מכיוון ששום דבר מאוד מעניין לא קרה בקופות בארה"ב בסופ"ש האחרון – מצב סטנדרטי לגבי השבוע הראשון של השנה – אני הולך להעמיד פנים שלא היו לנו עדיין מספיק סיכומי שנה, ולספק סיכום אחד שעוד לא נגענו בו כאן – סיכום השנה הקופתית.
המספרים שאני מתייחס אליהם כאן הם ההכנסות הכוללות של סרטים בכל העולם, בעוד בדו"חקו השבועי נהוג להתייחס להכנסות בארה"ב בלבד. אי אפשר לעשות השוואה כזאת שבוע אחרי שבוע, מכיוון שסרטים אינם יוצאים בכל העולם בבת אחת, ולא הוגן להשוות סרט שיצא בארה"ב בלבד לסרט שמופץ במקביל גם בכל אירופה; אבל בשלב הזה רוב הסרטים ברשימה כבר הספיקו לצאת כמעט בכל מקום בעולם שבו יש בתי קולנוע (והשנה, דצמבר לא הניב שום להיטי ענק שעשויים לסכן את ראש הרשימה), כך שרוב המספרים הנתונים כאן הם (כמעט) סופיים.
מחוץ לטבלה (מקום 0): אווטאר, 2.78 מיליארד דולר
כל מה שקרה בקופות השנה – וגם בשנים הבאות, בעצם – עמד בצילו של "אווטאר", הסרט המצליח ביותר בהיסטוריה (לפחות במונחים דולרים יבשים, לא במספרי צופים או עם התאמות אינפלציוניות למיניהן). "אווטאר" אמנם יצא ב-2009, ולכן באופן רשמי לא שייך לטבלה הזאת, אבל הוא המשיך לשהות בבתי הקולנוע עמוק לתוך 2010. בארה"ב הוא שהה במקום הראשון בטבלה השבועית לאורך כל חמשת השבועות הראשונים של השנה, וגם אם מורידים מסך ההכנסות שלו את מה שהכניס במהלך 2009, הוא עדיין, בהפרש עצום, הסרט המצליח ביותר של שנת 2010. ג'יימס קמרון משחק בליגה אחרת משאר העולם.
1. צעצוע של סיפור 3– 1,063 מיליון דולר
2. אליס בארץ הפלאות– 1,024 מיליון דולר
שני הסרטים המצליחים של השנה (לא כולל "אווטאר"). שני סרטים שהכניסו מעל מיליארד דולר, תואר שרק חמישה סרטים אחרים בהיסטוריה יכולים להתגאות בו. שניהם סרטים של דיסני. שניהם סרטי תלת-מימד. אחד מהם הוא אחד הסרטים הטובים של השנה, והשני – אחד הגרועים ביותר.
"צעצוע של סיפור 3" הוא לא רק הסרט המצליח של השנה והסרט המצליח ביותר של פיקסאר, הוא גם סרט האנימציה המכניס ביותר אי פעם. הוא גם הסרט שקיבל את הביקורות הטובות ביותר השנה (לפחות לפי מדד העגבניות, בו הוא מחזיק ב-99%). נדיר שיש הסכמה מוחלטת כזאת בין הקהל לבין המבקרים.
"אליס בארץ הפלאות", לעומתו, הוא… איך לומר… שרוי במחלוקת. ההצלחה האדירה של הסרט היתה הפתעה גדולה: דיסני לא חשבו שהוא יהיה אחד הלהיטים הגדולים ביותר שלהם, ולכן שיבצו אותו במרץ ולא בקיץ. פתיחת הענק שלו – 116 מיליון דולר – היתה שוק מוחלט. לדעתי, "אליס" חייב חלק גדול מההצלחה שלו ל"אווטאר": מיליוני צופים חוו את התלת-מימד בפעם הראשונה, וציפו מ"אליס" להיות חוויה מדהימה באותה המידה. מה גם שהטריילר של "אליס" הוקרן כמעט עם כל הקרנה של "אווטאר" – החשיפה הטובה ביותר שטריילר קיבל אי פעם. הסרט עצמו זכה בדג המלוח לסרט הגרוע של השנה.
