סרט המסע-בזמן הטוב ביותר:
7 ![]() |
שודדי הזמן |
86 ![]() |
סרטי שליחות קטלנית |
238 ![]() |
סרטי בחזרה לעתיד |
28 ![]() |
ההרפתקה המצוינת של ביל וטד |
6 ![]() |
טיימקופ |
209 ![]() |
12 קופים |
13 ![]() |
מכונת הזמן |
84 ![]() |
אפקט הפרפר |
2 ![]() |
טיים ליין |
42 ![]() |
פוקימון לנצח |
מספר מצביעים: 715
תריסר הקופים
בלי למצמץ אפילו.
וואו. ואני גם הראשון להצביע.
"שודדי הזמן". אם כי יש לי הרגשה שזה הולך להיות סקר משעמם ו-"בחזרה לעתיד" יקח בהליכה (והוא היה מקבל את קולי, אלמלא הסרט השלישי היה גם בחבילה).
אני דווקא חושב
שאפקט הפרפר ייקח בהליכה, למרות שכרגע אין לו אף קול. וזהו ללא ספק סרט מאוד משובח, אבל אין… פשוט א-י-ן… על 12 קופים. המשחק המשובח, התסריט המושקע, הדמיון המפותח – והסוף הבלתי נמנע!
אני רוצה לראות את שודדי הזמן
כשאני חושב על זה.. חבל שהם לא בקון…
אני מניח שאני אוכל לראות את הסרט הזה (וגם את ברזיל) רק אחרי שאני אנטוש את הבלוקבסטר ואעבור לקינו.
אה.. ומכיוון שאין עדיין הרבה תגובות
(בטח בגלל שזה שישי בערב) אז הנה דעתי על הסרטים:
שודדי הזמן: רוצה לראות, כאמור.
שליחות קטלנית: סדרה טובה, אבל המסע בזמן שם הוא די שולי ומופיע ברקע של העלילה (ובכלל יוצר פרדוקס בסרט הראשון)
בחזרה לעתיד: מה שבחרתי. המסע בזמן הקלאסי ביותר של כל הזמנים.
ההרפתקה המצויינת של ביל וטד: ווי.. אני כבר לא זוכר מה קרה בסרט הזה. Excellent!
טיימקופ: סרט חביב.
12 הקופים: עצבן אותי.
מכונת הזמן: לא ראיתי (אין ממש טעם לראות, לא?)
אפקט הפרפר: סרט שמאוד אהבתי. אם כי המסעות בזמן שם הם מאוד קצרים, ורוב הסרט סובב על מה שקורה בהשפעתם במקום להתרכז במסע עצמו (כך שהוא פחות "מסע בזמן" מהאחרים)
טיים ליין: כמו מכונת הזמן.
פוקימון: אין מילים.
ועוד הערונת קטנה
ראיתי את "מכונת הזמן" המקורי, והוא זכור אצלי כסרט חביב וקלאסי, עד כמה שזכור לי. אבל בטח הוא התיישן מאוד עד עכשיו..
אתה לא מתאר לעצמך.
ראיתי אותו שוב לא מזמן. התיישבנות זו לא מילה, הסרט הזה מזדחל בקצב של חילזון צולע ומסביר לצופים כל דבר 15 פעמים.
בקשר ל'שליחות קטלנית'
אם אתה פוסל סרטים משום שהם מכילים פרדוקסים, אתה צריך לפסול את כל הסרטים ברשימה, פרט אולי ל'12 קופים' ו'פוקימון לנצח'.
בקשר ל'שליחות קטלנית'
לא פסלתי אותו בגלל שהוא מכיל פרדוקס. רק ציינתי את זה. אם כי זה פרדוקס לא "הגיוני" (עד כמה שיכול להיות הגיון במסע בזמן), יחסית לשאר הסרטים.
פרדוקסים מטבעם הם לא הגיוניים.
אחרת הם לא היו פרדוקסים.
בקשר ל'שליחות קטלנית'
הפרדוקס הוא כל הקטע!
זה החלק המגניב!
אין שום פרדוקס בחלק הראשון של שליחות קטלנית
יש שם לולאת זמן מושלמת.
בסרט השני נוצר הפרדוקס, כי לולאת הזמן נשברת לכאורה, ואז הסרט הראשון לא אמור להתקיים… וכו'.
אה, קולי הלך לבחזרה לעתיד. כמות הכיף שאפשר להפיק מהסרטים האלה (למרות השלישי) פשוט עולה על כל האחרים.
מהי לולאת זמן?
טוב מראה עיניים
ממשמע אזניים (זה הסבר ישן של יונתן, שעוד לא נס ליחו): http://www.geocities.com/u_site/wtf.html
אם לנסות להסביר את זה בלי לסבך יותר מדי: יש קו זמן, והוא גורם לעצמו לקרות. כלומר, אתה חוזר אחורה בזמן, אבל לא יכול לשנות את העבר (כי ממילא הכל כבר קרה). דוגמה: בשעה 14:00 אתה מקים אוהל-מחאה. בשעה 17:00 אתה עוזב את האוהל, צועד במורד הרחוב, נכנס לחנות וקונה בה אוהל. מיד לאחר מכן אתה עולה במעלה הגבעה, חוזר אחורה בזמן, ובשעה 14:00 אתה מקים אוהל מחאה.
על פי הדוגמה, לא היתה לך אפשרות להקים את אוהל המחאה, אלמלא בשעה 17:00 – שעתיים בעתיד – קנית אותו. ומרגע שקנית אותו, אין לך מה לעשות בו, אלא לחזור אחורה בזמן ולהקים אותו. משהו כזה, בכל אופן.
ובספר של אסימוב ''The End of Eternity''
שהוא אולי ספר המסע-בזמן הטוב שקראתי, יש טענה/הסבר למה לולאות זמן לא יכולות אף פעם להיסגר לגמרי, ומסע בזמן הוא פרדוקס בלתי אפשרי ביקום שלנו. אאל"ט, ההסבר הוא שאם לולאת זמן תיסגר, יווצר מצב בו באמת הייתה רק פעולה אפשרית אחת בכל רגע נתון – נגיד, לקנות את האוהל. אבל חוקי הפיסיקה הבסיסיים, שמכתיבים קיום אקראיות ביקום ברמת החלקיקים האטומיים, אינם מאפשרים מצב דטרמיניסטי כזה.
הה, אסימוב. אם רק לא היית מקבל עירוי דם נגוע באיידס בניתוח המעקפים שלך, ומת בטרם עת בגיל 72 בלבד, כמה דברים טובים עוד היית יכול לכתוב…
אם כבר ספר עם מסע בזמן
(ואני בכלל לא בטוחה שקראתי יותר מאחד…) הפייבוריט שלי הוא 'תצפית עבר' של אס"ק (אני גאה לומר שהעותק שלי אפילו חתום אישית!). כמו תמיד, מאד הומניסטי, משלב הרבה דת וגם נוטה להיות מעט דביק לפרקים, אבל כמו תמיד גם כתוב נפלא, מרתק לכל אורכו, ואורג יחד מדע, פוליטיקה, היסטוריה וגיאוגרפיה לתוך פיקציה שמרגישה אמיתית. לפעמים אני חושבת שיהיה נחמד אם יסריטו אותו, אבל אז מגיעה למסקנה שאין סיכוי שהוא יצליח להתעלות על הספר…
אני לא משתגע על קלארק, חוץ מ''קץ הילדות'' הפסיכודלי,
אבל אם זה כל כך טוב, אני אקרא. תודה על הטיפ!
