אומרים שנוסטלגיה בתרבות הפופולרית עובדת במעגלים של 30 שנה, מה שאומר שבעשור הקרוב אנחנו צפויים להחליף את גל הסרטים שמתגעגע לאייטיז באחד שעורג לניינטיז (משחק המובייל הגדול הבא יהיה גרסה חדשה של טמגוצ'י, תזכרו מה שאני אומר). לפני שזה יקרה, אנחנו מקבלים עוד קצת אייטיז. מי יכל לראות את זה מגיע מסרט בשם "וונדר וומן 1984".
גל גדות חוזרת לתפקיד אשת החיל דיאנה פרינס, כשהיא עוברת ממלחמת העולם הראשונה הקודרת אל ימי המיקס-טייפס הצבעוניים. הנבלים המסתוריים הפעם הם מקסוול לורד (פדרו פסקל) ו"צ'יטה" (קריסטן וויג). כריס פיין חוזר לגלם את סטיב טרבור, שנראה כאילו לא הזדקן ביום בחלוף העשורים (הוא היה משתלב יופי בסרטי "אקס-מן" החדשים). פאטי ג'נקינס, שחוזרת לביים, אמרה שהחזרה שלו היא לא סתם גימיק ושהוא היה חיוני לסיפור. נראה שהפעם היוצרות מתהפכות, שדיאנה היא זאת שמלמדת את סטיב על העולם החדש והמופלא שאליו הגיע.
נראה שהיקום הקולנועי של DC, סוף סוף עלה על הגל. ותראו מה זה, הם אפילו גילו מה זה צבעים! זה בהחלט טריילר מוצלח, שמעורר סקרנות בלי לחשוף יותר מדי מהעלילה.
גם כן בונד הזה. רץ, קופץ, נוהג, יורה, מרביץ. אבל למות? לאאאאא, לזה אין לו זמן.
קרייג, דניאל קרייג חוזר לנעליו של 007 בפעם האחרונה, הפעם כנראה באמת. אותי זה בהחלט משמח. "ספקטר" היה אכזבה עצומה והיה נשאר קצת טעם רע לו הוא היה סרטו האחרון של קרייג בתפקיד. וגם מאז שהתחילו ימי הקרייג (לפני 14 שנה!) נראה שהסרטים האלו נעים בין "ממש מוצלח" ל"מה זה היה?", אז לפי הדפוס צפויה לנו פרידה איכותית.
אל פרצופים מוכרים מהסרטים הקודמים (היו חייבים להחזיר את כריסטוף וולץ?) מצטרפים ראמי מאלק בתור הנבל התורן, וחיזוק נשי של לשאנה לינץ' ("קפטן מארוול") ואנה דה ארמס. הראשונה עוררה סערה קטנה ברשת כשעלו שמועות שהיא עשויה להיות – רחמנא ליצלן – ה-007 החדשה והאחרונה מככבת לצד קרייג בימים אלו ב"רצח כתוב היטב". גם מאחורי הקלעים יש נציגות נשית – פיבי וולר-ברידג', היוצרת של "פליבאג", שהתבקשה באופן אישי על ידי קרייג לעבור על התסריט ולעזור להכניס קצת קלילות ולהתאים אותו לעידן "מי טו" (האישה היחידה שעבדה על תסריטים של סרטי בונד הייתה ג'ואנה הארדווד בשני הסרטים הראשונים בשנות השישים). את הסרט יביים קארי פקונגה, שאחראי לעונה הראשונה של "בלש אמיתי". עם צוות כזה של אנשים מוכשרים, אני מקווה לתוצר שייתן לקרייג לפרוש בכבוד.
זה די מדהים שהמותג של משחקי Grand Theft Auto קיים כבר למעלה מעשרים שנה ומעולם לא עובד למסך הגדול באופן רשמי. עד שזה יקרה, זה כנראה הדבר הכי קרוב שנקבל.