לצד המיקום של שני הסרטים האלה בטבלה צריכה להופיע כוכבית: שניהם לא היו מגיעים לאן שהגיעו – ובוודאי שלא עוברים את המיליארד – אלמלא היו מוצגים בתלת מימד. ההפרש הגדול בין מחירי כרטיסי תלת-מימד לבין מחירי סרטים רגילים מעלה שוב את השאלה למה בעצם הצלחת סרטים נמדדת בדולרים ולא במספר הצופים, אבל מה לעשות – זה מה יש.
3. הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק ראשון – 905 מיליון דולר
מבחינת מספר הצופים – ולא מספר הדולרים – זה כנראה הסרט המצליח של השנה, כיוון שהוא לא הוקרן בתלת-מימד. זה גם סרט שיצא לקראת סוף השנה, ועדיין מוצג, לכן סכום ההכנסות הסופי שלו צפוי עוד לעלות מעט. ולמרות הכל אלה הכנסות סטנדרטיות לגמרי עבור סרט בסדרת הארי פוטר – וזאת הסיבה שזאת סדרת הסרטים המצליחה בהיסטוריה.
4. התחלה – 823 מיליון דולר
נדמה לי שכבר אמרתי את זה פעם או פעמיים, אבל "התחלה" הוא הדבר הכי טוב שקרה לקולנוע השנה. סרט אקשן אינטליגנטי ומסובך, שדורש הרבה מהקהל, שההפקה שלו נחשבה להימור מסוכן – והוא לא סתם מצליח, אלא הופך לאחד הסרטים המצליחים ביותר של השנה בכל העולם. כריסטופר נולאן הפך לא רק לאחד הבמאי המכובדים בעולם אלא גם לאחד המצליחים ביותר. אין גדול ממנו כרגע, חוץ מאלוהים וג'יימס קמרון.
5. שרק לנצח – 748 מיליון דולר
6. דמדומים 3: ליקוי חמה – 694 מיליון דולר
7. איירון מן 2 – 622 מיליון דולר
זאת בדיוק הסיבה שהוליווד לא מחפשת סרטים מצליחים, אלא פרנצ'ייזים. כשיש לך סדרה מצליחה, אתה לא צריך להתאמץ: אתה יכול להמשיך ולהוציא סרטי המשך, והם יעשו מאות מיליוני דולרים מכח האינרציה בלבד. שלושת הסרטים האלה הם סרטי המשך שנחשבים כולם לעייפים ונחותים מהמקור. "שרק" הוא סדרה שלכולם כבר נמאס ממנה, אבל זה מה שהילדים מכירים ואוהבים – אז נלך לזה, למה לא (וחוץ מזה: תלת-מימד). "דמדומים" היא סדרה שהביאה את הבוז לקהל לשיאים חדשים, ולא נראה שזה מפריע לאף אחד מהצדדים. שניהם הצליחו פחות מהסרטים הקודמים בסדרות שלהם – אבל גם פחות זה הרבה מאוד. "איירון מן 2" נחשב למאכזב ביחס לסרט הראשון, אבל ההכנסות שלו בכל העולם היו למעשה גבוהות קצת יותר. ככה זה עם פרנצ'ייזים.
8. גנוב על הירח – 541 מיליון דולר
9. הדרקון הראשון שלי – 495 מיליון דולר
שני סרטי אנימציה מפתיעים, שהצליחו למרות שלא היו חלק מסדרה. "הדרקון הראשון שלי" התגבר על שיווק גרוע של דרימוורקס – שהעדיפה להשקיע ב"שרק 4" – והפך להצלחה גדולה רק בזכות היותו, נו, סרט טוב. "גנוב על הירח" לגמרי לא סבל מחוסר שיווק, ועדיין מידת ההצלחה שלו היתה מפתיעה. לשניהם, מן הסתם, עוד יגיעו סרטי המשך בשנים הבאות, ואולי בסוף גם הם יצאו לנו מהאף.
10. התנגשות הטיטאנים – 493 מיליון דולר
שוב התלת-מימד הזה. "התנגשות הטיטאנים" הספיק לצאת בתקופה הקצרה שאחרי "אווטאר" שבה אנשים עוד התלהבו מתלת-מימד, והוא גם הסרט שתרם יותר מכל סרט אחר לצינון ההתלהבות הזאת, עם ההמרה המחופפת והמכוערת שלו לתלת. לרוע המזל, זה עבד.