אה, קארד
''אס''ק'' יכול להיות באותה מידה ''ארתור סי קלארק''
אבל אני מניח שאתה יודע בוודאות שבמקרה הזה מדובר בקארד, אז תודה על ההבהרה!
''אס''ק'' יכול להיות באותה מידה
גם "אווירת סוף קורס".
וגם ''אספרגוס סלולרי קצרצר''
אבל (בניגוד ל"אורסון סקוט קארד" ו-"ארתור סי קלארק"), גם "אווירת סוף קורס" וגם "אספרגוס סלולרי קצרצר" הם לא שמות של סופרי מד"ב ידועים.
וחבל.
יש בזה משהו...
אבל במקרה הזה, לא רק שאני יודע בודאות שמדובר בקארד (הא!), אלא שאותו קארד הוא כרגע הסופר היחיד שזוכה לרה"ת אס"ק בארץ (הא הא!).
למיטב ידיעתי, בסביבתנו קלארק פשוט מכונה "ארתור סי. קלארק", או, למרבה ההפתעה, "קלארק".
ועלודבר, כמובן.
יש בזה משהו...
אבל אס"ק יש רק אחד!
חוצמזה קלארק לא הגיע לארץ לחתום על ספריו באופן אישי…
כדיסלקט
קפץ לי לראש אייזיק אסימוב
בלבול אותיות רגיל
יש בזה משהו...
מה גם שחלק מההוצאות בחרו לתרגם אותו לארתור צ' קלארק, כך שבכלל עזבנו את האס"ק לטובת קרקע אצ"קית לומוכרת.
אה, ובקשר לאס"ק צה"לי. אולי אין כזה סופר, אבל על אווירה כזו בטוח אפשר לבסס כמה וכמה סיפורי מד"ב איכותיים (דוגמה נפלאה לעקומת נסיון\משמעת מד"בית)
''אס''ק'' יכול להיות באותה מידה ''ארתור סי קלארק''
כן, אבל ארתור סי. קלארק בטח לא עונה על הקריטריונים של דביקות ושילוב הרבה דת.
דרך אגב, לא קראתי הרבה אס"ק מעבר ל'המשחק' וכל הסדרה שלו, אבל במה שקראתי באמת ראיתי הרבה דת וב'משחק' כמעט ואין… יש למישהו הסבר? בכלל, עד כמה שהבנתי זה ספר די חריג בשבילו.
אל דאגה
מה שהוא לא הכניס ב"משחק של אנדר" (הראשון) הוא הכניס לשאר ספרי הסדרה… ה"משחק" הוא רק הפרולוג, אס"ק הודה לא פעם שהוא הרחיב אותו (מסיפור קצר) לנובלה רק כדי לספר את 'קול למתים' והמשך הסיפור. יכול להיות שהוא פשוט לא רצה להרתיע את הקוראים הצעירים כ"כ מהר על ההתחלה…
תיקונקטנוני
שום צירוף מיקרים – כל הדברים שהתרחשו לאורך הסרט לא היו מתרחשים אלמלא המראות שג'יימס קול ראה כילד בשדה התעופה. זו הדרך היחידה בה המציאות הזו יכולה הייתה להתרחש.
אצל ביל וטד יש הסבר לא רע
די הגיוני ובו זמנית פארודי. לא קל לעשייה, בדרך כלל.
12 הקופים
וכל מילה נוספת מיותרת.
מה לעשות, אני אוהבת לולאות
12 קופים, בלי התלבטות (למרות שז'אנר המסע בזמן חביב עלי…). חוץ מזה, ציינתי כבר איפושהו את האפקט שהיה לנעלי הבית הורודות-פרוותיות, לא?
משום מה יש לי הרגשה שלא.
האר את עיני.
אני חושבת שזה בדיון של הבוחצלגיחצן (?)
וואו. פעם ראשונה שאני מנסה לכתוב את זה.
בכל מקרה, נעלי הבית הורודות הפרוותיות הן פשוט טאצ' גאוני, וכל הסצנה הזו היא, בעיני, אחת הסצנות שכתובות נפלא ביותר בקולנוע…וגם משוחקת להפליא. לגבי שאר ההודעה ההיא, זה מהדברים שהיה נכון להגיד בזמנו אבל טיפשי לחזור עליהם. מה לעשות, גם לי זה קורה.
טוב, אז חזרתי עם הכרעה
12 הקופים, כי בניגוד לסרטים האחרים, הוא מבהיר מהתחלה שלא ניתן לשנות את העבר, אלא רק לחקור אותו. הסגירה היפה של הסיפור בצורה שבקושי (אם בכלל) קשורה לעלילה וההמנעות מפרדוקסים ובוחצלים למיניהם, עושה אותו בעיני לאחד הסרטים היותר שלמים שנוצרו. בחזרה לעתיד גם מהנה כסדרה הראשונה (ככל הידוע לי) שבאמת לקחה את רעיון המסע בזמן כמניע עלילתי ולא סתם כתרוץ לקיים כל סרט בתקופה אחרת. למרות זאת, החורים העלילתיים שלא נמצאים ב-12 הקופים, עדיין מפריעים לי.
(אגב, מצטער שלא שרשרתי לתגובה הקודמת שלי, אבל היא עוד לא הייתה קיימת).
12 הקופים.
כרגיל, אני עם הרוב
.
12 הקופים פשוט מראה לולאת זמן בדרך הכי מורכבת ועם זאת הכי ברורה, ואיך העתיד הוא בלתי נמנע גם כשאתה מנסה לשנות את העבר. בעצם שינוי העבר הוא העתיד של מי שמנסה לשנות אותו.
תהיתי לרגע
מי שהצביע לפוקימון לנצח, זה היה בציניות? כי בדיוק חשבתי שקשה לי לאמין שיש אנשים (לפחות מהאלה שגולשים בעין הדג) שראו את הסרט.
ממממ… עדיין תוהה…
תהיתי לרגע
אני הצבעתי לזה בציניות. אני גם מקווה שזה היה שם בציניות.
לצערי ראיתי אותו
ויותר מפעם אחת.. :(
אבל האמת, הסוף היה נורא מרגש..
הרבה אחים קטנים?
הרבה אחים קטנים?
הרבה הקרנות בעבודה…
את טיימקופ, מכונת הזמן, טיים ליין ופוקימון לא ראיתי. או שראיתי אותם וזה פשוט טרם קרה.
שודדי הזמן: ראיתי אותו ממש מזמן. הוא זכור לי כסרט לא רע בכלל, אבל עולים לי בראש רק הבזקי סצנות ולא הסרט המלא.
שליחות קטלנית: מלבד הסרט השלישי, הסדרה לא ממש מתעסקת במסע בזמן כיותר מרקע לסיפור המרכזי (מחסל רודף אחרי קורבנו). אמנם יש התיחסויות בסיפור לפרטים מסרטים קודמים, אבל בעיני, האקשן והדיבורים על מטרתו של המחסל בעולם גוזלים הרבה יותר תשומת לב מהמסע בזמן.
