כן כן, היום הוא היום הגדול של מארוול, ועוד רגע בכל מקרה כל "קצרצרים" יהיה "היום בדברים נוספים שדיסני קנתה", אבל עד אז, הנה כמה חדשות, בקצרצרה, על דברים שאינם מארוול וחברים:
- אוקיי, אבל בכל זאת קצת מארוול – אחרי שטאיקה ואטיטי הלך לביים את "תור 4", גורלו של הרימייק ל"אקירה" לוט בערפל. מבחינתי, טוב שכך.
- בחדשות שלמעט מאוד אנשים אכפת מהן אבל פאק איט, אני אחד מהם – עושים ריבוט ל"הבונדוקס"! עם היוצר המקורי! זה יהיה או הדבר הכי מביך או הכי מדהים או סתם בסדר בעולם! למי שלא מכיר, חבל – מדובר באחת מהסאטירות הכי טובות שיצאו באלף החדש, אפילו אם העונה הרביעית (שנעשתה בלי היוצר המקורי) היא נפילה ברמה. (מד הריבוטים/רימייקים בקצרצרים עד כה – 1)
- יודעים איזה סרט צריך המשך? שרלוק הולמס, מסתבר. אבל מכיוון שלגאי ריצ'י יש דברים יותר טובים לעשות (נו, הסרט ההוא ששינה שם כבר שמונה פעמים), דקסטר פלטשר ("רוקטמן") תופס את מקומו בסרט השלישי בסדרת שרלוק דאוני ג'וניור.
- ובעוד חדשות שרלוק הולמס – הנרי קאוויל יגלם את שרלוק הולמס בסרט על האחות הקטנה של שרלוק הולמס שיוצא לפועל עם מילי בובי בראון ("דברים מוזרים") ומה אני יודע, אולי זה יהיה חמוד.
- בחדשות ספייס ג'אם 2: יש לו במאי חדש, אחרי שהבמאי האנונימי הקודם עזב את הפרוייקט בעקבות "מחלוקת יצירתית" והוא… עוד בחור שאתם כנראה לא מכירים! בחדשות ספייס ג'אם 2 + מישהו יודע משהו על הבן אדם הזה – גם דון צ'ידל הצטרף לסרט, שזה ליהוק די מוצלח.
- אה כן, בת הים הקטנה בחידוש של דיסני היא הלי ביילי (שלא, אין לי מושג מי זאת באמת), בסרט שבו יהיו גם אקוופינה (הבנתם? אקווהפינה?) וג'ייקוב טרמבלי ואולי מליסה מקארתי. (מד הריבוטים – 2)
- עובדים על רימייק ל"תראו מי מדבר", שאני מהמר מראש שינסה לגרום לתינוק לדבר באנימציה מוזרה ולא, אני לא רוצה את זה, תודה. אם אתם צעירים מדי בשביל לדעת במה מדובר – הרווחתם. (מד הריבוטים – 3)
- הספינ-אוף ל"ביג לבובסקי", שנקרא בימינו "הישו מתגלגל" (The Jesus Rolls), ייצא בתחילת 2020. הסרט יהיה בכיכובו ובימויו וע"פ תסריטו של ג'ון טוטורו, ויככבו בו גם ג'ון האם, אודרי טוטו, סוזן סרנדון ופיט דייוידסון. לא ידוע אם עוד דמויות מהסרט המקורי יצוצו בסרט.
