דוח קופות שבורות, 19.5.2019: וויק וויק שאני ג'ון, וויק וויק שאני מתנקש

זה סוף המשחק עבור הנוקמים, אם להרוויח 29 מיליון דולר ולרדת למקום השני אחרי שלושה שבועות בפסגה יכול להיחשב 'סוף המשחק'.

לראשונה מזה שלושה שבועות יש לנו סרט חדש במקום הראשון, והוא אפילו לא שייך לדיסני. בצעד שמוכיח שיש עוד אולפנים שעדיין משחקים את המשחק ואפילו מצליחים לפעמים. ומי היה מאמין שהכבוד של להוריד את "הנוקמים: סוף המשחק" מהמקום ראשון ילך דווקא לליונסגייט, אולפן שנמצא במשבר כבר זמן רב ובימינו כבר לא ממש נחשב לאולפן גדול.

אז כן, "ג'ון וויק 3" (שמכונה באנגלית "פאראבלום", ביטוי שבתרגום חופשי אומר "היכונו למלחמה") פתח בסוף השבוע האחרון עם 56 מיליון דולר בארצות הברית. המתנקש חובב הכלבים חוזר ובגדול, ולמי אכפת מהעלילה, כי תראו איזה אקשן מדהים יש פה! אקשן מדהים ולא מאוד יקר, יש לציין, כי התקציב של הסרט הוא רק 50 מיליון דולר – זול ביותר לסרט אקשן שנראה כל כך טוב. "ג'ון וויק" הנוכחי פתח עם סכומים גבוהים יותר מהסרט הראשון (19 מיליון דולר) ומההמשך שלו (30 מיליון דולר), ככה שניתן לקרוא לו זיכיון מצליח ולצפות לעוד חדשות ממנו בזמן הקרוב.

מתחתיו, "הנוקמים: סוף המשחק" מתרגל למקום השני בשני מובנים. הראשון הוא המובן הצפוי וקצת מאכזב – אחרי שכמעט כולם ראו את הסרט, "סוף המשחק" הרוויח בסוף השבוע הנוכחי 29 מיליון דולר בארצות הברית שזה, מה לעשות, פחות מה-56 מיליון דולר של "ג'ון וויק 3". כמו קודמו, גם הסרט הזה בילה שלושה שבועות במקום הראשון בטבלה, שזה לא עניין של מה בכך אבל למי שציפה מ"סוף המשחק" ליותר – חבל. אבל המובן השני והמשמעותי יותר הוא שהשבוע "סוף המשחק" הפך גם לסרט השני הכי מצליח בארצות הברית (ללא התאמה לאינפלציה כמובן), ועקף את "אווטאר" (760 מיליון דולר) ב-11 מיליון דולר.

מכאן המצב כבר יותר פסימי – אין סיכוי שהוא יעקוף את "מלחמת הכוכבים: הכח מתעורר" (936 מיליון דולר בארצות הברית) שככל הנראה יחזיק בתואר "הסרט המצליח ביותר בארה"ב" עוד הרבה זמן. בטבלה העולמית, "הנוקמים: סוף המשחק" הרוויח 2.6 מיליארד דולר וחסרים לו עוד 162 מיליון דולר כדי לעקוף את "אווטאר" ולהפוך לסרט הכי מצליח בכל הזמנים. אבל אם פעם הוא היה מרוויח סכום כזה ביומיים, מפה והלאה ההכנסות הולכות וקטנות וקיים ספק של ממש אם הוא באמת יצליח במשימה הזאת.

במקום השלישי נמצא "פוקימון: הבלש פיקאצ'ו". הסרט הרוויח 25 מיליון דולר בסוף השבוע הנוכחי, שזאת ירידה של 53.8 אחוזים בהכנסות, שזה… סביר לחלוטין. הרבה ציפו לנפילה קטנה יותר בגלל הפתיחה הקטנה יחסית של הסרט, אבל לא. ההכנסות הכלליות של "הבלש פיקאצ'ו" עומדות על 290 מיליון דולר, ועם תקציב משוער של 150 מיליון דולר (לא כולל פרסום) נראה שהסרט יכסה את כל ההוצאות, אבל לא הרבה מעבר. למי שקיווה שקללת הסרטים שמבוססים על משחקי מחשב נשברה – כנראה נצטרך לחכות עוד קצת.

במקום הרביעי יש לנו סרט חדש, "נשמה של כלב 2", סרט על כלב חמוד שהנשמה שלו מתגלגלת בין שלל כלבים חמודים כתירוץ להראות הרבה כלבים חמודים בקולנוע. הסרט פתח עם 8 מיליון דולר, פתיחה קטנה יותר משמעותית מזו של הסרט הקודם בסדרה, שפתח עם 18 מיליון דולר וסיים את חיו הקולנועיים ברחבי העולם עם 205 מיליון דולר (בעיקר בזכות סין, שם הסרט הרוויח 88 מילון דולר). אולי הסקנדל על התעללות בבעלי חיים בסרט הקודם השפיע על הסרט הנוכחי. למרות שחקירה העלתה כי לא נמצאו הוכחות להתעללות בבעלי חיים, הסרט לא הצליח להתגבר על היח"צ הגרוע שסרטון אחד עשה.

