בלשים בע"מ
The Nice Guys

בשנות השבעים בלוס אנג'לס, בלש פרטי חוקר את התאבדותו של כוכב פורנו ומגלה קונספירציה.

תאריך הפצה בארה"ב: 20/05/2016
תאריך הפצה בישראל: 19/05/2016

36 תגובות פתח ספוילרים פתח תגובות ישנות

  1. ״הבלשים הגרועים בעולם״

    mook

    (לפי ערוץ היוטיוב של יונייטד).

    • אוי ויי, כנראה שהדחקתי.

      (ל"ת)

  2. אני בסדר עם השם הזה,

    קסם

    כל עוד בתחתית הפוסטר יהיה רשום "המפיצים הגרועים בעולם".

    10
    יהונתן צוריה, תמר, מתן בכר, גבי קוגן, YuvalMoalem, Jess R, lazarobbie, yair_ca24, omer, אני קלאודיוס ?
    • וככה בקלות להתעלם מהמוניטין וההישג רבי השנים של אנשי שובל?

      mook

      ככה לבטל שנים של התמדה בעשייה חובבנית?

      6
      שופל, לפרקונית, Jess R, שומר שאבעס, אני קלאודיוס, Michael ?
  3. שיין בלאק

    עשה את "קיס קיס בנג בנג", שלמרבה הצער אין לו אפילו דף סרט, אפילו שזו קומדיה מצוינת שדי קולעת לדעתי לטעם הכללי של הגולשים פה (רד"ג באחד מתפקידיו הטובים).
    גם "איירון מן 3" היה מוצלח לתחומו, אבל הטריילר…לא עושה כ"כ חשק, אם לומר את האמת.

    2
    Galoofy, broken ?
    • קיס קיס בנג בנג, סרט אדיר, מי שלא ראה - לרוץ!!

      Shosh

      (ל"ת)

      4
      עידו, טל, broken, Galoofy ?
      • תסייג...הוא סרט שקשה לעכל מה באמת עובד בו טוב

        omer

        (ל"ת)

        1
        כש ?
  4. בלשים בע"מ

    דניאל

    אם הבנתי נכון, זה יהיה השם של הסרט.

    • עדיין גרוע

      אבל לפחות לא הגרוע בעולם.

  5. ביקורות מצוינות עד עכשיו

    Happy Port

    רק אחת גרועה מתוך 24 ברוטן, 8.4 בימד"ב. אמנם זה יתאזן למטה, אבל בשילוב עם הטריילר המצויין זה נראה מאוד מבטיח

  6. מישהו שראה כבר?

    omer

    הטריילרים עשו לי את זה בענק (גוסלינג קורע) הסרט מקיים?

    • לא צפיתי בטריילרים אבל

      מתופף

      סרט מגניב כזה לא נראה הרבה זמן בקולנוע, יש בו אווירה מטורפת והיה לי חיוך מרוח על הפנים כל הסרט

      1
      עידו ?
      • תודה!

        omer

        (ל"ת)

      • מסכים, סרט אחלה

        אוהד

        להרגשתי מתעלמים ממנו קצת בארץ, חבל כי זה תסריט מקורי, לא איזה סרט גיבורי על או עיבוד לספר
        ולא ראיתי עליו שום ביקורות והוא פשוט כיף והמשחק אחלה ויש להם אחלה כימיה.
        והסרט לחלוטין מרגיש כמו תחילתו של פרנצייז כמו "נשק קטלני".

        יש מצב לביקורת פה באתר, רד פיש?

        1
        עידו ?
  7. סרט נהדר!

    שיין בלאק עושה שוב את מה שהוא יודע לעשות, קומדת אקשן עם סיפור בלשי.
    אז הפעם זה מתרחש בשנות ה80 ועם הרבה יותר קללות וציצים (העלילה היא סביב כוכבת פורנו בסופו של דבר) וזה יוצא נהדר.
    אז זה לא קיס קיס בנג בנג אבל הרגשתי שזה מגיע קרוב.
    תצויין לטובה הילדה בסרט :D

    1
    עידו ?
  8. סרט מצוין לחברים

    אורן

    אך שיצאתי עם חברים בשישי וראיתי בשניה האחרונה תביקורת לסרט הזה אמרתי , בינגו , גם מצחיק וגם אקשן בול סרט לראות אם חברים וכולם אהבו אותו , סרט שנות ה70 עשוי טוב .

