האם "מורביוס" באמת יותר גרוע מכל סרטי גיבורי העל האחרים שיצאו בשנתיים האחרונות? אני לא יודע, זה דורש שאני אראה אותו – דבר שאין לי תמריץ מוצלח לנוכח הביקורות ולנוכח העובדה שאני לא סובל את ג'ארד לטו. אבל אני יכול לענות על השאלה הזאת מכיוון אחר: האם "מורביוס" באמת נכשל בקופות יותר מסרטי גיבורי על אחרים שיצאו בשנתיים האחרונות? כן.
טוב, יש כמה סייגים למשפט הקודם – סרטים שיצאו בשנה הראשונה של המגפה כמו "וונדר וומן 1984" או "המוטנטים החדשים" נכשלו יותר ממנו, באופן צפוי, אבל בכלליות אם שאר הסרטים של מארוול ושל די.סי קיבעו את הרעיון שסרט גיבורי על עושה בקופות 70 מיליון דולר ומעלה – אז "מורביוס" מבקש לעגל את המספר הזה מטה בכמה עשיריות – ל-39 מיליון דולר.
וכן, אפשר להצביע ולצחוק על סוני, ג'ארד ליטו, השיווק המוזר של הסרט, הכישלון שלו אצל המבקרים (17% בעגבניות. אצל הצופים זה 70%, להגנתו) ועוד אבל צריך להגיד מילה טובה לטובת המעורבים בדבר: "מורביוס" הוא סרט בתקציב צנוע יחסית של 75 מיליון דולר, וכולל הסכום שהוא עשה ברחבי עולם (83 מיליון דולר), הוא במצב טוב להחזיר את התקציב שלו. בנוסף, מדובר בדמות קומיקס פחות מוכרת. אז כן, "ספיידרמן" הוא לא יהיה וגם "ונום 2" לא, אבל יחסית לכישלון, לפחות כולם יכולים לחזור הביתה בידיעה שאף אחד לא הפסיד פה כסף, וגם, היי – לפחות הוא בכל זאת כבש את המקום הראשון השבוע!
ככל הנראה עזרה לו העובדה שלא יצא סרט חדש בהפצה רחבה חוץ ממנו, וששאר הטבלה מורכבת מברנשים ידועים.
במקום השני יש לנו את "העיר האבודה" עם ירידה של 51% ו-14.7 מיליון דולר. הבעיה שלו היא שהתקציב שלו הוא גם באזורי ה-74 מיליון דולר, ושבניגוד ל"מורביוס" לא נראה שיש לו גיבוי מעבר לים, ושעד כה בארה"ב הוא עשה רק 54.5 מיליון דולר. לא סכומים ברורים מאליהם ובהחלט נראה שהתקופה האחרונה מחזירה לחיים גם סרטים בתקציב "בינוני", אבל אולי שווה להוליווד לגלח עוד איזה 10-20 מיליון ממה שנחשב בינוני בשביל להחזיר את ההשקעות שלהם.
מתחתיו "באטמן" מרוויח 11 מיליון דולר, שמסתכמים (עד כה) ב-349 מיליון דולר בצפון אמריקה ו-711 מיליון דולר ברחבי העולם. לי נראה שזה סכום יפה שהלוואי עליי, אבל נראה שהתגובות הכלליות הן של הורים קשוחים שאומרים לו "710 מיליון דולר? למה לא מיליארד?" ואז נותנים לו מבט חסר רגשות ועוזבים את החדר. לא פלא שלברוס ויין יש תסביכי הורים.
"אנצ'רטד" ממשיך להיצמד לחלק העליון של הטבלה, יורד ב-26.7% אל המקום הרביעי, מרוויח עוד 3.6 מיליון דולר ובסך הכל ברחבי העולם הוא אסף לעצמו סכום מרשים של 373 מיליון דולר. במקום החמישי יש לנו את "ג'וג'וטסו קייזן 0: הסרט", עם 1.9 מיליון דולר שמסתכמים ל-29 מיליון דולר בצפון ארה"ב בסך הכל אבל כאילו, זה סרט אנימה יפני, כן? את ה-100 מיליון דולר שלו הוא הרוויח שם. הסכומים בארה"ב הם צ'ופר, לא המנה העיקרית.
"RRR" שהפתיע לטובה בשבוע שעבר סופג נפילה אכזרית של 83% ומרוויח רק 1.6 מיליון דולר הסופ"ש, ובסך הכל 11 מיליון דולר בארה"ב. גם פה, אף אחד לא בוכה יותר מדי – הכסף האמיתי נמצא בהודו שם אכן הסרט להיט על.
ונמשיך עם עוד מספר סרטים שהרוויחו כולם מיליון דולר וקצת – מה שלפחות מעודד כי אין השבוע בעשיריה אף סרט שירד מתחת לזה: "ספיידרמן: אין דרך הביתה" (1.4 מיליון דולר), "דוג טריפ" (1.3 מיליון דולר) ו-"הכל בכל מקום בבת אחת" שהצליח להגיע לעשירייה על סמך 38 מסכים בלבד, שזה מרשים ביותר. הסרט הרוויח מיליון דולר הסופ"ש, שזה פחות מרשים – אבל כאמור: 38 מסכים בלבד. את העשירייה סוגר "X", גם הוא עם מיליון דולר (אבל קצת פחות מ"הכל בכל מקום בבת אחת").
ואם כבר "הכל בכל מקום בבת אחת" – בשבוע הבא הוא צפוי להגיע להפצה רחבה ולהתחרות בשני סרטים טיפ'לה שונים ממנו: "סוניק הסרט 2", המשך להרפתקאות סוניק, ו"אמבולנס", הסרט החדש של מייקל ביי.