- הסרט "מסור" שנוצר על פי רעיון של כריס רוק, גם יהיה בכיכובו של כריס רוק כבלש שחוקר פשעי ג'יגסו כאלה ואחרים וסמואל "מאדקפארינג" ג'קסון כאביו. קשה לדעת איך יהיה הסרט, אבל לפחות כבר בגזרת הליהוקים יש שיפור משמעותי לעומת הסרטים הקודמים. (מד הריבוטים – 4)
- היי, זוכרים את "אקירה" מתחילת הקצרצרים? אז הבמאי שלו, קטסוהירו אוטומו, לא היה ממש עסוק מאז שיצר את יצירת המופת שלו לפני 30 שנה, אבל מסתבר שזה הולך להשתנות עם סרט חדש על… סקייטבורדים בחלל? אם הבנתי נכון את הטריילר? כמו כן, יש לו פרוייקט חדש שקשור לאקירה ולא ברור אם הוא סרט, סדרה או קטסוהירו הולך ברחוב וצועק לאנשים באוזן "טטסוווווווווווווו" (אבל כנראה זה לא האחרון). (מד הריבוטים – 5)
- מכסחי השדים חוזרים, והפעם בלי בנות איכסה. ג'ייסון רייטמן, פעם במאי אינדי נערץ והיום הבחור שעושה את החידוש ל"מכסחי השדים", מביים את הריבוט/המשך/רימייק/לא'כפתלי לסרט המקורי שאביו עשה. מצטרפים אליו רבים מהסרט המקורי (סיגורני וויבר, דן אקרויד, אנני פוטס, ביל מאריי) וגם פין וולפהארד ("דברים מוזרים", "זה") קארי קון ("הנותרים", "נעלמת") ופול ראד, אבל אף אחת מהרימייק הנשי. (מד הריבוטים – 6)
- ג'יל סולוויי ("טרנספרנט") תחליף את בריאן סינגר בבימוי "סוניה האדומה", זאת לאחר שהבינו שכריסטופר פאלמר לא יכול להחליף את כולם. (מד הריבוטים – 7)
- הולך לצאת סרט מצוייר של להקת הספייס גירלס. לא יודע. (מד הריבוטים – 8)
- גרטה גרוויג ונוח באומבאך הולכים לכתוב את התסריט לסרט החדש של ברבי, זה שכרגע אמורה לככב בו מרגו רובי. בהתחשב בכך שבאומבך כבר כתב את "מדגסקר 3", זה קצת פחות מוזר שזה נשמע, אבל זה עדיין קצת מוזר.
- יש סרט חדש לבאז לוהרמן ("מולאן רוז'!", "גטסבי הגדול"), והוא יהיה סוג-של על אלביס (אבל יותר על מערכת היחסים שלו עם האמרגן שלו, שיגולם על ידי טום הנקס) ועכשיו לסרט יש את האלביס שלו – שחקן אלמוני שאין לנו מושג מיהו. הידד!
- ואם אנחנו בחדשות "ליהקו מישהו שאין לנו מושג מישהו לתפקיד מוכר – אז זה, אבל עם התפקיד הראשי בסרט החדש של "האיש הבלתי נראה", למרות שאולי אם הייתי רואה "מי מתגורר בבית היל" זה היה אומר לי משהו. (כמו כן, מד ריבוטים – 9).
- כריסטוף וולץ חזור ל"בונד 25", וגם יש איזה משהו עם ליהוק של אישה שחורה לתפקיד של 007, אבל לא לתפקיד של בונד, חס וחלילה, אבל לתפקיד של 007, נשים ושחורים, זה נחשב, נכון? כן, נראה שהמפיקים מקווים לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, ואם זה לא יספיק, בונד החדש יילך וירביץ לטרולים באינטרנט עם ממים דאנק משהו משהו ואנחנו מקווים שלפחות זה יהיה די והותר בשביל להפוך את בונד לעדכני עבור הצעירים של ימינו, אוי איפה הימים ההם.
- מסתבר יהיו שני המשכים ל"האלווין"?? נשמע קצת קיצוני, אבל אוקיי. לפחות ג'יימי לי קרטיס חוזרת לשניהם. שזה, תכלס, ספויילר לסרט העתידי? אה, מה זה משנה.
- ולסיום, סרטי וסדרות נטפליקס שלכאורה שווה לדווח עליהן, אבל, כאילו, זה נטפליקס, ובטח עד שזה יגיע נשכח מכולם, כי ככה עובדים הסרטים של נטפליקס. בכל מקרה: דיוויד פינצ'ר מביים סרט (סוף סוף) על התסריטאי של "האזרח קיין" שהוא לא אורסון וולס; בנוסף, עובדים בנטפליקס על סדרה ל"סנדמן", עם התסריטאי של "וונדר וומן" כשואו-ראנר, ואולי זה לא יהיה טוב, אבל לפחות זה יהיה, בניגוד לכל שאר הפעמים שניסו לעבד את הקומיקס; כמו כן, יגיע לשירות הסרט הראשון בבימויו של לין מנואל מירנדה – מחזמר (הפתעה!) מאת היוצר של "רנט", עם (אולי) אנדרו גארפילד בתפקיד הראשי, ולכל הדבר הזה קוראים "טיק, טיק.. בום!" כי למה לא; וכמו כן, נרניה. יקום שלם של סרטים של נרניה (על פי הובלתו של התסריטאי של "קוקו"). (מד הריבוטים – 10)
לא יודע איך להגיב לזה
אני עצוב מכמה שאני אדיש מכל מה שכתוב פה
כנ"ל
ריבוט פה, ריבוט שם. נראה שהדמיון האנושי הגיע לקצה גבול יכולתו.