11. קראטה קיד – 359 מיליון דולר
אחת ההפתעות הגדולות של השנה. זה גם הסרט הזול ביותר ברשימה: הוא הופק ב-40 מיליון דולר בלבד, בין השאר משום שהוא צולם בסין, ובסין הכל זול. אבא וויל סמית אמנם לא כיכב השנה באף סרט, אבל הפיק את הסרט הזה לבן שלו ג'יידן, קצת לפני שהבת ווילו הפכה לכוכבת פופ ענקית. משפחת סמית לא מפסידה אף פעם. צריך רק לקוות שהילדים המוכשרים האלה יגדלו שפויים, איכשהו.
12. הנסיך הפרסי: חולות הזמן – 335 מיליון דולר
הכשלון הכי מצליח של השנה. אחד מבין שלושה ניסיונות של חברת דיסני להשיק פרנצ'ייזים חדשים, שיחזיקו לאורך סרטים רבים, וכשלו כולם. בארה"ב, "הנסיך הפרסי" היה פלופ מביך (90 מיליון דולר בלבד); מחוצה לה, הוא הצליח הרבה יותר, מה שבכל זאת מביא אותו למקום מכובד לכאורה בטבלה, אבל לא מספיק כדי להצדיק סרטי המשך.
ההימצאות של גנוב על הירח ברשימה הייתה מוזרה.
סרט נחמד, אבל כל-כך הרבה כסף? זה היה מוזר. אבל זה מוביל אותי לשאלה – נניח שסרטים איכותיים, כמו הרשת החברתית ואומץ אמיתי היו מגיעים בקיץ, והיו את הטריילרים שלהם לפני כל הקרנה של סרט אקשן קיצי מצליח, האם היה להם סיכוי להגיע לרשימות כאלה?
אוף טופיק
הדו"חקו תמיד היה המקום שבו שואלים שאלות שלא קשורות לשום דבר אחר, ולכן:
האם מתוכנן להיות ב"עין הדג" החדש מקום לביקורות על אולמות קולנוע, כמו באתר הקודם?
עדכון:
לפי רד פיש, מהיום, כתבות ה"קצרצרים" הם המקום לכתוב על דברים שלא קשורים לכלום. מקווה שעזרתי.
מצטרף לשאלה, ותומך בנלהבות ברעיון.
(ל"ת)
כרגע לא, בעתיד בהחלט יתכן שכן
(ל"ת)
מה היו שני הכשלונות האחרים של דיסני?
(ל"ת)
"שוליית המכשף" ו-"טרון:המורשת"
אבל אני לא בטוח ב-100%…
כמו שכבר הזכרתי
טרון אומנם הוא לא ההצלחה שדיסני היו בטוחים שהוא יהיה, אבל הוא לא כישלון. 148 מיל' דולר בארה"ב, ו-291 מיל' בכל העולם לסרט שהוא יחסית חדש (4 שבועות) זה לא רע. אז התקציב שלו יחסית גבוה, 170 מיל', אבל יש מצב שהוא יצליח להגיע לסכום הזה, ומכל העולם הוא יצליח להכניס קצת כסף. אז הצלחה מסחררת הוא לא אבל גם לא כישלון, בטח שלא לרמה של שוליית המכשף והנסיך הפרסי.
תוסיף לטרון את תקציב השיווק בסך 120 מיליון דולר
ותמצא שדיסני השקיעה בסרט 290 מיליון דולר.
ההכנסות עד כה הן 291 מיליון ברחבי העולם, כמעט חצי-חצי ארה"ב-שאר העולם.
לצורך הדיון בוא נאמר והוא יגיע ל-340 מיליון (170 בארה"ב, 170 מחוצה לה).
מתוך ההכנסות בארה"ב כ-55% חוזרים לאולפן מה שמזרים חזרה לדיסני 93.5 מיליון דולר.
מתוך ההכנסות מחוץ לארה"ב כשליש חוזר לאולפן. לדיסני מגיעים עכשיו עוד 56.1 מיליון דולר.
סה"כ: 149.6 מיליון דולר על תקציב של 170 מיליון פלוס 120 מיליון הוצאות שיווק. כלומר הפסד שנע בין 20.5 מיליון (ללא תקציב השיווק) לבין 140.5 מיליון (כולל שיווק).
הכנסות מ-DVD, אייטיונז, VOD, מכירת זכויות לטלוויזיה בארה"ב ובעולם עשויות להביא את הסרט לרווח אי שם בעתיד, אבל בשלב זה, בקולנוע, רואי החשבון של דיסני ישתמשו בעט האדומה (טוב הם בעצם יבחרו בצבע אדום באקסל אבל עדיין).
