עשרת הקרובים מכים שנית

"תשעים אחוז מהאינטרנט
זה פורנוגרפיה, והשאר

טריילרים"
– מן המקורות

אי שם בראשית ימי האתר הזה (מה שלא היה מאוד מזמן) פרסמתי את רשימת עשרת הטריילרים (בקרובים, או אפילו פרומואים, רחמנא ליצלן) השווים ביותר להורדה ברשת, בזמנו. מאז העולם עבר לעידן הפס הרחב, או לפחות ככה בזק היו רוצים שנחשוב, ועכשיו לכולנו יש לפחות ADSL בבית ויכולים להוריד עשרות מגה מהרשת תוך כמה דקות. זה אולי לא מדויק, אבל עם בזק לא מתווכחים. בחודשים שעברו מאז הכתבה ההיא הטריילרים ברשת גדלו משמעותית. הסרטונים הזעירים, ברוחב של כ-100 פיקסלים, שכדי לצפות בהם צריך להתכופף קרוב-קרוב למסך (כשאנחנו מפתחים תוך כדי כך כמה מוטציות משעשעות באונה הקידמית של המוח) ולנסות לפענח מה בדיוק אנחנו רואים, עברו מהעולם. במקומם הגיע סטנדרט חדש: 640. 'שר הטבעות' היה הסרט הראשון שאת הטריילר שלו אפשר היה להוריד ברוחב של 640 פיקסל, ואז לשנות את רזולוצית המסך ולצפות בטריילר על כל מלוא ה-15 אינץ' שלנו. לא טוב כמו לראות אותו בקולנוע, אבל נחמד. ובא בחשבון, כמובן, רק אם יש לנו חיבור מהיר במיוחד או סבלנות של פילה הינדית.

בכל מקרה, הנה היא לפניכם – הרשימה המעודכנת של עשרת הטריילרים השווים ביותר ברשת, נכון להיום. רוב הסרטים ברשימה הפעם הם סרטי קיץ שייצאו בארה"ב (וכנראה גם אצלנו) בחודשים הקרובים. כמה מהטריילרים כבר אפשר לראות על מסכי הקולנוע בארץ (אבל המעצבנים האלה תמיד משאירים את האורות דלוקים בזמן הבקרובים), וכמה מהם הוזכרו כבר ב'יומית' או בכתבות אחרות. לאחרים זוהי הופעת בכורה ב'עין הדג'. התניעו את מודמיכם.

הלינקים הפעם מובילים לאתר Movie-List, המאגר הגדול והמקיף ביותר של טריילרים ברשת, ומה שלא פחות חשוב, אתר שבו אפשר לא רק לצפות בטריילרים במבחר גדלים אלא גם להוריד אותם למחשבך הפרטי בלי תואר בהאקינג. רובם ככולם בפורמט Quicktime, שהוא, מה לעשות, עדיין הפורמט האיכותי ביותר לצפיה בסרטים על מחשב.

א. Final Fantasy ('איזה מין פנטזיה'?)
הטיזר הראשון ל'פנטזיה סופית', סרט שכולו אנימצית מחשב מהדור הבא, הופיע ברשימת עשרת הטריילרים הראשונה במקום נמוך. הוא היה מעניין. הטריילר השני הוא הרבה יותר מזה. זה לא נראה ממש "כמו צילום"; זה בוודאי לא נראה כמו שום אנימצית מחשב אחרת שראינו עד היום. וזה נראה מה-זה טוב. אם עדיין לא ראיתם את הטריילר הזה (למה, בעצם?) הזדרזו והורידוהו עוד היום. הגירסה הגדולה ביותר מומלצת – היא בהחלט שווה את ההמתנה. קיים גם טריילר שלישי, מרשים פחות (ובאיכות ירודה).

ב. .A.I. אינטליגנציה מלאכותית
שפילברג שומר בקנאות על מסתורין בקשר לסרט הבא שלו. בזמן שסרטים אחרים מפציצים את העתונים ואת הרשת בתמונות מתוך הסרט, קטעי סרטים וראיונות, על 'אינטיליגנציה מלאכותית' שהוא לא בדיוק סרט בפרופיל נמוך, קשה למצוא אפילו תמונה אחת, שלא לדבר על רמז בקשר לתסריט. בהתאם למדיניות זו, גם בטריילר אין, בעצם, שום תמונה ואף צליל מתוך הסרט (פרט אולי למוזיקה של ג'ון וויליאמס), והוא לא מסגיר שום דבר בקשר לסרט שלא ידענו קודם. ובכל זאת, מסקרן ומקסים.

ג. שובה של המומיה
רוצים פעלולי מחשב? קבלו. סרט ההמשך ל'מומיה' אולי לא עשוי כולו באנימציה ממוחשבת, כמו 'Final Fantasy', אבל לפי הטריילרים שלו, קל להתבלבל. זהו השימוש הגרנדיוזי ביותר בפעלולי מחשב מאז 'אימת הפנטום', ומה לעשות, זה נראה מספיק טוב כדי לשכנע אותי ללכת ל'המומיה חוזרת', אפילו אם הייתי בטוח לחלוטין שהסרט יהיה גרוע. את הטריילר הראשון אפשר לראות כבר באולמות קולנוע בארץ. השני עוד יותר מרשים.

