השיבה לחיים של "מלחמת הכוכבים" המחודש היא סימן השאלה הגדול ביותר של הקולנוע המסחרי בשנים הקרובות. הפרנ'צייז הגדול בהיסטוריה חוזר, וזה יכול להיות נפלא, וזה יכול להיות נורא. יש סימנים מעודדים ויש סימנים ככה-ככה, ואנחנו עדיין יודעים מעט מאוד, אפילו אחרי שטרחו לספר לנו סוף סוף מי בעצם ישחק ב"מלחמת הכוכבים, פרק 7". והסרט הזה הוא רק ההתחלה: דיסני מתכוונים להוציא, החל ב-2015, סרט של "מלחמת הכוכבים" כל שנה, חלקם סרטים "ממוספרים" בסדרה הראשית, וחלקם ספין-אופים. "מלחמת הכוכבים", לטוב או לרע, תהיה נוכחות קבועה בקולנוע בעתיד הנראה לעין.
אז על "פרק 7", כאמור, אנחנו יודעים מעט – אבל על הסרט שאחריו, זה שייצא ב-2016, אנחנו יודעים עוד פחות. רק אתמול התפרסמו עליו לראשונה כמה פרטים רשמיים, שעדיין לא כוללים דברים כמו שם הסרט או במה הוא עוסק. וזה נשמע מדאיג. שום דבר ששמעתי על "סרט הספין-אוף של מלחמת הכוכבים שייצא ב-2016" לא נשמע טוב. זה מה שידוע על הסרט הזה עד כה:
1. זה, כנראה, סרט ספין-אוף שעוסק בהאן סולו הצעיר או בבובה פט.
זו אינה עובדה אלא שמועה, אבל כבר יותר משנה כולם מדברים על האפשרויות של בובה פט והאן סולו. מהרגע הראשון לא אהבתי את הרעיון הזה. מלחמת הכוכבים התעסקה די והותר בהאן סולו וכל יתר הדמויות הקבועות מהטרילוגיה המקורית. כבר היו פריקוולים, כבר היו ספין-אופים, היו סדרות אנימציה, די, מיצינו, בואו נמשיך הלאה. הסדרה צריכה לצעוד אל העתיד, לא להמשיך להתבוסס בעבר. ובקשר לבובה פט, כל המוסיף גורע. הוא מגניב רק כי הוא מסתורי, וכל סרט יהפוך אותו למסתורי פחות.
2. הבמאי הוא גארת' אדוארדס, ההוא מ"גודזילה".
כל כך הייתי רוצה להיות אחד האנשים שזה משמח אותם. יש אנשים שאוהבים את "גודזילה". יש אנשים שחושבים, ברצינות, שזה לא סתם סרט שבו כל דבר מלבד האפקטים הוא קלישאה משמימה, אלא סרט טוב באמת, ושהוא מבשר על כך שגארת' אדוארדס הוא במאי משכמו ומעלה של סרטי הרפתקאות. אני לא מצליח להבין את ההשקפה הזאת, בכלל. הייתי נורא שמח להבין אותה, כי הסיפור של גארת' אדוארדס הוא אחלה סיפור: איש אפקטים צעיר שעשה סרט אחד ("מפלצות") בתקציב זעיר, קיבל סרט של מאה מיליון דולר, עשה משהו דומה ליצירת מופת והמשיך משם ישר ל"מלחמת הכוכבים". סינדרלה מוחלטת. אבל לא, אני לא מצליח לחשוב על זה ככה. אני חושב על כל הסצינות הארוכות והמשמימות עם ארון טיילור-ג'ונסון חסר האופי ב"גודזילה", וחושב – את זה אתם רוצים במלחמת הכוכבים שלכם?!
אבל קשה להתווכח עם זה ש"גודזילה" פתח עם יותר מ-90 מיליון דולר ועם ביקורות אוהדות. בבחירה בגארת' אדוארדס יש הגיון כלכלי, לפחות.
3. התסריטאי הוא גארי וויטה.