יחד עם זאת בהודעות לעיתונות הם יוכלו להצהיר בגאווה שהסרט גרף כך וכך מאות מיליונים ברחבי העולם, משקיעים הדיוטים יגיבו בחיוב, המניה תעלה, בעלי המניות מרוויחים, בהנהלה מרוצים, מחלקים בונוסים לאקזקיטויבז למיניהם (ובדרך מפטרים כמה מאות עובדים בדרג נמוך כי נו, שנה קשה וצריך לקצץ בהוצאות, מיתון, אובמה, יאדה יאדה) ויאללה, אפשר להמשיך לכישלון הבא.
איפה כתוב סכום הוצאות השיווק?
וכבר שנים שאנו מנסים לנחש את הנוסחא לחישוב רווחי סרט לאולפן. כל הזמן הזה הייתה לך תשובה?
ושטב, ההערכה שלך לסכום ההכנסות הסופיות לא נכונה לדעתי. א', הסרט הרוויח הסופ"ש 10 מיליון דולר. כלומר רק מהכנסות בארה"ב לבדה הוא צפוי להכניס לפחות עוד 35-40. מה שמעלה אותנו בהערכה פסימית ל-325. בעולם הסרט נחשב חדש עדיין, ובהרבה מקומות הוא יצא רק ב-2011, כלומר שבוע וקצת. זה אולי לא יהיה שווה עוד 100 מיליון, אבל ייתן לפחות עוד 40 (הערכה פסימית לגמרי).במידה ו-120 מיליון דולר הלכו על שיווק, ועוד 170 מיליון להכנת הסרט (גם משהו חשוב שלפעמים מתעלמים ממנו), אז כן הסרט לא מוצלח. אבל בוא נסתכל על הקופות ונראה כמה סרטים ב-א-מ-ת יכלו לצאת רווחיים עם סכום אסטרונומי כזה. אז או שיש מישהו ממש טיפש בדיסני, או שה-120 מיליון על שיווק הם לא בדיוק 120.
בכל דיווח אצל ניקי פינק
היא טורחת להזכיר את הסכום שהוצא על השיווק. 120 מיליון דולר טבין ותקילין.
קצת אחרי שכתבתי את ההודעה הנ"ל הלכתי לגוגל כדי לבדוק ולאמת האם זכרוני אינו מטעני ואכן חלוקת ההכנסות היא כזו.
מצאתי את מסמך ה-PDF הזה שלמרות שהוא מכיל כתבות בנות 5-6 שנים הוא רלוונטי מתמיד. לא עברתי עליו לעומקו אבל יש שם סיפור מעניין על איך שוורצנגר קיבל סכום של 29.5 מיליון דולר עבור שליחות קטלנית 3 פלוס אחוזים (ועו"ד שלו, יהודי כמובן בשם ג'ייקוב בלום, ניסח לו חוזה בן 33 עמודים שעבר 22 טיוטות) ואיך עוד לפני שהסרט צולם איך המפיקים מכרו את הזכויות (בתנאי ששוורצנגר ישתתף לכן הוא דרש סכום כה גבוה ולכן הם הסכימו לשלם) ובעמודים 8-9 של המסמך מפורט שם איך ההכנסות מתחלקות מסרט בין הגורמים. וכנראה שבאמת לא צריך לדאוג לטרון, לפי הנ"ל (אם כי נכון לנתונים מ-2003, אז מכירות DVD היו, ובכן, הן עדיין היו קיימות, היום הן נוסקות כלפי מטה) ההכנסות ממכירת כרטיסי קולנוע מהוות פחות מ-20% מנתח תזרים ההכנסות של האולפנים.
עוד מהמסמך: ב-2003 האולפנים השקיעו, בממוצע, 34 מיליון דולר על הדפסת עותקים ושיווק לכל סרט בשבוע הפתיחה שלו המהווים, שוב בממוצע לסרט, 18.4 מיליון דולר *יותר* מההכנסה הממוצעת לסרט שהאולפנים ראו מאותו סוף שבוע ראשון.
http://pages.stern.nyu.edu/~wgreene/entertainmentandmedia/Gross-and-Net.pdf
התקציב של שליחות קטלנית 3
http://www.edwardjayepstein.com/budget.htm
ולענייננו, איך נקבעת חלוקת ההכנסות?