סוקרנתי מאוד הסרט הזה עוד כשהופיע לפני כמה שנים ב"רשימה השחורה" של תסריטים פופולריים שטרם הופקו (מקווה להרחיב על זה בקרוב) אבל לצערי הטריילר די צינן את ההתלהבות שלי. הנחתי שהמשחק המדובר בסרט יהיה בסגנון עולם פתוח סטייל GTA, אבל נראה שהלכו על הגרסה מרובת-המשתתפים של המשחק (עם נגיעות של "פורטנייט", נראה לי), שפחות התחברתי אליה. אני מבין שמשחקים מהסוג הזה מאוד פופולריים אצל קהילת הגיימינג שהסרט פונה אליה, אבל זה נראה כאוטי באופן שמתקרב בצורה מסוכנת לרמת מייקל ביי .אני גם חייב להודות שריאן ריינולדס קצת מתחיל להמאס עלי. אל תטעו, אני בהחלט חושב שהוא שחקן קומי מוכשר מאוד, אבל נראה שמאז "דדפול" הוא עושה פריטי מאץ' את אותו התפקיד עם שינויים קלים. הסרט גם משדר וייבים של "סרט לגו", וכמו הסרט ההוא, אני מקווה שגם לאחד הזה יהיה משהו להגיד מעבר לרצף של בדיחות מבוססות משחקי-וידאו. אם כל הסרט יהיה בדיחות בסגנון "יש לך אקדח בכיס?", אני מקווה שבאמת יהיה לי אחד כדי לגאול את עצמי מהצפייה בו.
"המילטון" הפך את לין-מנואל מירנדה לשם עולמי, אבל עוד לפני כן הוא כתב מחזמר בשם "In the Heights". ועכשיו הוא הופך לסרט.
הסרט עוקב אחר קורותיהם של תושבי שכונת וושינגטון הייטס, וההתמודדות שלהם עם קשיים של גזענות ומעמדות. על הבימוי אחראי ג'ון מ. צ'ו, שעשה בעיקר סרטי המשך נשכחים ("סטפ-אפ 2+3", "ג'י. איי. ג'ו: סוגרים חשבון" ו"האשליה 2") עד שפרץ בשנה שעברה עם "עשיר בהפתעה". בניגוד ל"המילטון", אין לי היכרות עם ההצגה המקורית אז אני לא יודע למה לצפות, אבל בהחלט יש פה את הקצב של למ"מ וקאסט מוכשר שכולל את קורי הוקינס, סטפני ביאטריז ואנתוני ראמוס (ששיחק לצד מירנדה ב"המילטון").
ועוד כמה לסיום: "אישה צעירה מבטיחה" הוא סרט נקמה לעידן ה"מי טו", טריילר חדש ל"מולאן" מציג כמה שינויים מהגרסה של דיסני ו"מכסחי השדים: החיים שאחרי" ימשיך באופן ישיר את הסרטים המקוריים.
ניו יורק על הגובה?
ככה יקראו לזה פה בארץ?
ככה זה נראה
(ל"ת)
אפשר לבקש לכתוב גם שמות סרטים באנגלית להבא?
קשה לימדב ככה.
בגדול הם רשומים בדפי הסרט אליהם אנחנו תמיד מלנקקים
במקרה ואין דף סרט אז אנחנו באמת רושמים את השם. אנסה לזכור.
איזה שם עברי מחורבן, בחיי
מדובר בשם של שכונה, שמקביל לרמת אביב, שרת, ישי, אשכול וכדומה בארץ. הטופוגרפיה של ניו יורק ממש לא רלוונטית לעניין.
איזה שם היית מוצאת לו שמתאים גם לאופי שלו?
בארה"ב הוא מוכר כמחזמר, פה לא
ומן הסתם גם השכונה לא מוכרת פה
אז מה עוד נותר?
האמת?
אפילו "בשכונה" היה יותר טוב.
ניו יורק על הגובה נשמע כמו קומדיה סוג ג'.
יש משחקי מילים שמתייחסים לכפל המשמעות של הייטס, לא משתמשים בסלנג מהסבנטיז ולא דוחפים פנימה את ניו יורק*, ויש גם שמות בלי משחק מילים שמתקשרים לתוכן ולעלילה (בניגוד לשם העברי הנבחר). דוגמות: רמת חיים, שכונה על רמה, שכונה ברמה, מעלה ציפיות, חיים ברמה, שכונת החלומות, בשכונה, בשכונת ההייטס, בשכונת וושינגטון הייטס. אפילו "רמות וושינגטון" פחות טפשי מניו יורק על הגובה.
* הרי לא חסרות בעברית בדיחות בסגנון "בר אילן זו אוניברסיטה ברמת גן" או "אם אקים התנחלות אקרא לה מעלה אבק".