    1
    לב ?
    • רק שזה סרט לחברים עם טעם טוב ומוכנות למוזרויות

      (ל"ת)

  9. כיפי לחלוטין.

    אומנם מרגיש שחסר בו את הגרוש הזה ללירה, איזה מן טאץ' ייחודי באמת שיהפוך אותו מסתם מחווה מצחיקה בטירוף, כיפית באופן לא נורמלי ועשויה מצויין, למשהו שיכול להיות שווה תואר סרט השנה – ועדיין, אין ספק שנהניתי לחלוטין ובא לי שוב.

    אה, וריאן גוסלינג בהופעה הכי מצויינת שלו מאז המון זמן. מי היה מאמין שיש לו חוש קומדיה כזה טוב? הצרחות שלו בסרט גמרו אותי כל פעם מחדש. אגב, טוב שראיתי את ההופעה הזאת מתי שראיתי אותה כי בימים שלפני זה ריאן גוסלינג עשה לי רק אסוסיאציות לסרט "המאמין" כי מצאתי את עצמי מתווכח עם נאו-נאצים בסרטון של סצינה מתוכו ביוטיוב במשך כמה ימים. בואו נגיד שאני לא ממליץ על החוויה אם אתם לא רוצים ירידה ברמת האיי-קיו שלכם ("איך מתו 6 מיליון יהודים אם היו רק 500,000 יהודים בגרמניה ו-4 מיליון יהודים בפולין ועוד כמה אלפים בשאר אירופה ביחד? אתה חושב אחרת פשוט כי הרבנים ומערכת החינוך שטפו לך את המוח.". סליחה אני יודע שזה לא קשור אבל ממש רציתי להוציא את זה, לא להאמין איזה אידיוטים יש בעולם)

    3
    Ofriki3, כש, _איתי ?
  10. שם קוד ב.ל.ש

    כבר היללו את הסרט פעמיים ואין לי מה להוסיף לשבחים הללו (גוסלינג באמת נהדר כמו שהוא לא היה כבר הרבה זמן.)

    מה שמעניין זה כמה הסרט חומק יחסית מתחת לראדר. זה, הסטייל שנוטף ממנו בלי מאמץ, שני הגברים הראשיים שנמצאים תמיד ביריבות מסוימת ביניהם והסיום כולם מזכירים לי נורא את "שם קוד מ.ל.א.ך" של גאי ריצ'י אשתקד. אם כל שנה נקבל קומדיית נואר/ריגול כיפית ומגניבה גם אם לא בולטת במיוחד לטובה, זה יהיה חיובי מאוד – בטח בשנים הקרובות שעתידות להישלט תחת ז'אנר גיבורי העל.

    3
    כש, עידו, קיו ?
  11. Meh

    יש כמה רגעים משעשעים, אבל רוב הזמן הוא כאילו מוזר ומתחכם רק כדי להיות מוזר ומתחכם ("חהחה בואו נציג את הדמות כשהיא מתעוררת באמבטיה עם חליפה. אנשים לא עושים אמבטיה עם חליפה! חהחה הילדה קיללה ואתם מצפים שהאבא יעיר לה על הקללה אבל הוא מעיר לה על מילה אחרת!"). גם KKBB היה מוזר ומתחכם, אבל הוא עשה את זה בסטייל. פה זה הרגיש טו מאץ' והיה די מעיק. המשחק היה חביב.

    נכון בסקר סוף שנה יש אפשרות של "ככה-ככה"? אז הסרט הזה. הכי פחות טוב של בלאק עד כה.

    1
    אידן (ברווז גומי) ?
    • זה בסדר גמור שאתה לא אוהב את הסרט

      אבל אני מרגיש שפספסת לחלוטין את הדמות של גוסלינג כפי שאני הבנתי אותה:

      הדמות של גוסלינג היא לוזר במלוא מובן המילה. פחות הלוזר המגניב שסתם החיים לא נחמדים אליו ויוצא לו כמו רוברט דאוני ג'וניור מ"קיס קיס בנג בנג" אלא מישהו שבאמת פשוט לא מסתדר ולא מצליח בחיים. סדר העדיפיות שלו שבור לחלוטין, הוא שותה את עצמו למוות והוא באמת פשוט אבא לא טוב או בן אדם מאורגן בשום צורה שהיא. הוא לא מתעורר באמבטיה כי חי חי אנשים לא אמורים להתעורר באמבטיה עם חליפה. הוא מתעורר באמבטיה כי אין לו מושג איך הוא הגיע לשם והוא פשוט בשלב של החיים שהוא ויתר כל כך. הרי אם תשים לב, כל הדוגמאות שנתת מגיעות רק מהדמות שלו כי הוא באמת היחיד שפועל ממקום כל כך לוזרי ולא יוצלח. הדמויות האחרות בסרט משתמשות בהומור שונה לחלוטין ומצליחים להגיע להישגים אחרים.

