דו"ח קופות שבורות – 12.6.2005

במסגרת ההתרפקות על תוכניות טלוויזיה נוסטלגיות, גם 'שעת כושר' חזרה לתודעה.אפשר להכריז רשמית: קללת אנג'לינה ג'ולי איננה עוד.

הפרדוקס הקיומי של אנג'לינה ג'ולי היה זה: אנשים אוהבים לקרוא עליה. אנשים אוהבים לראות אותה (נו, ברור). אבל אנשים לא בהכרח אוהבים לשלם בשביל לראות אותה. הבחורה נבחרה שוב ושוב ללוהטת ביותר בעולם, ואם יש מדד למספר האזכורים במדורי רכילות (ובטח יש), היא בוודאי תופסת את אחד המקומות הראשונים. אבל כמעט אף אחד לא הלך לראות סרט שלה בשנים האחרונות. מאז 'טומב ריידר' בשנת 2001 (שנחשב גם הוא לאכזבה במושגים מסוימים, אבל נעזוב את זה לרגע) היא השתתפה בסרטים כמו 'לקחת חיים', 'החטא הראשון', 'סקיי קפטן' ועוד כאלה. המשותף לכולם הוא שהם סיימו את חייהם הקופתיים במצב של בין בכלל לא משהו לכישלון טוטאלי. היא אפילו השתתפה ב'אלכסנדר', סרט שעליו היתה מודבקת התווית "מועמד לאוסקר" על כל צד אפשרי, ואתם יודעים איך זה נגמר. נכון, סדקים מסוימים בקללה התגלו כש'תפוס ת'כריש' הצליח, אבל בו אנג'לינה לא ממש השתתפה בעצמה ובגופה, אלא רק דובבה תפקיד של דג. בכל מקרה, עושה רושם שעכשיו זה באמת נגמר. 'מר וגב' סמית', סרט בכיכובה הבלתי מעורער של אנג'לינה ג'ולי – ובראד פיט, כמובן – נכנס למקום הראשון בסערה עם 50 מיליון דולר. מכובד.

יכול להיות שלמדורי הרכילות, התחום שבו אנג'לינה באמת שולטת, היה קשר לזה. שמעתם הרי על הסיפור על אנג'לינה ובראד, נכון? הוא עזב את ג'ניפר בזמן צילומי הסרט, ומכאן התחילו השמועות הבלתי נמנעות על כך שג'ולי היא האשמה בפירוק הבית. אז מה, יש רומן לוהט בין אנג'לינה לבראד? התשובה, בסבירות של תשעים והרבה אחוז, היא לא. אבל "לא" זה לא טוב למכירות. בסיבוב הראיונות לקראת הסרט תודרכו העיתונאים שלא לשאול שום שאלות בכוון, תוך הבהרה מפורשת שכל מראיין שיזכיר את עצם האפשרות התיאורטית שאולי יש משהו לכאורה בין האדם שהוא לכאורה בראד פיט לבין השאפה שהיא לכאורה אנג'לינה ג'ולי, יילקח החוצה לטיפולה של כיתת יורים. הכל כדי לאפשר לחובבי הקונספירציות להמשיך לנחש שמר פיט וגב' ג'ולי רוצים לשמור את הרומן ביניהם סודי (סודי?!?), כשהמציאות היא שהם מתאמצים מאוד להסתיר את העובדה שאין להם מה להסתיר.

בכל מקרה, לא ברור אם כל הרעש הזה הוא מה שהביא להצלחה של 'מר וגב' סמית'. הרי גם בן אפלק וג'ניפר לופז היו בחדשות הבידור הרבה מאוד בזמנו, אבל זה לא בדיוק הפך את 'Gigli' ('אהבה מחוץ לחוק', ווטאבר) ללהיט. הפתיחה של 'מר וגב" – 50 מיליון, כאמור – היא הגדולה ביותר אי פעם לסרט של אנג'לינה, או לסרט של בראד. חוץ מ'נקמת הסית" הבלתי נמנע, זאת גם הפתיחה הגדולה ביותר של השנה עד כה, מה שמדגים עד כמה המספרים השנה צנועים יחסית לשנה שעברה. כן, גם השבוע סך כל ההכנסות של כל הסרטים היו פחות מאשר בשבוע המקביל בשנה שעברה. עדיין לא נשמעה צפירת ארגעה קופתית.

מר וגב' הם שניהם רוצחים שכירים בעלי זהות סודית, כל כך סודית שבמשך חמש-שש שנות נישואין הם מעולם לא שמו לב שבן זוגם גם הוא כזה. כשהם סוף סוף מגלים את האמת זה על זו, הם צריכים גם לחסל זה את זו סופית. הסרט יגיע אלינו כבר בסוף השבוע הקרוב, ואיתו הביקורות המקומיות. המבקרים מציינים כולם לטובה את הכימיה המופלאה של אנג'לינה ובראד, אבל רבים מהם מתלוננים על כך שחוץ משני אלה והרבה פיצוצים, אין בסרט כלום.