מעבר לכך שאני מסכים
גרמת לי לצחוק בקול. התגובה הזאת הזכירה לי " rel="nofollow">את זה.
מצחיק שאתה כותב על ראיין ריינולדס שהסרט שלו מזכיר משהו של מייקל ביי,
כי הוא בדיוק כיכב בסרט הנהדר (בלי ציניות) והכיפי של מייקל ביי "6 underground".
אפשר להרחיב?
כי ראיתי מייקל ביי, נאנחתי, ותהיתי למה שחקן כזה נחמד תמיד נתקע על סרטים מחורבנים כאלה. אשמח להבין למה זה שווה את הזמן שלי, כי רציתי לראות את זה.
(תהיה ביקורת בקרוב, אגב)
(ל"ת)
כי זה סרט שהוא כיף טהור ולא מתנצל, שמזכיר יותר את סרטיו הראשונים של ביי,
נוסח הפריצה לאלקטרז או בחורים רעים.
מסתבר שכשאין למייקל ביי את מגבלת הPG13 הוא עושה סרטים שממש כיף לראות.
מדובר בסרט שודים, למרות שאין שום שוד בסרט, כי יש גם יש את הצוות שמורכב מכל מיני טיפוסים עם מומחיות ספציפית מאוד שרק הוא או היא יודעים לעשות.
ומה שיפה, שבניגוד לסרטי משימה בלתי אפשרית בהם יש את טום קרוז ותו לא, פה אשכרה כל חבר צוות חשוב ומועיל לאורך כל הסרט, ודווקא הגיבור הראשי רוב הזמן סתם מתלונן או מסתלבט על השאר…
בקיצור, אל תצפו לעומק או למסר כלשהו, כי זה יותר קינגסמן מג'וקר, וסצינת הפתיחה לבדה עושה למרדפי המכוניות מה שכל סרטי מהיר ועצבני התאמצו בכל מאודם לעשות ולא ממש הצליחו – לרתק.
אה, ויש שם את ליאור רז המאמי המסוקס מפאודה בתפקיד לא קטן בכלל…
די נהניתי מהסרט
אבל נאלץ לחלוק על הסופרלטיבים למרדף הפתיחה. הוא היה מהנה, אבל הרבה הרבה פחות מובן וניתן למעקב מאשר כמעט כל סצינה מקבילה מסרטי מהיר ועצבני. התזזיתיות המטורפת של ביי לא נותנת להבין מי נמצא לעזאזל איפה, רוב הזמן; אי אפשר לומר שזה 'ריתק' אותי.
לי דווקא לא היה קשה לעקוב, למרות שאני מבין את הטענה שלך לגבי התזזיטיות של הצילום.
אבל מצד שני, במהיר ועצבני פשוט לא הזיז לי בכלל מה יקרה לאף אחת מהדמויות, במיוחד כשבכל שניה של הסרט היה ברור שאף אחד לא באמת בסכנה.
בסרט הזה של ביי לעומת זאת, מהדקות הראשונות היה אפיון דמויות מצוין והיתה תחושת סכנה אמיתית לכולם, כך שלמרות הצילום הבעייתי זה היה ממש מהנה ומותח עבורי.
האמת שאתה צודק
אפיון הדמויות היה סבבה (שלא לדבר על סיום הסיקוונס). אם כי זה יותר קרדיט תסריטאי, לא?
לא כדאי
אולי ארחיב כתגובה לביקורת, אבל באמת שחבל על הזמן שלך. זה לא רע כמו סרטי 'רובוטריקים', אבל פשוט…bland. מהסרטים האלה שיושבים מולם עם הבעת פנים אדישה. המרדף המדובר הוא תמצות נהדר של כל מה שרע בסרט: עריכה תזיזתית מתישה עם סלואו-מושן פה ושם, "בדיחות" מעייפות והתאמצות בלתי-נגמרת להיות מאאאאגניב. ובהחלט לא תרמה למרדף הזה העובדה שבמהלכו הסרט מחליף בין שירים אקראיים תוך כדי שהוא מציג כל אחת מהנפשות הפועלות עם אפקט גרפי מגעיל וגורם לי לפלאשבקים איומים ל"יחידת המתאבדים". זה סרט שהוא ה love-child של הצדדים הגרועים ביותר של ביי וזאק סניידר.