לפי הנ"ל מדובר ב-50% גם מחוץ לארה"ב
http://www.the-numbers.com/movies/records/budgets.php
והלינק הזה מציין גם הוא שמחוץ לארה"ב 50% מההכנסות חוזרות לאולפן אך מסייג זאת שזה לא באמת נתון מדויק אבל זה מתקזז עם הנתונים הלא-מדויקיים מההכנסות בארה"ב
http://stason.org/TULARC/movies/current-films/19-When-does-a-movie-break-even.html
בקיצור, כנראה שזה לא באמת משנה כמה אחוזים מההכנסות חוזרים לאולפן. ייתכן שגם אם כל דולר חוזר לאולפן יהיו סרטים שיפסידו, ייתכן שיהיו סרטים שיהיט רווחיים גם אם רק 10% יחזרו לאולפן.
אלא אם כן אתה CFO של אולפן הוליוודי כנראה שלעולם לא באמת תדע אם סרט X אכן היה כה רווחי. מצד שני, יכול מאד להיות שעסקת הצעצועים שעשו לפרנצ'ייז התורן עם מקדונלד'ס היא-היא היתה הגורם שהביא את הסרט לרווח. בינתיים כל מה שיש לנו זה מדד ה"כמה עלה?" (שגם אותו יש לקחת בעירבון מאד מוגבל) מול "כמה הכניס?". את ההכנסה נטו, לעולם לא נדע. אבל זה בסדר, הוליווד עדיין פורחת ומפרנסת עשרות, אם לא מאות, אלפי אנשים. מישהו שם מרוויח, ומרוויח טוב. אני מהמר שזה ג'ייקוב בלום.
אחלה תגובה.
בהחלט
באופן אוטומטי העכבר שלי קפץ אל ה-!סחטיין!
בהחלט
באופן אוטומטי העכבר שלי קפץ אל ה-
ואם כבר דוחק"ו:
הצצה לקופות בארה"ב מוכיחה עד כמה התקופה הזו דלוחה מבחינת סרטים חדשים ומשעממת מבחינת שבירת קופות. למרות זאת, יש גם כמה הפתעות מעניינות.
'אומץ אמיתי' של האחים כהן מקפץ למקום הראשון לאחר שבועיים במקום השני, וזאת למרות ירידה תלולה של 40% מהכנסותיו (14.6 מיל'). אם מסתכלים על סרטיהם האחרים, אז הירידה הזו לכאורה גרועה, כי סד"כ הסרטים נהנים מירידות מתונות ויציבות לאורך זמן. לעומת זאת, אף סרט שלהם לא נהנה מכמות האולמות שבהם הוא מציג, ומהמספרים הגבוהים שהוא הציג בהתחלה. המשמעות היא או שהאחים כהן התחילו לפנות למיינסטרים, או שהקהל מתחיל לקבל את האחים כהן בתור מיינסטרים. האפשרות השנייה מרהיבה.
'פוקרס קטנים' יורד ב-47.7% בהכנסותיו, למקום השני. הוא כיסה כבר את עלויות ההפקה שלו (123.6 מיל' לעומת 100 מיל'), אבל הוא אינו ההצלחה שלה קיוו ואולי, רק אולי, אם נתפלל מספיק חזק הסדרה הזו לא תוציא עוד סרטים חדשים. יש משהו מעורר השראה בניצחונם של האחים כהן ומלאכת המחשבת שהם מוציאים על סרט נוסחתי, טיפשי ואדיוטי בסדרת סרטים נוסחתית, טיפשית ואדיוטית.
'Seasons Of The Witch' הוא הסרט החדש היחיד בעשירייה (בערך), בכיכובו של ניקולס קייג' בבימויו של דומיניק סינה. דומיניק סינה הוא במאי אקשן, ואתם בוודאי זוכרים אותו מסרטים כמו 'עקיצה ב-60 שניות' ו'שם קוד: דג חרב'. הבעיה היא שאתם זוכרים שהסרטים האלה יצאו לפני עשור. סרטו האחרון 'Whiteout' נכשל בביקורות ובקופות. אז ל'עקיצה' הוא קיבל 90 מיליון דולר להכין סרט, ול'דגחרב' נתנו לו 102. ב'עונת המכשפות' נתנו לו רק 40, וכנראה שגם זה יותר מדי. 10 מיליון דולר הרוויח הסרט הסופ"ש, וזה למרות שסרטיו שיצאו לפני עשור הרוויחו פי 2.5 ו1.8 ממנו. גם בביקורות הסרט נכשל לחלוטין ומקבל 5% עגבניות טריות, שזה פחות מ'פוקרס קטנים'!