או שהעצלנות האנושית מגיעה לשיאה
(ל"ת)
או שהקולנוע נמצא בצומת דרכים
ואולפנים פחות יכולים (או רוצים) להרשות לעצמם לקחת סיכונים ולצאת להפתקאות כשברקע יש לצרכן כל כך הרבה פיתויים ואטרקציות בעולם שבו הקולנוע בפורמט הקלאסי הופך פחות ופחות רלוונטי.
^ זה
(או בקיצור, השמרנות והגרגרנות גוברות על הדמיון והיצירתיות. חבל)
האמת
שזה דווקא מעודד. אני חושב שזה ממש נכון, יש היום הרבה תחליפים לקולנוע שלא נופלים ממנו וזה רק ישתפר כשהתחרות בטלוויזיה תצבור עוד תאוצה עם הסטרימינג והדברים האלה. ואם יש פלטפורמות שמספקות את השירותים שהקולנוע הקלאסי סיפק אבל יותר טוב, אני לא רואה בזה שום דבר רע
להגנת הידיעות
אני מטבעי לא האדם הכי מתלהב, ואפשרי שהקריאה האדישה (או לכל הפחות צינית-סרקסטית) שלי משפיעה על הרושם. נתקלתי ברשת בכמה אנשים שהתלהבו ממש מסרט מונפש של הספייס גירלס, לדוגמה.
אישית, יש כאן כמה פרוייקטים שמעניינים אותי (הביופיק של באז לוהרמן, החידוש של הבונדוקס [שהוא יותר כמו עונה 5, אבל מה זה משנה], הסרט החדש של קטסוהירו שממנו התמונה, "המסור" של כריס רוק) ופרוייקטים שאני לא פוסל מראש (הסרט המצוייר של הספייס גירלס נשמע מטורף, אבל אולי זה לטובה?), אבל אני מודה שנכון להיום, נראה שהרבה מהסרטים המעניינים (או שנראים מעניין) מדלגים הרבה פעמים על שלב הידיעות ונוחתים רק בטריילר (למשל – מי שעומד מאחוריי, שנראה מגניב לאללה). עם אינפלציה כזאת של ידיעות, נראה שרוב הדיווחים פשוט הולכים רק למה שיש לו שם – בין אם של במאי, סלבריטאי או של מותג ידוע – ולאחרונה נראה יותר ויותר שבמקום שכל אחד יהיה פרויקט אחר מרענן, רוב הידיעות נופלות על שלושתם.
הדבר היחיד שמלהיב אותי במידה מסוימת
זה יקום נרניה. ביטוי מעניין שישר זורק אותי ל"אחיינו של הקוסם", למי שקרא. למען האמת, אם מתנתקים מהנוסטלגיה וההדהוד המשעשע לעלילת הספרים בביטוי הזה, הייתי מוותר על השאיפה ליצור "יקום" ומסתפק בסדרה אחת שמבוססת על ספר או כמה מהספרים. כמה פוטנציאל יש בסיפור הזה, שהתפספס שוב ושוב בסרטים הגרועים שנעשו. אולי עכשיו כן יצליחו לשחזר את הקסם שבסיפור הזה?
נראה לי שאני היחיד שעוד מתלהב מסרטי בונד
או לפחות עד שהם מאכזבים אותי (מאז קזינו רויאל).
מאמין שהפעם, עם ראמי מאלק כנבל, אפשר להיות אופטימיים.
טיק טיק בום
מתבסס על מחזה של היוצר של "רנט", ג'ונתן לארסון ז"ל, אבל מי שעובד עם לין מנואל מירנדה עליו הוא סטיבן לבנסון, שכתב את המחזמר זוכה הטוני "אוון הנסן היקר". מה שמביא אותנו לסך של שלושה מחברים שזכו ב4 פרסי טוני למחזמר הטוב ביותר.
לפני היות היקום הקולנועי, ברא האדם את היקום הספרותי.