בחזרה לעתיד: טרילוגיה מתוחכמת ומלאה בבדיחות פנימיות ועלילה רבת עומק. זה אחד מבין שני מועמדים שאני מתלבט ביניהם. מצד אחד, סרטים מהנים שפוטרים בקלות לולאות בלתי אפשריות בנימוק של "למי אכפת?", טיעון שאני נוטה להסכים איתו במקרה הזה. מצד שני, ההשקעה בסיפור עדיין מרשימה ובניגוד לרבים (ולהודעה שהשארתי באיזה סקר עתיק), חשבתי שהסרט השלישי היה טוב כאתנחתה קומית לעומת השני שהיה כבד יותר. שניהם ביחד, יוצרים המשך ראוי לסרט הראשון.
ביל וטד: השנה ראיתי סוף סוף את הסרט, לאחר שמסע הכזבים הוא כבר שנים אחד מסרטי הקאלט האהובים עלי. למען האמת, היה מאכזב ומחוויר לעומת ההמשך הגאוני. הסרט נראה יותר כמו תכנית של הטלוויזיה החינוכית (ובמיוחד כמו "מורים רוחניים" ששודרה בערוץ הילדים וחוץ מכמה חורים רציניים, הייתה בכלל לא רעה לדעתי) ולא באמת מתעמקת במסע בזמן כנושא, אלא פשוט אמצעי לדחקות. נכון, בעולם של ביל וטד דברים כאלה מתקבלים די בשקט, אבל הסרט לא הרשים.
12 הקופים: השני מבין המועמדים שאני מתלבט ביניהם. נקודת ההנחה לפיה לא ניתן לשנות את העבר, היא המציאותית ביותר מבין סרטי המסע בזמן. דמויות נפלאות, משחק טוב ובימוי גאוני, אם תשאלו אותי. טרי גיליאם יצר משהו באמת כן ועמוק ביחס לרוב סרטי המד"ב שראיתי. במקום להסתבך ולחפש תירוצים בדיעבד, הסרט מספר סיפור ישיר, מעניין ומותח, על אדם ילדותי שחוזר לעבר מבלי לדעת עליו כמעט כלום.
אפקט הפרפר: עוד סרט עמוס חורים שניתן לסספנד כשנהנים. אני נהנתי, אבל לא מספיק בשביל לבחור בו.
אז ההתלבטות הגדולה היא בין בחזרה לעתיד לבין 12 הקופים. הממ… אני אצטרך לישון על זה.
12 הקופים
כאילו דה?.
אגב, הרגע שמתי לב שאחד מהבאנרים לקון (שכבר נאמר שיהיה בנושא חזרה בזמן) – מכיל 12 קופים. בטח אמרו את זה כבר ביומית, אבל אני לא קורא שם, אז זה לא משנה.
בחזרה לעתיד סרטים נהדרים, אבל הם בהחלט לא סרטי המסע בזמן הטובים ביותר.
אפקט הפרפר היה טוב, אבל משהו שם היה חסר כדי להפוך אותו מסרט טוב למצויין או קלאסיקה או כזה שאני אזכור לאורך זמן. יותר מדי מיינסטרימי כזה, לא יודע.
אין כמו ביל וטד
וזה אם כל הכבוד לשאר המועמדים, שאני מאד אוהב (ויש כבד אווז)
בחירה קלה
ראיתי רק שלוש מהאפשרויות: 12 הקופים, שליחות קטלנית ובחזרה לעתיד (אמנם רק שלוש אפשרויות, אבל זה יוצא שבעה סרטים).
שליחות קטלנית – אהבתי, אבל המסע בזמן לא היה נושא מספיק מהותי בטרילוגיה, לא כמו בשני האחרים לפחות.
ב-12 הקופים היה מסע מעניין בזמן שאני לא זוכרת מספיק בחדות כי ראיתי את הסרט רק פעם אחת, ולא נכבשתי.
הבחירה שלי ללא היסוס: בחזרה לעתיד.
למרות שהשני והשלישי מטופשים למדי (אם כי חינניים לפרקים) הראשון הוא אחד מהסרטים האהובים עלי ביותר בכל הזמנים (לכן הצבעתי לו למרות שאני לא נוטה להצביע בסקרים בהם לא צפיתי ברוב האפשרויות. אם הוא כ"כ גבוה בדירוג שלי לעומת הרבה סרטים אחרים שראיתי בחיי, אני מאמינה שבכל מקרה הוא היה מנצח את שאר הרשימה). ראיתי אותו כמות מכובדת של פעמים והוא פשוט לא נמאס. בעיני הוא יצירת מופת של זמקיס – למרות הבוחצלגיחצן, יש בו תחושת סגירות מצויינת, משהו מאד "נכון".
אגב, הפתיעה אותי העדרותו של סרט מסויים… אני תוהה האם הוא לא כאן כיוון שהכללתו בסקר תהיה ספוילר, כיוון שהמסע שלו בזמן שונה, או כיוון שהוא עלול להיות מנצח ודאי מדי?
דו''ח מיוחד?
או בשמו היותר מתאים
?
היו שני סרטים
שלא נכנסו לסקר מכיוון ש-א. לגלות שיש בהם מסע בזמן יהיה ספוילר במידה מסוימת, ו-ב. המסע בזמן הוא לא העיקר בעלילה.
ובשביל הטריויה: עוד שני סרטים...
…שלגלות שיש בהם מסע בזמן *לא* יהיה ספוילר, ושהמסע בזמן הוא *ממש* לא העיקר בעלילה:
'קייט וליאופולד' (אם מישהו מעונין, יש ביקורת אצל יעל) ו'מקריות משמחת'.
אני חושב שמותר לי להשוות בינהם, היות ושניהם סרטים רומנטיים, והשני הרבה יותר טוב מהראשון (עקב עבודת בימוי טובה יותר לדעתי של בראד אנדרסון (שגם כתב את התסריט) לעומת ג'יימס מנגולד, אבל בעיקר בגלל המשחק: יו ג'קמן ווינסנט דונופריו שניהם בסדר גמור, אך מריסה טומיי *הרבה* יותר טובה ממג ראיין).
tאז קולי הולך לאחד מהם
זה שבו אתה לא סגור על זה שמדובר במסע בזמן עד שהבמאי מסביר לך את זה.
שני סרטים נעדרים מהרשימה,
בשניהם המסע בזמן הוא לא המוטיב המרכזי של הסרט, וכן, הוא גם ספוילר.
יש לי ניחוש לגבי אחד, אבל השני...
לא עולה בדעתי כלום. מצד שני, אני מפחדת לשאול – כי אם זה באמת ספוילר, זה עלול להרוס לי את חווית הצפיה (אם טרם צפיתי).
בבקשה
תוך הסתכנות בספילור מסוים, שני הסרטים הם זה:
כתבה מספר 1161
וזה:
כתבה מספר 2190
הלכתי לסרט החשוד ובדקתי את הקישור שלו
וזה אכן הקישור השני שציינת.
נראה לי שאני פשוט לא אפתח את הקישור הראשון.
אני התכוונתי לסרט בקישור הראשון.
