הקומיקס טוב יותר
Posted in: חדשות
– פורסם ב 21 ביולי 2003![]() |
||
בסן דייגו לו הייתי. הקומיק-קון, מה שאמור להיות כנס הקומיקס הגדול בעולם, הפך למרכז הסקופים על הפקות קולנוע דווקא - בינהן ההצצה הראשונה על ד''ר אוקטופוס מ'ספיידרמן 2' וסרט קצר שהוא ''הבאטמן המצולם הטוב ביותר אי פעם''. |
![]() 21.07.2003
|
היתה שם
הקרנת הבכורה לסרט המצויר החדש של באטמן, למישהו יש מושג מתי הוא יוצא לדי וי די? לפי מה שהבנתי הוא יצא ישר לדי וי די.
נכון, לפחות הוא לא לובש שריון עם פטמות.
לא אמרתי אהרו"כ. אה… לא מקורי לכתוב ככה יותר.
במיוחד כשאתה לא
אני רוצה לציין שהג'וקר שמופיע בתמונה מתאים הרבה יותר לדמות הקומיקס, מבחינת תווי פנים לפחות.
הראש של ניקולסון פשוט רחב מידי.
הוא גם מפחיד
מפחיד "אימל'ה" שכזה.
וואי מגניב
עשו ממש מגניב את ד"ר אוקטופוס, לפי איך שזה נראה
וזה גם שחקן מגניב לאללה
אהבתי אותו ב"פרידה" וב"שוקולד", הוא ממש טוב.
טוב עד 2004 אלוהים גדול
ואם הבנתי נכון,
זה הבטמן –
http://www.clarkbartram.com
ופרטים על הסרט (וההקרנה), שאם היו בידיעה המקושרת, נמלטו מעיני –
אין ספק שהוא נראה טוב יותר
במסכה.
בעוד הג'וקר בתמונות נראה מגניב למדי
התחפושת של באטמן באותן תמונות נראית קצת פחות משכנעת מתחפושת הבאטמן אותה לבשתי בפורים כאשר הייתי בכתה ה'.
פיכס
הענק הוורוד מכה שנית.
אפשר לחשוב
כולם יודעים שאומני קומיקס רציניים לא מגיעים לשטויות האלה. רק האז-בינס ומתלהבים למיניהם. יש עתיד לווריאציה על "גלקסי קווסט"?
מי אלו הכולם האלו?
לכנסים גדולים מגיעים שמות גדולים. יש שמות שלא מגיעים, אבל זה בגלל עניינים אישיים.
ולא רק דברים שקשורים לקומיקס. הנה, למשל, בכנס אמורה להיות מסיבת עיתונאים שתחשוף את העתיד של פארסקייפ, אם קיים בכלל.
לא אמרתי שהם לא גדולים
אמרתי לא רציניים. ראית את אלן מור? ראית מישהו מהאומנים היותר נחשבים של הקומיקס האלטרנטיבי חוץ מאולי האחים הרננדז? זה כמו שתחליף את אחד מהפסטיבלים הגדולים (קאן? ונציה? ברלין?) בכנס של האולפנים ההוליוודיים בלאס וגאס שבו כולם ילכו ראש בראש.
האם שמות כמו
וויל אייזנר, ניל גיימן ומאט גרונינג לא נחשבים מספיק רציניים בשבילך?
האם העובדה שאלאן מור לא מופיע בכנס הספציפי הזה (לך תדע, אולי הוא הופיע בכנסים קודמים?) אוטומטית הופכת את הכנס ללא רלוונטי ולא חשוב?
האם העובדה שכמעט כל תגובה שאתה כותב באתר הזה היא בעלת קונוטציות שליליות, מרמזת שאתה נהנה לעורר שערוריות גם במקום שהן בכלל לא קיימות?
לך תדע
אלן מור לא מופיע באף אחד מהכנסים כבר כמה שנים טובות. תקרא ראיונות איתו.
לכל השאר הרשה לי לא להתייחס, כי זה פשוט נראה כאילו אתה יורד לפסים אישיים ומנסה לעשות הר מקיפוד.
בתרגום לעברית:
"אין לי מה לענות".
ולא הייתי כותב את זה, אילולא שאתה כמעט בכל תגובה שלך יורד לפסים אישיים.
רגע, אתה רוצה שמקליין ירד לרמה שלי?
אם אני לא טועה הוא היה שם. אם זה לא נקרא הישג, אני לא יודעת מה כן…
טוב, נו
וויל אייזנר הוא האז-בין, ניל גיימן יופיע למסיבת יומולדת של בת-דודתי הקטנה, ומתי בפעם האחרונה קנית ספר כלשהו של מאט גרונינג?