      אז מה שאתה אומר שהוא התחכמות לשם התחכמות הוא לעיני פשוט אפיון דמות שעקרוני לדבר שדיברת עליו שנייה אחר כך – לסרט הזה אכן אין את הסטייל של "קיס קיס בנג בנג" או "איירון מן 3" וזה מכיוון שלדמויות הראשיות בו אין את הסטייל שלהם, בכוונה. הם לא הבלשים היוצלחים והמעולים אלא זוג שלומפרים שמצליחים ליפול את דרכם דרך כל התעלומה הזאת, כאשר הדמות היחידה עם ראש על הכתפיים זאת הבת שלו. זה אומנם עולה לסרט בנקודות "סטייל" אבל לדעתי זה מוסיף לו מעט יותר נופך רגשי שאין אפילו קצת ב"קיס קיס בנג בנג". (באיירון מן3 יש קצת מזה וקצת מזה, לטעמי.)

      ולמרות כל זה אני כנראה עדיין מסכים שהוא הסרט הכי פחות טוב של שיין בלאק. זה פשוט לא אומר כל כך הרבה לבמאי עם 3 סרטים שכולם נהדרים.

      1
      OKDeSign (אור) ?
      • אבל זה לא רק בדמות של גוסלינג

        נכון שאלה הדוגמאות שהבאתי אבל לא חסרים רגעים כאלה גם אצל שאר הדמויות וגם בעלילה עצמה. דברים מוזרים שקורים ואמורים להיות הומוריסטים אבל יותר מדי מוזרים כדי להיות כאלה (כמו סצינת הפתיחה). זו הייתה לפחות החוויה שלי.
        ואני נאלץ לא להסכים איתך שהבת שלו היא זו עם הראש על הכתפיים. אולי היא יותר מתפקדת מאביה, אבל היא עושה כמה וכמה החלטות מטומטמות למדי.

        • טוב, היא עדיין בת 13, כן?

          (ל"ת)

      • אתה מכיר אנשים שאיבדו את הזכרון בגלל שתיה מוגזמת?

        מישי

        איבוד זיכרון זה משהו שאשכרה קורה רק לדמויות בסרטים (ולנפגעי ראש בתאונות שונות, אבל זה בד"כ מגיע עם פציעה שהופכת אותם למאוד לא עוברים מסך)

        • אממ.. כן?

          אבל זאת לא הנקודה כי המשפט הזה לא מנוסח טוב. לא מראים בשום שלב שאין לו מושג למה הוא באמבטיה אלא פשוט שהליך החשיבה שלו היה כל כך עקום שהוא הגיע לאמבטיה.

        • אני אני אני אני!

          Jaguar

          ובהזדמנות זו, רוסקי סטנדרט לגמרי גורמת לאיבוד זיכרון של הלילה, אבל מתעוררים בלי האנג אובר.

        • איבוד זיכרון הוא בהחלט תופעת לוואי

          Galoofy

          של שתייה מופרזת, ויש דוגמאות רבות לכך מהמציאות.

          לא רק שזה משהו שקורה, זה נפוץ מאוד.

          1
          broken ?
      • נניח שאת הדמות של גוסלינג עוד אפשר איכשהו להסביר

        מה הקטע עם הדמות של ראסל קרואו? לא הבנתי אותו בכלל.

        • מה זאת אומרת, הוא ה"מניק פיקסי ויולנט בוי"

          כלומר – הוא הפספוס של הסרט.