אוקיי, בזה אין אפילו הגיון כלכלי. לגארי וויטה יש בדיוק שני סרטים מופקים עם קרדיט שלו: "העולם אחרי" ו"הנבחר" ("The Book of Eli") . הראשון הוא זוכה פרסי הדג המלוח והראזי לסרט הגרוע של השנה. השני הוא סתם סרט אידיוטי. אלה אינם שני תסריטים טובים, או סבירים – אלה תסריטים נוראיים. אני משתדל לא לחרוץ משפט על תסריטאים, כי לפעמים בין מה שהתסריטאי שבקרדיטים כתב לבין מה שצולם יש מעט מאוד קשר. ב"העולם אחרי", וויטה קיבל קרדיט של תסריטאי לצד וויל סמית ומ. נייט שמלאן, ואי אפשר לדעת כמה הוא באמת השפיע על התוצר הסופי כשלצידו עבדו שני הגאונים האלה. אבל אם הייתי שופט את וויטה על פי הקרדיטים שלו בימד"ב בלבד, הייתי טוען שהוא פשוט דביל. מישהו בדיסני בכלל ראה את "העולם אחרי"? ואחר כך הרשה למישהו שהיה לו קשר כלשהו לסרט הזה להתקרב לרדיוס של פחות משלושה קילומטר מכל מקום שבו מישהו אפילו חושב על "מלחמת הכוכבים"?
4. הסרט ייצא ב-16.12.2016.
זה לא מפתיע: "פרק 7" אמור לצאת בדצמבר 2015, לכן מתבקש שהסרט השני ייצא בדיוק שנה לאחר מכן. נראה שדצמבר הופך להיות חודש מלחמת הכוכבים, ודיסני לא יתנגדו בכלל אם סרט חדש בסדרה יהפוך למסורת כריסטמס חדשה. אבל על דצמבר 2016 כבר יש תחרות. זה מועד היציאה המיועד, נכון לכרגע לפחות, של "אווטאר 2". אם באמת שני הסרטים ייצאו בו-זמנית (או בהפרש של שבוע זה מזה), זה יהיה קרב קופות שמגמד אפילו את באטמן נגד סופרמן נגד קפטן אמריקה סרט ההמשך לסרט המצליח ביותר אי פעם, נגד ספין-אוף לסדרה הבאמת מצליחה ביותר אי פעם (כולל התאמות אינפלציה).
תראו, אולי יהיה טוב. אולי מישהו בדיסני יודע משהו שאנחנו… כלומר, תמיד ייתכן… אוקיי, עזבו את זה. עם כל שרירי האופטימיות שלי אני לא מצליח לא לחשוב שסרט על בובה פט, מהתסריטאי של "העולם אחרי" והבמאי של "גודזילה" הוא הדבר הכי גרוע בעולם. וגרוע יותר יהיה אם יתברר שזה מאפיין את סוג ההחלטות שדיסני מקבלים בנוגע ל"מלחמת הכוכבים". אלה לא החלטות שנשמעות כאילו הושקעה בהן המון מחשבה. זה לא נשמע כאילו היקום של הסדרה יקר למישהו. זה נשמע כאילו לקחו את ההוא שעשה את שובר הקופות הדבילי האחרון שיצא, ונתנו לו לבנות (או להרוס) חלק מהעולם הקולנועי האהוב ביותר אי פעם. אני באמת רוצה להיות אופטימי, אבל… קשה.
ועדיין מרבית הסיכויים שזה יהיה פחות גרוע מ"אימת הפנטום"
(ל"ת)
ואם כבר באימת הפנטום עסקינן,
יש לי תהייה משונה לגביו:
חזיתי לאחרונה בחמש דקות ממנו (זיפזפתי וברחתי), ולהפתעתי מופיעה בו נטלי פורטמן (כפאדמה כמובן) הבוגרת, כשאנאקין הוא ילד בן עשר – מה שאומר שנראה שיש ביניהם לפחות עשר שנים הבדל לטובתה. ואיכשהוא בסרטים לאחריו הם פתאום נראים כמו זוג בגילאים דומים – לי זה ממש נראה כמו חוסר-המשכיות צורם. יש למישהו הסבר לזה, או שפיספסתי משהו שנאמר בסדרה שסגר את הפינה הזאת?
(את הפאנטום ומלחמת המשורבטים ראיתי די מזמן ודי הדחקתי, מסיבות ידועות, אז לא זכור לי שהתהייה הזאת עלתה אצלי בזמן אמיתי).
פאדמה היתה בת 14, אנאקין בן 9
לעומת זאת, השחקנים היו בגילאים 10 ו-17, מה שמגדיל את אפקט הקריפיות.
תודה על ההבהרה.
(ל"ת)
אני לא יודע מה הסבירות של זה,
אבל יכול להיות ש-"מלחמת הכוכבים פרק 7" פשוט יהיה כישלון (גדול או קטן – בכל מקרה, כישלון) שיקבור כל סיכוי לעוד סרטים או ספין-אופים?