לא מעט אנשים כאן עשויים להתעניין במסיבה כזו יותר ממך.
וברצינות, לתאר כך את נכונותו של גיימן לדיאלוג פתוח וחם עם מעריציו (*אפילו* אם זה לא תמיד אופי האירועים האלה), זה, תסלח לי, סנוביזם.
מה זה בדיוק אומן קומיקס
רציני? מבין הכותבים שהספרים שלהם נמצאים בעשרים הראשונים של המכירות, רק מרק מילאר לא נכח בכנס. כל הכותבים שהיו מועמדים לפרס "הכותב הטוב ביותר" באייזנרים השנה נכחו בכנס (ברוס ג'ונס, אד ברובייקר, ביל ווילינגהאם, גרג רוקה, והזוכה, בריאן מייקל בנדיס). מי בדיוק חסר לך? מי הם היוצרים החשובים באמת שלא הגיעו לכנס?
הנה הרשימה של האנשים שכן הגיעו לכנס:
http://www.comic-con.org/Pages/CCIPros.html
היא כוללת האז בינס כמו ג'וס ווידון וג'מ"ס, קווין סמית וגרנט מוריסון, מרק ווייד וקווין או'ניל. וכן, ניל גיימן, שאמנם מגיע לדי הרבה כנסים, אבל לא מגיע להרבה כנסי קומיקס יחסית לכותב קומיקס, לא מגיע להרבה כנסי פנטסיה יחסית לכותב פנטסיה, ולא מגיע להרבה כנסי אימה יחסית לכותב אימה. וכפי שטבלת המכירות של חודש ספטמבר צפויה להוכיח (עם הגיליון הראשון של 1602 והמהדורה בכריכה קשה של Endless Nights), רחוק מ-א-ד מלהיות האז בין.
נראה לי שהוא מאוהב באלן מור,
וכאן באה התופעה שמתרחשת כאשר באים 39 אנשים מתוך 40 אנשים חוץ מזה שאוהבים, ובלי לשים לב יוצא המשפט: "מה? איפה כולם?".
אגב, התאהבות באלן מור היא תופעה מובנת לחלוטין, הוא באמת יוצר נפלא.
לא מאוהב ולא נעליים
חוץ מ-The Killing Joke קראתי רק קטעים קצרים מכל השאר.ובחרתי בו מהסיבה המובנת – הוא רק איזה 50 עמודים.
אתה לא מרשים אותי עם מצעדי המכירות שלך
איזה חלק מקומיקס אלטרנטיבי לא הבנת? לך ל-fantagraphics.com ותראה את רשימת האנשים שמגיעים לכנס יחסית לרשימת הכותבים הכללית שלהם. אתה קורא לזה ייצוג הולם? כמה אנשים מ-drawn&quarterly מגיעים? אתה קורא גם ל*זה* ייצוג הולם? אם כן ואם לא, פרט ונמק.
ואיפה דודו גבע?! למה הוא לא הוזמן?!
אני מופתעת שאתה
לא מתשאל בנוגע ללמה אתה לא הוזמנת…
למה את חושבת שלא הוזמנתי?
''אני פשוט מניחה שלא הייתם בקומיקס-קון''
ולנסיה אמרה, אתה לא שללת את ההנחה.
הם כנראה לא הספיקו
לשלוח לו את הראש של הסוס מ'Spirit', כדי להפוך את ההזמנה להצעה לה אי אפשר לסרב.
איזה חלק מ''אלטרנטיבי'' לא ברור לך?
זה לא כנס אלטרנטיבי. זה כנס מרכזי. אם כותבים אלטרנטיביים היו מוזמנים לכנס ראשי, הם לא היו אלטרנטיביים, נכון?
(אני לא צריך שתצביעו על החורים בטיעון הזה. תתיחסו לגבינה שמסביב)
חורים?
איזה חורים? ולמה כולם כ"כ בטוחים שצריך להיות *מוזמנים* לכנס? האם זה לא יותר הגיוני להניח שכל מי שמשלם כסף עבור הדוכן יכול להגיע וגם להביא את כל המשפחה? והאם אמרתי באיזשהו שלב שאין בכלל נציגים של קומיקס אלטרנטיבי? יש פה ושם, אבל לא מהגדולים ולא הרבה.
בהודעה המקורית שלך לא אמרת
מילה על אלטרנטיבה. אמרת שאף כותב "רציני" לא מגיע, ושמגיעים רק "מתלהבים" ו"האז בינס". את הטענה המטופשת הזאת אני סבור שהפרכתי.