טוב, נראה שזאת הייתה ההרחבה. אפשר ומומלץ לותר. תנצלי את השעתיים האלו למשהו טוב יותר.
והנה טריילר חדש של "אהבה בשחקים 2"
https://www.youtube.com/watch?v=g4U4BQW9OEk
הפסקול בטריילר של מולאן מושלם
אפילו גרם לי לרצות לראות את הסרט למרות המחסור המזעזע במושו!
ומה זה הצילום היפהפה הזה בג'יימס בונד? לא מתיישב לי בכלל.
כבר ב"סקייפול" היה צילום יפהפה בבונד
ספציפית הפעם זה הצלם של "לה לה לנד", "האדם הראשון", ו"חלום אמריקאי".
רק לי יש הרגשה רעה לגבי In The Heights?
אני מת על למ"מ אבל הטריילר הזה נראה כמו כל מה שתמיד לא עובד לי במחזות זמר בקולנוע הוליוודי – לוחצים על פורמט של "סיפור גדול מהחיים" וכבר בטריילר כתוב שזה "אירוע" ויש ריקודים המוניים והתחלה של קלישאות. לפעמים יש לזה הצדקה בסיפור ("לה לה לנד"), אבל מהיכרות עם המחזמר הזה, אין ממש.
ממעט הצילומים הרשמיים והבוטלג שיש למחזמר הזה, הגרסא על הבמה די מנימליסטית (קצת כמו "המילטון"), ואז עם "הריחוק מהמציאות" שיש בתיאטרון לא מפריע לי שהדמויות שרות כמעט כל הזמן ויש כמה רקדנים ברקע.
פה מצד אחד הסרט נראה "מציאותי" כי אין כל כך דרך אחרת, אבל גם צבעוני ואסתטי בהגזמה בשביל שכונת עוני, מה שכבר מוריד מהאמינות, ואז מגיעים כל השוטים עם ריקודי ענק ואפקטים. אפילו העיבוד של השיר לוחץ פי כמה על "האפיות" לעומת המקור, ומקווה שזה ככה רק בטריילר ולא בסרט האמיתי. הכל נותן הרגשה שאני רואה "סטפ-אפ" לילדות רק עם עלילה דרמטית על מהגרים, ולפי הבחירה של הבמאי זה באמת יהיה הכיוון.
בראש שלי עיבוד טוב למחזמר הזה היה משהו בסגנון הבימוי והצילום של "הסמויה" נניח (ורק בסגנון, מן הסתם הוא לא "הסמויה") רק עם שירה במקום טקסטים רגילים, אבל לך תמכור כרטיסים עם זה. מקווה שאני טועה, אבל הטריילר הזה לא עשה חשק בכלל.
אם אני מבינה נכון
(וייתכן שאני טועה)
זה ממוסגר בתור סיפור שאוסנאבי מספר לילדים, ואז בתוך ההקשר של הסיפור זה כן הגיוני (כי עכשיו סיפור לילדים כן יכול להיות צבעוני ועם מוזיקה וכל מיני דברים כאלה), ואז זה בעיקר תלוי אם עושים את זה טוב או לא.
אין ספק (בעיני) שאם הכוונה שכל השואו הזה הוא "אמיתי" בעולם של הסרט זה יכול להיות מאוד בעייתי, זה כמעט אף פעם לא עובד בעיני. אבל ברגע שזה ממוסגר כמשהו דמיוני גם בעולם של הסרט (כמו בשיקגו, כמו בפרק מחזמר הטלויזיוני הכי טוב שיצא לי להתקל בו , ויסלחו לי מעריצי באפי, של סקראבס כמובן) אז זה דווקא יכול לעבוד.
כמי שכן מכירה את המחזה, אני מסכימה איתך לגמרי.
מדובר במיוזיקל שפרטי העלילה הספציפיים שלו לא מרעישים, והם גם לא המוקד. המוקד הוא השירים, הדמויות הצבעוניות, הנושאים החברתיים/כלכליים/אקטואליים/משפחתיים, ולא כזה חשוב מי בדיוק מה קרה קודם ומה אחר כך, ולמה. זה יותר תיאור חי ומוזיקלי של חיי השכונה. בקיצור, זו עלילה שמתאימה לספקטקל בימתי עם מוזיקה חיה וכוריאוגרפיה, מהסוג שמחזמר (וגם אופרה) יודע לתת, וקולנוע הרבה פחות.