פיו (הוצאת אוויר המסמלת הקלה)
פחדתי לפתוח את הקישורים (באמת שישבתי על פרצוף מקומט וחשש מהתוצאה) אבל אני שמח להודיע שראיתי את שניהם. לא יודע עם עקב טיפשותי או סתם כי לא היה לי כוח לחשוב על זה, לא היה לי מושג על איזה סרטים מדובר, אז נורא סיקרן אותי לבדוק. על האפשרות ה-2 לא חשבתי כי זה בהחלט לא יכנס לסקר של "הכי טוב", על אף שהספרים טובים וממש אהבתי את עניין החזרה בזמן בספר. כשמגלים את זה, זה דיי לא צפוי.
על הסרט ה-1 בכלל לא חשבתי- גאוני! אם הוא היה בסקר אז באמת שהבחירה שלי היתה יותר קשה..
ואני בכלל חשבתי שאחד הסרטים הוא ממנטו
ואני לא
אבל בממנטו אין באמת חזרה בזמן.
נכון, העריכה מראה על מעין חזרה בזמן, אבל בעלילה זה לא קיים. ואם זה כן היה קשור למסע בזמן, זה היה האלמנט העיקרי של הסרט אז אני חושב שזה בהחלט היה נכנס לסקר
יופי של הייקו
גם ב'שליחות קטלנית' הוא לא המוטיב המרכזי
ובסרט אליו כיוונתי המסע בזמן מהותי לא פחות.
הימרתי שזה בעיקר בגלל הספוילר.
ביל וטד
אמנם הצבעתי לסדרה הקלאסית של בחזרה לעתיד, אבל קראתי פעם שמדענים עשו מחקר על סרטי מסעות בזמן, וגילו שהסרט הכי מדויק מבחינת רצף זמן הוא ביל וטד…אלוהים יודע איך, אבל זה מה שהמדע אומר.
דווקא ''אפקט הפרפר''
הוא סרט עם המון פטנציאל… חבל שאשט'ון קוצ'ר היה חייב להרוס אותו…
בחזרה לעתיד לוקח
השניים הראשונים מספיק טובים כדי לבטל את ההשפעה הרעה של השלישי.
בדיוק.
יש הרבה סרטים עם מסע בזמן, אבל
יש רק אחת.
לא כל כך מפתיע.
מסתבר שאנשים לא רואים את המציאות כמו שהם חושבים, ואפשר להחליף להם אנשים מתחת לאף – הם לא ישימו לב. אז מה הבעיה לשכוח איך בדיוק מישהו נראה לפני המון, המון שנים?
לא ממש
מקפליי ג'וניור נולד בסביבות 1970 זה קצת יותר מתשעה חודשים.
טוב, טוב
הרעיון של הקפאת זרע לא תופס?
קופים.
מה לעשות, בחזרה לעתיד מצחיק, אבל 12 קופים מצמרר.
12 קופים
וכל מילה מיותרת !
לא סרט,
הפרק "תפר בזמן" מתוך "גבולות המסתורין" ששודר בערוץ 2 (והרבה אחרי מלחמת המפרץ, אא"כ אנחנו חושבים על שני דברים שונים עם בדיוק אותו תיאור).
ו, באופן מפתיע, יש לי אותו, אם למישהו יהיה כוח לראות אותו אחרי שלושה סרטים.
זה חתיכת ספוילר היסטרי,
וממילא המסע-בזמן הוא לא עיקר הסרט.
אפשר היה להגיד משהו כמו
"הסרט שאהוב נורא על גולשי עין הדג אבל מוכר רק לגולשי עין הדג ומשחקים בו שני אחרים" או משהו כזה, כמו שעשיתם בזמנו עם "משחק הדמעות".
זה אחד הסרטים שהתכוונו אליהם למעלה?
אלה שזה יהיה ספוילר להכניס אותם לסקר?
כי אם כן, אז ראיתי ואבן נגולה מעל ליבי.
מה זאת אומרת?
אומרים לנו בפירוש איך הנגיף התפזר בהתחלה.
לא בדיוק
הנגיף שהם רצו להשיג הוא הנגיף בצורתו המקורית, לפני שהוא עבר מוטציה. ב"עתיד" הנגיף אחרי המוטציה ולכן לא יעזור שיש ממנו על פני השטח.
והם אומרים את זה בהתחלה
כשהם רק שולחים אותו.
אנשים, אם משהו לא הסתדר לכם – אז תראו את הסרט עוד פעם ושימו לב ל*פרטים הקטנים*. הכל סגור שם.
אני דווקא זוכר אחרת
שרעיון 12 הקופים בא מקול עצמו
אני דווקא זוכרת אחרת
שמלכתחילה בעתיד סברו שמי שעמד מאחורי הפצת הוירוס היה ארגון בשם 12 קופים. אנחנו רואים בעתיד שבעיר הנטושה יש עוד גרפיטי שלהם.
קול נוסע במטרה לגלות פרטים נוספים על 12 הקופים מתוך הנחה שהם האחראים.
מעבר להסברים שכבר נכתבו
אין ברירה אלא להודות שהסרט כולל חור עצום בבסיסו. לפי הסרט, דברים כמו ההודעה הנ"ל קיימים רק בזכות זה שמישהו בעתיד ידע עליהם. יש פה הגיון מעגלי שלכאורה, לא יכול להתקיים במציאות. זה לא אמור לשנות מכיוון שהסרט מתמקד בכך שהעתיד משפיע על העבר בדיוק באותה מידה בה העבר משפיע על העתיד ולא ניתן לשנות את ההתרחשויות שכבר ידוע על קיומם.
קליל לסרט) וחשתי כל הזמן שהסרט חסר הגיון פנימי בכך ששינוי העבר אינו מבטל כליל את המסע בזמן וההתרחשויות בשנת 2002. (סוף
) בסדרת בחזרה לעתיד, פתרו את זה עם משפט מתחמק על כך שהנוסעים בדלוריאן חסינים זמנית מהשפעת השינויים בזמן. בשניים עשר הקופים אין תירוצים, רק הגיון פשוט וקר שהצופים אמורים לקבל בכדי להבין את הסרט. אם תרצה, הסרט עובד רק אם הצופים בוחרים בגישה של המדענים ולא בזו של קול.
למרות שקיימת פה סתירה מסוימת (אולי באמת שינו פעם את העבר, מה שהביא להתפתחות המעגלית בסרט), אני מוצא את זה קל בהרבה לסיספונד מסרטים בהם אכן ניתן להשפיע על העבר. ראיתי היום את "החוזרת בזמן" (
טוב, אני מרימה ידיים.
תזכירו לי מה קורה בסצינה/ות של ריילי, ועל איזו הודעה מדובר?
איכשהו פספסתי אותך
חוץ מזה שהיא לא כל כך יפה
אני מקבל את התשובה שלך.
תודה!
לא צריך להעליב.
היא מאוד מיוחדת, ואמא שלה אוהבת אותה מאוד. גם להודעות יש רגשות, אתה יודע.
אא''כ זה היה בצחוק
התכוונתי לתשובה, שמורידה אצלי את ערכו של הסרט, ולא להודעה הנפלאה ומרוממת הרוח שלך.
זה בסדר.
דיברנו על זה, ואנחנו סולחות לך.