מדבריך בהודעה ההיא לא חזרת, ולא הודית שכתבת בה שטויות מוחלטות. ובנוחות רבה התעלמת מזה שהזכרתי לא רק מצעדי מכירות, כי אם גם פרסים, ובאופן ספציפי פרס אייזנר, שאמנם ניתן השנה בקטגוריות מרכזיות בעיקר לאמנים וכותבים של מארוול ודי.סי, אבל ניתן בעבר גם ליוצרים האלטרנטיביים שלך. לפיכך, לפחות לפי חוות הדעת של ועדת הפרס, בריאן מייקל בנדיס, הפופוליסט עם שלושת הספרים החודשיים שלו בעשרים הגדולים (ועוד שניים במאה), הוא כנראה, ברגע זה, כותב מוצלח יותר מהאלטרנטיביים.
אתה רוצה לומר שק"ק הוא כנס מיינסטרימי בעיקרו? לא ממש הפתעת אף אחד בהצהרה הזאת. אמנם יש בכנס נוכחות של כותבים אלטרנטיביים, אבל הוא בהחלט לא כנס מרכזי של הקומיקס האלטרנטיבי. אבל זה הכנס המרכזי של תעשיית הקומיקס, ורוב האנשים שעובדים בתעשיית הקומיקס – עורכים, כותבים, אנשי האמנות למיניהם – מגיעים אליו.
אז מה שאתה אומר בעצם
שבגלל שהקומיקס המיינסטרימי הוא 99% סופרהירוז והקומיקס האלטרנטיבי הוא 99% לא-סופרהירוז כדאי וצריך להטות את הכף עוד יותר לכיוון המיינסטרים, כי זה הכנס של *כולם* וזה מה ש*כולם* אוהבים. מאוד מחוכם.
איפה הוא אמר את זה?
בין השורות?
אם כותבים משהו בין השורות,
לא מקבלים פשוט שורות חדשות?
הטריק הוא לעשות את זה בלי ללחוץ על אנטר.
היכולת שלך להסיט את הדיון
מנושאו היא מרשימה. כל הכבוד. לא ענית לשום דבר שכתבתי, ולא הודית בטעותך.
אני יכול אמנם לכתוב עכשיו על המון כותבים שהיו בקומיקון וכותבים קומיקסים שאינם סופרהירוס, אבל מה הטעם? המטרה שלך היא בבירור לצבור נקודות, לא לנהל דיון. וחס וחלילה לא להגיע למצב שבו אתה צריך להודות בטעות. למה להודות בטעות כשאפשר לשנות את הנושא?
תמיד אני אומר, ולמרבית הצער, לא תמיד מיישם – לא להאכיל את הטרול.
הסרטון הזה ממש ממש גרוע.
באטמן מגוחך, הג'וקר גם לא משהו, דיאלוגים נוראים וטוויסט מפגר.
אני נאלץ להסכים.
Batman – Dead End הוא סרטון מעאפן, שחוץ מעיצוב הדמויות של באטמן והג'וקר, והתחלה לא רעה, הוא פשוט מביך.
אני
ממסד
אני
ממסד
אתה פשוט מפזר
בכל מקום שאתה יכול, אה?
עשו
ולא
מי בכלל רוצה לעשות
?
עובדה שהיו שניים שעשו...
הנה התשובה:
כתבה מספר 1087
היה לינק להורדה?
(אני פשוט מניחה שלא הייתם בקומיקס-קון).
כנראה פיספסתי, מישהו יכול לעזור בלינק?
הנה
http://www.sajuta.org/batman_deadend_fanfilm.mov
רגע, למה בעצם ציפית?
סרט של שמונה דקות, כמעט ללא תקציב – ההישג מרשים ביותר.
העיצוב טוב, הג'וקר נהדר, השורות של הג'וקר לא רעות בכלל, אם כי לא מחדשות כלום, ובעצם, הדבר הנוראי היחיד הוא בטמן עצמו.
והקונספט הקורץ למשחקי מחשב? אותי זה הפתיע.
אותי זה לא רק הפתיע
אלא גם הצחיק.
למה ציפיתי? לסרט, לא
דרמטיזציה של משחק מחשב שנוצרה על ידי אנשים עם אובססיה לקרוס אוברים. הדיאלוג עם הג'וקר היה מיחזור קלישאות באטמן-ג'וקר, וה"עלילה" (וכן, גם לסרט של שמונה דקות יכולה להיות עלילה) היתה, כשמדובר בסרט ולא במשחק, מטופשת להדהים.