'ברבור שחור' ממשיך להיות סנסציה, ויורד השבוע ב-8.7% ל-8 מיליון דולר. בהכנסות כוללות הוא הגיע ל-61.2 מיליון, לעומת הסרט הקודם המצליח ביותר של דארן שהגיע ל-26.
'Country Strong' קפץ השבוע ב-17,550.9% בהכנסותיו. מה!? איך? אז ככה, שבוע שעבר הוא הופץ בשני אולמות, והשבוע הוסיפו לו עוד 1,422. מהצד השני הוא ירד בכ-60% בהכנסות פר אולם. בכל מקרה, הסרט בכיכובה של גווינית' פאלטרו נקטל בביקורות (17% טריות).
מהעשירייה יצא נרניה, שאמנם יחשב יחסית לכישלון אבל בכלליות הוא יצליח להגיע ל-100 מיליון דולר, ובעולם דווקא זכה להצלחה והגיע כבר ל-337 מיליון. אולי הסדרה לא תמות?
מסעות גוליבר נפל נפילה חופשית גם הוא מחוץ לעשירייה, לאחר שבועיים בלבד.
רק הערה טכנית לחלוטין: כשאתה כותב הודעה ארוכה, יותר קל לקרוא אם תפריד את הפסקאות בשורת רווח.
אגב, העובדה ש"עונת המכשפה" עם ניקולס קייג' הוא כשלון ידוע מראש לא מפריעה לו לצאת בארץ ב-20.1.
http://www.fisheye.co.il/movies/season_of_the_witch/
הטבלה משתנה ועוד תשתנה.
במקום השלישי נמצא הארי פוטר, וכבר עכשיו סכום הכנסותיו בכל העולם עומד על 927 מיליון דולר לעומת ה-905 שהיו בזמן כתיבת הכתבה. אומנם מיקומו לא השתנה, אך כמו שצויין, הוא עדיין מציג והוא מצליח (יותר מ-20 מאז כתיבת הכתבה!) אז יש סיכוי טוב שהוא יצליח לעבור את אליס. לא בטוח אבל אפשרי. מבין 12 המקומות הראשונים, הארי פוטר מוביל באחוז ההכנסות משאר העולם שעומד על 69%. כוחה של הסדרה היא באהבה אליה מחוץ לארה"ב. מהצד השני יש את איירון מן 2 שהכנסותיו משאר העולם מהוות 49% מכל הכנסותיו.
גנוב על הירח גם מציג, ואומנם עלה קצת בזמן הזה אך הוא לא יצליח לעבור את איירון מן 2.
הנסיך הפרסי שהוגדר ככישלון המצליח של השנה נדחק מהמקום ה-12 אל ה-14 ע"י פלונטר ונרניה בהתאמה. סכום הכנסותיו של פלונטר כרגע הוא 355.1 מיליון שזה בדיוק 4 מיליון דולר פחות מקרטה קיד, שגם אותו הוא יצליח לעבור, אך אני לא צופה לו לעבור את התנגשות הטיטאנים (כרגע גבוה ממנו ב-138 מיליון). נרניה, שלא מוותר ואף הוא היה ראוי להתמודד על התואר של הכישלון המצליח והפסיד (הוא כבר יותר מתקרב להגדרה אכזבה) נמצא במקום ה-13 עם 337.4 מיליון. ולא, אל תספידו את הסדרה הזו, כי למרות הכישלון בארה"ב (94.5 מיליון), ההכנסות ממנה מהווים רק 28%. בארה"ב לא רצו לקבל השנה את נרניה, בכל העולם רוצים עוד. וזה מכניס את הסדרה לאותו מקום אליו נקלע 'המצפן הזהוב' לפני כמה שנים. אותו דבר עם הנסיך הפרסי אגב, שהכנסותיו מכל העולם הם 72.9% מכלל ההכנסות.
בהקשר קל לדיון שהיה לי למעלה, טרון נמצא במקום ה-21 עם 291.4 מיליון דולרים. כל הסרטים שמעליו עד למקום ה-13 לא מציגים יותר מלבד מגהמח שכבר גוסס בקופות. טרון יטפס בקלות במעלה הטבלה ויעבור את הנסיך הפרסי להערכתי. משם זה כבר תלוי בביצועו של נרניה ועל איזה סכום הוא ייעצר.