ד. ממנטו
לגאי פירס יש בעיה עם הזכרון. זה לא אמנזיה – זה מין מצב שבו הוא לא יכול לצבור זכרונות חדשים… בעצם למה לי להתאמץ, הוא בעצמו מסביר את זה טוב יותר ממני. בסרט המסקרן ביותר של הזמן האחרון אין שום פעלולי מחשב, אבל יש לו טריילר משובח. אני רוצה לראות את הסרט הזה. מאוד.

ה. הארי פוטר
כל מה שיקרה בקולנוע הקיץ מתגמד לעומת קרב הענקים הצפוי לקראת סוף השנה בין 'שר הטבעות' ו'הארי פוטר'. הסימנים המוקדמים (והסקרים ב'עין הדג') נוטים לטובת 'שר הטבעות', אבל בקרב הראשון – הטריילרים הרשמיים הראשונים – דוקא 'הארי פוטר' ניצח. לכל מי שקרא את הספר הראשון בסדרה – שזה כלל בספירה האחרונה את כל תושבי כדור הארץ, חוץ מחיים ממטולה – הטריילר של 'הארי פוטר ואבן החכמים' הוא כמו פגישת מחזור: "היי, הנה האגריד! והנה רון והרמיוני! וסנייפ! איך שהוא הרזה!" את כל הדמויות מהספר אפשר לזהות במבט אחד, וזה בהחלט מדבר בעד הסרט.

ו. טרילוגית שר הטבעות
וזה לא שהטריילר הרשמי הראשון ל'שר הטבעות' (אחרי הסרטון הבלעדי לאינטרנט ששוחרר בשנה שעברה) הוא גרוע. הוא פשוט קצר מדי, לא מראה הרבה, ומכיל קריינות מוכרת מדי. טיפ ליחצ"ני 'שר הטבעות': אם אתם רוצים להציג את הסרט כארוע קוסמי, חד-פעמי, פנומנלי ואינטגרלי, אל תשמשו באותו קריין שבו משתמשים בכל הטריילרים. סתם עצה קטנה. ובכל זאת, טריילר טוב.

ז. מולין רוז'
על הנייר, אין שום דבר מלהיב באיזה סרט רומנטי על פריז בסוף המאה ה-19, עם ניקול קידמן ואוון מק'גרגור. אבל בידיו של באז לורמן, מי שעשה את העיבוד הקליפי המשונה ל'רומאו וג'ולייט', העסק נהיה ענק, גרנדיוזי ופשוט יפה, והמוזיקה האנכרוניסטית מוסיפה הרבה לאוירה המוטרפת. לא ידעתי ששמעו פאטבוי סלים במאה ה-19.

ח. Driven ('איזה מין נהג'?)
יש נושאים שהם חומר גלם טוב יותר ל'בקרוב' מאשר לסרט. מרוצי מכוניות, למשל. אפשר לעשות מהם קליפים נהדרים, אבל לך תתפור סיפור של שעה וחצי על הנושא בלי ליפול לקלישאות כמו "נהג מרוצים ותיק (סילבסטר סטאלון) העומד בפני פרישה מאמן נהג צעיר וחצוף שלא משחק לפי הכללים". הטריילרים נראים נהדר. הסרט נראה חרא.

אגב, 'Driven' הוא לא סרט מרוצי המכוניות היחיד השנה.
'The Fast and the Furious' עשוי להיות סרט טוב הרבה יותר, וגם לו יש טריילרים מרשימים.

ט. אטלנטיס
אז אפשר או אי אפשר לעשות סרטי הרפתקאות מצוירים לא-רק-לילדים באמריקה? ומה כבר אפשר לעשות בסרט מצויר שאי אפשר לעשות בסרטים 'מצולמים' עם אנימציה ממוחשבת? בדיסני כוססים ציפורניים ומשווקים באגרסיביות. שני הטיזרים הם בעיקר מבלבלים. הטריילר החדש יותר מראה יותר על הסיפור, והוא גם מרשים יותר ויזואלית.

י. טומב ריידר
טוב, באמת אין צורך בהסברים. לארה קרופט, אנג'לינה ג'ולי – זה כל מה שאתם צריכים לדעת. אנג'לינה נראית כאילו היא עושה חיים בתפקיד, ואפילו עושה חיקויים של אינדיאנה ג'ונס.

בדיוק כמו במקרה של 'שובה של המומיה', את הטריילר הראשון אולי כבר ראיתם בקולנוע. את הטריילר השני, והמוצלח יותר, אפשר לראות בינתיים רק ברשת.

טריילרים מעניינים אחרים: The Accidental Spy – סרטו החדש של ג'קי צ'אן, Cats and Dogs המשעשע עד מאוד, Shrek החביב,
ו-Requiem for a Dream המשונה והמטריד, שזכה בפרס 'טריילר הזהב' לשנה שעברה. כמה מהסרטים שהוזכרו ברשימת עשרת הקרובים הראשונה עדיין לא יצאו בארץ ובכלל, והטריילרים עדיין מומלצים.