במקום החמישי נמצא 'הרפתקאות הילד-כריש וילדת-הלבה ב-D3' שזה, כמובן, תרגום חופשי של שמו של הסרט ולא התרגום הרשמי. בהתחשב בחוסר ההצלחה שלו, יכול בהחלט להיות שהצורך למצוא לו תרגום רשמי לעברית ייחסך מהמפיצים בארץ. זהו סרטו החדש של רוברט רודריגז. כן, אותו אחד שעשה את 'עיר החטאים' שייצא רק לפני חודשיים. האיש עובד מהר, בעיקר בהתחשב בכך שהוא לא רק מביים אלא גם מפיק, עורך, כותב ומלחין את סרטיו. במקרה הזה הסרט הוא פחות 'עיר החטאים' ויותר 'ספיי קידס', בהבדל אחד עיקרי: 'ספיי קידס' נחשבים לסרטים טובים ומצליחים, בעוד ש'שארקבוי ולאבה-גירל' לא ממש. בניגוד בולט לספיי-קידסים (וגם ל'עיר החטאים' ורוב סרטיו האחרים של רודריגז), המבקרים לא סבלו את הסרט הזה. סתם מקבץ מטופש של אפקטים זולים, הם קוראים לו, ומה שהכי גרוע, מי צריך את ה-D3 הזה? טכנולוגית משקפי הקרטון עם המשקף הכחול והמשקף האדום קיימת כבר יותר מ-50 שנה, ואף פעם לא הפכה לסטנדרט, ויש לזה סיבה טובה: היא גורמת לסרטים להיראות מכוער. זאת היתה הטענה העיקרית גם נגד 'ספיי קידס D3', אבל רודריגז לא למד. גם הקהל לא קנה את זה הפעם, ו'שארקבוי ולאבה גירל' הכניס 12.5 מיליון דולר בלבד. שוק הילדים עדיין שייך ל'מדגסקר'.

'סינדרלה מן' התחיל באופן מאכזב למדי בשבוע שעבר, וממשיך באופן מאכזב בהחלט השבוע. הירידה בהכנסותיו יחסית לשבוע שעבר, 47%, אמנם לא שערורייתית על פניו, אבל מסרט שנכנס לתפקיד "הבחירה האיכותית של הקיץ" אפשר וצריך לצפות לירידה הרבה יותר נמוכה. חוץ מזה, כמו אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט, גם ראסל קרואו ואמנות הלחימה באמצעות טלפון שלו כיכבו בטורי הרכילות השבוע, מה שמוכיח, אם זה מוכיח משהו, שלא כל פרסום הוא פרסום טוב.

שני סרטים נוספים שיצאו השבוע נבלעו ברעש הגדול בלי להשאיר סימן: 'The Honeymooners' הוא קומדית-שחורים שהיא רימייק לסדרת טלוויזיה (רק צריך שהסרט יהיה גם אפוס היסטורי וסרט סופר-גיבורים ויש לנו כיסוי טרנדי מלא). והוא גרוע. בדרך כלל זה לא מפריע לסרטים האלה להפוך להצלחה יחסית, אבל במקרה הזה זה הפריע. 5.5 מיליון, מקום שמיני.

'High Tension', שבמקום העשירי, הוא בכלל ‘Haute Tension', סרט אימה צרפתי שיצא במקור ב-2003, ומופץ בארה"ב עם דיבוב לאנגלית. רוב מבקרי הסרט טוענים את אותו הדבר בדיוק: לאורך רוב ארכו, הסרט הוא סרט אימה טיפוסי עם רוצח מטורף שהורג אנשים בדרכים אלימות במיוחד, ואת זה הוא עושה כמו שצריך, יעיל ומפחיד. אבל אז, בסוף, מגיע טוויסט מטומטם והורס את כל הסרט. כמה מפתיע.

בשבוע הבא באטמן מתחיל.


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.

1. Mr. and Mrs. Smith – 50.3 (50.3)
2. Madagascar – 17.2 (128.4)
3. Star Wars: Episode III – Revenge of the Sith – 14.9 (332.1)
4. The Longest Yard – 13.9 (118.5)
5. The Adventures of Shark Boy and Lava Girl in 3D – 12.6 (12.6)
6. Cinderella Man – 9.7 (34.6)
7. Sisterhood of the Travelling Pants – 5.7 (23.7)
8. The Honeymooners – 5.5 (5.5)
9. Monster-In-Law – 2.6 (76.5)
10. High Tension – 1.9 (1.9)