עוד עדכון:
הארי פוטר ממשיך להכניס כסף, אומנם לא באותו הקצב אך הוא מתקדם. להערכתי הוא רחוק מדי מאליס על מנת לאיים עליו, אבל יש לו סיכוי להגיע אל המיליארד. (938 מיליון)
פלונטר, אשר בתגובה שעברה היה רחוק מקראטה קיד רק ב-4 מיליון דולר ועבר אותו כצפוי, הצליח להפתיע אותי ולהכניס מאז עוד 40 מיליון דולר(!) להגיע לסכום הכנסות של 395 מיליון ובכך להתקרב קצת אל התנגשות הטיטאנים (493). על מנת לעבור אותו הוא צריך להכניס כ-100 מיליון דולר, ולמרות שזלזלתי בסיכוייו בפעם שעברה, אני לא יודע על מה להמר. אני לא מכיר את התנהגות הקופות בכל העולם ואני לא מכיר דרך לבדוק נתונים מדויקים לכן השאלה האם פלונטר יעבור את התנגשות הטיטאנים נשארת בלי מענה מצידי. א-ב-ל, אם פלונטר אכן יצליח לעבור את הטיטאנים הוא כנראה גם יעבור את הדרקון הראשון שלי ובלי שום קשר יהיו בטבלת עשרת הסרטים המצליחים של השנה 5 סרטי אנימציה! מאז 2006 בטבלת עשרת הגדולים נמצאים 3 סרטי אנימציה (אלא אם כן אתם לא מחשיבים את אווטאר כאנימציה), ובתחילת העשור המספרים נעו בין 3 ל-1. הטבלה הנוכחית מראה על התקדמות האנימציה, והצלחתה גם בקרב מבוגרים (למרות שיש גם פקטור לתלת מימד).
נרניה גם ממשיך להכניס כסף (356 מיליון), ולמרות השהות הזמנית שלו במקום ה-13 הוא יעבור בקרוב את קארטה קיד (359) ויכנס למקום ה-12.
טרון מקפץ במעלה הטבלה, ומההודעה שעברה ועד ההודעה הנוכחית הוא הספיק לעלות ב-6 מקומות ולהגיע לסכום של 325 מיליון. סיכוי גבוה כי הוא ימשיך להתקדם ואולי אף ידחק את אחד הסרטים מהטבלה.
"נרניה" מאוד מפתיע לטובה
עכשיו הוא ממש מזכיר את מה שקרה ל"מצפן הזהב".
על פי ההכנסות שלו בארה"ב, לא חשבתי שיש סיכוי שיהיה סרט רביעי בסדרה, אבל אם הוא ימשיך להצליח במידה כזאת בעולם, אז מי יודע, אולי עוד יש צ'אנס.
אני מקווה שיהיה
לא אהבתי את המסע בדורך השחר אבל הוא באמת ספר מאוד לא קולנועי. כדי להרוס את כס הכסף הם יצטרכו ממש להתאמץ באופן אקטיבי, כך שיש סיכוי טוב שזה יהיה סרט סביר למדי.
הביצועים של טרון מאכזבים אותי. קיוויתי שהוא לא יחזיר את ההשקעה, ללמד אותם לקח. ככה הם עוד עלולים לנסות להמשיך אותו ואלא אם ימנו את נולאן למשל או מישהו באותו סדר גודל לעשות את זה, שום דבר טוב לא יכול לצאת מהרעיון.
בשביל מי שלא מכיר או זוכר,
השוואה קצרה בין 'נרניה: המסע בדורך השחר' ל'מצפן הזהב':
המצפן הופק בתקציב של 180 מיליון דולר, והאולפנים היו בטוחים שהם הולכים לעשות ממנו פרנצ'ייז. האכזבה הראשונה התחילה כאשר בסופ"ש הראשון שלו הוא הגיע ל-25.7 מיליון דולר, האכזבה השנייה הייתה שבשבוע השני הוא נפל ביותר מ-65%. כבר אז האולפנים הבינו שאת ההשקעה יהיה נורא קשה עד בלתי אפשרי להחזיר. בסופו של דבר בקופות בארה"ב הוא הגיע ל-70.1 מיליון דולר, כלומר הוא התנפץ בקופות שבוע אחר שבוע ולא הגיע לחצי מסכום ההשקעה שלו. בעולם לעומת זאת הייתה לו הצלחה יותר טובה, והוא הגיע ל-302 מיליון (81.2% מסך ההכנסות) מהכנסות ב-'שאר העולם' (כלומר לא כולל ארה"ב). זאת אומרת שהסרט בעולם התנהג פחות או יותר כפי שציפו ממנו, אך רק בארה"ב הוא נכשל, ואם הוא היה נחשב לאכזבה בארה"ב ומגיע ל-150 מיליון הסיפור היה אחר לגמרי. בסופו של דבר הכנסותיו הכוללות הגיעו ל-372.2 שנחשבים מאכזבים אבל לא כשלון, והאולפנים הבטיחו שהם ישקלו סרט שני אבל אני ממש לא יודע אם הוא אכן יוצא לפועל.