אם להיעזר בהשוואה למחזמר אחר שמתמקד בעיקר במוזיקה-תנועה-דמויות-הווי (אפילו שהוא מאוד שונה), הסרט של רנט היה בעיני זבל מוחלט, אפילו שהוא מתבסס על המיוזיקל האהוב עליי בעולם, ויש בו את כל הקאסט המקורי. איכשהו יצא שהרגשתי שאכפת לי מזה שדמות מסוימת מתאהבת, או במשבר, או מתה, כשהיא נמצאת פיזית על הבמה מולי, אבל לא כשהיא (מגולמת ע"י אותו שחקן) מוקרנת על המסך עם תפאורה שבאמת נראית כמו ניו יורק.
אוף טופיק
יש סרט בריטי מעולה בשם ill manors שמשלב בין עלילת פשע/שכונות מצוקה למעין מחזמר. הדמויות עצמן לא שרות אבל מוזיקה מלווה את כל הסרט ובמהלכו מפוזרים "קליפים" שמשתלבים בעלילה. מומלץ מאוד, גם כסרט וגם כאלבום.
באמת לא ככה בסרט
הסרט עדיין לא נראה לי משהו מהטריילרים, אבל הביצוע הזה בדיוק מה שרציתי שיקרה במעבר מהצגה לסרט:
https://www.youtube.com/watch?v=J7hAaak0QBs
מצד אחד הרבה יותר עשיר כי בסרט באמת יכולה להיות לו תזמורת ענקית בראש, מצד שני עדיין שומר על הביט ולא נהיה בומבסטי. אופטימיות קלה.
שוב?
אחרי כמה סרטים הבדיחה על צבעים בסרטים של DC תמות? אחרי וונדרמן, אקוומן, שאזאם וככל הנראה ציפורי טרף וונדרמן 2 נראה לי שעברנו את השלב הזה.
מצד אחד
אני לא יודע איך עיבוד של GTA לקולנוע יעבוד, הרי מבחינה עלילתית אין בGTA יותר מידי… מצד שני אולי אני לא נותן להוליווד מספיק קרדיט שלילי…
אני לא זוכר הרבה מהעלילה של משחקי GTA שכן שיחקתי, אבל האמת שזה כן מזכיר את סרטי הפשע של טרנטינו, מין קומדיה שחורה כזו, אז אולי כן, פשוט לא יודע למה נחוץ להדביק על זה כותרת של GTA
בGTA יש עלילה נפרדת לכל משחק
והיא די רחבה למען האמת וחוץ מווייס סיטי שזה נטו העלילה של "פני צלקת" (כולל אותם סטים) לכל משחק יש עלילה מקורית משלו.
אשאל גם כאן
האם התרגום של "no time to die" לא אמור להיות "אין זמן למות"?
זה לא באמת נשמע טוב
לא ש'לא זמן למות' נשמע משמעותית יותר טוב, אבל איכשהו אין זמן למות נשמע כמו הצהרה מעולמות ה'אני אשב לי כאן לבד בחושך בזמן שאתם נהנים'. אולי יתאים כשם של קומדיה שחורה מהאייטיז.
זה יכול להיות "אין זמן למות" או "זה לא הזמן למות"
(ל"ת)
האפשרות השנייה זה "not a time to die"
(ל"ת)
לא, זה יכול להיות גם ככה.
כמו That's no moon. זה לא אומר שאין ירח, זה אומר שזה לא ירח.
הבדיחה של "יש לך אקדח בכיס?"
לדעתי מדובר בסוג של "באג" של הדמות של ריינולדס; מאחר והוא אחרי הכל דמות רקע ממשחק מחשב יש לו מניירת דיבור קבועה כחלק מהתכנות שלו – אפשר לשמוע אותו פעמיים בטריילר אומר משפט בסגנון "לא X טוב, X גדול", ומשפט כמו "לא אקדח אחד, שני אקדחים" נשמע לי חלק מהקטע הזה…
הטריילר של "אישה צעירה מבטיחה" נראה נפלא ואני מחכה לו בציפייה דרוכה, מבחינתי הכל עובד שם. כמו כן העיבוד של toxic מושלם ואני צופה לעצמי שמיעה שלו בלופים חוזרים ונשנים לשבוע-שבועיים הקרובים לפחות