דוח קופות שבורות, 8.3.20: קדימה, קורונה

הסיבה שלא קוראים לסרט 'הלאה', זה בשביל שלא נשיר כל פעם את הפזמון מ'הלב' כל פעם שמדברים על הסרט.

הנתון הוא כזה: "קדימה", הסרט החדש של פיקסאר, עשה 40 מיליון דולר בקופות. השאלה היא כזאת: למה? ואם הסיבה היא קורונה, האם הוליווד צריכה להתחיל להיכנס לפאניקה? 

טכנית, סימנים ראשונים של השפעת הנגיף נראו עם ההחלטה להזיז את בונד מאפריל לנובמבר, אבל בינתיים שאר האולפנים דווקא מנצלים את העובדה שבית הקולנוע נשאר בין מקומות הבילוי שפתוחים וממשיכים בשלהם, לפחות לבינתיים. האם ה-לא-בדיוק-הצלחה של "קדימה" תשנה את זה?

כי אנחנו בעצם שוב במשחק ה"אכזבה או הצלחה" שמבוסס בעיקר על ציפיות ופחות על מספרים קשים. 40 מיליון דולר זאת כמות כסף שהרבה סרטים (ואנשים) היו שמחים לשים עליה את הידיים (תשאלו את אולפני לייקה, שהפתיחה הכי גדולה שלהם היא 17 מיליון דולר), אבל בהקשר של פיקסאר, זו הפתיחה הכי נמוכה בתולדות האולפן. 

דיסני היו יכולים להגיד "טוב, בסדר, עכשיו כולם יוצאים לחופשה והמספרים יעלו" אבל.. האם זה יקרה? זאת שאלת תם – באמת יש למישהו מספיק ביטחון להגיד שהנגיף לא יקבור את בילויי חופשת האביב לטובת "יודעים מה כיף? סדנת בישול ביתית עם נייר טואלט ומסקינג טייפ". כי אם לרוב מגיע החלק של "אבל בעולם הסרט עשה כך וכך" אז בעולם הסרט… לא כל כך עשה. כלומר, בוקס אופיס מוג'ו מדווחים על 28 מיליון דולר, כן, אבל זה לא ממש מה שאנחנו מדברים עליו כשאנחנו מדברים על הכנסות רציניות מחו"ל. ככה זה כשהשוק הסיני משותק.

האם זה רק הקורונה? כנראה שלא. הסרט קיבל ביקורות "אחלה" (שזה אחלה, אבל לא מדהים), וקשה להגיד שיש לו באזז יוצא דופן, ובכל מקרה התחושה היא שדיסני מהמרים יותר על "נשמה" מאשר על "קדימה" בגזרת "הסרט של פיקסאר מ-2020". אבל בהחלט יכול להיות שבלי הנגיף הסרט היה יכול להציל מעט מכבודו.  

במקום השני, "בלתי נראה" מרוויח עוד 15 מיליון דולר, שזה מלא, בטח בהתחשב במיני-תקציב שלו. עכשיו רק נותר לקוות שלא יעשו "בלתי נראה 2: עלייתם של אנשי הזאב (הבלתי נראים)", דבר שקשה לנחש עם אולפני בלומהאוס שלא תמיד רעבים לעוד המשכים, אבל "בלתי נראה" קצת יותר גדול מהסרטים האחרים שלהם. 

במקום השלישי יש עוד סרט חדש – "הדרך חזרה". על פניו, עוד כשלון של בן אפלק (אה, כן, זה דרמת ספורט בכיכובו של בן אפלק), אבל קצת קשה לשמוח לאיד כי על פי כל הדיווחים, הפעם מדובר בסרט ממש טוב שנכשל. זה לא כזה מפתיע, גאווין אוקונר, במאי הסרט, עשה את "לוחם", אחד מסרטי הספורט הטובים (והיחידים) שיצאו מארה"ב בעשור האחרון, אבל עם תקציב של 20 ומשהו מיליון דולר, ועם סיכוי קל שמישהו יזכור את הסרט עד עונת הפרסים הבאה, נראה שהוא בצד של המפסידים.

מתחתיו צמד סרטי הילדים "סוניק – הסרט" ו"קול קדומים" מרוויחים 8 ו-7 מיליון דולר (בהתאמה), אבל אם אצל "סוניק" סכומים כאלה מתגמדים לעומת ההצלחה שלו (140 מיליון דולר בארה"ב, וסכום דומה בשאר העולם), עבור "קול קדומים", שעשה פחות מ-60 מיליון דולר עד כה בצפון ארה"ב, זה רק ממשיך להמחיש את גודל הפאדיחה. 

במקום השישי יש סוג-של כניסה חדשה: סרט שהפצתו התרחבה באלף מסכים ונכנס לעשירייה. הפעם מדובר ב"אמה" (או כמו שהוא מתועתק באנגלית: "אמה."), עיבוד נוסף לג'יין אוסטן שהתקבל יפה ביקורתית והרוויח 5 מיליון דולר, שזה נחמד. הסרט הוא בכיכובה של אניה טיילור ג'וי, שהתפנתה לרגע מסדרת סרטי האימה שלה כדי לעשות משהו קליל יותר, אבל באמת רק לרגע: בהמשך השנה אמור לצאת (בדגש על אמור) "המוטנטים החדשים" ו"אמש בסוהו", שני סרטי אימה בפרופיל גבוה. 

"בחורים רעים לתמיד" עדיין בטבלה, מרשים במיוחד אחרי 8 שבועות. הסרט הוא הצלחה די מסחררת והשבוע הוא עבר את קו ה-200 מיליון דולר בארה"ב, עם 3 מיליון דולר בסופ"ש. מתחתיו, ההצלחה הממש לא מסחררת ובעצם לא כזאת הצלחה שהיא "ציפורי הטרף" שהרוויח עוד 2.1 מיליון דולר ועדיין לא גירד אפילו את ה-100 מיליון. סוגרים את העשירייה: צמד הסרטים אשר מבוססים על סדרות, impractical Jokers ו-My Hero Academia: Heroes Rising, שהכניסו סכומי של 1.8 ו-1.5 (בהתאמה). 

בשבוע הבא יוצאים שלושה סרטים מאוד שונים – האחד הוא סרט הקומיקס החדש "בלאדשוט" שלא הצליח לגרום לי להתעניין מספיק אפילו בשביל לפתוח את הטריילר, אבל זה לאו דווקא אשמתו. הסרט הוא ניסיון מבית היוצר של וין דיזל לא להיות לעד "הבחור ממהיר ועצבני", אלא אם אני טועה והוא בעצם סרט ממש מעניין ואני לא מבין על מה אני מדבר ואז אתם מוזמנים להסביר למה דווקא כדאי לשים עין על הסרט הזה. השני הוא "משחקי ציד", סאטירה על אנשים עשירים שצדים אנשים עניים שזכתה למבול של ביקורת עוד בטרם עלתה ועל כן ההפצה שלה נדחתה, אבל נראה שעכשיו הם מנסים שוב, מגובים בבאזז של "הסרט שלא רצו שתראו!!!!". והאחרון הוא "אני עדיין מאמין", דרמה נוצרית שהיא ביופיק על הזמר הנוצרי ג'רמי קאמפ וההתמודדות שלו ושל אשתו עם הסרטן שהתגלה אצלה. האם הוא ימשיך להאמין? ספויילר: כן.