זה לא נראה לך קצת נוח מדי
שמסיימים לשחזר את ההודעה בדיוק אחרי שהאירוע מתרחש בזמן-סובייקטיבי?
''אם יהיה זה שנית אל יהיה זה אחרת''
לא. אילו היה זה אחרת, העבר היה נראה אחרת, והאירועים היו מתרחשים אחרת. זו האופציה היחידה בה הדברים היו יכולים להתרחש.
פאטליזם כבר אמרנו?
והמשכיל - ידום
וכיוון שמסתבר שבנושא הזה אני בכלל לא משכיל, בכלל עדיף שאני אשתוק.
יש חור אחד דיי משמעותי לטעמי. הוא לא חור שקשור למסע בזמן, משהו שקרה, שאפשרי אבל מאוד לא סביר.
בתחילת הסרט ג'יימס קול חוזר ל-1990. הוא שוהה שם יום יומיים במוסד משוגעים ומכיר שם את הפסיכיאטרית (שכחתי את שמה). היא מכירה אותו רק ליום יומיים. אחר כך הוא חוזר להווה שלו ומשגרים אותו ל-1996- (5 שנים אחר כך מבחינה ליניארית). הוא עוד פעם פוגש את הפסיכיאטרית- הוא מזהה אותו מיד- וזה הגיוני כי רצף האירועים האלה התרחש בשבילו רק על גבי כמה ימים- אבל בשבילה עברו 5 שנים- והיא ישר מזהה אותו ועוד קוראת לו בשמו. זה נראה לי קצת לא סביר שהיא זוכרת מישהו שהיא הכירה לכמה ימים לפני 5 שנים.
חוץ מזה, אני מודה שאני ממש צריכה להתאמץ למצוא חורים, שקשורים למסע בזמן- כלומר פראדוקסים שנוצרים עקב המסע בזמן. כלומר אני מנסה- ואז אני מתבלבלת עם הזמן הליניאלי ועם רצף האירועים בסרט. יכול להיות שיש חורים, אבל אני מוצאת את זה ממש קשה בשבילי להתחיל לנסות למצוא אותם. וזה כבר נק' הערכה שיש לי לסרט.
אני חושבת שזה אכן סרט המסע בזמן שהכי התאמץ לא לעשות חורים. ואם באמת אין לו חורים. הוא גיאוני תסריטאית. פשוט קשה לי מדיי להתחיל לחשוב על זה לעומק
ד"ר ריילי לא מזהה אותו ישר. אחרי שג'יימס חוטף אותה ומכריח אותה לנהוג, הוא מזכיר לה שעבר לגור מתחת לפני האדמה בגיל תשע ושאמר לה את זה כבר. אחרי כמה שניות, היא מבינה מאיפה הסיפור מוכר.
כדאי גם לציין שכבר מהפגישה הראשונה שלהם ב-1990, ד"ר ריילי מרגישה שג'יימס מוכר לה, כך שהוא נצרב לה בזכרון באופן חזק במיוחד.
עדיין נראה לי לא סביר. אבל שיהיה.
ומאיפה הוא בדיוק מוכר לה ב-1990? מתי היא ראתה אותו קודם?
הדז'ה וו של דוקטור ריילי לא מוסבר בסרט. אולי יש בכך רמז למעגליות של הזמן. ההגיון אומר שכל שרשרת ארועים צריכה להתחיל מנקודה כלשהי, אבל בסרט הזה, ההתחלה והסוף הם רק בעיני הגיבור. מעניין יותר שריילי לא נראתה מוכרת לקול, מאחר והיא הופיעה ב"חלום" שלו מאז הילדות.
אבל לא נכון. נכון שבסרט אין לכאורה קדימה ואחורה, או לפני ואחרי מבחינת הזמן. אבל מתוך נקודת ההנחה של הדמויות יש. הזמן של הדמויות (אלא שלא חוזרות בזמן) מבחינתם יש לפני ואחרי. והזמן נע בקו ישר. אז היא לא אמורה לזכור אותו.
הוא דווקא כן עולה על זה שהיא הדמות מחלום שלו, אמנם לא מייד. אבל מתישהו במפגש שלהם בשנת 1996, הוא אומר לה שהיא הדמות מהחלום. הסיבה שהוא לא מזהה אותה מיד היא שבחלום שלו היה לה שיער בלונדיני, אז היה קשה לו לזהות אותה מיד.
ואם כבר מדברים על הסרט- יש לי שאלה. מתי מבחינת הכרונולוגיות של הסרט קול נשלח למלחמת העולם הראשונה? ולמה הוא נשלח לשם? ולמה הוא פוגש שם את החבר שלו ג'וס? למה גם ג'וס הזה נשלח למלחמה הזאת? ואיך הוא יוצא משם?
עוד שאלה- בהרצעה של ד"ר ריילי על ההוא ממלחמת העולם ה-1, זה שאמר שהוא מנבא את העתיד ואף אחד לא הקשיב לו (אותה הרצעה שגרמה למעשה לפיתוח הנגיף, לפי מה שהבנתי). על מי היא מדברת בהרצאה הזו? על קול או על ג'וס?
1. התייחסתי לפגישה הראשונה בין ד"ר ריילי וג'יימס. היא אומרת שהוא נראה לה מוכר, אבל הוא לא מקשר בינה לבין האישה בחלום עד שלב מאוחר יותר של הסרט.
ציינתי את זה שלדמויות יש התחלה, אמצע וסוף. הכוונה שלי הייתה שהדז'ה וו של ד"ר ריילי מתייחס כנראה לכך שרצף ההתרחשויות (מנקודת מבט של צופה מהצד) הוא מעגלי ולכן מנקודת המבט שלה, ג'יימס נראה מוכר מבלי שנפגשו קודם לכן.
2. ג'יימס פוגש את חוזה במלחמת העולם לאחר שכבר חזר לעתיד ולפני שהוא מגיע לשנה הנכונה (1996). לא נאמר מה בדיוק קרה לחוזה, אבל באין ראיות אחרות, כנראה שהוא נפטר בבית החולים, או הוחזר לעתיד. חוזה הוא הפצוע שמוזכר בהרצאה ודיבר בניב לא מוכר. רק מאוחר יותר, ד"ר ריילי מבחינה שג'יימס מופיע בתמונה מאותה זירת קרב ומבינה שהוא באמת נוסע בזמן.
3. עוד דבר שלא נאמר מפורשות הוא מדוע הנגיף פותח ובידי מי. עוזר המחקר מקבל מהספר וההרצאה של ד"ר ריילי השראה מסוימת, אבל עושה רושם שהרצון למחות את המין האנושי מבוסס יותר על מחלה נפשית שלא אובחנה. ככל הנראה, את הרעיון להביא להשמדת המין האנושי במקום למצוא פתרון ידידותי יותר, הוא מפתח בעצמו.
דבר אחד שמאוד אהבתי, אגב, הוא שהדמות תמיד מצולמת מלפנים, כך שלא רואים שיש לו שיער ארוך, ממש עד הסיום.