צריך להתחשב במטרת הסרט
לא אהבתי את התחפושת של באטמן, היא נראית כמו תחפושת פורים פשוטה.
הג'וקר נראה טוב, אבל הדיאלוגים שלו גרועים ולכן הוא יוצא קצת מגוחך.
אה וכל הקרוס אובר היה מגוחך, איזה טוב זה עשה?
''איזה טוב זה עשה?'' ?
אתה מוכן להסביר את השאלה?
תסתכל בהודעה של האח קרמזוב מעלי.
אז ככה
מה אתה בא בטענות אלי? אני אהבתי. אם רק היתה עלילה נורמלית, בכלל הייתי מאושר.
(ונראה מוזר שסרט דל תקציב מתמקד יותר מדי באקשן, כשאקשן מוצלח כן דורש תקציב)
מתי קיבלת תואר אצולה?
אתמול בחמש אחרי הצהריים.
עשו לך את הדבר המגניב הזה עם החרב?
אז ככה
אני הנחתי שהתכוונת שהסרט עשה טוב לקונספט הקרוסאובר,זה אני לא חושב שנכון, כי כאן פשוט ניסו לדחוס כמה שיותר דמויות בסרט אחד.
השוט של באטמן, הגלימה והריצפה באמת היה מגניב.
בסה"כ – חביב, לא משהו.
רגע, למה בעצם ציפית?
הג'וקר אולי נראה טוב, אבל המשחק שלו גרוע.
תודה בכלאופן
לא עזר, המחשב (יותר נכון –
) שלי מסרב להריץ אותו…
אתמול התחלתי לצפות בסרטון, הטלפון צלצל, הייתי עסוק והיום הלינק
לא עובד ואני עומד לבכות. תעזרו לי בבקשה, המחשב שלי בסכנת התפרקות מעצביי הנמתחים.
תחפש batman dead end בקאזה.
הסרטון הזה ממש ממש גרוע.
סליחה? לא הבחנתי בשום קישור לשום סרטון. אפשר לפרט בעניין? אני פשוט עייף אחרי לילה של כתיבה הזויה וחוסר שינה.
הממסד הביא לינק כמה הודעות מעל זו.
בנוסף זה קיים בקאזה.
הכי
שיש..
יש עכשיו עיניים עצומות לרווחה והמוזיקה של הפסנתר פשוט חולנית… גם הסרט חולני, או שזו רק אני שלא הבנתי אותו…
מישהו יודע אולי מי הלחין את המנגינה המזוויעה?
את מתכוונת לתו הבודד?
נדמה לי שלמטאליקה יש זכויות יוצרים עליו.
כן, התכוונתי לאיזה שלוש תווים
שבאים בסדר שונה מדי פעם.. טאם טאם טאם טום טום טאאם!
יופי, עכשיו אני לא ארדם בלילה..
מטאליקה? מה להם ולמוזיקה כה מפחידה?!
ניקול קידמן
הירידה נובעת מסיפור שהופץ באינטרנט...
בו נטען שמטאליקה תובעים להקה קטנה (Unfaith) בשל שימוש בשני תווים (E ו-F נראה לי) אחד אחרי השני "בדרך שהפכה להיות מזוהת עם הצליל של מטאליקה".
הסיפור התפרסם במהרה וגם כלי מדיה רציניים פירסמו את הסיפור כאמת. בסוף התברר שאחד מחברי הלהקה פירסם את הסיפור בפארודיה על מקרה נאפסטר המפורסם.
כל המידע באתר snopes...
http://snopes.com/inboxer/hoaxes/metallica.asp
המלחין הוא גיאורגי ליגטי,
מלחין קלאסי-מודרני הונגרי, שהלחין את הקטע הרבה לפני שקובריק לקח אותו לסרט.
בתמונה ביומית הזאת
הג'וקר מזכיר לי את גולום בצורה חולנית במיוחד.
בתמונה ביומית הזאת
אני לא יודע בקשר לגולום אבל זה נורא מפחיד. אני נאלץ לגלול את הדף למטה כדי להמנע מלראות את התמונה. עוד יהיו לי סיוטים בלילה, צריך להזהר עם תמונות כאלו.
לי הוא נראה כמו יואב צפיר
שאבא שלו איפר אותו לפורים.
זהו. עכשיו התמונה לא תפחיד אתכם יותר. באחריות.
לא עוזר. גם יואב צפיר מפחיד.
ג'וני דפ בפיראטים מהקריביים יותר מפחיד
שלא לדבר על זה שהוא מאופר כמו פיראט בפורים.