נכון, טרילוגיית הפריקוולים היתה הצלחה. אבל היא גם הגיעה 16 שנים אחרי הסוף של הטרילוגיה הקודמת, תקופה שבה גדל דור שלם של מעריצים שחיכה לה. אני לגמרי לא בטוח כמה אנשים מחכים לעוד סרט של "מלחמת הכוכבים" כרגע. לא עבר כל-כך הרבה זמן מאז טרילוגיית הפריקוולים שהיתה, ובכן, טרילוגיית הפריקוולים.
בא לי לבכות
עם הבמאי אין לי בעיה גודזילה היה סבבה לגמרי מבחינתי.
אבל יש לי בעיה עם זה שהופכים את מלחמת הכוכבים לסדרה שנתית ושהולכים לצאת סרטים בסדרה בכמות מטורפת שלגמרי יהרסו את היקום ויתנו לנו תחושת מיצוי ומיאוס הרבה לפני שנגיע בכלל לסרט האחרון בסדרה החדשה.
והתסריטאי פשוט בחירה נוראית וצריך לפטר את מי שבחר בו.
איזה אירוני שקוראים לך אציו אודיטורה ואתה מתלונן על סדרות שנתיות...
(ל"ת)
שלא להזכיר תחושת מיצוי.
(ל"ת)
באמת אירוני
אבל כל משחק שהגיע אחרי ACB תיעבתי ברמות קשות.
זה שהרסו את הסדרה לא פגם באהבתי לאציו
אתם יודעים מה אני רוצה לראות? את הבחורים שעשו את שודדי הקאריביים מתגייסים לעשות את סטאר וורס. הם הרי קבועים של דיסני בכל מקרה, ורק אחד מהסרטים שעשו עד עכשיו (שודדי הקאריביים 4) היה בושה וחרפה. יש להם סיכוי טוב.
חבל שג'וס ווידון תפוס כבר אצל מארוול.
אני בין האנשים שחושבים שגארת' אדוארדס הוא במאי טוב.
…..בכל הנודע לפריימינג וצילום. יש בגודזילה כמה מהשוטים היפים שיצא לי לראות.
צילום כל כך טוב בעולם מלחמת הכוכבים יהיה תענוג לעיניים.
אני לא חושב שמישהו מתווכח על זה.
יש כמה שוטים מדהימים ויוצאי דופן ב"גודזילה", אבל הם מעטים מדי ודמויות הקרטון שתופסות את מרבית זמן המסך לא מקלות לעכל את היופי הויזואלי.
אני! אני מאלה שאהבו את גודזילה!
עדיין, בחירה נוראית לבמאי של סרט של "מלחמת הכוכבים"..
דיסני מנסים ליצור את הסופה המושלמת.
אתם אולי לא מבינים את ההגיון שלהם כרגע, אבל הכל יתבהר כשיוכרז ששם הסרט הוא "ג'אר ג'אר – הספין-אוף".
ושג'אר ג'אר אברהמס מביים אותו.
(ל"ת)
נשמע לי כמו ניסוי לממש מתכון בטוח לכסף.
"קח את הבמאי שהרוויח לאחרונה הרבה כסף על הסרט שלו, קח תסריטאי ש.. כתב משהו בדיוני, תן להם לעשות סרט על דמויות שאנשים כבר מכירים ולא חלילה, לקחת את זה לעתיד, לכיוון לא מוכר, שיכול להיות… קצת חדשני…". רק על זה מגיע להם שהסרט יכשל בקופות.
אם היו מספרים בשנות ה-80-90
למעריצי "מסע בין כוכבים" שהפרנצ'ייז שלהם יגיע לשפל, הם היו מאוד מתבאסים. אם היו מספרים להם שהפרנצ'ייז המתחרה עלול להמצא במצב דומה, זה היה מקל על כאבם.
היום זה כבר לא מעניין אף אחד.
אגב, איפה לוקאס בכל הסיפור של הסרטים החדשים? היה צריך לקבל ממנו אישור? הוא מעורב מרחוק? או שדיסני כלאו אותו בחווה שלו ולא נותנים לו לצאת משם?
הוא אמור להיות יועץ
ככה הם אמרו שהכריזו על הסרטים
זה משנה?
דיסני שילמו לו 4 מיליארד דולר על הפרנצ'ייז. הם קנו אותו ממנו, הכל שלהם. זה לא צריך לעניין אותם איפה הוא ומה דעתו, ואני מתאר לי שאכן זה המצב (גם אם הם אומרים אחרת, או שוכרים אותו כ"יועץ"). אני רק לא יודע אם זה טוב או רע.
