וְהֵנָּה מִן הַמְּרַשֶּׁתֶת, עוֹלִים שִׁבְעָה טְרֵיְלֶרִים, יְפֵי מַרְאֶה, וּבְרִיאֵי בָּשָׂר

יגאל עמיר, הטרדות מיניות, מלחמת העולם הראשונה ופמיניזם במאה ה-19. הסתיו הקרוב יהיה חם ופוליטי.

פצצה (שם לא רשמי, שעד לפני רגע היה "הוגן ומאוזן")

הרבה מילים נשפכו על הופעתה של מרגו רובי ב"היו רגליים בהוליווד", וויכוח שלם נסוב סביב השאלה של "הופעה אילמת": האם זה ששחקן לא אומר כלום בהכרח אומר שהוא משחק "פחות"? הרי היו הופעות נהדרות שנעשו ללא מילים בעשורים הראשונים לאומנות הקולנוע, מה עכשיו מתחשבנים עם טרנטינו על מספר המשפטים שטייט אומרת?

וכאילו כדי לתת תשובה ניצחת לדיון הזה, הגיע הטריילר של "Bombshell", והראה מה מרגו רובי יודעת לעשות ללא מילים הרבה מאוד אם רק, נו, אשכרה נותנים לה לעשות משהו.

 

איזה טיזר נפלא. אומנם קשה להבין על מה הסרט ידבר (הוא ידבר על התאגדות נשות חדשות פוקס כנגד יו"ר הרשת שהטריד אותן מינית), אבל הטיזר הוא יצירת אומנות קטנה בפני עצמו. מסוג הטיזרים שהם מספיק ייחודיים בשביל שלאחר מכן יעשו עליו פארודיות.

הסרט, שהיה חצי כוח על הראדר האוסקרי בחודשים האחרונים, בהחלט הזניק את עצמו לעמדת מתמודד שצריך לשקול ברצינות. אם הסרט יהיה טוב כמו הטריילר, אפילו הייתי מתנבא ואומר שיש לנו כבר זוכה.

ימים נוראים

ומפוליטיקה אחת לאחרת – מי רוצה לריב על יגאל עמיר עכשיו איזה חודשיים? אף אחד? חבל, כי הנה סרט עליו.

 

מי שראה אותו עד עכשיו מאוד התפעל ממנו, וגם האקדמיה הישראלית אהבה אותו עם שלל המועמדויות שהיא המטירה עליו, אבל מבחינתי הטריילר נראה די… פרווה. אבל הוא רק דקה וחצי, ואולי את הסרט אני דווקא אוהב, אז נחכה ונראה.

אגב, ידע כללי לכל הדיונים העתידיים: הסרט לא מומן ע"י קרנות, אז שאלת חופש המימון וכל השטאנץ הזה לא רלוונטים פה.

1917

גלגל החיים: "וונדר וומן" היה הצלחה מסחררת, סרט שגם אם הוא לא מושלם, היה להיט ששם אישה בקדמת הבמה בצורה מלאת ניואנסים וסתם את הפה למזלזלים באפקטיביות ובאפשרות לשוברי קופות נשיים. לכן, כמובן שההשפעה העיקרית של הסרט הייתה החזרה לאופנה של מלחמת העולם הראשונה בסרטים של גברים על גברים עם גברים.

אוקיי, זה לא הוגן. הטריילר נראה טוב – מעין "דנקרק" פוגש את מלחמת העולם הראשונה פוגש קאמבק אוסקרי אפשרי לסם מנדז, שנראה אחלה מכל הבחינות. מסוג הסרטים שצריך לראות על מסך גדול ולו רק בשביל לחוות את חויית הסאונד כמו שצריך. סתם מצחיק שהיו צריכים את "וונדר וומן" בשביל לגרום לקולנוע ההוליוודי להתעניין שוב במלחמה הגדולה.

נשים קטנות

"נשים קטנות", הסרט החדש של גרטה גרוויג, מתחיל ממש טוב. ואז.

תראה, סרט, אתה נראה ממש אחלה: יפה, עם קאסט נהדר, ותסריט שנון ובאמת ממש מגניב. אבל אולי הייתי מבין שנשים הם עצמאיות ומגניבות ואחלה גם בלי מונולוג ארוך שצועק את זה באמצע הטריילר? אולי?

כולי תקווה שמדובר בעריכה שגורמת לטריילר בחלקו האחרון להראות יותר מניפסט מסרט, ושהסרט עצמו דומה יותר לדקה הראשונה (והנפלאה) של הטריילר הזה, כי אם הסרט ירבה לדבר (כמו בחלקו השני) במקום לעשות (כמו בחלקו הראשון), זאת תהיה חווית צפייה עגומה במיוחד.

זומבילנד: ירייה כפולה

זומבילנד 2? אף אחד לא צריך זומבילנד 2. מי חשב שזומבילנד 2 זה רעיון טו-

אוקיי, וואו, זה נראה כמו רעיון ממש טוב, אפשר שזה יגיע עכשיו, מהר, תודה?

כן הערה אחת ברשותכם: הבדיחה על הכפילים… זאת פשוט הרחבה של הבדיחה מ"מת על המתים"? וכזה, נחמד – אבל אני לא יודע אם הבדיחה עובדת מעבר לדקה, או אם היא נחוצה יותר מדי.

המגדלור

טוב, נהנו בשני טריילרים, זה היה מספיק, עכשיו בוא נחזור לדברים עגומים. להלן דברים עגומים:

לא מאוד התלהבתי מ"המכשפה", סרטו הקודם של הבמאי, אבל אני מודה שמשהו באווירה כאן (ובשבחים שהסרט קצר) גורם לו להיראות כמו עליית מדרגה רצינית מהסרט ההוא. מה שכן, רגע לפני שנתחיל להתלהב כולנו – הסיכוי שהסרט ייצא כאן נמוך, ואם הייתי צריך להמר, הייתי אומר שההפצה הכי רחבה שלו תהיה פסטיבל חיפה, או הטלוויזיה הביתית שלכם. וזה חבל, כי הוא נראה כמו סרט שמעניין לראות על המסך הגדול.

[עריכה: חוסר הבנה מוזר גרם לכך שהתייחסתי פה לטריילר של "קינגסמן: ההתחלה", למרות שכבר התייחסנו אליו בפוסט קודם. עמכם הסליחה. אז במקומו, הנה התייחסות לטריילר החדש של משפחת אדאמס

הוא גרוע. יום טוב.]