1. אבל זה לא הגיוני. זה לא שהזיכרון של ד"ר ריילי אמור להיות מושפע מאיך שאנחנו הצופים חווים את הסרט (בצורה מעגלית). זה שאנחנו הצופים התוודענו לקשר בין ריילי לקול לפני הפגישה הראשונה שלהם מבחינתה, לא אמור כביכול לגרום לה לזכור אותו. אין בזה שום הגיון. כניראה שהיוצרים שתלו את ההערה הזו כדי לגרום לנו הצופים לחוש בתחושה של המעגליות, אבל זה לא נראה לי מוצדק. אמנם אני מכירה עוד סרטים שהשתמשו באלמנט דומה (של דמויות שלא אמורות להכיר אחת את השנייה, ומכירות בגלל מסע בזמן, או יקומים מקבילים) ולא אגיד את שמות הסרטים כדי לא לספיילר, אבל בסרטים שראיתי את זה, זה בא בנקודה מאוד מסויימת כדי להמחיש אירוניה מסויימת, או לרמוז על קיומה של אינטואיציה. בסרט הזה לאף אחד לא אכפת מאינטואיצה, והוא מנסה להיות נורא עיקבי במובן של לכל דבר שקרה הוא תוצאה של מה שקרה קודם. לכן לבסס משפט כזה של ד"ר ריילי על אינטואיציה, לא מוצדק לדעתי.
(אלא אם כן, הכוונה היא שהיא זוכרת אותו מהתמונה ממלחמת העולם ה-1- שזה נראה לי תלוש.)
2. השאלה למה קול הגיע למלחמת העולם ה-1? עוד פעם טעות של המשגרים מהעתיד? (כמו ששיגרו אותו בטעות ל-1990?). ואיך הוא יוצא משם, מהמלחמה? פשוט לא זכור לי. חוזה כניראה לא נפטר, כי הוא הרי שוב מופיע בסוף הסרט. הוא כניראה הוחזר לעתיד, ובשלב מסויים שוב שוגר לשדה התעופה בסצינה הסופית. (ועכשיו עולה לי השערה שחוזה הגיע למחה"ע ה-1 בטעות כשניסו לשגר אותו לשדה תעופה- הרי אין סיבה שישגרו אותו למלחה"ע ה-1).
3. האמת גם לי קצת קשה היה לעקוב בדיוק אחרי רצף האירועיים שהביא לפיתוח הנגיף. משום מה היה לי הרושם שהנגיף פותח ע"י אבא של בראד פיט, עקב הרעיון של בראד פיט- עקב ההערה שברוס ויליס אמר לו בבית משוגעים-כלומר זה הלך כך
ברוס וויליס אומר לבראד פיט ב-1990 משהו כמו "מגיע לאנושות להיכחד". בארד פיט אומר לו "הממ.. אתה צודק, זאת מטרה לא רעה בכלל".
אחרי כמה שנים, עקב ההערה הזו בראד פיט משכנע את אבא שלו לפתח נגיף הרסני לאנושות, או שאבא שלו מפתח את זה בלי קשר, אבל בראד פיט רוצה להפיץ אותו.
אגב, תמיד הייתי בטוחה שבפלאשבק של ויליס בשדה התעופה מופיע פיט. אני הוזה, או שלא? כי הוא לא הופיע בסצינה הזו לפי מה שזכור לי, אבל בפלאשבק נראה לי שהוא מופיע. או שאני מתבלבלת עם העוזר של גוינס כי לשניהם יש שיער ארוך.
קודם כל, לשם הבהרה (כי בכל זאת נטפלת דווקא לתגובה שלי), ראיתי את הסרט שוב במלואו בשבוע שעבר, חוץ מהסצנה עם חוזה והאקדח, אותה פספסתי.
לגבי הדז'ה וו, אני מביע תמיכה בהסבר של מאץ', לפיו ריילי ראתה את ג'יימס בתמונה לפני הפגישה ב-1990. עם זאת, כל עוד עניין התמונה לא נחשף בפנינו, ניתן להניח שגיליאם רומז בכך לגורל המשותף של שתי הדמויות ולא סתם יוצר מסתורין.
את הנגיף מפתחים (או שומרים) במעבדה של ד"ר גוינס, אבל מעיין חשבה שג'פרי היה מעורב בהפצתו, מה שלא נכון. עושה רושם שג'פרי בכלל לא תכנן להשמיד את המין האנושי, אבל מי שלא לגמרי שם לב בסצנה האחרונה, יכול לחשוב שהייתה לו מעורבות בכך. נגיף לא בהכרח מפותח כנשק ביולוגי, מאחר ויתכן שפותח למטרות מחקר של מחלה כלשהי כחלק מתעשיית התרופות. שתי האפשרויות סבירות באותה מידה, כל עוד לא מוסרים לנו את הפרטים המלאים*.
יש דברים שהצופה אמור להשלים בעצמו, אבל מכיוון שהסרט מוצג כמעט כולו מנקודת המבט של קול וד"ר ריילי, מה שלא ידוע להם, לא ידוע גם לנו והניחוש שלנו שווה ערך לשלהם.
*למרות שאם נלך בעקביות על הגישה הזו, בהחלט אפשרי שהיה לג'פרי חלק בהפצת הנגיף, כל עוד לא נאמר אחרת. טוב, זו כבר כניסה למחוזות מיותרים.
הדז'ה וו לא מוסבר בסרט, אבל ההסבר כן כן נרמז לצופים בין השורות, כמו רוב הדברים שאנשים תופסים כחורים. ספר מחקר היסטורי זה לא דבר שכותבים מהיום למחר. שנים של מחקר וניפוי חומרים כוללים גם שנים של מעבר על תמונות, ואנו נחשפים להיקף של זה כשאנו מבקרים בדירתה של ריילי. בהחלט הגיוני להניח שהמחקר של ריילי התחיל הרבה לפני 1996, ואפשר למתוח את זה מעט ולהניח שהיא מכירה את התמונה גם לפני 1990. יתרה מזו – שימו לב שהיא עדיין חיה את המחקר הזה גם אחרי שהספר כבר יצא. זה רק מראה שהנבירה בחומרים האלה לא מתחילה ומסתיימת בספר שהיא הוציאה. היא חיה את זה. ומהתמונות האלו ריילי זיהתה את הפנים של קול כבר ב-1990.
מסכים, לגבי הרמיזה הלא ישירה.
ועכשיו לשאלת החור.
לא לחסל את קול.
להחזיר אותו למוטב, כולמר למרותם של המדענים. קול הוא לא חופשי – והשיחה עם חוזה, והדרישות ממנו, באות להראות את זה.
באיזה אופן?
למה נותנים לו נשק? מה רוצים שהוא יעשה?
ההמסטר פקטור? תזכיר לי...?
אני זוכר במעורפל.
לא ראיתי את האמסטר פאקטור 4 שנים לכל הפחות.
ראיתי אותו פעם שנייה בשבוע שעבר ואני לא ממש זוכר סצינה כזאת.
מה שלא אומר שהיא לא קיימת.
הוא לא מבקש ממנו לירות בבחורה.
הוא *מאיים* עליו. זה משהו אחר. המשך למטה.
וכשאני כותב ''למטה''
אני מתכוון כמובן ל"למעלה". סרט מעגלי, הודעות מעגליות.
מותק של סקר
עשו פעם סקר מה היו אנשים מעדיפים – מג'יק סטיק שיקח אותם לכל מקום בעולם, להפוך כשירצו לרואים ואינם נראים או להיות בעלי יכולת לשוטט במרחב הזמן. הרוב בחרו, כמוני, ביכולת לנוע בזמן.