וכשאני אומר אדם אני מתכוון לסטיבן קינג. אני לא יודע אם הוא היה הראשון לעשות כן, אבל אין ספק שהעולם הספרותי שלו הוא כאלה של יצירות שמתכתבות זו עם זו באופן נרחב ומקיף, הרבה לפני שמארוול הפכו את הרעיון ללהיט. אין מדובר כאן בהתקבצות של גיבורים להגנה על שלום העולם, אלא אופן עדין יותר ומרובד של יקום משותף. דמות יכולה להיות מוזכרת בסיפור שלא מכיל אותה כלל (אנדי דופריין מהבריחה משושנק מוזכר בידי קורט דוסאנדר מתלמיד מצטיין מדי), להיות דמות משנה של בריון (אייס מריל ב"הגופה" וכן בדברים שצריך), לחלוק חזיון מיסטי בין שני ספרים (דולורס קלייבורן והמשחקים של ג'רלד), להיות הנבל הראשי (רנדל פלאג בעמדה, עיני הדרקון וסדרת המגדל האפל, שבעצמה משמשת ציר מקשר בין רוב יצירותיו של סטיבן קינג), ואפילו דמות משנה בספר אחד (השריף אלן פנגבורן בחצי האפל) שהופכת לדמות ראשית בספר הבא (דברים שצריך). אצל קינג, ההופעות המרובות הללו של דמויות ואירועים חוזרים גם הגיוניות יותר בהתחשב בעובדה שרוב ספריו מתרחשים במיין (עם דגש על דרי וקאסל רוק). תופעה קצת יותר מוזרה הם צמד הספרים "המשליטים" ו"דספריישן – עיירה ושמה יאוש" שבכלל נכתבו תחת שם העט ריצ'רד באקמן. הללו מספרים סיפור זהה בבסיסו – קבוצת אנשים נאלצת להתמודד עם יצור המכונה טאק שבכוחו להשתלט על גופם של אנשים ולעשות בהם כרצונו. לא רק הסיפור זהה, אלא גם שמות הדמויות ועברן (אחת מהן היא סינתיה, הפאנקיסטית ירוקת השער מ"רוז מאדר"), רק המיקום שונה – עיירה נידחת במערב התיכון באחד, מכרה נטוש בשני. כאילו שני הספרים היו עולמות מקבילים עם חומר גלם התופס כיוון שונה.
ואגב רוז מאדר, אני כבר לא יכול לחכות שאיזו בימאית (אחרי הכל, הגיבורות שלו הן נשים) תרים את הכפפה ותיתן לו עיבוד ראוי.
לא חושבת שמגיע לקינג קרדיט ראשונים
נרניה שהוזכרה בכתבה עשו את זה כמה עשורים קודם, הדמויות בספרים אינן אותן דמויות. גם טרי פראטצ'ט, עם עולם הדיסק, יצר יקום שבו 3 ספרים עסקו בrincewind (בשלישי הוא סוג של הגיע לסיום עלילתי ורק זמן מה אחר כך הושב לסדרה), ועוד ספרים שעסקו באנשים ואזורים שונים לגמרי, עם קרוסאוברים אירעיים.
אגב, הבריחה משושנק ותלמיד מצטיין מופיעים בתוך אותו ספר (עונות מתחלפות, לצד אני והחברה וסיפור רביעי גרוע שאני לא זוכרת).
ההבדל בין קינג לשתי הדוגמאות האחרות שלי בעיקר נובע מהמיתוג, קינג לא מוכר את עצמו כסדרה, אבל היקומים הקולנועיים דווקא כן.
גם קורט וונגוט
לא סדרה, כן באותו יקום (עם דמויות שמוזכרות או מופיעות בכמה ספרים וכו').
תודה על התיקון.
לא טענתי שהוא הראשון, אבל אצלו זה כן קורה בהיקף גדול, היות שהוא סופר פורה כל כך.
ואגב, הסיפורים בעונות מתחלפות פורסמו יחד, אבל לא נכתבו בזה אחר זה, אלא כפרויקטים קצרים בין ספרים ארוכים יותר. (אני דווקא אהבתי את הסיפור הרביעי, שבעצם כלל לא היה אימה במהותו, למעט סיפור המסגרת המוזר שלו)
זה כמו ספיד 2, אבל באוטובוס!
כאילו, לפני היקום הקולנועי היה היקום הספרותי אבל לפני היקום הספרותי היה היקום הקומיקסי…
סדרות הנוקמים הראשונות היו כבר בשנות השישים. עם כל הכבוד חברת ההפקה של מארוול לא היתה צריכה להעתיק את הקונספט מאף אחד. הוא כבר קיים אצלה.
עכשיו בואו נהיה כנים, יצירות שמתכתבות אחת עם השנייה אפשר למצוא גם במיתולוגיה היוונית, מה שמעניין זה לא הקונספט אלא היישום המוצלח. בקומיקסים, בסרטים ובספרים.
(ואגב, אף אחד לא מדבר על היקום הקולנועי הטלויזיוני של DC, שהוא גם לא רע בכלל. במשקל נוצה ,כיאה לסוג סדרות הטלויזיה שהם בחרו לעשות, אבל עדיין לא רע בכלל).