אני חושש שהדברים הטובים שעוד נותרו ביקום מלחמת הכוכבים, ילכו פייפן בהתפוצצות ה-Lens Flares שהיא ג'יי ג'יי.
לרגע לא חשבתי שזה מעניין *אותם*.
חשבתי שזה מעניין אותו, בתור שזה היה עם היד קמוצה חזק חזק על השאלטר בכל השנים האלה.
מזלי שאני אוהב רק את הטרילוגיה המקורית
ככה לא יכאב כאשר יחרבו אותה לגמרי עם הספין-אופים שלהם כל שנתיים. בכל מקרה JJ אברהמס הוא בחירה לא רעה לדעתי, לפחות הסרטים שממשיכים בקו הזמן של הטרילוגיה המקורית יהיו מעניינים יותר מכל מה שג'ורג' לוקאס עשה בטרילוגיה השנייה. אבל באמת שכבר לא מעניין אותי כ"כ מה הם יעשו עם זה, ואני מספיק זקן בשביל זה: התרשמתי מהטרילוגיה המקורית כנער, התאכזבתי מהטרילוגיה השנייה כאדם צעיר/נער, וכיום כבר לא כ"כ אכפת לי, יש לי רק זיכרונות נוסטלגיים שיצוצו מצפייה בהאריסון פורד ומארק המיל. בכל מקרה ב15 השנים האחרונות הייתה עוד טרילוגיה של סרטים שלדעתי דחפה את מלחמת הכוכבים מהתודעה של רוב הקהל הרחב: סרטי שר הטבעות.
מילה חסרה בכתבה (המילה החסרה מודגשת)
3. התסריטאי הוא גארי וויטה.
אוקיי, בזה אין אפילו הגיון כלכלי.
גם בפיסקה האחרונה חסרה מילה
"תראו, אולי יהיה טוב. אולי מישהו בדיסני יודע משהו שאנחנו… כלומר, תמיד ייתכן… אוקיי, עזבו את זה. עם כל שרירי האופטימיות שלי אני לא מצליח לא לחשוב שסרט על בובה פט, מהתסריטאי של "העולם אחרי" והבמאי של "גודזילה" הוא לא הדבר הכי גרוע בעולם".
לא חסרה שם מילה
דורון השתמש בשלילה כפולה: "אני לא מצליח לא לחשוב", מודה שהניסוח קצת מבלבל
אם כבר מדברים על הסרטים הקודמים בסדרה, לדעתי הטעות הגדולה ביותר שלוקאס עשה בהמשכים שלו
הייתה להשתמש בשחקנים ידועים מידי, כוכבים שסחבו איתם שלל אסוסיאציות מהדמות המצטברת שלהם בסרטים אחרים, בעוד שבשלושת הסרטים הקודמים השחקנים היו אלמוניים יחסית ולכן נטמעו לחלוטין בדמות שלהם. עוד סרט שנכנס אל הנצח הקולנועי כסרט פולחן, אמנם מעט שונה(אבל גם דומה בכך שהיה גם הוא מיועד לילדים ונוער, מבוסס על סיפור מז'אנר אחר אמנם אבל מתחום הפנטזיה, ושילב הומור אל תוך ז'אנר שהיה לפני כן רציני להחריד) בו אלמוניות השחקנים סייעה לדמויות היה "הנסיכה הקסומה". כולי תפילה שלא יופק לו סרט המשך עם סקארלט ג'והנסון וכריס המסוורט' בתפקידים הראשיים.
זה לא בדיוק בנושא הזה, אבל קשור למלחמת הכוכבים, ואין לי מקום אחר לשים.
בכל מקרה, נתקלתי בשני סרטונים מרתקים שבהם מישהו מסביר איך התסריט של "אימת הפנטום" ו"מתקפת המשובטים" היה צריך להיראות כדי שהם יהיו טובים
ואני באמת ממליץ גם לאחרים לצפות בהם. לדעתי העלילה שהוא עושה שם מתעלה פי מי יודע כמה על מה שלוקאס עשה (וזאת למרות שהיא נשענת על אותו בסיס), ויש לו המון אבחנות מדוייקות על איך סרט סטאר וורס באמת צריך להיראות.
ועכשיו גם ג'וש טראנק (כרוניקה, הריבוט ל"ארבעת המופלאים") יביים גם הוא סרט ספין אוף לסדרה
תאריך עוד לא ידוע, אבל זו החדשה הטובה הראשונה מבין גל החדשות לסרטי סטאר וורס החדשים.