נראה שמורביוס עוד יעשה כסף.
בקולנוע כנראה יכסה עלויות, וכשיצא במדיה פיזית וב-VOD הוא עוד יעשה כסף לסוני.
אז לא בטוח שיהיה לנו מורביוס 2, אבל פרויקט הסיניסטר סיקס כנראה יצא לפועל בסופו של דבר. נראה מה יהיה עם הסרט של קרייבן הצייד.
פשוט מה שקצת מרגיז אותי שהופכים את כל הרעים של ספיידרמן לסוג של טובים
ללא קשר אם יצליח או לא אני לא מקבל את זה כדבר הגיוני
השאלה היא אם יש לסוני זכויות על עוד גיבורי על מלבד ספיידרמן
כי אם הבנתי נכון, סוני מחזיקים בזכויות הקולנועיות של ספיידרמן והנבלים שלו בלבד, כך שאם הם רוצים ליצור יקום משלהם שלא עוסק רק בספיידרמן, אין להם ברירה אלא להפוך חלק מהנבלים לגיבורים (או יותר נכון לאנטי גיבורים).
נבלים פופולריים בקומיקס הופכים באופן קבוע לאנטי גיבורים
ולספיידרמן יש לא מעט דמויות שהן ״על הגבול״.
זה ממש לא מוזר עם מורביוס. קרייבן מאד מוזר לי, אבל נראה איך יהיה הסרט.
אני חייב גם לציין שיש משהו מעניין בקונספט של אנטי גיבורים
ובעולם סרטי גיבורי העל לא מספיק מתמקדים בעולם הזה.
סרטי גיבורי על, כשמם כן הם, מעדיפים להתמקד בגיבורי העל מול נבלי העל, בטוב המוחלט מול הרע המוחלט.
אבל יש דווקא משהו מעניין באותם אנשים שקצת יותר מורכבים מאשר ההגדרה השטחית של גיבור / נבל, כך שאני שמח שלפחות יש את סוני כדי לחקור את הפן הזה בעולם גיבורי העל, כי שאר האולפנים קצת פחות בקטע.
לא צריך אנטי-גיבורים בשביל עומק
גיבורי-העל מספיק מורכבים. צריך להמשיך לפתח אותם כמו בני אדם, גם אם זה יכעיס כמה טהרנים.
פיתוח גיבורי על יכעיס טהרנים?
רוב קוראי הקומיקס הכבדים בדרך כלל מאד כועסים על הנטייה של שתי החברות הגדולות לאפס את הדמויות אחת לכמה זמן לסטטוס קוו הרגיל.
להיפך, הלוואי ובקולנוע יפתחו אותם כמו שעושים בקומיקס.
ונום? ונום הכי רע מאז ומתמיד. אני לא מכיר את כל הקומיקסים אבל אני לא זוכר ונום ללא ספיידרמן (ללא התחלה עם ספיידי) ועוד טוב
קרייבן כנל
רק חסר לנו אוקטופוס וגובלין
אגב אני לא חושב שלסוני יש משהו מעבר לכך
אני פשוט חושב שזה לא במקום
הסרטים יכולים בהחלט לקחת כיוון אחר מהקומיקס
וכן, יש פה בסופו של דבר את השיקול של סוני שרוצים לעשות סרטי גיבורי על על עוד דמויות מלבד ספיידרמן ונתקעו לצערם במצב בו יש להם זכויות רק על ספיידרמן והנבלים שלו.
מניח שאם יום אחד דיסני תקנה את סוני (אני מתכוון ל״סרטי סוני״ ולא לחברת האם היפנית סוני, שהיא, לפי מה שנראה לי, קצת יותר מדי גדולה בשביל שדיסני תקנה אותה), אז כל העניין הזה יתבטל והנבלים מספיידרמן יוכלו להשאר נבלים, אבל כרגע במצב הקיים אני לגמרי מבין את סוני שרוצים לעשות סרטים על עוד גיבורי על מלבד ספיידרמן.
לא קצת יותר מדי גדולה,
סוני שווה 130 מיליארד ודיסני 100. אפשר לארגן משהו.
אני לא יודע אם סוני עדיין נחשבת לחברה יפנית מבחינה חוקית
אבל אם כן – דיסני לא יוכלו לקנות אותם כי יש המון הגבלות (שלא נאמר איסור) שמונעות מחברה יפנית להימכר לחברה אמריקאית.
מה שדיסני יכולים לעשות זה להציע לסוני הצעה שאי אפשר לסרב לה לגבי ספיידרמן. אבל כרגע סוני במצב חזק מדי בשביל שדיסני יוכלו להתמקח איתם ולהרגיש שהם מובילים במשא ומתן.
מבחינה בורסאית דיסני שווה 250 . זה עדיין יקר לה אבל למה מאה?
(ל"ת)
אגב ברור לי שזה עניין של כסף
אני ממש לא תמים
אני פשוט לא אוהב את זה , מותר לי לפי מה שאנ י יודע
הלכתי לפי שווי נקי, לא בורסאי.
(ל"ת)
יש כמה
אם מתעלמים מדמויות רבות מדי עם כוחות עכביש, עדיין יש לנו את החתולה השחורה וסילבר סייבל. שתיהן על האמצע, אבל בהחלט נתפסות יותר כגיבורים מאשר נבלים.
יש גם הרבה בפרופיל יותר נמוך. אבל אם הם מביאים את אל מוארטו הזה שהופיע בשני גליונות של סדרה צדדית אז שיביאו גם את טייפ-פייס. לפחות הוא באמת גיבור