בכלל זו פנטזיה שקיימת אצלי מאז ימי "מנהרת הזמן" המופלאה. כמה הייתי נותנת כדי לבקר בירושלים של ימי בית שני, באנגליה הויקטוריאנית, באמריקה של האינדיאנים לפני שקולמבוס גילה אותה, בצרפת בתקופת המהפיכה הצרפתית, במצריים בעת בניית הפירמידות וכן הלאה והלאה.
העתיד משום מה הרבה פחות מושך אותי.
בחרתי ב- "12 הקופים", יצירת המופת של טרי גיליאם, אם כי שקלתי גם לבחור ב"בחזרה לעתיד", אך כיוון שממש לא אהבתי את הסרט השני בסידרה – זה ירד מהפרק.
כמו כן, אני רוצה לציין לשבח את הסרט "טיימקופ". לטעמי, סרטו הטוב ביותר של ואן דאם הרחק מלפני כל סרטיו האחרים.
סרט מהנה המשלב אקשן וסיינס פיקשן. ממש סרט שווה ומעורר מחשבה.
למרות שזה עוף טופיקי מעט
סרטו הטוב ביותר של ואן דאם, הוא משחק על זמן.
ואני חייב לציין שביום שבו יהיה סקר על "סרטו הטוב ביותר של ואן דאם" בעין הדג, זה כנראה יהיה סימן בשבילי, לעבור הלאה.
ומה אם יעשו סקר - סרטו הטוב ביותר של סטיבן סיגל ?
בצחוק, בצחוק…
זה קל.
מצור ימי. הראשון. זה שלא מתרחש על רכבת בלב מדבר…
מצחיק, ממש לפני שבוע
ישבו להם שני חובבי קולנוע מתוסכלים, בוא נקרא להם דן ברזל וחברו הנורווגי או?ב?ה, והעלו רעיון לסרט: ואן דאם, סטיבן סיגל ודולף מה-שמו (נו, אתם יודעים. השרירן השלישי) הם אריות ים לשעבר. גופם השרירי מתחיל להידבלל, תהילתם מאחוריהם, המדינה הולכת לעזאזל והילדים גדלים והופכים לפושטקים. השלישייה יושבת על המרפסת באיזו שכונה בארי לווינסונית או קלינט איסטוודית (ההצעות שלי לכיסא הבמאי) ומקטרת על החיים, כאשר כל קמט שלהם מעיד על כאב ותסכול.
זו ההתחלה. לחלק של העלילה טרם הגענו, אך למי שעוד לא הבין, מדובר כמובן בדרמה קטנה, חזקה וזוכת אוסקרים, מהסוג של "סליפרס" ו"מיסטיק ריבר". חכו חכו, אתם עוד תיראו את ואן דאם וסטיבן סיגל על בימת טקס האוסקר, אוחזים בפסלון המוזהב ביחד, ודומעים בשידור חי.
(גם עלה רעיון שסילבסטר סטלונה יגיח להופעת אורח, וארנולד ישחק את עצמו, בסצינה בלתי נשכחת בה שלושת גיבורנו יבהו בטלוויזיה בעוד הופעה של המושל ויזרקו פחיות בירה על המסך בבוז)
הסדר לא חשוב.
1. מזל טוב.
3. לונדגרן.
חזיר שוביניסט.
איך ברידג'ט נילסן משתלבת בתסריט שלך?
מצחיק, ממש לפני שבוע
והעלילה:
הולכים לגמור על אופנוען
קיבלו הצעה מאיזה קולנוען
הולכים לגמור על אופנוען
מכרו זכויות לאיזה קולנוען…
מותק של סקר
אז יש סקר מצוין בדיוק בשבילך אצל האייל הקורא. http://www.haayal.co.il/story?id=2180 (ההצבעה דרך העמוד הראשי: http://www.haayal.co.il/ ז"א כל עוד הוא פעיל).
תודה על האינפורמציה
נכנסתי לסקר ובחרתי בתור הזהב של ספרד.
ל21 האנשים שהצביעו פוקימון-
זה היה בציניות נכון ?
ובקשר לסרטי "בחזרה לעתיד", אם נתעלם מהשלישי, הם סרטים מעולים שגם אם רןאים אותם היום אחרי 15 שנה הם עדיין מצליחים לרתק ולעניין, וזה המבחן האמיתי של סרטים מצויינים.
ל21 האנשים שהצביעו פוקימון-
אוקיי, מכיוון שאת הבן אדם השני ששואל את אותה שאלה, בואו נפנה לעורכים- למה פוקימון? זה סרט מסע בזמן? זאב רווח?
אני חושבת שעניתי לעצמי על השאלה כרגע.
תודה.
כן, זה סרט מסע בזמן.
למה, נורא מפתיע לגלות ש'פוקימון' זה לא רק שטויות של ילדים, אלא הוא יכול גם להתעסק בכאלה דברים?
כן, זה סרט מסע בזמן.
את האמת? כן.
אני לא מפריעה לו להיות סרט מסע בזמן, אך מכיוון שאני לא ראיתי אותו אני לא יכולה לומר אם זה סתם סרט שטיות לילדים או לא.
אמנם סרט מסע בזמן
אבל לא סרט שעוסק לעומק ב"איך לעזזל הגענו לעבר?!" אלה יותר- "היי, הפוקימון הזה הביא אותנו לעבר! איזה כיף! הבא נצא במחולות!".
? הבא לי ייצור ירוק מכונף ואראה לך את המשמעות האמיתית של מסע בזמן- *הכנס משפט נדוש כגון 'עזרה לחבר בצרה'*!
בקיצור, הסרט אכן מתעסק במסע בזמן אבל בדרך הכי ילדותית ולא מדעית שקיימת. מי צריך חישובים מסובכים ו
עתיד,
ודווקא היה בו יותר מ"איזה כיף, הבה נצא במחולות".
כמו מה?
"בוא נציל את הפוקימון הזה שאנחנו בכלל לא מכירים למען השלום והאחווה בעולם!"?
התכוונתי מבחינת המסע בזמן.
אבל יש לנו ביקורת על הסרט, ואני הולכת לישון עכשיו, אז דיון של ממש לא ייצא ממני כרגע.
אין על
הגדול ביותר
לא מפתיע
שבחזרה לעתיד לקח ובגדול. זה מן הסתם סרט הבחזרה בזמן הטוב שאני מכיר, היחיד שאין בו פרדוקסים ראויים לציון והיחיד שהיה ספר בספרייה העירונית, בזמן זה או אחר.
וכן, 12 קופים הוא סרט נהדר. הוא פשוט פחות כיף ומהווה יותר מקור לדיונים בלתי נגמרים ופחות חויית צפייה.
ובעצם
המקור שלו (דהיינו, המזח של כריס מרקר) יותר טוב.
יש די והותר פרדוקסים בבחזרה לעתיד
הם פשוט לא מפריעים לצפיה, כי הסרט הזה כל כך טוב.
מה עם כוכב הקופים?
מישהו כבר תמה למה 'אוסטין פאוורס' לא מופיע?
