגלל בהנושא ה"רציני", ואז לגלות שזה ממש ממש לא. זה סרט מהכיפיים, אלה שלא זוכים בשום פרסים אבל בניגוד אליהם הם מהנים לצפיה.

    אז לאוהבי הסרטים הכבדים והמשעממים – ממש לא מומלץ!

    • אוכל סרטים

      ויש לסרט עוד קטע, שיהיה קשה להסביר כמו שצריך בלי ספוילר. הוא מצליח לפחות לרגעים – לגרום לצופה להזדהות דווקא עם הרשעית ולדאוג לה ולפחד שהיא לא תמות… ובכך לתת לך מראה, או לגרום לך להתבייש שאתה בצד שלה, גם אם לא באמת כמובן.
      וזה רשעית ממש. אחת השטניות ביותר בקולנוע.

  3. גרוע, ממש גרוע, אחד הגרועים

    מישי

    אולי אם נמיין את כל סרטי היקום, או למשל את כל סרטי המתח-אקשן שמובלים על ידי דמות נשית, בלי קונטקסט של כרונולוגיה, נמצא סרטים גרועים ממנו. אבל הסרט הזה יצא לעולם בשנת 2021, ולכן הוא מחריד.
    הסרט נפתח בדמות נשית שמתארת את הפילוסופיה האישית שלה על רקע השתלשלות עניינים שמגיעה עד בית המשפט, שם אנחנו גם פוגשות אותה לראשונה. מכיוון שידעתי שהגברת היא סוג של רעה (זה כתוב בתקציר, וגם היא מציגה את עצמה כך בפתיחה) לא מאוד הופתעתי מההצגה הספציפית שהיא עושה מול השופט, בלונד, משקפיים, על סף דמעות. אלא שנגמרה סצינת בית המשפט והיא צעדה בווייד שוט אל מחוץ לבית המשפט ולזרועות זוגתה המהממת ואז זה הכה בי:
    יש קלישאה גדולה יותר מהלבשת האישה הרעה בשמלת מיני אדומה? האם יתכן שהקלישאה הזו לא הספיקה לכותב (וברור שהוא גבר) שהיה חייב להפוך אותה גם ללסבית? נתן בפיה נאום עאלק פמיניסטי? ("קשה לך להפסיד כי אני בת, ואם לא תתנהג יפה אתלוש לך את האשכים")
    הפתיחה הזו הבהירה שהסרט עתיד להכעיס אותי לכל אורכו. והרי "הפתעה", הסרט הכעיס אותי לכל אורכו. אני סבבה עם דמות ראשית רעה, והאמת?! אני אשמח להזדהות עם דמות נשית רעה, מה שניסו לעשות במליפיסנט אע"פ שאעדיף דמות שלא עוברת טיפול והופכת לטובה. זה מעניין לפגוש מישהו רע ולהבין אותו, זה היה מעניין בשובר שורות, זה היה מעניין בסופרנוס, הייתי שמחה לקבל אישה כזו בקולנוע או בטלויזיה שלי. לגמרי! רק הסרט לא עושה את הדבר הזה, הוא יותר פרי מוחו של איזה שונא נשים, שאפילו לא מוכשר כמו לוק בסון. זה סתם גרוע.

    ואם נזניח לרגע את העניין האינסלי הלא פעוט הזה, וננסה להנות מסרט אקשן-מתח קלישאתי – עם מה אנחנו נשארות בעצם?
    עלילה גרועה מבנאלית וחסרת כל הגיון סביר- בתחילת הסרט האישה המבוגרת היא קרבן קלאסי, בהמשך מתגלים פרטים שמבהירים שמאוד לא הגיוני שכך נהגה. אנשים עושים טעויות לא סבירות שמשרתות את קידום העלילה, ועם כל הכבוד, אם הכותב כבר בחר ללכת על קלישאות אייטיז לסרטי אקשן, למה לרעים אין מבטא רוסי-אמריקאי?
    כמו שכתבו לפני, הסרט שמציג עצמו כמותחן פסיכולוגי הופך מהר מאוד לסרט אקשן ממש בסיסי מינוס.

    ואז יש את העניין של סוף הסרט, שלמעשה יש לו שני סופים, ושניהם איומים מאוד הן מבחינת המסר והן כסיום עלילה.
    נניח שזרמתי עם החלפת המתח באקשן, והנה בסוף- האקשן שירת מהלך בלתי סביר, אבל כזה שדווקא תורם יותר לצד של המתח. מרלה אשפזה את המאפיונר שזהותו לא ידועה ובדיוק כמו אימו רשום כאדם ערירי ונכה. היא ניטרלה את השומרים שלו, וגנבה את היהלומים היקרים שלו. למה היא צריכה לשחרר אותו ולהפוך לשותפה? למה לא להחזיק גם אותו כלוא לנצח ולהשתלט על הנכסים שלו? אם כבר אישה מרשעת ששולטת בקורבנות וניצחה את המאפיונר כי אין לה גבולות, למה לעזעזל לא לקחת את זה עד הסוף?
    ומיד אחר כך מגיעה סצינת הסיום הסופית סופית, שהיא פחות סצינה ויותר סימבול, כי לנשים רעות מגיע למות – בשונה מאמהות של מאפיונרים, או מאפיונרים, או מנהלי בתי אבות שמתעללים בקשישים בשביל שוחד או אפילו בנות זוג של הרעות (שיכולות להאנס אבל לא צריכות למות).
    זהו, זה היה פשוט מזעזע.

    1
    Morin ?
  4. וואו זאת היייתה תאונת רכבת

    דורון שבתאי

    אני יכול לחפור, אבל בקצרה: אני אחד המסספנדים הטובים בתבל, מאוד קשה לגרום לי להגיע לנקודה שאני אומר על משהו שהוא לא סביר או שזה באמת יפריע לי. הסרט לא סתם הגיע לנקודה הזו, הוא חצה 40 ק"מ לתוכה. רעיון מגניב, משחק אדיר, פוטנציאל שפשוט נזרק קיבינימאט לטובת שורת התרחשויות הזויות לחלוטין שנראו כאילו התסריטאי אמר למנקה 'טוב שומע אחי אני הולך לארוחת צהריים, הנה הנקודה שהדמויות צריכות להיות בה בסוף הסרט. תסדר את זה איכשהו'.

    1
    לה לה ?
  5. רן

    אחלה סרט, אני מאוד נהניתי .
    רוזמונד פייק עם עוד הופעה יוצאת מן הכלל, מבחינתי מדובר בשחקנית הכי טובה בהוליווד נכון להיום ( וכמה יפה וסקסית היא אלוהים ישמור ) .

    הדמות של מרלה גרייסון היא באמת דמות נוראית ומרושעת, מההתחלה כבר רציתי שהיא תמות .
    לא ברור לי מי הצליח להזדהות איתה ולא רצה שהיא תמות, הרי אפילו הרוצחים מהמאפייה היו יותר נחמדים ממנה .

    הסרט טיפה טיפשי לפעמים ולעיתים גם קצת מגוכך אבל סה"כ סרט כיפיי להעביר שעתיים.

 

להגיב על מישי לבטל

(חובה)

Optionally add an image (JPEG only)