בלי גלימות, פרק 2: אקירה

ההסכת ללא גיבורי על וללא גלימות נכשל די מהר בחוקים שהציב לעצמו, ועל כן הוא צועק בדרמטיות למשך איזה שעה.

הפעם דווקא נתחיל בהערות הטכניות: קודם כל, "בלי גלימות" הוא פודקאסט שמדבר על סרטי קומיקס – אבל בלי גיבורי על. את הפרק הקודם ניתן למצוא בתגית "בלי גלימות" או בלינק של הורדת הפודקאסט, שהוא פה. שנית, אם יש איזשהו שירות הסכתים שברצונכם שהפודקאסט יופיע בו והוא עדיין לא שם, אנא תגידו בתגובות. 


יש הרבה אנשים שטוענים שהם 'גדולים ביפן' – אלפאוויל, מיסטר ביג, כמות לא-מצומצמת של מתאבקי סומו. אבל אף אחד לא גדול כמו אקירה. הו, יש סרטים רווחיים יותר, יש סרטים משפיעים יותר, יש אפילו (וזה באמת קשה להאמין) סרטים מטורפים יותר – אבל אין לך סרט גדול כמו אקירה. סיפור שמתחיל בחבורת פרחחים על אופנועים ומתקדם בקצב שיא להיות סיפור על כל המין האנושי ומהות הקיום. כמו "עץ החיים", רק יותר טוב כי יש קרבות רחוב ורובי לייזר.

וזה לא אמור לעבוד. ממש לא. הסרט הזה צריך להיות כישלון מחפיר. זו היה הסרט באורך מלא הראשון של הבמאי (מי נותן למישהו בפעם הראשונה את תקציב האנימציה הכי גדול בהיסטוריה של יפן?). העובדה שהוא הכותב של המנגה עליה הסרט מבוסס לא מעודדת במיוחד: לא הייתם נותנים לקורמאק מקארתי לצלם את "ארץ קשוחה" רק בגלל שהוא כתב את הספר. וחוץ מזה הוא אפילו לא סיים את הקומיקס כשהסרט יצא לאור. ובכלל, זה סיפור כל כך יומרני והוא בבירור ביקש מהאנימטורים שלו דברים  שאסור לבקש מאנשים אם אתה לא רוצה שיפלו להם הידיים.

זה לא אמור לעבוד. אבל זה עובד בכל זאת – כי באמנות כמו באמנות כמו במוח של קצוהירו פאקינג אוטומו, דברים עובדים אם אתה רוצה את זה מספיק.

אז בפרק הזה אנחנו מדברים על איך במאי מתחיל הוציא בטעות יצירת מופת שהגדירה דור שלם, על הדרך בה אקירה עיצב במשך זמן רב את התפיסה של אנימה במערב, למה אנשים לא יכולים להפסיק לחקות את השוט הזה של גליץ' על אופנוע (אתם יודעים מה מדובר) וחוץ מזה אנחנו צועקים טטסואאאאווווו ו-קנדההההההה במשך חצי שעה (פחות או יותר).

בפרק הבא: קופצים לגיחה קצרה בריוויירה ביחד עם המומינים.