אוסטין הוא קומדיה חביבה, ותו לא
ומסע בזמן היה בה רק אלמנט תסריטאי, שהיוצרים היו מעדיפים להתעלם ממנו, אם הייתה להם אפשרות.
להתייחס ל"המרגל שתקע אותי" כסרט מסע בזמן יהווה פגיעה לא רק בסרטים שמופיעים פה בסקר, אלא בעיקר בסרט עצמו.
צבי הנינג'ה 3.
מצטער, לא ראיתי את פוקימון לנצח.
הצבעתי אמנם לסרטי בחזרה לעתיד
אבל בשביל הפרוטוקול חשוב לי לציין שאני מתכוונת רק לסרט הראשון מביניהם.
ועוד בשביל הפרוטוקול, היתה התלבטות קשה מול 12 קופים, שהוא אחד המעולים ביותר של שנות ה-90.
אבל הנוסטלגיה והקלאסיקה מנצחות.
גם אני בחרתי ב''בחזרה לעתיד''
למרות ש-12 קופים הוא סרט פשוט מדהים מבחינתי, ואחד האהובים עליי. את האמת, התפלאתי קצת כשראיתי אותו ברשימה, למרות שאני מודעת לכך שיש בו מסע בזמן. מבחינתי הוא לא ס ר ט מסע בזמן, אלא סרט שיש בו מסע בזמן, יש בו מעגליות, יש בו הרבה מהמאפיינים של כאלה סרטים (הניסיון לשנות את ההווה/עתיד ע"י העבר וכו'.. אהם. אני עייפה עכשיו אז אוצר מחשבתי מוגבל כעת, עימכם הסליחה), ואכן, ככל שאני חושבת על זה החשיבות של זה בסרט יותר עולה בשבילי, אבל לדעתי הסרט לא נסוב סביב זה, כמו ב"בחזרה לעתיד", וזה משהו שאני אומרת דווקא לטובת 12 קופים, כי הוא מסמל דברים הרבה יותר מורכבים ועמוקים רעיונית. שני הסרטים, פלוס סרטי שליחות קטלנית (השניים הראשונים, כן..?) הם האהובים עליי ברשימה, ושלושתם מאוד שונים אז קשה להשוות (למרות שאפשרי
), אבל שליחות ו-12 קופים, מבחינתי, הם לא סרטים על מסע בזמן, אלא יותר על נושאים אחרים, למרות שיש בהם מסעות כאלה וזה יוצא מאגניב בשניהם (בשליחות זה תמיד מעט משגע לי את המוח כל המעגליות הזאת… זה לא מסובך-פשוט משגע.. כמו שג'ון אומר
), וב-12 קופים איך שזה מתחיל מזה ונגמר בזה זה ענק, פשוט גאוני. עדיין, מסרטי מסעות הזמן, בשבילי- "אין ,פשוט אין על סרטי בחזרה"- כמו שאמרתי למישהו, ואני גם בספק אם יהיה. הטרילוגיה האהובה עליי (טוב, חוץ מהסנדק, אבל בחזרה זה יותר נוסטלגי בשבילי). ראיתי את שלושת הסרטים בגיל דיי צעיר אז לא שפטתי אותם בחומרה כמו רבים כאן. כשראיתי אותם יותר מאוחר אז גם הסכמתי שהראשון הכי טוב ושלם מבחינה קולנועית וכו', אבל השניים האחרים כיפים, סוחפים, מבדרים, וגם עשויים היטב. אין, אין על קלרה. 

בכל מקרה, אם תראו אותם שוב אל תשוו לראשון ותמיד תיהנו (לדעתי). וסנטה, אם עדיין לא ראית את הראשון תרוץ להשיג אותו!!! פשוט חסך קולנועי שאין כדוגמתו.
מה שאני תוהה לגבי חזרה לעתיד
זה מה יקרה אם אותם מצביעים יצביעו אם יראו את הסרט שנית.
אני חושב שיש כאן אפקט רובוטריקים קלאסי – הסדרה נזכרת כמשהו מדהים מ'פעם' אבל בצפייה חוזרת (ואפילו אם נתעלם מהאפקטים ה… מעניינים…) היא נראית כמשהו חביב שבחלקים מסויימים אפילו יורד לבינוניות (קרה לי ברובוטריקים, ביג טיים <סניף>).
לרוע המזל, אני חזרתי וראיתי לא מזמן את סדרת החזרה לעתיד ולכן יכולתי להצביע שנים עשר קופים בלב שקט ונפש חפצה.
עדיין נהדר.
ואם היית בא לקון ורואה איך אנשים מצטטים סצינות יחד עם הסרט, היית מבין.
המלח נמצא בשידה שם בצד
אם חיפשת…
אה, והפצע ברגל הכי כואב אם אתה מחפש איפה לזרות בדיוק.
אחח.. לו הייתי בא, יאבא-דיבי-דיבי-וכו'-דאם.
אתה תוהה וטועה
לפחות על עצמי אני יכולה להעיד שאת הראשון ראיתי לא מעט, ובטרילוגיה כולה צפיתי שוב במהלך השנתיים האחרונות (באדיבות שלמקו). כפי שציינתי בהודעה מוקדמת יותר, השני והשלישי עדיין מטופשים (מה שלא מונע מהם להיות מהנים, פשוט לא מתקרבים לקרסולים של הראשון) אבל הראשון היה ונותר סרט משובח, אחד מהסרטים היותר אהובים עלי. אם לא הייתי מתמוגגת ממנו כ"כ כל פעם מחדש, לא הייתי טורחת לצפות בו שוב ושוב (ושוב).
אתה תוהה וטועה
אוקיי. חוזר בי.
אז לראות אותו שוב, הא? :-)
מה אתה אומר...
לפני שנייה בידיוק גמרתי לראות את בחזרה לעתיד בוידאו ולמרות שהוא ישן הוא טוב, מצחיק ומהפכני…… אבל 12 קופים יותר טוב…
12 הקופים חסר אווירת אייטיז מלבבת
שיש ב'בחזרה לעתיד' כמובן (אפילו שהוא בעצם חוזר לעבר… הא).
.
חוצמזה, אין בו
12 הקופים חסר אווירת אייטיז מלבבת
…. אבל יש בו אווירה עתידנית מצמררת שלא כמו ב"חזרה לעתיד"
מה טוב במצמרר?
אני מעדיפה סקייטבורד על צמרמורת.
ואני מעדיף את מדלין סטו על אליזבת שו
מה הקשר לאליזבת שו?
שיחקה בחזרה לעתיד 2
ו-3 במקום השחקנית המקורית ששיחקה את ג'ניפר.
וואלה? אפילו לא שמתי לב
לא משנה. אמרתי כבר קודם, אני לא אוהדת גדולה של ההמשכים. מבחינתי 'בחזרה לעתיד' הוא בראש ובראשונה סרט המופת המקורי, וההמשכים הם בחזקת "נו שיהיה".
גם נכון
אבל בשום שלב לא הייתי רואה את עצמי קונה רק את הסרט הראשון ולא את כל הטרילוגיה.
אתמול היו 726 הצבעות בסקר הזה
האם נמחקו הצבעות?
כן.
היו רמאויות ואינן עוד.
הגיע הזמן לעדכן
עם כל כך הרבה סרטים טובים בנושא שיצאו מאז. האם יהיה מהפך?