נרניה לעומתו הופק בתקציב של 155 מיליון דולר (לעומת 180), ופתח בשבוע הראשון עם 24 מיליון (25). בשבוע השני הוא נפל ב-48.4% (65.8%) והכנסותיו בארה"ב לבדה עומדים נכון לעכשיו על 99 מיליון דולר (70.1), והוא יגיע להערכתי ל-115. כלומר בכל הקשור להכנסות בארה"ב נרניה הרבה יותר מצליח לעומת המצפן. בהכנסות בשאר העולם נרניה עומד כרגע על 257.5 מיליון (302) שמהווים 72.2% (81.2%) מסך ההכנסות הכוללות, וגם פה הוא יעלה בשבועות הקרובים, אני מניח ב-30 מיליון לפחות. נכון לעכשיו נרניה הכניס 356.6 מיליון בכל העולם, 16 מיליון פחות מהמצפן אשר הוא בטוח יעבור. (לפי ההערכות המינימליות שלי נרניה יגיע קרוב מאוד ל-400 מיליון בכל העולם).
אם האולפנים אכן שקלו ברצינות לנסות לעשות סרט שני לסרט אשר כל-כך אכזב אותם, אני לא רואה כיצד הם לא יסכימו לעשות נרניה רביעי. מצד שני, הסרט השני של נרניה שהצליח יותר די העמיד את הסרט השלישי בסימן שאלה, אז זה לא מופרך או בלתי סביר.
נ.ב: אני לא מומחה לקופות, בטח לא בהכנסות בכל העולם ובטח ובטח לא בשיקולי האולפנים, אם טעיתי אתם מוזמנים לתקן.
וואו!
כשרשמתי את ההודעה האחרונה לא ידעתי על מה להמר, מפני שפלונטר הגיע לסכום של 395 מיליון בכל העולם, ולא ידעתי האם הוא יצליח להכניס עוד 100 מיליון ולעבור את התנגשות הטיטאנים עם 493 מיליון.
היום באחד מביקורי באתר בוקס אופיס מוג'ו, גיליתי שפלונטר הכניס מאז עוד 200(!!!) מיליון דולר, עבר את התנגשות הטיטאנים, הדרקון הראשון שלי וגנוב על הירח, ובזאת נעצר במקום ה-8. הוא עדיין מסומן בצהוב, כלומר עדיין מציג ולמרות שבכל מצב לא הייתי נותן לו סיכוי לעבור את איירון מן 2 (622 מיליון) מפני שכמה כוח כבר נשאר לסרט בן שנה? אבל אחרי ההפתעה של היום אני כבר לא יודע.
שאלה קטנה על האתר
מה המשמעות של אפשרות "עדכן את התגובה הנקראת האחרונה"? הוא מבקש להזין מספר והזנתי לו אחד אבל אז לא קרה שום דבר. פיצ'ר נסיוני?
אפשר להזין מספר של תגובה ולאשר
הדף אמור לעלות מחדש, וכל התגובות שנוצרו אחרי התגובה שסומנה יופיעו כחדשות.
זה שלב ביניים, כשבעתיד זה יעשה בצורה נוחה ומובנת יותר. בינתיים ממולץ שרק "מתקדמים" ישתמשו בזה.
אה הבנתי
כלומר זה אם בטעות יצאתי מכתבה לפני שסיימתי לקרוא.
חשבתי שזה למצב שאני באמצע כתבה ורוצה להפסיק (אני יכול במקרה כזה לרשום את מספר התגובה בצד ולהזין אותה בפעם הבאה שאני נכנס).