          הדמות של ראסל מוצגת לו ומוסברת לנו בתיאורים (אדם אלים במיוחד שהיה רוצה להרגיש הוא עושה טוב לעולם ותורם ולכן הוא יוצא למסע הזה להשיב משהו מנשמתו) אבל לאחר שהוא יצא למסע הזה עם גוסלינג, כל ההתפתחות של הדמות שלו נגמרה, פחות או יותר. בשלב הזה הוא שם כעוד כלי להחזיר את גוסלינג למחזור חיים הנכון בעקבות המפגש המדהים ביניהם, ולקדם את העלילה מפה לשם. התפקיד שלו הוא מעין מבוגר אחראי משעמם שכזה בלי שום התקדמות שכאן לעזור לגוסלינג וזה לא יושב עליו יפה ומוריד מה"באדי-קאפ"יות של הסרט שלרוב עוקבת אחרי מסעם של שני אנשים לאורך הסרט ולא רק אחרי אחד.

          • אפילו זה לא

            יש לו אפיונים, אבל הם מפוזרים ולא עקביים. שזו בעיה של הסרט בכלל.

  12. מופע שנות ה-80 המאוחרות/90 מוקדמות

    "בלשים בע"מ" אמנם מתרחש בשנות ה-70, אבל במנטליות שלו הוא סרט של שנות ה-80 המאוחרות ושנות ה-90 המוקדמות, התקופה שבה האיש שעשה אותו, שיין בלאק, היה התסריטאי הכי מצליח של הוליווד. בתזמון די מוצלח, Den of Geek עשו כתבה על הנושא:
    http://www.denofgeek.com/uk/movies/shane-black/41110/shane-black-and-the-90s-spec-script-gold-rush
    אם לתמצת – אחת הסיבות שהתקופה ההיא הביאה לנו המון שוברי קופות מוצלחים היא שהוליווד שילמה המון כסף לתסריטאים. המון. בימינו, גם שיטת מכירת התסריטים מקטינה את כוח המיקוח של הכותבים (מוסבר בכתבה) וגם האולפנים מעדיפים פשוט לשלם למו"ל של רב מכר/קומיקס/משחק וידאו ואז לזרוק כמה גרושים עלובים לתסריטאי שיעשה עם זה משהו, כשהתוצאה לרוב בהתאם (לא בהכרח רעה, אבל ברוב המקרים שגרתית וסתמית עד כאב).
    ובתקופה הקצרה ההיא, שבה תסריטאים היו כוכבים בהוליווד, שיין בלאק היה הכוכב הכי גדול. למה דווקא הוא? בדיעבד קצת קשה להסביר. האיש, אחרי הכל, נצמד באופן די קבוע לנוסחה השחוקה (שהוא בשום אופן לא המציא) של ה-Buddy Film על שני גיבורים שונים זה מזה, שלא מסתדרים בכלל, ובכל זאת הם חייבים לשתף פעולה מול כוחות הרשע של העולם. אבל איכשהו, בכל פעם שבה בלאק ניגש לטפל בנוסחה הזו, הוא הצליח לתת לה טוויסט חדש. ב-"נשק קטלני" הוא לקח את אחד הגיבורים מהצמד האמור והפך אותו לחולה-נפש אובדני, תוך שהוא מאזן את הצדדים האפלים באישיות שלו עם הומור שנון. ב-The Last Boy Scout ("כוננות מיידית" הוא נקרא בארץ, או שאני מתבלבל?) הוא הפך את אחד הגיבורים מהצמד ללוזר פילם-נוארי טיפוסי, כזה שמבלה את מרבית זמנו בלחטוף מכות במקום לתת אותן. ב-"נשיקה ארוכה ללילה", עדיין אחד מסרטי האקשן הפחות מוערכים שלא בצדק של שנות ה-90, הוא הפך את אחד הגיבורים מהצמד לגיבורה והצליח לעשות משהו שהוליווד לרוב נכשלת בו עד עצם היום הזה – סרט אקשן מעולה עם גיבורה נשית חזקה. האיכות של התסריטים של בלאק מאותה תקופה הקרינה גם על מי שהיו שותפים למימוש שלהם על המסך: מרטין ריגס, הדמות שמל גיבסון גילם בסרטי "נשק קטלני" הוא ללא ספק התפקיד המזוהה ביותר אתו לצד זה של מקס הזועם (שתי הדמויות נתנו לגיבסון לתעל את הטירוף המאוד-אמיתי שלו אל המסך), ברוס ויליס ככל הנראה יהיה לעד ג'ון מקליין מ-"מת לחיות", אבל ג'ו הלנבק, הגיבור שהוא ביים ב-The Last Boy Scout הוא דמות מרשימה לפחות באותה ליגה, וגם ג'ינה דייויס, שעיקר הקרדיט שלה מהעשור ההוא הגיע על "תלמה ולואיז", יכולה להתגאות באותה מידה בגיבורה המרשימה שהיא גילמה ב-"נשיקה ארוכה". גם הבמאים שהרימו את הסרטים האלה – ריצ'ארד דונר, טוני סקוט, רני הרלין – נחשבו למקצוענים יעילים, אבל לא יותר מזה, לא אנשים שמסוגלים לביים יצירות מופת (גם לא בתחום שוברי-הקופות). התסריטים של באלק שדרגו אותם; הם נתנו לדמויות שלהם אישיות ושנינות שהחזיקו ביחד את האקשן מסביב.