במקום החמישי נמצא "נוכלות עם סגנון", שהכניס בסוף השבוע האחרון 6.1 מיליון דולר. זאת ירידה של 52.8 אחוזים מההכנסות של סוף השבוע הקודם, ירידה סטנדרטית אבל בעייתית לסרט שהתחיל מראש עם סכום קטן. מתחתיו, ועם ירידות קטנות באזור ה-45 אחוזים, נמצאים "הפולש" (4 מיליון דולר) ו"מה הסיכוי?" (3.3 מיליון דולר).

במקום השמיני יש כניסה חדשה ומאכזבת: "גם השמש היא כוכב", עוד סרט מז'אנר הסרטים הטרגיים לבני נוער שמבוססים על ספרים טרגיים מצליחים לבני נוער. כאן, נערה שעומדים לגרש אותה ואת משפחתה מארצות הברית פוגשת בבחור שמציל את חיה והם מתאהבים. הסרט פתח עם הכנסות של 2.5 מיליון דולר בלבד. לשם השוואה, "Five Feet Apart" שיצא לפני רק קצת יותר מחודש פתח עם 13 מיליון דולר, ו"אחרי ש.." פתח עם 6 מיליון דולר. יש כמה הסברים אפשריים לכישלון של הסרט הזה: יכול להיות שהוא לא טראגי מספיק בשביל הקהל שצריך סשן טוב של בכי והתרגשות; יכול להיות שהסרט נגע בנושא רגיש כרגע בארצות הברית שכנראה לא מתאים לסרט נוער קליל (כי מוות וסרטן זה קליל, אבל פוליטיקה וגירוש מהגרים? איכס); וגם יכול להיות שפשוט יצאו יותר מידי סרטים רומנטיים לבני נוער בזמן האחרון, והז'אנר סובל מחשיפת יתר וצריך קצת מנוחה. מסתבר שיש גבול כמה אפשר לראות בני נוער סקסיים בוכים.

במקום התשיעי והעשירי נמצאים שני סרטים שמתרסקים בירידות של מעל 60 אחוזים. במקום התשיעי אפשר להיפרד מ"מעודדות הזהב" שהכניס 2.1 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון בארצות הברית. למרות שזה בסך הכל השבוע השני שלו בקולנוע, הוא כנראה לא ימשיך איתנו לשבוע הבא. מתחתיו נמצא "אגלי דולס" שהכניס רק 1.7 מיליון דולר והשם ישמור, למי אכפת מהסרט הזה. שניהם שייכים לאותה חברה, שכנראה נמצאת במרתון שיחות ועידה והאשמות הדדיות בנוגע לאכזבות הנ"ל.

באופן קצת מאכזב, "טולקין" יצא מהעשירייה לאחר שבוע אחד בלבד. יש לזה הרבה סיבות (ביקורות לא מחמיאות, חוסר נאמנות לחייו של טולקין, התנגדות לסרט מצד המשפחה של טולקין, מחסור בשחקנים מוכרים, תאריך יציאה לא קשור) אבל אני בעיקר מאשימה את המיזוג של דיסני ופוקס. למרות היוקרתיות של "Fox Searchlight Pictures" שאחראיים לסרט הזה וידועים בעיקר כיצרני האוסקרים של פוקס, נראה שלדיסני לא ממש אכפת מהסרטים הקטנים של פוקס. ולכן סרט כמו "טולקין" לא ממש מעניין אותם והם החליטו פשוט לא לפרסם אותו. למרות כל הבעיות שלו, אני מאמינה שעם פרסום נכון הסרט הזה היה יכול להצליח לפחות בצורה סבירה. אבל נראה שדיסני ויתרו עליו מראש, ולצערי כנראה יהיו עוד הרבה סרטים של פוקס שייפגעו מהמיזוג הזה.

שלושה סרטים חדשים יגיעו לקולנוע בסוף השבוע הבא: הראשון הוא "חורשות את הלילה", שאמור להיות קומדיה "סופרבאד"-ית על צמד נערות שמסיימות את התיכון ורוצות לילה אחד מטורף. זהו גם הסרט הראשון שביימה השחקנית אוליביה ווילד ("טרון: המורשת", "האוס").  לחובבי האימה, "ברייטברן" יוצא לקולנוע – מעין סרט אימה שהוא טוויסט אפל על סופרמן,  שהוא גם הסרט הראשון של ג'יימס גאן  שיצא לקולנוע (כמפיק, ובכל זאת) מאז שערוריית הפיטורים עקב הציוצים בטעם רע שלו, אם כי, שוב, זה לא ממש הסרט שלו. הסרט השלישי והמדובר מכולם הוא עוד רימייק לקלאסיקה של דיסני שאף אחד לא ביקש: "אלאדין", שכנראה לא מעט אנשים ילכו לקולנוע רק כדי לחזות במו עיניהם עד כמה גאי ריצ'י יצליח להרוס את הקלאסיקה האהובה של דיסני.