דו"ח קופות שבורות -8.4.2001

נו, אז איך היה הסדר? טעים?
למה התחפשתם? אצלי הכל היה
בסדר, תודה, חוץ מזה שאחי גנב
את האפיקומן לפני וכך גזל ממני
את ה-DVD שכה ייחלתי לו. חוץ
מזה, כל העסק הזה של יציאת מצרים – הסרט היה יותר טוב (וגם התרגום לא משהו).

ולענייננו: סרטים וכסף באמריקה. עם יציאתנו מעבדות לחרות אנחנו נמצאים רשמית באביב. הימים הרעים של החורף, המלאים בסרטים דלוחים וטבלאות דלוחות, מאחורינו (הידד!) והקיץ, שבו אין שבוע בלי שובר קופות חדש שמכוון ל-30 מיליון ומעלה, נמצא עוד כמה שבועות בעתיד. בינתיים אנחנו בארץ הלא-רע. בשבוע שעבר, 'Spy Kids' נכנס עם סכום לא-רע בכלל למקום הראשון, והשבוע הוא מצליח (בקושי) לשמור על המקום הזה, בעוד שלושה סרטים חדשים נכנסו לרשימה מתחתיו עם מספרים לא-רעים ורוב פליטי השבועות הקודמים מחזיקים מעמד באופן לא-רע.

'ילדים מרגלים' אולי לא יתחרה ב'חניבעל' על תואר הסרט המצליח של השנה, אבל למפיקיו יש סיבות טובות לחייך. הירידה שלו מהפתיחה המוצלחת של השבוע שעבר (27 מיליון) היתה מתונה יחסית, למרות תחרות על שוק הילדים מצד פיקאצ'ו והחבר'ה, וכך כבר אחרי שבועיים בקולנוע הסרט החזיר את ההשקעה בו ואף למעלה מזה. מעכשיו הכל כסף בכיס.

למקום השני נכנס 'Along Came A Spider' ('ואז בא עכביש' – אפשר לסמוך על כך שהשם ישתנה בדרך לארץ), סרט מתח שבו מורגן פרימן (באותו התפקיד שגילם בסרט 'Kiss the Girls' מ-97') מתחקה, כהרגלו, אחרי פושע מתוחכם. הפעם מדובר בחטיפת בתו של איש קונגרס. הביקורות לא מתלהבות מהסרט, אבל משבחות את פרימן ('שבעה חטאים', 'האחות בטי' ועוד רבים).

אם מישהו קורא את שורת הטקסט שמופיעה תמיד מעל לרשימת עשרת הגדולים המלאה בתחתית הכתבה, הוא שם לב (אולי) למילה 'הערכה' שמופיעה בה. הטבלה הזאת היא, למעשה, לא מדויקת. היא מבוססת על הערכות שמתפרסמות בימי ראשון (עוד לפני שאחרוני המבקרים בקולנוע נכנסו להצגת חצות). המספרים המדויקים (עד לדולר האחרון) מתפרסמים מאוחר יותר במשך השבוע, ובדרך כלל הם לא שונים משמעותית מההערכות של יום ראשון. אבל הבדלים בין ההערכה למציאות קורים לפעמים. למה אני מספר לכם את זה עכשיו? כי ההפרש בין המקום הראשון לשני השבוע הוא קטן מאוד (700 אלף דולר, כולה), לכן יכול להיות שיתברר בסופו של דבר שאי הדיוקים הקטנים גרמו לעוות דין, וש'Along Came a Spider' הוא למעשה הזכאי למקום הראשון השבוע, (לשמחת מעריצי מורגן פרימן שבינכם – אני יודע שאתם שם).

ג'וני דפ מככב ב'Blow', סרט שנראה כמו פריקוול ל'טראפיק' – ג'וני משחק בו את ברון הסמים המקורי, הראשון שהבריח קוקאין לארה"ב בשנות השבעים. גם במקרה הזה, המבקרים התרשמו מהמשחק של ג'וני יותר משהתרשמו מהסרט בכלל, אבל הקהל אהב. אולי בהשראת 'טראפיק' – דרמות על סמים הם 'אין'. 'Blow' הכניס 12 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו, וזה לא-רע.

במקום הרביעי: פוקימון 3. אתם לא חשבתם שזה נגמר ב'פוקימון 2000', נכון? הסרט החדש הכניס 9 מיליון דולר השבוע, וזה לא-רע, אבל: סרט 'פוקימון' הראשון הרוויח בסוף השבוע הראשון שלו 31 (!!) מיליון דולר. הסרט השני – 20 מיליון. השלישי, כאמור – 9 מיליון. (בכל המקרים הזאטוטים שהגיעו לסרט היו, כנראה, מעוניינים יותר בקלפי פוקימון שחולקו חינם עם הכרטיסים מאשר בסרט). בקצב הזה, הסרט השלישי יהיה הסרט האחרון. תופעת 'פוקימון' הולכת ונגמרת, לפחות בארה"ב.

סרט חדש נוסף יצא השבוע ולא הצליח להכנס לעשרת הגדולים: 'Just Visiting' ('קופצים לביקור'?), חידוש של הסרט הצרפתי 'Les Visiteurs' (שהגיע לארץ תחת השם 'אורחים מוזרים'). ז'אן רנו וכריסטיאן קלאביר השתתפו גם בגרסה הצרפתית וגם באמריקנית, כאביר ונושא כליו שמועברים בזמן אל העולם המודרני. הגרסה המקורית היתה להיט ענק בצרפת בזמנו. בארה"ב זה לא פעל.

'טראפיק' יצא מבין עשרת הגדולים השבוע, והשאיר את 'נמר, דרקון' (בשבוע ה-18 שלו ברשימה!) בתור הנציג היחיד לסרטי האוסקר ברשימה. הקומדיות 'מישהו כמוך' עם אשלי ג'אד ו'שוברות הלבבות' עם ג'ניפר לאב יואיט וסיגורני וויבר, וגם הדרמה 'אויב בשער', נעים במורד הטבלה בחינניות, בעוד 'Exit Wounds' (סטיבן סיגל) ו'המקסיקני' (ג'וליה ובראד, בשבוע הבא אצלנו) נפלו החוצה.

בשבוע הבא: שום דבר שיגרום לשוחרי איכות להתלהב, אבל אם אתם נהנים מלהקות-בנות בסגנון שנות השמונים, שווה לחכות ל-'Josie and the Pussycats'. בתאבון.


הרשימה המלאה – הסכומים מייצגים הערכה על הכנסת הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים; הסכומים בסוגריים מייצגים את הכנסתו הכוללת של הסרט עד היום.

1. Spy Kids – 17.8 (49.0)
2. Along Came a Spider – 17.1 (17.1)
3. Blow – 12.4 (12.4)
4. Pokemon 3 – 9.2 (9.2)
5. Someone Like You – 5.5 (17.9)
6. Heartbreakers – 5.1 (30.0)
7. Enemy at the Gates – 3.4 (29.3)
8. The Brothers – 3.0 (22.5)
9. Crouching Tiger, Hidden Dragon – 3.0 (117.7)
10. Tomcats – 2.9 (11.0)