    אז למה לעזאזל בלאק כל-כך מאכזב אותי במילניום הנוכחי? לא ראיתי את "קיס קיס בנג בנג", אבל כן ראיתי את "איירון מן 3", ובחיי שרציתי לאהוב אותו. לא אהבתי את הסרט הראשון, דילגתי על השני, אבל עם השלישי הכנתי את עצמי נפשית לסרט שיחולל מהפכה בכל ז'אנר גיבורי העל [1]. רבאק, שיין בלאק. הוא יודע מה שהוא עושה.
    והתאכזבתי.
    וזה מוזר, כי המרכיבים השונים דווקא היו שם: באיירון מן בגרסת בלאק היה משהו ממרטין ריגס של "נשק קטלני", אותה הפרעה נפשית על סף האבדניות שהפכה את הדמות ההיא לכל-כך בלתי נשכחת, אבל בעוד שב-"נשק קטלני" הסיפור הזה אוזן, כאמור, עם לא-מעט שנינות (שהבהירה עוד יותר עד כמה שלגיבור אין מה להפסיד, ושאם הוא כבר צולל כל הדרך למטה – הוא יעשה את זה עם חיוך מטורף על הפנים). ב-"איירון מן 3" לא היה שום דבר מהשנינות הזו. זה היה סרט רציני עד כאב, לא ממש "בוגר" או "אפל" – יותר "חמוץ" ו-"מבאס", והוא הרגיש כאילו רובצת עליו משקולת של טונה. אם בלאק רצה לעשות שם דרמה רצינית על גיבור שסובל מדיכאון קליני זה לגיטימי לגמרי, אבל בחיבור של הסיפור הזה למה שאמור להיות סרט אקשן על גיבור על הרגשתי שהוא נכשל.*
    ועכשיו מגיע "בלשים בע"מ". והוא סרט לא רע בכלל. שומר על עניין לאורך רובו, אם כי גילוח של רבע שעה ממנו היה עושה לו טוב. הסרט הזה בבירור מתכתב עם הסרטים שבלאק כתב בתקופת השיא שלו: שוב השילוב בין גיבורים שלא מסתדרים זה עם זה, הפעם כשלכל אחד מהם יש אישיות בעייתית-משהו, ושניהם ביחד יוצאים להציל את העולם (בערך). שוב מדובר בדמויות כובשות, עם דיאלוגים שנונים (ברובם). אז מה בכל זאת הבעיה?
    אז קודם כל, "בלשים בע"מ" הדגיש עבורי את אחד החסרונות הגדולים של בלאק בתור במאי, שאני מבין בדיעבד שגם הפריע לי ב-"איירון מן 3" – האיש מביים עם מעט מאוד תנופה. זה לא חיסרון כשאתה עושה דרמות מהורהרות, אבל כשאתה מביים מותחן או סרט אקשן, צריך איזו תחושה של דחיפות, אולי אפילו דחיסות. ב-"בלשים בע"מ" – להוציא את החצי שעה האחרונה שבה נראה שמשהו בסרט הזה מתעורר לחיים – אין את זה. הסרט מתנהל בעודף נינוחות, אפילו במידה מסוימת של עצלות. זה יוצר תחושה מציקה של "אז מה?" בכל פעם שהגיבורים נתקלים באיזו קונספירציה חדשה או מוצאים את עצמם בסכנת חיים.
    ובתור תסריטאי – כבר העירו בתגובות לפני על הדמויות. יש בהן משהו כובש, אבל גם משהו שמרגיש לא מספיק מפותח. מן הסתם, הדמות שגוסלינג מגלם הגיעה למצב הדפוק שלה איכשהו – אבל רק נזרק לנו משהו בנושא בתחילת הסרט, ולא נוגעים בזה יותר. הדמות שקרואו מגלם גם היא נרדפת על ידי משהו מעברה ככל הנראה, אבל נדמה לי שבסרט אפילו לא מסבירים מה זה. חוץ מזה, יותר מדי דברים ב-"בלשים בע"מ" הזכירו לי איך בלאק עשה אותם כבר פעם יותר טוב ב-The Last Boy Scout, שלא לדבר על כמה ניסיונות כושלים למדי במהלך הסרט לצאת למחוזות הנואר-אבסורד סטייל האחים כהן. שיין, מותק, אתה לא האחים כהן. אל תנסה. אל תלך לשם. זה לא מתאים לך.
    אז מה, התייאשתי משיין בלאק? מה פתאום. כאמור, הוא עדיין נשאר אחד האנשים המעטים בהוליווד שהצליחו לעשות סרט אקשן מוצלח עם גיבורה, וזה לא כסף קטן בכלל. כתיבת הפוסט הזה הזכירה לי כמה אהבתי את "נשיקה ארוכה ללילה", ועד כמה בלאק הוא האיש הנכון לכתוב (אם כי אני לא חושב שלביים) סרט באורך מלא על האלמנה השחורה.

    * כשאני חושב על זה, יש מישהו שכן הצליח להציג את השילוב השיין-בלאקי של אקשן והומור עם צוות גיבורים לא-מתפקד בסרט גיבורי על עכשווי יותר מבלאק עצמו – וזה כמובן ג'וס וידון ב-"הנוקמים". לא ממש מפתיע, בהתחשב בעובדה שוידון התחיל את הקריירה שלו בשלב שבו הקריירה של בלאק היתה בשיאה, ואני מתאר לעצמי שכמו כל תסריטאי בהוליווד באותה תקופה הוא למד את התסריטים של בלאק בחרדה ששמורה לכתבי קודש.

    3
    אידן (ברווז גומי), תמר, כש ?
    • קודם כל, תראה את "קיס קיס בנג בנג".

      אם אהבת את התסריטים הישנים של בלאק, נראה לי שתאהב גם אותו. לגבי איירון מן 3 – סרטים של מארוול תמיד יהיו סרטים של מארוול, יש מוצלחים יותר ומוצלחים פחות, ויש במאים שהצליחו להוציא יותר מהנוסחה השחוקה מאחרים, אבל זה לא המקום לחפש מגע אישי בולט של במאי/תסריטאי.

      2
      OKDeSign (אור), Michael ?
  13. ראיתי, פיהקתי הרבה. ריבוט מיותר לKKBB, בלי טיפה מהקסם

    רדינג

    (ל"ת)

    1
    כש ?
  14. מרגיש כמו פארודיה גרועה ל"סודות אל אי"

    כש

    (ל"ת)

  15. בסך הכל בסדר

    כמו בכל סרט השאלה המרכזית היא מה רמת הציפיות.
    אם מגיעים עם ציפיות מועטות בלשים בע"מ מתגלה כמצחיק ומקורי.
    אם מגיעים עם ציפיות גדולות (קצת כמו שאני הגעתי) הוא לא יותר מבסדר.

    ביקורת קצת יותר ארוכה:
    https://gal015.wordpress.com/2016/10/30/the-nice-guys/

  16. מזמן לא צחקתי ככה בסרט.

    אלון

    ראיין גוסלינג הוא מכרה זהב קומי, השיחזור התקופתי מהמם, השילוב של שלומיאל גמור (אפילו בפעם היחידה שהוא מצליח להישמע כאילו הוא עלה על היקש לוגי מבריק, מתברר שהוא טועה) ומקצוען ציני עובד נהדר, והרבה פעמים אקדח שמופיע במערכה הראשונה הוא בסך הכל הכנה לפאנץ' ליין במערכה השלישית. הסרט הזה הולך נגד הציפיות ומצליח ליצור רגעים קורעים מצחוק. נהניתי מכל רגע.

    4
    זוהר אורבך, Iter Impius, עידו, _איתי ?
 

להגיב על Shosh לבטל

(חובה)